Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Rapid-Dinamo, varianta emo

Pentru cei foarte tineri, războiul declaraţiilor e caraghios şi lipsit de sens

Bucureşti, 2008, vara respiră pîrjolul final. Olimpiada se stinge. S-au terminat concediile, copiii îşi petrec ultimele zile de vacanţă. Acasă, la bloc, la birou, în faţa calculatorului, cu […]

miercuri, 20 august 2008, 2:31

Pentru cei foarte tineri, războiul declaraţiilor e caraghios şi lipsit de sens

Bucureşti, 2008, vara respiră pîrjolul final. Olimpiada se stinge. S-au terminat concediile, copiii îşi petrec ultimele zile de vacanţă. Acasă, la bloc, la birou, în faţa calculatorului, cu mîinile arcuite deasupra tastaturii şi cu ochii pîlnie pe monitorul LCD. Cînd nu sînt pe mess, cînd nu downladează filme şi cînd se plictisesc pînă şi de Counter Strike, intră pe site-urile de sport. Se cheamă că fac mişcare.

Vlad şi Mihai sînt doi puşti cu adevărat fericiţi. Săptămîna asta au descoperit un game interesant, lansat de două cluburi bucureştene. Rapid contra Dinamo. Tag-uri: derby, război, brichete, chibrituri, cîini. Nu înţeleg ei prea bine regulile, dar tentaţia bate orice obstacol. Jocul e cool.

Vlad: Eu ţin cu Rapid!
Mihai: Bravo, eu ţin cu Dinamo!

Vlad: Ha, cu avortonii ăia!
Mihai: Nu ştiu ce sînt ăia avortoni. Tu ştii?

Vlad: Sînt ăia care au intrat cu tancurile sovietice în România!
Mihai: Şi cine erau sovieticii?

Vlad: Nişte oameni răi. Noi am fost buni mereu. Ceferişti, nu miliţieni.
Mihai: N-am auzit de miliţieni. Dar aţi jucat în Divizia B, nu aţi bătut pe nimeni.

Vlad: Nu ştiu ce-i Divizia B, dar nu poate fi ceva de rău. Noi am fost mereu singuri împotriva tuturor!
Mihai: Şi farmecul vieţii voastre era să vă uitaţi la noi cum cîştigam titluri.

Vlad: Normal, pentru că aţi folosit mijloace specifice. Noi eram săraci şi cinstiţi. Ne-aţi atacat istoria, fiinţa.
Mihai: Vorbe, noi cîştigam mereu! Şi acum e la fel.

Vlad: De-aia vă pregătiţi de Champions League şi nu ajungeţi niciodată acolo.
Mihai: Bine că aţi ajuns voi! Cu Rednic ce aţi avut?

Vlad: Cine e Rednic? Eu sînt cu Peseiro. Hai să vorbim despre meci, despre fotbal.
Mihai: Habar n-am ce-i aia Peseiro, o parolă? Şi ce să vorbim despre meci?

Vlad: Echipe, tactici, chestii din astea…
Mihai: Mă laşi, pe cine interesează? Şut, gol, ofsaid, aut, corner. Prostii. Altceva. Ai auzit ce a zis Turcu, e rost de bătaie pe Podul Grant!

Vlad: Eu nu îl ştiu pe Turcu, îl ştiu pe Arabu’ nostru care bagă bani la echipă. Şi nu va fi nici o bătaie, că aduc jandarmi.
Mihai: Păi, atunci eu nu mai joc. Şi nu mai ţin cu Dinamo

Vlad: Ai dreptate prima oară pe ziua de azi. E o tîmpenie de joc. Nici eu nu mai ţin cu Rapid. Hai înapoi pe mess că ne-au dat ăia dispăruţi.
Mihai: Nişte avortoni!

Comentarii (197)Adaugă comentariu

jack (5 comentarii)  •  20 august 2008, 14:45

nu inteleg nimic:|zici ca e scris in 5 min . Iar cu emo 😐 serios acum au dat aia de la pro …stire copii emo se sinucid:| si dintr-o data se destepteaza romanu ca prostu: da! uite o problema pentru tineretul din tara noastra . Nu vedeti cat de prosti suntem au fost doi cai batuti si imediat vine pro cu petitia politia animalelor:| si culmea toti frate: vai ce problema mare pentru noi! de aia o ducem rau sincer suntem atat de retar3dati incat credem tot ce ne zice cutia aia numita televizor. Pana la urma emo sunt de ani buni animale sunt batute de an buni dar nimeni nu a ridicat un deget pana nu a aparut presa . Asa e si articolul asta penibil … sincer cati crezi ca stau si asculta toate idioteniile ce le numiti voi stiri sportive? Mie jena ca tot bagam stiri despre fotball 3 sferturi de ziar si un sfert restu . Cand a murit Dobrin dumnezeu sal ierte a-ti scris despre el o saptamana de parca ar fi castigat cupa mondiala cand a murit Prima gimnasta medialiata la jocurile olimpice ,A-ti scris 3 randuri!! 😐 e penibil si a trebuit sa treaca 2 zile sa republicati un interviu. Pana la urma schimbativa denumirea in cv asemenator cu : Gazetta Fotbalului sau simplu Fotball magazin

asasin (1 comentarii)  •  20 august 2008, 14:45

nu vad rostul?! cred ca trebuia sa pui in loc discutia asta niste stelute,bipuri,amenintari si in final cu planificarea „intalnirii” in zona stadionului ca sa se faca „dreptatea” in mod barbatesc…va urma.

Unuplusnoua (2 comentarii)  •  20 august 2008, 14:48

Desi imi dau seama ca nu asta ar fi ideea articolului, ar fi o greseala sa se puna egal intre tineri, mess, emo, prostie, lipsa de sport. Cred ca sunt multe specimene in fotbal (deloc tineri) ce dau dovada de o prostie incomensurabila fata de tanarul mediu sa zicem.
PS: argumentele dinamovistului sunt mai putin plauzibile ca ale rapidistului:P

hmmm (8 comentarii)  •  20 august 2008, 14:49

ăștia nu sunt emo,Cristi ! pt. a fi emo, nu trebuia sa le lipseasca o lama de ras din fata cu care sa se cresteze,trebuiau sa aibă o conversație despre cât de neînțeleși sunt ei de către părinti ,iar la final totul se incheia intr-o baie de sânge… copiii pe care-i imaginezi tu,sunt mai degrabă generatia yahoo-messenger! 🙂
oricum,cred ca ti-ai atins ținta cu acest editorial! touche !

