Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Tupeul lui Marica

Naţionala nu trebuie să se transforme într-o instituţie filantropică, unde se tratează fotbaliştii emotivi

Ciprian Marica are mai mult păr şi mai mult tupeu decît Gabi Mureşan. Acestea sînt două adevăruri incontestabile. Alt adevăr incomod, la fel de incomod ca […]

luni, 13 octombrie 2008, 7:53

Naţionala nu trebuie să se transforme într-o instituţie filantropică, unde se tratează fotbaliştii emotivi

Ciprian Marica are mai mult păr şi mai mult tupeu decît Gabi Mureşan. Acestea sînt două adevăruri incontestabile. Alt adevăr incomod, la fel de incomod ca Franţa domenechiană, este acela că atacantul numit Ciprian Marica n-a produs nimic în meciul de la Constanţa, cu excepţia unui şut peste transversală. S-a zbătut, a alergat de colo-colo printre Abidal şi Boumsong, dar nu a fost un pericol pentru poarta adversă. În fişa postului unui vîrf de atac stă scris că trebuie să dea goluri. Iar el nu a dat. Se întîmplă, veţi spune. Da. Nici un atacant din această lume crudă a fotbalului nu înscrie goluri în toate meciurile, dar Marica nu a mai reuşit asta pentru naţională de la amicalul cu Rusia, din 26 martie 2008. Are 26 de selecţii şi 8 goluri marcate. Randament 30%.

Jucătorul lui Stuttgart ne-a informat că ar trebui să fim fericiţi pentru punctul ciupit Franţei, fiindcă nu sîntem o superputere. Atît am putut, zice Ciprian, dar pe tonul acela arţăgos, de contraatac, adică mai lăsaţi-ne, dom’le, în pace, ce tot vreţi de la noi, ne-am zbenguit la antrenamente pe nisip, ne-am hîrjonit cu căţeii, am clătinat maşina sponsorului franco-dacic cu Piţurcă la volan, cu tot, dar acum, gata, coborîm cu picioarele pe pămînt, ne întoarcem la mediocritatea noastră lustruită! Alţii nu aveţi, mulţumiţi-vă cu puţin, ca noi!

E posibil să fim aspri cu Marica. Să nu înţelegem că traversează o perioadă dificilă. La club o situaţie delicată, la naţională o lipsă de productivitate vecină cu a economiei româneşti. Nu acum un secol se auzise ceva şi despre probleme sentimentale. Toate acestea compun imaginea de moment a unui fotbalist. Iar momentul nu e de partea lui Marica. În ipoteza că echipa României nu s-a reprofilat într-o instituţie caritabilă, Marica nu ar trebui să se mai regăsească printre selecţionaţi. O vreme, pînă cînd va fi cel pe care-l ştiam cînd a plecat de la Dinamo. Cel antrenat de Mircea Lucescu la Şahtior. Pentru că nu putem pretinde o naţională puternică populată cu oameni ieşiţi din formă. Valabil şi în cazul lui Cociş. Pentru că a te agita pe teren nu este sinonim cu a-ţi face treaba.

Ciprian Marica are mai mult tupeu şi mai mult păr decît Gabi Mureşan. Şi uite cum despre marele zero jucat de Ciprian nu mai vorbeşte nimeni, iar despre o eroare de plasament inventată – Chivu era dator de fapt să închidă la faza golului reuşit de Ribery – se construiesc scenarii autocritice. Iar Mureşan se transformă în erou negativ. Păi ce, aia a fost centrare la Mutu?

Comentarii (132)Adaugă comentariu

ratatouille (6 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 20:15

nu-l plac pe marica,asa cum nu simpatizez tinerii ce se imbogatesc repede,dar marica a facut un joc foarte bun in prima repriza,de pivot adevarat,dar cum linia noastra de mijloc s-a lipit de cea de fundasi,era normal ca el sa nu mai iasa in evidenta in partea a doua.
in rest…cu cine propui sa joace in locul lui marica,pt. ca eu nu vad pe nimeni…si te rog,nu mi-l mai recomanda pe bratu, ca l-am vazut cu lituania…

alexandru (1 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 20:35

Da…,asa cum am mai scris,domnii :Marica,Mutu ,Chivu,Lobont au si declarat inaine de meci ca Francezii au prima sansa(doar pt. ca sunt francezi),noi pt ca suntem Romani avem intodeauna a doua sau a treia sansa.Jucatorii Italieni,Francezi ,Olandezi…etc sunt niste genii doar pt ca s-au nascut in tara lor,ei domnule au:doua miini,doua picioare,un cap pe umeri si inteligenta mult mai multa decit acesti „jucatori”enumerati mai sus,pe cind „noi”adica echipa noastra are doar jumatate s-au deloc din cele enumerate mai sus deci noi domnule am fi niste handicapati in conceptia acelor jucatori.
Eu as dorii sai intrebati,”Oare ce cauta la echipa nationala,daca ei declara ceea ce declara inainte de meciuri.Daca se considera „H”sa nu mai vina la echipa,iar daca vin sa-si puna mintea la contributie,pt ca fotbalul se joaca nu numai cu piciorul ci si cu mintea(inteligenta,aceasta lipseste multor asa zisi jucatori de Fotbal).
Iara daca cumva avem citiva jucatori inteligenti ei sunt accidentati sau neconvocati.Deci astai…

Hoho (5 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 20:36

ratatouille…eu il propun pe Danciulescu,desi tin cu CFR.Sau…ce zici de Mazilu?
Si nu uita ca am jucat cu Franta…era normal sa fie lipita linia de mijloc cu cea de fund pt ca erau numai peste noi.Nu a avut nici Piturca ce sa faca.Ne trebuie jucatori de viteza si de forta care sa impinga jocul pt faza ofensiva.
bafta!

