Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Toba de tinichea

Personajele din fotbalul românesc fac din nou scut în faţa răului. Acum vînd indulgenţe ciripitorilor

Gunther Grass este autorul romanului „Toba de tinichea” şi a cîştigat Premiul Nobel pentru literatură în 1999. Gunther Grass a fost indignat atunci cînd s-a […]

marți, 30 iunie 2009, 7:35

Personajele din fotbalul românesc fac din nou scut în faţa răului. Acum vînd indulgenţe ciripitorilor

Gunther Grass este autorul romanului „Toba de tinichea” şi a cîştigat Premiul Nobel pentru literatură în 1999. Gunther Grass a fost indignat atunci cînd s-a dezvăluit că la 17 ani s-a înrolat în trupele Waffen SS. Indignat şi nelămurit. Herr Gunther pretinde că a semnat ceva nu foarte precis, prin care se angaja să apere interesul naţional. La vremea respectivă, interesul naţional al majorităţii covîrşitoare a germanilor coincidea cu acela al Partidului Naţional Socialist al lui taica Adolf. Gunther Grass s-a arătat mîhnit, fiindcă, zice el, nu a făcut rău nimănui.

Gică Popescu este fostul căpitan al naţionalei României şi al Barcelonei. A cîştigat în carieră mai multe trofee decît Gunther Grass. Cam la aceeaşi vîrstă cu a marelui scriitor german, Gică s-a înrolat şi el într-o armată. Una invizibilă, dar foarte puternică. Una care controla gîndurile cetăţenilor. În documentul acela din alt secol, Popescu zis şi Petrescu se angaja şi el să apere interesul naţional fără să facă rău cuiva. Acum, cînd s-a aflat că făcea literatură de vestiar, Gică Popescu e revoltat şi trist. La fel ca Gunther.

Doru din Strehaia, adică Rodion Cămătaru. Pişta, cu voia dumneavoastră Loţi Boloni. Chiulangiul de Loţi care se făcea că uită să dea raportul tovarăşilor de la Secu. Vor mai apărea şi alţii. Nici unul nu va recunoaşte. Toţi se vor apăra spunînd că dacă, prin absurd, dar prin absurd, înţelegeţi, ei ar fi semnat ceva şi ar fi scris ceva despre colegii şi antrenorii lor, ar fi scris numai de bine. Jalnic. Patetic. Nu trebuie să scrii nici de bine, nici de rău despre alţii.

Ieri, la GSP TV, a intrat în direct Gigi Neţoiu. Ecce homo! Cunoscut disident şi luptător pentru drepturile omului. Pentru drepturile omului din Bulevardul Primăverii. Neţoiu, supranumit şi Comandantul, dar fără legătură cu Che Guevarra, Gigi a precizat că sportivii cei mai cunoscuţi erau luaţi în vizor de Securitate. Aşa e, doar că unii erau luaţi în vizor, iar alţii aveau vizorul. Dacă nu colaborau, nu erau lăsaţi să plece în străinătate, ne mai informează Neţoiu. Fals, cine nu voia să toarne la Securitate, cine nu era şantajabil era lăsat în plata Domnului, nu în plata Tovarăşului. Existau şi pe atunci oameni liberi.

Fiindcă asta încearcă făcătorii aceştia de bine cu forţa să ne demonstreze acum. Că toţi am fost o apă şi un pămînt. Membri de partid. Ciripitori, sifonari şi turnători. Mitică Dragomir, Ionuţ Lupescu, Gabi Balint, Anghel Iordănescu, Vasile Ianul ne-au servit pelteaua omului aflat sub vremi, care se descurcă şi el cum poate. Poveşti despre pete aruncate de oameni răi pe o carieră ireproşabilă. Despre urme de noroi de pe bocancii care au călcat pe sufletele celor care au comis gestul patriotic de a-şi supraveghea coechipierii. Mai să-ţi dea lacrimile. Iar cei mai slabi de înger, cei care nu au trăit, slavă Domnului!, timpurile acelea, sînt dispuşi să-i creadă. Să nu îi credeţi!

Comentarii (61)Adaugă comentariu

els (1 comentarii)  •  30 iunie 2009, 20:27

90% din persoanele publice din prezent ar trebui sa aiba dosar penal si la fel de multi artisti, medici, sportivi, oamani de stiinta, profesori erau cu turnatul pe timpul comunistilor.

durden (270 comentarii)  •  30 iunie 2009, 21:24

cu tot respectul,acesta este cel mai prost articol pe care l-ati scris vreodata, dle geambasu!va contrazic i totalitate!nu-mi vine sa cred cat de usor se ambaleaza toata lumea pt o chestie pe care POATE a fact-o gica popescu si care e musca pe langa ce au facut clanul becaliot si tovarasii sandu si dragomir…acuma hai sa-i pretindem lui popescu sa fie perfect,nu vreti?!serios,gspul deja devine penibil,cautand scandal si acolo unde nu este.voi daca nu gasiti un megascandal pe saptamana,il fabricati!!!

tavi_c (29 comentarii)  •  30 iunie 2009, 22:06

Total de acord cu ceea ce ai scris . Intr-adevar existau si atunci oameni liberi.

