Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Curajul, nivelul următor

Loţi Boloni nu caută să fie un tip simpatic. De aceea, spune lucruri incomode şi adevărate

L-am vizitat cu nişte ani în urmă pentru un interviu. Lucra la Rennes, orăşel sclipind de curăţenie din Bretania, cu mai multe terenuri de […]

marți, 8 septembrie 2009, 7:54

Loţi Boloni nu caută să fie un tip simpatic. De aceea, spune lucruri incomode şi adevărate

L-am vizitat cu nişte ani în urmă pentru un interviu. Lucra la Rennes, orăşel sclipind de curăţenie din Bretania, cu mai multe terenuri de antrenament decît tot Bucureştiul. Printre elevi, Petr Cech şi Kallstrom. A întîrziat la antrenament, nu mult, vreo 45 de minute, dar a meritat aşteptarea. Am urmărit cel mai interesant antrenament din viaţa mea. Pentru publicul obişnuit cu valorile perene ale şcolii româneşti, e bine de precizat că din program a lipsit 5 contra 2.

Loţi Boloni a înscris golul victoriei în meciul cu Italia şi a ratat un penalty în finala de la Sevilla. Între parantezele acestea, descoperim o carieră cu mai mult de 100 de prezenţe la naţionala României. În afara parantezelor s-a dedicat meseriei de antrenor. La un moment dat s-a ocupat şi de naţionala României. Cînd a părăsit-o pentru un salariu mai mare la Sporting, mult mai mare decît considera că îşi permitea Mircea Sandu, ne-am adus aminte că e ungur. Bozgor. Laszlo, nu Ladislau. Mă rog, chestii din astea prin care îi desfiinţăm noi pe cei care nu mănîncă tricolor pe pîine cu sare.

Boloni s-a plasat în mod natural în tabăra celor care simt că la naţională se mişcă ceva de cînd Piţurcă i-a lăsat locul lui Răzvan. După laudele cuvenite schimbării de aer din camerele şi anticamerele reprezentativei, Loţi a spus ceva foarte adevărat legat de stilul echipei. Încă nu am învăţat să construim curajul, a zis. Curajul de a juca. De a juca ofensiv. Cîteva secunde s-a lăsat tăcerea în studioul „Contraatacului”, apoi Costin Ştucan l-a întrebat: „Dar cînd eraţi dumneavoastră la naţională cum jucaţi?”. „La fel!”, a venit răspunsul. Tăiam ritmul. Încetineam, pasam scurt în jumătatea noastră. Temporizam. Încercam să ne plasăm contraatacurile.

O veste bună din cantonamentul tricolor. România va încerca să joace ofensiv împotriva Austriei. Iar asta nu pentru că i-a trasat sarcină Loţi lui Răzvan. Fiecare meci rămas din preliminarii e un prilej pentru adaptarea la stilul adversarului şi la nevoile formaţiei noastre. Se schimbă şi efectivul, şi abordarea. În faţa echipelor de calibrul şi profilul Austriei trebuie să construim, să atacăm. Poate că nu peste secole vom deprinde şi curajul acela despre care pomenea Boloni. Şi un stil plăcut ochiului. Apropo de povestea asta, m-a amuzat teribil că profesorul Angelo Niculescu a acuzat naţionala lui Răzvan de lipsa stilului. Părintele temporizării, omul care a dus pe cele mai înalte culmi miuţa naţională, dar care l-a exilat pe Dobrin, omul acesta îi reproşează fiului fostului său căpitan de echipă că nu arătăm ca o naţională de mare calibru. Pînă una-alta ar fi bine să arătăm ca una care nu pierde acasă cu Lituania şi care se califică la un turneu final cu o rată mai bună decît o dată din patru încercări.

