Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Hagi, regele Internetului

Site-ul FIFA reia o discuţie veche. Ce preferăm, fotbalişti-fotbalişti sau fotbalişti-artişti? Hagi sau Stoicikov? Aceasta e întrebarea pusă de site-ul FIFA.com. Începem invers, cu o concluzie. Internauţii români sînt mult mai activi decît omologii bulgari. Dorul nostru de a naviga […]

miercuri, 24 septembrie 2008, 6:03

Site-ul FIFA reia o discuţie veche. Ce preferăm, fotbalişti-fotbalişti sau fotbalişti-artişti?
Hagi sau Stoicikov? Aceasta e întrebarea pusă de site-ul FIFA.com. Începem invers, cu o concluzie. Internauţii români sînt mult mai activi decît omologii bulgari. Dorul nostru de a naviga se simte şi la turoperatorii de turism, şi pe net. Avem mai multe calculatoare, mai mulţi utilizatori de Internet (7,5 milioane de români utilizează net-ul, în vreme ce bulgarii răspund cu doar 2,5 milioane), mai mult timp liber. Paradoxal, mai mulţi bani. Sau poate că mămăliga explodează mai uşor decît prazul. Nu vom şti decît în urma unui alt experiment al mileniului, cînd particule de mălai se vor ciocni la viteze luminice cu atomi de praz.

Un maliţios observa că administratorul site-ului de la FIFA şi-a atins scopul, a făcut trafic. Vezi Doamne, nu dezbaterea în sine ar fi contat, ci numărul de postări. Posibil, dar era oricum un subiect. Nu au răspuns doar români şi bulgari. Există mesaje din Iran şi din Irlanda, din State şi din Turcia, din Irak şi din Fidji. Nu vă lăsaţi totuşi înşelaţi! Sîntem peste tot acasă. Majoritatea covîrşitoare a reacţiilor vin de la românii din ţările amintite, oameni pe care viaţa i-a dus care-ncotro, dar care reacţionează la teme universale precum Hagi sau Stoicikov, Barak ori McCain, Băse sau Tări, Răduleasca ori Andreea?

Curios pentru ce ştim noi despre sentimentul patriotic, destui vecini de la sud de Dunăre au votat pentru Gică, deci împotriva lui Hristo. Am învăţat la şcoală că ai noştri sînt cei mai buni şi dacă nu sînt cei mai buni, că sîntem cei mai talentaţi, cei mai inteligenţi. Ni s-a mai spus că am învins în războaie pe care le-am pierdut. Dar acesta e un război pe care l-am cîştigat. Clar, la scor. A big vote for Hagi!, exclamă FIFA.com. Un vot uriaş pentru Gică al nostru! E voinţa maselor largi populare şi microbiste de pe întreg cuprinsul planetei.

Asta nu înseamnă că au dreptate. Stoicikov a cîştigat Ballon d’Or în ’94, cel mai preţios trofeu individual la care poate aspira un fotbalist. Iar asta e dincolo de postul pe care au evoluat cei doi. Vîrf-stînga bulgarul, conducător de joc românul. Hristo era vedetă în formaţia de vedete a Barcelonei antrenate de Johan Cruyff, Hagi nu era titular decît uneori. Aceeaşi poveste ca la Real Madrid. Hagi punctează decisiv la impresia artistică, categorie la care memoria funcţionează invers. Momentele de referinţă din cariera lui Hagi au urcat la rang de legende. Rose Bowl, Columbia, Argentina.

Stoicikov a fost şi a rămas un nesuferit. Cu alţii şi cu ai lui. Dar performanţele lui fotbalistice au fost peste ale lui Hagi. Stoicikov şi-a dus naţionala spre medalia de bronz a Mondialului din America, a participat la aventura Barcelonei lui Cruyff, încheiată cu patru titluri consecutive în Primera şi o Cupă a Campionilor în ’92. Hagi a strălucit doar în Turcia. Stoicikov a produs rezultate mari, Hagi a impresionat în absolut. Stoicikov a făcut puncte, a fost golgeter, Hagi a înscris goluri producînd emoţie. Ceea ce nu se măsoară în trofee.

Comentarii (153)Adaugă comentariu

Dragos (81 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 2:08

Cum poti spune ca Stoicikov a fost mai mare ca Hagi ? Ai uitat ca in ’94 Hagi a fost declarat „cel mai bun numar 10 de la mondiale”? Ca Johan Cruyf l-a declarat cel mai bun mijlocas de creatie din lume? Ca Romani fara Hagi era zero !

De fapt tu de care statistici vorbesti ! Stii ceva, tot ti-am acordat circumstante atenuante, dar vad ca esti iremediabil pierdut ! Profesionalismul tau, este ca si caracterul lui Stoicikov ! ZERO !

PS: Si Stoicikov a fost mare, dar numai la Barcelona ! PE cand Hagi a fost mare peste tot ! Si inca este !