pirlo (5 comentarii)  •  30 iunie 2009, 22:17

eu,acuma dupa ce am citit si vazut la tele,vreau sa li se retraga toate medaliile,cupele,campionatele,prezentele in nationala,sa li se ia hotelul,motelul,casa,vila,masina,piscina,nevasta,amanta,copiiii,orice bun al lor.si sa li se dea ofiterilor de la secu,care este baieti buni,.si ne-au aratat noua celor din fata pc,tv, ce caractere au avut astia internationali cu peste 100 selectii nationale.aferim!

pirlo (5 comentarii)  •  30 iunie 2009, 22:19

domnule geambasu,domnule inginer, aveam pretentii de la dumneata!
ps nu ma mai cenzurati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  30 iunie 2009, 23:27

da, eu am fost unul dintre oamenii „liberi”, mi-am permis sa refuz colaborarea cu c.i.-stul din armata, si nu mi s-a intamplat nimic grav, nu am de unde sa stiu ce mi s-ar fi intamplat favorabil daca semnam.
concluzie trista a unui om la pazesi de ani, sau poate fericita:
am cunoscut ambele extreme, comunismul specific romanesc si capitalismul-salbatic-de-tip-oligarhic-inca-fara-asasinari:
tot e mai bine acum, castig suficient ca sa ma simt bine si sa-mi intretin familia, daca ma imbat si strig basescu nu mi se intampla nimic, ba din contra.

Armanovici (6 comentarii)  •  30 iunie 2009, 23:31

Se bate toba de tinichea prea mult, inutil de mult si prea tarziu. Da Gica Popescu-Petrescu e o persoana publica, o legenda a fotbalului romanesc, un om despre care opinia publica avea o parere buna, un om in care multa lume dornica de schimbare a avut incredere…Din pacate a dezamagit si oricat ar vrea lumea sa cosmetizeze actiunile sale, tot urat se face ca miros.

Mi-a sarit in ochi paralela stridenta intre el si tatal meu. Similitudinea coincide cam pana la momentul cererii de semnare a angajamentului cu securitatea…Si tata si Petrescu erau de varsta apropiata cand li s-a cerut asta. Ambi venisera la oras de la tara pentru a isi face un rost. Ambi erau la fel de naivi cum ne povestesc unii care erau tinerii la varsta aia. Tata era un amarat muncitor in fabric proaspat iesit de pe bancile scolii..Nu avea talent urias ca fotbalist, nu avea pile, nu avea relatii si prieteni. Avea insa principii, principii care nu l-au lasat sa semneze angajamente ca asa erau vremurile, principii care nu l-au lasat sa se inscrie in partid, principii care l-au dus la fabricarea unui dosar prin grija unor oameni de bine, dosar care s-a lasat cu 18 luni de puscarie la Gherla.

Gica „petrescu daca avea ooo refuza asta. Nu ar fi suferit foarte mult pt ca avea talent spre deosebire de tata…Era mai valoros ca si tata. Dar a ales calea cea mai simpla…ca atunci cand a “uitat” sa plateasca impozitul la stat.

Doru de la Strehaia a fost mai marsav.Cititi-i dosarul si o sa va dati seama.

Da, au existat oameni liberi si atunci…cu constiinta libera.Oameni care se mai trezesc si azi noaptea din somn din cauza tratamentului aplicat, dar niciodata datorita constiintei. Oameni cu demnitate, oameni simpli care nici macar nu poarta ura acelor semeni care le-au facut un rau imens si datorita carora au sechele fizice(boli si cicatrici) si psihice.

Macar scuze merita acesti oameni…Atata doresc: scuze si pareri de rau sincer nu tanguieli si negari, teorii ale conspiratiei si actorie ieftina.

Sa iesi in fata si sa spui…da domle, nu am avut sange, sistemul m-a invins…Asta inseamna o farama de respect, pe care unii nu o au!

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  30 iunie 2009, 23:47

sincer, mi se pare corect sa plateasca.
remember mona musca, care nu a omorat in viata ei nicio musca.

rb (12 comentarii)  •  30 iunie 2009, 23:49

haideti sa nu mai rascolim degeaba trecutul. numai noi avem atractia asta morbida de a rascoli trecutul,in loc sa ne preocupe viitorul. asta ne lipseste acum,de asta nu mai pot dormi romanii,ca popescu a semnat nu stiu ce foaie? popescu- FOSTUL CAPITAN al BARCELONEI. pentru toti aia care denigreaza valorile acestei tari,imi doresc ca aceste talente sa nu fi existat,asta merita. sa nu fi existat nici hagi,nici popescu,nici lacatus. sa fi stat in fata tv-ului sa urmareasca fulgerul bragadiru. natie de kk.

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  1 iulie 2009, 0:13

rb: cati ani ai?
l-ai vazut vreodata pe camataru live? his nickname was „camila”.
imagineaza-ti ca erau trei-patru (zic si eu o cifra) juniori mai talentati ca el la strehaia sau in satele invecinate.
cu juniorii aia care aveau parinti cum ramane?

Armanovici (6 comentarii)  •  1 iulie 2009, 0:16

Imi place rationamentul unora :)…Vorba aia, daca traia Ceasca acuma sigur era investitor strategic, dezvoltator imobiliar…la ce dracu sa rascolim trecutul??!? Sa invatam din greseli oameni buni! Sa nu le mai facem.