Comentarii (43)Adaugă comentariu

Clujeanul din Atlanta (72 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 20:20

Boloni niciodata nu a vorbit doar ca sa castige simpatie. Adevarud doare si de acea il injuram. Suntem obijnuiti cu pupincurisme ieftine incepand de la G. Stanca pana la ultimul antrenor din
liga 1.Cum cineva critica Romania fie Madonna sau UE cum sarim pe ei cu gura.Nu ne plac criticile .Mai bine am invata din ele.

sorin ardeleanu’ (4 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 20:33

loti a plecat de la nationala tot din cauza caracatitei care sufoca si acum nationala. daca loti ar fi spus atunci lucrurilor pe nume ar fi turnat mai mult gaz pe foc, ceea ce nu sta deloc in caracterul unui „gentilom” ca el. a incercat sa faca cat mai mic „scandalul plecarii” lui de la nationala. insa ar trebui facut ceva daca nu vrem sa plece si razvan tot din cauza ca „e bozgor” sau mai stiu eu ce!

dorel (7 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 22:20

eu stau la liege si pot a va spune ca Boloni e cel mai respectat(si iubit)antrenor din multi cei care au stat pe banca lui Standard.Da spune ce gindeste si face ce gindeste.Daca personalitati precum Mititeaua,Balecali isi permit sa-l critice pe Razvan dupa un 1-1 la Paris si in meci decisiv pt evitarea barajului(in masura in care Franta va cistiga la Belgrad)atunci ce sa spunem despre marele Piturca care a facut doar 0-0 tot cu Franta pe teren neutru,in meci de debut in grupa si cu mai marele Mutulica pe teren.Hai sa ne bucuram ca avem un PROFESIONIST(ce-i drept fara experienta)la nationala si ca am facut egal in fata Frantei cu o echipa de anonim(mai putin 3-4 jucatori).Eu nu stiu daca multi au vazut Georgia-Italia dara campioana mondiala a fost penibila -dara ce se retine este ca au cistigat cu 2-0.Noi batem mult din gura ,auzi doamne Mititeaua vorbeste despre echipa nationala.o seara buna si …pe Bergodi nu-l apuca sf.nicolae la Steaua lui Balecali.Punem pariu?

pepe2 (2 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 22:35

domnule Geambasu,

aveti dreptate, e bun Boloni. Om destept, toba de fotbal.
N-aveti decit sa-l sunati pe el de-acum inainte. Adica sa nu-l mai sunati pe nenea ala care vorbeste mult si prost.

mihai oradea (4 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 22:38

super articol,geambasule…
desi parca ai uitat cum gsp ul scoate din context fraze din interviurile lui boloni ca sa-l faca bozgor etc

sandmann (52 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 22:53

ok , de acord cu voi baieti dar nici sa spuna despre noi ca suntem un popor fara coloana vertebrala si alte jigniri… e ca si cum ai spune ca daca eu as face un meci de box cu doroftei , n-am voie sami tin capul intre maini tot meciul ca dauneaza spectacolului…
Pai pe noi ne ntereseaza sa zica Europa : vai ce frumos a jucat Romania cu Franta a atacat in continuu dar pacat ca a pierdut 12 -0…

Pacuiul lui Soare (38 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 22:57

deocamdata Boloni este intr-o pozitie care ii permite sa vorbeasca despre lucruri incomode: este un antrenor de de succes. Drama e ca la noi se pronunta si oameni care nu sint intr-o asemenea pozitie.

taranistu (1 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 23:45

sunt fan Boloni de cand era antrenor la nationala, imi place fotbalistul care e sportiv (om) si dincolo de terenul de joc. O singura observatie: „Bozgor” inseamna om fara tara. Aveam un prieten, sper sa-mi fie prieten si acum, Lorand, caruia ii spuneam „bozgor” pana in momentul in care mi-a explicat ce inseamna. Mi-a zis: „Stai linistit, te cunosc prea bine ca sa consider asta ceva ofensiv!” Iar eu i-am promis ca nu o sa-l mai numesc niciodata asa. „De ce?” m-a intrebat? Pentru ca tu ai o tara! Tara ta este Romania! Tu esti maghiar, dar tara ta este Romania! Tu nu veu fi niciodata bozgor!

goarna olteniei (6 comentarii)  •  8 septembrie 2009, 23:46

imi aduc bine aminte ca presa ii cauta nod in papura inainte de plecarea lui de la nationala. Ba ca isi lua notite in ungureste(ce blasfemie!!!), ba ca a fost ‘surprins” la mircea sandu acasa la gratar si spritz(ce crima!!!). Pana si tuca l-a luat la rost intr-o seara, cand imi aduc aminte ca loti a spus:
-dati-mi un mijlocas ofensiv de 1,80 m, ca eu n-am de unde sa iau…
Dupa ce a plecat, presa a rasuflat usurata, venea unu’ de-al nostru.

