Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Rapid-Dinamo, varianta emo

Pentru cei foarte tineri, războiul declaraţiilor e caraghios şi lipsit de sens

Bucureşti, 2008, vara respiră pîrjolul final. Olimpiada se stinge. S-au terminat concediile, copiii îşi petrec ultimele zile de vacanţă. Acasă, la bloc, la birou, în faţa calculatorului, cu […]

miercuri, 20 august 2008, 2:31

Pentru cei foarte tineri, războiul declaraţiilor e caraghios şi lipsit de sens

Bucureşti, 2008, vara respiră pîrjolul final. Olimpiada se stinge. S-au terminat concediile, copiii îşi petrec ultimele zile de vacanţă. Acasă, la bloc, la birou, în faţa calculatorului, cu mîinile arcuite deasupra tastaturii şi cu ochii pîlnie pe monitorul LCD. Cînd nu sînt pe mess, cînd nu downladează filme şi cînd se plictisesc pînă şi de Counter Strike, intră pe site-urile de sport. Se cheamă că fac mişcare.

Vlad şi Mihai sînt doi puşti cu adevărat fericiţi. Săptămîna asta au descoperit un game interesant, lansat de două cluburi bucureştene. Rapid contra Dinamo. Tag-uri: derby, război, brichete, chibrituri, cîini. Nu înţeleg ei prea bine regulile, dar tentaţia bate orice obstacol. Jocul e cool.

Vlad: Eu ţin cu Rapid!
Mihai: Bravo, eu ţin cu Dinamo!

Vlad: Ha, cu avortonii ăia!
Mihai: Nu ştiu ce sînt ăia avortoni. Tu ştii?

Vlad: Sînt ăia care au intrat cu tancurile sovietice în România!
Mihai: Şi cine erau sovieticii?

Vlad: Nişte oameni răi. Noi am fost buni mereu. Ceferişti, nu miliţieni.
Mihai: N-am auzit de miliţieni. Dar aţi jucat în Divizia B, nu aţi bătut pe nimeni.

Vlad: Nu ştiu ce-i Divizia B, dar nu poate fi ceva de rău. Noi am fost mereu singuri împotriva tuturor!
Mihai: Şi farmecul vieţii voastre era să vă uitaţi la noi cum cîştigam titluri.

Vlad: Normal, pentru că aţi folosit mijloace specifice. Noi eram săraci şi cinstiţi. Ne-aţi atacat istoria, fiinţa.
Mihai: Vorbe, noi cîştigam mereu! Şi acum e la fel.

Vlad: De-aia vă pregătiţi de Champions League şi nu ajungeţi niciodată acolo.
Mihai: Bine că aţi ajuns voi! Cu Rednic ce aţi avut?

Vlad: Cine e Rednic? Eu sînt cu Peseiro. Hai să vorbim despre meci, despre fotbal.
Mihai: Habar n-am ce-i aia Peseiro, o parolă? Şi ce să vorbim despre meci?

Vlad: Echipe, tactici, chestii din astea…
Mihai: Mă laşi, pe cine interesează? Şut, gol, ofsaid, aut, corner. Prostii. Altceva. Ai auzit ce a zis Turcu, e rost de bătaie pe Podul Grant!

Vlad: Eu nu îl ştiu pe Turcu, îl ştiu pe Arabu’ nostru care bagă bani la echipă. Şi nu va fi nici o bătaie, că aduc jandarmi.
Mihai: Păi, atunci eu nu mai joc. Şi nu mai ţin cu Dinamo

Vlad: Ai dreptate prima oară pe ziua de azi. E o tîmpenie de joc. Nici eu nu mai ţin cu Rapid. Hai înapoi pe mess că ne-au dat ăia dispăruţi.
Mihai: Nişte avortoni!

Comentarii (197)Adaugă comentariu

@ciprian (10 comentarii)  •  20 august 2008, 22:35

va putea, nu v-a putea.
comparatie??!! pai, poti compara victima cu calaul?
cind au recunoscut militienii ca dau permise false???

felix (7 comentarii)  •  20 august 2008, 22:40

V-ati intrebat cine sunt cei ce-si permit sa ne numeasca club comunist? Marea majoritate a acestor atacuri vine din partea sustinatorilor clubului Rapid, existand si opinii asemanatoare din partea unor „publicisti”, demni urmasi ai lui Rica Venturiano, ce-si permit sa faca asemenea enunturi fara a cunoaste mare lucru despre istoria acelor vremuri nenorocite prin care a trecut Natiunea Romana. Acestor „publicisti”, altor oameni de buna credinta care n-au trait acele vremuri, suporterilor rapidisti dar si dumneavoastra, suporteri ai clubului Steaua, ne simtim datori sa va aducem la cunostinta urmatoarele: In disputele mai mult sau mai putin amicale purtate in jurul meciurilor si in lipsa altor argumente, rapidistul amator de cultura… fizica isi descopera vocatie de artilerist iar tintele sunt „dujmanii” din teren sau din tribuna. Proiectilele sunt deja consacrate: fie telefoane mobile de provenienta incerta, fie bucati de beton smulse din structura peluzei, fie… flegme productie proprie (Very Superior Old… Pale). In afara de suporterii „artileristi”, langa Podul Grant s-a mai afirmat si o minoritate autoproclamata „elitista”. Rapidistul „aristocrat”, spre deosebire de vecinul de tribuna descris mai sus, este cu precadere amator de polemici si, in orice controversa pe teme de fotbal, el aduce ca ultim si suprem argument leitmotivul giulestean : „Steaua e o echipa comunista…”. De parca „ai lui” ar fi jucat intr-o lume paralela, intr-un campionat paralel, al „capitalismului multilateral dezvoltat…” Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca echipa lor – infiintata, stranie coincidenta, in acelasi an cu Lokomotiv, surata lor din Moscova – a facut propaganda electorala inaintea alegerilor din noiembrie 1946, arborand tricouri pe care se lafaia soarele, simbolul electoral al blocului comunist… Si asta s-a petrecut intr-o vreme cand (nota bene!) „clubul comunist” Steaua nu exista… Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca retrogradarile lor si cei zece ani de exil in „B” nu sunt urmarea razbunarii cine stie cui impotriva sentimentelor lor anti-comuniste. Anii lor de zbateri prin coada clasamentului si prin liga inferioara li se datoreaza in intregime. Caci altii – Petrolul, Arges, Craiova – au concurat in aceleasi conditii si au reusit sa se afirme. Iar suporterii acestor echipe nu se vaita la nesfarsit de asuprire… Ca sa nu mai amintim de UTA, echipa baronului Francisc Neumann, patronul fabricii de textile din Arad, de sase ori campioana nationala intre anii 1947 si 1970, o trupa unde faceau legea Petschovschi sau Farmati, adevarati „tortionari” ai portilor adverse. Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca, in perioada cea mai neagra a comunismului, anii ’50, conducatorii lor se ocupau cu delatiuni mizerabile, infierandu-i cu manie proletara pe cei care deviau de la linia partidului. A celui comunist, desigur… Da, asta ar trebui sa stie. Ar mai trebui sa-si aminteasca toti aceia ce nu tin cont de nimic atunci cand vor sa arunce cu mascari in Istoria Noastra faptul ca toate marile cluburi interbelice au fost desfiintate; Venus, Ripensia sau Unirea Tricolor au impartasit rand pe rand aceeasi soarta. Cluburi ce au fost lovite de puterea comunista, putere ce-si proteja in acelasi timp odrasla: CFR Bucuresti. Odrasla, trimisa in turnee prin toata Europa pentru a face cunoscut regimul de-abia ajuns la putere in Romania, odrasla ce „nu a precupetit niciun efort” pentru a sustine un regim strain romanilor… Campania electorala facuta in 1946 pentru comunisti a calificat acest club ca unul cu adevarat comunist.