Nu i-a omorat nimeni, le-am cerut sa recunoasca si sa isi accepte vina. Daca ne rascoleam cum trebuie trecutul si cererile golanilor de la timisoara si p-ta universitatii erau acceptate acum nu trebuia sa mancam rahat din gura lui Dragomir si Sandu. Nu trebuia sa mancam rahat din gura lui Iliescu si Nastase, sa ne fure banii si tineretea si apoi sa ne ranjeasca in fatza!

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  1 iulie 2009, 0:27

armanovici: da, in momentul in care nu mai ai nimic de pierdut, iesi in fata si incasezi toate gloantele.
popescu avea si inca mai are multe de pierdut, la ambatzul lui de oltean.
acuma sa nu fim rai, pe mine ma lasa rece chestia asta cu dosarul, ma dezgusta in schimb reactia lui, ar fi trebuit sa iasa cu tupeu si sa zica, da, dom’ne, eu am scris prostiile alea, care-i problema, astea erau vremile etc. etc.
aruncati voi primii cu piatra !

Armanovici (6 comentarii)  •  1 iulie 2009, 0:32

Felicitari domnule Ripensia…Si tata zice la fel…a cunoscut ambele sisteme dar se simte mai bine si sufleteste si din punct de vedere material acuma. El stie sa munceasca si asa cum e societatea romaneasca acuma, daca muncesti si stii sa profiti de economia de piata romaneasca iti faci un rost in viata.

Eu am apucat doar 9 ani din vechiul sistem, am fost nascut in 80 si eram singurul din clasa care nu era soim si nu a apucat cravata de pioner. Imi era ciuda atunci, ca si copil vroiam sa fiu ca restul. Acum il inteleg pe tata, doarme cu inima impacata si se simte liber…asa cum s-a simtit si sub comunisti vreme de 36 de ani!

Bula (9 comentarii)  •  1 iulie 2009, 1:36

Daca refuzai colaborarea si iti vedeai de treaba ta, te lasau in pace. Nici ei nu erau prosti si stiau ca dragoste cu sila nu se face si decit sa-si piarda vremea cu unul de la care n-ar fi obtinut nimic „folositor”, mai bine se duceau acasa! Cei ce spun ca au fost constrinsi sa devina informanti, membrii de partid etc. mint! Ghinionul lor e ca dupa ´89 nu si-au putut recupera libertatea cu adevarat! Au ajuns sub covorul sub care s-a maturat toata mizeria epocii de aur!

Romeo (14 comentarii)  •  1 iulie 2009, 2:38

inca o dovada ca existau oameni ”liberi”…si tatalui meu i s-a cerut sa colaboreze…a refuzat, au urmat cateva sicanari gen perchezitii acasa in miez de noapte si altele…dar dupa un timp l-au lasat in pace…dar nu a mai putut sa promoveze in meserie…pe 26 decembrie 1989 a baut o sticla de wisky pe care a scris ”moarta pt libertate” , sticla care din pacate s-a spart din greseala acum vreo 4 ani…cat despre popescu si altii in aceiasi situatie, daca aveau caracter si coloana vertebrala, macar isi cereau scuze(oricum popescu si-o pierduse de cand se inhaitase cu alde becali)…legat de unul din comentariile cititorilor in care se zice sa uitam trecutul si sa privim in viitor, e gresit ,parerea mea…fara istorie (trecut) esti nimeni, si daca nu inveti din greselile trecutului e posibil peste 50 de ani sa existe iar altii ”constransi” sa semneze hartii aiurea:D…si parerea mea, daca ar fi iesit nastase la alegeri, asta s-ar fi intamplat…nu ca as fi fan basescu

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  1 iulie 2009, 3:19

cristi, nimic despre wimbledon?
hai sa ne mai descretim fruntile.

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  1 iulie 2009, 3:23

sau te simti complexat in fata cetepeului?
ala da, cunoaste tenis.

rb (12 comentarii)  •  1 iulie 2009, 4:01

iote-i cum scormonesc…ce spuneam eu? da-i romanului o balta,si-o sa-l vezi tot negru. fratilor,voi nu vedeti padurea de copaci. la ce ne trebuie noua sa-l facem acuma pe popescu sa marturiseasca nu stiu ce? viata e scurta,fratilor, si asta nu-si are nici un rost. in loc sa cautam solutii pentru cresterea de noi talente,ca nu vine nimic din urma, noi palavragim ca popescu a semnat nu stiu ce. pentru mine popescu e o legenda,un bun al romaniei,si cand vine vorba de legende,se impune respect. nu ma luati cu camataru. insa numai la noi vezi cum o valoare este terfelita in noroi. sa va fie rusine,va meritati tara in care traiti,daca ati ajuns sa va luati de popescu,hagi si altii,care au dus numele romaniei in lume. hai,au mai ramas nadia,ilie nastase…terfeliti-i si pe ei… de multe ori,mi-e scarba ca m-am nascut in tara aia,e un blestem sa te nasti acolo. tara nesimtirii si al absurdului.