mimi-mihai (2 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 7:32

Si eu cred ca Boloni a plecat de la nationala din cauza cooperativei din cappionat,in primul rand.
Felicitari pentru articol!

loro (1 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 8:04

pt clujeanul din Atlanta- scrie tot un ardelean ,dar din Romania.Ai dreptate in ceea ce il priveste pe Boloni,dar in ceea ce o priveste pe Madona si criticile la adresa Romaniei nu are dreptate.Tigani sunt oricum in Romania dar nu sunt discriminati.Priveste situatia din Italia unde nu mai sunt doriti si asta dupa ce la inceputul anilor ’90 ne dadeau lectii de cum sa avem grija de ei ,iar acum ii trimit acasa.Fiind cetateni ai Uniuni Europene pot locui unde vor , asa ca sa fie integrati .
Servus

boris (20 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 8:48

marele „nea angelo”?! eroul de la guadalajara… bla-bla… daca nu punea el frana, acolo, acea generatie ar fi jucat, probabil finala mica. asa, insa, a reusit sa piarda decent. frumos? sa fim seriosi!…

Mihail (1 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 9:32

Kallstrom ati vrut sa ziceti, nu-i asa?

mihnea (5 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 9:35

Din punctul meu de vedere e unul din cei mai buni antrenori romani (si sunt doi – el si Lucescu tatal 😀 ) si il apreciez pentru rationalitatea si obiectivitatea pe care le arata.

Dar nu pot sa nu imi amintesc cum nu a rezistat sa duca o treaba la bun sfarsit la acea calificare ratata de Hagi din cauza presiunilor familiei… sunt curios daca o considera o ratare .
Una e sa califici o echipa alt lucru e sa „aproape” reusesti. Sunt curios ce ar raspunde… asa cu obiectivitatea si stapanirea de sine pe care o arata cand vorbeste despre ceilalti.

Gogu Steriade (5 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 9:47

Sa ne aducem aminte ca Boloni a mai spus ceva important: „Jucati cu capul!” – spre deosebire de Zenga – autorul indemnului „Jucati cu inima!”

marker (9 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 10:10

Un mare domn…unul adevarat,Boloni…asta a fost toata cariera lui
Atunci cand iti recunosti defectele tale,ai voie sa ii critici si pe altii…
Bravo,domnule

radu (6 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 10:29

Eu sunt convins ca Boloni facea treaba la nationala dar l-am pierdut…la fel de convins sunt ca daca razvan este lasat in pace o sa avem o echipa mare ex.Rapid si Brasov 2 echipe la care a fost lasat sa isi impuna mentalitatea si punctul de vedere!
Incercati sa nu ii mai bagati in seama pe mascaricii din jurul fotbalului si faceti tot posibilul sa nu il pierdem si pe razvan ca si pe boloni!

ya des karais (48 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 10:46

Parerile lui Boloni sunt pertinente tocmai pentru ca lui ii pasa ce se va spune despre el sau ca se va spune ca e ungur sau bozgor.Cunosc multi unguri care sunt mai de omenie decat romanii nostrii,dar e normal sa nu se simta romani,pentru ca nu sunt,daca eu stau in Franta,inseamna ca sunt francez?Nici vorba.Dar ce e culmea la Boloni e ca are 2 cetatenii:romana si franceza,deci nu o are pe cea maghiara,pentru ca nu a locuit in viata lui in Ungaria.Iar el e un antrenor de succes,care a reusit in vest,ceea ce il luce nu prea a reusit,decat prin Ucraina,Turcia,etc,campionate care nu cred ca sunt cu ceva mai bune decat al nostru.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 11:39

Mihail
Aveai dreptate, am modificat. Multumesc!

adrian (9 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 12:00

N-O SA-L IERT NICIODATA PE COMUNISTUL ASTA PT CE I-A FACUT LUI DOBRIN.