Radu (11 comentarii)  •  20 august 2008, 14:51

Da soarele bolsevic din 46 cand o sa vi-l dati ma jos de pe tricouri? ****

sexul avortonilor (10 comentarii)  •  20 august 2008, 15:01

nu putea fi mihaela si cristi

ockiu (14 comentarii)  •  20 august 2008, 15:01

nice – chiar daca cei doi tineri nu`s chiar emo … directia data de articol e buna 😉

Basarabeanul alb-visiniu (9 comentarii)  •  20 august 2008, 15:08

Динамо-Стяуа = derbyul sovietiCO-COmunist!
Restul sunt vorbe, eschivari…
Pata comunista de pe aste 2 cluburi nu mai poate fi stearsa decat prin desfiintare.
(Precum s-a procedat cu Victoria, FC Olt, Flacara Moreni…)

istorie (1 comentarii)  •  20 august 2008, 15:09

nu foarte inteligent articolul.

lasand la o parte chestia cu rapid, steaua si dinamo e deranjant modul in care minimalizezi niste realitati istorice.daca astia mici nu mai stiu ce e aia comunism, cred ca e de datoria celor care au trait epoca respectiva sa le deschida ochii, macar de dragul adevarului istoric.

au murit niste oameni si mult mai multi au avut de suferit.
***

CL (53 comentarii)  •  20 august 2008, 15:18

Adevarul e ca de cand a fost confiscat de niste agramati bolnavi de notorietate, carora voi, presa, le mancati din palma (si nu sunt convins ca o faceti pro-bono…), nu numai generatia messenger nu intelege nimic, nici macar noi astialalti care i-am mai apucat pe Dobrin, Rica, Balaci, Marcel Raducanu sau Lita jucand nu prea mai intelegem mare lucru din fotbalul asta scrasnit pe care ni-l vindeti.
Cel mai rau lucru care i se intampla fotbalului romanesc de azi este ca umorul sau caracteristic a disparut cu desavarsire. Incerc sa-mi imaginez o astfel de disputa purtata, sa zicem, de Titi Teasca, Valentin Stanescu si Pisti Covaci (Dumnezeu sa-i odihneasca pe toti, ca tare ne lipsesc!), sau in teren intre Rica, Dumitrache si Costica Zamfir. Oare ni s-ar fi strepezit dintii la fel?

Mihai Popa (6 comentarii)  •  20 august 2008, 15:21

Interesant articol… totusi… l-as intreba pe domnul Geambasu daca dumnealui stie cum era in comunism. Eu am abia 22 de ani, deci experienta mea se rezuma la doar 3 anisori, in varful carora am imaginea tabloului lui Ceausescu aruncat intr-un cos de gunoi la gradinita si pe maica-mea luandu-ma,speriata, acasa. Asadar… cum era in comunism? Intrebarea cea mai importanta este… DOMNUL ZOTTA STIE CUM ERA IN COMUNISM? DOMNUL ZOTTA AR FI LUPTAT IN COMUNISM PENTRU CAUZELE NOBILE PENTRU CARE A AVUT DE SUFERIT RAPIDUL? simple intrebari…

stelist (1 comentarii)  •  20 august 2008, 15:24

va fak io un articol…knd ma cert cu ursi de steaua si de dinamo….jukam amandoi la dinamo93 da io tzin cu steaua pana la moarte si dupa si el cu terminatzii aia:))))))))))

marius din iasi (28 comentarii)  •  20 august 2008, 15:42

aricolul e chiar foarte bun. Zotta si Borcea sunt chiar ridicoli. Ce e aia comunism? Voi credeti ca mai intereseaza pe cineva? Generatiile se schimba, istoria da un aer de atunci, nu de acum… Atunci aia se bateau, se impuscau, se omorau. Bine ca nu-i si acum asa. Fotbalul nu inseamna istorie, fotbalul e un joc, sunt orogolii, meciuri in care iti pierzi glasul de la atata cantat, dar atat. Si inca ceva, fotbalul e un factor de influenta pentru educatia multor tineri, iar domnii care arunca declaratii in stanga si-n dreapta ar trebui sa fie mai responsabili.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  20 august 2008, 15:48

Mihai Popa
Din pacate stiu cum era in comunism, din fericire este bine ca voi nu l-ati trait. E bine sa aflati insa niste lucruri, printre multe altele. Steaua si Dinamo erau cluburi departamentale si faceau legea. Armata plus o parte a familiei Ceausescu de o parte, Securitatea si Militia de cealalta. Adevarul e ca totusi aceste echipe aveau si propria scoala de fotbal si au scos multi fotbalisti mari. Rapid era tot club departamental, al Ministerului Transporturilor, dar cu o putere mai mica. Realitatea nu e chiar atit de sumbra cum o prezinta istoricii de ocazie de azi, din Grant. Atunci cind au avut echipa nimeni nu i-a impiedicat sa cistige titlul sau Cupa Romaniei.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  20 august 2008, 15:49

marius din iasi
asta ziceam si eu

Adyr (2 comentarii)  •  20 august 2008, 15:51

Daca stiati ce e „EMO” era perfect ! E amuzant articolul, serios ! Nu, Zota nu stie ce e comunismul, probabil ac nici Borcea, nici Turcu, nici Badea da’ nici Taher ! Ei stiu ca a fost o perioada foarte prospera pentru ei, care le-a deschis niste usi …ba nu, porti maaaaari de unde se poate fura si mai tare dar unde nu-ti mai face nimeni nimic !

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  20 august 2008, 15:55

Adyr
Stiam, dar am fortat un pic. Personajele mele sint de fapt niste mici hackerasi!

sef de post(da’ nu ala prost) (3 comentarii)  •  20 august 2008, 16:01

Draga Nea Geambasule !Sunt dimamovist de cand eram doar ca bobul de mei. Totdeauna nu am inteles ura acelora contra unei echipe care ,sponsorizate de un minister ,obiectiv sau subiectiv,hulit . Nici mie nu mi-au placut militienii care iti cereau ‘bolentinul’ si iti altoiau doua ‘pulane’ pe spinare ca asa ‘vrea muschii lor’, dar asta nu m-a determinat sa nu iubesc echipa asta! N-am inteles ce legatura putea fi intre Dumitrache si sectoristul de la noi din cartier,care de altfel tinea cu Rapid!Tot asa nu inteleg cum unii accrediteaza ideea ca aceste cluburi (dinamo si steaua) ,sunt cluburi foste comuniste.Fac intrebarea: clubul muncitoresc Rapid era cumva capitalist? Daca eu ,spre exemplu ,din cauza CFR-ului pierd un tren,si implicit semnarea unui contract oneros,trebuie sa urasc Rapidul ?Cred ca ura unora impotriva acestor cluburi ,pentru aceste motive ,mi se pare nejustificata.Mi se pare adversitatea unora justificata ca cele doua cluburi acumulau prin forta datorata sistemului aproape toate valorile fotbalului romanesc,intr-un mod imoral. Dar totodata,si sistemul de azi,bazat pe forta banului mi se pare la fel de imoral. Dumneavoastra Domnule Geambasu cunoasteti bine lucrurile astea odata ce ati avut taria de caracter sa refuzati multi bani oferiti de Gigi Becali,numai ca sa nu fiti o simpla sluga !!!