toros (2 comentarii)  •  20 august 2008, 22:42

aia cu sampion ligu a fost cea mai tare.Dar dinamo s-a calificat in sampion lig !!! la fifa

adi_stelistul (81 comentarii)  •  20 august 2008, 22:54

@ mihai

Ai putea si tu sa te arunci de pe Podul Grant. Iar peste ani martiriul tau va reprezenta inca o pagina de aur in istoria glorioasa si eroica a Rapidului . Se va gasi vreun Zotta sau Costache care sa nemureasca gestul tau , in lipsa de altceva ( victorii sportive ). E sansa ta sa intri in istorie.

balauru’ (2 comentarii)  •  20 august 2008, 23:12

V-ati intrebat cine sunt cei ce-si permit sa ne numeasca club comunist? Marea majoritate a acestor atacuri vine din partea sustinatorilor clubului Rapid, existand si opinii asemanatoare din partea unor „publicisti”, demni urmasi ai lui Rica Venturiano, ce-si permit sa faca asemenea enunturi fara a cunoaste mare lucru despre istoria acelor vremuri nenorocite prin care a trecut Natiunea Romana. Acestor „publicisti”, altor oameni de buna credinta care n-au trait acele vremuri, suporterilor rapidisti dar si dumneavoastra, suporteri ai clubului Steaua, ne simtim datori sa va aducem la cunostinta urmatoarele: In disputele mai mult sau mai putin amicale purtate in jurul meciurilor si in lipsa altor argumente, rapidistul amator de cultura… fizica isi descopera vocatie de artilerist iar tintele sunt „dujmanii” din teren sau din tribuna. Proiectilele sunt deja consacrate: fie telefoane mobile de provenienta incerta, fie bucati de beton smulse din structura peluzei, fie… flegme productie proprie (Very Superior Old… Pale). In afara de suporterii „artileristi”, langa Podul Grant s-a mai afirmat si o minoritate autoproclamata „elitista”. Rapidistul „aristocrat”, spre deosebire de vecinul de tribuna descris mai sus, este cu precadere amator de polemici si, in orice controversa pe teme de fotbal, el aduce ca ultim si suprem argument leitmotivul giulestean : „Steaua e o echipa comunista…”. De parca „ai lui” ar fi jucat intr-o lume paralela, intr-un campionat paralel, al „capitalismului multilateral dezvoltat…” Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca echipa lor – infiintata, stranie coincidenta, in acelasi an cu Lokomotiv, surata lor din Moscova – a facut propaganda electorala inaintea alegerilor din noiembrie 1946, arborand tricouri pe care se lafaia soarele, simbolul electoral al blocului comunist… Si asta s-a petrecut intr-o vreme cand (nota bene!) „clubul comunist” Steaua nu exista… Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca retrogradarile lor si cei zece ani de exil in „B” nu sunt urmarea razbunarii cine stie cui impotriva sentimentelor lor anti-comuniste. Anii lor de zbateri prin coada clasamentului si prin liga inferioara li se datoreaza in intregime. Caci altii – Petrolul, Arges, Craiova – au concurat in aceleasi conditii si au reusit sa se afirme. Iar suporterii acestor echipe nu se vaita la nesfarsit de asuprire… Ca sa nu mai amintim de UTA, echipa baronului Francisc Neumann, patronul fabricii de textile din Arad, de sase ori campioana nationala intre anii 1947 si 1970, o trupa unde faceau legea Petschovschi sau Farmati, adevarati „tortionari” ai portilor adverse. Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca, in perioada cea mai neagra a comunismului, anii ’50, conducatorii lor se ocupau cu delatiuni mizerabile, infierandu-i cu manie proletara pe cei care deviau de la linia partidului. A celui comunist, desigur… Da, asta ar trebui sa stie. Ar mai trebui sa-si aminteasca toti aceia ce nu tin cont de nimic atunci cand vor sa arunce cu mascari in Istoria Noastra faptul ca toate marile cluburi interbelice au fost desfiintate; Venus, Ripensia sau Unirea Tricolor au impartasit rand pe rand aceeasi soarta. Cluburi ce au fost lovite de puterea comunista, putere ce-si proteja in acelasi timp odrasla: CFR Bucuresti. Odrasla, trimisa in turnee prin toata Europa pentru a face cunoscut regimul de-abia ajuns la putere in Romania, odrasla ce „nu a precupetit niciun efort” pentru a sustine un regim strain romanilor… Campania electorala facuta in 1946 pentru comunisti a calificat acest club ca unul cu adevarat comunist.
1. cine v-a impiedicat in cei 25 de ani de la infiintare si pina la aparitia celor doua cluburi sa nu cistigati campionatul ????????
2. si universitatea craiova este o echipa comunista, ea fiind infiintata in 1948 ?????????
3. ati fost si voi club departamental precum a fost dinamo si steaua, voi fiind finantati de catre ministerul de resort, de angajatii din cfr, asa cum au fost dinamo si steaua. deci si voi ati fost comunisti
4. sinteti singura dintre echipe care ati purtat pe tricouri SOARELE BOLSEVIC, steaua si dinamo neavind aceasta „onoare”. si va mai laudati ca nu ati fost cu comunistii. RUSINE SA VA FIE !!!!
5. dupa aparitia celor doua echipe, au mai luat campionatul uta, petrolul, universitatea craiova, fc arges, oradea, echipe de asemenea muncitoresti, dar care nu au retrogradat atita timp cit au avut valoare. si nu s-au plins niciodata ca au fost persecutate de cele doua, asa cum pretindeti voi. cind ati avut valoare, ati cistigat campionatul sau v-ati aflat pe podium; cit nu ati avut, erati formatia ABBA.
6. NU AVETI NICIUN PIC DE ONOARE !!!

balauru’ (2 comentarii)  •  20 august 2008, 23:26

1. cine v-a impiedicat in cei 25 de ani de la infiintare si pina la aparitia celor doua cluburi sa nu cistigati campionatul ????????
2. si universitatea craiova este o echipa comunista, ea fiind infiintata in 1948 ?????????
3. ati fost si voi club departamental precum a fost dinamo si steaua, voi fiind finantati de catre ministerul de resort, de angajatii din cfr, asa cum au fost dinamo si steaua. deci si voi ati fost comunisti
4. sinteti singura dintre echipe care ati purtat pe tricouri SOARELE BOLSEVIC, steaua si dinamo neavind aceasta „onoare”. si va mai laudati ca nu ati fost cu comunistii. RUSINE SA VA FIE !!!!
5. dupa aparitia celor doua echipe, au mai luat campionatul uta, petrolul, universitatea craiova, fc arges, oradea, echipe de asemenea muncitoresti, dar care nu au retrogradat atita timp cit au avut valoare. si nu s-au plins niciodata ca au fost persecutate de cele doua, asa cum pretindeti voi. cind ati avut valoare, ati cistigat campionatul sau v-ati aflat pe podium; cit nu ati avut, erati formatia ABBA.
6. NU AVETI NICIUN PIC DE ONOARE !!!
erati in scandal cu dinamo in urma eliminarii lui rednic la galati, si al declaratiilor oficialilor dinamovisti. DE CE A FOST NEVOIE SA IMPLICATI, PE SITE-UL OFICIAL AL CLUBULUI rapid, PE STEAUA, ATITA TIMP CIT NICIUN OFICIAL STELIST NU A ATACAT rapidul IN ACEST CAMPIONAT ??????
7. DE CE OARE TOATE BELELELE LE FACETI NUMAI VOI ????
– sinteti singura echipa romaneasca care a pierdut un meci din cauza nocturnei. tot cele doua au fost de vina ?
– aveti singurul stadion de pe care numerosi oficiali si jucatori adversi au facut baie de flegme. asta dovedeste caracterul infect al suporterilor, chiar si ai celor de la tribuna 0
– sinteti singura echipa penalizata din cauza aruncarii de brichete, desi ati fost avertizati ca puteti pierde meciul din acesta cauza, dupa o intrerupere temporara a meciului.
– aveti cei mai frustrati suporteri datorita reusitelor echipelor adverse. alaturi de dinamovisti, voi si politimisenii (rapidisti si ei prin infratirea echipelor), ati iesit in strada sa va bucurati de esecul stelei, in loc sa iesiti in strada pentru realizarile propriei echipe. RUSINE SA VA FIE !!!!!!

piti_lasa_ne (1 comentarii)  •  20 august 2008, 23:56

CRED SI EU CA RAPIDISTII SI DINAMOVISTII SUNT emo, LA CAT AU AVUT DE SUFERIT IN ISTORIA LOR… TITLURI PUTINE, CUPE SI MAI PUTINE, IAR CHAMPIONS LEAGUE O VAD AN DE AN NUMAI LA TELEVIZOR.