Adrian (10 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 2:12

In anul 1999, World Soccer Magazine intocmeste top`ul 100 al celor mai mari fotbalisti din istorie.Pe locul 25, GHEORGHE HAGI-Romania.Pe locul 4, Hristo Stoichikov-Bulgaria.Puteti verifica informatia, daca nu ma credeti pe cuvant. 😛

Adrian (10 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 2:12

Of, iar am gresit.Pe locul 48 am vrut sa scriu la Hristo Stoichikov.

Ptr (3 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 2:16

Hagi vs Stoicikov…Arta vs fotbal…
Nu am suportat si nu voi suporta niciodata fotbalul jucat in statistici…Pt mine balonul de aur nu are nicio valoare atata timp cat e catigat de jucatori precum Canavaro doar pt simplu fapt ca el intr`un an a castigat un anumit nr de trofee…Nu nr de trofee te face un fotbalist MARE…Lucru asta`l poate spune doar unu caruia nu`i place fotbalul cu adevarat..Nu are emotii at cand se uita sau practica fotbalul chiar si pe un teren sintetic cu prietenii de la bloc…Pt mine balonul de aur din ultimii 6 ani ii apartine Dintosului..Ce a facut el in ultimii ani e greun de egalat…Ca acum numai joaca la fel,ca are alte placeri,asta e o alta discutie,dar talentul si lucrurile pe care le poate face pe un teren de fotbal nu i le poate lua nimeni,nicio cifra dintr`o statistica…Ce se intamplacu Messi dc nu castiga niciun trofeu?Nu va castiga Balonu de aur pt ca poate va lua Real Madrid Ucl`u si ii vor da balonul lu` Pepe…Sa fim seriosi…
Comparatia dintre Hagi si Stoicikov nu`si are locu…Jucatori ca Stoicikov au fost,sunt si vor fii f multi…Ca Hagi au fost putini,sunt putini si vor fii din ce in ce mai putini la cum se joaca fotbalul mai nou…

geo (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 4:38

Geambasule esti foarte subiectiv ! STOICIKOV a dus bulgaria in semifinale este o vrajeala ! Au avut mai mult noroc, nu uita ca noi am fost eliminati la penaltiuri ! Si daca ne gindim , nu faptul ca bulgarul a adus mai multe trofee conteaza ci maiestria fotbalistica , despre asta vorbim ! Au fost fotbalisti brilianti ca, george weah dar juca pentru Liberia ..asta nu-i stirbeste cu numic performantele ! sTOICIKOV ERA O BRUTA A NATURII UN OPORTUNIST CU TUPEU pe cind Hagi A FOST UN MAESTRU AL BALONULUI O PLACERE DE ADMIRAT ! Ce frumusete de goluri , de faze create de Hagi(creierul avea fir direct cu picioarele lui) ce stopuri !!!! E ca si cum compari zaharul rafinat cu nectarul pur !

electrod (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 5:26

Tot sondajul ala tamp a scos in evidenta hei-rupismul poporului nostru mult iubit.Desi e o comparatie total aiurea intre 2 fotbalisti, facuta la stilul „Bruzli il bate pe Vandam”, multi romani s-au simtit datori ca sa bage commenturi pe-acolo „ca sa iasa al nostru, maica”.

Mai tin minte inca un sondaj recent facut de uefa.com daca nu ma insel, in care era implicat tot un roman (Dica parca in sondajul pt cel mai bun jucator din UCL in faza grupelor) si – odata ajuns pe gsp.ro anuntul ca exista un asemenea vot – parca a scapat cireada de romani pe internet – nu conta daca Dica a fost cel mai bun jucator in grupe, conta ca e roman si astfel trebuia sa iasa el. Parca am fi un popor de complexati, stam tot timpul sa ne bage cineva in seama, si daca se intampla asta ne simtim datori sa intram cu toata familia pe internet ca sa votam cu totii sa fie si romanii primii la ceva.

Cat despre Hagi, nu pot sa nu-mi aduc aminte de eliminarea aia tampita din meciul cu Italia, pt simularea de 11m. A fost un jucator f bun, asa cum toata lumea il lauda, insa momentul acela a ramas cel mai bine intiparit in mintea mea.

roman (3 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 5:42

Poate a avut niste puncte in plus la impresie artistica,dar o luam normal,fara suporteri romani sau bulgari.Jocul cel mai cautat de fotbal este FIFA 2007,2008,2009,ect.In jocul asta nu l-am vazut pe Stoicikov,l-am vazut pe Hagi in echipa lumi.Deci as vrea sa te vad in direct sa vad dak potzi sa faci 20 de duble,asa ca fapt divers.