Shogun1 (1 comentarii)  •  20 august 2008, 16:13

Scuza-ma dar am pierdut timpul citind acest post.

PS :cam prostut „Mihai”

Razvanica (2 comentarii)  •  20 august 2008, 16:14

Off, câte comentarii legate de prostia asta creată artificial. Uitaţi-vă prin ţările din jur, asta era situaţia, fiecare minister avea echipa lui şi se numeau peste tot Dinamo, TSKA/Zvezda si Lokomotiv/Rapid. Mare supărare acum că armata şi securitatea aveau avantajul de a putea lua jucători „cu arcanul”, iar transporturile nu. Atât tam-tam se face cu fotbalul ăsta încât o să ajung să fiu de acord cu (incredibil) Gigi Becali, care se întreba ieri „eu chiar trăiesc într-o ţară de proşti toţi?”

ami (4 comentarii)  •  20 august 2008, 16:39

tu nu stii cu ce sa mai iei ochii lumii…..

dba (5 comentarii)  •  20 august 2008, 16:40

Acesta a fost clasamentul pentru editia de campionat 1989-1990
Intre paranteze anul infiintari pentru fiecare echipa.

1 Dinamo Bucuresti (1948)
2 Steaua Bucuresti (1947)
3 Universitatea Craiova (1948)
4 Politehnica Timisoara (1921)
5 Petrolul Ploiesti (1924)
6 FC Inter Sibiu (1982)
7 FCM Brasov (1937)
8 Corvinul Hunedoara (1921)
9 FC Farul (1949)
10 FC Bihor (1958)
11 Sportul Studentesc (1916)
12 FC Arges Pitesti (1953 – Dinamo Pitesti)
13 SC Bacau (1950)
14 Jiul Petrosani (1919)
15 Universitatea Cluj (1919)
16 Flacara Moreni (? 1986 desfiintata ?)
17 Victoria Bucuresti (1970 desfiintata)
18 FC Olt Scornicesti (1972 desfiintata)

Luand ca reper anul 1946, cand au avut loc alegerile „libere” din Romania, rezulta ca avem un numar de 11 „avortoni”.
S-au mai bine zis, cele 7 echipe „pure” trebuiau sa formeze nucleul pentru viitoarele editii ale Ligii I.
Din pacate unii uita ca intre 1946-1989 la fiecare club exista un secretar de partid.
Mai putem vorbi de puritate?
Este exact ca in cazul unui ziar, fondat 1888-1889, care in timpul comunismului s-a numit Scinteia.
Conform teoriei lor, in 1990, trebuiau sterse cu buretele toate performantele SPORTULUI ROMANESC obtinute intre 1946-1989.
Am si eu o intrebare?
Cati dintre voi ati jucat fotbal pe maidan, nu pe PS, XBOX sau mai stiu eu ce?

parpala (15 comentarii)  •  20 august 2008, 17:00

Acu’ daca tot ne-ati provocat cu departamentalele, postez si eu din cartea Manifestul Fotbalist, scrisa de colegul d-voastra. Sunteti de acord cu cele relatate de el, au ba? (sper sa aiba lumea rabdare sa citeasca o pagina).

„Cluburile erau impartite in felul urmator: conglomeratul ministerului de interne, dominat de securitate, era stapan peste reteaua dinamo. Reteaua cuprindea cluburile provinciale satelit: Jiul Petrosani, FCM Bacau, Poli Iasi, etc. Ministerul Apararii alcatuise o retea rivala, cu steaua in centru si sateliti ca ASA tg. Mures si FC Bihor pe orbita. Spre mijlocul anilor ’80, clanurile dinamo si steaua s-au ciocnit cu o ferocitate aflata la marginea dementei. Dinamo a plusat cu o idee pur si simplu aberanta. Daca nu avem destui vasali, atunci ii vom infiinta! In consecinta, au fost infiintate sau aduse fraudulos in div. A: Viitorul Scornicesti, Victoria Bucuresti si Flacara Moreni. Campionatul a fost redus la razboi civil al clanurilor dinamo si steaua. Satelitii au fost pusi la treaba in felul urmator: ei aveau sarcina de a furniza puncte in confruntarile directe cu echipa-mama (astfel dinamo incepea campionatul de la +12, adica putea cont ape victorie in cele 6 meciuri cu satelitii).

In al doilea rand, aliatii participau alaturi de echipa-mama la raiduri de intimidare prin tara. Echipele adverse erau santajate sau amenintate cu represalii in cazul in care nu cedau puncte. Cateva episoade au atins un nivel de cruzime si abjectie greu de imaginat. Ultimele cluburi care au pastrat o farama de autonomie au fost haituite si persecutate fara mila. U. Craiova si Poli Timisoara au fost zdrobite de presiuni menite sa elimine centrele alternative de talent aparute la aceste cluburi. EX: un meci sinistru – la Bucuresti – in care deciziile arbitrului au interzis practic Universitatii Craiova sa treaca de centru. Victoria trebuia sa castige. Mii de oameni au ras in hohote si au inceput apoi sa huiduiasca. Arbitrul macavei le-a spus oltenilor, fara jena, in teren, ca nu are rost sa mai atace. O alta partida rusinoasa, Flacara Moreni-U. Craiova, s-a soldat cu violente in teren si in afara lui, dat fiind ca Universitatea nu a inteles sa participe la mascarada. Intr-o alta partida istorica, Poli TM a indraznit sa castige la Timisoara in fata lui Dinamo. Erezia a fost pedepsita cumplit. Emerich Dembrovschi, antrenorul timisorenilor, a fost avertizat chiar in timpul pauzei ca, in cazul in care castiga, Poli poate fi sigura de retrogradare. Poli a castigat si intr-un final vicios de sezon a retrogradat.

