Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Bute şi bunii români

Boxul e o lume pentru cei puternici, dar mai ales pentru cei cu spatele asigurat

Au trecut cîteva zile şi vînătăile s-au mai tras de pe faţa lui Bute. Dacă aceea era faţa unui învingător, atunci, domnule Rudel Obreja şi […]

luni, 27 octombrie 2008, 6:23

Boxul e o lume pentru cei puternici, dar mai ales pentru cei cu spatele asigurat

Au trecut cîteva zile şi vînătăile s-au mai tras de pe faţa lui Bute. Dacă aceea era faţa unui învingător, atunci, domnule Rudel Obreja şi domnilor mari specialişti ai „nobilei arte”, recunoaştem, avem o percepţie diferită asupra acestui sport! E drept, n-am practicat boxul, dar ca spectatori cu ceva vechime ne putem exprima. Pentru că la viaţa noastră am mai urmărit nişte meciuri şi ne-am format unele impresii. Poate greşite, dar impresii. De exemplu. I-am văzut boxînd pe Carlos Monzon contra lui Nino Benvenutti, pe Cassius Clay versus Oscar Bonavena, din nou Clay, dar împotriva lui Joe Frazier, apoi pe Muhammad Ali, care era tot Clay, împotriva lui George Foreman. Şi pe mulţi alţii. Joe Luis, Ray Sugar Leonard. Rocky Marciano. Documentarele cu meciurile lor stau la dispoziţia tuturor, aşa că nu e vreun motiv de laudă în această enumerare.

Acum, că am divulgat o parte din bibliografie (boxeografie?), să trecem la partida dintre românul Lucian Bute şi mexicanul Andrade. Care ne-a amintit în mod straniu de celebrul meci Jack Dempsey-Gene Tunney. Ultimul a scăpat de knockout la fel ca Bute al nostru, beneficiind de complicitatea arbitrului. Care a uitat să numere pînă la 10. De fapt n-a uitat, a suferit fenomenul de dilatare a timpului. Şi uite aşa un knockout s-a transformat într-o victorie ruşinoasă a celui pus la podea. Contrar cursului meciului, dar nu asta conta în momentul respectiv.

Ne mai spune Rudel Obreja că la acel nivel al boxului profesionist nu se fac mînării. Ne scuzaţi, dar tocmai la acel nivel sînt mai mari! Mai precis, la toate nivelurile boxului, altfel n-am mai pricepe sensul episodului Beijing. Din negura timpului şi pînă în zilele noastre. Am revăzut recent pe GSP TV întîlnirea aceea năstruşnică dintre ex-puşcăriaşul Sing Sing Sonny Liston şi acelaşi obsedant Clay. Viitorul Muhammad Ali îl deposeda de titlul greilor pe Liston după un meci trucat vizibil de la mii de kilometri de celebra arenă Madison Square Garden. După nişte ani, am mai văzut cum reuşea Foreman să-şi recupereze centura de campion pe la vreo 50 de ani. Alt circ ieftin.  

Bute şi-a păstrat centura de campion al versiunii IBF pentru că Interbox a fost mai tare decît Golden Boy Promotion, organizaţia care-l tutelează pe Librado Andrade. Restul sînt şopîrle din şerpăria mondială numită pretenţios box profesionist. Dacă mai avea o brumă de inocenţă, Bute a pierdut-o la meciul cu mexicanul. Repetăm. Dacă aceea de la sfîrşitul meciului cu mexicanul Andrade era faţa unui învingător, înseamnă că noi nu mai pricepem nimic. Şi ştiţi de ce? Pentru că boxul nu e o ştiinţă esoterică, ci o formă organizată de bătaie între doi bărbaţi, la sfîrşitul căreia orice novice trebuie să observe cu ochiul liber cine e cel care a luat-o pe coajă. Iertat fie-ne limbajul neacademic, domnilor specialişti. În rest, urmează ritualul consacrat. Băiatul nostru va reveni în patrie, unde e aşteptat cu sarmale, cîrnaţi şi aplauze. Cei care au altă părere, ca Doroftei de exemplu, nu sînt buni români.  

Comentarii (75)Adaugă comentariu

valix (3 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 18:52

trist , dar adevarat .. Bute a pierdut meciul si era si desfigurat .

sergio again (6 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 18:54

ai pus punctul pe ‘i’..sau pe rana cum se mai zice..ai mare dreptate…frumos articol

Mihai (4 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:01

Ca sa iti faci o parere corecta trebuie sa vezi tot meciul, nu doar ultima repriza.

Alex (1 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:03

Nene Geambasu acuma ai gresit putin…Pe stai asa nene, Doroftei abia mai vedea, ii taiasera din pleoape si pe Balbi nu se vedea nimic. Asta e avantajul de a fi masliniu :)) Tocmai de aia sunt arbitri, pusi acolo sa numere ce conteaza, pentru a preveni decizii gresite date de neaveniti.
Mayweather se poate spune ca a castigat la fel cu De La Hoya daca e sa judecam dupa ce spui tu. Dar nu e asa…
Si daca baiatu asta mexican stia regulile statea in coltul opus si nu-i dadea arbitrului motive sa intrerupa lupta.

