Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Costică Vîlcea de la Londra

Federaţia a cerut decenţă managerilor din primul şi al doilea eşalon. Nu este vorba despre Federaţia Română de Fotbal, ci despre surata ei de peste Canalul Mînecii. O rudă mai mare ca vîrstă şi prestigiu, dar la fel de sensibilă […]

marți, 11 noiembrie 2008, 7:45

Federaţia a cerut decenţă managerilor din primul şi al doilea eşalon. Nu este vorba despre Federaţia Română de Fotbal, ci despre surata ei de peste Canalul Mînecii. O rudă mai mare ca vîrstă şi prestigiu, dar la fel de sensibilă la declaraţiile oamenilor de pe bancă împotriva arbitrilor. Libertate a cuvîntului, dar nici chiar aşa! Jonathan Hall, un Costică Vîlcea dintr-un alt regat şi remunerat în pounds, a susţinut că înţelege supărarea managerilor, dar îi asigură că greşelile fluieraşilor din Premier League nu sînt comise în mod deliberat. Chestia asta nu îi încălzeşte însă pe Arsene Wenger şi ceilalţi. Se joacă din ce în ce mai repede, iar cei puşi să împartă dreptatea pe teren nu ţin pasul, împărţind selectiv greşeli.

Atmosfera s-a încins mai ales atunci cînd Joe Kiennear, tehnicianul lui Newcastle, l-a comparat pe arbitrul Martin Atkinson cu Mickey Mouse. E drept că antrenorul din Newcastle nu trebuia să traverseze Oceanul Atlantic pentru a căuta un personaj comic, îl putea compara pe Martin Atkinson şi cu Rowan Atkinson, interpretul lui Mister Bean. Şi el un supus mai chiznovaş al Elisabetei a II-a.

La fel ca pe la noi, „remarcele ofensatoare” evocate de Jonathan Hall Vîlceashire au găsit tribună pe la diferite canale de televiziune, la talk-show-uri (iar la ei chiar se „talk” la show-uri), împiedicîndu-i astfel pe conducătorii forului de la Londra să spele rufele în familia federală. Fiindcă aceasta e ideea. Asta îi uneşte pe toţi şefii fotbalului de pretutindeni. Să triumfe aparenţa binelui, nu binele pur şi simplu. Nu ideea de dreptate şi materializarea ei contează în primul rînd, ci enunţul frumos ambalat.

Nu propunem soluţii, de asta se ocupă acum candidaţii aflaţi în campanie electorală. Observăm totuşi fără plăcere că obiceiurile proaste nu au graniţe. Politica pumnului în gură are acoperire planetară. Şi dacă fotbalul e pîndit de un pericol real, acela nu e tacticizarea ori mourinhizarea, ci blatul instituţional. Legea Tăcerii. Care e o Lege a Talionului sublimată. Penalty pentru penalty şi eliminare pentru eliminare. Dar tăceţi, naibii, din gură!

Comentarii (18)Adaugă comentariu

chelseafc (2 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 21:02

cam departe de adevar,mister geambasu! nu interzice nimeni la nimeni sa vorbeasca despre arbitraj in insula,doar ca hall asta le-a reamintit la toti antrenorii despre campania RESPECT(cu care au fost toti de acord la inceputul campionatului)! Si mi se pare absolut deplasat sa compari mizeria de fotbal din Ro cu fotbalul din Anglia! Nu patronii sunt cei care striga la arbitrii(si nici oamenii de presa nu-i promoveaza ca pe la voi),ci doar cativa antrenori de duzina( irlandezul de la newcastle si cel de la derby). diferenta mareeeeeee de tot!!

HAE (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 21:12

Daca in campionatul Angliei arbitrii gresesc pentru ca se joaca din ce in ce mai repede, la noi situatia este total diferita…

Din pacate, am convingerea ca in Romania MUTD sau Arsenal (cu lotul lor actual) n-ar avea nici o sansa sa castige campionatul in fata unor echipe abonate prin rotatie….

Escu (6 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 3:28

Este o comparatie mai mult decat exagerata. Compara liga a V a engleza cu prima de la noi si o sa vezi ca aia e mult mai curata. Sa nu vorbim de B,C si restul…

salvatorul (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 9:27

nu stiu daca chiar seamna cu VALCEA al nostru acest Jonathan Hall si aci ma refer la monopolizarea arbitrajului de catre tinutul VALCEA unde etapa de etpa VALCEA e fruncea de paraca nu ar mai fi arbitrii in alte zone ale tarii ,iara Comnescu carciunescu, berbecariu augustus paunescu si inca f multi iar recordul lui craciunescu greu de egalat meciuri la divizie in fiecare zi sambata b duminica A marti cupa .record de record ! De aceea nu semana Jonathan Hall cu VALCEA COSTICA _MONOPOL!

toma alimos (37 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 10:33

chiznovat, dragul meu cristian,nu chiznovas !

NOODLES (2 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 13:58

d-lor ziaristi , de ce nu va intrebati cine in fruntea arbitrajului romanesc ca sa primiti un raspuns corect. de ce in mandatul lui costica valcea un arbitru s-a retras de pe teren la pauza(nu mai retin cum il cheama dar stiu ca era din bistrita si era stomatolog) la jocul cfr timisoara-csm rm. valcea? de ce un arbitru (coltescu) a vrut sa se arunce de la fereastra to t in mandatul aceluiasi costica valcea? de ce au fost scosi unii arbitrii in 2007 (salomir marian, bratu, v. sandu si altii )? o sa spuneti pentru greselile comise. aveti dreptate . dar augustus constantin de ce nu a fost dat afara pentru arbitrajele sale execrabile? de ce s-au promovat atatia arbitrii din rm. valcea(s-o fi rasturnat carul cu arbitrii acolo??)-dmetrescu, comanescu, dobrica, paunescu, berbecaru, craciunescu, busi etc. bineinteles ca nu lipseste al doilea copil al lui costica – florin constantin, nepotul neagu ionut si altii care vor urma. iata cateva explicatii care au dus la un management dezastruos al d-lui costica. poate ca sunt comisioanele mari pentru delegari si promovari. astia-s oamenii cu metode securiste(apropo am auzit ca fratele lui costica valcea ar fi fost securist inainte de 1989-deci se vede!). s-auzim numai de bine!

articol (2 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:00

Băiatul cu proptele mari

Alte articole
Meci de Liga a- IV-a făcut praf de un arbitru propus la prima divizie de Constantin Gherorghe, preşedintele Comisiei Centrale a Arbitrilor.

