Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Despre orbire

Paolo Maldini s-a retras duminică. La 41 de ani, în fluierăturile unor animale

Ce se întîmplă atunci cînd un om orbeşte stînd la semafor? Orbesc şi cei care au intrat în contact cu el. Hoţul care joacă rolul binefăcătorului. Soţia, […]

luni, 25 mai 2009, 6:53

Paolo Maldini s-a retras duminică. La 41 de ani, în fluierăturile unor animale

Ce se întîmplă atunci cînd un om orbeşte stînd la semafor? Orbesc şi cei care au intrat în contact cu el. Hoţul care joacă rolul binefăcătorului. Soţia, doctorul care l-a tratat. Pacienţii din cabinet. Tot mai mulţi. Ciudatul virus îi trimite în carantină pe nevăzători, loc în care iese la suprafaţă întreaga mizerie a sufletului. În întunericul minţii, totul e posibil. Acolo, în beznă, dreptul la speranţă e ucis. Şi violat. La propriu. O femeie e condamnată să nu orbească. Graţie divină? Nu, pedeapsă, vede neputincioasă toate ororile din jur.

Cînd a scris „Eseu despre orbire”, Jose Saramago ignora că după cartea lui se va face un film. „Blindness”. Dar ştia că pierderea vederii este mai mult decît o afecţiune medicală. Şi ceva dincolo de expresivitatea unei metafore literare. Ultima dată, nenorocitul virus a fost semnalat pe San Siro, la Milano. La meciul de retragere al lui Paolo Maldini. 

Distinşii tifosi, nu toţi, dar destui, au fost loviţi brusc şi de orbire, şi de amnezie. Nervoşi din cauza înfrîngerii în faţa romanilor, dar parcă e nevoie de un motiv anume ca specimenele astea să fie nervoase?, milaniştii cu fruntea îngustă şi pieptul lat l-au fluierat pe Maldini. A, nu pretindea nimeni ca Gigi Amoroso şi Giovanni Firoscoso să ţină minte trofeele cîştigate de Paolo în timpul carierei. Parcă erau prea multe pentru un singur om. 5 Cupe ale Campionilor, 7 titluri de campion al Italiei. Dar ar fi trebuit să-şi amintească de cele 901 meciuri ale lui la AC Milan. Numai la AC Milan! De la 16 pînă la 41 de ani, Maldini nu a plecat de la Milan. A schimbat trei, dacă nu patru generaţii, a trăit gloria şi crepusculul unei echipe de legendă, a mai trăit şi nedreptatea de a fi în umbra lui Şevcenko sau a lui Kaka. Pentru că pe tricoul lui era scris un mare „3”. El a fost difensore. Difensore sinistra. Apărător. Apărătorul ideii de loialitate. Un demodat, un romantic. Cîţi îşi pot permite luxul şi fantezia de a se identifica imaginii unui singur club în zilele noastre? 

24 mai 2009. O zi de uitat. O pagină neagră a fotbalului. Încă una. Rînduri scrise de nişte analfabeţi. Despre ingratitudine, alienare, violenţă. Despre tîmpire colectivă, despre ambiţia unor cretini care vor ajunge să ucidă şi ultimele poveşti frumoase ale acestui sport. Fotbalul nu va fi exterminat de tacticizare, nici de doping, ci de ură. Ura orbeşte, schilodeşte sufletul. Şi ne transformă în animale. Echipate impecabil în culorile clubului „iubit”. Cu două găvane în loc de ochi şi cu o piatră de bordură în locul inimii. Din gîtlej ies sunete guturale, iar pe pieptul păros e spumă de bere. Ciao, Paolo, bine că te-ai retras!

Comentarii (67)Adaugă comentariu

adi (1 comentarii)  •  25 mai 2009, 19:07

Super articol. Un mare jucator – chiar nu merita sa isi incheie cariera asa. Raman insa momentele frumoase si sunt sigur ca inima lui va ramane pe viata la Milan.
Respect Paolo Maldini!!

Sergiu (2 comentarii)  •  25 mai 2009, 19:10

inca o stea a mai apus

rawul (4 comentarii)  •  25 mai 2009, 19:33

Stimate domn,

Articolul dumneavoastra este o mare mizerie!
Nu sunteti voi in masura sa etichetati anumiti oameni „specimene”, „distinsi tifosi”…. Asa-zisi ziaristi sportivi care faceti analize psihologice ale altor oameni cu nimic mai prejos decat voi.
probabil ca l-au fluierat din acelasi motiv pentru care a fost fluierat si Hagi cand s-a facut si ne-a facut de ras – nu a stiut cand sa se retraga, punand ambitia si interesul sau in fata interesului echipei.
Mult succes!

grig (2 comentarii)  •  25 mai 2009, 19:42

Nu a fost altfel nici la noi cu alti mari fotbalisti! Era un meci de campionat, intr-un fel e explicabil! Nu mai dramatizati, aceiasi oameni care l-au fluierat la meciul cu roma il vor aclama la meciul de retragere (daca se va organiza). Sa mai spun ca ieri am fost ca un animal la meciul Urziceniul, in bar, inconjurat de multi anti-dinamovisti? Acum admit ca Urziceniul a fost mai buna ieri …

