Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Mămăliga şi aurul olimpic

Viitorul nu aparţine copiilor maidanelor, ci băieţilor răi de la oraş. Restul sînt subiecte de telenovele

Ne puneam conştiincios cenuşă în cap. Cenuşă amestecată cu idealuri olimpice, medalii strălucitoare şi un solid sentiment de jenă. Nu am făcut destul pentru […]

marți, 19 august 2008, 2:02

Viitorul nu aparţine copiilor maidanelor, ci băieţilor răi de la oraş. Restul sînt subiecte de telenovele

Ne puneam conştiincios cenuşă în cap. Cenuşă amestecată cu idealuri olimpice, medalii strălucitoare şi un solid sentiment de jenă. Nu am făcut destul pentru aceşti sportivi, am participat complice la starea de muribund a sportului românesc. Nu ne-am implicat, nu am mediatizat, ne-am fotbalizat. Şi alte vini mai mult sau mai puţin imaginare. După o ploaie scurtă de succese, care pot fi interpretate şi ca „succesuri” prin singularitatea lor, au venit şuvoaiele decepţiilor. 8 plus 1, Camelia Potec, Marian Drăgulescu, Nicoleta Grasu, Steliana Nistor, naţionala de handbal. Hap după hap. De aici pînă la viziunile apocaliptice nu e decît un pas. Apusul, cu majuscule. Noaptea universală. Meteoritul care loveşte în dinozaurii noştri laureaţi olimpici. Apoi un uriaş nor de praf, în urma căruia rămîn cîteva nevertebrate, din care ulterior se dezvoltă firav homo olimpicus.

Nu ni se pare deloc sănătos să ne culpabilizăm în bloc. Aşa cum nu am fost toţi membri de partid, nu noi sîntem de vină pentru tactica greşită a Cameliei la 800 de metri. Microbişti, amatori de sport, ziarişti. Nu presupusa noastră nepăsare a împiedicat-o pe Nicoleta să arunce discul la o distanţă decentă, după cum ratarea lui Drăgulescu nu are legătură cu dezinteresul programatic pentru sport al guvernanţilor. Tot aşa, nu ne simţim solidari cu apatia handbalistelor şi nu ne considerăm cotă parte a trufiei suficiente marca Gheorghe Tadici, a cărui indicaţie tactică supremă la un time-out a fost „nu şutăm decît în poziţie clară de a înscrie”. Cu asta voiam să cîştigăm titlul la handbal?

N-am obosit să-i aplaudăm pe cei care şi-au depăşit condiţia, dar ar fi timpul să ne detaşăm de stilul telenovelistic la modă în aceste zile. E o lovitură jurnalistică să afli că noua campioană a maratonului se duce din cînd în cînd la sapă în Turburea natală şi că o roagă pe mama ei să îi fiarbă o turtă de mălai. Însă e trist. Într-un sport pe cale să fie colonizat de
humanoizi ca Michael Phelps nu poţi opune viziuni idilice, cu alergători care în timpul liber merg la coasă, iar din cînd în cînd cîştigă maratonul de la New York. Acestea merg ca subiecte de filme lacrimogene, în lumea reală cîştigă băieţii răi, de la oraş.

A trecut vremea copiilor care ajungeau campioni la atletism fiindcă alergau cîţiva kilometri pe zi ca să ajungă la şcoală. Marii fotbalişti nu se mai aleg dintre campionii maidanelor. Constantina Diţă Tomescu şi Bănel Nicoliţă sînt excepţii care trebuie tratate cu admiraţie şi cu îngrijorare. Sportul e o profesie, şi nu ca oricare alta. O meserie. Şi o întrebare naivă de final.
Pe cîţi dintre voi v-a ajutat Statul în profesie?