ANDREI GROZOVICI
Rezervă la meciul Pandurii Tg. Jiu – CS Otopeni, din urmă cu trei etape, şi delegat sâmbătă la „U” Cluj – CFR Timişoara, arbitrul severinean Marian Balaci a avut nevoie de protecţia jandarmilor pentru a scăpa, o zi mai târziu, de spectatorii indignaţi de prestaţia sa la derbyul Ligii a IV-a Mehedinţi, ce a opus grupările CS Termo Dr. Tr. Severin şi Dunărea Orşova, scor 0-1. Gazdele, care în urmă cu două etape se impuseseră cu 17-0 în fata celor de la Cerna Baia de Aramă, au contestat delegarea lui Balaci, pe care l-au acuzat că a mai făcut jocurile pentru Orşova şi în alte partide. „Nu mai jucaţi mă copii degeaba, că are Balaci grija să câştige Orşova. Unde e Costică Vâlcea să vadă ce face asta la judeţ?”, au strigat spectatorii prezenţi la meci.
A avut interdicţie in spaţiul Schengen.
Considerat „copilul” preşedintelui CCA Gheorghe Constantin, Balaci a promovat surprinzător de repede, trecând rapid peste categorii, deşi în urmă cu nici trei ani juca fundaş la CSM Rm. Vâlcea. În aceeaşi perioadă în care Costica Vâlcea era preşedinte onorific al clubului din Zăvoi, Balaci n-a putut să facă deplasarea cu echipa vâlceană în cantonamentul din Grecia, având interdicţie de a mai pătrunde in spaţiul Schengen, de ce oare?, după ce fusese plecat prin străinătate înainte de transferul de la CS Severnav la CSM Rm. Vâlcea. După o accidentare sub culorile vâlcean, care i-a pus capăt carierei de fotbalist, Balaci s-a dedicat arbitrajului, primind garanţii din partea lui Gheorghe Constantin că îl va ajuta să urce rapid treptele promovării. Aşa s-au şi petrecut lucrurile, iar Balaci nu a fost descurajat nici după incidentul din urmă cu doi ani, când, la un meci din campionatul judeţean Mehedinţi, a fost trimis la pământ de un pumn aplicat în plină figură, venit din partea unui jucător al echipei din Strehaia, nemulţumit de prestaţia lui.

costica (2 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:01

D-le Geambasu dar de acest cancer al arbitrajului romanesc care este Costica zis si Valcea, nu credeti ca ar fi timpul sa lase locul la o alta persoana mai competenta?? Dupa parerea mea asta nu stie nici sa analizeze coerent o faza , nu stie e sa le explice arbitrilor. Insa stie sa ia spaga pentru delegari de la arbitri , conducatori, promovari arbitri etc. Este un om pervers care face cu buna stiinta ce a invatat sa faca inainte de 1989 cu metode securiste (fratele sau fiind securist) . Face de rusine arbitrajul romanesc! Oricum in vara i se termina mandatul de presedinte al CCA si poate sa plece afara din tara cu toti copii lui, rudele pe care le-a promovat in detrimentul altor arbitrii cu vocatie pentru arbitraj, si alte neamuri. Pentru arbitrii tineri nu exista nici o sansa de a promova corect. Jos cu spagarul de Costica Valcea!!

alt articol (2 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:02

Ultimele scandaluri din arbitrajul romanesc au bulversat intreaga opinie publica, mai ales dupa ce arbitrul partidei CFR Timisoara – Chimia Ramnicu Valcea, din Liga a II-a, a plecat de pe teren, ca protest la adresa sefului CCA, Gheorghe Constantin: originar din Valcea! Ion Craciunescu (foto dreapta), fost sef al CCA, a iesit din barlog, dupa un an de tacere, cu declaratii incendiare, spunand ca forul condus de Costica Valcea s-a compromis total: Sunt o gas- ca interesata. Nu le pasa decat de ei. Fiecare membru din Comisia Centrala de Arbitri trage pentru el, nu pentru altcineva. E ca si in politica. Politicienii se tot declara patrioti, ca ceea ce fac, fac pentru tara. Ce patrioti? Fura ca-n codru, la fel sta cazul si la comisie. Nu vedeti ca suntem la pamant, ca nu ne mai accepta FIFA si UEFA sa arbitram meciuri importante prin alte tari. Craciunescu l-a atacat pe seful CCA, Gheorghe Constantin, fiind de pa- rere ca n-are ce cauta in fruntea arbitrajului: Costica Valcea isi protejeaza fiul, pe Augustus. Gafele fiului sau nu le vede, le trece cu vederea, a stricat meciul dintre Jiul si Otelul, dar erorile altora le taxeaza mai mult sau mai putin. Acest lucru se rasfrange asupra tuturor arbitrilor. Tirada lui a continuat, cand a venit vorba despre ceea ce ar trebui facut pentru ca lucrurile sa se schimbe in bine. I-as demite pe toti astia de la comisie, toata clica aia de stufosi, si as pune la conducere oameni ca lumea. Oricum, Sandu nu m-ar mai accepta la Comisie, dupa ce m-a dat afara acum un an. Nu stiu daca as pastra doi oameni la Comisie din actualul staff. De ce credeti ca i-am dat afara atunci cand am fost presedintele Comisiei Centrale? Pentru ca faceau gafe voite pe fata. Aveam foarte multe cazuri neoficiale in legatura cu magariile pe care le faceau, dar n-am putut sa le dovedesc oficial, a concluzionat pentru ATAC Ion Craciunescu.