Anotak (23 comentarii)  •  25 mai 2009, 20:09

Bine scris.Va intreb,cu ce-s mai buni italienii ca romanii,sau invers,cu ce-s mai buni romanii ca italienii,cu nimic.Atat unii cat si ceilalti nu vad mai departe de lungul nasului,sau mai bine zis de interesul propriu.Nu stiu alt fotbalist din lume sa fi fost atat de loial unei singure echipe,atat in suflet cat si in fapt.Toti ceilalti jucatori care spun ca sunt alaturi de echipele lor de suflet,in fapt au plecat aculo unde au considerat ca le e mai bine. Oare Maldini nu o fi avut nici o oferta in cariera sa?ma indoiesc.In cariera sa atat de indelungata sigur a avut oferte,probabil tentante,dar sigur le-a refuzat.Bravo Maldini!Dumnezeu sa te calauzeasca in continuare.

durden (270 comentarii)  •  25 mai 2009, 20:12

@rawul

nu pot sa inteleg de ce iti dai cu parerea despre fotbal.dans sportiv cred ca ti s-ar potrivi tie!

@cristian geambasu

vreau doar sa tineti minte acest moment si sa nu mai folositi sintaxe de genul:”numai suporterii romani puteau face asa ceva”.ca am vazut ca presa e din ce in ce mai ofuscata de catre suporteri.sa se uite ca se intampla(uneori chiar mai rau) si pe la alti si sa nu mai fie mironosita,ea draga presa…

paul (4 comentarii)  •  25 mai 2009, 20:19

cand a fost fluierat Hagi, stimabile rawul? probabil esti un „ultras”, motiv pt care te-ai simtit atins de acest articol. ultrasii sunt ciuma fotbalului. aceste nici nu prea urmaresc meciurile (cei care au stat vreodata in mijlocul galeriei stiu despre ce vorbesc) manjesc cu sange si rahat acest fenomen numit fotbal. ei sunt pe aceeasi treapta cu dragomir si sandu, cei pe care ii contesta atat de mult. astept cu nerabdare clipa in care vom recurge la masuri precum cele din anglia, si aceste animale descreierate isi vor putea revarsa frustrarile in fata propriilor televizoare, departe de lumea civilizata.

Remusinho (1 comentarii)  •  25 mai 2009, 20:27

Domnule Geambasu,
Cred ca era corect sa nu generalizati si sa creati impresia ca toti cei care merg pe stadion sunt „specimene”, „animale”, etc. Sunt sigur ca nu ati observat, dar sambata, In timpul meciului Rapid-Univ. Craiova, la scorul de 0-3, peluza giulesteana isi canta dragostea pt echipa favorita…si nu e prima data. Sa ne amintim si de un Poli-Steaua 1-8, cand la 0-8, un stadion intreg sarea si scanda pt Poli. Probabil nu as fi comentat, daca in articol nu exista fraza „…dar parcă e nevoie de un motiv anume ca specimenele astea să fie nervoase?” Deci nu toti suporterii, fie ei distinsi sau nu, sunt la fel.

rawul (4 comentarii)  •  25 mai 2009, 20:32

„Stimate” Paul
Probabil tu esti unul dintre cei care prefera sa vada in cel mai buna caz meciurile din tribuna mancand seminte si acoperindu-si urechile de indiganre la fiecare injuratura. Daca nu, e mai bine la televizor ca nu ploua nu bate vantul si e si mai ieftin.
Imi asum greseala ( hagi nu a fost fluierat) dar merita pentru ce a facut in meciul cu Italia

rawul (4 comentarii)  •  25 mai 2009, 20:33

@geambasu
fara suporteri ( cu bune si rele) ar exista sport???

LuciM (32 comentarii)  •  25 mai 2009, 21:00

Maldini este unul dintre cei mai mari fotbalisti ai tuturor timpurilor!El se confunda practic cu clubul AC Milan!Acesti „ultrasi” care l-au fluierat ca niste cercopiteci sclerozati ,nu au nici o treaba cu omenia!Dar ce sa ne mai miram,l-au schingiuit ei pe Hristos care a facut numai bine,Maldini a scapat usor,prin comparatie…

milanello (8 comentarii)  •  25 mai 2009, 21:24

sunt un fan mare a lui AC MILAN …si urmaresc acest club de aproape 20 de ani.
D-le Geambasu , tifossi milanelezi si numai au fost furiosi la retragerea lui Paolo pe situatia penibila in care a ajuns AC Milan in ultimele 2-3 sezoane..sai asta doar datorita politii lui Ancelotti si Galliani…care sunt 2 cretini de neimaginat…mai tot timpul acest pesudo-antrenor anshitlotti nu s-a ridicat la nivelul valorri lotului…iar atunci cand lotul a imbatranit…a facut mai nimic. In ultimele 4 etape trebuia sa facem 2 pcte. pentru a ajunge in grupele ucl..si am facut fix 1…iar daca in mecul urmator luam bataie cu cel putin 2-0 piedem si locul 3 si ajungem in barajele pt UCL…o situatie pur si simplu de neacceptat pt..fanii milanezi !!!