SI EU AS SUFERI IN LOCUL LOR.

NOROC CA TIN CU STEAUA SI SUNT HAPPY.

felix (7 comentarii)  •  20 august 2008, 23:57

@mihai
bine macar ca recunosti ca esti neam de traista =)))

teh_h (1 comentarii)  •  21 august 2008, 0:09

Varianta EMO? pai toata Romania e trista, in toata domenile…suntem o tara EMO.

opio (1 comentarii)  •  21 august 2008, 0:42

bey fratilor…si astia de la Rapid si aia de la dinamo se cearta si se omoara aqu…stai sa treaca meciu sa vezi ce coalitie apare impotriva stelei…:))ii omoara p-aia cu comunicate si jigniri…asta e…romania din care am preferat sa plec…numai bine…

miki (2 comentarii)  •  21 august 2008, 1:07

ede 20 de ani s-a schimbat regimul in romania. se pare ca unii au realizat acest lucru numai prin aparitia lui becali. ma intreb: de ce va privati singuri de posibilitatea unui nou inceput? multi se cramponeaza in trecut si implicit il tin prezent in loc sa se delecteze cu o privire in viitor. discutiile de acest gen(comunisti…..samd) sint sterile, depasite si rodul unor minti care n-au reusit sa inteleaga noua realitate din lume. ati fi baieti isteti daca ati trage linie si v-ati pregati pt. viitor, pt. ca el o sa vina sigur, trecutul nu!

raul (5 comentarii)  •  21 august 2008, 2:05

dupa ce ti-ai trait o mare parte din viata in comunism,ai dobandit averi nesperate cu ajutorul sistemului amintit nu te poti comporta altfel ! bravo miki,daca multi ar gandi ca tine am fi departe.

Flaviu Dan (4 comentarii)  •  21 august 2008, 4:30

..la ce dialoguri am citit pana acum.. si eu ma bucur k am plecat din Romania!! va las hahalelelor.. hai! ca m-am plictisit de voi!! :)) ha-ha-ha oricum STEAUA e CEA MAI TARE FRATE!!! 🙂

rico47 (3 comentarii)  •  21 august 2008, 8:39

V-ati intrebat cine sunt cei ce-si permit sa ne numeasca club comunist? Marea majoritate a acestor atacuri vine din partea sustinatorilor clubului Rapid, existand si opinii asemanatoare din partea unor “publicisti”, demni urmasi ai lui Rica Venturiano, ce-si permit sa faca asemenea enunturi fara a cunoaste mare lucru despre istoria acelor vremuri nenorocite prin care a trecut Natiunea Romana. Acestor “publicisti”, altor oameni de buna credinta care n-au trait acele vremuri, suporterilor rapidisti dar si dumneavoastra, suporteri ai clubului Steaua, ne simtim datori sa va aducem la cunostinta urmatoarele: In disputele mai mult sau mai putin amicale purtate in jurul meciurilor si in lipsa altor argumente, rapidistul amator de cultura… fizica isi descopera vocatie de artilerist iar tintele sunt “dujmanii” din teren sau din tribuna. Proiectilele sunt deja consacrate: fie telefoane mobile de provenienta incerta, fie bucati de beton smulse din structura peluzei, fie… flegme productie proprie (Very Superior Old… Pale). In afara de suporterii “artileristi”, langa Podul Grant s-a mai afirmat si o minoritate autoproclamata “elitista”. Rapidistul “aristocrat”, spre deosebire de vecinul de tribuna descris mai sus, este cu precadere amator de polemici si, in orice controversa pe teme de fotbal, el aduce ca ultim si suprem argument leitmotivul giulestean : “Steaua e o echipa comunista…”. De parca “ai lui” ar fi jucat intr-o lume paralela, intr-un campionat paralel, al “capitalismului multilateral dezvoltat…” Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca echipa lor – infiintata, stranie coincidenta, in acelasi an cu Lokomotiv, surata lor din Moscova – a facut propaganda electorala inaintea alegerilor din noiembrie 1946, arborand tricouri pe care se lafaia soarele, simbolul electoral al blocului comunist… Si asta s-a petrecut intr-o vreme cand (nota bene!) “clubul comunist” Steaua nu exista… Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca retrogradarile lor si cei zece ani de exil in “B” nu sunt urmarea razbunarii cine stie cui impotriva sentimentelor lor anti-comuniste. Anii lor de zbateri prin coada clasamentului si prin liga inferioara li se datoreaza in intregime. Caci altii – Petrolul, Arges, Craiova – au concurat in aceleasi conditii si au reusit sa se afirme. Iar suporterii acestor echipe nu se vaita la nesfarsit de asuprire… Ca sa nu mai amintim de UTA, echipa baronului Francisc Neumann, patronul fabricii de textile din Arad, de sase ori campioana nationala intre anii 1947 si 1970, o trupa unde faceau legea Petschovschi sau Farmati, adevarati “tortionari” ai portilor adverse. Rapidistii ar trebui sa stie, sau daca nu, macar sa afle acum, ca, in perioada cea mai neagra a comunismului, anii ‘50, conducatorii lor se ocupau cu delatiuni mizerabile, infierandu-i cu manie proletara pe cei care deviau de la linia partidului. A celui comunist, desigur… Da, asta ar trebui sa stie. Ar mai trebui sa-si aminteasca toti aceia ce nu tin cont de nimic atunci cand vor sa arunce cu mascari in Istoria Noastra faptul ca toate marile cluburi interbelice au fost desfiintate; Venus, Ripensia sau Unirea Tricolor au impartasit rand pe rand aceeasi soarta. Cluburi ce au fost lovite de puterea comunista, putere ce-si proteja in acelasi timp odrasla: CFR Bucuresti. Odrasla, trimisa in turnee prin toata Europa pentru a face cunoscut regimul de-abia ajuns la putere in Romania, odrasla ce “nu a precupetit niciun efort” pentru a sustine un regim strain romanilor… Campania electorala facuta in 1946 pentru comunisti a calificat acest club ca unul cu adevarat comunist.
1. cine v-a impiedicat in cei 25 de ani de la infiintare si pina la aparitia celor doua cluburi sa nu cistigati campionatul ????????
2. si universitatea craiova este o echipa comunista, ea fiind infiintata in 1948 ?????????
3. ati fost si voi club departamental precum a fost dinamo si steaua, voi fiind finantati de catre ministerul de resort, de angajatii din cfr, asa cum au fost dinamo si steaua. deci si voi ati fost comunisti
4. sinteti singura dintre echipe care ati purtat pe tricouri SOARELE BOLSEVIC, steaua si dinamo neavind aceasta “onoare”. si va mai laudati ca nu ati fost cu comunistii. RUSINE SA VA FIE !!!!
5. dupa aparitia celor doua echipe, au mai luat campionatul uta, petrolul, universitatea craiova, fc arges, oradea, echipe de asemenea muncitoresti, dar care nu au retrogradat atita timp cit au avut valoare. si nu s-au plins niciodata ca au fost persecutate de cele doua, asa cum pretindeti voi. cind ati avut valoare, ati cistigat campionatul sau v-ati aflat pe podium; cit nu ati avut, erati formatia ABBA.
6. NU AVETI NICIUN PIC DE ONOARE !!!