haha (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:03

Omul potrivit la locul meritat
14 Iunie, 2007 | Catalin Tolontan
Gheorghe Constantin a fost un arbitru potrivit. Cum zice românul, călduţ. Nici fierbinte, nici rece. S-a plasat mult sub Crăciunescu şi Porumboiu, dar peste cîţiva colegi de generaţie, al căror loc ar fi fost la Guantanamo. Nu că n-ar trebui desfiinţată, dar dacă tot a funcţionat…
În fine, revenim la Costică “Vîlcea”, cum îl numeşte lumea fotbalului, pentru a-l deosebi de celălalt Costică, “Suceavă”. Din calitatea sa de arbitru potrivit, “Vîlcea” a asistat la prăbuşirea onorabilităţii fotbalului românesc, misiune la care cavalerii fluierului au contribuit după puteri, după talent şi după lipsa de obraz a fiecăruia. Cum ziceam, el nu s-a remarcat nici într-un sens, nici în altul. S-a propăşit din fotbal şi şi-a făcut fiul arbitru. Situaţie medie, cum ar veni. Sînt zeci de cazuri asemănătoare.
“Vîlcea” nu şi-a schimbat conduita silenţioasă nici după ce a fost numit şef al arbitrilor. Şef pe naiba, mai degrabă un call center unde sună toţi preşedinţii de club şi-i mută pe arbitri după cum doresc. Interdicţii, nepotriviri de caracter, cereri de ultim moment, toate au stat pe capul lui “Vîlcea”, care s-a descurcat cum a fost obişnuit. Fără să facă valuri.
Acum, FRF vrea să preia şi formal, că oricum Constantin Gheorghe n-a exercitat-o niciodată, decizia asupra delegării, promovării şi retrogradării arbitrilor. În faţa noii situaţii, “Vîlcea” a răspuns ca un personaj din cărţile lui Radu Paraschivescu, omul-nou care concurează deja personajele lui Mazilu. Ce-a zis omul-nou? “Nu e normal şi mă voi supune”. Perfect, domnule Gheorghe Constantin! Aşa trebuie să fie şeful. Discret pînă la inexistent. Iar centralii şi asistenţii or să se descurce ei cumva că sînt băieţi mari. Poate că nu e arbitrajul românesc pe drumul cel bun, dar pe cel potrivit e sigur!
Comentarii
1. costik valcea e un sclav si atat …n-are caracter…n-are personalitate…linge si roade si el oasele p care i l arunk mircea sandu si dumitru dragomir…e un simplu pion p harta strategik a ligii I-tai…c rusine sa fii asa slugarnic **!!!
2. Suna telefonul la comisia de arbitrii. Nimeni nu da sa raspunda.
Dupa 2 minute, suna telefonul din nou. Nici de data asta nimenea nu raspunde. Si telefonul suna …
La un moment dat deranjat de zbarr-ul telefonului seful se rasteste la subalterni.
“Va rog sa raspundeti si voi, nu vedeti ca sunt manjit pe maini!”
Raspunsul timid veni de undeva din esalonul secund: “Raspund eu sefu, poate asa reusesc sa termin mansarda aia!”
“Bine raspunde si spune ca esti promovat in esalonul I, pentru urmatoarea etapa!”

hotia are picioare scurte si mana lunga (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:06

Hotia are picioare scurte
21 iunie 2007, 12:00

In tara in care avem revolutie fara teroristi si coruptie fara corupti un om a avut curajul sa vorbeasca despre mafia din arbitraj. Saptamana trecuta, prietena lui Octavian Stefan Raducu, o persoana respectabila din industria publicitatii, mi-a trimis un e-mail in care isi arata indignarea fata de o declaratie a sefului CCA, Gh. Constantin, cum ca din urma „nu vin arbitrii talentati”. Ea ne-a dat contactele lui Octavian, care s-a aratat dispus sa spuna tot ce stie. Nu are dovezi palpabile, dar il credem si il sustinem. Ne-am saturat sa tot fim luati de fraieri si sa asistam cum „exceptionalul” devine deja banal in arbitraj cand e vorba de odraslele „fostilor”. Sunt sigur ca si EI cunosc mizeria, dar nu fac nimic pentru a o indeparta. Octavian nu mai are nimic de pierdut, pentru ca sistemul i-a ucis sperantele cu care-si alimenta pasiunea. Anul trecut, un arbitru a parasit un meci de Divizia B tocmai pentru ca nu mai suporta porcariile din juru-i, insa s-a inchis in sine, pierzandu-se in multime. ProSport are nevoie de marturii sincere, chiar si anonime. Toate vor fi publicate pe site si in ziar si vor fi aduse la cunostinta sefilor FRF

augustus (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:07

d-lor ziaristi , de ce nu va intrebati cine in fruntea arbitrajului romanesc ca sa primiti un raspuns corect. de ce in mandatul lui costica valcea un arbitru s-a retras de pe teren la pauza(nu mai retin cum il cheama dar stiu ca era din bistrita si era stomatolog) la jocul cfr timisoara-csm rm. valcea? de ce un arbitru (coltescu) a vrut sa se arunce de la fereastra to t in mandatul aceluiasi costica valcea? de ce au fost scosi unii arbitrii in 2007 (salomir marian, bratu, v. sandu si altii )? o sa spuneti pentru greselile comise. aveti dreptate . dar augustus constantin de ce nu a fost dat afara pentru arbitrajele sale execrabile? de ce s-au promovat atatia arbitrii din rm. valcea(s-o fi rasturnat carul cu arbitrii acolo??)-dmetrescu, comanescu, dobrica, paunescu, berbecaru, craciunescu, busi etc. bineinteles ca nu lipseste al doilea copil al lui costica – florin constantin, nepotul neagu ionut si altii care vor urma. iata cateva explicatii care au dus la un management dezastruos al d-lui costica. poate ca sunt comisioanele mari pentru delegari si promovari. astia-s oamenii cu metode securiste(apropo am auzit ca fratele lui costica valcea ar fi fost securist inainte de 1989-deci se vede!). s-auzim numai de bine!