milanello (8 comentarii)  •  25 mai 2009, 21:26

mai vreau sa spun ..ca in textul de mai jos..mi-au fost mancate multe litere :))

Laci (1 comentarii)  •  25 mai 2009, 21:33

Draga rawul! Dacă nu ştii ce e sportul, uita te in dictionar. Iar dacă te-ai uitat fă deosebire dintre analfabeţii proşti, care se duc la meci ca sa se bata, si suporterii adevăreaţi. Ai ce invaţa până poţi da cu părerea.

paul (4 comentarii)  •  25 mai 2009, 21:59

rawul, da, sunt unul dintre suporterii care prefera sa vada un meci de fotbal si sa isi incurajeze echipa, nu sa rupa scaune, sa arunce cu torte, sa se bata si sa faca scandal. sunt ceea ce se numeste un „om civilizat”.

paul (4 comentarii)  •  25 mai 2009, 22:02

a, si mai vroiam sa te intreb ceva. ce anume a facut Hagi in meciul cu Italia, ca sa merite a fi fluierat? probabil nici nu ai vazut acel meci. in 2000 aveai vreo 10 ani si invatai sa citesti, nu aveai timp de fotbal.

daniel (2 comentarii)  •  25 mai 2009, 22:40

Cu tot respectul pt marii fotbalisti romani dar noi nu avem si nici nu am avut vreodata un jucator precum Maldini. Hagi? Dl hagi nu a fost niciodata domnul si gentelmanul care a fost Maldini si nici nu a castigat ce a castigat Maldini. Popescu? Popescu a fost mai serios, dar nu a avut clasa lui Maldini. In primul rand IL DIFFENSORE a fost un exemplu de seriozitate, maturitate, loialitate si clasa. Desi sunt un fan a lui Juventus, cred totusi ca Milanul lui Maldini a fost cea mai buna si fascinanta echipa a ultimilor 20 de ani. Manchester, Barcelona, Chelsea sau altii mai au mult de muncit pana sa ajunga la nivelul milanului. Dak e ca Juve sa nu ajunga in finala CL anul viitor, sper intr-o finala Milan-Real, ar fi finala absoluta. Anul asta sunt doar 5 CL in joc, intre blancos si rossoneri ar fi 16. Asta spune totul.

Anti Ultras (23 comentarii)  •  25 mai 2009, 22:56

Pentru cei care cred ca galeriile tin spectacolul se insala. Din cauza animalelor nu mai merge lumea la stadion. Veniti sa vedeti meciuri de hochei la Centre Bell intre astia din Montreal si cei din Toronto ( dusmanie mare ) sa vedeti cum sta unul din Toronto inconjurat de 200 de quebecosi si nici macar nu se uita urat unii la altii. Aia sunt spectatori si ala e spectacolul in tribuna.
NU ce faceti voi!
Cum bine zicea cineva pe aici sunteti „ciuma fotbalului”

corectorul (48 comentarii)  •  25 mai 2009, 23:10

exista suporteri, suporteri care se pricep la fotbal, suporteri care nu stiu regulile elementare ale jocului, dar il „incing” pe cel care e imbracat in alta culoare, …, dar ce te faci daca esti si macaronar!? cum faci sa te incadrezi? sa respectam mituri!? traim intr-o lume moderna! antichitatea e departe! prin ilustrii intermediari istorici am ajuns sa gandim…, sa gandim?!

Luc (3 comentarii)  •  25 mai 2009, 23:28

In fata lui Maldini nupoti decit sa te inclini si sa-l saluti respectuos! Majoritatea fotbalistilor ( si jurnalistilor!) sint doar mercenari care cauta un salariu mai mare. A apus era fotbalului de suflet, a romantismului idealist. Ce altfel ar putea striga galerii tinere din Italia, Romania sau oriunde cind ei nu cunosc acest tip de fotbalist! Injura pentru ca si cei care sint pe teren le arata degetul ( cazul Dinamo la Urziceni). Despre asta cind aveti de gind sa scrieti? Unii fotbalisti si conducatori de cluburi sint mai rai decit huliganii de pe stadioane. Mai avem mult de invatat de la oameni de suflet ca Maldini!