Meciurile au fost trucate, jucatorii santajati cu dosarul sau amenintati cu incorporarea la batalionul disciplinar, arbitri cumparati. Toate aceste nelegiuiri au fost comise de oameni in carne, oase si grade. Ei au lasat urme scrise ce pot fi regasite-probabil-in arhive. Unii au participat vanzandu-se (cazul MIRCEA SANDU e notoriu), altii au taiat in carne vie (vezi MITICA DRAGOMIR, care la un sprit hotara soarta echipei adverse sau ce nefericit care, vrand-nevrand, trebuia sa fie transferat in conglomeratul dinamo).
Generalii microbisti Dragnea, Homostean, Neagoe si altii au condus operatiuni, au semnat hartii, au primit in audienta, au dat aprobari in care trebuie sa se afle numele multor oameni care sustin si azi ca au aparat culorile tarii.
De ce aceste lucruri nu sunt condamnate? Vezi cine conduce fotbalul romanesc si vei intelege!

Interventia ramurilor civila, de partid si securista ale clanului Ceausescu a fost un act de o violenta fara seaman. Fotbalul romanesc nu si-a revenit nici acum, la 20 de ani de la declansarea asaltului. Modelul dezvoltarilor regionale, cu cluburi puternice si cat de cat independente, a fost inlocuit brutal. Fotbalul a fost transformat in sistem oligarhic, cu 15 ani inainte ca societatea sa paseasca pe aceeasi cale., Triumful stelei in finala Sevilla trebuie inteles ca inceputul dezastrului si nu ca varf istoric de performanta. Echipa de aur a stelei a fost mai degraba rodul unei incursiuni de jaf. Niciun jucator din marea echipa de la Sevilla nu a fost crescut in Ghencea. Steaua juca, desigur. Un fotbal excelent, dar pretul platit a fost urias. Modelul: pregatim o piata de legume minune pentru vizita de lucru, restul poate sa crape. A aparut astfel o echipa mare de export si de vitrina. Restul a fost distrus.”

nebunu’ (7 comentarii)  •  20 august 2008, 17:04

O discutie de copii prosstuti; consider, ca acest dialog este o inventie a d-lui de mai sus

Pulica Franar (1 comentarii)  •  20 august 2008, 17:05

salut ba

andrei (11 comentarii)  •  20 august 2008, 17:06

In dorinta lor de a crea tensiuni inutile inaintea unei partide de fotbal acesti conducatori invoca lucruri nerelevante din istorie. Daca nu ar fi fost regimul comunist in Romania am fi trait ca somalezii dupa 1945. Am si eu cateva intrebari:
1. Cati km de autostrada s-au construit dupa ’89 ?
2. Cate stadioane s-au construit dupa ’89?
3. Ce performante notabile in cupele europene am avut dupa ’89 ?
4. Ce medie de spectatori avem pe etapa la meciurile din liga 1 comparativ cu anii de dinainte de ’89 ? etc

tyranosaurus rex (8 comentarii)  •  20 august 2008, 17:47

@Domnilor,principala problema inainte de 1989 ( mai ales pentru oamenii maturi ) era „mediul social” din care se alegeau suporterii.Cei care contestau comunismul si organele lor de represiune,au devenit in masa suporteri Rapidisti,cu Progresul sau cu Poli(Stiinta Timisoara) care bateau aproape regulat la Bucuresti pe CCA(Steaua).De acea daca veti discuta cu vechii intelectuali,artisti,profesori,sau vechii muncitori bucuresteni,nascuti in vechiul orasi nu navetistii lui Ceausescu,veti constata ca majoritatea sunt rapidisti.Era o forma mascata de protest impotriva comunismului si al lucrurilor impuse si create de noiiveniti.In vechile tribune cu Steaua si dinamo tineau numai cateva plutoane de militari adusi din cazarma .Dar au urmat valuri de navetisti si tarani,de ce nu si tigani nomazi aciuiti prin Tei,Colentina ,sau Pantelimon,noi cartiere cu apartamente date prin Intreprinderile nou create,care au devenit oamenii de nadejde ai partidului iar produsele sale (cluburile militare) au inceput sa fie simpatizate de aceasta noua clasa sociala.Urmasii acestor navetisti au crescut mari au umplut actualele peluze din Ghencea sau stefan cel mare si „imbatati de titlurile castigate pe banda,fara a a analiza „cum si de ce”au fost castigate ,se unfla in pene de „orgoliu” ce apartine unei ere apuse,sar ca arsi cand este contestata gloria lor obtinuta cu metode comuniste si nu admit ca in Romania Democratica sa existe si alte echipe(Rapid,CFR…) care sa poata sa-i invinga,sa le ia titlul.Pai fratilor,sunteti „atemporali” traiti inca in trecut.Veti invata ca traim intr-o economie de piata in care puterea investitiilor nu va mai apartine capitalului autohton(gen Borcea,Turcu,Becali) ci aceluia care va fi in stare sa atraga capitalul strain,European,American,sau Arab.Ca sa iei un campionat in romania nu il vei mai putea lua in viitor cu jucatori romani(de multe ori sub contract cufirma Becali care aranjaza blaturile) ci cu jucatori straini si mai ales cu tehnicieni straini valorosi.Jucatorii romani de valoare vor pleca tineri in strainatate.Astfel in viitor Steaua,Dinamo,Borcea sau Becali,nu vor mai putea controla transferurile ,blaturile etc.Le-au ramas putine instrumente ,comisiile,brichetele,valizele,Dar se pare ca UEFA a dat niste instructiuni clare,si Florea a fost mazilit imediat.sandu a trebuit sa se execute la ordin.S-ar putea ca si DNA sa duca „valiza” mai departe acolo unde trebuie.Dinamo prin Rednic A apelat la o „diversiune” murdara care a generat polemici murdare mediatizata de „tabloidele de sport ” si amplificata .Ar fi normal ca ambele echipe sa fie penalizate cu cate 3 puncte si sa vedeti „tacere” dupa acea.La fel si „Steaua”,chiar daca acum nu este vinovata,dar stie ea de ce.Totusi voi sustinatorii ajunsi acum majoritari,ganditi-va ca pentru echipele voastre „viitorul NU suna bine” ca lucrurile se schimba rapid si deja simtiti in ceafa „rasuflarea fierbinte a investitiilor straine” asa cum vedeti voi acum in Anglia.CFR este un prim exemplu,vor urma si altele.Au inceput sa mucegaiasca foarte tare trofeele si titlurile voastre,nu veti mai avea forta financiara sa le continuati.Ramaneti „o istorie trista a Romaniei”.Adio!