pt dl. geambasu (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:08

A conduce arbitrajul înseamnă, de fapt, a face delegările
Denumirea de CCA e nepotrivită. Comisia Centrală a Arbitrilor pare ceva administrativ, contabilicesc, o structură care se ocupă cu lucruri plicticoase, cum ar fi formarea, promovarea, instruirea şi alte cuvinte rămase din epoca în unicului ideolog al naţiei cartiruit în şcoala de cadre de la Ştefan Gheorghiu.
Arbitrajul înseamnă, de fapt, delegări şi-atît. Ai nouă meciuri la prima ligă şi trimiţi la ele nouă arbitrii, plus asistenţii aferenţi. Dacă păgubiţii nu reclamă sau dacă nu există păgubiţi înseamnă că ţi-a ieşit. Dacă nu-ţi iese, ai toate şansele să zbori. Cînd delegi pe cine nu trece clasa exigenţei conducătorilor de cluburi, poţi să te consideri curăţat.
Experimentul Lupescu a ţinut un campionat. Fără să conducă arbitrii, doar delegîndu-i, directorul general al FRF a reuşit nu doar să intre sub tirul necruţător al cîtorva patroni, ci să-şi atragă şi adversitatea, mai tăcută sau mai enunţată, a mai multor nume grele din arbitraj.
Această castă a brahmanilor fotbalului admite greu să-i umble cineva prin oalele din bucătărie. Şeful CCA, Gheorghe Constantin, a strîns din dinţi un campionat întreg şi a rămas în funcţie, deşi povara responsabilităţii nu mai era demult a sa, ci a lui Lupescu. Fostul internaţional trimitea, cu mai multă sau mai puţină inspiraţie, arbitrii la meciuri, iar greşelile acestora nu i se reproşau lui, ci lui Constantin.
Lupescu a renunţat la delegări tare, clar şi răspicat. Gheorghe Constantin ne-a făcut, în schimb, două surprize. Întîi, rămînerea sa Comisie a atras semne de exclamare, nu doar pentru că “într-un moment de slăbiciune” zisese că renunţă, ci mai ales că ploile păreau făcute pentru înscăunarea lui Corpodean. Abia apoi vine surpriza mare de la Costică-Vîlcea. Rămîne, dar parcă n-ar face el delegările.
Dacă nu el, atunci cine? O persoană din Comisie, spune “Vîlcea”. Dar care persoană? Grigorescu? Lică? Huzu? Altcineva? Există acea persoană care să reziste fără să-şi ia cîmpii unei nebunii similare cu cea la care a fost supus Lupescu în campionatul trecut? Tot Costică-VL pare să ofere şi varianta realistă. Tragerea la sorţi, cu anumite criterii şi grupe valorice. Aşa se poartă în Spania, un teritoriu unde asumarea responsabilităţii e un gest ceva mai des întîlnit decît în România. Cînd cutărui patron nu-i convine cine-l fluieră, îi spui că aşa a ieşit la zar. Iar tu, preşedinte de Comisie, poţi, în fine, să te ocupi şi de arbitraj, adică de chestiile alea plicticoase cu instruire, formare, promovare. Cine ştie, poate peste vreo 20 de ani ajunge şi vreun băiat cu ecuson din România la Mondiale sau la Liga Campionilor.

oltean (23 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:09

CREZI CA DNA SE OCUPA DE PITICII ASTIA?DOVEZI ITI DAI SEAMA CA NU EXISTA.ASTEA-S BARFE PANA LA URMA,DAR AU SI-O DOZA MARE DE ADEVAR,CARE NU POATE FI DEMONSTRAT.EXISTA INFORMATII DE 5000 PT LIGA 2.ASTA ACUM 2 ANI.REPET,SANTEM LA CAN-CAN.ASTEA-S PT CURIOSI.RAMAN CU SENTIMENTUL CA SE PIERD ARBITRII BUNI SI SANT PROMOVATE UNELE NON-VALORI.DE IVAN CE ZICETI?E UNUL DINTRE EI.ASISTENTI SANT O GROAZA,CA ACOLO SE VEDE MAI PUTIN.CEI CE SANT PE APROAPE STIU CE SPUN.DAR GATA,CA MI-AM TOCIT UNGHIILE DEGEABA.M-AM APRINS ORICUM DEGEABA!

pt. dl. geambasu (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:10

articole de-a lungul timpului:
Crăciunescu: „Limita de jos”
Dan Udrea

Ion Crăciunescu face o radiografie dură arbitrajului românesc de azi şi spune că acesta e compromis pentru că „şefii CCA folosesc sistemul telefoanelor şi al legăturilor directe cu cluburile”