Rapidist in QC (3 comentarii)  •  26 mai 2009, 0:07

TOTUL est chestie de civilizatie !!! … si de cultura!!!
Dar in Romania fotbalistica cultura inseamna MANEA iar civilizatia e reprezentata de cre-ti-nul ala care a dat cu lantzul intr-un operator TV … si a ajuns eroul galeriilor si idolul astora care se cheama ULTRAS!!!
Are dreptate cine spunea mai sus ca la meciurile de hockey de aici (Canada) suporterii se felicita reciproc cand echipa adversa inscrie … nici nu se pune problema de batut sau injurat sau scuipat pe cineva care poarta tricoul ekipei adverse !!!
Si nu ptr ca te-ar lua politia imediat ci pentru ca SPORTUL ESTE O BUCURIE!!!!
VOI REGRETA TOATA VIATA FAPTUL CA IN RO NU AM PUTUT MERGE PE STADION CU COPILUL MEU! … era prea riscant …
HAI RAPIDU’! HAI ROMANIA!!
PS: La campionatul european s-a vazut ca nu toti romanii sunt salbatici – am baut BR si m-am fotografiat cu o gramada de fani olandezi, italieni sau francezi …
dar asta era la Zurich … ia sa-mi pun eu tricoul cu Rapid si sa dau o raita prin Ghencea … never-ever.

ioo (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 0:27

Pacat …mare pacat ! Nu am apucat sa vad acest meci ,si cred ca a fost mai bine asa .

marian (85 comentarii)  •  26 mai 2009, 0:38

PELUZA SUD DE PE SAN SIRO S-A DAT DIN NOU IN SPECTACOL …

ciupi (376 comentarii)  •  26 mai 2009, 6:20

italienii sunt cu unu la suta mai educati decit noi, dar cu nici unu la un milion mai civilizati. si-atunci?

pavel (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 8:52

mai fratilor,tot naivi sunteti,pai in primul rand nu stiu ce meciuri vedeti voi cu italienii dar se svede si stie ca broscarii sunt cei mari simulanti si prieteni ai arbitrilor asta pentru ca in fotbalul italian se invart cei mai multi bani iar mafiotul de berlusconi este seful clubului ac.milan cu tot respectul dar orice fotbalist din lume , vrea sa joace la ac.milan iar voi va mirati ca el n-a plecat, a avut norocul baiatu sa fie la echipa asta si cu putina seriozitate si talent stai aici toata viata, ca doar arbitrii vegheaza si berlusconi..pentru asta trebuie sa cascati ochii bine la meciurile din italia si sa intelegeti stilul lor de joc…daca si pe tricourile nationalei noastre ar fi scris italia am fi fost si noi plini de trofee…de cluburi nu mai vorbesc.-
referitor la hocheiul din canada nu stiu ce-i in tribune dar pe gheata se omoara baietii sub ochii arbitrilor si sub ochii suporterilor carora chiar le place bataia,asa ca lasati-i si nu-i mai blamati pe ai nostrii ca nu prea stiti ce-i in lume., hocheiul din nhl este mai nou o crima..ar fi culmea sa se omoare si pe gheata si in tribune

Radu B. (5 comentarii)  •  26 mai 2009, 9:00

Nu mi-a plăcut niciodată de Maldini ca jucător, dar cu toatea astea tot respectul pentru cariera lui… Cred că el singur are mai multe meciuri în Serie A decît juma’ din echipele de acolo… 🙂

fdlbrn (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 9:30

Pavel : tu spui ca Berlusconi si Milan sunt cei mai avantajati de arbitri in Italia? Esti cu capu’, baiatule… uita-te la Inter (asta pentru ca Juve nu prea mai are aportul arbitrilor, a venit la rand inter). Hai sa fim seriosi, mult mai fluierati (in sensul bun) sunt cazaturile alea de la inter, chiar mai ajutati decat Juve (care dupa ce a retrogradat, nu prea mai are „succes” in fata fluierasilor). Dar lasa, ca au venit interu’ sa fie ajutati meci de meci!

apple (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 10:55

nu cred ca l-au huiduit doar pentru ca a jucat prost intr-un meci. presa (romana si internationala) trateaza multe subiecte superficial, emotional, fara sa „intre” in fenomen. sunt tare curios ce o fi fost intre Maldini si tifossi.

mihai (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 11:22

Superb articolul. O mare pierdere pentru fotbalul mondial. Sunt un mare admirator al unui fotbalist, dar mai ales om, de exceptie. Nu cred ca vor mai aparea curand astfel de oameni in fotbalul mondial. Cinste si respect pentru tot ce a facut Maldini. Rusine si dispret ” … unor ***care vor ajunge să ucidă şi ultimele poveşti frumoase ale acestui sport ” .

explicit (8 comentarii)  •  26 mai 2009, 11:33

maldini a fost fluierat pt ca a spus cu cateva etape in urma ca suporterii care nu sustin echipa si o huiduie sunt niste ‘mercenari’!