Si inca ceva. Poate ai dumneata perceptia asta gresita ca boxul se reduce la bataie, dar nu e nici pe departe asa. boxul e chiar o stiinta. Si daca tot ai urmarit documentare, urmareste-le si pe cele despre Mayweather Jr., De La Hoya, Trinidad sau Shane Mosley. Uite ce se afla in spatele lor si o sa vezi ca e chiar stiinta. Uite cum pregatesc un astfel de meci.

ADEVARATUL (1 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:09

uitate la meciurile nemtilor
eu nu il apar pe bute dar mexicanul a fost un fraier ca ia oferit ocazia albitrului seamana albitru asta cu diaconu parca sunt frati gemeni

dan (2 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:09

„Dacă cei doi boxeri au auzit sau nu anunţul că mai sunt 10 secunde de jucat este irelevant. Având în vedere NUMĂRĂTOAREA OBLIGATORIE până la 8, nu ar mai fi fost timp pentru a se mai arunca nici măcar un pumn. Tot ce trebuia să facă Lucian Bute – şi cu ajutorul corzilor a reuşit – era să se ridice în picioare. Ceea ce, evident, a şi făcut” – spusele astea apartin unui specialist din USA ( si nu din Canada) pe nume George Kimball. Tu nu stii cu boxul dar nici cu romanismul!! Parca-ti revenisei dar esti la fel de penibil ca in articolul cu Hagi !!!!

Mihai (4 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:10

Arbitrul nu a facut altceva decat sa aplice regulamentul. Oricum, in momentul cand arbitrul numara, cronometrul este oprit, deci chestia cu „salvat de gong” e o aberatie.
Daca Bute mai putea sau nu continua, asta e alta poveste…
Oricum, daca se va rejuca meciul, Bute ar trebui sa incerce sa termine lupta cat mai repede pt ca se pare ca mexicanul este avantajat daca meciul dureaza ami mult.

catalin (1 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:11

de ce vorbiti la plural domnule geambasu?nu cred ca parerea dvs e a majoritatii romanilor,iar boxul are reguli pe care cei doi boxeri trebuie sa le respecte..andrade trebuia sa stea linistit in coltul sau si cred ca bute era numarat pana la 10.sper ca nu e o ironie faza cu doroftei,macar daca spuneti ceva despre doroftei s o faceti cu responsabilitate!va multumesc!

Alex (1 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:15

Nu spun ca e corect cum a castigat Bute, ca e frumos…Si nici nu sunt de acord ca trebuie sa-i reducem la tacere pe cei care nu sunt de acord cu ce s-a intamplat. Dar nici nu trebuie sa-l terfelim pe Bute, mexicanul trebuia sa stea unde i-a spus arbitrul. Probabil o sa-i acorde revansa lui Andrade deoarece nu-si permite sa aiba o asemenea pata in cariera. Nu poate avansa cu ea. Mai ales ca meciul a fost televizat in State si Bute spera sa poata boxa acolo.

Mihai
Nu e adevarat, nu trebuie sa vezi tot meciul. De aia la box nu e ca la scrima, sa fie diferenta doar la puncte. Ai posibilitatea unui knock-out si poti castiga un meci in care ai fost dominat clar.

explorish (62 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:20

doroftei era la fel de praf dupa ce l-a invins clar pe balbi.
ma mira insa atitudinea lui negativa fata de bute, el, altfel un jovial cu bun simt.

de unde pana unde „ultima urma de inocenta” a lui bute? din cate stiu e prima „abatere” in cariera lui, nu a lasat niciodata loc de interpretari la victorii.

finalul mi s-a parut clar manarit, nu atat pentru ca bute nu s-ar fi ridicat (s-a ridicat la 9), dar daca mai apuca mexicanu’ sa-i care una in cele 10 secunde ramase, nu-l mai adunam de pe jos vreo ora, saracu. a fost fraier mexicanu, dar probabil era imposibil sa stea linistit in tensiunea aia.

asteptam articole de diverse facturi dupa meciul, trebuie reamintit, NETRANSMIS de nici o televiziune, nici macar de cele autointitulate de SPORT, GSP sau sport.ro (care dau alte meciuri neimportante, chiar de box, chiar aseara).

pacat de umbra asta din cariera lui bute. mai ales ca mexicanu a fost de un bunsimt neverosimil in box, intalnit doar la… bute, doroftei (pana mai ieri) si poate balbi, din astia pe care-i stiu io. sper sa-i dea omului revansa si sa-l bata.

florinM (5 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:24

domnule geambasu, sunt foarte surprins de articolul asta.
Am banuiala ca nu ati vazut meciul si nici nu cred ca stiti foarte bine regulamentele de box. Poate sa ramana doar o impresie. Un meci de box nu se pierde daca esti la conducere la puncte si te ridici in timp util dintr-un KD, fie el si un ultimele secunde.
Bute s-a ridicat pe la 8. Conteaza mai mult sau mai putin ca arbitrul era pe la 6, sau ce numara el acolo. Pentru ca despre asta e vorba, nu? Bute nu a castigat pe merit?
Un campion poate continua o lupta, chiar daca nu are fata unui luptator. Sunt atatea exemple (ultimul extraordinar e din meciul Pavlik- J. Taylor I).

