Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Rapid-Dinamo, varianta emo

Pentru cei foarte tineri, războiul declaraţiilor e caraghios şi lipsit de sens

Bucureşti, 2008, vara respiră pîrjolul final. Olimpiada se stinge. S-au terminat concediile, copiii îşi petrec ultimele zile de vacanţă. Acasă, la bloc, la birou, în faţa calculatorului, cu […]

miercuri, 20 august 2008, 2:31

Pentru cei foarte tineri, războiul declaraţiilor e caraghios şi lipsit de sens

Bucureşti, 2008, vara respiră pîrjolul final. Olimpiada se stinge. S-au terminat concediile, copiii îşi petrec ultimele zile de vacanţă. Acasă, la bloc, la birou, în faţa calculatorului, cu mîinile arcuite deasupra tastaturii şi cu ochii pîlnie pe monitorul LCD. Cînd nu sînt pe mess, cînd nu downladează filme şi cînd se plictisesc pînă şi de Counter Strike, intră pe site-urile de sport. Se cheamă că fac mişcare.

Vlad şi Mihai sînt doi puşti cu adevărat fericiţi. Săptămîna asta au descoperit un game interesant, lansat de două cluburi bucureştene. Rapid contra Dinamo. Tag-uri: derby, război, brichete, chibrituri, cîini. Nu înţeleg ei prea bine regulile, dar tentaţia bate orice obstacol. Jocul e cool.

Vlad: Eu ţin cu Rapid!
Mihai: Bravo, eu ţin cu Dinamo!

Vlad: Ha, cu avortonii ăia!
Mihai: Nu ştiu ce sînt ăia avortoni. Tu ştii?

Vlad: Sînt ăia care au intrat cu tancurile sovietice în România!
Mihai: Şi cine erau sovieticii?

Vlad: Nişte oameni răi. Noi am fost buni mereu. Ceferişti, nu miliţieni.
Mihai: N-am auzit de miliţieni. Dar aţi jucat în Divizia B, nu aţi bătut pe nimeni.

Vlad: Nu ştiu ce-i Divizia B, dar nu poate fi ceva de rău. Noi am fost mereu singuri împotriva tuturor!
Mihai: Şi farmecul vieţii voastre era să vă uitaţi la noi cum cîştigam titluri.

Vlad: Normal, pentru că aţi folosit mijloace specifice. Noi eram săraci şi cinstiţi. Ne-aţi atacat istoria, fiinţa.
Mihai: Vorbe, noi cîştigam mereu! Şi acum e la fel.

Vlad: De-aia vă pregătiţi de Champions League şi nu ajungeţi niciodată acolo.
Mihai: Bine că aţi ajuns voi! Cu Rednic ce aţi avut?

Vlad: Cine e Rednic? Eu sînt cu Peseiro. Hai să vorbim despre meci, despre fotbal.
Mihai: Habar n-am ce-i aia Peseiro, o parolă? Şi ce să vorbim despre meci?

Vlad: Echipe, tactici, chestii din astea…
Mihai: Mă laşi, pe cine interesează? Şut, gol, ofsaid, aut, corner. Prostii. Altceva. Ai auzit ce a zis Turcu, e rost de bătaie pe Podul Grant!

Vlad: Eu nu îl ştiu pe Turcu, îl ştiu pe Arabu’ nostru care bagă bani la echipă. Şi nu va fi nici o bătaie, că aduc jandarmi.
Mihai: Păi, atunci eu nu mai joc. Şi nu mai ţin cu Dinamo

Vlad: Ai dreptate prima oară pe ziua de azi. E o tîmpenie de joc. Nici eu nu mai ţin cu Rapid. Hai înapoi pe mess că ne-au dat ăia dispăruţi.
Mihai: Nişte avortoni!

Comentarii (197)Adaugă comentariu

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 12:34

mai bine penegist decat comunist
mai bine mort decat dinamovist

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 12:37

@ice ears
asa e frate, tu intelegi viata muuult mai bine decat restul.
asta e valabil si cu metroul, casa poporului, canalul dunare-mare neagra. Super realizari, cine le-ar fi facut daca nu era el, frumosu comunism?
Inainte ce se construia? Cladirea CEC, Ateneul, tramvaiul, castelul Peles. Niste uratenii!

