Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Vive la France! Vive le but!

Irlanda a fost sacrificată în numele unei religii care nu are nimic comun cu Zeul Fotbal

Allons enfants de la Patrie/Le jour de gloire est arrive/…Aux armes, citoyens! Formez vos bataillons!/ Marchons, marchons… Înălţător, cutremurător! Cîteva versuri din Marseieză, aşa […]

joi, 19 noiembrie 2009, 2:52

Irlanda a fost sacrificată în numele unei religii care nu are nimic comun cu Zeul Fotbal

Allons enfants de la Patrie/Le jour de gloire est arrive/…Aux armes, citoyens! Formez vos bataillons!/ Marchons, marchons… Înălţător, cutremurător! Cîteva versuri din Marseieză, aşa de încălzire,

înaintea execuţiei,

înainte ca ghilotina, la guillotine, mes enfants, mais oui,

invenţie franţuzească şi ea, ca şi „La Marseillaise”, pour la revolution, butaforie pour les camarades, tovarăşi în cele din urmă, carevasăzică versuri mobilizatoare,

muzică vibrantă, Stade de France plin, allez les bleus, urma decapitarea adversarului roşcovan şi pistruiat, antrenat de domnul acela în vîrstă, cu păr alb şi ochi albaştri, tobă de fotbal, şi ce dacă?, apoi sărbătoarea la Arcul de Triumf, pe Champs-Elysees, la Tour Eiffel, la Esplanadă, la Domul Invalizilor, la Pantheon,

Franţa mîndră de calificarea la Mondialele sud-africane, ce să caute ţăranii ăia de irlandezi acolo?, ei nu au nici Camembert, nici foie gras, nici Veuve Cliquot, mănîncă prost, fish and chips, beau doar bere, sînt neciopliţi, deci Vive la France!, ziua calificării a sosit, nimeni nu se jenează că suedezul Hansson a furat cît Corpodean şi Tudor la un loc,

joi dimineaţa francezul mediu şi mijlociu şi-a băut liniştit cafeaua la bistro, cu un croissant lîngă, undeva pe Boulevard des Capucines, poate la Cafe de la Paix, unde pe vremuri se întîlneau Malraux şi Jean Paul Sartre şi Simone de Beauvoir ca să discute despre echitate, despre dreptate. Despre fair-play avant la lettre şi apres la lettre. Ha, ha, ha, ce glumă bună!

La conferinţa de presă Giovanni Trapattoni a fost demn, dar dezgustat. Ruşine! Honte! Trebuia să fie fericit că o mare naţiune merge la Cupa Mondială în dauna unei naţiuni mai mici şi rudimentare, care a fost sacrificată pe altarul unui interes superior, ce contează că a fost gol din ofsaid şi cu henţ la Henry, Gallas a băgat mingea în poartă! Noii muschetari francezi recrutaţi din toate colţurile Africii. Toţi pentru unul şi unul pentru toţi! But! Gol, tribunele au exultat, mica şi ploioasa Irlandă s-a dezumflat,

iar umbra lui Platini la braţ cu a lui Blatter s-a zărit peste cartierul Saint Denis, întinsă pînă la Cape Town şi Pretoria, pe pariu că fluieraşul scandinav Hansson nu va fi „reţinut de la delegări”?, avea suport regulamentar, aplicase regulamentul suprem, punctul 1, alineatul 1, paragraful 1:

Nu confundaţi jocul de fotbal cu jocurile noastre, les enfants!

Şi lăsaţi prostiile şi teribilismul profeţiilor! Vezi Doamne, secolul 21 va fi religios sau nu va fi deloc. Aiurea, va fi cum vor EI. Cum trebuie. Unde trebuie. Acasă la Mandela.

Comentarii (123)Adaugă comentariu

666 (36 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:10

Nu se mai poate comenta nimic. Decat poate vorbele lui Trapattoni care, aducand in discutie fair-play-ul, il disculpa pe Henry si-l anatemiza pe arbitru. Adica Henry are voie sa comita hent, doar arbitrului nu-i este permis sa nu-l vada. Trist.