bogdan79sibiu (1 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 20:42

parol si dau dreptate. adevarul gol-golut poate supara, dar asta e Marica (fetita Mariconului), din pacate.

explorish (62 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 20:49

de data asta, obositor. mai lasati-i, frate, nu le mai disecati atata orice vorbulitsa… nu ne intereseaza parerea lor, si nici parerea dumneavoastra despre parerea lor.

armand (16 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 20:50

:)) nu e din regat deci…origine nesanatoasa…
nu naiba sa-l jignim pe nulitatea de Marica, Mutu, etc. ???

an (1 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 21:00

are dreptate marica. nu avem stadioane ca francezii, nu avem ziaristi ca francezii, nu avem haine ca francezii.. nu avem tara in pln de romani amarati ce suntem. pana la urma ce sa ceri unui jucator roman care pana la 18-19 ani manca numa cartofi prajiti ca altceva n’avea, sau unu henry care poate de la 8,9 ani e tinut la regim de sportiv, medicamentatie etc.. sa ne vedem totusi lungul nasului..
vai de capul nostru

adi_stelistul (81 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 21:07

Ma tem ca si presa are o parte de vina pentru atitudinea marilor noastre vedete . Cum iesea unul in evidenta , cum devenea „briliant” , „diamant” sau „giuvaer” ( e drept , la trustul Pro se practica mai mult stilul asta desantat ). Era plin de nestemate in fotbalul nostru . Baietii chiar si-au luat rolul in serios . Au ajuns o colectie de bijuterii trimisa pe teren doar pentru a fi expusa privirii si cu mare grija la orice miscare , nu care cumva sa se sparga . Ma bucur ca li se mai si arunca din cand in cand in fata adevarul : „Ai jucat prost , Marica !” Sau Cocis , sau Mutu … „Si joci prost de mult timp , Marica . Da , Romania nu e Franta , tocmai pentru ca are atacanti ca tine . Sper sa intelegi asta . „

sanducosmin (2 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 21:14

deci marica a ajuns un pseudojucator, nu ca ar fi fost vreodata cine stie ce atacant, insa campionatul nostru e plin si de fundasi mai buni ca el. despre cocis la fel: pur si simplu nu le are si nu a demonstrat vreodata contrariul.

Cip (66 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 21:24

Faceti naiba voi ceva si dati-l jos pe Piturca asta!

Reddog (36 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 21:40

mah,voua inca nu v-a intrat in cap ca noi suntem romania,nu franta,nu brazilia,nu italia,nu argentina…nu,nu…toata viata noastra am stat in spatele marilor puteri si asa vom sta si de acum in colo! suntem tari in gura,atat!

Adrian (3 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 22:10

Marica din pacate nu are valoare de titular ca virf

-cine urmareste Bundesliga stie ca Marica pana acum in campioanat a marcat 6 goluri in circa 40 de etape. Nu este titular de drept, a jucat mult cand alti atacanti au fost accidentati. Problema sa e ca rateaza enorm de mult ocazii uriase. Finalizeaza doar 30% din marile sale ocazii. E prea putin la acest nivel. Un atacant de mare valoare din ocaziiile pe care le are marica ar marca de 3 ori mai multe goluri.

-singura atenuanta pt Marica este „sistemul” lui piturca (adica absenta sa desavarsita). De la O vreme incoace nationala nu mai are nici o constructie ofensiva, incearca mereu niste contraatacuri disperate. Atunci cand mingile nu vin pe sus si se pierd automat, de multe ori „constructia” arata asa. Marica coboara si primeste mingea cu spatele la poarta la ca. 40 50 dem de poarta. atunci el trebuie s-o protejeze si s-o paseze pe extrema sau mijlocasilor. Un nr 9 trebuie sa fie insa in careu si sa primeasca mingea cateodata si cu fata la poarta pt a marca

CFRescu (24 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 22:33

chiar suntem prosti si trebuie sa credem tot ce ni se sufla de catre tot felul de handicapati?! Marica a jucat foarte bine, a castigat foarte multe dueluri 1-la-1 cu fotbalisti de 24 de carate, a avut o ocazie foarte buna la care Mandanda a scos de la colt, a alergat foarte mult, a incercat (fara mare succes) sa fie pana si conducator de joc. La mingile care le-a avut, apreciez randamentul sau ca fiind f. bun. Nu cred ca in locul lui altul ar fi putut face mai mult. Acelasi lucru e valabil oarecum si pt Mutu – desi mai neinspirat, n-a avut suficiente ocazii sa se remarce. Cand joci 90% din timp in propriul teren n-ai cum alt fel… Recunosc insa ca Muresan a fost pur si simplu cel mai bun de pe teren in toate meciurile jucate in ultima vreme (in meciul cu Franta, alaturi de Goian). Mainile moarte au fost din pacate Chivu si Cocis. Sincer, cred ca daca Nicolita il marca om-la-om pe Ribery si un Muresan sau Radoi era mai atent la Gourcuff, Franta nu mai avea nici o ocazie. Ramane doar intrebarea: ce e de facut ca sa cream si noi ceva ocazii, ceva fotbal?! Mutu si Marica sunt singuri, mult prea izolati…

nevrotyk (2 comentarii)  •  13 octombrie 2008, 23:32

dupa primele 30 de minute romania a jucat ca la tenis:s-a aparat tot timpul pe fundul terenului de atacurile tot ma clare shi mai puternice ale frantujilor si cand ajungea mingea la ei o dadeau imediat direct pe fundul terenului advers fara constructie shi chiar fara mijloc.acolo era fileul pentru noi

mishu (4 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 0:02

bravo

zorro (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 0:02

Da, stimate domn, dar Marica la ajutat pe Piti, cu un Mertan la reducere de pret, asa ca…a fost cel mai bun de pe teren!