mihai (3 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 5:57

LOL, nu pot sa cred ca unul care sta in fata si o baga in ate ar putea fi considerat mai bun ca Hagi, genial in tot ce facea. Inzaghi ar mai merge comparat cu bulgarul, dar Hagi ? Cand a avut bulgarul viziunea lui Hagi, carisma si puterea de a trage o echipa intreaga dupa el ? Cand a facut driblingurile lui Hagi, pasele miraculoase si suturile de la 30-40-50 m ? Poate bulgarii sa il iubeasca, dar cu ce crezi ca ma impresioneaza pe mine trofeele cucerite de bulgar cand eu ma uit la un meci de fotbal sa vad spectacol, nu palmarese, poezie nu saracaciune, geniu nu mediocritate, iar Hagi a lasat in urma atatea momente magice incat abia astazi, cand nu mai joaca, am ajuns sa realizam ca in ultimii 9 ani ne-am dus si noi la europene sa marcam un gol in 3 meciuri, si ala din noroc. Nu cred ca poti vorbi serios pomenind toate titlurile seci si goale vis-a-vis de jocul incantator al lui Hagi. Camatru a fost gheata de aur nu ? LOL. Sigur ca i-au luat-o inapoi, dar pentru o vreme a fost, nu ? LOL iarasi. Ma opresc aici ca e 6 dimineata si eu m-am intors de la serviciu la 4 a.m. dupa 20 de ore de munca, dar nu m-am rabdat sa nu iti zic doua de la obraz. Uite cu ce aberatii am tine el trezaz la ora asta, nu e deajuns ca am postat de 2 ori pe site-ul original al discutiei zilele trecute, acu’ trebuie sa ii explic unuia de-al nostru cu ce se mananca fotbalul. As fi zis ca TOCMAI DIN CAUZA CA AM FOST ATAT DE NOROCOSI SA AVEM UN GENIU CA HAGI AR TREBUI SA AVEM HABAR DE FOTBAL, dar „e unii” care nu vor si basta.

Drept pedeapsa ai merita sa fii inchis intr-o camera unde sa nu ai decat faze cu bulgarul, iar noi, astialalti, „patrioti” si „irealisti” sa stam in alta camera, cu Hagi la un pic de fotbal adevarat … de dragul vremurilor ADEVARATE de odinioara.

Cheers.

MB (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 8:03

Din start comparatia asta initiata de UEFA e o mare porcarie. Amandoi au fost super-fotbalisti, dar genul asta de articole fac doar sa agite spiritele.

Machedonul (5 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 8:49

Un jucator este sau nu titular in functie de ce vrea antrenorul. Asa afost cu Hagi si la Real si la Barcelona unde nu de multe ori a jucat pe postul lui. Asta nu a fost insa situatia nici la nationala si nici la Galatasaray si atunci s-a vazut valoarea lui Hagi.
Geambasu de aici si pina la afirmatia ca Stoicikov a calificat Bulgaria in semifinale dar nu Hagi ar trebui sa taci!
Nu din cauza lui Hagi nu ne-am calificat ci din cauza unui tigan prost, prunea, care nu a sarit sa prinda mingea in duelul cu K. Andersson.

corneldiniugoslavia (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 9:26

Geambasu,

ca de obicei pe linga…
Nu calci deloc pe ele…

GelullaBarr (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 9:43

Bravo mihai si roman, ati pus punctul pe „i”, pentru spectatori fotbalul nu se masoara in cifre, fotbalul e frumos sau urat,emotionant sau plictisitor-enervant; fotbalul s-a nascut pentru spectacol, nu pt bani sau cifre si, asa ca fapt divers, niste producatori de la EA din Canada care studiaza fotbalul mondial il pun pe Hagi in echipa lumii in fiecare an iar pe bulgar l-au uitat pana si bulgarii.. punct

Champions League Latest News (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 10:25

Just! Dar parca tot Hagi afost mai bun. Cu argument: la varsta la cre Hagi lua Cupa UEFA, Bulgarul punea ghetele in cui. Si nici n-are o Supercupa a Europei!!!

cititor (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 10:32

un articol prost ca deobicei. Cumva ne-am obisnuit cu Geambasu. Atata il duce capu, atata scrie. Se vede si pe moaca lui ….rautate, invidie si multa ura… oare si primeste bani pe prostiile pe care le debiteaza?

Casper23 (4 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 10:32

Salutare oamenilor!
Ce ati pornit impotriva autorului, din ce am citit si din cate stiu eu, EL ARE DREPTATE. A spus ca Hristo are mai multe rezultate si mult mai bune.
1994, cand Romania o lua de la Suedia (statistica gresita ai TU), Bulgaria juca cu Germania si o batea, ca apoi sa manance bataie de la Italia in semifinala si sa joace finala mica cu Suedia.
Apoi, Balon de Aur, performante cu Barcelona. La cluburi mari, Hagi nu a facut nimic, Real sau Barca, insa la Brescia (mana lu’ Lucescu s-a cunoscut, pentru ca la readus la viata si pe Sabau,spre exemplu), Galata…
Nu stiam ca au jucat pe posturi diferite,dar stau sa ma gandesc ca iar are dreptate autorul…acum insa conteaza si tactica…
Oricum…finalul articolului e super corect, insa cred ca daca o sa cautam pe „IUTUB”, cred ca o sa vedem „magii” si din partea bulgarului.

xZXZX (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 10:40

„Stoicikov a făcut puncte, a fost golgeter, Hagi a înscris goluri producînd emoţie. Ceea ce nu se măsoară în trofee”

TROFEELE SUNT PENTRU FRAIERI.
Mai importante sunt clipele de fericire pe care le-a daruit unui popor intreg, decat niste cupe personale.