Iar reactia lui Doroftei, campionul care si-a pierdut centura la CANTAR, nu tine de romanism, tine de bun simt, capitol la care Dorin mai trebuie sa se antreneze mult si bine…

***… Ar trebui sa stiti bine ce inseamna sa lupti pentru a fi intre primii in lume.

„Dacă mai avea o brumă de inocenţă, Bute a pierdut-o la meciul cu mexicanul” – nu mai am cuvinte, trebuia sa puneti asta drept semnatura, ca va reprezinta.

RASKOLNIKOV (6 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:46

AM OBSERVAT CURENTUL ASTA ATI-DOROFTEI,PT. CA OMUL SPUNE CEVA IMPOTRIVA CURENTULUI.
SA FIE CLAR,DOROFTEI SI-A CASTIGAT,APARAT SI PIERDUT CENTURA,IN AMERICA! ACOLO ESTE BOXUL PROFESIONIST SI ACOLO INTERBOX NU ARE NICIO PUTERE. INCHIPUITI-VA CA IN MECIUL CU GATTI,ARBITRUL L-AR FI NUMARAT CA PE BUTE SI PE MOS,POATE CA ACUM VORBEAM DE ROMANUL CE S-A BATUT CU MAYWHETER.

TERMINATI CU FALSUL PATRIOTISM! NU FACE NIMANUI BINE. BUTE SE BATE CU ADVERSARI MODESTI,IN CANADA,PRACTIC JOACA DOAR PE TEREN PROPRIU. A FOST MAI BUN CA MEXICANUL,DAR A GRESIT SI,CU TOT RESPECTUL,A PIERDUT. ARBITRUL L-A AJUTAT SA-SI MENTINA CENTURA.

NU POATE EXISTA COMPARATIE INTRE BUTE SI MOSU`,FIE SI PT. SIMPLU FAPT CA BOXUL ADEVARAT SE ACE DOAR IN SUA.

danniel_iasi (1 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 19:51

****……………..boxul e un sport deci automat exista niste reguli care intamplator l-au avantajat pe BUTE care nu e vinovat ca adversarul nu a ramas in coltul lui.Abia astept un alt articol al dumitale :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ciprian (5 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 20:20

Sunt povesti ce spui tu ! Bute se poate apara foarte usor. El avea in vedere sa se ridice la opt. Nu e treaba lui daca opt e dupa 7 secunde ori dupa 13 !

ciprian (5 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 20:20

Sunt de acord cu parerea majoritatii celor care au postat comentarii. Indiferent de puterea celor de la Interbox, Bute chiar a dominat 10 reprize. Asa cum se intampla si in alte sporturi, pentru a invinge trebuie sa ai si putin noroc. Bute a avut mai mult chiar, dar norocul tine cu cei puternici. Bravo lui.
Domnule Geambasu, chiar nu trebuie sa aveti mereu o opinie scarbita si critica asupra a ceea ce se intampla in sport. Uneori nu e cazul.
Si mai avea dreptate cineva inaintea mea: noi de ce nu putem sa-l sustinem pe Bute in momentul asta greu si pentru el, sa-i promovam imaginea, pentru ca este un mare campion indiferent de frustrarile lui Doroftei? Altii isi sustin oamenii pana in panzele albe. Uneori asta e o dovada de romanism si nu criticismul de dragul criticii si a falsei obiectivitati. Stiti cum e, nu e bine sa-i spui mereu unui popor ca a luat bataie in toata istoria lui, ci e mai sanatos in unele cazuri sa-i amintesti de putinele victorii. Tine de moral.
Felicitari lui Bute! Asa cum l-am felicitat si pe Doroftei in momentele sale de glorie. Avem prea putini campioni competitivi pe plan mondial pentru a face pe „obiectivii”.