el che (5 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 0:29

da ai dreptate dar faptul ca francezii sunt mai buni ca noi se datoreaza faptului ca in tara lor ca si in alte tari ca spania italia etc.au o infracstructura foarte puternica la toate nivele….eu sunt in spania si chiar azi observam cum pe fiecare strada intalneam un teren de fotbal frumos amenajat cu nocturna lui si aici au copiii unde sa joace si sa practice sportul acesta,pe cand la noi se joaca in curtea scoli dar numai daca ne lasa paznici sau politia care chiar ne amendeaza daca jucam fotbal in curtea scoli….sa fim seriosi ce infractiune e asta..pe cand aici ti se da totul numai sa vrei ´´spania´´….asta e diferenta dintre noi si ei….la noi sunt numai smecheri cumanele in casti si cu multe figuri…si asta e din cauza structurii si a guvernului si mai multe chestii nu mai vreau sa mai comentez…oricum avem o tara de cacat la toate capitolele

visinel (4 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 0:43

Marica este intr-adevar unul dintre fotbalistii tip. Are un pic de talent, dar i s-a bagat in cap ca are mult. Alearga bine, si i s-a bagat in cap ca alearga cel mai bine. stie culoare, dar i s-a bagat in cap ca-i lipseste pasatorul. Marica este un fotbalist tip. Ala care casca gura la loviturile libere ale lui Piturca, caci nu va fi in veci de-a pururi in stare sa dea si el la fel. Si nu vorbim de Hagi, ci de Piturca. Daca jucatorul roman ar crede mai putin in talent si mai mult in antrenament, am avea fotbal cu adevarat in Romania. In locul lui Marica, si al altora m-as scula zilnic la 5 dimineata si m-as duce pe un teren, pemtapsa sau pe maidan si as trage la poarta de 1000 de ori. Cu ochii inchisi. Pana as nimeri-o si-n vis. Dar hai sa nu visam asa ceva!

barroco (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 0:47

Problema e urmatoarea: din nefericire, fotbalul nostru e condus de monstruoasa famile Beerbeecaliii. Interese meschine, averi intortochiate, facilitati contra facilitati (vezi cum i-a obtinut nulitatea de Marica acel discount marelui antrenor Piturca la achizitionarea autoturismului, in schimb primid titularizarea la echipa NATIONALA!!) Echipa NATIONALA ar trebui sa fie a ROMANIEI, nu a lu’ Piturca, Berbecali, Sandu sau idiotu’ Dragomir. Din pacate, atata vreme cat aceste personaje,care s-ar incadra mai bine in opera lui Caragiale dar care poroduc un efect „Bacovian” fotbalului romanesc, dirijeaza fotbalul la noi in tara…NU vom avea rezultate. Ei isi vor mari conturile de pe urma vanzarii unor jucatori, vanzare care in continuare nu se va baza pe VALOARE, ci pe „ajutor reciproc”, ne vor rade in nas spunand ca vezi doamne Franta are borduri si asfalt mai bun prin cartiere si clar…sunt peste noi, deci cum sa-i putem bate la fotbal…si uite asa…noi, romanii, vom ramane niste frustati care ne meritam soarta…
Piturca TREBUIE schimbat, Mutulica, Chivulica, Maricuta (niste fetite penibile) oile Becaliene, si altii TREBUIE inlocuiti. Sunt prea multe impresii, figuri, masini luxiase…TREBUIE o revolutie in fotbalul romanesc…

cucurigu (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 0:55

pierdem timpul vorbind ” discutii”. in meciul cu franta au fost 2,5 jucatori romani pe teren. 1 muresan, 2 goian si 0,5 lobont. in rest nimeni nu a jucat nimic.echipa e rupta . dar pestele de la cap se impute. piturca , te rugam , lasa-ne !

olympicu (22 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 0:58

Marica se pregateste sa se intoarca la Dinamo cu covor rosu intins la picioare, pe post de mare vedeta la stirile din sport cu amante de fotbalisti, ca si alti resapati.
Exceptie ar fi Lobont, care a tras tare si a recuperat, dar si el s-a cam lasat pe tinjala in ultimul timp.

Titus (455 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 1:17

Ratatii astia de Marica,Cocis,Tamas s-au intrebat si ei macar o data in viata lor -daca se nasteau in Franta ar fi fost vreodata selectionati la nationala? Toti cred ca stim raspunsul….Dar pe ei nu-i deranjeaza—AU PILE la Federatie si ajung la 50-60 selectii la nationala.Pe nervii cui? La mentalitatea care o au -de a desconsidera Romania -care n-are alta vina decit ca-i suporta -astia toti in frunte cu Piturca ar trebui declarati TRADATORI si tratati ca atare….