Dragos FRD (55 comentarii)  •  1 iulie 2009, 6:10

Cristi, problema lui Gica Popescu – Petrescu este ca intotdeauna ii gaseste vinovati pe altii pentru prostiile lui. El, copilul de suflet al unor oameni atât de vertebrali si morali ca fratiorii Becali, spune ca dosarul a fost facut public de unii care vor sa-i imiedice candidatura la FRF si strecoara si o amenintare, o sa vada el cine a facut-o! Asta e supararea cea mare (din punctul meu de vedere), in loc sa-ti bagi capul intre umeri, coada intre picioare si, eventual, daca ai bun-simt, sa-ti recunosti momentul de slabiciune, nu nene!, tu o tii langa ca sunt unii care-ti vor raul tie, ingerul imaculat. Si râios, si cu coada sus, asta e de fapt durerea in toata povestea asta.

legionnaire (11 comentarii)  •  1 iulie 2009, 7:19

Cu tot respectul dar problema Gica Popescu este falsa. noi discutam de un om care a facut o prostie si ar trebui sa recunoasca si sa o lase asa, nu sa se dea de cesul mortii. problema este ca lustratia nu trebuie sa inceapa acum si in niciun caz cu sportivi atata timp cat politicienii sunt bine mersi.

sorin-arges (24 comentarii)  •  1 iulie 2009, 7:30

problema colaborarii e mai complicata
pentru cei care au trait vremurile alea din plin (caci daca au fost copii tot nu intelegeau nimic) le reamintesc, iar celor care nu le-au trait le spun ca inainte de ’89 fiecare intreprindere(fabrica, uzina…) avea securistul ei care avea biroul pe langa al directorului… ala verifica personalul in mod oficial nu pe ascuns si nici o avansare in schema nu se facea fara avizul lui … asa erau timpurile atunci; ca erau si excese, evident; unii in loc sa faca ce aveau de facut se tineau de gainarii
colaboratorii erau recrutati mai atent; dar in general se cam stia care erau aia; si mai trebuie precizat ca nu tot ce puneau aia pe hartie era luat de bun; se facea o analiza a informatiilor s.a.m.d…. pe atunci lucrurile se tratau de adevaratelea
aceasta retea ar trebui sa fie si azi; astfel pot fi obtinute cele mai bune informatii–de exemplu aparitia unor persoane suspecte in zone care prezinta risc d.p.v. securitate, etc

Gica Popescu sau Camataru se inscriu si ei in modul de viata de atunci … e drept ca unii care au avut rude ce au facut puscarie ca infractori vin acum si urla ca au fost lucrati politic …
dupa cum scrie cred ca autorul articolului bate cam pe aici

Poker Mocangiul (3 comentarii)  •  1 iulie 2009, 7:50

Acum serios,cati ziaristi din presa romaneasca au fost ciripitori?

Sibelius (36 comentarii)  •  1 iulie 2009, 8:29

Am spus-o de mai multe ori…inainte de aparitia dosarelor de ciripitori- generatia de „aur” din fotbal a fost asa doar pe teren. In rest intre ei Mitica, Pinalty, Nasu’ sau Lordu’ nu exista diferente. Aceasi lipsa de moralitate, acelasi fals profesionism, aceasi obsesie de a arunca greselile lor in spatele altora. Popescu zis Petrescu s-a dedulcit si la „mierea” banilor din transferuri, asa cum a fost si ciripitor…iar daca nu redacta el rapoartele poate avea inca dificultati la scriere.
Laci zis Pista se pare ca nu a batut toba.

kyx (7 comentarii)  •  1 iulie 2009, 9:11

Problema se pune astfel: de cate ori se arunca cu ceva in ochii romanilor este numai pentru a deturna atentia de la ceva mai important si mai grav.
Sunt sigur ca Popescu este vinovat dar, sincer, nu ma intereseaza. Eu vreau sa descopar ce anume vrea sa se ascunda de au iesit la rampa colaborarile astea. Numai despre asta se discuta si ce e probabil mai important ne scapa vederii.
In al doilea rand ma intereseaza in primul rand dosarele politicienilor nu cele ale sportivilor; vrea sa vad ce a facut marineru, bombonel, tatuca Iliescu, Videanu, Stolojan, Boc si altii. Poate astfel aflam d.q si noi pe cine putem vota.

Cipri (66 comentarii)  •  1 iulie 2009, 9:43

Siteul UEFA a schimnat participanta Romaniei din Liga Campionilor!!!!!!!
In loc de Timisoara a aparut dinamo! Stiti ceva? Zilele trecute era Timisoara!

http://www.uefa.com/competitions/ucl/format/newsid=837576.html

gunter (1 comentarii)  •  1 iulie 2009, 9:48

D-le Geambasu, faceti apel la literatura, dar o faceti cam dupa ureche, asa, din auzite…Scriitorul german si-a „deconspirat” singur trecutul in „Decojind ceapa”, pacat ca nu ati citit-o. I s-a reprosat faptul ca a tainuit atatia ani nefericitul eveniment din adolescenta – din adolescenta, nici macar din tinerete…Si, in plus, se scrie GUNTER, nu GUNTHER, cum obsesiv repetati dvs. Daca tot vreti sa faceti parada de cunostintele dvs. literare, n-ar strica, in prealabil, sa va documentati putin. Altfel, decojiti inutil ceapa…