EI fac legea peste tot … (3 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:11

Oamenii gen BECALI conduc lumea.Noi suntem niste pioni!

Roman paranoic (29 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:14

Uau, ce inovatie stilistica, o propozitie de 4 paragrafe!

Roman paranoic (29 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:14

Scuze, 7 paragrafe!

Laur (3 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:16

Mare nedreptate s-a facut..din pacate..se intampla asa cu echipele mari asa cum se intampla peste tot..cu oamenii, cu tarile.si cand ai masina mare tot esti favorizat..si pana nu ajungem si noi mai mari..asa o sa ni se intampla si noua..trist

florin.b (20 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:21

Aproximativ in acelasi timp cu jaful de la Paris ,la citeva sute de km de autostrada ,intr-o competitie care intereseaza tot mai putina lume ,Cupa Romaniei ,o echipa ,CFR Cluj ,era ajutata ,macar la fel de clar, ca Franta.Bineinteles ca una e sa te fure arbitrii in Cupa si alta sa ti-se fure o calificare la Cupa Mondiala.Dar vreau sa va amintesc ca in urma cu nici doua saptamini ,Steaua era efectiv crucificata dupa un meci in care arbitrul gresise mult mai putin decit a gresit Tudor si brigada lui aseara.Azi pe net in gazeta nu am gasit nimic care sa aminteasca de ce s-a intimplat aseara ,Cfr, e ,de departe in ultimii ani ,cea mai favorizata echipa din Romania si nu doar de ,,fluierasi ” ci si de presa.Cit despre interesele FIFA ,de a favoriza marile federatii ,va amintiti de ce s-a intimplat in 2002 cind arbitrii si interesele FIFA ,au distruns acel Campionat Mondial.Franta a fost clar ajutata si la Dublin si la Paris si va fi si in Africa de Sud .

toader (3 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:23

daca ati sti voi ce enervati sunt francezii insisi pe domenech si cum ii cer capul ca s-a pretat la asemenea porcarie …

GRadu (28 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:24

S-a gresit si in defavoarea francezilor. Dar in articol suna mai bine teoria conspiratiei decit intregul adevar. Jurnalism de calitate, nu alta.

PS: Stiu ca nu-mi va aparea comentariul, dar nu-i bai. Oricum, iti era adresat.

Pacuiul lui Soare (38 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:26

e de rau ca s-a ajuns sa se faca magarii atit de pe fata; as innebuni sa fiu in pielea irlandezilor, atit efort si energie sa se duca dracului din cauza corupiei la virf.

tudor (1 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:28

rusine broscarilor!oricum o sa v-o luati in freza la CM…o sa patit ca la CM 2006! rusine platini!ai distrus munca si bucuria unui popor!

mckenzie (2 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:30

cand vezi ce s-a intamplat la paris, parca vezi cu alti ochi gafele din craiova-cfr. personal nu cred in implicarea lui platini, ci mai degraba intr-o chestiune mizerabila de marketing. irlanda, ca si romania, bulgaria etc., au in market poll, un indice extrem de scazut. cine sa consume bere, sa foloseasca master card, sa manance plasticul numit mcdonalds ? irlanda ? nu, franta ! au putere econimica mai mare, vin suporteri mai multi, se vand bilete mai multe ,publicul lor este exact cel cerut de reclame…gretos, dar…c`est la vie !
ps
ati observat ca de cele mai multe ori ,cand uefa si fifa pregatesc o executie, arbiotrii nordici sunt trimisi sa o infaptuiasca ?

milici (43 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:31

Cinstitii nordici au ramas arbitrii de serviciu pentru stafful european , facand jocurile si jucand teatru cu mult talent.
O fi Platini Michel?
Daca Henry a recunoscut in fata arbitrului ca a fost hent mi se pare demn de un premiu fair play al secolului.

nicky (35 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:32

Ehe..marketizarea fotbalului si-a spus cuvantul. Un Mondial fara Argentina, Portugalia si Franta nu mai aducea profiturile scontate de organizatori.