SE7EN (7 comentarii)  •  21 august 2008, 9:08

Draga Rico47.
Incepusei sa te exprimi coerent pana la un punct dupa care ai inceput sa vb iar ca un ultras. Ai dreptate in multe privinte, si noi rapidistii suntem probabil frustrati de lipsa de performante a echipei dar iti spun ceva: marile performante ale Stelei, inclusiv castigarea Cupei Campionilor, nu ar fi fost posibile fara sprijinul unei parti a elitei comuniste in frunte cu Valentin Ceausescu simijloacele specifice de genul „recrutarii in armata” prin care multi jucatori au ajuns la steaua impotriva vointei lor sau a cluburilor lor. Asta e un adevar pe care si voi ar trebui sa il acceptati.In rest respect pentru toti stelistii care merita respectati.

gogu (3 comentarii)  •  21 august 2008, 9:19

daca in 89 ar fi fost revolutie si nu lovitura de stat derbiul departamental dinamo – rapid, ca si alte derbiuri de traditie se tineau la jilava. pai dinamo si steaua au suporteri platiti, cine nai sa tina cu echipa militiei sau cu apevistii lu’ ceasca. v-a batut soarele in cap.

rapidb (11 comentarii)  •  21 august 2008, 9:27

@balauru, @felix, @tosiro , (mai ai multe nick-uri?) o sa-ti raspund punctual…

1) Rapid este o echipa normala, infiintata din dragoste pt sport (asta nu intelegeti voi), fara pretentii de a detine suprematia prin orice mijloace! O echipa care a acceptat mereu concurenta si nu s-a suparat cand adversarul, mai bun fiind, a castigat! Asta si este esenta sportului, cel mai bun sa castige! Dupa 19 ani de fotbal intr-un cadru organizat, am pretentia ca inteleg acest fenomen! Daca in perioada interbelica, Rapid nu a castigat campionatul, este pt ca nu a avut cea mai buna echipa. Chiar si asa Rapid a obtinut anumite performante, atat pe plan intern cat si pe plan extern, destul de bune! Din ’32(anul infiintari primei ligi) si pana in ’45 (anul instaurari, de catre comunisti, guvernului Petru Groza) avem 7 cupe (6 consecutiv, un adevarat record), o finala Europeana, am castigat campionatul de razboi intitulat Cupa Basarabia (pe care trona scris „In cinstea celor care au luptat impotriava HIDREI BOLSEVICE”)..

2) Din cate stiu exista o echipa FC Craiova cu mult timp inaintea venirii comunistilor la putere… nu cunosc daca Universitatea Craiova este continuatoarea acelei echipe!
Chiar si asa , Universitatea nu a activat direct in prima liga, nu a fost o echipa infiintata avand ca unic scop propaganda comunista, nu a beneficiat inca de la infiintare de practici mizerabile… e o mare diferenta pe care doar voi nu sunteti capabili a o intelege!

3) Doar o minte bolnava poate cataloga o echipa ca si comunista doar pt ca a trecut prin acea perioada, echipa asta avea 22 de ani in momentul instaurarii comunismului la putere!
Da am fost un club departamental in acea perioada si am primit anumiti bani de la minister (multumiti-le parintilor vostrii comunisti pt acest aspect)!
Pt a intelege diferentele, este suficient sa citesti articolele din EVZ bazate pe acea stenograma din ’53!

evz*ro/articole/detalii-articol/812381/Ceausescu-primul-blatist-al-tarii/
evz*ro/articole/detalii-articol/812482/Securitatea-i-a-amenintat-ca-le-aresteaza-parintii/
evz*ro/articole/detalii-articol/812635/Le-cerea-stelistilor-sa-nu-vina-la-nationala/
evz*ro/articole/detalii-articol/812732/Ceausescu-E-adevarat-ca-am-facut-o-prostie-cand-am-distrus-Flacara-Ploiesti/
evz*ro/articole/detalii-articol/812854/CORNELIU-MANESCU-CCA-nu-se-bucura-de-simpatie/
evz*ro/articole/detalii-articol/813018/ADI-DOBRE-Nimic-nou-pe-frontul-de-Est/
evz*ro/articole/detalii-articol/813021/Ceausescu-deranjat-de-criticile-din-ziare/
(Toshirica, chiar am o mare rugaminte… poate comentezi fiecare articol in parte?)

4) Deci am stabilit, inca din ’45 in Romania activa un guvern marioneta impus de comunisti, nici nu putea fi altfel atat timp cat tancurile rusestie erau o prezenta fizica!

ro*wikipedia*org/wiki/Alegeri_generale_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia%2C_1946

„Blocul Partidelor Democrate, alianţa electorală care forma guvernul de stânga al prim-ministrului dr. Petru Groza, era formată din Partidul Comunist Român, Partidul Social-Democrat, Frontul Plugarilor (formaţiunea politică a prim-ministrului), Partidul Naţional Liberal-Tătărescu, facţiunea ţărănistă a lui Anton Alexandrescu şi Uniunea Patrioţilor”

Poate cineva sa cunoasca care au fost motivele pt care Rapid a jucat cu „soarele” pe tricouri? Cred ca se poate specula destul pe aceasta tema… poate au avut anumite avantaje, poate au fost nevoiti sa se adapteze politicii vremii, poate au fost fortati…?

„Alegerile din România din 1946, convocate la scurtă vreme după terminarea celui de-al doilea război mondial, în condiţiile prezenţei trupelor de ocupaţie sovietice în ţară, [4] au avut caracteristici asemănătoare cu procesele electorale din celelalte ţări eliberate de Armata Roşie, care aveau să devină în scurtă vreme ceea ce se va numi mai târziu Blocul răsăritean”

In gandirea voastra ghencista, faptul ca Rapid a purtat un insemn al BPD, a adus comunismul in Romania?

Ca suporter, rapidist, eu imi asum acest fapt in istoria echipei mele! Intrebarea e, voi va recunoasteti originile? Compromisul pe care l-au facut conducatorii Rapidului poate ca a pastrat vie legenda acestei echipe (spre deosebire de Carmen Bucuresti, Unirea Tricolor … )!

5) Asa este, pana in anii 70, cu o echipa foarte buna se mai putea castiga campionatul, inca nu reusisera concentrarea marilor valori la cele 2 clone comuniste (e o mare diferenta intre o clona stalinista si o alta echipa aparuta in perioada comunista)!
Au fost multe abuzuri si pana in ’70, foarte multe fiind prezentate in materialele din EVZ… o sa punctez doar 2, desfiintarea echipei CCA Campulung Modovenesc(aflata pe primul loc in campionat) si transferarea celor mai buni jucatori la CCA Bucuresti in acest mod castigand campionatul din ’53.
Un alt moment este meciul din campionatul ’64 dintre dinamo si Brasov (Orasul stalin) in care, surata mai are a castigat cu 9-1 (golaveraj suficient pt a trece pe primul loc) impotriva echipei de pe locul 4 urmat de un egal ar Rapidului la brasov care a compromis acel campionat! Asta spune multe despre modul in case se juca fotbalul in perioada comunista, atunci cand erau implicate cele 2 clone!

6) In acceptiunea voastra onoarea inseamna sa treci cu vederea un adevar istoric!!!!
Asa este sunteti niste avortoni ai istoriei, un adevar simplu de probat!

7) copos este cea mai neagra pata de pe istoria acestui club, a reusit sa indeparteze suporterii de la stadion, nu veti gasi rapidisti care sa fie multumiti de activitatea lui!