miki (1 comentarii)  •  1 iulie 2009, 10:13

Da ,prietene Geambasu,daca nu ciripeai ramineai acasa.Nu ai de unde sa stii ****
pot sa-ti confirme mai vechii Dragomir, Jenei.IIn plan profesional era la fel.Un economist istet era luat de „ei”sa faca fel de fel de verificari(de documente,de gestiuni) care ulterior le foloseau in justitite.Ingineri-de toate specialitatile,medici(in special-ginecologi),sportivi -de toate nivelurile si specialitatile,UTC-isti etc.Nu aveti informatie suficienta sa puteti sa va documentati-de la oameni patiti-despre cele intimplate ca sa puteti compara.Va dau doua exemple.Do”Mitica,cind nu era militian,presedinte la FC Bihor se intorcea spre casa.La Sibiu,extind informatia ca a pus botu la 100 de $ trebuia sa fie oprit.Do”Mitica miroase plasa si la intrare in Sibiu se duce la politistul din borcan si declara ca sa oprit pentru necesitati undeva la intrare in oras si ce sa vezi gaseste 100 de $.
Asa Corleone scapa de militieni,altfel era groasa.Alta.Meci,divizia B la promovare Dinamo Obor-viitoarea Dinamo Victoria si o contracandidata,in provincie.In simbata jocului,sunt luati 4 jucatori gazda din cantonament,dusi la militie si acuzati de violul unei tinere.Sunt eliberati in dimineata jocului si echipa gazda pierde cu 1-o,gol in min.89,pe o grava greseala de portar.Acesta fiind si cel care „instigase si a fost si primul”la violul imaginar simulat de militie.INCREDIBIL DAR ADEVARAT.

Romanu (1 comentarii)  •  1 iulie 2009, 10:14

VOUA VA PASA DE steaua, dinamo, rapid POATE PREA MULT…

Intreaba-te (1 comentarii)  •  1 iulie 2009, 10:40

Nu va intrebati de ce tocmai acum se afla aceste lucruri?
Cum de n-a aflat presa aceste povesti pana acum?

tavi (14 comentarii)  •  1 iulie 2009, 10:54

Aveti multa dreptate dl Geambasu;inca din ’90 s-a insuflat teoria ca toti am fost o apa si un pamint in anii aceeia .NIMIC MAI FALS!Unii au colaborat( TURNAT), altii au tacut , iar o mana de oameni s-au opus regimului( ginditi-va doar la partizanii din munti).Din pacate societatea uraste ultima categorie, adica exact ceea ce o poate salva prin pilda de curaj si demnitate . De cate ori apare cate un caz de sifonar o intraga gasca de specialisti in supravietuire sare in apararea turnatorului si apoi trece la ofensiva .O mare rusine!!!!

sir (5 comentarii)  •  1 iulie 2009, 12:29

NU COLABORAREA CU SECURITATEA E O PROBLEMA PT. POPESCU CI COLABORAREA CU FRATII BECALI….MARE PACAT DE CARIERA PE CARE A AVUT-O…

Rapi (20 comentarii)  •  1 iulie 2009, 12:40

Te vor „certa” multi,dar acesta-i adevarul! Au fost,sunt si vor fi ! Treaba e ca ei SUNT si acum! Si se pare ca MEREU vor fi!

Speedy (33 comentarii)  •  1 iulie 2009, 13:10

va cam contraziceti. Am trait anii aceia. Eram destul de mare cat sa vad si sa pricep, destul de mic cat sa nu stiu si mai ales sa nu inteleg chiar tot. m-a prins revolutia la 16 ani. Pot spune doar un atat: nu erai obligat sa colaborezi, iar cursul personal al vietii iti era cam tot ala, indiferent ca acceptai sau nu. profesional, ti se deschideau mai multe orizonturi (sau se deschideau mai usor) daca o faceai. intre 2 candidati la un post bun (amandoi perfecti profesional, unul colaborator, altul ne), era ales colaboratorul, fara exceptie. pt. ca aducea si alte „avantaje” in afara de cele de competenta profesionala. desigur ca se faceau si excese. acum as zice ca era chestie de optiunea personala a fiecaruia. Chiar si asa, ma bucur ca nu am fost destul de mare incat sa mi se propuna. sincer, nu stiu ce as fi facut atunci

Piticul turmentat (2 comentarii)  •  1 iulie 2009, 13:11

„Nu trebuie să scrii nici de bine, nici de rău despre alţii.”

Voi jurnalistii de azi sunteti de 100 de ori mai rai decit cei pe care ii judecati acum cu atita nosalanta pentru ca au acceptat un contac cu securitatea pentru a nu-si crea probleme inutile.
Voi scrieti de rau despre altii intr-o proportie covirsitoare si nu va mai judeca nimeni pentru ca acum este democratie si aveti acest drept, nu-i asa ?

Daca semnai acel contract cu securitatea nu insemna in mod obligatoriu ca trebuia sa dai in git pe cineva .

Ar trebui ca cei pe care ii aratati cu degetul acum sa se duca la CNSAS si sa caute dosarele rudelor voastre apropiate fiindca sigur ar aparea cineva mai mult sau mai putin apropiat pe acele liste cu colaboratori ai securitatii.