CATUTZ (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 1:28

O IPOCRIZIE MAI MARE DIN PARTEA UNUI SELECTIONER BARBUGIU E GREU DE GASIT. ACEL GOL A FOST GRESEALA CLARA A LUI CHIVU DAR SE PARE CA NU I SE POATE REPROSA NIMIC PUBLIC DAR IL SCOATEM VINOVAT CU O MICA GRESEALA DE PLASAMENT PE MURESAN CARE A FACUT UN MECI NU BUN FOARTE BUN DA ASA E SI ASA AFOST MEREU LA NATIONALA INTERESE SI BISERICUTE. CREDETI CA MURESAN O SA MAI PRINDA NATIONALA DUPA REVENIRILE ROBOTULUI OVIDIU PETRE SAU A CELUI MAI CUNOSCUT FIN RADOI CARE NU-MI ADUC AMINTE CA PITURCA SA-I FI EVIDENTIAT GRESELILE DE PLASAMENT LA ULTIMELE 2 GOLURI ALE LITUANIEI. TOT TIMPU LA NATIONALA AU AVUT DE SUFERIT FOTBALISTI BUNI PRIN NECONVOCARE DIN CAUZA BISERICUTELOR EX: CRAIOVEANU

gogu (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 2:12

Chiar dc nu va pot suferi domnule Geambasu acum aveti dreptate,dar ce nu stiti dumneavoastra si nimeni altcineva este istoria lui Marica, acesta a fost un baiat de bani gata ,cum se stie dar nimeni nu a scris si nu scrie nimik …. in trecut cat si acum jucatorii de la echipele de junirori pentru a fi titulari dau spaga la antrenori pentru a fi titulari(ca ce mi se pare o „crima” pt viitorul fotbalului romanesc…etc) sunt aproape sigur k si marika a procedat la fel(tatal lui fiind bogat) transferurile lui au fost facute printr-o campanie de publicitate falsa asupra „valorii” lui de fotbalist …sincer nare treaba cu fotbalul marika.Zic asta bazandu-ma pe un articol dintr-un ziar care i-am uitat numele in care scria „k marika chiar dc este fotbalist a fost un premiant in generala, ziarul precizand k a luat premiul 1 clasele 1-4″…cea ce este total fals si minciuna,asa k domnule Geambasu ar trebui sa mai scrieti si de jucatorii care isi fac loc in fotbal pe banii parintilor si pe inconstienta unor antrenori infometati si ca bonus poate o sa scrieti si de ziaristii care iau spaga pt a scrie articole false cum de altfel sa scrieti si de cei care inventeaza numai pt a creste cota ziarului sau a emisiunii pe care o modereaza(pt k lucrurile astea sunt foarte grave avand in vedere cati oameni citesk sau urmaresk emisiunile respective)

bogdan al II-lea (4 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 2:52

N-am gresit atunci cand am mai spus ca atunci cand vreti, puteti scrie si articole f. bune, ca acesta.
Chiar asa, aia , la Mutu, a fost centrare?

:) (5 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 4:20

Inafara de Muresan si Goian, niciunul nu a meritat sa poarte tricoul „nationalei” Romaniei. Niste nesimtiti domn’le.

paul (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 5:20

gogule, la stuttgart, tot pe pilele lui taica-su a ajuns? daca ar durea prostia…

Di Stefano (7 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 5:33

Toti cei care inca mai au tupeul de a lua apararea acestor 4 „MIINI MOARTE”: Mutu, Marica, Cocis si Chivu, nu sint altceva decit niste **** !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!….

emil (5 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 6:14

Bine @Paule… :))) A ajuns la nemti pe valoare,numai ca….. nemtii au descoperit ca si-au luat-o !! :))) Cel mai scump transfer a lor ! :))) Ghimpe ! Marica nu face mai mult de 1,5 mil si o masa cu Lucescu.

ciupi (376 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 6:22

cind iti ruginesc genunchii pe banca de rezerve gasesc normal faptul ca incepi sa ragusesti spunind timpenii.

spectator (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 8:16

Cocis de cite ori a primit mingea a pierdut-o…..el a fost marea noastra gaura in teren………iar selectionerul l-a remarcat dupa meci ………..?????.nici daca era frate-meu nu-l iertam……..stie cineva care este criteria de selectie la echipa asta ???

andrei (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 8:21

Tot asa a ramas jocul …:) 22 de ****** dupa o minge si milioane la belit ochii si facandu-si nervi. Poate daca nu ar mai fi bagati atat in seama cei 11 de la noi si s-ar scrie mai mult despre cei care au rezultate chiar daca nu joaca fotbal ar fi mai bine. Ar trebui sa va pese mai mult de ei si mai putin de mingicarii astia obositi din nastere. ****

animalutul20 (26 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 8:38

marica, la nationala nu e esanatoriu tata sa te tratezi tu de ineficienta si lipsa de forma**** ; nu te tine muschiul , cere-te afara……………….

muresan a fost un meseriash ,d esi nu are experienta lui chivu…………….a fost cu 2 clase peste chivu care probabil sta cu gandul la copil………………de-asta a si fost copil la gol.

sa iasa afara muhaielele care nu joaca nimik si sa joace aia in forma, chiar daca nu au nume……………….nici muresan nu avea nume si a jucat f. bine.

wolf (4 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 8:42

Pai da dar Marica este mai valoros pentru fratii Becali decat Muresan sau razvratitul Mutu si din aceasta cauza doar cei 2 din urma sunt criticati de selectioner sau de o parte din presa!

Alpin (18 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 9:29

Acel Mercedes facut cadou lui Piturca pare sa fie singurul argument al lui Marica pentru prezenta in lotul national!! Si contractul cu fatii Becali, desigur!!

valerica (2 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 9:34

Pertinent, corect, la obiect. Sunt de acord cu cele sesizate de d-l Geambasu. Vin si adaug, ca viata noastra se limiteaza la cativa zeci de ani si avem tot dreptul (daca nu ni-l ia unii ca Piti) sa traim bucuria unor meciuri de fotbal adevarat. De ce nu-i nominalizam pe fotbalistii de varf, cei care se simt ca pestele in apa pe dreptunghiul verde. Marica ne-a facut cinste o vreme si a fost selectionat. Mutu era de departe o vedeta si a fost selectionat. Cand lucrurile (‘piciorul’, forta, plamanii, interesul) nu mai merg, de ce nu se nominalizeaza cei mai in vana??? Ce-i atat de greu? Nu avem timp sa asteptam… Campionatele astea se tin din 4 in 4 ani. Peste 8 ani multi dintre noi vom fi o amintire. De ce ni se fura bucuria ? Cu ce drept ?