Rapid era o echipa care a jucat cu 50000 de spectatori in divizia B, avea o galerie respectat oriunde mergea in tara (singura galerie organizata in perioada comunista)… aceste generatii de dupa revolutie au inteles gresit anumite drepturi si au tras mult in jos prestanta galeriei Rapidului!
Nu mai exista respect pt oameni, tinerii nu au cei 7 ani de acasa…

D-zeu sa-l odihneasca pe nea Mincea, dupa moartea lui galeria noastra a avut mult de suferit din punct de vedere al imaginii!

Deci toshirica, daca eu mi-am pierdut timpul raspunzand aberatiilor tale, poate iti permiti si tu sa comentezi articolele din EVZ! Merci!

Ghindeanu Vlad (3 comentarii)  •  21 august 2008, 9:32

Domnule Geambasu,

in primul rand, felicitari pentru articol.Este, in nota celorlalte, adica de la bun in sus.

Va rog, insa faceti-ne un serviciu luati-i cablul de la calculator sau bateria de la laptop lui Buzarin, sa nu mai scrie! Sa ne lase in pace, el nu vede ca nu are haz deloc?? Sa nu mai zic de comentat, de cand comenteaza el meciuri pe GSPTV, lumea se uita pe mute la TV!

Va multumesc

rapidb (11 comentarii)  •  21 august 2008, 9:36

Revin cu o completare la punctul 5:

Dupa ’70, in perioada totalitarism-comunismului, doar echipele unor jucatori de geniu ca Dobrin si Balaci au mai reusit castigarea campionatului de cate 2 ori! In rest, clonele comuniste au monopolizat aceasta disputa!

O sa va explic si notiunea de clona comunista!

De ce clona? De ce CSKA?Haideti sa mai vedem odata filmul.

La Moskova e frig. Ninge al dracului de mult. Dar e si ceva bun in asta. Ai toate conditiile sa inveti sa skiezi.
In 1901, un Mare Duce – ministru adjunct (intamplator de interne), semneaza actul de nastere al Societatii de Ski Amator (sau ceva de genul asta) – OLLS in limba rusa. Se vede treaba ca rusii inca de la inceputul secolului trecut erau foarte tari la initiale…
In 1911 in cadul OLLS ia fiinta si sectia de fotbal. Culori – tricou albastru navy, sorturi albe.
Intre timp, in 1918 are loc revolutia rosie. Comunistii vin la putere, nu doar in politica, ci si in sport. In 1923 OLLS este preluat de armata, schimbandu-si si numele in OPPV (v-am spus ca rusii au o slabiciune pentru initiale…) – organizatia centrala de sport a armatei rosii. Culorile raman aceleasi.

In 1928 armata rosie implineste 10 ani. Pentru ca evenimentul sa nu treaca neobservat, prin ordin special al comisarului poporului (!) ia fiinta Casa Centrala a armatei rosii (CDKA). Toate echipele fostei OPPV preiau acest nou nume, inclusiv echipa de fotbal.
Casa Centrala a Armatei…rosii – va suna cumva cunoscut?

In 1939 rusii au o revelatie. Ia stai, tovarase…adica noi suntem echipa armatei rosii, ma-ntelegi..rosii…si jucam in albastru-alb?!?!? Le-au fost necesari 21 de ani, dar s-au prins. Astfel, din acel an de gratie, tricourile au devenit (evident) rosii, iar sorturile albastre.
La loc de cinste, pe tricou, a aparut si steaua ca emblema. Exact steaua de pe epoletii armatei sovietice. Pentagrama care reprezenta gradele ofiterilor. Imaginatia este la ea acasa.

1951. O noua schimbare de nume. Casa Centrala a Armatei rosii se transforma in Casa Centrala a Armatei Sovietelor – CDSA. Numitor comun exista, nu va speriati – Casa Centrala a Armatei. Ne grabim sa ajungem in zilele noastre, In fond, nu despre acest CSKA vrem sa povestim…

1957. Denumirea se schimba din nou – clubul sportiv cental al ministerului apararii – CSK MO.
In fine, in 1960, ostasii rusi isi gasesc linistea si aleg sa-si numeasca echipa simplu si tandru: clubul sportiv central al armatei – CSKA. Fara soviete, fara rosii, fara nimic…in fond, toata lumea stia despre ce era vorba.

Sa ne intoarcem in micul Paris. Incepand din vara lui ’44, Romania a inceput sa intre in ghearele hidrei bolsevice. Pe ecranele patriei a inceput sa ruleze filmul prost pe care rusii il priveau din ‘918. Doar ca la Bucuresti cadrele rulau mult mai repede; deja exista now-how, deja existau specialisti care sa faca totul posibil. Modelul sovietic a fost importat si in sport.

1947. Ia fiinta Asociatia Sportiva Armata Bucuresti. ASA. Asa cum ii sta bine unui bastard cu tata suspus, ASA este inscrisa direct in prima liga, beneficiind de desfiintarea echipei Carmen (a industriasului Mociornita) de catre autoritatile comuniste ale vremii. Salvat de la retrogradare prin metode specifice (acel ASA nu avea valoare de prima liga), copilul din flori al sportului comunist este rebotezat. Astfel, incepand cu anul urmator – 1948 – echipa se numeste … CSCA – Clubul Sportiv al Armatei. Culorile? rosu si albastru. Stema? Steaua sovietica.

Ati mai auzit undeva numele asta? Cateva paragarafe mai sus. Ca sa glumim putin, se pare ca nu Steaua este clona lui CSKA, ci CSKA este clona Stelei, din moment ce rusii s-au numit CSKA abia in 1960, in timp ce pe Dambovita era deja un CSCA inca din 1948.

Steaua are toate, dar absolut toate elementele care definesc o clona. Nu e vorba despre o asemanare a chipului, ci de o coincidenta a ADN-ului.
Aceeasi paternitate (armata comunista), acelasi nume (CSCA/CDKA), aceleasi culori, aceeasi stema. Culmea, rusii au o fila nepatata in istoria lor. Echipa de fotbal, formata in 1911, in democratie, a intrat in mod fair in competitiile vremii. Clona din Bucuresti a pus din prima secunda de viata bocancul in gura principiului de competitie sportiva, intrand direct in prima liga. Mai mult, folosindu-se de metode ce se vor dovedi in timp specifice, clonele vor evita retrogradarea pentru a-si continua monstruoasa existenta in sportul romanesc.

Sa revenim la geneza CSKA-ului romanesc. Am inteles cine sunt parintii spirituali. Totusi, cui a apartinut mana din care a fost zamislita CSCA? Da, exact…cine a semnat actul de nastere, recunoscand bastardul?

Ne raspunde ganditorul mm stoica. Facut (presedinte) la apelul bocancilor, mm se simte dator sa repereze onoarea Stelei, inventandu-i o noua istorie. Ma rog, sluga stie pe ce se bazeaza, si anume pe nivelul de cultura negativ al populatiei steliste, dispusa sa imbratiseze orice teorie mai mult sau mai putin evolutionista din care sa lipseasca maimuta (bolsevismul). Citatul este aproximativ, insa pastreaza ideea marelui intelectual stelist. Zice asta asa:
„Steaua a fost infiintata de ofiteri romani fara legatura cu regimul comunist, ofiteri ai armatei regale cu studii la Londra”
Dupa ce ne revenim din soc, luam la bani marunti elucubratiile istoricului de langa cimitir.