Cind o sa incepeti sa-i vinati pe cei care au facut intradevar rau oamenilor in acele vremuri comuniste ?
Probabil ca niciodata .
Rolul vostru este sa intretineti scandalul si sa-i improscati cu noroi pe altii.

merdenel (8 comentarii)  •  1 iulie 2009, 13:52

Oameni buni, haideti sa incercam sa facem o secunda pe judecatorii priceputi.
Atunci cand se comite o infractiune si faptasul este judecat se iau in calcul o sumedenie de aspecte care circumstantiaza fapta : circumstantele atentuante sau agravante dar se ia in calcul mai ales ceva care se numeste pericolul social. Daca nu exista asa ceva nu exista nici infractiune.
Ce a facut Gica Popescu ? O fi dat cateva note informative benigne despre careva dintre colegii sai de club ( probabil cu prilejul unor deplasari externe ). N-a fost arestat nimeni si n-a patit nimeni nimic in urma acestui fapt intrutotul regretabil. Acum il fugarim toti pe Gica Popescu, un futbolist foarte bun candva care si-a varsat cisterne de sudoare pe teren.
Ce ne facem fetelor cu : Mitica Dragomir, militianul absolut marele aranjor omul lui FC Scornicesti si tuturor pehlivaniilor facute inainte de 1989 ; fratii Paunescu distinsi ofiteri de Securitate si surferi pe valul de *** care era comunismul in varianta Ceausescu si care au distrus Federatia Romana de Inot ; Nicolae Badea maretul ginere al lui Dinca Te Leaga; Gigi Netoiu ofiter si el la Ochiul si Timpanul si mare om de afaceri; ce facem cu toti gusterii si guzganii care s-au aciuit in fotbal ca nu trebuiau studii; ce ne facem cu generalul Dragnea venit in tara cu divizia de trista amintire Tudor Vladimirescu facuta de rusi din toti tradatorii recuperati la cotul Donului ? Astia sunt toti oameni respectabili, miliardari, elita actuala a natiei . Cu astia n-avem nimic. Astia sunt onesti! Gica Popescu insa a colaborat !
Domnului Armanovici : sunt mandru ca exista romani ca tatal dumneavoastra. Cred insa ca locul evocarii lor nu e Gazeta Sporturilor .Nu de alta dar astfel ducem in derizoriu demnitatea si curajul lor. Intrati, va rog pe alte site uri de cate ori apar cacanari care lauda comunismul si securitatea . E nevoie de exemple ca cel pe care din fericire il mai aveti. Sa-i dea Dumnezeu sanatate.

cocalaru (10 comentarii)  •  1 iulie 2009, 13:56

** nea Cristi, iti propun un exercitiu de imaginatie. Sa presupunem ca ne trezim brusc miine in comunism. Dumneata ce-ai mai scrie miine, despre ce ?
Vei infiera cu minie proletara transferurile dusmanului poporului Becali ? Vei condamna vehement afacerile oneroase ale clanului Becali ? Vei semnala indignat afacerile facute de cele 17 firme ale Nasului cu federatia ?
Ce-ai putea tu sa mai scrii, daca totul va fi scris de turnatori in rapoartele lor ?

mircea (14 comentarii)  •  1 iulie 2009, 14:31

mie mi-au dat lacrimile cand gica popescu explica ca cineva ia imitat scrisul.
de ras mi-au dat lacrimile,ce-ati crezut?

xaba (7 comentarii)  •  1 iulie 2009, 14:33

Domnule Geambasu, daca va intorceati ieri din strainatate, trebuia sa completati un formular referitor la gripa porcina (cu informatii de genul unde ati fost, v-ati intalnit cu persoane bolnave etc.). Imi imaginez ca inainte de ’89, cei care aveau deplasari frecvente peste hotare, trebuiau sa se conformeze anumitor reguli. Ziceti ca cei care nu au colaborat erau lasati in voia Domnului. Acest lucru era valabil doar in cazul celor care nu colaborau in mod tacit, adica cei care semnau angajamentul dar nu „produceau” (vezi cazul Boloni). Cei care au refuzat colaborarea in mod sfidator, nu primeau viza de iesire, si peste noapte deveneau urmariti (aminitiva sloganul „cine nu e cu noi, e impotriva noastra”). Subscriu la ideea ca cei care au pacatuit trebuiesc pedepsiti, sunt de acord cu cei care aduc in fata instantei fosti nazisti de 80-90 ani – si ma deranjeaza faptul ca tortionarii comunisti isi traiesc viata linistiti. Dar nu sunt de acord sa vedem totul in alb si negru. In presa „civila” se face diferenta intre cei care au facut politie politica si cei care au semnat doar un angajament, dar n-au”performat”. Presa sportiva nu face aceasta diferenta – ma intreb de ce?