– Domnule Crăciunescu, cum caracterizaţi situaţia arbitrajului românesc?
– M-au dat afară pentru că sînt dictator, făcînd comisia din 7 membri. Acum, după un an de cercetări şi studii aprofundate au realizat că CCA trebuie să aibă 7 membri. Apoi, eu am lăsat arbitrajul cu credibilitate. Acum nu mai există aşa ceva. Atunci, CCA era autonomă financiar faţă de FRF, le-am lăsat 50.000 de euro în cont, acum arbitrii au tot echipamentul dat de mine. I-am lăsat pe Tudor şi pe Balaj bine plasaţi la UEFA, cu şanse de a promova în First Class. Au stagnat un an de zile. Aceasta e imaginea arbitrajului de azi. Criză e un cuvînt prea blînd faţă de ce se petrece.
„Au vrut să-l curăţe pe Salomir”
– De ce s-a ajuns aici?
– Şefii CCA manifestă o toleranţă incredibilă faţă de atacurile violente ale preşedinţilor de club. Se foloseşte sistemul telefoanelor şi al legăturilor directe cu cluburile, în loc să se ia poziţie. S-a lăsat intenţionat să se prolifereze cu succes un anturaj periculos în jurul arbitrilor. S-au sacrificat intenţionat unii arbitri, fiind trimişi la meciuri unde se ştia că n-au nici o şansă să iasă bine. Exemple: Berbecaru la U Craiova – Dinamo, Lajos la Poli Iaşi – Steaua şi Salomir la Steaua – Rapid. Despre ultimul s-a spus că era cel mai în formă. Fals. Luase 5 la testul teoretic din vară, avusese probleme cu un meci înainte. Laţul îl aştepta pe Salomir înainte de partidă şi membrii CCA l-au împins în el. Numai dacă îi vrei răul sau dacă vrei să-l curăţi îl trimiţi la un astfel de meci. Salomir a fost împins spre greşeală.
– Costică „Vîlcea” spune că dumneavoastră criticaţi doar pentru că nu mai sînteţi şef.
– L-am văzut zicînd că nu e criză. E ca în povestea aia cînd dacă unul îţi spune că eşti beat nu-l bagi în seamă, dar dacă toţi îţi spun asta, te duci şi te culci. Aşa şi cu el, dacă n-are forţa să recunoască ce dezastru e în arbitraj, atunci va fi greu să o scoată la liman. Chiar toţi de la CCA sînt narcisişti să nu vadă că sînt acuzaţi şi contestaţi de toată lumea, atît ei, cît şi arbitrii?
– De ce credeţi că a fost marginalizat Tudor?
– Pe el nu trebuie să-l apere nimeni. E autonom complet, profesionist sută la sută, ştie 5 limbi străine şi la vîrsta lui eu nu eram unde e el plasat pe plan extern. Dacă nu mai e nevoie de astfel de arbitri în arbitrajul românesc atunci trageţi dumneavoastră concluzia spre ce ne îndreptăm. La Campionatul European din 2008 sigur nu vom avea nici un arbitru.
„S-a făcut o mare eroare cu Corpodean”
– A fost o decizie corectă ca Sorin Corpodean să fie trecut primul pe lista FIFA?
– O mare eroare. Dacă se dorea cu adevărat să avem un arbitru în First Class trebuiau puşi pe primele două locuri Tudor şi Balaj, dar v-am spus deja că noţiunea de arbitraj e compromisă. Atunci cînd arbitrii ajung în prim-plan e grav, pentru că în faţă trebuie să fie doar jucătorii, antrenorii, conducătorii, spectatorii. Se doreşte ca arbitrii să treacă sub cupola de influenţă balcanică. Primii vinovaţi sînt unii arbitri, uşor influenţabili. În loc să se gîndească la regulament cînd se duc la meciuri, se gîndesc ce echipe arbitrează, ce forţe sînt, ce se întîmplă cu ei dacă greşesc pentru o formaţie şi ce suspendare vor lua dacă vor greşi în cealaltă parte. E limita de jos unde poate ajunge această meserie.
„Mircea Sandu nu va lucra cu mine”
– Cu Mircea Sandu în ce relaţii mai sînteţi?
– Ne-am întîlnit la proces, ne-am spus ce aveam de spus ca între bărbaţi, ne-am dat mîna şi la revedere. Nu cred însă că va accepta să mai lucreze cu mine pentru că mă consideră un duşman. În plus, un membru al comisiei mi-a spus că atunci cînd am fost investit şef al CCA, în vara lui 2003, mai mulţi dintre cei care au votat au fost chemaţi înainte în biroul unui conducător al FRF, acesta spunîndu-le textual: «Oricine să iasă, numai Crăciunescu nu.

Dezastru!
Corina Marinaş, Dan Udrea

Început dezastruos de campionat pentru arbitrajul românesc. Gazeta a făcut ieri o analiză a primelor 10 etape şi concluziile sînt mai mult decît negre. Nu există rundă în care să nu se fi făcut cel puţin o eroare gravă de arbitraj. Ba mai mult, nu mai puţin de 32 de meciuri au fost afectate de prestaţiile brigăzilor de arbitri, ceea ce înseamnă că mai mult de 30 la sută din actualul campionat a fost influenţat de oamenii în negru.

În total, pe prima scenă au arbitrat 25 de „centrali”, dintre aceştia greşind decisiv 20, printre ei fiind nume cunoscute ca Salomir, Corpodean, Augustus, Lajos, Balaj. Singurii 5 care n-au greşit sînt Tudor, Viorel Sandu, Drăgănescu, Bogaciu şi Viorel Sandu, dar cu excepţia primului, ceilalţi au arbitrat extrem de puţin şi meciuri uşoare.

În cele două derby-uri arbitrate de români au existat erori mari de arbitraj, Salomir fiind pus la zid de ambele echipe în Steaua – Rapid 1-1, iar Corpodean fiind acuzat violent de roş-albaştri după Dinamo – Steaua 1-0. Degringolada arbitrajului românesc a fost confirmată de cel mai important for de conducere al fotbalului, Comitetul Executiv, care a dat săptămîna trecută undă verde CCA-ului pentru aducerea de arbitri străini la toate meciurile care vor fi considerate cu grad ridicat de risc.

Etapă de coşmar

În urma ultimei etape, trei arbitri au primit note sub 7 şi au ajuns la judecata CCA, aceştia fiind Lajos, Martiş şi Lucian Dan

Dan Udrea

Şi ultima etapă de campionat, disputată în weekend-ul trecut, a confirmat că arbitrajul românesc se află în criză. În nu mai puţin de 4 meciuri au existat greşeli ale arbitrilor, aceştia primind din partea observatorilor note sub 7.

Lucian Dan, „central” la Ceahlăul – Poli Timişoara 1-2, a fost notat cu 5 de Dan Lăzărescu, iar unul dintre asistenţi, Aurel Florescu, a primit nota 4, cei doi riscînd să fie retrogradaţi în Divizia C de CCA.
Tiberiu Lajos, care a condus Poli Iaşi – Steaua 1-1, şi Marius Martiş, care a arbitrat CFR Cluj – FC Vaslui 2-2, au primit şi ei calificative sub 7, nota minimă pe care un arbitru trebuie să o încaseze pentru a nu fi suspendat.