In 1947 nici un ofiter roman nu putea avea studii la Moscova; era prea devreme.
Cel care a semnat certificatul de nastere al Stelei se numeste Mihail Lascar. General, militar de cariera.
Lascar este una dintre figurile constroversate ale Armatei Romane. A luptat pe frontul de est contra rusilor pana in noiembrie 1942, moment in care a cazut prizonier. Desi se stie despre el ca a luptat impotriva armatei rosii pana in momentul capturarii, Lascar s-a intors in Romania in calitate de comandant al diviziei Horia, Closca si Crisan. Ca si divizia Tudor Vladimirescu, aceasta unitate era alcatuita din soldati romani cazuti in prizonierat rusesc.
Ambele unitati au fost folosite ca si instrumente armate de sustinere a guvernului Petru Groza, guvern marioneta impus de sovietici la 6 martie 1945.
Datorita acestui fapt, Mihail Lascar a fost numit mistru de razboi, calitate din care a semnat infiintarea Stelei.
Acesta este ofiterul fara nici o legatura cu regimul comunist care a facut-o pe Steaua. Cu mana lui. Dar nu prin propria vointa, pentru ca, desigur, Lascar nu avea nici o treaba cu fotbalul. Lascar l-a recunoscut pe micul CSCA. Adevaratul sau tata este generalul (cam multi generali in povestea asta, nu?) Susaikov, reprezentantul URSS in comisia aliata de control instituita in Romania dupa ’45. Daca reprezentatii aliatilor in aceasta comisie s-au roit repede, lasandu-ne (conform intelegerii) pe mana rusilor, Susaikov a ramas doi ani, pana in octombrie ’47.
Elocvent este discursul tatalui lu’ CSCA la plecarea sa din Romania: „Plecand de aici, purtam in inima noastra increderea ca poporul roman, popor frate poporului rus, va pastra in veci prietenia si recunostinta marelui popor sovietic”.

Nu stiu de ce ii urati voi, eu insa ii urasc pentru tot ce au reprezentat in sportul romanesc de la infiintare si pana acum.
In plus, acum ii urasc pentru ca ei nu sunt altceva decat barometrul starii de sanatate a societatii noastre. Si pentru ca acum aceasta reprezinta un mediu propice, parazitii s-au inmultit exagerat si periculos.
Mai mult ca oricand este datoria noastra de rapidisti sa le cunoastem adevarata istorie si sa le-o promovam. Pentru ca numai astfel vom putea stopa propagarea molimei.

Ghindeanu Vlad (3 comentarii)  •  21 august 2008, 9:40

Rapid e farmecul vietii!
Sa stea 25 de ani in B, sa aiba spectatori muncitori de la CFR, sa priveasca la TV cum marile echipe(Craiova,Dinamo, Steaua) castiga titluri si/sau joaca in Cupele Europene. Apoi, sa vina brusc in A, si sa sustina ca ei sunt cei mai corecti si saraci si ca, de fapt cei ce au luat titluri au luat pentru ca ori sunt comunisti, ori militieni sau eu mai stiu ce…. Jalnici *** astia 🙂

rapidb (11 comentarii)  •  21 august 2008, 9:40

Revin cu o completare la punctul 5:

Dupa ’70, in perioada totalitarism-comunismului, doar echipele unor jucatori de geniu ca Dobrin si Balaci au mai reusit castigarea campionatului de cate 2 ori! In rest, clonele comuniste au monopolizat aceasta disputa!

Pot sa va explic si notiune de clona comunista, doriti acest lucru?

Sandokan (127 comentarii)  •  21 august 2008, 9:43

@Balauru’.
1.De ce semnezi cu mai multe nickuri ca sa spui aceeasi tim*pe*nie cum prinzi ocazia?
2.Nu esti dect un dezinformator comunist, „meserie” invatzata de la bolshevicii care v-au infiintzat si care care nu se uita usor.
3.Comunistii sunteti VOI (steaua) si dinamo.
4.Istoria a fost scrisa de FAPTE si de CRONICARI SPORTIVI SI SCRIITORI si 2-3 *** ca si tine vor sa o schimbe, cu asta v-ati ocupat toata viata.
5.Toata lumea STIE cine sunt comunistii adica s&d si aberatiile tale nu fac decit sa se vada cit de ipocriti si josnici sunteti, nici macar nu va acceptati istoria mizerabila asa cum este ea.
6.Interpretari si minciuni… orice *** poate scrie… mai scrie si ceva care face sens ca esti ridicol.
De 10ani incercati sa vrajiti lumea cu „noua istorie” si rid si curcile de voi…

SE7EN (7 comentarii)  •  21 august 2008, 9:47

Daca am incerca MACAR sa vorbim civilizat si sa ne respectam poate am comunica mai bine. Nu e un act de curaj sa jignesti o persoana pe care nu o cunosti.

Johnnie_comunistu (3 comentarii)  •  21 august 2008, 9:52

***

rapidb (11 comentarii)  •  21 august 2008, 9:55

@SE7EN, se cunoaste aceasta persoana … este o persoana bolnava, o persoana care neaga evidenta, adevarul… fa o cautare pe google dupa toshiro si vei gasi aceste incercari penibile de a denatura adevarul!

De foarte multi ani se chinuie sa albeasca istoria patata a clonei comuniste „CSKA” si sa denigreze Rapidul pt a justifica cumva infiintarea echipei lui favorite!

SE7EN (7 comentarii)  •  21 august 2008, 10:00

@rapidb, ce crezi ca rezolvam daca continuam sa ne porcaim unii pe altii. Nu putem sterge trecutul, nu putem desfiinta o echipa doar pentru ca a fost fondata de comunisti poate ar trebui sa incepem sa ne toleram unii pe altii.Si noi avem petele noastre de la inceputul perioadei Copos. Nu cred ca e echipa alba ca lacrima in Liga 1.

RPD (3 comentarii)  •  21 august 2008, 10:12

BUn articol daca ar fi fost scris de un elev de gimnaziu. Sincer ai avut o idee de ziarist mic care si-a epuizat imaginatia.
Vad ca marea majoritate au inteles cat de mult conteaza istoria in viata unui club. Sincer am respect pt. Craiova care a reusit sa realizeze niste lucruri extraordinare in conditiile in care clonele comuniste luau tot cu japca. Ma intreb oare nu le e rusine sa vorbeasca de 23 de titluri ? Mi-e scarba ca trebuie sa jucam cu astfel de echipe nedemne si murdare. Sunt mandru ca sunt rapidist si ca am stat 25 de ani in B dar nu ne-am patat istoria si ne-am luptat neincetat cu mizeria din Romania comunista. Asta da istorie si o prefer oricand celor 193 si ceva de titluri luate de clone.
Iar voi tineti in continuare cu dinamosteaua( pt. mine e acelasi club: clubul comunist dinamosteaua) ca de aceea este Romania unde este, din cauza mentalitatii marii majoritati care considera ca avutia obtinuta peste noapte trebuie respectata mai mult decat inteligenta si stiinta. De aceea ne reprezinta in lume nespalatii cu Mercedes si manele. Hai Rapid, duminica voi fi pe stadion sa blamez nesimtirea si jegul din tara mea: D I N A M O.

RPD (3 comentarii)  •  21 august 2008, 10:14

Sa nu uit: RESPECT COSTACHE, un rapidist ADEVARAT. BRAVO, suntem mandri de tine.