Daca la inceputul acestei toamne se prefigura un astfel de scenariu, iata ca lucrurile au revenit in matca lor.

Dupa ce Blatter(ce nume predestinat)a declarat ca un Mondial fara Messi si Ronaldo nu ar avea farmec, a inceput nebunia. Prima a fost Argentina cu acel gol marcat din offside in minutul 93, la penultimul meci din preliminarii, apoi a intervenit “premiera” cu capii de serie din preliminarii. Pai cum ,domle , sa joace Franta contra Portugaliei in baraj, se poate asa ceva? Apoi meciul Portugalia – Bosnia cu arbitrul avantajand clar gazdele, nu mai spunem ca cei mai buni mijocasi bosniaci si-au gasit taman sambata sa ia al doilea galben si implicit sa lipseasca la meciul decisiv de aseara etc.

Iar ce s-a intamplat aseara arata ca cine nu are pile , tre sa isi cumpere. Cum spuneam si pe un alt blog, la concurenta, are dreptate Stephen Ireland sa nu mai vina la nationala, Irlanda este amatoare in fotbal si asta s-a vazut aseara cu “profesionistii francezi”.

Si cand ne gandim ca noi speram sa dispara actuala conducere din fotbalul romanesc, o conducere care se pare ca este alcatuita dupa chipul si asemanarea Fifa si Uefa, ca de aia este suspendata o tara in care organele statului fac controale la federatii.

Impotriva fotbalului modern, pentru fotbalul romantic!

P.S. Acum are un sens decalaratia din primavara facuta de Platini si care se declara impotriva unei finale englezesti 100%. iar ce s-a intamplat in prelungiri la Chelsea – Barca este un exemplu. Ca Barcelona a meritat sa castige finala, asta e indubitabil.

P.P.S. Probabil de la Platini si Blatter au invatat si conducatorii nostri sa se antepronunte „discret”, exemplul mitica cu arbitri care fura Dinamo sau alte chestii de genul asta. Incepe sa mi se faca greata de sportul asta pe care il iubesc de peste 30 de ani.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:39

Nu e vorba de teoria conspiratiei, ci de interes material. Din partea celor care conduc fotbalul. Franta, ca mare putere si ca natiune importanta trebuia sa ajunga la Mondial, indiferent de mijloace. Pina la vara va fi uitata povestea mizerabila de aseara, alde Henry se vor fi spalat cu toate gelurile performante si vom auzi din nou infiorati marseilleza.

explorish (62 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 15:45

articolul e micheteau, dar am o intrebare: daca arbitrul era „cu francezii”, de ce n-a dat 11m cand a cazut anelka in careu, fiind atins de shay given? comentatorii neutri de pe postul unde am vazut meciul au zis ca multi arbitri ar fi dat 11m acolo. de asemenea, au semnalizat un offside foarte greu la golul lui govou.

bine, teoria conspiratiei zice ca ar fi asteptat o faza mai confuza, unde sa ia o decizie pasiva, nu activa. posibil. la fel de posibil cum e pur si simplu sa fi gresit, chiar daca noi, ca natie, nu acceptam conceptul de „simpla greseala”. nici irlandezii, dar uite ca Trap il accepta. respect, signore.

johnny (2 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:00

pt. Tudor

Prietene, vezi ca ai gresit campionatul mondial! Daca patesc francezii in 2010 ce au patit la CM 2006 (pierd finala la penaltiuri) nu o sa fie foarte suparati.

thereauristu (2 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:01

sincer, voua v-ar fi placut mai mult sa se califice irlanda, ungaria si ecuador in dauna frantei, portugaliei si argentinei? mie nu ( ce-i drept de portugalia nu-mi parea rau 🙂 )

oricum si noi am piedut un mondial si un european pe mana arbitrilor. si nu cred ca ne-a plans nimeni de mila. asa ca ma doare in cot de irlanda si restu.