stuparu (1 comentarii)  •  20 august 2008, 17:48

deja incep sa ma satur de oameni cu impresii de jurnalisti precum geambasu asta si multi altii.in romania,nu exista presa sportiva !!! de ce ? pentru ca intre a analiza un meci,si a comenta un scandal,”jurnalistii de calibru” din romania vor alege tot timpul sa discute despre scandal.de ce ?? pentru ca asta vinde.degeaba se tot vorbeste de moralitate,in momentul in care,din cauza acestor jurnalisti nu dispare scandalul.in momentul in care nimeni nu o sa mai bage in seama toate ineptiile,si vor scrie numai si numai despre meci,fara a da comentariile analfabetului de turcu si zotta,o sa avem un inceput,catre o presa sportiva de calitate.nicaieri in lume,nimeni ! absolut nimeni ! nu sta sa discute ineptii de genul acesta,si sa tipareasca n editii de ziare,si sa faca talk show-uri peste talk show-uri,despre o porcarie de subiect,cum este aceasta cearta.de ce ?? pentru ca adevaratii ziaristi,nu se preteaza la asa ceva.adevaratii ziaristi care lipsesc cu desavarsire in romania.pro-sport,gsp,comentarii mai bune si analize mai bune despre meciuri fac eu.
presa,si numai presa,este singurul vinovat in toata treaba asta,pentru ca ei se leaga de aceasta porcarie,aducand-o in fata tuturor,desi pe nimeni nu intereseaza(sincer,mai mult m-ar interesa sa ma duc sa ma bat cu niste suporteri din capitala,decat sa stau sa citesc ineptii peste ineptii in marile cotidiane sportive).
Asa ca Geambasule,ia-te de mana cu ceilalti „mari ziaristi sportivi” din romania,si renuntati la meseria asta,ori nu mai scrieti porcariile astea,nu mai dati apa la moara,ca nu intereseaza pe nimeni,comunicatu` analfabetului de turcu si parerea blatistului de zotta.

ps : si nu mai despicati firul in 4 despre un meci,ca nu e filozofie fotbalul ! scrieti doar,au fost 3 suturi,2 faulturi de rosu…etc.sunteti penibili in momentul in care vb de fotbal ca si cand e filozofie

Adrian A (11 comentarii)  •  20 august 2008, 17:48

Vai, ce articol…

Candva te consideram chiar bun. Asta s-a dorit a fi… editorial moralizator? Amuzant?

Post…util?!

f1 (11 comentarii)  •  20 august 2008, 17:49

Rapidistii urasc aceste 2 clone comuniste pt ca, inca de la infiintare, au distrus esenta acestui sport, spiritul de FAIR-PLAY!(infiintate prin decret, direct in prima liga, prin distrugerea unor echipe de traditie)

Scopul clonarii lor, propaganda comunista prin sport!
Exista foarte multe dovezi palpabile in sprijinul acestor afirmatii!

Nu mai departe de cateva saptamani, Evenimentul Zilei a prezentat o stenograma a unei sedinte a PMR (precursorul PCR)!

Link-uri spre aceste articole:
evz*ro/articole/detalii-articol/812381/Ceausescu-primul-blatist-al-tarii/
evz*ro/articole/detalii-articol/812482/Securitatea-i-a-amenintat-ca-le-aresteaza-parintii/
evz*ro/articole/detalii-articol/812635/Le-cerea-stelistilor-sa-nu-vina-la-nationala/
evz*ro/articole/detalii-articol/812732/Ceausescu-E-adevarat-ca-am-facut-o-prostie-cand-am-distrus-Flacara-Ploiesti/
evz*ro/articole/detalii-articol/812854/CORNELIU-MANESCU-CCA-nu-se-bucura-de-simpatie/
evz*ro/articole/detalii-articol/813018/ADI-DOBRE-Nimic-nou-pe-frontul-de-Est/
evz*ro/articole/detalii-articol/813021/Ceausescu-deranjat-de-criticile-din-ziare/
(inlocuiti „*” cu „.”)

O sa citez doar articolul lui ADI DOBRE:

„Văzut de comunişti ca un excelent instrument de educaţie, sportul s-a aflat printre priorităţile noilor conducători instalaţi la putere de Moscova.

Destinul a făcut ca România să trăiască, timp de o jumătate de secol, unul dintre cele mai controversate şi sângeroase experimente ale istoriei: comunismul. „Mareea roşie“, care a lovit ţara noastră dinspre est, a schimbat ierarhii, a ucis vise şi a mutilat destine, efectele pe termen lung fiind, din păcate, inimaginabile. Niciun domeniu de activitate nu a rămas neatins de molimă. Văzut de comunişti ca un excelent instrument de educaţie, sportul s-a aflat printre priorităţile noilor conducători instalaţi la putere de Moscova.

De o săptămână încoace, EVZ vă prezintă zilnic episoade incredibile dintr-o şedinţă a şefilor comunişti, având ca subiect fotbalul. Printre personajele „piesei“ regizate în 1953 se regăseşte şi Nicolae Ceauşescu, cel care avea să preia ceva mai târziu frâiele României şi să o conducă, după propria filozofie, până în 1989. Amănuntele din copilăria celor două cluburi departamentale, Steaua şi Dinamo, sunt şocante. Cu atât mai mult cu cât realizăm că apucăturile de la începutul anilor ’50 au constituit baza doctrinei sportului românesc până în zilele noastre.

Şefii comunişti se plângeau în vremurile evocate de EVZ că CCA şi Dinamo nu sunt iubite de popor. A fost nevoie de un schimb de generaţii pentru ca cele două grupări să îşi găsească admiratori. Pe prima scenă a fotbalului românesc aveau să urce, în anii comunismului, şi alte cluburi născute din ambiţiile nomenclaturii: Victoria, Flacăra Moreni şi mai ales Viitorul Scorniceşti. Evenimentele din decembrie 1989 nu au adus decât schimbări de formă în fotbalul românesc. „Guvernul“ este condus de unul dintre locotenenţii vechiului regim, Mitică Dragomir, fost diriguitor la Victoria şi Scorniceşti. Acesta a schimbat bereta de muncitor cu pălăria de afacerist. Metodele evocate de serialul EVZ au rămas însă de actualitate. Nimic nou de frontul de Est. „

Steaua = Forever BLAT ; Dinamo = Forever Champion (14 comentarii)  •  20 august 2008, 17:55

Dumnezeu va decide duminica cine are dreptate !