SE7EN (7 comentarii)  •  21 august 2008, 10:16

@RPD, ai prieteni sau rud care tin cu dinamo sau steaua?fi sincer

adi_stelistul (81 comentarii)  •  21 august 2008, 10:17

@rapidb

Nu o sa ma fac avocatul dinamovistilor (sunt convins ca se descurca si singuri) , dar daca ne referim la acel campionat din ’64 , ar fi bine sa-ti amintesti toata istoria sa (altfel , revenim la memoria selectiva de care ne facem de multe ori vinovati cu totii). Victoria incriminata a fost cu 3 etape inainte de final si a fost 10-1, nu 9-1. In sfarsit! Chiar si asa , Rapid mai pastra un avans de 2 puncte , in conditiile in care Dinamo mai avea de jucat si cu Steaua. In ultimele 3 etape , Rapid a facut egal acasa cu Progresul (echipa de pe ultimul loc !), a pierdut apoi la Brasov (categoric , cu 4-1) si a castigat ultima etapa. Nu esti primul rapidist care rememoreaza momentul si care leaga insuccesul Rapidului de acel scor , intr-adevar, neverosimil. Dar Rapidul a pierdut acel campionat pe mana ei. Dinamo putea invinge si cu 100-1 in ultimele meciuri , daca Rapid reusea sa invinga (inclusiv in fata ultimei clasate). Legenda cu titlul pierdut in fata „hidrei” v-ati creat-o singuri.
In ce priveste perioada ulterioara , vreme de douazeci de ani , cam de la inceputul anilor ’70 pana dupa decembrie ’89 , ati fost o echipa de pluton (cu publicul de care vorbesti , e adevarat). Nu v-ati mai luptat niciodata pentru vreun trofeu (deci nu vad cum v-ar fi putut fura cineva vreunul). A, ca Steaua si Dinamo au beneficiat de un sprijin disproportionat fata de al altora, e adevarat , dar pana la urma in asta consta furtul ? Ca n-ati fost voi aceia care sa beneficieze de acelasi sprijin? Ca altfel , chiar nu inteleg cu ce au furat Steaua si Dinamo pe Rapid. Dupa 1970 , daca nu gresesc (si n-o fac foarte tare) , Rapid n-a urcat mai sus de locul 8. Chiar fara Steaua si Dinamo , pozitia voastra maxima ar fi fost locul 6.
Poate nu inteleg eu bine.

rapidb (11 comentarii)  •  21 august 2008, 10:24

@RPD, este vorba de 10 ani in B si nu 25 cum incearca unii sa denatureze istoria… Chiar daca evoluam doar in B si tot cu Rapid as fi simpatizat! De ce ? Pt dragostea arata, de suporteri, acestei echipe!

@SE7EN, nu am nimic cu aceste echipe, nu vreau sa se desfiinteze acum … dupa revolutie exista aceasta posibilitate iar desfiintarea lor se facea nu datorita faptului ca au fost clonate de comunisti ci pt ca au fost beneficiarele unor mari abuzuri!

Nu pot inchide ochii atunci cand istoria este denaturata in acest hal!
Atat timp cat pe site-ul clubului sta scris „produsul armatei regale romane”… atunci acesti oameni ne iau de prosti! Dupa ce-si insusesc istoria , asemeni multelor trofee, n-o sa mai deschid gura in aceasta privinta!

SE7EN (7 comentarii)  •  21 august 2008, 10:26

@adi_stelistul , mai grav decat eventualele aranjamente de pe timpurile alea era faptul ca jucatorii erau adusi la steaua si dinamo „cu arcanul” si asta nu e o exagerare poti sa intrebi oameni mai in varsta si sa te convingi. Asta a contat mult in performantele acestor 2 echipe ca si faptul ca au jucat din prima in divizia A. Nimeni nu e perfect, si la rapid s-au facut magarii mai ales imediat dupa revolutie asa ca nu ar trebui sa aruncam unii in altii cu noroi ca nu are rost.

rapidb (11 comentarii)  •  21 august 2008, 10:34

@adi_stelistul, nu m-ai inteles, m-am referit la toate formatiile care au avut de suferit de pe urma abuzurilor comuniste din sport! Nu spun ca Rapid trebuia sa castige si celelalte echipe sa piarda!
Nu incerc sa creez o imagine de neprihanit pt Rapid, nu ma intereseaza sa atrag mai multi suporteri alaturi de club (este treaba celor din conducere sa faca acest lucru) si in acesta disputa nu este vorba de Rapid!
Se discuta mai mult de Rapid pt ca se incearca ceva de genul asta: „voi vorbiti?! si voi ati beneficiat de x, y z …”!

Ma repet, este vorba de marele rau facut de comunisti acestei tari in general si in particular sportului romanesc (pt ca despre acesta discutam acum)!

Tot ce vreau este ca aceste cluburi sa-si insuseasca istoria in mod public si gata , am tacut! Nu este vina suporterilor ca sunt dezimformati!

Majoritatea prietenilor sunt stelisti, daca le explic cum s-au infiintat imi spun ca ma insel pt ca pe site-ul clubului sta scris altceva!

Intelegi unde bat?

E nevoie sa ne acceptam istoria cu bune si rele nu sa ascundem gunoiul sub pres!

adi_stelistul (81 comentarii)  •  21 august 2008, 10:34

@SE7EN

Corect , nu neg asta. Face parte din sprijinul disproportionat de care vorbeam. Asa este ! Dar ce jucatori au fost luati „cu arcanul” de la Rapid? Goanta, cumva? Gheara? Imi pare rau , nu.
Si inca ceva : cu toata moralitatea de care vorbiti , ati fi acceptat fara niciun scrupul acelasi ajutor daca v-ar fi fost oferit voua. Asa cum nu aveti nicio problema cu provenienta banilor lui Copos . Cum nici suporterii Milanului n-au vreo problema cu felul in care si-a facut Berlusconi averea , cum nici noi nu-i reprosam lui Becali schimbul de terenuri cu armata , ci prostiile pe care le debiteaza.

SE7EN (7 comentarii)  •  21 august 2008, 10:38

@adi_stelistul, asa e , cum spuneam nimeni nu e imaculat.Si daca acceptam asta ar trb sa putem vb civlizat. Eu cand ma intalnesc cu prietenii mei stelisti si dinamovisti discutam despre transferuri, forma echipei, a jucatorilor etc. si reusim sa nu ne ciomagim la propriu. Cred ca nevoia asta de a-i jigni si provoca pe altii o au ultrasii care abia asteapta sa se incaiere in tribune sau langa stadion si care din pacate sunt in toate taberele.

dba (5 comentarii)  •  21 august 2008, 10:43

@rapidb,
“In cinstea celor care au luptat impotriava HIDREI BOLSEVICE”
Notiunea asta ai imprumutat-o de la marele filozof Gabriel Fuior (zis si Rassie – vezi blogul FZR.ro). Eu unul, n-am vazut nicaieri aceasta inscriptie. Ca sa nu mai pomenesc de rapidistii din anturajul meu. Tu ai vazut-o?
O minciunica aici una colo… si uite asa se scrie istoria.
Din pacate in Romania istoria este folclor, circula din gura-n gura. Plus ca marea istorie a Rapidului a fost scrisa de Ioan Chirila (dinamovist trup si suflet). Apropo, cum poti avea incredere in cineva care vibra pentru un avorton?
Ca vad ca te pricepi la istorie! Stii cine a trimis, pentru prima data, Rapidu’ in B?
Te ajut eu: Victoria Bucuresti (intreaba rapidistii cu state vechi de activitate nu generatia C-Strike)
Si inca ceva. La Moscova, in laboratoarele politburo-ului, s-au nascut mai multe echipe departamentale: echipa armatei, a securitatii, echipele universitare, dar si a ministerului transportului (Lokomotiv).
In loc de incheiere…
Vorbesti de istorie, pomenesti de comunism dar la ce anume te pricepi mai bine?