Begaprunzer (8 comentarii)  •  26 mai 2009, 11:40

D-le Geambasu, eu cred ca dupa ce scrii articolul ar fi bine sa bei un pahar de apa rece si sa te speli pe fata cu apa rece si apoi sa-l mai citesti odata si atunci sa decizi:Ii dau drumul asa sau il mai inblinzesc.
Dar sa numesti D-ta oameni care zeci de ani au contribuit la salariul lui Maldini ànimale`este cam deplasat. La Milan situatia nu este de loc roza sa fanii sint foarte suparati si intreadevar au sarit calul dar euspun ca nu esti imputernicit denimeni sa spui asa ceva. Fotbalistii cistiga atit de mult incit pt. banii care ii primesc TREBUIE sa inghita si asemenea actiuni.

apple (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 11:44

grazie, explicit!

edy (8 comentarii)  •  26 mai 2009, 12:27

fratilor nu mai comparati hocheiul cu fotbalul si pe americani cu europeni.americanii sunt niste oameni superficiali ei merg la evenimente sportive ca la spectacol ei nu pun suflet.noi suntem altfel ,ca suntem balcanici,latini,anglo-saxoni nu conteaza toti iubim acest fenomen numit fotbal,sigur cu bune si cu rele.unii oamenii pur si simplu nu pot sa inteleaga cum la noi(europenii,sud-americanii)fotbalul reprezinta mai mult decat un simplu hobby,reprezinta un mod de viata. totusi desi sunt interist, imi pare rau de ce i sa intamplat lui Maldini, a fost un mare fotbalist.

Lindbergh (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 13:29

@edy – ai tu dreptate si nu prea. Ai fost vreodata la un meci de hochei? Da, sunt multi, foarte multi americani/canadieni, care vin ca la teatru, dar stii ca exista fani ca merg cu echipa in alte orase? Ai asistat la vreun meci de hochei in Philadelphia sau in Montreal, sa vezi fani plingand de bucurie sau negrii de suparare? Da, americanii sunt o natie de naivi si de freaks, nu stiu decit sa urle „let’s go cutare”, dar cred ca se exagereaza cu prostia asta, cum ca ei ar merge ca la teatru si nu pun suflet. Ei bine, afla ca pun suflet. Si decit sa-mi fie frica sa ma duc pe stadion, sa nu dau cu ochii de ultrasi, MAJORITATEA niste pustani teribilisti, viteji doar in grup si care n-au impreuna IQ-ul unei muste (daca nu i-as fi vazut beti, pusi pe bataie din nimic, batindu-se intre ei in peluze as fi avut alte pareri, dar am fost pe stadion ani in sir), decit sa ma mai duc pe un stadion unde acesti indivizi cred ca trebuie sa fie ei in prim-plan, prefer sa vad spectacolul acolo unde ii e locul: pe teren. Pentru asta am dat bani, nu ca sa am grija sa nu cumva sa supar o maimuta cu fularul pe fata. Da, sunt printre ei oameni de calitate, pe care sunt onorat sa-i am ca prieteni, dar ii numeri pe degete…
@Rapidist in QC – ca sa fim cinstiti, e valabil si daca porti un tricou al Stelei prin Giulesti.

mujotutun (151 comentarii)  •  26 mai 2009, 14:07

Ce mare lucru ca un fotbalist e fluierat? Sa fim seriosi, Maldini trebuia de mult sa se retraga. Ca si cum un eminent chirurg, care la varsta senectutii isi omoara pacientii cu mana tremurand parkinsonian, ar trebui in continuare lasat sa opereze!
Deocamdata huiduitul este o manifestare universal acceptata, chiar daca blamata in anumite medii, si pana cand americanii, care dupa ce vor fi descoperit ca homosexualitatea este o treaba ireprosabila, in vreme ce sexul cu o minora, facutul cu ochiul, fumatul in public, numirea unui negru, negru si a unui indian, indian sunt actiuni condamnabile, isi vor exercita corectitudinea politica in aceasta privinta, stabilind norma dupa care ne vom inspira si noi, devenind astfel fie amutiti pe vecie, fie infractori, putem si chiar se cuvine sa huiduim din rasputeri un jucator slab, oricat de mare i-ar fi umbra. Saramago contamineaza.
Da, va inteleg, dar nu sunt de acord. Adica, ce: saracu’ Maldini? Pai asta-i mai rau decat rabufnirea unui stadion!

unu (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 14:16

maldini a gresit aici pentru ca s-a retras mult prea tarziu la 41 de ani. Ce daca mai putea sa joace trebuia sa aiba inspiratia sa se retraga mai devreme cum au facut toti ceilalti mari fotbalisti. Ce zidane aveti impresia ca nu mai putea juca ? Hagi nu mai putea juca in 2-3 ani buni ? si sunt multi care au dat impresia ca mai putea juca mult timp dupa retragere, dar stiti sintagma aia ca cel mai frumos este „sa te retragi in plina glorie” 2007 sau 2005 dupa ce jucase finala ucl erau momente ideale pentru retragere, dar stiti cum e multimea nu iarta pe nimeni si uita foarte repede performantele, lor trebuie sa le dai satisfactie ACUM, nu mai conteaza ce ai facut ieri sau acum 2, 6, 15, 19 sau 20 de ani.