sami (18 comentarii)  •  21 august 2008, 12:41

PT vlad_buc : a fost manevra la licitatie pentru drepturi de televizare . se stia fiecare cat a pus in plic iar Dragomir ia prins in carlig pe cei de la Antena (a fost pe mana cu cei de la Realitatea care oricum aveau o suma mai mare scrisa in plic si au ridicat licitatia pana la suma care o avea Antena scrisa si s-au oprit. De ce oare?) . Cu Craiova -Otelul ai perfecta DREPTATE : de ce nu televizeaza meciul echpei de pe locul 2 la care intamplaor sau nu joaca golgeterul la zi? sau altfel spus doua echipe de la care au fost selectionati pentru prima data 2 jucatori la nationala . Peste un an nea JIJI va da 1,5 mil pe Costea acum nu putem sa-l vedem ca nu „vrea muschii lor”

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 12:41

ne vom lega de comunism mereu! atata timp cat nu se recunoaste ca performantele obtinute de cluburile bolsevice sunt ale intregii Romanii si nu ale cluburilor in sine. Asta trebuie facut, toate performantele de dinainte de 89 trebuie sterse din dreptul cluburilor comuniste ajutate si trecute doar simplu: Romania!

sami (18 comentarii)  •  21 august 2008, 12:55

pt Steaua lenin. Poate ii luminezi tu pe rapidisti si dinamovisti cu ce i-a ajutat istoria cand CFR joaca in CL si Steaua mai are putin si intra si ea

adi_stelistul (81 comentarii)  •  21 august 2008, 12:56

@ steaua lenin

Corect , sunt de acord . Cu observatia ca si rezultatele Rapidului din ultimii ani in cupele europene le vom trece la „bunuri nationale” (doar Loteria e a statului , nu?). Corect , si-ale Stelei (ca si terenurile armatei din Baneasa … au fost ale statului).
Si cu inca o rezerva : Stelea , care a jucat la toate echipele de care vorbim pe aici , a spus ca cea mai propice atmosfera pentru performanta si cea mai mare incredere in victorie a intalnit-o la Steaua. Amintea Razvan Lucescu asta saptamana trecuta . Culmea , demult de tot , a spus acelasi lucru si Gatu -handbalistul (care , inainte de a juca la Steaua , a fost dinamovist) . Spunea Gatu (citez din memorie) : „recunoasterea pe care o cerseam la Dinamo , mi-era oferita pe tava la Steaua”. Poate o fi contat si ceea ce se intampla in interiorul clubului , nu doar aspectele pe care le incriminati voi.

tiganu (9 comentarii)  •  21 august 2008, 13:06

d-le Geambasu va rog sa scrieti,daca tot facem caterinca,ce echipa a desfiintat ‘gheata de aur’,a mutat
meciul din deplasare acasa,a avut un marcator a 8(opt)
goluri intr-un meci,a daruit nenumarate vaze si gladiole
lui Nicolae RAINEA,a primit cadou un gol de la Otto
Anderco,a luat gol din corner de la Vasile BENTA,a pierdut mciul desi conducea cu 4-0,a facut celebri albanezi,islandezi si finlandezi,a avut 2 conducatori la
puscarie,a schimbat contractul unui jucator,a vindut
superechipe in ’90,’91,’92,merge la meciuri cu duba
jandarmeriei(poate ii lasa in alta parte),au pista de
atletism desi de pe vremea B.D.-urilor n-a mai fost folo-
sita(doamne cum mai mergeau 5 militieni in atas,cu roata de rezerva in brate),i-a avut in componenta ,prin-
tre altii pe S.Altmayer si Ionica Serea,echipa care nu stie nici acum citi bani a luat de la Steaua in 2007 si cum
au fost impartiti.
Nu pot sa nu va reamintesc de victoriile cu INTER,
HAMBURG,DINAMO MINSK,EVERTON,LEVERKUSEN,
SPORTING,pt.a va ajuta sa aflati numele acestei echipe.
P.S.Daca nici CRAIOVA-OTELUL nu e de televizat inseamna ca acolo sus la gsp.tv,cineva are probleme cu
capul.

sami (18 comentarii)  •  21 august 2008, 13:16

Nu inteleg ce atata tam-tam pentru niste declarartiile mai mult sau mai putin morale a doua echipe care se lupta pentru un singur lucru : 3 puncte ?. Voi nu faceti declaratii mai mult sau mai putin morale prietenei(sotiei) cand va duceti la bauta sau la „femei” si nu stiti cum sa o convingeti ca se inseala cu toate ca nu e asa ? Stiti ca aveti 2 variante: ori se supara ori te crede dar la fotbal mai e o varianta : egalul care scapa pe toata lumea