Speedy (33 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:05

mckenzie>de acord cu ce spui, dar scoate Romania din lista. E adevarat ca nu ne vrea nimeni la competitiile majore, dar de data asta nici nu am ajuns in postura de a fi doriti sau nu. Pur si simplu nu am contat, si nici macar de arbitraje nu ne putem plange. Daca nu erau Faeroe, terminam ultimii in grupa :).

ciutzasicula (4 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:07

Nu inteleg de ce se mai incearca pastrarea aparentelor, ar trebui ca pe langa Cupa Mondiala a bogatilor in formula actuala, sa se infiinteze o Cupa Mondiala a saracilor, gazduita de destinatii exotice: Romania , Bulgaria , Bosnia,Burkina Faso, etc…., astfel incat toata lumea sa se bucure de participare, sa fie ca un fel de Europa League, o divizie B, dar in care , in prezent tot am avea emotii pentru calificare, suspansul ar fi cam acelasi pentru noi.
P.S.Daca ma aude Blatter si pune in practica ideea, va rog sa depuneti marturie pt. mine, pt. drepturile de autor.

EU (22 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:12

Salut
Am urmarit meciul pe TF1 si comentatorii au spus clar ca a fost o eroare mare de arbitraj la hentz iar la Penalti au spus ca nu se punea problema de penalti. Au fost si ei indignati de Jocul F.Slab jucat de Franta.
Comentatorii din Franta striga Gooooool cu toata Gura si cand adversarii inscrie(cum a inscris Keane) si nu conteaza ca joaca ( Bordeaux cu Bayern sau Marseille cu Milan) in schimb la noi comentatorii mai ca nu ii fac in tot felul pe adversari cand inscrie…
Duna meci am ascultat reactiile lui Arsene Wenger si Bixente Lizarazu in care l-au facut cu ou si cu otet pe Domenech si au crititat Jocul Foarte Slab, Bixente a spus ca ii este rushine de jocul practicat de Franta.
Am observat distanta dintre noi unde Jurnalistii nu se ia de R.lucescu si il tin in brate si Francezi unde Domenech este pus la Zid de oamenii din Presa si Fotbal.
P.S Merita sa se califica Irlanda dar asa o fost sa fie.

nicky (35 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:14

Nu zic ca nu ai dreptate, pt ca e clar ca si asa sunt echipe, gen Noua Zeelanda, calificate doar in numele globalizarii fotbalului, insa acest lucru nu trebuie sa se produca prin crearea de nedreptati si de victime nevinovate.

Scrii despre calificarile ratate de Romania din cauza arbitrajelor si ar trebui sa intelegi cel mai bine sentimentele de frustrare pe care le traiesc acum iralndezii. Indiferent ca a fost comisa acum 5 ani, Urs Maier inca ne mai bantuie, si ne-a afectat direct , sau acum 24 de ore, si i-a afectat pe altii, opinia publica are datoria sa ia atitudine impotriva acestor tipuri de inechitati. Atata timp cat mai putem , pana nu vom fi sufocati de tot ceea ce vedem si traim la tot pasul, indiferent de domeniile de activitate la care ne raportam.

nicky (35 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:15

era pt ” thereauristu ” raspunsul anterior

Speedy (33 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:18

ciutza> depun marturie oricand :). Dar chiar si la campionatul ala al saracilor, gandeste-te ca ne-ar lua-o inainte Lituania :)…nu fii asa de optimist ca am ajunge acolo.

PS: am o idee si mai buna. De ce nu se imparte Cupa Mondiala pe grupe valorice, ca la cupa Davis? in felul asta ar putea „controla” si mai bine cine ajunge acolo

makro (31 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:35

Ce D-zeu sa mai spui?! Chiar glumeam cu niste amici pe faza hentului lui Henry, spunand c-a fost „condusa” sau „dubla”. Probabil ca „mana lui Maradona” mai poate rivaliza cu hentul francezului.
Cristi, nu sunt convins ca, pana la vara, toata lumea va uita acest moment. Oricum, un gest hidos, care nu face cinste „sloganurilor” care indeamna la „respect” si la „fair play”, si care sunt „popularizate” cu atata ostentatie de forurile superioare.
@thereauristu, stii ce? La un CM nu’s daca trebuie sa ajunga echipa care-mi place mie, tie sau mai stiu eu cui. Sau, daca insisti, hai sa desfiintam grupele de calificare si sa facem un soi de televoting gen „Eurovision”, sa vedem cam care ar fi echipele pe care ar vrea lumea sa le vada la CM.