dex (2 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 12:24

pentru Clujeanul din Atlanta
Madona nu critica, ci ne preda lectii inutile!
Sint in Anglia si ma crucesc cum sint prezentati romanii, pentru cei care cit de cit nu confunda Romania cu Un teritoriu undeva in Irak sau Iran, deci cei care stiu ca romania e in Europa, pentru ei romanii inseamna tigani, pentru ei suntem tara din Borat si unde nu exista curent electric! iar autoritatile statului pun placa cu discriminatul tiganilor in romania, fara sa aibe decenta sa analizeze si sa vada daca e adevarat ceea ce spun!
abia cind dau de realitate, ca cei din Italia, isi dau seama ca au interpretat gresit!
azi la radio se aratau surprinsi ca statul bulgar da in judecata pe madona ca a distrus gazonul din sofia, si faceau misto de bulgari, ca daca nu se califica bulgaria, atunci madona e de vina!
e usor sa spui altuia ce sa faca, sa dai sfaturi!

bihoreanul (2 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 12:28

Super articolul. In sfarsit aud comentarii pe marginea declaratiei unui profesionist. BRAVO pt curajul de al critica pe dl atotstiutor si infailibil Niculescu. As mai avea o mica, mica rugaminte. Pe Jackie Ionescu cand il voi vedea „corectat”??

vasile_00 (9 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 12:51

@ya des karais daca ne indoim de faptul ca Lucescu sr. e un antrenor mare, indiferent de locul in care a antrenat – campionatul Frantei nu e cu mult mai valoros decat era campionatul Turciei cand antrena seniorul acolo, poate chiar dinmpotriva, inseamna ca suferim de bklita. Ca a avut si va avea scapari atat ca antrenor cat si ca om iar este normal, ce’ noi nu avem? e careva perfect? Insa omul are rezultate, a castigat trofee in meciuri in care a invins echipe din vest. A antrenat si in Italia si a fost foarte apreciat si acolo. Pe langa el Loţi sau Laczi, nu are importanta cum e corect, nu prea are rezultate, asta insa nu inseamna ca nu e un antrenor bun, poate chiar mai bun decat Lucescu sr.!!! Tocmai din aceste motive va tot spun ca e greu sa facem clasamente si e neproductiv sa punem prea multa patima in comentariile noastre, dandu-le apa la moara bklilor!!!

Baceanul din Baci (21 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 12:54

Felicitari pentru articol. Toate comentariile sunt pozitive,super. Ce nu inteleg eu de ce asociatia ziaristilor sportivi (daca exista asa ceva?) nu impune o conduita gazetarilor sportivi (membrii sau nu !) sa nu mai scrie articole la comanda pt. jiji, pt. turcu, pt. militica, pt.oricine. Sunt prea multi **** in aceasta breasla care cauta doar senzationalul si atitarea spiritelor. Sunt ca hienele care abia asteapta o cearta , un insucces pentru ca se pot scrie mai multe decat despre un succes (din afara fotbalului-nici la fotbal nu se pricep). Mai am o nelamurire de ce oferiti calitatii de ungur aspecte negative? Spui bozgor cand vrei sa jignesti dar in ultima vreme pare ca e suficient sa fi numit ungur si sa fii luat ***** . Mai mult simt al raspunderii in formarea opiniei publice d-lor ziaristi. Un ungur.

bc (3 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 13:09

sint un FAN al lui Rennes! am avut ocazii si eu sa-l vad pe Loti Boloni la Rennes, am poze cu el si cu jucatorii dupa antrenamentele de la Piverdiere (centrul de antrenament al Stade Rennais); mai mult, am vazut pe viu meciul Rennes-Sahtior, cu Il Luce adversar… meci de referinta! cred ca este unul dintre putinii oameni de fotbal romani cu o astfel de psihologie (sau cum sa-i zic)… pacat ca o asa educatie sportiva nu au oamenii de fotbal din Romania, sigur am avea parte mai rapid de progresul fotbalistic asteptat…

ps: Frei, Issakson, Gourcouff, Mensah, Utaka, Edman, Monterubio, Sepsi, etc – echipa buna, cred ca vreo 5 jucatori de atunci au jucat la Mondialele din 2006, plus Gourcouff, Briand

silicon (5 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 13:17

Adevarul e ca Boloni e chiar simpatic. Se exprima dur si cumva bolovanos (cel putin in Romana), dar pur si simplu omul spune ce crede. Nu isi cauta prea mult vorbele si nu incearca in niciun fel sa „atenueze” mesajul de dragul celorlalti. Din cauza asta a primit si nenumarate injuraturi de-a lungul timpului in presa romaneasca

alex c (5 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 13:25

felicitari,
inca o data dovedesti ca esti un gazetar de sport( sau din sport?) serios si obiectiv.ce n-a inteles pana acum lumea este ca cine a avut de obiectat dupa meciul cu franta nu este nici rau intentionat nici dusman de clasa…razvan este cu siguranta un antrenor promitator insa e supus si el greselii…critica constructiva, asa cum o face boloni este necesara si chiar de folos lui daca stie sa ia ce e bun din aceasta…si daca ne da voie dl vama si dl copos sa o facem…ca de obicei, desi foarte contestat, boloni atinge probleme esentiale al e fotbalului practicat de noi…nu este de blamat, e de luat aminte…