florin (9 comentarii)  •  26 mai 2009, 14:59

Domnule Geambasu, am avut sansa extraordinara de a asista la meciul de pe SanSiro si pot spune ca marea majoritatea a suporterilor l-a aplaudat in picioare pe Maldini, atat la inceputul, cat si la sfarsitul meciului. Fiecare interventie a lui era rasplatita cu aplauze generoase iar prestatia lui a fost la inaltime (asta apropos de cei care doreau sa se retraga mult mai devreme). Nu cred ca o mana de suporteri rataciti cu duhul au influentat atmosfera generala.

tzurla (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 15:00

mi se pare o mizerie ce i s-a intamplat lui Maldini.
omu’ asta a facut tot pt club, asa cum a stiut el: pe teren.
nu intr-un birou, nu la tv, in iarba.
daca dupa o viata de munca acolo e huiduit, e mare pacat….

1234 (5 comentarii)  •  26 mai 2009, 15:24

Si Maldini i-a acuzat pe cei din tribuna ca sunt mercenari, iar asta e o insulta grava pentru fani. De aia a fost huiduit, nu pentru ca a batut Roma, nu pentru ca ajucat mai slab. E pacat intradevar si se mai intampla. Si altii fac, asa se intampla cateodata. Intreaga echipa a Interului a patit-o rau cand a fost aruncat un cocktail Molotov inspre autocar atunci cand lucrurile mergeau foarte prost. La Barcelona jucatorii au fost agresati is li s-a cerut socoteala acu vreo 8 ani parca, cand lucrurile mergeau prost acolo. Acelor jucatori in schimb le-a placut la culme cand poate si 100.000 de oameni le strigau numele si ii adulau in piete sau pe strazi. Iar acesti jucatori castiga intr-o saptamana cam cat un om normal in 2 ani, si asta pe continent, nu in Anglia. Asa cum iti place sa fii sus si sa fii laudat, cum iti place sa incasezi milioane, ar trebui sa suporti si astfel de evenimente. E pacat ce a patit la meciul de retragere, e pacat pentru palmaresul sau, dar nici sa nu-i plangem de mila. Se descurca el si va rezista, iar in timp lumea va uita acest episod urat si va ramane legenda. Problema e ca nu vin altii ca el. Cei ce vin di urma sunt incredibil de aroganti, fitosi si chiar nesimtiti. Cristiano Ronaldo e un exemplu. Messi, Nasri sau Benzema reprezinta inca sperante si sper ca peste ani sa nu-si schimbe caracterul, insa nu stiu cat vor rezista caci sunt supusi la mutle influente.

Atata tot vorbiti despre ce se intampla pe stadioane dar nu pricepeti nimic. Chiar nu va inteleg. E drept ca depinde de la oras la oras, ca una e in Bucuresti si ca difera putin in Cluj, Timisoara si Craiova dar unii sunteti total pe langa subiect.
Eu merg la meciuri cu una dintre cele mai violente galerii din Romania si n-am avut o problema in viata mea. Nu m-am batut cu nimeni, n-am luat nici macar o amenda, nimeni nu m-a injurat si nu s-a luat de mine. Poate pentru ca imi port de grija iar daca nu vrei sa patesti nimic, nu patesti. Ce am patit a fost sa eu si cei cu care eram sa fim atacati de alta galerie doar pentru ca saracii vazusera Green Street sau Football Factory probabil si se credeau „hooligans”. E ceva diferit de Ultras.
Spuneti ca galeriile injura. Corect. Exceptand derby-urile si rivalitatile mari(Dinamo cu Steaua, Rapid, Timisoara si Craiova, Steaua cu Rapid, U Cluj cu Cfr si Timisoara cu Arad), probleme la meciuri nu prea sunt. Iar unde sunt, cauzele sunt multe si vechi. Va mira ca se injura cand adversarii trag de timp? Credeti ca doar la noi se face? Probabil nu stiti limbi straine sa descifrati scandarile din alte tari. Vreti sa aplaudam cum altii trag de timp sau fac faulturi dure?