ceva extraordinar (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 9:49

****.. e vina lui marica datorita faptului ca e singur in fata… datoria lui e desigur sa faca singur presing. sa ia mingea de la inchizator, sa dribleze fundasii si sa inscrie cu o scarita doua boabe dintr’un sut, ca sa ii creasca eficienta.. cred ca dupa ce mai toti bloggerii au comentat ca marica a fost nevazut te’ai gandit si tu ca e cazul sa’l iei de par un pic, sa te dai pe brazda cu admiratorii lui pikachu. bravo, ce defecte are marica, are par si nu s’a vazut.. eu zic ca pentru numarul de pase primite a jucat extraordinar. apropo, mai uita’te la meci si zi’mi, cate pase a primit marica? cam 20 din care in 12 ocazii a fost singur cu mandanda, nu? de ce sa nu ne luam de mutu si marica pentru ca e datoria lor sa insrie, nu’i asa? singuri! evident.. ei doi sa vina, sa ia mingea de la lobont si sa plece in un-doi pana in poarta „domenechiana”.

avea un faimos marin o carte. si in acea carte se gasea o expresie celebra in literatura noastra: „taci ca esti ****”

parafrazand un cititor de’al lui sendre, gsp are totusi un punct slab: redactorii. pacat de georgescu sau vochin ***, din care acesta nu i’a dat dar i’a facut cu mana de „la revedere”.

morala: daca marica are eficienta 30% dar in jumatate dintre ele echipa s’a aparat cu 9 oameni, si daca geambasu scrie un articol bun cam la fiecare 15, calculati eficienta celor doi. eu zic ca marica iti cam da clasa, raportat la meseria lui.

ciprian marica (3 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 9:54

Domnule Geambasu, imi pare rau ca ne cunoastem pe aceasta cale., bine, dvs sinteti ziarist de birou, ar fi si greu sa ne intilnim pe teren, cum se zice. Nu vreau sa va contrazic, e dreptul dvs s aveti o opinie, le fel cum oricine e aparat de anonimat are dretul sa injure sau sa spuna prostii.
1) Imi pare rau pt dvs ca ziarul la care lucrati poarta acelasi nume, dar are un tiraj mult, mult mai mic decit decit Gazzetta dello Sport. Munciti la fel de constiincios, dar se poate compara vreodata in lumea presei Gazeta Sporturilor cu Gazzetta dello Sport? Din pacate, nu!
2) Scrieti despre datoria unui atacant, si am pretentia ca va si pricepeti, dupa atitia ani de presa. Poate aveti o alta simpatie in lot, sau doar o antipatie fata de mine. atfel nu inteleg de ce nu vedeti realitatea rece a cifrelor pina la capat. de ce nu publicati si cite pase a primit Marica? Nu pase de gol, pase din care se poate construi ceva. Si de ce nu apelati la statistica si in cazul celorlalti atacanti care au jucat in perioada respectiva? Vi-i enumar eu: Mutu, D. Niculae, M Niculae, Bratu, Dica, Costea, G Bucur. Enumarati dvs gourile marcate.
Si imi permit sa enumar eu si adversarii intilniti in aceasta perioada: Franta, Italia, Olanda, din nou Franta. Stiti bine ca pentru aceste echipe locul 2 la un turneu final este o infringere. Pentru noi prezenta la un turneu final e o victorie. Asta e realitatea, nu poti matura pe jos cu acele ehipe, nu te poti bate cu tarile respective nici la economie, cultura, civilizatie, stiinta. Noi am incercat sa-i batem, chiar daca erau mai puternici. Mi-a fost rusine dupa infringerea cu Lituania, dar egalul cu Franta e chiar un pocinog.
Tocmai de aceea, va urez sa va bucurati de ziua in care Gazeta Sporturilor va avea un tiraj egal cu Gazzetta dello Sport. Si atunci sa criticati din nou ca am fost egali cu Franta. Va multumesc ca mi-ati permis sa dialoghez cu dvs. Despre motivatia greu de descris in cuvinte a jucatorilor care vin la nationala, despre faptul ca eu m-am apucat despre incredibilul fapt ca cineva joaca fotbal din pasiune, si nu petru a scapa de saracie, etc, etc, va stau la dispozitie sa discutam la telefon, sau fata-n fata. Aveti numarul meu!