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 15:23

Baceanu din Baci

Multumesc pt precizari. Cu o observatie insa. Eu am incercat sa-i ironizez pe „rromanii verzi” care se iau de unguri fara motiv. Si mai ales pentru ca sint ceea ce sint, unguri adica. Sper ca nu am fost nici neclar, nici prea subtil si s-a inteles altceva.

ROBERT (23 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 15:40

excelent …bun articol… de la angelo niculescu incoace fotbalul si antrenorii nostrii au fost adeptii stilului de dami-o mie..nati-o tie, un joc extrem de lent…lent…lent…si numai cand avem cutitul la os ..stim sa juvam ofensiv,placut ochiului..fotbal modern d-nule…Totusi ma mira faptul ca nici-un antrenor tanar cu toate ca se duce pe la cursuri, pregatiri, scoli de antrenori cu adevaratii manageri de la marile cluburi…nu a invatat nimic din tainele fotbalului modern… sa ne fie orae frica sa atacam, sa jucam spectaculos? Cand ii auzi… ca am jucat bine cu echipa frantei…ca este onorabil egalul…nu poti sa nu
te intrebi…jucatorii acestor echipe gen..Franta, Italia,Anglia etc…au patru oua?

Baceanul din Baci (21 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 16:00

Nemultumirea mea nu se leaga de acest articol din contra chiar va apreciez stilul. Doresc sa va semnalez doar ca cititorii sunt sictiriti de stilul „smecher”-provocativ al majoritatii ziaristilor si comentatorilor sportivi.
Consider ca este si de datoria dvs sa incercati eliminarea acestui stil balcanic din presa sportiva si puteti sa fiti sigur ca veti fi si mai mult apreciat. Acest articol este un exemplu elocvent de gandire corecta, inteligenta, europeana. Felicitari si succes in continuare. Un ungur.

durden (270 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 16:35

:)) bun articolul!ai dreptate in intregime!

@Baceanul din Baci

poate daca nu ati mai fi asa sensibili,nu ar avea lumea nimic cu voi.dl.geambasu nu cred ca a avut nici macar cea mai mica intentie sa va ofenseze.ai sarit ca ars degeaba.iti jur ca mor de curiozitate sa vad si eu ce zic ziarele din Ungaria despre noi,ca vad ca voi la cea mai mica scanteie v-ati aprins!

Claudiu (1 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 17:20

Salut, recunosc, ce voi comenta nu are legatura cu postul tau de acum.

Ieri, am fost la meciul Olimpia Satu Mare – Energia Negresti (liga a IV-a), si surpriza mi-a venit prin delegarea lui Istvan Kovacs. Mi-am zis ca macar nu vor fi probleme, pentru ca am o mare incredere in acest arbitru tanar. Sau cel putin aveam.

Prin ultimele minute ale meciului, in careul negrestenilor s-a petrecut o faza cel putin dubioasa, un jucator negrestean l-a impins pe jucatorul Olimpiei care era intr-o situatie clara de a marca. Stand la peluza cu galeria, am vazut foarte bine ce s-a petrecut acolo, mai bine decat arbitrul, care era mascat si nu a vazut faza cu pricina. Ei bine, din peluza au venit injurii, moment in care tanarul arbitru a raspuns injuriilor celor din peluza: “Sa o suga taicatau”.