Comentarii (53)Adaugă comentariu

sabin (1 comentarii)  •  19 august 2008, 14:30

numai nutritionistul lu Phelps stie cate prafuri nedetectate de aparate sunt in sangele acelui inotator.

nu se poate compara cu Spitz.

acum totul e robotizat fara spirit.

americanii de rand iar au fost prostiti si au inghitit galusca. au fost facuti sa uite de regresiunea lor economica, printr o manevra de marketing, si de inducere in eroare.

costi barbu (2 comentarii)  •  19 august 2008, 14:42

E cam adevarat. Dar asta iarasi se trage de la mentalitatea pe care o tratam cu”merge si asa”. Nu ne putem vindeca…ca boala nationala e fara leac. Uitati va la profesori,elevi si copii. Parintii nu au timp. Asa se rezema pe larg ceea ce gandim, vorbim sau tratam. Pesimismul se vindeca cu bani iar performanta cu sacrificii. Exceptia A FACUT PA EA. Dureros dar la solutii suntem Habarnisti cu pretentie de asteptari. Scuzati mi doza letala de adevar punct. La mai suvoaie de declaratii, vorbe, promisiuni si planuri !?!

hmmm (8 comentarii)  •  19 august 2008, 14:44

ai urmarit „battlestar galactica”? atunci afla ca acest phelps,nu este om,este cylon! si as recomanda americanilor (nu ca m-ar baga ei in seama) sa nu se bucure de „succesurile” lui phelps,pana nu primesc rezultatele analizelor sangelui! in fine,oricum america este o natie prostita iremediabil de industria show-bizz-ului.
acum,lucrurile sunt clare si bine conturate de tine: cand pornesti la lupta cu acesti supra-oameni care consuma steroizi dimineata,la pranz si seara,nu Ii poti rapune cu mamaliga,fie ea si celebra mamaliga exploziva! ORGANIZARE,STRATEGIE,BANI,acestea sunt solutiile! nu poti pleca la lupta doar mandria de a fi roman (bleah..) si cu pieptul gol,ca in pa`ș`opt!

mardale (3 comentarii)  •  19 august 2008, 14:49

nene sabine, mare grije ai de americanul de rand. sa nu-ti fie de deochi.

Stelist (1 comentarii)  •  19 august 2008, 14:49

ai dat-o cu mucii in fasole la final. L-ai pus pe Balanel la categoria mari fotbalisti. M-ai omorat :))

adi_stelistul (81 comentarii)  •  19 august 2008, 14:50

Aproape de acord cu totul . Mai putin cu ultima propozitie (intrebare , de fapt, si retorica pe deasupra). Raspund tot cu o intrebare : cate piese poate face strungarul fara strung sau cu unul vechi si de demult , cati kilometri poate parcurge intr-un an un sofer care are un camion de la „pasopt” fata de unul care are cea mai moderna masina, cand toata ziua si de cinci ori pe zi mai are de reparat ceva la ea si, in sfarsit , cate articole poate scrie un ziarist si de ce calitate cand are un simplu creion cu mina proasta si singura lui grija e ca urma de carbune pe hartie sa fie cat de cat vizibila (aici am exagerat si am fortat „aducerea la tema ” dar intelegeti ce vreau sa spun ) ?
Sportul de performanta trebuie ajutat de la buget daca ne intereseaza sa contam in aceasta lume. Cu putine exceptii , majoritatea disciplinelor nu se pot autofinanta. La fel se intampla si in cultura , de pilda. In schimb , in ceea ce priveste sportul de masa , nu avem scuze : aici nu e cu „daca vrem”. E obligatoriu. La fel ca banii care se aloca pentru sanatate.
In rest , v-am spus deja , va dau dreptate. Cei care au ajuns acolo si au fost favoriti la medalii merita tot respectul nostru pentru ca au depasit toate adversitatile de care s-au lovit in tara pentru a ajunge intre primii 3-4-5 in lume , dar daca n-au luat medalie in acea zi si in acel loc (pentru ca despre asta vorbim – Romania ramane o echipa candidata la medalii in marile competitii de handbal , cu toata aceasta infrangere) , ei sunt de vina. Nu am pierdut meciul cu Ungaria pentru ca nu sunt baze sportive in tara si nu avem baza de selectie a altora (daca ar fi fost asa , nu aveam rezultate nici pana acum) ci pentru ca la ora meciului din sferturi Ungaria a fost mai buna decat fetele noastre. Simplu!
Germania , cu toate bazele si cu toate atuurile (aur la baieti si bronz la fete la ultimele CM) a ratat calificarea in sferturi cu ambele echipe. Si , daca vorbim de Ungaria, chiar azi , la polo (f) , desi porneau ca mari favorite in semifinala cu Olanda (mult mai mari favorite decat noi in fata lor la handbal) , au pierdut! De ce? Pentru ca se mai intampla , asta e sportul.

mardale (3 comentarii)  •  19 august 2008, 14:56

acu’ pricep eu de ce nu iau olimpicii nostri cate 7-8 medalii de aur, pentru ca nu putem fi prostiti cu tot felul de industrii ca americanii. ma copii, ati uitat de bancorex, fni, dacia-felix si alte lucrari mult mai grele

Cornel (6 comentarii)  •  19 august 2008, 14:59

Observatie corecta insa lovitura nepermisa, domanule Geambasu!