CL (53 comentarii)  •  21 august 2008, 13:46

@steaua lenin

Adevarul e ca inca sunteti legati de comunism. Intreaba-l pe Copos…

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 13:48

@adi_stelistul
N-ai demonstrat nimic cu povestea lui Gatu. E vorba tot de Dinamo si Steaua.
Acolo erau conditiile, banii, gradele ulterioare. La Rapid de ce s-ar fi chinuit cineva sa joace? Il facea pe vreunul mecanic de locomotiva, sef de gara sau ciocanitor in rotile trenurilor? NU!
De aceea…situatie era total dezechilibrata, dar nu pentru ca asa era natural, sau ca asa isi doreau sportivii. Daca erau vremuri normale, crede-ma, suporterii de atunci ai Rapidului (ca procent cam cati are Steaua acum), ar fi atras multi bani si ar fi avut multa putere. Si, foarte probabil, tu ai fi fost un infocat suporter rapidist. Si, foarte probabil, am fi stat alaturi in tribune la meciurile din etape superioare ale Ligii campionilor. 🙂

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 13:50

@ CL
ehei, ba chiar mai mult cu Taher, crede-ma, omul a fost agent important al securitatii.
Dar Rapidul nu inseamna copos sau taher, asa cum steaua nu inseamna gigi ci lacatus, asa cum dinamo = dinu sau hildan.

adi_stelistul (81 comentarii)  •  21 august 2008, 14:13

@ steaua lenin

Ma intreb de ce l-ai ignorat pe Stelea din poveste.
In rest , multe vise, scuze. Inclusiv cea cu numarul suporterilor. Nu pot spune nimic despre perioada anilor ’60 , dar in anii ’80 , cand presa sportiva inca mai folosea sintagma „cea mai iubita echipa din tara” , eu (provincial fiind) n-am cunoscut niciun suporter rapidist – cu parere de rau ti-o spun. Cei mai multi tineau cu Craiova in vremea aceea .
„Ce-ar fi fost daca” e o intrebare interesanta. Ce-ar fi fost daca nu s-ar fi construit echipele acelea (asa artificial cum s-a facut) la nivel de nationala ? Vrei sa spui ca n-am mai avut niciodata jucatori de nivelul celor care au format generatia de aur ? Da-mi voie sa te contrazic . Chiar si unul (cel putin) ca Hagi am mai avut. Dar , de cele mai multe ori , echipele nationale au clacat. Ulterior , cu politica mult hulita acum , bilantul a devenit net pozitiv . Poate era mai bine sa avem o competitie interna echilibrata si acelasi anonimat pe plan international .
Iti voi mai spune un fapt , fara legatura cu sportul , dar sugestiv : intre strategiile aplicate de japonezi pentru refacerea economiei (multe devenite legendare) era si sugrumarea oricarei concurente care ar fi putut sa tulbure marilor concerne (Suzuku,Honda,Toyota,etc.). Capitalismul japonez s-a construit cu ignorarea celor mai elementare reguli ale capitalismului ! Poate a fost o greseala . Chiar Mociornita , patronul echipei Carmen (victima a comunismului ) si-a inceput afacerile beneficiind de stipendii oferite cu generozitate de regele Ferdinand din banii statului ( nu a fost o ilegalitate , e cam cum se acorda acum fonduri nerambursabile). A beneficiat insa de un avantaj care altora (competitori ai lui) li s-ar putea parea (pe buna dreptate) nedrept. Important e ce-a facut dupa ce a beneficiat de acel avantaj.

JIJI BK LEE (4 comentarii)  •  21 august 2008, 14:33

@RPD

Ma bucur ca ramai rapidist si ca urasti dinamo si steaua… sau „dinamosteaua” cum zici tu … stii cum se zice strugurii sunt acri cand n-ajungi la ei… Da celelalte echipe care va depaseau in clasament …. de cine erau sprijinite? Alea nu furau? De fapt .. nu e vorba ca voi nu ati avut loc de dinamo si steaua … ci sunteti invidiosi ca n-ati avut alt minister in spate decat cel al transporturilor… ca n-ati avut sustinere…

Sunt zeci de fuziuni de echipe .. poli timisoara este una dintre ele… nu te doare ptr ce a facut aek cu timisoara?

V-ati zbatut in mediocritate pentru ca sunteti mediocri. Aveti ura dar nu stiti exact de ce. Ptr neputinta voastra sau poate din invidie … Daca voi RAPID va bateati cu avortonii ilegali ai fotbalului in fiecare an si de fiecare data va furau aia mai ziceam … dar voi din 90 de ani de istorie ati fost o echipa mediocra … in afara de 5 6 ani atat .. in rest… Si sunteti si penibili acum cand va plangeti ca niste fetite. Of of… faceti si voi o enclava … de ghene in bucuresti… uniti-va si nu mai aduceti la rapid decat jucatori crescuti in Giulesti… asa ca forma de protest… Bratu si D Niculaie i-ati furat impreuna cu antrenoru lu peste Chirila de la dinamo.. si i-ati aratat ca produse pur rapidiste…

In final ca sa sintetizez… care e treaba? HOTII FURA HOTII!!! toti fura deci de ce tot mai vorbim?