Aseară, noua Comisie Centrală a Arbitrilor, formată acum din doar 7 membri, s-a întrunit de urgenţă pentru a decide ce măsuri trebuie luate împotriva arbitrilor. „Eu voi face nişte propuneri şi să vedem ce vom hotărî”, a explicat şeful CCA, Gheorghe Constantin.

52 este numărul greşelilor grave comise de arbitri în acest sezon al Ligii I, reieşind o medie de 5,2 erori decisive în fiecare etapă

6 arbitri din cei 7 de pe lista FIFA au greşit grav în debutul sezonului

Berbecaru a fost cel mai bun la teorie
„Centralul” din Rîmnicu Vîlcea, care a comis cele mai multe erori decisive în acest sezon, a fost cel care a ieşit pe primul loc în examenul teoretic susţinut în vară, la testul arbitrilor. El a răspuns perfect la aproape toate întrebările şi a luat nota 9,2, unul dintre cele mai mari calificative primite vreodată de un arbitru de centru.

Tudor: „Eu sînt sclav”
Unul dintre arbitrii care nu se regăseşte pe lista erorilor este Alexandru Tudor, arbitru pe care însă CCA l-a marginalizat în acest sezon, el fiind delegat la un singur meci în care una dintre echipe a fost Steaua, Dinamo sau Rapid. Tudor ar fi plătit pentru faptul că a fost unul dintre favoriţii fostului şef al CCA, Ion Crăciunescu, fiind marginalizat în favoarea lui Corpodean, care a fost trecut primul pe lista FIFA pentru 2007. Tudor s-ar fi exprimat unor apropiaţi în momentul în care a aflat că va fi doar rezerva ungurului Kassao la ultimul derby al turului, Dinamo – Rapid: „Eu nu sînt arbitru, mai nou sînt sclav”.

12 au plătit
Salomir a fost scos de pe lista FIFA după prestaţia de la Steaua – Rapid, iar Bratu şi Stănişteanu au fost trimişi la „C” în urma meciurilor Poli Timişoara – CFR Cluj şi UTA – Gloria. 3 asistenţi au fost retrogradaţi: Dragoş Iliescu, care a pierdut şi lista FIFA, Flaviu Damaschin şi Sebastian Stoianov. În urma şedinţei de aseară, arbitrii Lajos, Lucian Dan, Berbecaru, Martiş şi asistenţii Medrea şi Aurel Florescu au avut şi ei de suferit.

3 octombrie 2006

Constantin: „Nu e criză”
Dan Udrea

– Domnule Constantin, ce credeţi, este arbitrajul românesc în criză?
– Nu. E doar o perioadă mai altfel decît majoritatea etapelor din returul campionatului trecut. În plus, s-au amplificat şi exagerat foarte mult unele greşeli şi de aici a reieşit ideea unui dezastru.

– Totuşi, toate derby-urile au fost date peste cap şi nu există etapă fără erori.
– Corect. Ne-am pus şi noi un semn de întrebare. Dovadă că marţi i-am chemat pe toţi arbitrii la o şedinţă de analiză a primelor 10 etape în care nu vom avea milă faţă de nimeni.

– Care credeţi că sînt cauzele acestor greşeli?
– Cred că presiunea creată şi neîncrederea pe care unii finanţatori şi patroni de echipe o au faţă de unii arbitri îi fac pe aceştia să greşească. Totuşi, sînt de părere că arbitrii noştri sînt mai buni decît alţii din unele ţări care au arbitri în aceeaşi grupă valorică a UEFA ca şi România.

– Sînteţi acuzat că l-aţi marginalizat pe Tudor, unul dintre puţinii arbitri care n-au greşit grav în acest sezon, tocmai pentru a-i face loc în faţă pe lista FIFA lui Corpodean.
– Tudor a avut 7 meciuri din 9. Apoi, la UTA – CFR Cluj a dat nişte faulturi numai de el văzute. Ar trebui să arbitreze cum îi recomandă CCA, nu cum crede el de cuviinţă. Dacă vrea să facă altfel, să fie sănătos. Ar trebui să arbitreze mai mult şi să vorbească mai puţin. Oricum, ar fi urmat să conducă Dinamo – Rapid, însă s-a întîmplat ce s-a întîmplat şi a trebuit să aduc străini.

– Acceptaţi reproşul că l-aţi ferit pe fiul dumneavoastră de meciuri grele tocmai din dorinţa de a nu-l expune, deşi este arbitru internaţional?
– Incredibil! În returul campionatului trecut, unul dintre membri CCA mi-a zis în faţă: Băi, băiatule, tu eşti nebun de îţi arunci băiatul la fiecare meci dificil?. Şi acum sînt acuzat că-l feresc. Nu mai înţeleg nimic.

– Cum e posibil ca Berbecaru, arbitrul cu cea mai mare notă la testul teoretic dintre toţi, să fie pe primul loc în topul greşelilor?
– Mi-aduc aminte că Aurel Bentu era cel mai bun arbitru român în urmă cu foarte mulţi ani şi avea mereu cele mai mici note la teorie. Nu e o regulă. Un medic sau un şofer care ştiu pe de rost teoria, dacă le tremură piciorul pe acceleraţie şi mîna pe bisturiu, n-au făcut nimic. Aşa şi în arbitraj.

– Ion Crăciunescu spune că noţiunea de arbitraj e compromisă în România. Sînteţi de acord cu el?
– Crăciunescu? Ce să zică Crăciunescu dacă nu mai e aici?