caligula (2 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 10:08

da! corect zis; excelent articol
cata nesimtire sa ai (vorbesc de piturica) ca la sfarsitul meciului sa zici ca nu exista nici un castig la Nationala, ca muresan a facut greseli de plasament, ca Lobont asa si pe dincolo cand de fapt acest egal se datoreaza tocamai lor (plus Goian) care au salvat o groaza de mingi in fata francezilor; cred ca lui Piturca mai ca i-a parut rau ca Muresan a jucat bine; Marica si Mutu sunt iesiti din forma nu ca nu ar fi fotbalisti buni (chiar nu am inteles de ce Marica nu a jucat la Europene);
Dar sa dai asemenea declaratiii in stiulul flegmatic si asemenea fonfleuri dupa meci (inclusiv Marica) ridica mari semne de intrebare; dar mari de tot!
Ce conteaza cati bani face echipa lor, asta ar insemna ca nu ar trebui sa se mai joace nici un meci ca echipa adversa e mai sumpa, si vezi Doamne, oricum castiga (oare echipa Feroe cati bani face sau Lituania), conteaza ca echipa noastra nu are tupeu in sensul bun, ca in sens rau, dupa meci, are; sa ne aparam atata in fata Frantei acasa, o Franta care inca nu se regaseste e culmea; iar cu mentalitai din astea, paguboase, gen e bun si egalul nu vom ajunge departe; da, e bun egalul DACA ai luptat pana mori sa castigi, numai atunci e bun; si lumea asta vrea sa vada ca echipa noastra lupta, ataca, isi da viata pe teren; atunci ar felicita echipa si la egal;
Iar declaratiile asa-zisilor oameni de fotbal de la noi, investitori, presedinte liga etc Uitati-va la ei, ce performante putem face cu asemenea oameni? Calitatea lor este mai mult decat indoielnica; pana cand acesti oameni nu vor disparea din fotbal…
Valoarea e data de cele 5 din UEFA; cfr si steaua sunt exceptii (DAR au si alt fel de management, nu?)
Cred ca Piturca ar trebui sa se uite in oglinda si sa citeasca ce a declarat dupa meci; dace este impacat cu atitudinea lui insemna ca are o mare, mare problema ca OM.

Lemn Tanase (4 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 10:52

Observand polemica dintre Gembasu si Marica constat ca amandoi au dreptate cu cate ceva si amandoi se inseala cu ceva.

In primul rand Marica are ceva dreptate in reprosurile adresate lui Geambasu referitor la greutatea advresarilor intalniti in ultima vreme si la calitatea paselor trimise catre el. Un mare atacant nu este niciodata mare fara pase care sa-l puna in valoare. Un mare atacant insa este unul care este in stare sa scoata un gol dintr-o jumatate de ocazie. Marica nu este un mare atacant insa. Marica este un atacant bunicel si atat dupa cum singur recunoaste direct sau indirect tot asa cum cum Gemabasu nu este cine stie ce ziarist. In afara de o vesnica infatuare si pretentii de mare expert in toate nu se poate constata altceva la Geambasu. Ceva, ceva tot are dreptate insa atunci cand sesizeaza magaria lui Piturca la adresa lui Muresan care a fost, indiscutabil, cel mai bun om al echipei Romaniei (a aratat la fel de multa siguranta si incredere prin interventiile sale precum Gica Popescu in zilele sale de glorie). Daca cineva trebuie scos pentru a-i face loc lui Muresan, oricine ar fi acela Piturca trebuie s-o faca fara ezitare.

D Rossi (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 11:00

Stimate domn nu ai voie sa zici ceva la adresa super-marilor si extraordinarilor jucatori care fac parte din echipa Romaniei.Cauta sa scrii la una din marile publicatii amintite de cel de care ti-ai permis sa scrii si poate,poate o sa fii iertat.Apropo in ce tari sunt publicatiile respective ?Trecind la modul serios ce nu inteleg acesti jucatori este ca poti sa scrii si sa ai o parere contrara opiniei lor si poti avea chiar dreptate,desi nu ai jucat pentru vreo mare echipa si nu ai dat vreun gol memorabil.Asemenea unui parinte care isi dojeneste propriul copil, numai si numai din dorinta de a-si vedea copilul realizat si ferit de ceea ce inseamna rau in aceasta lume, asa si cei care iubesc acest fenomen care este fotbalul si mai ale romanii care tin cu adevarat la ce inseamna national vrem sa laudam cind este cazul si sa criticam atunci cind avem motive.La ultimul meci nu au jucat bine nici Mutu nici Chivu iar F.Petre dupa 30 de minute nu s-a mai vazut de loc in joc.Mai mult nereusind sa faca ce trebuie si-au permis sa joace unde credeau ei si i-au obligat pe Cocis si Muresan sa joace uneori haotic iar pe lateral nu a avut cine sa-i ajute pe Ogararu si Rat.De ce iesea in margine Goian sau Tamas.Cine trebuia sa tina centrul sa nu intre Ryberi sau sa traga Gourcuf ? Mai ar fi si Lobont care daca este intr-o zi mai slaba cu cine il schimbi ? Si de fapt raspunsul si adevarul este ca antrenorul stabileste lotul, cine si mai ales ce joaca. Daca nu se schimba jucatorul care nu joaca nimic tot antrenorul este vinovat adica nu – un antrenor roman trebuie sa astepte sa ceara jucatorul (vezi Mutu) altfel aceeasi mari jucatori vor certa si antrenorul, pai cine-i Piturca vreun Morinho,Wenger sau Fergusson.Am mai spus-o daca acesti minunati jucatori se multumesc cu pierderea unui meci iar egalul este un rezultat extraordinar ar fi bine sa nu mai vina la echipa nationala si sa lase pe altii mai modesti dar care vor sa dea totul in teren si sa INVINGA.Feroe a aratat ca respecta adversarul dar cu posibilitatile pe care le are vrea sa cistige orice meci.Principiul olimpic se aplica doar daca ai dorinta sa cistigi nu sa participi doar ca sa te mai vada „lumea”, poate vreun impresar sau antrenorul unei mari echipe,mai ies si ceva banuti, televiziunile asteapta doar doar se accepta un interviu in exclusivitate si altele.Poate ar mai fi multe de spus dar „o mie de vorbe un lucru nu fac” si ce este mai grav este ca nu se rezolva cauza.La echipele de copii nu se face prea mare educatie,dau parintii bani bine, nu, nu joaca nici copilul.Daca este vreunul mai talentat nu se cauta decit obtinerea unui profit cit mai mare, nu formarea unui caracter care sa stie ce inseamna spiritul de echipa, mandria de a juca la un club sau mai ales ce inseamna sa joci pentru echipa nationala.Toti vor doar bani si cit mai multi posibili, egal ca sunt jucatori antrenori sau parinti, iar rezultatul se va vedea in curind.