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 14:46

@adi_stelistul
Nu exista nicio scuza in ceea ce-ti povestesc eu. E vorba de o sueta intre noi doi, pe pozitii relaxate.
Imi spui de capitalismul japonez, de Stelea si de Mociornita…mi-e greu sa-ti raspund la toate (odata).
Eu nu acuz Steaua de acum, a lui Gigi, desi stim cu totii cum a facut Gigi sau Copos sau Badea banii de dupa revolutie. Cert e, ca dupa anii 1995 cluburile au inceput sa se bata (relativ) corect, cu aceleasi mijloace (in principal pe teren). Au acceeasi putere, statul nu mai intervine in niciun fel. S-a produs privatizarea fotbalului ca sa ma exprim asa. La fel si cu Mociornita sau patronii de dinainte de 1945.

Problema e ce s-a intamplat in perioada comunista, cluburile au fost bagate direct in divizia A, desi existau suficiente ligi inferioare. La aceste doua cluburi se puteau propune (cu frumosul in prima faza) bani si avantaje, la celelalte nu. Toate acestea erau dirijate de structuri ale statului.
Si apoi vii si faci speculatii cum ca daca n-ar fi fost aceasta concentrare de valori la cele 2 cluburi nu s-ar fi realizat performanta internationala. E posibil, nimic de zis! Dar e posibil sa nu fie asa.
Asta nu inseamna ca, daca la noi nu reuseste sub nicio forma sa invinga economia de piata si sa avem un trai decent, solutia e comunismul.
Iti dau si eu contraexemple: Casa Poporului, Metroul, Canalul dunare-marea neagra.
S-ar fi realizat daca nu era comunismul? Poate ca nu! Dar sunt ele necesare sau frumoase? Nici atat (metroul nu se justifica pt ca Bucurestiul nu ar fi inregistrat intr-o dezvoltare normala nici in 2010 mai mult de 500.000 locuitori.

Dar Ateneul, cladirea CEC, castelul Peles? Toate de o frumusete rara…se faceau asemenea constructii – extrapolate la fotbal, poate insemna ca am fi fost ciuca batailor in Europa dar am fi trait mult mai bine!

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 14:53

@adi_stelistul
iar cu numarul suporterilor… ce sa zic? La inceputul anilor 80 cand am mers eu la primul meci al Rapidului era in divizia B (normal vei zice), jucam cu Autobuzul si au fost, conform Sportului Popular, 23.000 de suporteri.
Or fi fost vreo 15.000 de fani ai Autobuzului si nu mi-am dat eu seama?
Oricum, daca mai vezi / auzi asa ceva, anunta-ma.

Deeiutz (1 comentarii)  •  21 august 2008, 15:39

f tare …ca sa iti faci un articol este suficient sa dai copy paste la o discutie din mess…gata MA FAC JURNALIST… oricum si fara studii as scrie articole mai interesante

felix (7 comentarii)  •  21 august 2008, 15:50

@ steaua lenin
te iei de cele doua cluburi ca au concentrat valorile din tara si ca se ar fi putut apare performante si fara aceste concentrari de forte.
ERONAT … comunistii pe care-i blamezi cu atita inversunare
1. au infiintat in diferite orase centrele „LUCEAFARUL” unde au dus juniori de perspectiva si le-au oferit posibilitatea sa se afirme. la Campionatului Mondial de Tineret din Australia, în 1981, romania a luat medalia de bronz datorita acestor centre infiintate de comunisti. este singura performanta la nivel de tineret, de care nu vom mai avea parte niciodata.
2. la deva au fost concentrate valorile gimnasticii romanesti, centru unde s-au format numeroase gimnaste care au adus nenumarate medalii la camionate europene, mondiale si olimpice. de citiva ani se antreneaza fiecare la clubul lor, si uitati-va ce rezultate dezastruoase au fost la olimpiada, ajungind sa ne bucuram si daca luam un bronz. si inca este bine, in viitor ne vom bucura daca vor intra in finale.
3. la snagov au fost concentrate loturile olimpice de canotaj, fara de care pregatirea de la cluburi ar fi fost apa de ploaie. datorita celor care bruiaza pregatirea lor cu salupele si yachturile proprietarilor cu iesire la lac, nu vom mai avea nicio performanta nici la acest sport
acestea sint doar 3 exemple.
oricum, la nivel fotbalistic, universitatea craiova are marele merit de a ne fi demonstrat noua, romanilor, ca putem emite pretentii la cupa uefa, in 1984 dinamo a fost si ea aproape de finala, iar steaua a reusit in 5 ani sa joace 3 semifinale CCE dincare a reusit sa joace 2 finale si sa cistige una. fara aceste performante, fotbalul nostru s-ar fi zbatut in mocirla locurilor 3-4 in grupele pt mondiale sau europene.
referitor la jucatorii fortati sa ajunga la cele doua echipe … cine nu a vrut sa ajunga , nu s-a dus. exemple : gica popescu, intr-o prima faza, la steaua, sabau, gabor, sabau (desi era la ASA tg mures, club militar), hagi la dinamo, etc. fiecare a mers la cluburile respective conform dorintelor lor, dorind sa le fie mai bine si sa se afirme in fotbalul european, pentru a putea pleca la cluburile din strainatate dupa 32 ani, lucru care nu s-ar fi intimplat daca jucau la echipe fara pretentii precum era rapid, flacara, gloria buzau, cs tirgoviste, olimpia satu mare, etc.