Ce a scris autorul a-si traduce in „Stoicikov = EGOIST ; Hagi = SUFLETIST + PATRIOT”

Daca acum am mai avea makar unu la jumatea din valoarea lui Hagi …

HAI MAMALIGARII !!!! 🙂

Top 5 goluri etapa 8 (107 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 10:47

Am incercat sa adaug un comment pe fifa.com, dar nu m-au lasat. In coment am pus un link youtube, unde se vede clar de ce Hagi era unic.

http://www.youtube.com/watch?v=340Fe7h7Ugg

Enjoy

marius din iasi (28 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 11:06

@GelullaBarr… Cei de la EA vor sa faca in primul rand…. bani! Daca Hagi e bagat si Stoicikov nu, poate asta e pentru ca bulgarii nu prea joaca fifa pe calculator. Nu-l mai atacati degeaba pe Geambasu, cititi macar articolul. Nu scrie nicaieri ca Hristo e mai bun decat Gica. Doar ca aceasta comparatie depinde de criteriile ei. Ca rezultate, un trofeu UCL e mai mare decat unul UEFA, o semifinala mondiala e mai buna decat un sfert de finala. Insa in ceea ce priveste pasiunea suporterilor, Gica e regele.

Casper23 (4 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 11:14

Am si eu o intrebare…pe care o pun aici ca iar s-a adus in discutie aceea faza cu Stancu si golul lui.
De cate ori nu am vazut, portari ca se pregateau sa degajeze si venea atacantul din spate si dadea cu capul in mingea care statea in pala pregatita sa fie sutata si era gol valabil.
Acolo, portarul nu are „o mana pe minge”? Uneori este si in careul mic,dar mai des e in cel mare, dar totusi, in LEGEA FIFA/UEFA, este fault la portar ca acesta are contact cu mingea,nu?
Sooo,imi explicati si mie cum este? Mai ales cei care au spus ca nu a fost gol valabil? Daca este ca facem o caracterizare a fazei, vedem ca nu a fost joc periculos, ca nu a dat in portar si a lovit mingea. In afara de acele cuvinte din legea cu „contactul” minge-portar,nu a fost nimic dubios.
Deci, anularea se leaga de acest aspect,dar in faza scrisa de mine mai sus, nu este acelasi „contact”?

nea_nelu (4 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 11:21

Nush daca Hagi e mai bun ca mamaligaru dar Raduleasca e mai buna decat Andreea =)). Garantat

gealatu` (4 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 11:40

Ideea e foarte simpla…ca sa stiti cum hagi lua balonul de aur in 94 ? Era vorba de o chestiune de doar 5 minute..in minutul 115 din meciul Romania-Suedia, daca domnul Prunea sarea cu 5 cm mai sus, ne duceam in semifinale, unde bateam sigur Brazilia, si in finala bateam sigur Italia, pt ca atat brazilia cat si italia n`au avut prestatii deloc convingatoare nici in semifinale nici in finala, iar noi am fi venit cu un entuziasm urias. Asadar, cum ar fi sunat..Romania – campioana mondiala? Hagi- Balonul de Aur?

Cata (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 11:52

Acuma dle Geambasu, incerci sa faci pe realistul care e in stare sa treaca peste sentimentele lui patriotice? Chiar si asa, ar terbui sa iti dai seama ca Hagi e peste Stoichkov. Jucatori ca Stoichkov gasesti cu kila in ziua de azi, jucatori ca Hagi nu mai gasesti. Stoichkov a avut si noroc de anumite conjuncturi si de hype-ul pe care il avea in presa. E mai usor sa faci performanta la Barcelona inconjurat de super vedete la fel de bune ca tine decat sa mergi in Turcia si aprope de unul singur sa ridici nivelul fotbalistic al unei intregi tari atat pe plan de cluburi, cat si pe plan de nationala.
Iar luat in absolut, da, Hagi era mult mai complet ca Stoichkov. Hagi putea face tot ce Stoichkov putea, dar reciproca nu e valabila nici macar de departe.

zau mah (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 11:53

@gealatu: ai cea mai mare dreptate! dar Prunea nu trebuia in niciun caz sa sara (nici macar cu5cm mai sus), el trebuia doar sa stea pe linia portii, acolo unde e locul unui portar de reflex…
ca ontopic, Hagi este fara discutie cel mai bun. de ce? pai goluri poate sa dea si fundasul central, dar ceea ce facea Gica pe teren era arta 🙂