Andrei (13 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:47

d-le Geambasu,

cadeti intr-o capcana si trageti niste concluzzi f gresite!

1. daca ar fi fost „conspiratie” FIFA, arbitrul ar fi putut sa acorde penalty-ul la Anelka. avea „circumstante”. hentul nu l-a vazut (nu inteleg cum), dar a fost clar ca nu a fost o greseala premeditata. nu e bine sa fim bolnavi de scenarita si sa tinem in brate teoria tarilor mari (la WC merg si Slovenia, Slovacia, Algeria, tari mult mai putin potente financiar decat cele pe care le-au eliminat!)

2. francezii sunt f rusinati (in media toti cei care au fost intervievati, celebri sau nu, au recunoscut nedreptatea facuta irlandezilor).

3. Irlanda nu ar fi mers automat la Mondial daca golul era anulat. urmau doar loviturile de departjare, la care si Franta se putea califica.

ba(la)nel (75 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 16:55

triada revolutiei franceze cu „fraternite, egalite, liberte” va ramane mereu doar o utopie…francezii sunt buni la imnuri, la maxime si aforisme, la citate celebre…din pacate, sunt buni doar la enuntul lor…va aduceti aminte cand ne-au facut „tiganii Europei’? tot ei erau, „civilizatii”…nu intotdeuna, cand ai o mare istorie in spate, esti automat si-un mare popor…

unul (10 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 17:13

prietene geambasu ,tu scrii doar ca sa iti ei banii ,sau chiar crezi ceea ce spui.Pai daca arbitrul fluiera la hent ,esti sigur ca ar fi castigat Irlanda??? tinere ,bea un ceai si scrie mai putin agresiv.

doru (84 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 17:13

imi place mult comentariul de la nr 25 al lui andrei. Si eu sunt revoltat de ce s-a intamplat dar ce zice andrei are f mult sens.

Tudor (18 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 17:22

D-le Geambasu
subscriu la cele scrise de Andrei, la comentariul nr. 25
cu un pic de documentare ati fi putut observa reactia generalizata de dezaprobare a societatii franceze a modului in care a fost obtinuta aceasta calificare. singurii multumiti au fost ” gros sourcils” ( sunt sigur ca stiti cine este) si stafful sau…

EU (22 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 17:23

Mai „ba(la)nel” eu sunt de acord cu ce spui si in mare parte ai dreptatepe, dar sa nu uitam ca „tiganii” nostrii care sunt in Frantza sau in Europa nea facut aceasta „reclama proasta” pentru ca fura, cersesc si se baga in sufletul tau oriunde ai fi (ca sunt gari SAMD) mint ca fac Biserici in RO dar ei isi construiesc PALATE in Oltenia SAMD.
Cat despre articol nu sunt de acord cu Dl Geambasu. Sa nu uitam ca s-a jucat 2 meciuri, cat despre Arbitraj vreau doar sa spun ca ROMANUL a ajuns sa aiba o OBSESIE cu ARBITRAJUL.
P.S Cum o eroare la un Hentz este mai grav decat un GOL VALABIL anulat ERONAT si un GOL din Offsaid acordat ERONAT (Craiova-cfr_frf)? Observam ca Presa este CFR’ISTA de la un timp si Televiziunile care TAC MALC la FEL.
P.S 2 Asa doresc Conducatorii din frf si lpf sa aduca lumea la Stadion? :-))) le spun ca nu nici o sansa si o sa ajungem sa se joace meciuri din Liga1 cu MAXIM 1.000 Spectatori.