„Criză e un cuvînt prea blînd. De cînd cunosc eu fenomenul, n-a existat o criză de credibilitate şi de imagine mai mare ca acum. Noţiunea de arbitraj în România e compromisă”
Ion Crăciunescu

3 octombrie 2006

Decapitaţi!
Dan Udrea

Şi ultima etapă de campionat, disputată în weekend-ul trecut, a confirmat că arbitrajul românesc se află în criză. În nu mai puţin de 4 meciuri au existat greşeli ale arbitrilor, aceştia primind din partea observatorilor note sub 7. Aseară, noua Comisie Centrală a Arbitrilor, formată acum din doar 7 membri, s-a întrunit de urgenţă pentru a decide ce măsuri trebuie luate împotriva arbitrilor.
Lucian Dan, „central” la Ceahlăul – Poli Timişoara, 1-2, a fost reţinut de la delegări în Liga I pînă la finalul lui 2006, iar unul dintre asistenţi, Aurel Florescu, a fost retrogradat la Divizia D.

Tiberiu Lajos, care a condus Poli Iaşi – Steaua 1-1, nu va mai arbitra în Liga I în acest tur de campionat, iar Marius Martiş, care a arbitrat CFR Cluj – FC Vaslui 2-2, a fost reţinut de la delegări pe o perioadă nedeterminată. Aceeaşi sancţiune a primit-o şi „centralul” Victor Berbecaru. Iar Bogdan Medrea, unul dintre asistenţii partidei Farul – FC Naţional, 1-1, a fost retrogradat în Liga a II-a. „Cei şase au făcut greşeli impardonabile la nivelul primei Ligi”, a explicat şeful CCA, Gheorghe Constantin.

8 asistenţi au greşit grav în acest campionat, 3 dintre ei fiind retrogradaţi din Liga I

3 octombrie 2006

pt. dl. geambasu (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:12

“Dracu’ stie ce pedeapsa e asta?”
FARUL Directorul tehnic al echipei, Ion Marin, s-a aratat surprins de decizia CCA, care l-a oprit de la delegari pe Augustus Constantin o singura etapa, desi “centralul” nu l-a eliminat pe stelistul Gigel Coman în întâlinrea cu “marinarii”. Desi nu va arbitra în etapa a 23-a a Ligii I, fiul presedintelui CCA va conduce un meci derby în liga secunda: Forex Brasov – Gloria Buzau. “Dracu stie ce pedeapsa mai e si asta? Tot nu întelegem, a fost pedepsit sau nu?”, a declarat, Ion Marin.
tara lui costica valcea voda
Trimis de augustus la 2007-03-15 08:09:43

augustus dupa ce a gresit la mai multe jocuri (Steaua CFR-anul trecut in retur, Poli Timisoara-UTA unde a eliminat un jucator aiurea, Poli Iasi- FC National-noroc cu ceilalti colegi din brigada ca elimina din nou un jucator aiurea, U Craiova-Steaua, Farul-Steaua etc.)Cate meciuri trebuie sa mai dea peste cap ca sa-l suspende? Dar bineinteles finnd fiul presedintelui CCA, poate calca linistit peste munca unor antrenori , conducatori, jucatori….In schimb pe Salomir de-abia a asteptat sa-l mazileasca!!! Domnilor chiar nu sesizeaza nimeni aceste lucruri??? Traiasca CCA in frunte cu Costica valcea! A, dar ce sa mai spun ca presedintele CCA mai are un fiu care urca vertiginos spre div. A. Maine, poimaine primele doua locuri in clasamentele arbitrilor vor fi ocupate de cei doi copii ai lui Costica valcea. Ce rusine pentru Rainea, Craciunescu, Porumboiu….Asta este arbitrajul romanesc !!!

costica valcea=DEMISIA!!! (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:13

ALIN BUZARIN
« O lovitură şi 160.000 de ochi
Fanion, fluier şi-un Vierme – erou »
Constituţionalii
Are dreptate Costică Vîlcea atunci cînd face afirmaţia alăturată. Constituţia e Constituţie şi trebuie s-o respectăm. În virtutea ei, nici un tată arbitru nu-i poate interzice fiului să-i urmeze exemplul. Fiii de pompieri se pot face pompieri în voie, fiii de ciobani, ciobani şi aşa mai departe. Dar, dacă meseria lui e grea şi nerentabilă, orice părinte îşi sfătuieşte copilul, pune, băi, mîna pe carte, că altfel o să desfunzi haznalele toată viaţa ca mine.
Nu există dinastii explicite de vidanjori, în schimb, avem clanuri de arbitri. Filonul fluierului se transmite din tată-n fiu, nu neapărat pe cale constituţională, ci prin puterea exemplului personal. Cîţi dintre tinerii care bat astăzi la porţile sub care se află aţa ecusoanelor şi-au văzut părinţii obosiţi, venind noaptea acasă cu ghetele pline de noroi, cu vînătăi de la agresiunile spectatorilor, scoţînd din fundul genţii, de sub echipamentul transpirat, plicul subţire, transparent şi clorotic al baremului? Înjuraţi, alergaţi pe coclauri, obosiţi după ce-au mers cu rata şi cu personalul la clasa a doua, acei nefericiţi taţi suspinau înduioşător lîngă paturile odraslelor, povăţuindu-i prin somn să le urmeze neabătut calea, pentru că apostolatul acoperirii regulamentare şi fiorul discret al indirectelor din suprafaţa de pedeapsă sînt două senzaţii a căror intensitate şi responsabilitate profesională nu pot fi egalate de nimic altceva.
Acest tablou idilic nu există, n-a fost pictat niciodată. Puştii vedeau cum taţii lor vin acasă cu salamul de Sibiu sub braţ, că babacu’ pleacă peste hotare, că în loc de tenişi de Drăgăşani se încalţă în pantofi de firmă, că locul Daciei străvechi a fost luat de o limuzină occidentală, că, deşi tata e tehnician cu liceul la seral şi cîştigă puţin peste salariul minim pe economie, apartamentul strîmt de la bloc a fost înlocuit cu o vilă. El, puştiul, se dă mare la şcoală cu ţoale aduse de tata de pe la Intertoto, duce gagicile în cîrcumi din suprataxa baremului părintesc. Aproape că nici nu mai contează senzaţia unui adolescent care merge la un meci arbitrat de taică-su şi aude atîtea lucruri noi şi urîte strigate din tribune despre propria-i bunică! Dar ce să-i faci, arta cere sacrificii!
Şi-atunci, e profund constituţional să le urmeze calea părinţilor. Dar cît e, oare, e constituţiional ca tinerii să promoveze în haită pe prima scenă în detrimentul altora? Că doar Constituţia spune că sîntem egali, în viaţă şi în interiorul suprafeţei de pedeapsă.
“Noi nu putem să le interzicem copiilor noştri pasiunea pentru arbitraj, pentru că este interzis prin Constituţie. Ar fi o discriminare, în Constituţie spune că toţi sîntem egali în faţa legii” — Gh. Constantin, preşedinte CCA