BONANO (21 comentarii)  •  20 august 2008, 18:08

„bravo „Cristi GEAMBASU ,ptr. raspunsul dat lui Mihai POPA!
.
Inca odata te joci cu istoria !.
.

Cum poti pune pe aceiasi taraba Clubul Rapid , alaturi de cele comuniste ,Steaua si Dinamo ?
.
De fapt, inteleg ca, nici tu nu cunosti mare lucru din istoria ultimilor 60 de ani ; iar cand nu stii si iti dai cu parerea , numai in favoarea celor de la putere . Asa am fost „educati cu totii”, insa pe tine chiar te-a prins flama .
.
Daca ai putina rabdare , citeste si nu-mi sterge mesajele . Vei afla unele lucruri pe care , sigur , nu le cunosteai .
.
Cand TANCURILE SOVIETICE faceau legea si avortau pe cele doua (Steaua si Dinamo) , Rapid nu a fost desfinata ptr. ca era un club romanesc, cu adevarat muncitoresc (nu precum cele desfintate ), dar au avut grija ca aceasta echipa s-o retrogradeze imediat dupa 1950 ,chiar daca „muncitorimea ” a ajuns la putere .
Acea „muncitorime ” neromanesca, ajunsa la putere, care facea ceea ce li se dicta de la Moscova , inclusiv in sport .
.
Asa a ajuns ca ,Steaua si Dinamo , cele doua cluburi bolsevice, sa „cucereasca” titluri dupa titluri cu ajutorul „muncitorilor „ajunsi la putere ; ptr ca nu-i asa ? Stalin si poporul RUS , fericirea ne-au adus , inclusiv pe cele doua (S+D).
.
Clubul Rapid si inca cateva , au fost tinute in viata de comunisti (mai mult prin diviziile B si C) ptr a arunca praf in ochiii romanilor .Pentru EI, nu contau decat cele doua .
Ei , „muncitorii „de la putere trageau sforile in sport , numai ptr Steaua, Dinamo (inclusiv surorile lor mai mici aflate in diferite orase) si echipele studentesti ; nicidecum ptr echipele cu adevarat romanesti . .
.
Domnule Geambasu , ( chiar daca simpatisezi cu Steaua ,ca marea majoritate de la GSP) , ptr. si in memoria celor ce au murit in inchisorile comuniste cat si a celor din’ 89 ., nu mai incerca sa „indulcesti ” istoria celor doua . Macar atat sa faceti cat inca sunteti si voi la putere .
.

realist (1 comentarii)  •  20 august 2008, 18:12

d-le geambasu ,probabil, incercati sa sugerati ca rapidistii fac apel acum la o memorie din niste timpuri care au apus si generatia mai tanara nu mai este miscata de niste evenimente petrecute cu multi ani in urma. va intreb, totusi, cat va trece pana sa uite, generatia actuala, cazul bricheta ?! ati avut curiozitatea si taria sa va uitati in ochii jucatorilor rapidisti, care ramasesera ca prostii pe teren , singuri, pentru ca smecherii se carasera la cabine, si nu intelegea de ce munca lor este batjocorita cu cinism. credeti ca jucatorii si suporterii actuali ai rapidului vor uita vreodata aceste momente?! eu cred ca nu le vor uita ,ci chiar, le vor insuma cu cele care unii le credeau apuse. stii cum se spune ca cine isi uita istoria este condamnat sa o repete. si noi nu vrem asa ceva !

CFR-ist (2 comentarii)  •  20 august 2008, 18:16

Fain, dar n-are nicio treaba cu curentul „emo”

naltin (4 comentarii)  •  20 august 2008, 18:27

@dba, din clasamentul ala rezulta ca doua echipe, Victoria si FC Olt au fost desfiintate? de ce? ca daca sistemul comunist trebuia dekapitat, pai atunci sa dispara alea de pe primele 2 locuri. uite cum ti-ai dat raspuns la framantarile tale, securistule: astia 2 avortoni rezista si pt ca au slugi, denumite la vremea lor dinamo bacau, dinamo pitesti, etc si pt ca au ucis echipele de traditie, ex. in oradea au distrus CAO si Crisana si au facut FC Bihor. nu mai skapam de voi odata…

calin (28 comentarii)  •  20 august 2008, 18:49

stau si ma intreb citi jucatori din cei care joaca la real sunt crescuti de real raspunsul este foarte putini de ce fiindca real aduce jucatori buni de la alte echipe de ce vin acesti jucatori la real pentru a juca la o echipa cu adevarat mare pentru a se realiza interesant daca lacatus raminea la brasov hagi la farul ce s-ar fi auzit de ei raspunsul e simplu ar fi fost in situatia lui gabor de la corvinul
peste tot in lume jucatorii sunt atrasi de cluburile mari fiindca acolo in conditiile unei concurente acerbe pot creste ca jucatori
rapidul are in primul 11 un jucator sau doi crescuti de club dinamo vreo 4 de cfr si timisoara ce sa mai vorbim asa ca va rog mai moale cu furatul de jucatori fiindca daca ii spui lui boloni sau duckaham ca au fost furati de la cluburile lor de provincie iti vor ride in nas

dropkick (9 comentarii)  •  20 august 2008, 19:13

Discutii inutile! Daca nici dupa 20 de ani, rapidistii nu au cu ce se lauda si tot ii dau cu comunismul, devin penibili.
In plus, hotul tipa hotii… RAPID A FOST PRIMA ECHIPA COMUNISTA DIN TARA!! Punct. Respect pentru Arges, Craiova, UTA. Dar nu pentru Rapid tocmai din cauza atitudinii conducatorilor actuali. Macar Becali, Borcea, Muresan, Penescu sau Porumboiu, in nebunia lor, duc „razboiul” la timpul prezent.