vasim (86 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 11:04

Domnule Geambasu ati facut o analiza la rece a intregului meci ?
Va intreb atunci ce ziceti de mijlocul Romaniei ?
Dumneavoastra va referiti la atac si culmea nu va referiti la ambii atacanti Mutu si Marica ci doar la Marica!
Parerea mea este ca jocul l-am dat din mana in momentul in care nu am mai contat la mijloc!
Romania trebuia sa joace la presing la mijloc pentru a recupera mingile.
Ce combinatii la mijloc am facut ce control al mingii si posesie am avut?
Fiindca am avut un asa mijloc prost am facut acest rezultat care eu il consider prost!
Daca comparam apoi Mutu cu Marica eu zic ca nici unul nu a jucat mai bine poate chiar Marica s-a luptat mai mult ca si Mutu!!!
Despre rezultat spun ca e prost pentru ca trebuie sa jucam in Frantza si daca acolo pierdem atunci o sa stam prost de tot!
Practic doar daca castigam toate meciurile cu Austria, Serbia si Lituania o sa avem sanse cu adevarat(au ramas 5 meciuri cu acesti adversari, poate ne permitem cel mult un egal cu Serbia de ex)!
Asa ca daca suntem orbi si nu vedem ca problemele nationalei nu sunt in atac ci la mijloc atunci putem critica atacul dar unde nu e cap nu sunt nici picioare!
Cu o chestie aveti dreptate Marica are probleme in general de comportament si eu il sfatuiesc prieteneste pentru ca il respect si consider ca are mult talent : sa numai iasa in fatza cu declarati, sa incearce sa fie serios si sa isi puna ordine in viatza particulara si la clubul unde activeaza.
Sa aiba alta atitudine dar asta nu are legatura cu jocul lui din ultimul meci!!!
Domnule Geambasu cu tot respectul nu va pricepeti pe football!!!
Daca dupa acel meci cu Frantza va legati doar de MArica atunci apucati-va e handball dar si acolo pivotul fara ajutor nu poate da goluri de unul singur!
Asezarea pe teren ae echipei Romaniei nu e ok !!!
Ar trebui sa jucam un 4-4-2 doar cu 4 aparatori(fara 2 aparatori centrali!) si cu 2 varfuri autentice!!!
Atunci poate am conta in football!!!
Ceea ce face Piturca este un stil ultra defensiv care nu ne convine in aceasta grupa in care alaturi de Frantza eram favoriti!!!
Cum vrem sa dam goluri cu Serbia cu 5-6 fundasi ???
Doar trebuie analizat la rece jocul si orice amator in ale footbalului isi da seama unde am gresit!
Vorba lui Ogararu „Piti fa ceva ca vin pe noi!!!”.
La fel o sa se intample si in meciurile urmatoare daca nu shimbam sistemul de joc!
Noi cu acest sistem invitam echipa adversa la atac si ne sufocam singuri!!!
Hai Romania!!!
Si la bine si la greu asa cum ar trebui sa fie un suporter adevarat!

mike_the_dog (4 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 11:13

Domnule Geambasu,

Sint un pic surprins de comentariul subtire la adresa lui Marica.
Nu putem sa dam in niciunul din atacantii nationalei atita timp cit primesc pase de 60 70 de metri de la Tamas.
Atacantul fara servanti de clasa nu face nici cit o bricheta fara benzina sau gaz fie ea Zippo sau Dupont.
Critica dvs nu face decit sa-i intareasca scaunul (nu nu cel de dimineata) selectionerului care este cu adevarat pe afara. Romania de simbata a fost rupta in doua in timp ce pe banca sau la cluburi zac mijlocasi cu o valoare suficienta pentru a aduce un pic de claritate in constructie.
Ata ete. Cit Piti ramine nu putem sa cerem mai mult.
Sa auzim de bine ca de vazut…

moreni (1 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 11:20

domnu ciprian marica se vindeca acasa in liniste; a cazut cu motorul dupa meciul cu franta. asta ca sa vedeti cat de mult il doare infrangerea…

Lemn Tanase (4 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 11:21

Imi permit, ca orice romanas expert in toate, sa-mi dau si eu cu parerea despre meciul de sambata cand am vazut o echipa a Frantei care sta intr-o singura piesa (dar aia buna rau) si anume Frank Ribbery : un baiant cu un trecut tragic dar care e pe cat de talentat pe atat de determinat si asta i-a scos pe Francezi din rahat. Pe de alta parte echipa noastra a aratat ceva sclipiri si o buna organizare ce i-a destabilizat pe francezi in primele 20 de minute. Per ansamblu as spune ca valoarea celor doua echipe este oarecum egala adica suma valorilor (mai caldute sau mai reci: Muresan+Goian+ceva Lobontz+cate ceva de la restul jucatorilor ) ale Romaniei este egala cu suma valorilor Frantei (adica Ribbery +Gourcouf ca restul din echipa frantei au fost zero sau aproape). Ce au avut francezii (sau mai bine zis Ribbery cam pentru toti francezii) si nu am avut noi decat prin Muresan +Goian a fost determinarea si stapanirea de sine dar mai ales determinarea, acest element care deseori lipseste cu desavarsire din bagajul fotbalistului roman. Pe scurt, in limbaj de mahala: Franta traieste si da clasa prin cojones-urile lui Ribbery in timp ce la noi doar doi baieti au aratat sange in instalatie: Muresan si Goian. In ceea ce-l priveste pe Lobontz, baiatul asta este suta la suta rezultatul educatiei dinamoviste tributara proverbului acela cu **** si malul: rezolva baloane imposibile si ia goluri de gradinita (este enervant de-a dreptul) .