SPERIATI DE ARBITRI

Teodor Craciunescu
PRECAUTI Banatenii vor „fluierasi” straini în finala Cupei.
Meciurile din acest weekend, cu multe decizii controversate, l-au îngrijorat pe presedintele Marian Iancu.
Dupa ce Rapid a pierdut la Cluj si ar putea rata orice competitie europeana în urma clasarii în campionat, devine clar ca finala Cupei României Timisoreana cu Poli va fi un meci vital pentru ambele echipe. De aceea, oficialii banatenilor au luat deja în calcul varianta unor arbitri de peste hotare. „Solicitarea de arbitri straini este una dintre variantele pe care le luam în considerare, dar înca nu am facut în mod oficial cererea”, comentat, ieri, Marian Iancu. Acesta l-a ironizat pe seful arbitrilor, care a declarat ca va demisiona daca i se vor impune judecatori de joc straini la finala Cupei: „Sper sa nu demisioneze domnul Constantin, e un lucru foarte grav, n-as vrea sa se întâmple asa ceva!”. Timisorenii au avut nemultumiri si în ceea ce priveste arbitrajul lui Teodor Craciunescu (foto) la Petrosani, când fiul fostului director general de la Poli, Ion Craciunescu, nu a acordat o lovitura de pedeapsa la o cadere în careu a lui Torje.
Solicitarea de arbitri straini la finala Cupei este una dintre variantele pe care le luam în considerare, dar
înca nu am facut în mod oficial cererea.
Marian Iancu, presedinte Poli
ARBITRII
Trimis de ALO. MAN. la 2007-05-07 07:59:33 CERE-I PE BALAJ, TUDOR, CORPODEAN, REZERVE SALOMIR, SAVANIU; LA CENTRU: SANDU, MITICa tI GH. CONSTANTA
aduceti arbitrii straini!!! Trimis de noway la 2007-05-07 08:09:03
e prea mare miza pentru rapid sa nu intervina cposel la la arbitrii cumva. daca pierd si finala au ratat complet sezonul. nu putem sa acceptam sa fim furati acasa in finala!!!
de ce ? doar si arbitri nostri sunt Trimis de baxi la 2007-05-07 09:03:32
straini…de fotbal,chiar asa ,cum naiba tot timpul gresesc in favoare celor mari?
dupa „fanta de lumna” si gresala de la
Trimis de reality la 2007-05-07 09:19:43
Urziceni – Steaua a „unui arbitru dintre cei mai bine cotati de la noi din tara, ca sa nu mai pun la socoteala alte greseli de arbitraj, cred ca putem emite pretentia de a avea arbitru strain fara ca domnul Grigorescu sa-si faca sepuku din functia pe care o ocupa.
Tot asa de corect este si faptul ca se poate intampla ca si arbitrii straini sa greseasca. Asa ca in final eu unul habar nu am ce e mgRIGORESCU ?????
Trimis de 2 stupiddogs la 2007-05-07 09:25:23
Aoleu,in ce an traiesti?Referitor la arbitrii straini,ei daca gresesc o fac in mod NEINTENTZIONAT spre deosebire de ai nostrii!L-ai vazut pe „Brad Pitt”?A „stiut” sa-si faca meciul usor!0-2 in primele 30 min.,ce mai,arbitru profesionist(pur sange mioritic!)….ai bine, cu arbitrii straini sau cu cei mioritici.
HOTUL Trimis de COSTICA VALCEA la 2007-05-07 11:20:21
***A OMORAT DE TOT NOTIUNEA DE ARBITRAJ!! TRIMITE ARBITRII CU TENTA LA JOCURILE DIN LIGA A 2-A CA SA INTRE RM. VALCEA IN LIGA I!!

D-LE GEAMBASU (3 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:20

CRED CA AVETI DESTUL MATERIAL SA ATRAGETI ATENTIA ASUPRA PRACTICILOR ACESTUI PERSONAJ-costica valcea-NUME DE MANELIST. D-LOR ZIARISTI FACETI PRESIUNI CA ASA NU SE MAI POATE !! DE CE NU VEDETI CA AUGUSTUS GRESESTE MEREU SI ESTE DELEGAT IN CONTINUARE??? SA RASPUNDA COSTICA… ARE DOI COPIII PE AUGUSTUS SI PE CONSTANTIN FLORIN, ARE NEPOTI-NEAGU IONUT, FINI -DEMETRESCU, COMANESCU BERBECARU, PAUNESCU, DOBRICA, BUSI…ARE FAMILIE NUMEROASA ACEST COSTICA … POATE IL IA D.N.A.-UL L-A PURICAT…AH, DA, IMI AMINTESC CA ARE UN FRATE CARE A LUCRAT LA SECURITATE INAINTE DE 1989…ARE IMUNITATE…IN INCHEIERE D-LE GEAMBASU CRED CA PUTETI FACE UN ARTICOL F.BUN CU CE COMENTARII SUNT…ASTA NUMAI DACA VA DA VOIE PREACINSTITUL COSTICA NU DE LA MANCHA, CI DE LA VALCEA…

Comentează