Valentin (8 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:05

Geambasule ai respectul meu dar te inseli amarnic cu acest articol…HAGI a fost un jucator genial…ceea ce nu ti-ai dat tu seama este faptul ca HAGI a dat zeci de goluri unice…DA UNICE, goluri colosale…pe cand Stoichov a dat goluri banale…goluri normale…
Nu te lua dupa trofee…ia-te dupa felul in care au fost date golurile…75% din golurile date de Stoichov poate le dadea si Hagi…10 % poate le dadeam si eu ca in multe era singur in careu cu portarul…insa pot sa afirm cu demnitate…nici unul din golurile prezentate in videoclipul super despre HAGI nu le-as fi dat eu…si nu numai eu nici Stoichov…acel suturi de la distanta GEAMBASULE…acele goluri nu UNICE date de ele nu se compara cu toate trofeele amintite de tine…
Aici e vb de cuvantul UNIC…care la Stoichov nu exista…

Cata (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:06

Ah si inca ceva, in legatura cu prezentele lui Hagi la Barca si Real. Ma gandesc ca niste jurnalisti seriosi cum sunteti voi si-ar da seama de fapt de ce Hagi nu a facut performanta la aceste doua mari cluburi. Hagi era un lider innascut in teren, iar pentru a putea juca la potentialul maxim, trebuia lasat sa fie un lider. Ei bine, daca la Barca sau la Real i s-ar fi permis acest lucru, poti fi sigur ca ramanea in istoria celor doua cluburi intr-un mod mult mai autoritar fara de cum a ramas Stoichkov.
Putem spune ca Hagi a avut nenorocul sa dea la Real si Barca peste niste antrenori care nu au realizat chestia asta (sau nu au vrut sa o realizeze).

Maradona (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:09

@Gealatu: in noaptea meciului cu Suedia am adormit plangand. Desi aveam 14 ani, stiam ca nu vom mai fi niciodata (si nu cred ca exagerez) atat de aproape de o performanta atat de mare cum este sa joci o finala de campionat mondial. Din seara aceea si pana azi fotbalul romanesc este in declin continuu…

leon (5 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:11

il tot criticati pe hagi pentru perioada real madrid. ce vina a avut el ca antrenor a fost benjamin toshack si ca-l folosea mijlocas stanga si nu coordonator? putea sa fie si maradona si tot era fff.greu pt el sa se acomodeze acolo. l-au dat afara pe toshack si l-au adus pe antic. de ce nu ziceti nimic de hagi in perioada antic? cand a jucat coordonator si a pierdut titlul in ultima etapa? a jucat extraordinar gica in acea perioada.
la barcelona la fel. ce vina a avut hagi ca era regula celor 3 extracomunitari? koeman era capitanul echipei, romario golgeter iar bulgarul preferatul tribunei. e destul de greu sa spargi dream-team-ul barcelonei.
un coordonator de joc (si extracomunitar pe deasupra) este extrem de fragil intr-o echipa, trebuie sa duca echipa in spate, 2-3 meciuri proaste si e scos din echipa
un exemplu: riquelme la barcelona.
nu e usor. sa se vorbeasca de perioada buna a lui hagi la galata cand a dus echipa pana in finala cupei uefa (a si zbarcit-o acolo intr-adevar, dar ce mai conteaza)
si sa nu uitam ca inainte de sferturile de finala ale cm 94, hagi era pe primul loc in clasamentul pentru cel mai bun jucator al turneului
bulgarul a fost mare si da are si rezultate
dar Hagi e Hagi! un geniu in iarba

leon (5 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:13

si sa nu uitam ce a zis phil scolari despre hagi: „jucator ca hagi nu mai exista in fotbalul modern”.
ar mai fi ceva de spus?

leon (5 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:14

si scolari stie fotbal mai mult decat noi toti la un loc

edis (26 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:31

e aceiasi intrebare despre RAPID Steaua sau BRAZILIA- GRECIA…NU CONTEAZA CAT CASTIGI CI CUM
OAMENI TIN MINTE SPECTACULOSUL SU NU CINE A CASTIGAT LC
ROMANIA DIN 94 E MAI CUNOSCUTA DE CAT BULGARIA 94 , DACA VREI SA VERIFICI INTREABA IN CHINA SAU IN ZIMBABUWE SI AI SA VEZI…Romanie? Hgi si Ceausescu

Livache (8 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:35

mandru tre sa fie Ioanitoaie de ultimul paragraf… Si vanzatorii de lamai multumiti… hai ca nu e rau articolul geambi

edis (26 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:37

SA-L COMPARI PE HAGI CU STOISCOV E O BLASFEMIE ADUSA FOTBALULUI, E CA SI CUM L-AI COMPARA PE MARADONA CU KLIZMAN …ACUM DEPIDE CUM PRIVESTI FOTBALUL
HAGI EREA APROAPE COMPET PASE DRIBLINGURI SUT IMAGINATZIE CORDONATOR STOICICOV AVEA OAU AVENTAJE PESTE HAGI VITEZA JOC DE CAP SI SMT AL GOLULUI DAI CEI DOI NU SE COMPARA
HAGI ESTE DUPA MNE I PRIMII 5 AI LUMII DIN TOATE TIMPURILE NU ZIC ASTA CA ROMAN CI PUR SI SIMPLU MI-A PLACUT ENORM ESTE UN JUCATOR DE GENIU PE TIPUL LUI MARADONA..ALTII CA EI NU AM MAI VAZUT PANA ACUM..ESTE UN RNALDINIO SAU CRISTIANO RONALDO ACUM..DAR NU AU PASELE LUI HAGI SI NICI DRIBRINGURILE SALE …HAGI ISI DRIBLA ADVERSARUL FANTZA IN FATZA..MAJORIATEA JUCATORILOR II DEPASESC IN VITEZA, SI SUNT MULTE DE SPUS