florinM (5 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 21:22

mai bine cititi articolul de pe ESPN.
Binenteles ca nu gasim expresii „a luat-o pe coaja” sau „nu avea fata de invingator”, ci articolul al unuia care se pricepe:

http://sports.espn.go.com/sports/boxing/news/story?id=3663125

denieru (12 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 21:55

stati fratilor putin k am ramas prost…… cum sa fie Interbox mai tare decat Golden Boy Promotion? Dle Geambasu va dati seama ce spuneti? Golden Boy Promotions are bani si putere sa cumpere Interboxu de 10000 de ori. Cati boxeri si mai ales CE boxeri promoveaza GBP? Andrade e mic copil pe langa Hopkins, De la Hoya, Winky Wright, Shane Mosley… boxeri care au mai multe titluri decat amaratii de la interbox. acestea fiind spuse Bravo lui Bute k l-a batut pe Andrade , nu era un adversar la indemana ce-i drept. (Dak se bate cu Pavlik va fi meciul secolului :D)

mishu (4 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 22:53

bai asta,avem si noi un boxer profesionist care si-a pastrat TITLUL MONDIAL si voi va bateti joc de el.conteaza cate puncte strange in 12 reprize si nu cum arata fata

rhodococcus (1 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 23:35

Ha ha .. e si asta o parere …totusi nu putem sa aducem drept argumente pt un meci alte meciuri ….. marul asta e stricat pt ca am vazut mere stricate la viata mea …sunt niste reguli in box … nu e lupta de strada ….e un sport totusi …. faza cu secundele e de discutat ..am vazut meciul pe internet si nu mi-a fost prea clar . Aproape sigur se fac manarii in box ca in orice alt domeniu din lumea asta iar faza cu figura lui Bute ..nu prea tine …repet se lupta pe niste reguli …daca vreti dvs sa faceti un sport in care cel care are fata mai tumefiata pierde …ok

flaviu (2 comentarii)  •  27 octombrie 2008, 23:55

m-am uitat si eu la aproape la tot meciul …nu numai ultima repriza…
bute este net superior lui andrade la mai toate capitolele, mai ales viteza de executie, tehnica, deplasare in ring…a dominat meciul ca un mare campion si nimic nu lasa sa prevada ce s-a intamplat…
acum… din ce am vazut eu arbitrul la avertizat verbal numai pe andrade… eu tind sa cred ca in general arbitrul de ring a tinut cu bute…
cu privire la faza de la sfarsit nu pot sa zic cate secunde a fost jos si cate secunde a numarat arbitrul… am auzit voci care spunea 8 sau care spuneau 13-14…e clar ca a actionat regulamentar dar a fost numaratoare cam lunga si a deschis posibilitatea unei revanse….

Dar ce concluzii trage domnul Geamasu de aici…
„Dacă aceea de la sfîrşitul meciului cu mexicanul Andrade era faţa unui învingător, înseamnă că noi nu mai pricepem nimic”
„Şi ştiţi de ce? Pentru că boxul nu e o ştiinţă esoterică, ci o formă organizată de bătaie între doi bărbaţi, la sfîrşitul căreia orice novice trebuie să observe cu ochiul liber cine e cel care a luat-o pe coajă”

Cine face comentarii de astea nu numai ca nu este un specialist dar nu intelege boxul câtusi de putin.
Poate ne spune domnul Geambasu la niste meciuri terminate la egalitate sau unele cu decizia impartita „daca orice novice trebuie să observe cu ochiul liber cine e cel care a luat-o pe coajă”? Criteriul dupa care nu putem da gres e cat de umflata e fata adversarului…
Da…bute e posibil sa fi beneficiat de un arbitraj de ring favorabil…multi campioni au beneficiat de asta…
eu cred totusi ca bute e mai valoros ca boxer decat andrade…

malasuerte (4 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 0:03

EU nu am vazut niciunul din meciurile evocate , am auzit doar , probabil ca sunt novicele care cu ochiul liber a observat ca Bute a avut forta sa se ridice cu fata aia de care spuneti !!!!
Un campion e cel care reuseste , cu fata aia , sa se ridice inainte de gong
cat despre numaratoare vina e mai mult a mexicanului decat a arbitrului
pentru ca pare ca la fotbal va pricepeti mai mult ca la box va exemplific din fotbal
daca la asezarea zidului , cel care e in capat are deja un galben ,dar zidul refuza repetat sa pastreze distanta iar jucatorul primeste al 2lea , este eliminat
in fiecare joc exista reguli ,chiar daca unele insignifiante , atata timp cat le incalci si esti descoperit nu poti pretinde ca esti campion .Esti campion cand dupa o lovitura fatala reusesti sa te ridici .Iar daca gongul te salveaza ,norocul tine cu cei puternici
o seara faina

flaviu (2 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 0:04

arbitrul l-a avertizat verbal
voci care spuneau 8

-graba strica treaba-

il che (3 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 2:48

N-are rost, domnule Geambasu.. N-ai cu cine.. niste tarani, vorba reclamei.
In ziua de astazi, daca incerci sa rationezi sau sa pui intrebari sanatoase, astia te iau drept dusman al poporului..
Da, mai copii, asa e cum ziceti voi, arbitrul nu l-a ajutat, meciul a fost impecabil, n-avem nici un dubiu.. Acum mergeti la culcare ca e tarziu..