adi_stelistul (81 comentarii)  •  21 august 2008, 15:57

@ steaua lenin

1. Comparatia intre arhitectura interbelica si „ctitoriile epocii” e una , cea dintre sportul dinainte si cel de dupa ’45 e altceva . Canalul si Metroul vs. Ateneu si CEC nu inseamna acelasi lucru cu bilantul steril interbelic vs. ce-a fost dupa.
2. Dr.Mircea Luca (Dumnezeu sa-l ierte!) spunea in „Sepcile rosii” ca imediat dupa razboi s-a facut un campionat in care locurile au fost acordate pe orase (vorbea de un baraj clujean pentru cele doua locuri alocate municipiului de pe Somes )- deci nu era o noutate in vremea aceea o promovare directa. Acum , daca Steaua si Dinamo ar fi trecut prin C si B si , ajutate fiind cum ziceti ar fi ajuns in A in trei ani, v-ar fi trecut supararea pe ele? 🙂
3. Probabil ca asa era in Bucuresti , Rapid era f.iubita (de-aia am si subliniat ca sunt provincial). Sa stii ca in vremea aceea , in aprilie ’85, mai precis , a fost un cuplaj interbucurestean cu 120000 de spectatori (care ocupasera inclusiv pista de atletism de pe „23 August”). La un meci de B intr-un orasel de provincie se umplea stadionul si (vorbesc in cunostinta de cauza) erau meciuri de campionat judetean cu 1000 de spectatori in orasele de 10000 de locuitori.

sami (18 comentarii)  •  21 august 2008, 17:15

Un cetatean german intra in Romania si intreaba 2 politisti in vreo 7 limbi cum ajunge de la vama la Brasov dar cei doi dau din umeri neintelegand nimic, apoi unul ii zice celuilalt: ai vazut cate limbi straine stie asta? – Da ,dar la ce i-a folosit ca noi oricum… Voua la ce va foloseste istoria daca ia Clujul campionatul? – La nimic . Vorbiti cu patronii echipelor favorite sa faca muzee si sa va angajeze ghizi si lasati-ne pe noi sa traim prezentul, NOSTALGICILOR

vasile blajinul (1 comentarii)  •  21 august 2008, 18:31

Ah, ce misto, s-a luat si de militieni, si de zburatoare si de ratatii aia de emo. Super tare man, trei carcalaci dintr-o lovitura.
Niste avortoni.

*craiova4all* (10 comentarii)  •  21 august 2008, 20:16

prea tare !!!

Fusulan (2 comentarii)  •  21 august 2008, 21:32

Uite d’aia trebuie sa ne petrecem de pe lumea asta, pentru ca daca am continua sa traim cu angoasele adunate la tinerete, atunci lumea ar fi un razboi continuu. De parca n-ar fi si asa…
Chestiunea este una de drept, de justitie. Si anume, marii banditi politici ai lumii nu au fost (aproape) deloc pedepsiti pentru pacatele lor. Iar cozile de topor (in cazul asta „Dinamo”) care i-au sprijinit, nici atat !
De aceea avem situatia de azi si nu numai in fotbal.
Un singur lucru ramane valabil :
***

stefan (2 comentarii)  •  21 august 2008, 22:08

GENIAL!!! Felicitari cristy , e cel mai bun titlu pe care l-am vazut in ultimul timp… . Aproape ca nici nu mai am avut nevoie sa citesc articolul ca sa-ti inteleg mesajul si ma ia rasu-plansu cata dreptate ai . Rapid – Dinamo , varianta emo ( cu parfum manelistic )