gealatu` (4 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:42

Atat in 90` , cat si in 94`, am fost eliminati la loteria penalty-urilor. In 90` am fost cu 10 clase peste mediocra echipa a Irlandei, iar in 94, doar un ghinion teribil ne-a tinut departe de o semifinala sau de o finala de CM… eu zic ca atat in 90` cat si in 94 am fi putut juca o semifinala de CM.. daca stau mai bine si ma gandesc, e f posibil ca si in 98, tot cu Hagi la timona, sa fi putut juca o semifinala sau un sfert, pt ca am fost eliminati (culmea tot de un penalty) de catre Croatia care nu era chiar o forta, iar in sferturi am fi jucat cu o Germanie foarte slaba (care a si incasat 3 boabe de la croati). In concluzie…daca tot vorbim de palmaresuri, cu un gram de noroc, Hagi ar fi avut macar 2 semifinale de CM, iar acum nu l`am mai fi putut compara din punct de vedere al palmaresului cu Stoichkov, ci mai degraba cu un Roberto Baggio sau un un Baressi, care de`asemeni au avut nesansa sa piarda semifinale sau finale. 😉

Timisorean (5 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 12:55

Cat o sa-l mai laudam pe Hagi asta !?
Nu e suficient ca l-am facut rege, l-am facut dumniazaul fotbalului desi el nu a castigat nici macar un bronz …. !?
Binenteles ca a fost mare jucator exceptional nimeni nu contesta asta dar supramediatizarea asta a lui deja imi iasa pe gat…
Mi se face rau cand ii vad fatza asa de des in toata massmedia… efectiv imi vine sa vomit !
Sincer Hagi nu a fost asa de mare pe cat de mare ia fost popularitatea si pe cat de mare la facut presa din Romania dar asa sunteti voi miticii niste pupincuristi notorii ! Mai pupatil inca vreo douazeci de ani pt. locul cinci din ’94 !

adi (9 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 13:13

sigur ca da aveti toti dreptate am vazut o gramada de „daca” in comentariile voastre sa fim seriosi hagi a fost mult prea lenes si mult prea lent avea niste momente de „geniu”pe parcursul unui meci dar atat si ca orice roman nu poate iesi in evidenta la un club mare plin de jucatori vedete si asa a ajuns la brescia si galata la fel cum mutu e vedeta la fiorentina un fel de timisoara la noi si nu la manchester. o sa spuneti ca raducioiu era mai bun ca van basten sau jean pierre papin si ca marica il pisha pe ronaldo

Ptr (3 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 13:28

Siincaceva ca uitam…Sunt cativa dintre jucatorii de geniu din fotbal care au inventat cate o pasa,un dribling,etc…Cum ar fii bicicleta lu` Ronaldo,pasele Dintosului fara sa se uite la adverrsar,etc…Gica are shi el o fenta marca inregistrata….Stoicikov nu are nimic…Asta ii deosebeste pe artisti de simplii fotbalisti…

vad_voci (94 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 14:14

Domnule Geambasu, explicatia e simpla: ne e inca dor de Hagi!

cla (6 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 15:25

iar pt ceilalti care iti impartasesc parerea si injura:
in primul rand daca ar fi jucat vreodata un meci oficial acum gandeau altfel,iar pt timisoreanu;locul 5 romania nu il va mai ocupa niciodata.

leucea (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 16:17

Mie mi se pare ca intr-un fel se compara mere cu pere.Din punct de vedere al palmaresului, Stoickov ii este superior lui Hagi. Parerea mea e ambii au fost jucatori de geniu, insa fiecare impresiona prin alte calitati. De pilda, Stoickcov avea executii, viteza, simt al portii, pe cand Hagi vedea jocul, sut de la distanta samd.