TOPH (4 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 17:41

Comment dire que la France recrute dans toutes les cultures africaines !!!! Mais c’est faux, la plupart sont nés en France ou dans les départements d’outre mer (martinique et guadeloupe , c’est la France !!!!). Un enfant né en Roumanie n’est pas Roumain ??? Quelque soit sa couleur de peau…
Quant à parler d’une conspiration pour que la france se qualifie, c’est lamentable….
La main d’Henry est un fait de jeu comme il en existe dans tous les matchs..
Une chose est sure, l’équipe de France n’a pas faite un bon match, tout le monde ici est unanime, mais en sport, ce n’est pas toujours le meilleur qui gagne, et pis n’oublions pas le match aller ou les français avaient été largement meilleur que les irlandais..

asul (1 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 17:52

Excelent comentariu…E revoltator ce s-a intamplat!

Gogu Steriade (5 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:16

Vous pouvez dire n’importe quoi monsieur TOPH, personne n’accuse, mais qualifier d’une telle manière, c’est un peu … amer!!

ghita1964@vp (2 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:17

Normal si in spiritul fair-play-ului meciul ar trebui rejucat pe un teren neutru.Suntem in anul 2010(azi-maine)si vrem ca omenirea sa treaca in o alta zona a exprimari umanistice.Asa nu se poate,prin legea celui puternic!Nu se poate ca o natiune mai mica sa fie furata de o alta de dragul marketingului.Am trait acest lucru pe pielea noastra!Din pacate vad ca nordicii sunt lipsiti de caracter,desi in lume sunt perceputi ca deosebit de corecti si se preteaza la asemenea magarii!Pana si francezii au ramas muti in fata acestei nedreptati!Muti dar calificati!Intrebati-l pe Mircea Sandu ce atitudine are vizavi de aceasta nedreptate???Intrebati-l si pe Gica Popescu!!!

yozz (1 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:19

bai geambasule anglia cati ani a stat acasa frate…nu cred caera vreo tragedie daca stateau acasa si ekipa asta care zici ca reprezinta
vreo republica africana…

Racul (27 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:35

Arbitrul a facut un meci f bun cu exceptia fazei incriminate. El nu a vazut hentul, pur si simplu.

Problema e ca nu exista arbitraj ajutat de video. Voi ca ziaristi asta tre sa faceti: sa militati pt ajutor video in arbitraj, astfel incat sa protejati si echitatea in fotbal, si jucatorii si arbitrii.

TOPH (4 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:42

[Moderator: Este ultimul mesaj acceptat în altă limbă decît limba română. Mulțumim.]
OUI GOGU, la qualification est amère, d’ailleurs personne ne l’a fête hier. Nous sommes contents mais sans plus tant la manière a été désastreuse, les joueurs étaient tétanisés par l’enjeu….
Mais si c’était les Irlandais qui avaient marqués de la main, en aurait t’on parlé autant ???

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:45

Observ ca au si francezii avocatii lor, ceea ce foarte bine. Dar gustul amar ramine, o natiune fotbalistica de talia Frantei isi duce nationala la CM pe usa din dos, purtata de mina de un arbitru care s-a gindit – ca si o parte din cei care au postat aici mesaje – ca o asemenea competititie nu e intreaga fara Henry si compania. Or, tocmai aici e atentatul la sanatatea fotbalului, cel mai bun ar trebui sa invinga, indiferent cit e de mare tara sau ce cultura/civilizatie reprezinta. C’est claire, monsieur „Toph”? Apropo, din tonul articolelor si al primei pagini L’Equipe (pe care l-am citit cu religiozitate de dimineata, deci m-am documentat chers monsieurs) nu am dedus ca francezilor le-ar fi asa rusine cum spuneti dvs. Au contraire, daca pot sa zic asa. A bons entendeurs, salut!