Da, e adevarat ca sunt destui pustani dezorientati prin peluze. Dar ganditi-va de ce au ajuns acolo si dece asculta de lideri sau de ce se umfla in pene. N-am vazut niciodata si am mers la o gramada de meciuri ca baieti din peluza sa atace lumea pe strada. In primul rand daca nu vrei sa faci parte din galerie, nu sta in peluza si gata. Nu vrem sa stam pe scaun si sa ne uitam la meci, vrem sa ne incurajam echipa. Ai ceva impotriva, nu sta cu noi. Gradul de civilizatie e dat de tribune, nu de peluze. La peluze sunt insi cu anumite convingeri sau stiluri de viata iar daca vedeti doar violenta, vedeti prea putin. In primul rand televiziunile distorsioneaza si manipuleaza opinia publica, ele fiind intr-o continua cautare de scandal. Multe din cele ce se dau sunt false, ce vedeti pe GSPTV si Sport.Ro sunt 90% minciuni si pareri ale unor nepriceputi(Stucan ala nu cred ca a fsot la un meci in viata lui) iar scandalul se gaseste oriunde.
De ce credeti ca la Urziceni a fost scandal? Televiziunile doar asta au dat, declaratiile lui Turcu, Borcea si Mihai Stoica. Mai bagati-l pe Iancu in schema si rezultatul e garantat. Daca 2 insi se bat aia inseamna bataie generala, daca stau in spatele fortelor de ordine si canta inseamna ca fac scandal…Mai pui si niste scenarii SF(ca au sarit gardu si au taiat cablurile de alimentare, ca li s-a spus sa devasteze tot), prezinti doar niste imagini care iti convin si poftim, ai rezultatul. Si lumea la noi din pacate crede tot ce vede la televizor.
Bine ca vi se pare civilizat sa scuipi seminte si sa injuri ca birjarul intr-o zona in care vin si femei si copii. Ironiile la adresa adverarilor sau incurajarile vi se par comportament necivilizat? Comportamentul ala de bruta pe multe stadioane o sa-l vedeti mai mult la tribuna decat la peluza. Asa ca nu-i bagati pe toti cei care merg sa-si incurajeze echipa intr-o oala.

marius_vrn (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 16:08

imi pare rau pentru dumneavostra, domnule geambasu, dar inainte de a va apuca sa scrieti un articol ar fi bine sa va documentati ceva mai mult. maldini nu a fost nici fluierat si nici injurat, comportamentul ultrasilor milanisti a fost cat se poate de civilizat, totul a pornit de la un striscione in care se facea referire la cariera impecabila a lui maldini dar in acelasi timp si la lipsa sa de respect fata de suporteri. In 2005 dupa finala de la Istambul, cand milanul a pierdut o finala de champions league dupa ce a condus cu 3-0, maldini a raspuns destul de urat criticilor venite din partea fanilor,numindui mercenari si nimicuri. Ar parea ceva banal,insa, putini stiu ca, conducerea clubui nu a vrut sa colaboreze cu galeria pentru organizarea coregrafiei meciului de retragere al celui mai titrat jucator din istoria milanului, din pacate nu si cel mai iubit, dovada fiind tricoul lui baresi afisat in momentul in care maldini facea turul de onoare. suporterii nu au uitat ca maldini nu prea se obosea sa vina la sfarsitul meciurilor sub peluza sa aplaude si sa multumesca galeriei sau faptul ca nu a raspuns niciodata invitatiei tifosilor, cand acestia organizau intalniri cu jucatorii milanului. maldini a fost aplaudat de tot stadionul dar nu si de ultrasi care au preferat sa arate inca o data cine este simbolul milanului, un numar 6, care a jucat si in serie B cu milan, si care s-a retras cand a trebuit.

Bogdan (9 comentarii)  •  26 mai 2009, 17:11

Domnule Geambasu, de ce scrieti cu ura despre acei oameni? Care este diferenta intre Dreptul LOR de a-l critica pe Maldini, si dreptul dvs de a-i critica pe ei? Ei au platit dreptul de a fi acolo, si de a-si exprima LIBER opiniile. Nu va place gestul lor? NICI MIE ! Dezaprobati gestul lor? Absolut, si eu. Dar sa folositi asemenea cuvinte la adresa unor oameni, fara distinctie? Pe Maldini l-au aplaudat zeci de milioane de oameni, la propriu. Cine isi aminteste de ei? Cine spune o vorba buna despre ei? Si-au platit dreptul de a-l aplauda. Cui pasa de ei? Mai interesanti sunt cei care fac galagie. Chiar si injurati, pana la urma, multumita dvoastra, tot ei sunt „in fata”.

lentzy510 (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 17:47

are perfecta dreptate marius_vrn.desi sunt mare fan ac milan recunosc ca maldini nu a fost un jucator apropiat peluzei.sunt sigur ca gatusso nu ar pati asta niciodata pe san siro.per siempre con diavolo

SuPerPake (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 17:47

Tifosi sunt in tribune pentru rezultatele echipei, cand echipa nu are rezultate unii nu mai vin la meci, cei care vin , vin ca vor, nu ca sunt obligati
De ce Maldini ar trebui sa le fie dator lor cu multumiri dupa meci?au dat ei cu picorul in minge in locul lui?Credeti ca nu ar juca la fel de bine cu tribuna goala?
Suporterii sunt pe al 3-lea loc in fotbal abia, pe primul sunt jucatorii, pe locul 2 banii…(de la patron,nu din bilete)