Asta e atitudine de arbitru de liga I, sa injure suporterii?

motanul incaltat (455 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 18:00

Este ceva ce pur si simplu nu se poate schimba…Asa a fost neamul romanesc de la infiintare.Noi de-a lungul istoriei ne-am aparat „saracia si nevoile si neamul”-n-am atacat pe nimeni niciodata si nici nu cred ca aveam mentalitate de invingatori…Cu putine exceptii-citeva batalii cistigate cu turcii cind astia veneau peste noi.Ca in afara de niste victorii ale lui Stefan cel Mare,Mircea cel Batrin,Mihai Viteazu sau Vlad Tepes -ramin sute de ani cind turcii erau sa zic „in avantaj” peste noi.Transpus in zilele noastre este aceeasi mentalitate-cum sa batem noi Olanda chiar cind astia vor sau Franta sau chiar Serbia????Pt.noi ramin istorice un amical cu Ungaria sau un egal intimplator cu Franta(ca sincer vorbind am jucat penibil si daca ala nu-si dadea autogol n-am fi reusit nici daca se mai juca o saptamina).Cum jucatori nemtii suta la suta-vorbim de gena lor-nu putem aduce-singura varianta raminea un ANTRENOR.Dar cum facem parte din UE prin voia intimplarii nu pe merit si sintem mai aproape de turcii(spaga si invirtelii de-ale ui Mircea Sandu si Lupescu-ce se cred ca un pasa turc dar sint mai mult eunuci) asta cu antrenorul strain,chiar neamt ramine ceva de SF.Si ne ramine sa speram la 2012 sau 2016 sau……..sau sa spere „copii copilor nostri”….HAI ROMANIA!!!!!!!!!! DAR UNDE???????????

mihai (1 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 18:02

~Pînă una-alta ar fi bine să arătăm ca una care nu pierde acasă cu Lituania şi care se califică la un turneu final cu o rată mai bună decît o dată din patru încercări. ~ si eu vreau sa mai adaug – nu conteaza pana la urma jocul , daca este ofensiv sau defensiv , pana la urma, cand se termina jocul ramane doar rezultatul . Rezultatul rezultatul ramane pe hartie , in statistici , in istorie , si peste cinci, zece , cinzeci de ani nu-si mai aduce nimeni aminte cum a jucat „ nationala´´ . Peste ani se vede numai rezultatul iar cine vrea sa vada spectacol sa mearga la circ , la Cerbul de Aur , la cinema sau la teatru.

Catalunya not in Spain (1 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 18:14

Pai da…este un lucru foarte grav sa fii ungur…cum le place marilor patrioti sa spuna !
da ..au existat maghiari in fotbalul romanesc ..care erau BUNI si MARI, romani cat timp dadeau goluri s-au antrenau echipe dupa acea ..nu mai erau buni de nimic…erau unguri! Nu dau vina pe nimeni este o chestie ce vine din gandirea retrograda a unor oameni bolnavi care si in anul 2009 -caracterizeaza un om dupa apartenenta etnica .
sa ne aducem aminte de catva unguri care au fost antrenori de succes.
Pisti Kovacs, E.Jenei, L.Boloni/..ect..ect- si nu stiu daca acesti oameni merita jigniti!
dar felicit autorul pt acest articol , ..astea sunt lucruri care se intampla numai in romania ..U.Europeana ESTE INCA DEPARTE DE NOI!

Anotak (23 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 20:00

D-le Geambasu,sunteti sigur ca Laci Bolonyi a plecat la bani mai multi?vi-a spus el acest lucru?Eu nu sunt chiar atat de sigur,cred ca a parasit nationala Romaniei din caze ne stiute de publicul larg,(ceva sapaturi pe la spate)stiti dv. la ce ma refer,doar ca nu vreti sa o spuneti pe fata,dar citind printre randuri eu asta am dedus.In cea ce-l priveste pe actualul antrenor al nationalei,d-ul Lucescu jr.,nu stiu de ce am impresia ca si lui i se aplica aceeas procedura.(Si sa nu credeti ca as fi bolnav de scenarita.)

hermilus (7 comentarii)  •  9 septembrie 2009, 23:35

Cred ca e bine sa ne amintim de Boloni si de ce a construit el la nationala. Lucescu nu seamana deloc cu el. El, cred, copiaza stilul lui Mircea, foarte organizat dar fara curaj. Nu inteleg teoria asta cu ca, 4-4-2 se potriveste ca o manusa fotbalistului roman. De unde pana unde?
Cu 4-4-2, niciodata nu o sa putem sa jucam ofensiv si nici spectaculos. Toti antrenorii romani il aplica foarte defensiv, cu doi mijlocasi la inchidere. Cativa doar cu unul. Printre ei si Boloni.