Inu kick box (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 2:49

Ca fost practicant de box si kick box, va pot spune clar ca arbitrul nu a gresit. Ceea ce nu se stie este faptul ca numărătoarea nu începe decât în momentul în care boxerul rămas în picioare ajunge în colţul neutru cel mai îndepărtat!!!

Iata si cateva secvente din regulamentul IBF.

4. When a contestant has been knocked down, the referee will order the standing contestant to the farthest neutral corner and begin the count. If the contestant standing leaves the corner before the count has been
completed, the referee shall discontinue the count and order the standing contestant back into the corner. The count will not resume until the standing contestant has returned to the neutral corner.

5. Three (3) knockdowns in any one round do not automatically terminate the fight. If in the referee’s judgment, which must be keen and decisive, the
knockdowns have been indecisive and clearly have no injurious effect upon the boxer, the contest may continue but with good sense and judgment and
the boxer’s welfare always paramount.

6. The bell will not save a boxer in any round of the bout. If a boxer is „downed” just before the 3-minute bell in any round, the referee’s count shall continue and the bell will not ring until the boxer rises and his
hands clear the floor.

grig (80 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 3:00

mai uitati-va si pe Espn si pe alte surse de informatii.Ati auzit ce a declarat Arturo Gatti inainte de meci? Sunt sigur ca nu. Bute e un campion adevarat si e f iubit! in rest , sa aveti succes la gazeta dvs.

TAViX (17 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 3:19

Geambasule *** laudandu-te ca ai cunostinte despre un sport pe care, evident, chiar nu-l cunosti deloc. Bute al nostru nu a fost facut K.O. stimabilule, ci doar trimis la podea. Chiar daca a fost trimis la podea, Bute s-a ridicat in picioare in cel mult 6 secunde, deci chiar nu vad rostul acestei discutii. Arbitru l-a numarat doar 3 secunde dupa cat am vazut la tembelizor, deci nu a fost nici un K.O. ci doar o cadere la podea.
Geambasule, iti urez sa urmaresti meciul de la capat, sa vezi ca cel putin 9 reprize au fost castigate de Lucian fara drept de apel.
Sa-ti fie rusine oricum. ca-i dai dreptate **** doroftei care s-a autointitulat cel mai bun „boxeor” al romaniei din toate timpurile…

adi (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 3:20

Articolul este o aiureala!!!!
Arbitrul a procedat corect si nu are rost sa mai comentam.
Arta jurnalismului din ro lasa de dorit, mult amatorism so mult prea putin profesionalism.

ROMANUL (13 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 4:11

Este interesant ca acelasi ziar publica doua opinii diferite; un specialist in adevaratul sens al cuvintului nu pune la indoiala victoria lui Bute[GEOGE KIMBAL] ,iar un chibit[ in speta tu ]se pronunta in sens contrar!!!!!!!!AI UITAT CE A DECLARAT CLAY,dupa ce a fost invins de FRAZIER; DACA MOARE FRAZIER EU NU VOI MAI BOXA!!!!!!!!!!!!!!DUPA MECI FRAZIER A STAT IN SPITAL SI IN RECUPERARI 3 LUNI!!!!!!!!!!TE BAGI IN SEAMA ,DOAR ATAT ,CA SI LA FOTBAL!!!!!

Selu (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 4:47

Conform unui regulament de prin anii 1920, arbitrul a protejat viata boxerului aflat in dificultate. La Montreal pe 730 AM de 3 zile se analizeaza meciul de specialisti si toti sunt de parere ca Bute a castigat dar ca o revansa este necesara pentru a se pune capat controversei.

ttp://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Calzaghe (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 5:04

Joe Calzaghe.It can be only one !

Virgil (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 5:37

Salut Cristi

Respect dreptul tau la opinie insa vreau sa punctez niste lucruri

1. Cred, citind articolul, ca NU AI VAZUT PARTIDA dintre Bute si Andrade. Daca ai fi vazut-o ai fi observat ca 11 REPRIZE, BUTE L-A BATUT MAR PE ANDRADE. Si asta pe meserie (ceea ce dovedeste ca e un superboxer). Adica nu s-a luat la bataie cu mexicanul care era mult mai tare fizic. A fugit in momentul in care Andrade lovea si revenit pentru a puncta el. PRESTATIA LUI A FOST LAUDATA DE COMENTATORII AMERICANI (cel putin neutri). 11 reprize a dominat TACTIC DISPUTA si l-a trimis la podea pe mexican.

2. NU CONTEAZA CUM ARATA FATA LUI BUTE. CHIAR NU CONTEAZA. DE CE? Din doua motive. In primul rand, pentru ca exista unuii oameni RAI DE CARNE pe care daca ii lovesti de cateva ori arata groznic. Exista si altii, care le dai o mie de pumni (statistica publicata pe Internet cu cati pumni si-au atins tinta ii este clar favorabila lui Bute 532-289) si nu se vede nimic. In al doilea rand, nu conteaza fata pentru ca boxul nu se judeca dupa cum arata fata, ci dupa prestatia din ring. Dupa numarul de reprize castigate, dupa numarul de pumni dati.