Kap (19 comentarii)  •  21 august 2008, 10:44

Se pare ca „farmecul vietii” unor marginiti si mereu frustrati este sa arunce cu noroi in cei ce reusesc sa ajunga in frunte, acolo unde echipa lor nu-si prea are locul.
Si cea mai draga scuza a lor e „echipele comuniste”.Care ele doua e motivul pentru care se intimpla toate relele.
****

adi_stelistul (81 comentarii)  •  21 august 2008, 10:47

@ rapidb

Pana una-alta , performantele in fotbalul romanesc au aparut abia din momentul in care s-au facut abuzurile de care vorbiti. Pana atunci , a fost o calificare in Mexic , una in primele 8 din Europa , 4 primaveri europene (Bacau,UTA,Steaua,Craiova) , eliminarea lui Feyenoord (urmata insa in turul urmator de un 0-8 cu Legia Varsovia). In rest, 1-7 cu Elvetia , 0-6 cu Spania , cupe europene parasite in primele tururi. Inclusiv cele 3 calificari consecutive la CM au fost una din oficiu, una pentru ca nu s-au prezentat egiptenii la meciul de calificare (erau in perioada Ramadanului) si una in care am luat locul 2 intr-o grupa de calificare de 3 echipe (dar in acea editie am avut si cel mai rusinos insucces din istoria nationalei : 1-2 cu Cuba).
Asta a fost politica vremii : succese indiferent cum. Gimnastica a ajuns unde a ajuns pentru ca cele mai talentate sportive erau adunate la Onesti (apoi Deva) , la matematica ne clasam pe primele locuri in lume, desi 99% dintre elevi nu prea intelegeau notiuni elementare de analiza matematica s.a.m.d. Asa si in fotbal : cei mai buni jucatori din tara au fost adusi la Steaua sau Dinamo. Iar faptul ca se antrenau impreuna tot anul a ajutat si echipa nationala (pentru ca , sa fim seriosi, fotbalisti talentati au mai fost, dar mereu le-a lipsit cate ceva). E rau ,e bine? Depinde din ce unghi privesti.

rapidb (11 comentarii)  •  21 august 2008, 10:53

@dba, scuze, nu am timp sa caut acum , o sa postez mai tarziu , am vazut mai demult o poza cu Cupa Basarabiei in care aparea scris asa ceva
o sa caut peste cateva ore si o sa postez un link!
Revin mai tarziu pe site!

vlad_buc (1 comentarii)  •  21 august 2008, 11:05

geambasule poti sa’mi spui si mie de ce’ati cumparat pana la urma drepturile alea? ca sa va bateti joc de oameni? e vre’o politica de a aduce publicul la stadion restrictionand accesul microbistului de rand la transmisiuni TV? (ideea n’ar fi rea da’ v’a costat vre’o 100 de milioane EUR campania asta – bunul samaritean GSPtv aduce lumea inapoi pe stadioane) poti sa’mi explici si mie in 2 cuvinte, jumatate de fraza macar geambasule care a fost rationamentul pentru care un meci ca UNIVERSITATEA CRAIOVA – OTELUL nu se transmite pe nici un ***GSP 1,2,12,1000 nu ma intereseaza cate sunt. ati hotarat voi ca din cele 9 meciuri pe etapa, unul singur nu se televizeaza si cele 18 participante se sacrifica pe rand o data la x etape? de ce nu se pot transmite toate 9 meciurile? adica 8 intra dar 9 ,nu? 8 meciuri pe etapa, au hotarat capetele voastre luminate, e exact doza optima care se recomanda a se servi microbistului deja mai mult decat surescitat de tratamentul la care l’ati supus pana acum? eu sunt din bucuresti vreau sa vad craiova etapa asta, sunt consumator de fotbal autohton prin urmare unul dintre clientii targetati de voi pentru a va vinde kkatul impachetat pa’ care ati dat o gramada de bani. e interesul vostru prin urmare sa ajungeti la mine, la noi pentru ca in situatia mea pentru meciul asta sunt sute poate mii. Pana acum pentru lucratura pe care ati facut’o cu GSPtv si RDS’ul vostru, va acuzam ca ati fi doar hulpavi, parveniti, sacali, jigodii, mizerii de oameni si de caractere, scursuri din mahalaua tranzitiei asteia care nu se mai termina odata, dejectii si ramasite ale comunismului. Dar odata cu aceasta excelenta miscare de marketing (alegerea de a nu televiza Craiova cu otelul) ***

dba (5 comentarii)  •  21 august 2008, 11:15

Am gasit-o eu:
…care mai detine si o replica a Cupei Basarabiei, titlul cucerit de RAPID în 1942, dar nerecunoscut acum de FRF.
(campionatul era intrerupt din cauza razboiului)
Atrage atentia insriptia de pe ea: „Oferita de ziarul Universul spre cinstirea celor care lupta împotriva hidrei bolsevice pentru reîntregirea tarii”.
(Cupa a fost oferita de ziarul Universul, patron care avea motto-ul „santajul si etajul” – referitor la cladirea Universului aflata pe Brezoianu)

vlad (1 comentarii)  •  21 august 2008, 11:20

hahahha

slab (1 comentarii)  •  21 august 2008, 12:18

slab si fara talent, esti praf mestere… incearca yoga, scrisul nu e de tine…

n-ai conflict, n-ai final, nici macar un cadru mai omenesc…

sami (18 comentarii)  •  21 august 2008, 12:21

Lasa-ti istoria sa o analizeze altii noi traim in prezent nu in trecut. Cu ce a ajutat istoria anul trecut pe Dinamo,Rapid si Steaua cand CFR Cluj a fost pe 1? Cu nimic.Cu ce ajuta anul acesta istoria daca ia Urziceniul campionatul ? Cu nimic. Va chinuiesc amintirile ca pe cei de la 3SE? Va bucurati ca ati mancat ieri miere si lapte si acum nu aveti nicio coaja de paine,va bucurati ca ati avut 100 de femei in trecut si acum iesiti in parc si nu prea mai aveti succes nici la cele vaduve. TRAITI IN PREZENT !

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 12:24

da, articol foarte foarte slab

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 12:28

la emisiunile tv in care apare geambasu schimb programul instantaneu.
este de departe cel mai slab comentator sportiv. ever.

fanfotal (3 comentarii)  •  21 august 2008, 12:31

🙂 pe alocuri amuzant… dar de unde si pana unde varianta emo? curios…

steaua lenin (14 comentarii)  •  21 august 2008, 12:31

o iubim pe steaua si-a ei galerie!
si pe toti stelistii…ii iubim mult!

ice_ears (1 comentarii)  •  21 august 2008, 12:32

fratilor ..cand spuneti ca comunismul a adus cel mai mare rau sportului romanesc prin infiintarea cluburilor Dinamo si sToaia..poate ar trebui sa va ganditi mai bine..
Cati sportivi ar mai fi fost campioni europeni, mondiali si olimpici fara un aceste 2 cluburi ?? aveti tupeu sa raspundeti cinstit ?? Unde ar fi ajuns marii campioni romani din zone precum Dobrogea, Banat, Transilvania fara ajutorul celor 2 cluburi ?

cum ar fi ajuns Patzaichin daca ar fi ramas in Tulcea, fara ajutor din partea clubului Dinamo ? Unde ar fi ajuns senzationala Elisabeta Lipa din orasul Siret judetul Suceava?

sunteti incredibili cand spuneti bazaconiile astea..chiar credeti ca nationala romaniei de fotbal ar fi avut asemenea performante fara ca echipele de club sToaia Dinamo sa aiba performante?? unde ar fi ajuns Hagi daca ar fi ramas la Sportul Stundentesc?

Nu vreau decat sa fim seriosi sa respectam trecutul, sa ne slavim campionii oriunde s-ar fi nascut, indiferent de clubul la care au activat.

replica pe care toti idiotii o spun cu „echipa militiei” „echipa armatei” si tot felul de tampenii ii fac pe ei sa fie comunisti , nu mai exista nici echipa militiei , nici a armatei..uitati-va in acte sa vedeti ca sunt societati de sine statatoare.

Sper din toata inima sa zdrobim zburatoarele odata pentru totdeauna sa-si aduca aminte ca si ei au avut legatura cu comunismul (CFR = Lokomotiv)

Bafta

fanfotal (3 comentarii)  •  21 august 2008, 12:33

@ sami

imi place cum gandesti, si ai 100% drepate ce a fost a fost, nu trebuie ne tot legfam de trecut, de comunism, zile negre, etc. Trebui sa invatam sa privim inainte.

Comentează