Antipaste (7 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:51

1) Citeste mai bine echipe atunci: tonul este urmatorul: este o rusine! Toti jucatorii au primit 3 in afara de Lloris (9) si Gallas (5).
2) In comentariul de la televizor s-a insistat pe faptul ca bucuria lui Henry si a lui Domenech este indecenta.

Ceea ce spui sunt clisee. Pentru un iubitor de Nightwish ma asteptam mai mult.
Colac peste pupaza nu uita ca in minutul 101 francezii au avut un penalty REFUZAT dupa un placaj la Anelka. Dar acelasi central si acelasi asistent n-au vazut.

Antipaste (7 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 18:55

Si in plus la principala emisiune de fotbal de la radio in seara meciurilor „L’after Foot” de pe RMC s-a insistat pe faptul ca aacest meci este o rusine pentru Franta. In plus Domench ar trebui demis. Nu te lua dupa aparenta.

PS De asemenea in comentariul precedent am scris echipe in loc de l’equipe (eram prea nervos).
Un francez in acte roman forever!!!

azxs (22 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 19:11

Din pacate s-a ajuns la asa ceva si din incapatinrea federatiei franceze de a tine un antrenor total incompetent, care are la dispozitie jucatori senzationali dar nu reuseste nimic.
Totusi, Anglia lui McLaren a stat acasa, cu tot cu Gerard, Lampard, Rooney, Terry si n-a fost o tragedie. Dar Platini e francez si chiar daca nu a cerut el personal asa ceva, s-au gasit lingai printre subordonatii lui care sa-l faca fericit prin orice mijloace.

Mircea (120 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 19:27

Da, arbitrul a gresit dar de aici si pana la speculatiile cum ca ar fi gresit intentional e cale lunga ! Ce prostie! Pana la urma vom ajunge sa credem ca in 2012 va fi sfarsitul lumii, ca vaccinul anti-gripa este o conspiratie, ca 9/11 a fost un plan diabolic CIA…Ma intreb unde ramane common sense.
A fost o greseala umana, DA, asa este. Dar daca francezii un inscriau atunci NU STI daca nu ar fi inscris pe urma, pt simplul fapt ca nu s-a intamplat !!

k1 (2 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 20:01

Explicati-mi si mie… De ce nu ar fi bun video arbitrajul? Cred ca sunt zeci de argumente pentru si nici unul logic impotriva. In rugby functioneaza aproape intotdeauna perfect in ciuda faptului ca datorita gramezilor formate mingea se vede uneori chiar foarte greu. Ori la meciurile de fotbal nu sunt gramezi si de obicei sunt mai multe camere… Rusine. De fapt nimeni nu vrea un fotbal curat… Conducatorii din fotbalul romanesc cred ca rasufla usurati: au primit inca un semnal ca pot face in continuare tot ce vor atata timp cat nu se baga in oala celor mari.

Sibian din Canada (4 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 20:20

Domnule Geambasu, aveti dreptate, dar sa nu uitam ca interesele sunt mai presus azi de orice logica a jocului de fotbal. Tocmai asta ma face sa dispretuiesc din ce in ce mai mult mercantilismul si opulismul fara margini din fotbalul actual. Se reuseste astazi, prin mijloace nu tocmai rezonabile si cu atat mai putin lipsite de bun simt, sa fie lasate acasa echipe doar pt. simplul fapt ca nu dovedesc o forma de ”profitabilitate si marketing” la nivelul une competitii supreme, cum e Cupa Mondiala. O mare rusine pt. o asemenea natiune, care a dat fotbalisti uriasi. Pana la urma unde mai e frumusetea jocului de fotbal si entuziasmul, emulatia pt. a dovedi ca esti cel mai bun ? Fotbalul est senzational tocmai pt. imprevizibilitatea rezultatului final, pt. puterea oricarei echipe de a se dovedi superioara, in ciuda unor calcule de inceput. Cum putem priva o natiune (irlandeza) de un turneu final, cum putem ignora munca de ani a unor oameni, destinul unei generatii de fotbal, doar pt. ca Franta ofera un plus material si de marketing. Iar Franta nu mai e Franta demult. In 2002, la Cupa Mondiala din Coreea si Japonia, daca nu ma insel, 18 din 22 de jucatori, proveneau din fostele colonii. Offside ca la judet, hent ca pe maidan…..asta e fotbalul care primeaza azi ? Si ne suparam pe arbitrii interni care fac gafe la un meci de Liga 1. Ma uit la fotbal de peste 25 de ani, dar asemenea golanie mai rar am vazut. Daca esti mai bun, catiga pe merit. Daca ai demnitate, lupta pana la sfarsit si nu utilisa tertipuri mizerabile. Sa le fie rusine !!!