3. IN BOX AU EXISTAT SI VOR EXISTA MECIURI DUBIOSE. DACA VREI SA LE SPUI TRUCATE, PUNE-LE ASA, DAR E GREU DE CREZUT CA UN BOXER TRUCHEAZA UN MECI. POATE VREI SA SPUI CU DECIZII TRUCATE. LA ACEST MECI NU AVEA NIMENI VREUN INTERES SA TRUCHEZE MECIUL IAR DESFASURAREA LUI TREBUIE SA-TI DOVEDEASCA CA NU A FOST NICI UN ARANJAMENT. IN PLUS, INTERBOX NU POATE FI NICIOADATA MAI TARE DECAT GOLDEN BOY PROMOTIONPENTRU CA 10 MILIOANE NU POT FI MAI TARI DECAT 300 DE MILIOANE (AICI VB DE BUGETELE ANUALE).

4. VAD CA II DAI DREPTATE LUI DOROFTEI. Sa-ti spun ceva- Doroftei nu a fost niciodata numarul 1 in lume la categoria lui cum e Bute si nu a boxat niciodata cu challangerul numarul 1 la centura. Trebuia sa boxeze cu Miguel Callist si… pauza. In plus, Bute nu s-a pus jos la un pumn primit in ficat!!!

5. Bute a aratat O INXPLICABILA SPABICIUNE in ultima parte a reprizei nr 12. Poate ea s-a datorat pregatirii fizice sau, cel mai probabil, PUMNULUI NEFERICIT PE CAR L-A LUAT IN TAMPLA, INTIMP CE SE AFLA CU SPATELE, DE LA ANDRADE CU 16 SECUNDE INAINTE DE FINAL. PE ASTA NU A VAZUT-O ARBITRUL SI NICI TU! Daca ai fi vazut meciul, tot, PROBABIL CA NU MAI COMENTAI DUPA CE AU SPUS X SI Y.

6. DECIZIA ARBITRULUI A FOST DISCUTABILA, DAR PERFECT REGULAMENTARA. IN PLUS, BUTE A FOST IN PICIOARE LA 8!!! DECI NU ERA KO!!! UITATA-TE LA FILMUL ULTIMEI REPRIZE!!!

7. Sper ca aceste randuri sa te determine alta data sa te documentezi mai bine cand scrii despre un lucru pe care nu-l stapanesti foarte bine. Nu de alta, dar esti un ziarist respectat, care cumpaneste foarte bine tot ce spune.

Ms

saviarri (7 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 6:01

*** …. Cat despre box, ce sa mai zicem ??!! Si la fotbal, volei, baschet, rugby, tenis de camp, hochei, etc. se intampla ca unii participanti la fenomen, sa fie accidentati. Asta se intampla si in box. Unii dintre participanti se accidenteaza. Dar ….. *** Numai bine !

sorin (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 6:01

Despre articol,n-am cuvinte.Cat despre meci,inteleg ca nu e important sa-l urmaresti tot,ajunge o repriza sau o faza discutabila.Eu am fost acolo,fratilor am vazut un bute cu 3 clase peste mexican desi nu credeam.Ultima repriza Bute a gresit ca a intrat la bataie,in loc sa continue boxul si era sa-l coste.La sfarsit sala a inmarmurit.Decizia a durat cam 5 minute si a fost corecta.Boxul are reguli si arbitri au judecat conform lor.Arbitrul de ring e acoperit total de regulament.Apropo,o regula nescrisa in box e ca un aspirant la titlu tre sa fie mult superior campionului,ca sa i se acorde centura.Ceea ce n-a fost cazul.Se pare ca romanii nu stiu sa pretuiasca campionii.Atmosfera la intrarea lui Bute a fost un vis,18.000 de oameni strigau numele lui.Quebecosii au un respect deosebit pt Bute si nu m-ar mira ca dupa un timp Bute sa boxeze sub steagul Canadei,referitor si la comentariile rautacioase ale presei romanesti.
Sanatate tuturor!1

Dan (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 6:13

D-l Geambasu,

Sint un roman stabilit in Canada de multi ani; urmaresc in continuare fotbalul din tara si citesc si apreciez articolele dvs. despre fotbal.
Acum insa, despre meciul lui Bute, va inselati AMARNIC.
S-a discutat enorm aici, la Montréal.
In primul rind, Golden Boy Promotion este mult mai puternic decit Interbox, iar arbitrul meciului un bun prieten al antrenorului lui Andrade.
Ziarele din Mexic (au fost citate aici in Canada) au zis ca Bute merita victoria si ca Andrade trebuia sa se trezeasca mai repede!
Unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati comentatori de box din America de Nord, Russ Amber, a analizat fiecare secunda a rundei 12 si a concluzionat ca arbitrul a respectat fara nici o greseala regulamentul.
Daca cumva va intereseaza articole sau interviul video al lui Russ Amber, contactati-ma.
Este mult mai profesionist sa faceti niste verificari si nu doar sa scrieti niste afirmatii doar dupa vizionarea meciului.
Numai bine!