felix (7 comentarii)  •  21 august 2008, 22:52

@steaua lenin
ai afirmat „performantele obtinute de cluburile bolsevice sunt ale intregii Romanii si nu ale cluburilor in sine”. iti dai seama ce prostii spui acum ???????? asta inseamna ca , in eventualitatea in care cfr cluj face vreo performanta in liga campionilor, desi sansele sint minore, performanta nu apartine cui cfr, ci europei, acestia avind maxim 3 jucatori romani in fiecare etapa. faptul ca ai 11 jucatori foarte buni, fie ei chiar si luati cu japca la un anumit club (nu neaparat steaua sau dinamo), nu inseamna ca poti emite pretentii sa faci performanta, sa cistigi campionate nationale si cupe europene, fara a avea un club la care sa se doreasca marea performanta, fara a avea un antrenor bun, fara a avea investitori. ori exact pentru asta veneau jucatorii la cele doua echipe, pentru realizarea profesionala, pentru a fi in vizorul antrenorului nationalei, pentru bani, asa cum vin acum la echipele de top din tara, dar reusitele europene sint la pamint. exceptiile cu calificarile in primavara europeana ale stelei si rapidului nu cred ca vor mai fi repetate prea curind.
apropo … probabil vei spune ca si jenei era mare antrenor cind a venit la steaua. era un antrenor de pluton, la fel cum a fost toata viata florin halagian (care a fost inaintea lui jenei), dar a avut sansa sa fie sprijinit financiar de valentin ceausescu (cei care au lucrat la institutul de la magurele cunosc ce fel de om a fost) si i s-au creat conditii pt marea performanta in asa fel incit sa poata depasi performantele craiovei si ale lui dinamo, ceea ce a si reusit. daca doresti neaparat, iti pot oferi amanunte si despre fiecare jucator in parte de la steaua din perioada lor de glorie, si-ti dovedesc ca putini au fost aceia care erau veniti la steaua ca valori certe, multi fiind batrini dar de valoare medie (barbulescu, majaru, balan, radu 2), unii venit ca tinere sperante, dar inca neconfirmate (belodedici-un ilustru necunoscut in momentul sosirii la steaua, lacatus, balint), altii existenti la steaua dar la apogeul carierei (stoica, iordanescu), si citiva de virsta potrivita performantei, de valoare medie (iovan, duckadam), plus unul care, fiind un dulap de om, era recunoscut ca un mare cotonogar dar care a fost cizelat in timp de pustiul belodedici (bumbescu,el trecind inainte pe la dinamo, fc olt, s.a ). cam asta ar fi cu marile valori furate de la alte echipe, asa cum pretindeti voi, rapidistii. uita-te la echipa nationala de dinainte de mai 1986 (cind a cistigat steaua CCE) si vei fi uimit de numarul „imens” de jucatori selectionati la nationala de lucescu senior. cum poti spune ca steaua a furat mari valori atita timp cit nu avea decit 2 jucatori la nationala (stoica si boloni), restul fiind de la dinamo si craiova, + coras si hagi de la sportul studentesc
PS. singura valoare adevarata care a venit la steaua a fost boloni, care a dorit sa vina la steaua si nu la dinamo, dar un jucator care avea 32 de ani in momentul sosirii la steaua (nascut 11 martie 1953, la steaua din 1985)

s_h_r_o_g_r_e (4 comentarii)  •  21 august 2008, 23:18

tare rău de tot

broasca blajina (81 comentarii)  •  22 august 2008, 3:23

umor – 0
subtilitate – 0
imaginatie – 0
articol de nota – 0

turcanu (10 comentarii)  •  22 august 2008, 9:31

ceea ce facea turcanu la pitesti in anii 50, continua dinamo astazi incercind sa faca din borcea si rednic, victime si invers, din rapid, zotta si costache, .regulamentul stipuleaza expres ca nu este voie niciun spectator, nici 2, nici rednic o exceptie.asa trebuie sa sustina si antepronuntatorii si antemergatorii lui dinamo, sandu, lupescu, dragomir, vasile alexandru, nu sa abereze opinii subiective, patimase,penibileeeeeeeeeeeee.nimeni nu e mai presus de lege si eu am obligatia sa/i apar gratis pe rapidisti.sper ca observatori sa nu fie wischy alex si alex.boc .