Obiectiv (3 comentarii)  •  1 iulie 2009, 14:44

Cu tot respectul, comparatia dvs. intre Gunter Grass si Gica Popescu este prosteasca, deplasata. Gunter Grass a recunoscut eroarea lui din adolescenta-daca a fost o eroare; iar armata WAFFEN SS, despre care se pare ca nu stiti nimic concludent, nu poate fi comparata cu Securitatea comunista. Eventual, puteati face o paralela intre cazul lui Gica Popescu si cazul vreunui colaborator al Gestapo, politia politica a regimului nazist…Dar nu v-a dus mintea, din pacate.

xaba (7 comentarii)  •  1 iulie 2009, 14:53

Apropos, sunt curios cati sunt cei care fac diferenta intre SS respectiv Waffen SS – pentru ca intre cele doua organizatii nu era nimic in comun – in afara faptului ca ambele apartineau Germaniei naziste. SS-ul era „aripa” armata a partidului nazist (atentie, erau subordonati partidului si nu Germaniei) care nu prea ajungea pe front (doar spre sfarsit, cand situatia a devenit disperata) ci mai degraba se ocupa cu „treburi” domestice: protectie si paza pentru demnitarii partidului, administrarea lagarelor, a inchisorilor din teritoriile ocupate, epurari etnice in teritorii ocupate etc. In schimb Waffen SS era legiunea straina a Germaniei, unde se inrolau (pe baza de voluntariat) cei care nu erau cetateni germani dar voiau sa lupte – pe front – pentru Germania (de ex. impotriva comunismului in general). Nu zic ca Waffen SS era usa de biserica, dar nu erau criminali, ca cei din SS.

gica (4 comentarii)  •  1 iulie 2009, 14:56

Nu exista nicio scuza ptr colaborarea cu securitatea.Asa consider eu.DAca ar fi niste oameni demni ar recunoaste.dar ei nu vor recunoasti niciodata si tot timpul vor incerca sa ne pacaleasca. Acesta este tipul de securist.VIn cu lozinci de genul ca au fost fortati ca erau prea tineri.Vrajeala, nu tine.La acest vtip de raspuns pun si eu o intrbare?pe mine de ce nu m au obligat ? pe mine de ce nu m au fortat?

iustin (35 comentarii)  •  1 iulie 2009, 15:44

Daca de maine revin comunistii la putere toti cei care scriu acum de rau de comunism vor intra la puscarie.corect?corect!ce faci tu acum si iti pare corect faceau si altii pe vremuri si tu critici.ce anume este bine si ce anume este rau pana la urma?la ce te raportezi cand zici ca cei care au lucrat in securitate sau pt securitate faceau rau?
numai timpul va face aceasta separare.timp deocamdata nu a trecut destul sa stim cat de rau sau bun era comunismul sau democratia.

Clujean din State (18 comentarii)  •  1 iulie 2009, 16:06

Nimeni nu uraste comunismul si efectele lui de dupa Revolutie ca noi, cei care am plecat dupa ce am dat cu capul de zid si am incercat imposibilul in tara. Dar pozitia dvs. este exagerat de simplista. Realitatea de orice fel nu oate fi redusa la pozitia extrema pe care ati adoptat-o. Maturitatea unui editorialist ar trebui sa se reflecte in abilitatea de a comenta si descrie nuante. Hai, incercati.

Armanovici (1 comentarii)  •  1 iulie 2009, 17:26

Nu stiu daca este sau nu o diversiune. Fata de un Netoiu, Dragomir, Badea sau Copos, Popescu e mic copil in ale colaborarii. Cert este ca intr-un moment de slabiciune a turnat, chiar daca din fericire ce a facut gica nu a avut urmari nefaste, tot turnat se cheama. Ca tot a facut conferinta televizata, trebuia sa admita greseala si sa spuna ca ii pare rau. Nu sa ne abureasca cum ca e surprins de cum i-a fost imitat scrisul si cat de mahnit e dansul pt facatura. Personal, cred ca avea mult mai mult de castigat daca era sincer. Poate sunt prea naiv si am o parere prea buna despre societatea romaneasca.

Paunescu (1 comentarii)  •  1 iulie 2009, 18:34

Lasa ca iti fura batranetea Basescu si acolitii lui! Acelasi marinel din Anvers si ala care a vandut flota, care uite ce oameni a adus la putere etc.

nime.n.lume (10 comentarii)  •  1 iulie 2009, 18:35

Eu am trait acele vremuri. Aveam pesta 30 de ani in ’90 si stiu cate ceva. Nu am fost „contactat” de secu sa dau cu semnatura sau sa ma intrebe ceva. Dar e drept ca aveam „dosar beton”: din neam de chiaburi, din neam de fruntasi taranisti, cuzisti, un unchi inchis ca era legionar, altul colaborator cu partizanii, altul fugit in America, si altele. Probabil ca nu prezentam garantii!
Dar nici pasaport nu am primit. Nici cand a fost vorba sa merg sa-mi prezint o lucrare stiintifica intr-o tara socialista. Mi-a spus sefu ca eu nu pot sa ies afara.
Am invatat pe altul ce sa zica sa prezinte munca mea.
Nu am avansat in profesie si au mers inaintea mea altii care aveau mult mai putine resultate.
Nu am nimic cu acei oameni. Va spun astea ca sa vedeti de unde vin.
Sant sustinatorul Punctului 8 de la Timisoara.
Dar ce se face aici e alceva. Ce se face aici e o manevra tipic securista.
Se ia un colaborator (care e sacrificat caci nu e important – pentru ei) si se face numele (dosarul) lui public. Fiindca e o personalitate care a facut si bine si rau la viata lui are sustinatori (fani) si detractori. Se arunca pe piata informatia si omoram 2 iepuri cu o lovitura: il inlatura pe individ dintr-o competitie impotriva omului nostru (Sandu, omul sistemului) si generam o asa confuzie despre colaboratorii securitatii incat acest subiect politic devine desuiet, nesemnificativ. Creem chiar un precedent in care oamenii securitatii sant considerati oameni normali, care au facut greseli asa ca noi toti.
Deci toti santem la fel. Conducem opinia publica in aceasta directie.
Asta e adevarata fata a acestui scandal.
Multi au sesizat ca se gasesc doar dosarele unora, ale cui trebuie.
Securistii sant tari si mai au gloante! Asta e unul din ele.