Florin (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 6:15

Nu ma pricep prea bine la box ptr ca nu imi place. Daca ar fi dupa mine l-as interzice. Boxul nu e sport, e violenta ura etc..
In rest subsemnez cu Flaviu.

eu aka me (6 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 6:41

k bute a furat’o e clar l lumina zilei!
dar ramane mai d succes si mai talentat si dekt mihai leu( d admirat pt modestie), si dekt fratii simion(kre n’au avut linga ei dekt gura proasta a tatalui) si dekt doroftei(kre n’a fost dekt un deskizator d drumuri cu victorii similare ultimei partide a lui bute). nu stiu ak putem sa’lcomparam cu vastag kre a focut totusi istorie in boxu’ romanesc!

gigi jj (10 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 8:15

Artur Abraham a gistigat o lupta cu un maxilar fracturat si plin de singe! Arata de parca il calcase tramvaiul, dar a cistigat corect! In box nu cistiga cel care are mai putine vinatai; fiecare tesut este altfel. Unul se invineteste imediat altul nu. Astea nu sint criterii sportive. D-lui Geambasu ii place sa se auda vorbind si nu rareori spune timpenii. Bute si-a pastrat titlul si basta. O sa vina alt adversar pe care ori o sa-l invinga ori, sa spunem, n-o sa se mai ridice de la podea nici dupa 1 minut! La ce va pricepeti de fapt Dl. Geambasu? Ati invatat vreo meserie, ca sportul va e strain; incercati cu o cronica a strazii sau asa ceva mai putin complicat decit sportul! N-o luati personal, e numai o opinie din multe @:-)

GeorgeBush/New York (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 9:08

Domnilor **** Bute a fost deshidratat pentru cei care cunosc Sportul numai din tribuna sau televizor este normal sa va vaicariti. Este o greseala de antrenor , sint arbitru de fotbal si am avut citeva experiente similare cind m-am dehidratat. ****Bute nu a mai putut boxa caci nu avea balanta apei in corp pe parametri necesari. Daca mexicanul ar fi fost un campion trebuia sa-l faca K.O pe Bute in 15 secunde si treaba ar fi fost simpla caci Bute nici garda nu pute sa si-o tina. Cind nu ai facut Sport intreaba inainte de a te apuca de scris, caci mai am eu aici un USA un bulangiu care infuleca la fe cale cu polonicul mare, dare se vede ca nu a jucat niciodata fotbal. Bafta Bute

mandea_10 (4 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 10:14

***ar trebui sa stii 2 lucruri
1 Bute este roman
2 El a boxat pt Romania
Dupa tine a facut-o prost si in mod eronat a invins
*** Pai boxerul mexican a foast si el la podea.
Pai ne spui tu ce reprize a cistigat mexicanul?
Tu spui doar ca la boxerul roman se vad urmele loviturilor si asta din punctul tau de vedere arata ca a fost invins.
Dragul meu nimeni nu se uita la urmele loviturilor ci la numarul acestora la cine a dominat lupta cum s-au desfasurat ostilitatile in ring si alte ?
Nu ne spui cum l-a avantajat arbitrul?
Cum a incalcat el regulamentul ?
Intreabate inainte de a scrie daca esti roman si daca nu cumva scrii asa doar sa fii si tu contra.
Iti repect opiniile dar te rog sa le sustii cu argumente
Cu stima si te rog priveste meciul prin ochii tai de roman
M

impotriva prostilor (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 10:19

imi vine sa sperg calculatoru cand vad un asa comentariu din partea unuia care este gol de esenta ca si scriitor.**** in primu rand bute la dominat clar,la pus si el la podea o data,si in ultima repriza ala daca statea in coltul lui poate termina ala de numarat dar asa….***

ady (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 10:19

Citind articolu asta, imi vine in minte o expresie din copilarie, „tu si boxul, baba si mitraliera”, parca asa suna :-))); dupa mintea dumneavoastra, data viitoare arbitrii or sa masoare umflaturile de pe fata boxerilor cu sublerul, sa decida cine e castigatorul… of-of, mai-mai…

adi (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 10:21

Daca il fura pe Bute URLATI 2 LUNI in ziare ca a fost furaciune.Ca la furat ca e roman si asa mai departe.Indiferent ce se intimpla trebuie sa se comenteze aiurea.Asa suntem noi romani.Ne dam in gura singuri.As recomanda domnului Geambasu sa faca putin sport sa vada cum e,ca de comentat toti suntem ASI.
Era mai simplu sa fim putin NATIONALISTI si sa ne aparam campionii.
Felicitari BUTE.

CASCAVAL (2 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 11:04

Asa este, Cristian!