somnu (4 comentarii)  •  22 august 2008, 10:47

la cat de culta e generatia asta sunt de acord cu tine. in rest un articol de nota 1 cu care ramaneai corigent in clasa a 4. sau poate ca ai si ramas. cine stie… nu prea mai stiti ce sa scrieti… slab

justice (2 comentarii)  •  22 august 2008, 11:51

baiete cred ca toti astia cu bloguri din redactia voastra ati fost nascuti de-o mama ca prea sunteti frati in mediocritatea articolelor pe care le-ati scos!MAI, NU POT SA INTELEG, TU CHIAR ESTI PLATIT PENTRU ARTICOLELE ASTEA SAU DAI TU BANI PENTRU A APAREA , DIN SADISM FATA DE BIETUL CITITOR!ORI NE DESCONSIDERI, CEEA CE INSEAMNA CA ESTI CAM PLIN DE TINE , ORI NU TE PRICEPI LA CONDEI SI ATUNCI MAI BINE SCUTESTE-NE DE „MAIASTRA TA SCLIPIRE”! ADIO!

steaua lenin (14 comentarii)  •  22 august 2008, 12:49

„Buna ziua.
Va scriu de aici din Georgia. Tara noastra a fost recent invadata si cucerita de Rusia. Primul lucru pe care l-au facut dupa ce au venit a fost sa infiinteze echipa de fotbal a militiei Dinamu Tbilisi si sa aduca toti militienii pe stadion. Acum Dinamu Tbilisi este echipa campioana si e foarte e-ubita. foarte des e-ubita… Acum, toti jucatorii buni care jucau in Georgia au fost luati cu japca sa joace la Dinamu Tbilisi. N-are nimic, conteaza ca facem performanta. Si daca n-o facem noi pe ea, o luam cu japca. Acum, copilul presedintelui, un fel de fiul lu’ Putin, vrea sa-si faca si el echipa armatei. Tot asa, pentru performanta. Pe modelul fiului lui Saddam Husein si al lui Ceausescu. Un jucator nu a vrut sa vina sa joace la Dinamu Tbilisi si a fost arestat. Bine i-a facut!”

steaua lenin (14 comentarii)  •  22 august 2008, 12:54

i-auziti un prapadit: si dictatorul Franco a tinut cu Real Madrid!
Pai..si? A desfiintat-o? A desfiintat alte echipe? A bagat-o direct in divizia A? A ordonat sa se dea celelalte echipe din fata ei?
Mare e gradina cu stelisti si dinamovisti.

Petrisor Socol (4 comentarii)  •  22 august 2008, 13:02

Am o senzatie ca meciul Rapid- Dinamo se va incheia la egalitate.

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 13:07

e bine egal pentru ca sunt amandoua la fel de bune si astfel vor fi multumite

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 13:10

si Vasluiul s-a dovedit o echipa buna poa’ sa faca un egal cu CFR

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 13:23

@Steaua lenin

Daca te-ai teleportat in Georgia te poti teleporta in viitor sa ne spui cine ia campionatul ca sa nu mai existe discutii despre cine e mai bun ? apropos fotbalul se joaca pe goluri nu uitati asta niciodata, pentru impresie artstica va recomand patinajul

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 13:27

si nu uitati ca in viata „scopul scuza mijloacele” si daca nu va ghidati dupa asta nu o sa reusiti niciodata

steaua lenin (14 comentarii)  •  22 august 2008, 13:35

@sami
nu ma pot teleporta in trecut dar iti pot spune ce cred…si anume ca steaua va lua campionatul. pe bune, pe fotbal jucat in teren.
fotbalul poate produce o impresie artistica f puternica.
mai ales atunci cand il joaca arsenal sau liverpool. poate ca n-ar fi rau ca ..la aceste meciuri sa se decida castigatoarea dupa ce un juriu prezinta note pt prestatia tehinca a echipelor si note pt prestatia artistica.
La noi, la prestatie artistica pot puncta doar conducatorii de cluburi (si fiind kitshosi vor lua toti note mici) si cativa atacanti care cersesc penalty-uri. A, si Lovin + Deaconu.