Andy (3 comentarii)  •  1 iulie 2009, 19:00

Gresiti domnule Geambasu
Gica Popescu e o victima nu un calau …
E o victima a sistemului in care noi toti am crescut siam incercat sa traim. Calaii sunt acei nemernici de ofiteri de securitate care au uzat de toate mijloacele pentru a distruge destine, au santajat, au apelat la sentimentele sincer patriotice,s-au folosit de copii de nevestelle, de parintii si teseau o panza de paianjen in jurul celor alessi pentru a le fi victtime din care nu scapa nimeni.
Acum voi judecati fluturele pentru ca s-a lasat prinsa in panza paianjenului si nu judecati paianjenul … si asta doar pentru ca fluturele a scapat si a crescut mare si are nniste aripi superbe iar paianjenul a ramas ascuns intr-un ungher prafuit ….
Nu uitati domnule Geambasu … paianjenul inca traieste.
ai putea fi chiar tu victima sa, asa ca eu te sfatuiesc, prieteneste, sa strivesti paianjenul nu fluturele!!!

pirlo (5 comentarii)  •  1 iulie 2009, 20:04

cristi,de ce nu scrii despre santiago bernabeu si cum s-a construit Marele Real de 5 ori consecutiv castigator al CCE ?
cati dintre fanii actuali ai realului cunosc povestea adevarata franchista?

r7 (1 comentarii)  •  1 iulie 2009, 21:27

foarte buna comparatia cu grass…toba de tinichea ramane, in mers de rac ramane si el, romane ce abordeaza teme curajoase scrise foarte foarte bine! golurile lui gica popescu raman, nu-i va retrage nimeni banderolele ( cea de la barca sau cea de la nationala) …grass n-a fost deposedat de nobel dar s-a iscat o controversa…oricum i-a fost luat titlu de cetatean de onoare al orasului gdansk ( daca nu ma inseala memoria) popescu cum va plati? va ajunge presedinte frf? iertam si uitam cam repede!!! si nu stiu parca la popescu prea se aduna…un om care vorbeste despre corectitudine, demnitatea, onoare? oroare! simpla asociere cu brandul becali il descalifica…
PS Dupa comportament e clar ca nu i-a inscenat nimeni nimic si ca a avut omul un angajament! trebuie sa ne oprim aici! de ce totul este scos la iveala acum nu mai conteaza! interese alte cele? as dori sa-l intreb pe domnul popescu, apropiat becalian…domnule popescu, cand familia becali a scos in presa chestia cu accidentul domnului sabau nu se inscrie in aceeasi categorie de atac? primiti ce meritati!

Piticul turmentat (2 comentarii)  •  1 iulie 2009, 21:47

Eu unul nu inteleg de ce trebuie ca toti cei care au colaborat cu securitatea sa isi ceara scuze atit timp cit stiu ca nu au facut rau nimanui.

Securitatea, Stasi, Kgb functioneaza pe aceleasi principii ca CIA, Mossad, M5 , toti au colaboratori , fara colaboratori nu ar putea fi eficienti , ar insemna ca in serviciile secrete sa fie angajati cu acte in regula o gramada de oameni si nu cred ca asa ceva este posibil.

In conditiile astea oare ce ii diferentiaza pe colaboratorii Securitatii Romanesti de cei al altor servicii de securitate ?
NU cumva raspunsul la aceasta intrebare are legatura cu efectele rezultate ca urmare a colaborarii cu serviciile secrete ?
Eu zic ca are foarte mare legatura .
Din pacate prea putini sunt cei care au rabdare sa judece lucrurile in ansamblul lor .
E mai simplu sa pui etichete si sa-i judeci la repezeala punindu-i in aceiasi oala cu ticalosii care au facut rau cu buna stiinta.
Din pacate asa este fiinta umana constituita , sa se bucure daca cei care sunt peste nivelul gloatei pot fi trasi inapoi in mocirla.

Andy a scos foarte frumos in evidenta felulin care ar trebui privite lucrurile :
„Acum voi judecati fluturele pentru ca s-a lasat prins in panza paianjenului si nu judecati paianjenul … si asta doar pentru ca fluturele a scapat si a crescut mare si are niste aripi superbe iar paianjenul a ramas ascuns intr-un ungher prafuit ….
Nu uitati domnule Geambasu … paianjenul inca traieste,
ai putea fi chiar tu victima sa, asa ca eu te sfatuiesc, prieteneste, sa strivesti paianjenul nu fluturele!!!”
Ce pacat ca e mai usor de strivit fluturele mai ales cind inca ne mai este frica de paianjen.

Comentează