Ionut Stoica (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:13

Apropos de voturi pt. Hagi venite de la sud de dunare, sa nu uitam domnu’ ziarist ca sunt romani si acolo, ba chiar Aromani, ca si mine! Si toti aromanii se simt romani chiar daca-s nascuti in grecia de exemplu.

vvhjgjh (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:29

Multumesc pentru aprecieri. Am scris ce ati fi scris si voi… nimic special. Imi place ce au scris unii pe site-ul fifa:

„Is this a joke? I think this question is too easy to choose the better =)Stoichkov was really good player we can not argue his talents but today, it is easy to watch lots of skillful strikers but i can’t watch playmakers like Hagi… He was the key player in his teams where he played and he had the talent to change the matches destinys… It is hard to see players like Hagi. I think i’m lucky because i’m from Turkey and i had the oppourtunity to watch his matches during 5 years even if he was against to my team =)… So my vote goes Gheorghe Hagi.” (turkey)

Leave Stoichkow aside,you can never compare any fotballer including pele,maradona with HAGI.He is the definite king of the footballers ever lived,cuz,compare him with any footballer ever lived considering his super artistic-fantastic movements,milimetric passes from even 40metres,incredibly artistic goals from too far distances and passing the rival players even in a mocking way,no way out except HAGI to be world’s ever lived number 1 footballer.And moreover,although he is a number 10 midfielder,he has scored much more goals than forwards such as maradona,stoichkov and many other ones. (USA)

if football is a religion Hagi is the prophet.And maradona should be the god:) (USA)

My vote goes to HAGI ! It was a genius, no always playing fair but it was a genius! It was more even better than Zidane or Platini on my opinion. He was the brain of all teams were he played! I would pay 1000$ per ticket to watch a demo game with him again. (England)

They are asking for the greatest player!! not the one who won the most awards..there’s a big difference. It’s like Raul vs Zidane. Even though Raul scored plenty more goals, won more UCL thophies ..it’s still Zidane who’s considered better for his dribbles, vision of the game, tenacity, amazing goals. It’s harder to be a playmaker than to recieve the ball and score and people appreciate that in football. (USA)

MAMA, I LOVE YOU BUT NOT AS MUCH AS I LOVE HAGI!!! I get shivers when i think back at his genial passes, short, leg breaking dribbling, all the fabulous goals he scored(remember Real Madrid, goal from more than 50 meter), the way he pulled the whole team after him. Wished that science would have a magic potion sa that people could get to see him young again! And kicking!!! Hagi ruuuuuullllzzzz! (Italy)

Well, tough choice, but a BIG for Hagi. He was just Magic. Pele, Platini, Maradona, Hagi, and then the rest. (Bulgaria)…

etc etc etc…

cristian751986 (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:32

Cristian, uiti ca Hagi a jucat o semifinala si o finala de Cupa Campionilor cu Steaua sia castigat Supercupa Europei…

ma surprinde cum se „uita” asa repede ca cele mai mari performante la nivel de club Hagi le-a realizat cu Steaua!

Si inca un aspect important, Hagi a obtinut mai multe trofee cu echipele de club decat Stoichkov, ceea ce cantareste la capitolul „performanta”… iar pe vremea aceea Hagi JUCA TITULAR la Steaua (nu rezerva cum a fost la Real sau Barca).

In concluzie: cand puneti mana pe „condei”, va sugerez sa va ganditi temeinic inainte sa incepeti sa scrieti… nu toti avem memoria scurta ca a dvs.

All the best

cristian751986 (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:36

„Hagi a strălucit doar în Turcia. ”
Afirmatia asta e facuta la voia intamplarii – no offense – el a stralucit mai intai la Steaua, fie ca va place sau nu si – coincidenta! – a avut si performante!

al_mihaitza (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:36

Incredibil! Domnule Geambasu, inca ma intreb daca nu mi se mai face mie refresh la comentarii, sau daca a luat-o razna netul meu.
Cu cateva ore in urma erau postate 99 de comentarii iar acum ai doar 93. Le-ai eliminat pe cel al lui vvhjgjh, primul, si pe toate cele care ii catalogau comentariul ca mai bun decat articolul tau, inclusiv comentariul meu anterior. Ma astept la asta de la politicieni dar de la jurnalisti sportivi….
Rusineeeeeeeeeee! Rusineeeeeeeeee! Rusineeeeeeeeeeee!

al_mihaitza (2 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:38

Culmea e ca dintre jurnalistii sportivi pentru tine aveam o apreciere aparte, acum mi-ai demonstrat ca esti un NIMIC SI UN NIMENI!

viorel (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:49

cind vorbim de hagi ne vin in minte meciuri fantastice(cu columbia,cu ungaria cind a fost rugat sa revina,cu dortmund in uefa),vedem mingea sutata de el care nu se rotea in aer si se ducea acolo unde voia el, dar cind vorbim de bulgar nu imi vine nimic in minte, doar imi aduc aminte ca a fost un fotbalist