Vad aici tot felul de prezentari savante pentru care autorii lor baga mina in foc. Ni se dau trimiteri la Evenimentul Zilei, ni se prezinta istorii intregi, dar nimeni nu vorbeste despre infiintarea Rapidului in 1923. Si atunci, care e concluzia? Tot ce inseamna „fiinta” Rapidului e de fapt un fel de borg cu un singur creier, pentru ca toti gindesc la fel. Zice „tatal” lor ceva, toti se conformeaza si o iau pe aratura…

proton si neutron (10 comentarii)  •  20 august 2008, 19:16

un segment prezentat inteligent, dar care ascunde multe>
1. cind a cistigat dinamo in teren titluri, meciuri, ghete,?? vezi marturisirile lui vasile anghel, fost pres la dinamo.
2.de ce dinamo cistiga in ultima etapa 10 la 1 cu steagul rosu si 7 la 0 la dinamo oradea?
3. de ce se numeau dinamo bacau, dinamo pitesti, dinamo oradea, dinamo bucuresti, dinamo brasov?
4. de ce singurul om de fotbal condamnat este vasile ianul, fost pres la dinamo?
5. de ce limona, dan petrescu, corpodean, etc , arbitrii de casa a lui dinamo , iar lui kiss i s-a arestat familia ca sa-i favorizeze pe dinamo?
6. de ce erau arestati cei mai buni jucatori cu o zi inaintea meciurilor cu dinamo?
7. daca voi ziaristii nu stiti istoria fotbalului rominesc si rolul politicului in ierarhii, clasamente, titluri, etc., mai cititi, ascultati parintii si bunicii cind nu era protv, gsp, realitatea min. 91.

@dropkick (15 comentarii)  •  20 august 2008, 19:35

In vara anului 1923 un grupa de muncitori de la Atelierele Grivita au pus bazele Asociatiei culturale si sportive C.F.R., din primul comitet facand parte: maistrul Teofil Copaci – devenit presedintele asociatiei, strungarii Grigore Grigoriu, D. Constantinescu, G. Ginzer, T. Petre, Franz Hladt. Sportul de inceput a fost fotbalul, iar echipa constituita in luna septembrie, dupa fuzionarea celor de la “Ateliere” cu CEI DE LA “Excelsior” si avand in frunte pe Emil Dobrescu, V.Constantinescu, Gh. Marculescu, D. Itu

– a inchiriat terenul C.A.B. de la Sosea, pentru antrenamente si jocuri. Primele tricouri au fost confectionate din panza visinie in casa lui Grigoriu, iar ghetele cu crampoane, reconditionate din bocancii uzati ai muncitorilor ceferisti de la Ateliere. Asa a fost inceputul uneia dintre cele mai vechi si populare echipe romanesti de fotbal.

In prima parte a existentei sale (1923 – 1932) echipa ceferistilor bucuresteni a activat in campionatul orasului Bucuresti.

Incepand cu anul competitional 1932-1933, feroviarii bucuresteni, avand ca baza de antrenament si loc de disputare a meciurilor oficiale terenul Giulesti, activeaza in Divizia A – o data cu prima editie a acesteia, ca noua formula de disputare a campionatului national.

f1 (11 comentarii)  •  20 august 2008, 19:38

@dropkick, tot aruncati pe piata o informatie falsa, legarea infiintarii Rapidului de o directiva a Kominternului!
Aceste incercari dateaza de foarte multa vreme… nici macar cei mai zelosi securisti nu au reusit sa probeze acest fapt … oare de ce?

Iti spun eu, este o mare minciuna!

Iti ofer un material de studiu: „Sport or Political Organization? Structures and Characteristics of the Red Sport International,1921-1937 by André Gounot”
la84foundation.org/SportsLibrary/JSH/JSH2001/JSH2801/JSH2801d.pdf

Acest material este bazat pe documente oficiale din arhivele comuniste aflate in Berlin si Moscova!

Daca studiezi primele pagini, vei observa ca nici macat in ’33 RSI nu avea vreo implicare in sportul romanesc!!!

Deci, incercarile voastre de a lega nasterea Rapidului de bolsevici sunt penibile si va discrediteaza!

base (1 comentarii)  •  20 august 2008, 19:59

****?care este pb voastra atit steaua cat si dinamo au luat fiinta cum a luat fiinta acum cs otopeni,fc vaslui,ceahlaul pt neamt,unirea urziceni etc etc care este pb f bine sau acum trebuiesc criticate ca vezi doamne sunt echipe care reprezinta capitalismul si trebuiesc distruse(asta in gindirea voastra bonlava)la steaua si dinamo oricine vroia sa ajunga asa cum si in anglia oricine vrea sa ajunga la manchester sau liverpool asa cum in spania oricine vrea la real sau barcelona sau in italia la juventus sau ac milan ***

Alex (2 comentarii)  •  20 august 2008, 20:25

Aha…Ne asumam cu totii trecutul, poate ca nu ne place. dar prezentul conteaza.
Real Madrid e patata cu sange varsat de Franco, titluri furate, meciuri la care Barcelona(careia i se si schimbare numele atunci) nu avea voie sa opuna rezistenta. Rusia are trecutul ei impartit de Spartak si CSKA, Dynamo si Lokomotiv mai putin. Olimpique Marseille simte si astazi rusinea, fiindu-i retrasa o Cupa a Campionilor castigata pe teren pentru o mizerie din propria liga. Milan, a 3 a echipa a Italiei ca numar de suporteri si prima ca palmares european a fsot retrogradata de 2 ori. Juventus, glorioasa Juventus a fost si ea retrogradata. Fanii lor credeti ca nu mai merg la stadion pentru trecutul echipelor? Pe dracu, e plin mereu pentru ca joaca fotbal.
Dinamo are destule de care sa-i fie rusine, Steaua are cel putin tot atatea, Rapid are portia ei, dar atata timp cat echipele joaca fotbal, trecutul lor nu va mai conta.

ciprian (1 comentarii)  •  20 august 2008, 20:29

@proton si neutron

vorbele nu mai conteaza,rapid nu se v-a putea compara niciodata cu Dinamo,stii si tu asta.

Numai bine.

FCD IN ADN

termometru (1 comentarii)  •  20 august 2008, 20:48

Intrebari pentru***rapidisti, **
1. Rapid traieste din povesti. Nu a existat niciodata vreun motiv concret pentru care Rapid sa fie sechestrat in B. Cand esti zero si nu ai rezultate, devine foarte (auto)magulitor sa inventezi dusmani cruzi cu care te-ai „luptat” de-a lungul timpului…

2. Ce a oprit militienii si comunistii si pompierii si toate fortele raului sa desfiinteze clubul Rapid. Daca tot le era indiferente frustrarile suporterilor, de ce au tinut clubul in viata pe cai – culmea – departamentale? TOATE cluburile, si Craiova si Arges si UTA au fost cluburi comuniste. Toate cluburile sportive erau finantate de institutii comuniste. Cine spune altceva ori nu stie ori minte.