broascabr (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 17:58

pavel imi pare rau ca anumite pers ca tine au acces la internet si in curiozitatea noastra vrem sa citim si opiniile celorlalti.aceasta echipa a castigat in 20 de ani cat au castigat cele mai tari 5 cluburi din europa in aceeasi ani.daca in italia au fost avantajati in europa nu se poate spune.sa nu uitam ca au fost avantajati sa piarda campionate din cauza lui juve si in ultimii 3 ani ai lui inter care de 40 de ani nu a mai castigat cupa campionilor cu toate ca in ultimii 10 ani au cumparat cei mai buni jucatori din lume. si inca ceva e echipa cu cele mai multe trofee din lume retardatule dupa care vine real madrid dar care are 6 cupe ale campionilor castigate in anii 50 cand fotbalul se juca cu mingi de carpe ca tine care nu stiu despre acest sport nimic.te duci la stadion decat sa strigi **** si sa te imbeti

alex_1923 (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 19:48

deci…nimeni,absolut nimeni,nu are dreptul sa il critice pe san paolo…sincer akm….ce a fakt acest om pt ac milan,pt italia si pt fotbal in general nu cred ca mai fi reusit cineva…aveti dreptate domnule Geambasu…chiar sunt niste fustrati acei oameni…de neinteles…dar tre sa il asiguram de Paolo Maldini de respectul nostru etern…

Americanski (5 comentarii)  •  26 mai 2009, 19:54

dle Geambasu, va felicit pentru faptul ca faceti uz de referinte culturale si literare. Jocul televizat si analiza tactica presupune mai multe constrangeri, insa forta editorialului e in demonstrarea unei virtuti, judecati, stari de a fi, iar rezultatul consta in persistenta la lectura a unei stari de superba poezie. Va admir si va felicit pentru editoriale, atunci cand nu va limitati la un joc stramt.

Despre Maldini se poate spune ca a avut noroc, talent, si sansa. Norocul de-a fi titularizat la 16 ani, sansa de a juca la AC Milan si talentul care l-a recomandat pentru o cariera prodigioasa. Adaugand la asta si faptul ca tatal sau este Cesare Maldini.
Insa certitudinea de a lega succesele si palmaresele recente ale Milanului sau ale nationalei Italiei (mai putin)de persoana lui Maldini au devenit cu destula usurinta un cliseu. Inca de acum 10 ani Maldini avea lustruit statutul de legenda. Cannavaro sau Ciro Ferrara, Stam sau Thuram, Nesta sau Matthaeus vor mai straluci la fel de tare peste 10-20 de ani cand se vor difuza pe tv dvd-urile cu momentului ridicarii trofeelor sau al baii cu sampanie ???

Nu e o noutate ca Maldini se retrage. O tot face de vreo 5-6 ani. De data asta e pe bune. Poate aici e surpriza..

O imagine a lui Maldini va starui totusi. Imaginea lui Maldini dupa penaltyul ratat de Roberto Baggio in finala World Cup `94 de acum 15 ani. O suferinta demna, o intrupare a stuporii si a faptului ca „asa s-a sfarsit, deja s-a terminat?”

@ # 41 Bogdan
stima

Sibelius (36 comentarii)  •  26 mai 2009, 20:45

Se fac multe comparatii aiurea si, tipic romanesc/latin/balcanic se pun pe tapet lucruri intamplate demult. In definitiv ar fi trebuit sa vorbim despre un gest mitocanesc la retragerea unui fotbalist care s-a confundat cu A.C. Milan.
Daca vrem sa vorbim despre decenta si civilizatie in sport ar trebui sa ne uitam in Anglia…sa zicem la ultimul meci al lui Newcastle. Despre celebrul „You’ll never walk alone” nu are rost sa amintim

PussyCat (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 22:45

probabil a fost doar un mic grup de fani care l-au huiduit. iar restul s-au luat dupa ei…ca oile. sunt convins ca Maldini nu a pus la suflet si ca acesta va fi vazut mereu ca un idol la Milano

Razvan (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 23:19

Animale! Poate e prea putin spus pentru ceea ce a fost Maldini pentru AC Milan. Din nefericire, il putem vedea doar la jocurile de FIFA(pentru cei pasionati) jucand de acum in colo. Mintile acelea sunt generatia de maine care va distruge fotbalul prin rasism si ura! Romania parea singura tara din Europa fotbalistica , dar NECIVILIZATA care ar putea sa se manifeste fara scrupule in fata unor oameni devotati, simpli si onesti. Atat de laudata Italia s-a facut de ras, dar nu oricum. Ceea ce au facut italienii (pentru ca sunt italieni) a vazut o lume intreaga. Poate ca de aceea campionatul de acolo nu mai este cel mai puternic din lume si Anglia a ajuns sa aiba 3 echipe, din 4, in semifinalele Champions League , si nu oricum: aproape an de an. Asta poate ca noi suntem niste „tigani” in ochii lor , iar ei sunt civilizatia absoluta. Dar, s-a dovedit faptul, ca , toata suflarea fotbalului romanesc este alaturiu de Universitatea Craiova si vor ca aceasta sa ramana in Liga I. De ce oare: pentru ca acum NOI suntem mai civilizati decat acesti frustrati, incompetenti si RASISTI!

dream (6 comentarii)  •  26 mai 2009, 23:20

maldini e cel mai bun
nu merita altceva decat maxima mea admiratie

Comentează