Horia (2 comentarii)  •  10 septembrie 2009, 0:07

Boloni este singurul tehnician adevarat pe care l-am avut la nationala in ultimii 20 de ani.Din pacate, insa, lipsurile lui ca om nu pot fi trecute cu vederea.Aduceti-va aminte episodul din vara lui 2001, cand dupa meciul cu Lituania, culmea, de la Vilnius, ne-a salutat din mers si s-a dus la Sporting Lisabona, lasand o generatia lui MUtu, Chivu,Contra, MNiculae, Pancu, erau atatia care promiteau atunci cu pantalonii in vine la jumatatea preliminariilor.Urmarile le stiti: venirea lui Hagi, total lipsit de experienta, ratarea calificarii la baraj cu o echipa de mina a cincea, Slovenia.Dealtfel, degringolada natonalei cam de atunci a inceput.Asa ca nu ni-l prezentati pe Boloni ca salvator, pt ca nu este cazul, sa ramana La Liege, acolo unde e acum.Plus ca anul trecut, daca nu ma insel, in timpul Europenelor, in presa franceza, a facut afirmatii jignitoare la adresa romanilor in general.Ii sugerez marelui Loti sa evite Romania si romanii in general, sa nu mai calce pe nici un stadion de aici, din moment ce ne iubeste atat.Sint destui antrenori straini capabili si in afara lui care ar putea fi adusi la nationala,daca s-ar dori asta, evident.Cu ai nostri m-am lamurit definitiv.Cine stie, poate-l punem pe Lacatus in viitor, macar sa mai facem haz de necaz.

sorinache (42 comentarii)  •  10 septembrie 2009, 0:14

Cu nea Angelo indraznesc sa spun ca nu ai deloc dreptate. E usor sa ne dam destepti dupa 40 de ani. Dar ceea ce a facut echipa lui la momentul ala era mai mult decat au facut predecesorii. Asta uiti sa spui. De acolo s-a facut reconstructia. Fundatia.Nimic nu apare din senin. Nici tu nu erai unde esti fara nea Vania. Fara articolele sale din Sportul. Si fara cartile sale. „Sa nu uiti, Darie!”

Alex (1 comentarii)  •  10 septembrie 2009, 1:17

Cred ca are dreptate Chivu. Traim in Romania, o tara in care nimic nu multumeste pe nimeni. Cand jucam defensiv si remizam cu Franta nu e bine, cand jucam ofensiv si remizam din nou cu Austria nu e bine. Piturca ne-a calificat la un turenu final dupa 3 campanii ratate, face egal cu campioana si vice-campioana mondiala in grupe, iarasi nu e bine. Sa ma intorc in timp, Angelo Niculescu califica nationala la un Mondial dupa zeci de ani (si 20 ani dupa aceea nu a mai calificat-o nimeni), dar el nu e antrenor de valoare, el a inventat miuta. Pentru asta va fi retinut el in istorie. Ce,
nu e asa??

Sunt de acord ca romanii ca natie nu au mentalitate de invingatori, dar cand spun asta nu ma refer la faptul ca nu jucam ofensiv. In 1994 am aplicat un joc defensiv si plictisitor, bazat pe contra-atac si aia a fost cea mai mare performanta a echipei nationale pana in ziua de azi.

Ladislau Boloni este, pe langa un foarte bun tehnician, si un om de caracter. El nu a plecat de la nationala in 2001 pentru bani mai multi, ci pentru ca nu s-a adaptat mentalitatii din Romania, mai exact nu a fost de acord cu felul in care era condus fotbalul romanesc.
Daca aduce critici Romaniei, lumea il numeste „ungur” sau chiar mai urat. E doar o parere, pe care si-o exprima in acest fel pentru ca el mai tine inca la echipa nationala a Romaniei.

Loti Boloni nu a jignit niciodata un alt fotbalist sau om de fotbal. Cei 3 Becali, Borcea, Turcu, MM – fac acest lucru regulat, fie in presa, fie la televizor. Cu toate acestea, ei se bucura de o simpatie mult mai mare decat se bucura Boloni. Credeti ca intr-o tara normala se intampla acest lucru? Intr-o tara, sa zicem ca Austria sau Anglia? Eu nu cred.

Adevarul este ca Romania a fost, este si va fi un popor ratat. Imi pare rau, dar asta e situatia.