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 13:55

@Steaua lenin

Crezi ca daca Steaua joaca exceptional cu Galata si in min 95 la 1-1 Galata primeste un penalty inventat si se califica, nea Jiji va fi incantat ca a jucat Steaua bine . Prefera sa joace execrabil,de cacao,nashpa sau vrei tu sa spui si sa se califice. Ti-am spus scopul scuza mijloacele chiar si acelea de a juca prost,a se apara cu 10 fundasi etc dar important e sa se califice …a si inca ceva : LOCUL DOI NU SE PREMIAZA, ESTE DOAR O CONSOLARE

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 14:05

@Steaua lenin

valabil si pentru ceilalti microbisti

aveti echipe inscrise in „echipa fantastica”? Daca da spune-ti-mi si mie numele lor pentru ca vreau sa verific daca aveti jucatori de la echipa favorita si de la cele neutre nicidecum de la „dusmani” .Sunt foarte curios, tradatori mici ce sunteti ( nu impatimiti cum va dati pe blog)

steaua lenin (14 comentarii)  •  22 august 2008, 14:07

@ sami
nu cred asa ceva ever!
nu se castiga niciun trofeu important cu 10 fundasi sau joc urat. a, castigi un campionat infect ca al Romaniei, asta e altceva. Si sa nu-mi dai exemplul Greciei la Euro 2004 pt ca Grecia in primele 3 meciuri a jucat fotbal bun.

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 14:09

si asa o sa ajungeti la vorba mea cu scopul care scuza mijloacele ,ca doar vrei sa promovezi sa ajungi cat mai sus nu sa zaci in vreo liga inferioara

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 14:17

nu vorbesc de campionat pentru ca oricum e de cacao si nu datorita mie sau tie( pentru nu cred ca am avut de ales tara atunci cand ne-am nascut) ci datorita conducatorilor de cluburi , eu vorbesc strict de un x club care se bate in Europa si care face si ceva performante vezi Steaua,Dinamo,Rapid. Tu esti mai sentimentalist si daca tot cazi vrei sa cazi de pe un cal frumos, eu prefer sa ajung la finish chiar si cu un magar

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 14:20

astept numele echipelor inscrise de voi( ma gandesc ca aveti daca va tot autointitulati microbisti) dar cum asteapta unii de vreo 3 zile analiza lui Toja pe site-ul lui Vochin

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 14:26

@Steaua lenin

sunt de acord cu tine 100% cu fotbalul spectacol dar cand joaca de ex. Real cu Barca iar scorul nu ma intereseaza doar daca am pus la pariuri pe una din ele (dar de obicei pe asa ceva nu joc sau poate 1p2f(2p1f) la cota de 25) dar daca joaca echipa mea doar scorul conteaza

felix (7 comentarii)  •  22 august 2008, 16:34

@steaua lenin
intrind pe rapidisti.ro am gasit numeroase comentarii care infierau cluburile steaua si dinamo pentru abuzurile comise in perioada comunismului. unul dintre useri care au facut asta este rapidb care mi-a oferit si niste linkul din** zilei. am deschis pe primele doua si, cu mare surprindere, am gasit un amanunt tare interesant „Câţiva ani după această întâmplare, în 1958, Ozon a fost prins, la întoarcerea dintr-un turneu efectuat în Grecia, cu nasturi de fildeş asupra sa. A fost exclus din viaţa sportivă. Pedeapsa i s-a ridicat şase luni mai târziu, când jucătorul l-a pândit pe dictatorul Gheorghe Gheorghiu-Dej, ieşit la promenadă pe Calea Victoriei, şi l-a implorat să-l ierte. Şeful statului s-a îndurat, dar cu condiţia ca Ozon să joace la Rapid, echipa pe care o proteja Gheorghiu-Dej… „asta denota ca si rapidul a fost beneficiara abuzurilor comunistilor, fiind protejati de insusi seful statului, statut de care steaua si dinamo nu au beneficiat niciodata.
cum comentezi ? (expresia apartine celor de la gsp) 😀

sami (18 comentarii)  •  22 august 2008, 17:59

@ mihai

foarte tare . evita mahmureala: ramai beat

lily_ac_milan (1 comentarii)  •  22 august 2008, 19:18

Ce articol stupid. Pe bune. Tinerii din ziua de azi nu sun niste ‘mentally challenged’, ca sa nu zic *** ca nu e politically correct. Stiu destule, poate chiar mai multe decat pseudo-ziaristii romani. A-i limita la mess, download de filme si Counter Strike e cel putin bizar…pentru ca ar trebui, dupa acest principiu, sa va judecam si noi doar dupa aceste articole scrise de plictiseasa, sa se faca norma de cuvinte tiparite 🙂

pelin-galati (4 comentarii)  •  22 august 2008, 21:20

incearca si poate vei putea sa transmiti ceva mai mult ptr cei multi…

adfg (1 comentarii)  •  22 august 2008, 22:48

Mihai: Şi farmecul vieţii voastre era să vă uitaţi la noi cum cîştigam titluri. <— cea mai tare fraza!!:)) ar trebui sa i-o zica lui copos

stefan (1 comentarii)  •  23 august 2008, 0:42

stie cineva despre meciul rapid -sticla aries?vreau amanunte

Comentează