Florin tacticosu (55 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 20:24

Pai Franta trebuia sa se intoarca acasa, nu putea rata Mondialul asta.

Iar la replica din L’Equipe, cum sa spui „Main du Dieu” cand expresia asta e o alta amintire dureroasa pentru britanici?

Puteau spune cel mult „Merci, Platini!”.

claudiu_roma (1 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 20:30

Doar o singura intrebare Domnule Geambasu dacaimi permiteti!Dar DACA SE AFLA NATIONALA ROMANIEI IN LOCUL NATIONALEI FRANTEI CE ATI MAI FI SCRIS SI REPROSAT ACUM IN ACEST MOMENT ?din pacate santem atat de jos chiar si din vina dumeavoastra a jurnalistilor…reflectati putina la ipocrizia,rautatea,invidia…ectc..etc.. care exista in jurul nostru si veti gasi raspunsul!

din Sua (3 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 20:31

A gresi este omenesc. Hentul lui Henry putea vazut si din helicopter. Dar si golul lui Goian contra Olandei putea fi vazut de peste mari si tari. Pt Goian ne-am bucurat iar pt Henry suntem revoltati!!! Cu alte cuvinte vedem si credem doar ceea ce dorim. Selectivitate, nu gluma.
The bottom line: arbitrul a gresit neintentionat.
Ma intreb oare de ceaducem arbitri straini? Ce bine ar fi sa o comita aribtri straini prin Liga I asa cum a comis-o arbitrul la hentul lui Henry!
Dar ce ma intriga cel mai bun este ca ai nistri cinducatori de club au inceput sa conteste delagarea arbitrilor straini, pe motiv ca sunt nemti. Ce mama dracului, arbitri romani nu sunt buni, aia nemti nu sunt buni – asa ca intreb si eu: cam cine ar trebui sa arbitreze ca eu sunt cam derutat.

pepeman (14 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 20:33

M-am umplut de mândrie patriotică: posturile în franceză sunt mai agramate decât cele neaoşe.

Marius (1 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 20:35

Doar clisee si xenofobie in acest articol, este inadmisibil sa scrieti ca Franta recruteaza din colturile Africii. INADMISIBIL. Ma dezgustati. Un francez nascut, crescut pe teritoriul Frantei, inclusiv in departamentele din Antile, este FRANCEZ. Ce importanta are de unde vin parintii sai? Aceste conceptii nu dovedesc decat a „n”-a oara cat de sovini sunt romanii. Va plangeti ca italienii sunt rasisti. Mai bine priviti barna din propriul ochi. Cum sunt priviti arabii, chinezii, moldovenii la Bucuresti?

Doar ca sa fie clar, francezii sunt in general usurati, dar si rusinati ca a fost nevoie sa se ajunga la asa ceva. Sunt destul de multe apeluri la rejucarea meciului chiar si din partea suporterilor francezi. Sunt curios, fiindca dati lectii, cum ati fi reactionat dumneavoastra daca Romania castiga astfel? Nu cred ca erati atat de scandalizat. De fapt, sa ne aducem aminte cum a batut Romania pe Olanda.

andrei (13 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 21:23

de acord cu Marius, mai ales ca dl Geambasu continua sa isi pastreze ochelarii fara vedere periferica si nu raspunde la intrebarea atat de simpla: daca arbitrul avea „tema” de ce nu a dat penalty-ul la Anelka? era mult mai simplu.

Comentează