George S. (8 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 17:56

@ drc: Eu ma refeream la faptul ca Geambasu are dreptate cand zice ca multi bulgari au votat cu Hagi. Stiu foarte bine cu ce echipe a avut Hagi performante si cu ce echipe a avut Stoichkov, asta e singura chestie care face diferenta intre cei doi. La Hagi poate „defectul” a fost ca e român, românii mereu se adapteaza greu la campionatele din Occident. Dar ca tehnica, viziune de joc si goluri (luate impreuna), eu si multi altii spunem ca Hagi a fost mai bun decat Stoichkov. Eu am citit toate comentariile in prima zi a sondajului (erau cam 95 de comentarii) si pot sa-ti spun cu mana pe inima ca foarte multi bulgari au spus ca Hagi e cu multe clase peste Stoichkov. Ai dreptate la un lucru, românii, cand au cu ce se mandri, lasa intotdeauna capul in jos sau ii hulesc pe cei de care ar trebui sa fie mandri. Astia suntem noi, dupa secole de cotropiri ale migratorilor,ungurilor,turcilor,rusilor si ce natii ne-au mai cotropit pe noi de-a lungul istoriei noastre lipsite de glorie. Iar ce am inteles din ce a scris Dl. Geambasu este ca ii compara pe amandoi in mod egal, adica unul a fost mai bun la ceva, celalalt la altceva, iar noi trebuia sa ne spunem parerea in definitiv…cam asa ceva. Iar comparatia asta intre Hagi si Stoichkov se face din cauza ca astia sunt singurii jucatori cu adevarat mari ai Romaniei si Bulgariei, tari vecine si rivale (nu ma refer la Berbatov si la Mutu pt ca astia doi mai au de munca pana sa ajunga la nivelul lui Hagi si Stoichkov, asta daca vor reusi vreodata).

Titi Duru (8 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 18:11

Hagi este cel mai mare jucator roman al tuturilor timpurilor, dar cred ca Stoicicov a fost mai bun. Asa cum spune si autorul articolului, performantele il recomanda, atat cele de la echipele de club, cat mai ales de la nationala. Pentru cele de la nationala, Hagi ar trebui sa-i multumeasca in primul rand lui Iordanescu pentru ca l-a bagat in poarta pe Prunea in meciul cu Suedia, cea mai mare dovada de incompetenta a unui antrenor roman!

Eu (8 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 18:16

Valoarea unui fotbalist nu se masoara doar in trofee.
In acest caz, Pele ar fi indiscutabil mai mare decat Maradona. Nu spun ca nu este, insa, privind palmaresul, n-ar mai exista nici o dilema intre cei doi. Inteleg totusi ca o astfel de dilema a bantuit netul cu ceva vreme in urma.
Sau in orice caz, judecand doar prin prisma rezultatelor de pe hartie, multe clasamente ar fi date epste cap.

Numarul de goluri inscrise reprezinta un factor extrem de important insa, nu decisiv.Aceasta arata capacitatea de a marca si nu neaparat de a juca fotbal.
A juca fotbal este mult mai complex decat a marca.

E just ca Stoicikov s-a impus mult mai clar la Barca decat Hagi.
Insa, HAgi a facut dintr-o echipa mica, Galata, una super tare: invingea Milanul si pe alti granzi din Europa frecvent. Apoi, HAgi s-a impus la nationala noastra intr-un mod mult mai pregnant decat a facut-o Stoicikov la bulgari.
Hagi a fot mai pregnant in perioada lui decat Stoicikov; a practicat un fotbal mai complex decat acesta si de o mai buna calitate, cu rezultate excelente.
Finala CL, Supercupa Europei, Cupa Uefa si multe titluri cu Steaua si Galata, castigate, cam de unul singur.
Spectacolul pe care Hagi il facea la cel mai inalt nivel est greu egalabil – si in orice caz demonstreaza apropierea de desavarsirea fotbalistica. Fiind sport colectiv, Stoicikov a beneficiat de o companie mai selecta la Barca decat Hagi la Galata. A venit inaintea lui Hagi la Barca si a intrat mai bine in gratiile antrenorului. Si totusi, Hagi avea o greutate mai mare in joc. Cand avea mingea la picior ii ieseau lucruri fabuloase. Prezenta lui in teren era incomparabil mai marcanta decat a lui Stoicikov, chiar si cand nu juca bine. Fotbalul e statistica dar si alte lucruri „de nespus” de „nescris”. Statistica, e seaca si e oarecum de partea lui Stoicikov, si totusi, fotbalul e „vraja” e „magie” iar acestea sunt de partea lui Hagi. El electriza publicul prin executii.
Stoicikov este un mare marcator, HAgi este un mare fotbalist. Parerea mea.

Cu respect

George (1 comentarii)  •  25 septembrie 2008, 18:20

Intrebarea postata pe site-ul FIFA este simpla .. Cine a fost mai bun???? Daca cei de la FIFA ar fi vrut sa stie cine are mai multe trofee ar fi fost vorba de matematica simpla si nu de parerea noastra, a privitorilor de fotbal din toata lumea.
Ce importanta are ca a luat Stoichkov Balonul de Aur … si Owen l-a castifat … iar Owen nu intra macar in primii 200 all time, sa fim seriosi barometru trofeelor castigate nu ne desemneaza musai si jucatorul mai bun … Dennis Bergkamp nu a luat nici Balonu de Aur nici Champions LLeague … nici un trofeu la nivel international sau personal .. si daca pentru asta ilpuneti sub Stoichkov … vorbim degeaba … Ce facea Hagi pe teren cu mingea asta reflectandu-se si in eficacitate.. Stoichkov ar trebui sa se mai nasca de 10 ori sa reuseasca …

Comentează