Dupa toate regulamentele boxului profesionist si al bunului simt, Bute a pierdut meciul prin KO tehnic si respectul nostru prin atitudinea mincinoasa de dupa.
Pacat, parea un baiat de caracter, dar este cel mai fidel exemplu despre cum te poate insela impresia despre un om.
Sau, despre ceea ce banul poate face din acelasi om…!

finn (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 11:15

*** dintre toti care il apara, pe buna dreptate pe bute, sa fii tu ala corect. de fapt ai fost penibil. decizia si modul cum a procedat arbitrul e perfect corect..si chiar daca nu era, asa vezi tu sportul asta?? limiteaza-te domnu’ geambasu la fotbal, pescuit, cricket, ceva la care sa te pricepi..auzi, ti-ai dat tu seama ca n-a fost pe bune ca avea vanatai..si doroftei a avut 3 spatamani dupa ce a iesit campion mondial…toti boxerii au..tu pe ce lume traiesti? si, dupa minte ta, de roman mai ales, un meci dominat copios de bute trebuia pierdut pt. o lovitura norocoasa??!? penibil..

constantin (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 11:32

geambasu ar trebui sa te intrebi daca tu, esti gazetar.de cate ori citesc articolele tale,gindesc ca fata ta ar trebui sa arate ca a lui bute in ultima repriza .E ROMAN SI TREBUIE SA TINEM CU ROMANII!!!!!!!

unu (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 11:33

uite ca mai spui si tu adevaru . bravo . respect performanta da nu asa . bute a fost ko nu ok si asta e realitatea nu inteleg dece uni dintre noi astia pamanteni de rand dintr-o tara nu tocmai de rand ( ca daca o consideram asa inseamna ca lasam garda jos si patim ca bute da nu ar fi asta o problema ca la cate sau intamplat si se intampla ce mai conteaza un ko ) nu vor sa o vad si chiar se mandresc cu rusinea care a mai lovit odata neamu asta nu tocmai de rand dar cum mai spusai (ca sunt oltean ) ce mai conteaza un ko . ps : bravo bute pt alte meciuri da nu si pt asta . daca ai fi din alt neam de rand ai fi refuzat centura si ai fi ok nu ko

Gelu (1 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 11:36

Dle Geambasu,
Incearca un exercitiu de imaginatie. Considara-te arbitru de ring la acest meci. Esti, desigur, impartial si, in nici un caz, nu esti Roman! Trebuie sa hotatasti asupra celor petrecute in ultimile 20 de secunde ale meciului in cauza. Analizezi si decizi si asupra loviturilor ce au precedat Knock-downul, dar si asupra celor ce se intampla in timp numararii. Te rog incearca sa descrii cu onestitate ce decizie iei si explic-o in spiritul regulamentului de box (…te ajuta si un extras din regulament citat mai sus de catre un participant la acest dialog). Scrie apoi un comentariu suplimantar articolului in discutie.
Sunt sigur ca vei fi onest.
Iti multumesc.
Gelu

Rey (5 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 11:57

Ar trebui sa fim mandri ca in Romania exista asfel de oameni :)…care se „pricep” la toate…La fotbal..la gimnastica…la arbitraj…si mai nou,in box.

sunt roman (3 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 11:58

Domnule Geambasu sper ca daca scrii pe un blog, citesti si comentariile de pe el. Intotdeauna a trebuit ca tu sa faci nota discordanta cu marea majoritate a romanilor; asa incercati voi sa aduceti o audienta la o cota mare. In box nu este nevoie de filosofarile tale, avem destui filosofi in fotbal; mai scuteste-ne te rog. Priveste meciul din nou pentru ca am indoieli ca ai vazut tot meciul. Nu arbitrul a fost cel care a schimbat soarta meciului ci Andrade nu a stiut sa profite de singura sansa a lui de a castiga: sa stea in coltul neutru. Daca tu crezi ca Interbox are forta ,chiar si in Canada, sa aranjeze rezultate inseamna ca nu stii multe despre Oscar De La Hoja si ce inseamna compania lui de impresariat pe continentul american. De ce nu filosofezi in alta parte? Probabil ca nu ajung banii in alta parte. Prea multa lipsa de respect din partea unui ziarist pe care il citeam foarte incantat uneori.Iar despre Doroftei nu stii nimic in legatura cu Bute asa ca nu descrie situatia. Mari formatori de opinie sunteti.

cipopescu (84 comentarii)  •  28 octombrie 2008, 12:00

eu vreau sa apreciez blogul asta, chiar si cei care te contrazic la articolul de fata (mai putin aia cu balarii patriotarde) au logica si bun simt. In rest nu ma pricep la box si nici nu-mi place, dar mi se pare logic, asa cum zicea cineva mai jos, sa fie curand o revansa atata vreme cat totul a fost pe muchie de cutit. Si a zis-o si bute, spre lauda lui.

Comentează