Rapid si-a inventat drama. Teoria „ei invincibilii au fost tinuti in B” este o prostie incalificabila. Scria cineva mai sus ca i s-a arestat familia nu stiu carui arbitru… Ce raspandac comunist! De ce nu i-au arestat familia lui Dobrin cand a umilit Dinamo la Bucuresti???
*** le este mai simplu sa inventeze dusmani puternici, decat sa-si recunoasca neputinta. Rapid este un club de divizia B, in care s-au bagat bani si care a devenit de A.

ESTE EXACT CEEA CE S-A INTAMPLAT CU CFR CLUJ.

robert (10 comentarii)  •  20 august 2008, 21:39

vara, cald! nervi, jiji. borci , taheri,atmosfera de geena! coada la bilete si sictir bucurestean! Incercam sa ne dam ziaristi dar mai bine ne-am unii si am da in judecata pe instigatorii la violenta din fotbalul nostru, adevaratii ‘angajati” de nadejde ai marilor sefuleti!Zotta unde erai in anii de infiintare ai celor de la dinamo si steaua? Erai luptator anticomunist?Unde erai mosiu Taher de bateai cu sahul?Unde erati voi, toti cei care dati sfaturi? Cum impariti voi dreptatea sau in cautare de ‘stire” le dati asa? „la cald?”Este , sa folosesc un cuvant la moda „jenant”!!!!!!!!!!! Nu dau sfaturi dar presa sportiva se face comentand sport, nu Adeline, Chivi sau chete pt. marele Mutu! DVS stiti ca dragulescu are un prunc bolnav care are nevoie de ajutor??????? De DRAGULESCU sigur nu va doare de MUTU da!!!! Imi este rusine de ………………………..noi

robert (10 comentarii)  •  20 august 2008, 21:43

alex !!!!!!!! pt tine bravo!!!!!!!!!!!LITEX,STEAUA ROSIE BELGRAD, MILAN, si toti marii ……….

slab la fotbal (1 comentarii)  •  20 august 2008, 21:53

de ce ii spunea rapidului ABBA?

adi_stelistul (81 comentarii)  •  20 august 2008, 21:58

E o greseala sa spui ca Rapid traieste din povesti , e o echipa extrem de actuala , totusi . In schimb , vor sa-si creeze o superioritate morala care , chiar daca ar fi reala , nu schimba datele problemei. Nu aduce trofee sau victorii.
E mult de discutat in legatura cu filiatia actualului Rapid , pe linia Rapidului interbelic , in conditiile in care in timpul razboiului cam toate echipele au disparut; in aceeasi logica , si statul comunist e urmasul Regatului Romaniei sau , cum ridicol incerca sa demonstreze istoriografia comunista, a statului dac centralizat al lui Burebista . Sau , ca sa cobor cu picioarele pe pamant , actuala Gazeta Sporturilor e urmasa vechii Gazete de la 1920 sau a Sportului Popular?
Ceea ce se incearca , intr-o formula gaunoasa si fara sens , este inducerea ideii ca Rapidul ar fi realizat ceea ce au realizat Steaua sau Dinamo daca nu ar fi fost oprita de puternicii zilei. Fals ! Daca rezultatele internationale ale celor doua echipe n-ar fi fost posibile fara metodele condamnate acum , iar alte formatii care nu au fost ajutate la fel nu au reusit (cu exceptia Craiovei -chiar si acolo sa nu-mi spuna nimeni ca activul local de partid nu se implica in sustinerea echipei fanion a Olteniei) , inseamna ca secretul acelor succese a stat tocmai in acel sprijin. Si ca fara el , succesul n-ar fi fost posibil . O fi fost Rapidul echipa patimasilor sai suporteri (tot respectul!) , dar era si echipa Ministerului Transporturilor (comunist , imi pare rau!) . Dealtfel , Craiova este cea mai buna exemplificare a netemeiniciei tezei pe care o sustin „puristii” din Giulesti. Craiova nu a fost retrogradata in B niciodata in perioada comunista. Si, sa ma iertati , ea era adevarata adversara a celor doi „avortoni” , nu Rapidul (care mai era o mare echipa in anii ’70-’80 doar in imaginatia suporterilor sai ).
De fapt , ceea ce se reproseaza celor doua echipe „comuniste” si nu li se va ierta niciodata nu e faptul ca au fost infiintate de comunisti (80% din echipele participante in diviziile A,B,C erau in aceeasi situatie) . Asta ar trece neobservat , asa cum trece in toate situatiile similare. Ce nu li se va ierta niciodata e tocmai palmaresul , mai ales cel international , care nu poate fi contestat.

maxx1923 (1 comentarii)  •  20 august 2008, 22:13

de ce nu va recunoasteti istoria???de ce nu recunoasteti ca daca nu eram sub ocupatie sovietica nu existau steaua,dinamo,victoria ???Rapidul ,cand au venit comunistii la putere ,avea 23 de ani de activitate.De ce nu a pornit steaua si dinamo la infiintare dintr-o divizie inferioara???Cum a desfiintat dinamo gheata de aur???cum l-a sunat valentin ceausescu pe mateianu,in pauza meciului fc Bihor-steaua,sa-i spuna ca trebuie sa se lase invins???cum l-a luat steaua pe Hagi pentru un meci si l-a uitat in ghencea???sa mai spun de titlurile castigate la comanda si jucatorii cai mai buni din tara care ori se duceau la steaua ori la dinamo,fara nicio plata catre clubul de unde l-a luat???asumati-va istoria asa cum e si nu va mai laudati cu trofee care fara ajutorul partidului,ofiterilor sau ministrilor nu ar fi existat.De ce a fost desfiintat clubul victoria Bucurest si dinsmo si steaua nu???care era diferenta???ce a facut victoria si n-a facut steaua si dinamo???

any (4 comentarii)  •  20 august 2008, 22:19

Ce legatura are emo cu fotbalul,emo macar trec la solutii si se taie in toate partile,dar fotbalul sa taie in banii si blaturii,da exista o legatura ,stiti cine sint emo ,arbitrii ,zimbaretii si simpatici,da simpatici ,ha dar stiti cu ce ii taie pe jucatorii cu figura lor si cu fluieru ala mic ,care se joaca de-a fluieratu si sfidator ,mai alrs pentru jucatorii,care nu-l mai suport sa te tot tipe in urechi de o mie de ori ,dar simpatic mai ,rau de tot ,de iti vine sa plangi de simpatic ce este.
Exista ,cumva arbitru emo ,cum ar arata el de fapt,saracutu de el?!

Comentează