Paul (2 comentarii)  •  10 septembrie 2009, 1:57

Incep prin a spune ca nu mai traiesc in Romania de aproape doi ani , traiesc intr-o tara undeva in europa unde altele sunt valorile alta e mentalitatea si dorinta de a crea ceva este incurajata si ajutata,lumea are rabdare , asteapta … noi nu stim sa facem asta , noi vrem totul imediat si mai ales totul trebuia sa fie perfect, noi romanii nu stim sa vedem partile rele sa ne pricepem la toate si de fapt sa nu ne pricepem la nimik sa criticam pe oricine care doreste sa faca ceva si cand vine randul fiecariua faca ceva …. sa nu avem curajul sa iesim in fatza si sa facem tocmai de teama de ceea ce vor spune ceilalti .

Nu stiu daca Razvan e un antrenor mai bun decat Piturca , daca ne uitam la rezultate Razvan nu e inca la nivelul lui Piturca , probabil va ajunge , da impresea unui om foarte meticulos care nu lasa nimik la voia intamplarii , nu ca Piturca nu ar fii fost asa si sper din tot sufeltul sa reuseasca , dar pentru asta trebuie lasat sa lucreze.

Cat despre ce a declarat Chivu , este foarte adevarat , el vine dintr-o alta lume a fotbalului, alta mentalitate , undeva unde nu conteaza de cate ori cazi , cinteaza de cate ori te ridici si lupti de fiecare data cu mai mare inversunare pentru ceea ce crezi si vrei .

In lumea despre care vorbesc nu este apreciata grosimea portofelului , relatiile de rudenie sau numarul persoanelor importante si legaturile cu ele , scara de valori e alta , se apreciaza educatia , bunul simt , caracterul omului ….

Pana cand nu vom stii sa apreciem lucrurile acestea nu o sa stim sa apreciem nimik , sa ne bucuram de lucrurile mici , sa vedem partea buna a lucrurilor , partea plina a paharului , sa intelegem ca pt a inalta ceva trebuie pornit de la prima piatra de temelie si pusa peste ea urmatoarea …. nu sa ne dorim totul dintr-o data .

Fotbalul nostru a ajuns unde a ajuns pentru ca nu valorile au disparut , pentru ca din spate nu mai vin tineri si asta se intampla pentru ca nu mai exista interes pentru asa ceva , exista interes doar pentru profit , spun asta pentru ca odata am fost si eu junior si tin minte cum semnam state de plata in alb ca cineva sa poata sa spele bani.

Toata lumea vorbeste despre copii si juniori dar sunt prea putini cei care chiar fac ceva , care au rabdare ….

E cel mai usor ca scaotem in evidenta defectele si sa dam sfaturi ……

Eunescu (20 comentarii)  •  10 septembrie 2009, 7:49

Hai sa laudam, sa laudam, sa laudam. Cu tricolorul in mana si cravata de pioner la gat vom sustine tactica lui Razvan: 1-9-1. Restul sant niste impostori. Apropou, si Lucescu senior la „uitat” pe Balaci. Sa fi auzit simpaticul nostru ziarist de Ilie Balaci? Dar de Oblemenco, de 4 ori golgheterul Romaniei, dar interzis la nationala? Ete ca mai avem un golgheter tras pe dreapata. Sau poate ca rostul jucatorilor lui Razvan nu e sa inscrie goluri? Evident ca nu; ce sa faci cu un golgheter cand joci 1-9-1?

Nelman (1 comentarii)  •  10 septembrie 2009, 11:14

Nu inteleg de ce nu sunteti la fel de obiectiv cum erati pe timpul lui Piturca. Ce a facut Lucescu jr. la nationala?
O selectionata a fostilor sai jucatori care sunt departe de valoarea minima ceruta unui international : Mazilu, Lazar, Maftei, Sapunaru, Coman ,Roman .
Deja arata ca un tip complexat, departe de nivelul cerut pentru un selectioner de nationala.
Ii mai trebuie munca pentru a dovedi ca a invatat ceva din specializarile pe care i le-a aranjat taticul la marile cluburi europene. Pana acum nu a aratat nimic deosebit nici la Rapid si nici la Brasov ( inafara de promovare).
Opinia mea: este prea mic pentru o echipa nationala

Comentează