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 11:42

Ciprian Marica
Draga Ciprian,
Am citit cu atentie si cu interes mesajul tau. Banuiesc ca este scris chiar de tine. Nu iti aduci aminte, dar eu ziaristul de birou, am discutat in vreo doua rinduri cu tine, chiar in deplasari ale nationalei, inainte de meci sau pe la antrenamente. Am observat ca esti un om educat si deschis dialogului. De aceea iti si raspund, incecind sa lamurim un pic lucrurile, inclusiv in fata celor care au acces la blogul meu.
In unele privinte ai dreptate, nu pot sa te contrazic. Da, atacantii depind in mare masura de pasele care vin de la mijlocasi. Stiu ca nu joci ca sa scapi de saracie, ca vii cu dragoste la nationala. Dar trebuie sa accepti ca nu doar simbata la Constanta, ci si in multe alte ocazii nu te-ai lipit la gol. Ceea ce trebuie sa faca un virf, dincolo de forma de moment si de probleme personale. Pe care le avem toti, nu doar voi fotbalistii. Cind am discutat cu Adi Mutu ultima data, la Florenta, dupa vreo 5 ore de asteptare la poarta stadionului (asta apropo de presupusa noastra comoditate si de formidabila voastra deschidere catre comunicarea cu jurnalistii), mi-a spus ca nu il deranjeaza sa fie criticat pentru felul in care joaca, ci il mihneste cind colegi de-ai mei ii urmaresc viata personala. Observatie absolut corecta. Poate ca am fost prea aspru cu tine, dar as vrea sa vezi in asta atentia pe care o acorzi cuiva de care iti pasa. Daca tu esti multumit de felul in care ai jucat si de rezultat, nu mai am prea mlte de adaugat. Poate doar ca diferenta dintre Gazeta Sporturilor (al treilea ziar ca tiraj din Romania pe toata plaja cotidienelor, nu numai a celor de sport) si Gazzetta dello Sport este de nivel de trai si de educatie sportiva a popoarelor noastre. Nivelul de consum este altul acolo, nu calitatea produsului ne face pe noi sa vindem mai putin. Spre deosebire de tine, noi avem argumentele si poate lipsa de modestie sa nu ne consideram mai slabi decit colegii nostri din Milano. Ceea ce voi faceti, atunci cind declarati ca nu se putea mai mult cu Franta.
Daca doresti sa discutam si la telefon, e OK, eu te-am sunat, dar mi-a raspuns un robot in limba germana. Ti-am lasat si numarul pe un SMS.
Sint convins ca in final ai inteles ce am vrut sa spun in articol si chiar daca te-ai simtit lezat ai intuit ca nu a fost o rautate de ziarist necalificat. Cind vom discuta, iti voi povesti si cite cronici, si cite interviuri, si cite reportaje am scris, si la cite turnee finale de Cupe Mondiale si Euro am participat. Astea nu se fac din birou, dragul meu Ciprian.
Cu bine si astept un semn de la tine!

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 11:51

Ciprian Marica
Si inca ceva. Sper ca ai observat ca n-am pomenit nimic in editorial nici de vreo masina pe care i-ai cumparat-o lui nea Piti, nici de episodul dezonorant de la Gradina Botanica. M-am referit strict la fotbal. Dar sint oameni care le pomenesc in comentariile lor de pe blog. Daca ai citit si aceste comentarii probabil ca ti-ai dat seama ca majoritatea imi impartasesc parerea. Si, ne place ori nu, trebuie sa tinem cont de parerile lor!

valerica (2 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 12:04

Daca ‘Ciprian Marica’ este cu adevarat fotbalistul cu acelasi nume, am o vorba sa-i spun. Cipriane, stii ca pentru o gafa (eroare, uitare, superficialitate, etc) patronul m-a dat afara ??? Pentru o singura intimplare ! Si crede-ma, efectele greselii mele nu s-au soldat cu pierderi iremediabile… Asta-i realitatea noastra, a celor f.f. multi. In alta ordine de idei, oare colegii tai de Nationala n-ar trebui sa stie (in mod direct) parerea ta ?

enderbmf (5 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 12:04

Am vazut si eu interviul si chiar m-am suparat! Oricum ca jucator joaca exact cum dialocheaza! Smecher, dar smecher si cu fotbalul. Nu stiu cum a rezistat atat in Germania. Cu asa mentalitate de „invingator”, multumit si cu atat ar trebui sa vorbesti in nume propriu, deoarece atata poti si asta stim si noi! Nu stim de ce te mai convoaca la nationala.
Asadar vorbeste in nume propriu: „atat am putut, ma multumesc si cu atat, bine ca nu am manjit sortul in spate, nu sunt un super jucator de nationala bine ca am fost si eu pe teren”.
Lasa-i pe altii care au mentalitate de invingator sa joace, fa-ti un bine lasa pe altul mai bun!

vasim (86 comentarii)  •  14 octombrie 2008, 12:05

Bla bla bla domnule Geambasu.
Citez „M-am referit strict la fotbal”
Care football domnule ?
Si ma intreb cat de obiectiv ati fost ?
De ce nu ati vorbit si de Mutu ?
Sau de atacul Romaniei in general ?
De ce nu ati vorbit de mijlocasii Romaniei care sunt pauza, lipsa, gaura ???
De ce nu va legati de strategia adoptata in acest meci ?
Si daca in locul lui Marica era Luca Toni sau orice alt atacant, nationala Romaniei nu ar fi dat gol in repriza a doua!!!
Va legati de cine nu trebuie atata tot.

Comentează