Iar nu intelegi nimic. Statul nu trebuie sa te ajute, Statul trebuie sa-ti creeze mediul pentru a face performanta. In cazul tau, ti-a creat mediul sa vorbesti doar despre liga lui mitica. Bine, atat cat te pricepi!!

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  19 august 2008, 15:10

adi_stelistul
E foarte posibil sa stea asa lucrurile. Eu am fortat un pic nota de final tocmai pentru ca zilele astea cam toata lumea jeleste la capatiiul sportului romanesc
cornel
E reconfortant ca tu in schimb le stii pe toate. Nu doare deloc?

unul_din_multime (1 comentarii)  •  19 august 2008, 15:13

…sportul in Romania este de mult in pom. Ministerul Tineretului si Sportului l-au transformat in Agentie,…pentru guvern***, sportul nu este o prioritate, iar functionarii ramasi in Agentia Nationala pentru Sport (ANS)in urma reorganizarii din MTS sunt toti sifonarii, securistii si activistii de partid, sau fosilele comuniste ramase din anii 70 pe functii calde . Comitetul Olimpic Roman(COR) este o organizatie care de la un ciclu olimpic la altul , nu prea face nimic. Sportivii Romani ce concureaza la aceste discipline Olimpice se pregatesc de cele mai multe ori pe cont propriu .Miliarde de lei se duc pe salariile unor expirati de 70 de ani din ANS care refuza sa iasa la pensie . Astfel, in Romania vrem atletism fara baze sportive ,…vrem inot …dar fara a construi bazine, vrem baze de selectie si copii , juniori la loturi , dar invatamantul este la pamant si programele pentru tineri lipsesc total. Nu vreau sa mai amintesc de sporturi care incet incet mor precum animale pe cale de disparitie. O sa ajungem pana la urma in clasamentul Olimpiadei din 2012 sa ne comparam cu tari care abia „musca” vreun bronz ratacit. Sa dea Dumnezeu sa ne vedem sanatosi la Londra 2012!

Thernadier (5 comentarii)  •  19 august 2008, 15:32

Trist articolul. Din pacate, un copil care maninca pita si slanina nu va mai putea ajunge campion olimpic. Viitorilor campioni li se va stabili traseul inca din pintecul mamei. Un prim exemplu pare a fi Nadal la tenis. Termenul de humanoid nu este deloc deplasat

***tzapul* (1 comentarii)  •  19 august 2008, 15:34

naspa

Andrei (2 comentarii)  •  19 august 2008, 16:15

In final, nu meritam nimic din ceea ce oamenii astia ne dau. Noi ca natie, nu altii. Si asta pentru ca suntem suficienti, ne bucuram ca s-au scos din scoli orele de sport sau le facem rost copiilor nostri de scutiri (sa nu se umple de praf prin curtea scolii), pentru ca nu gasim trei scanduri sa facem un panou de baschet din ele. Si pentru ca au disparut competitiile scolare, cele care asigurau o excelenta baza de selectie pentru antrenorii de club la juniori. De ce? Pentru ca asa am vazut noi civilizatia – la televizor. In rest…nimeni n-ar trebui sa aiba tupeul de a se impauna cu munca acestor oameni, in conditiile in care nu le punem la dispozitie o baza civilizata de pregatire. Au plecat de ani de zile sa se pregateasca in alte tari, dar concureaza sub culorile unei tari care nu stie sa-i respecte. Spun asta pentru ca eforturile noastre (nu ale noastre,cei care citim si scriem aici, ci ale celor pe care tot noi ii voi votam si-i asezam in scaune de unde pot decide) se canalizeaza in orice directie, numai spre sanatatea acestei natii nu. Sportul e masa e religie in SUa, tara care da campioni pe banda rulanta. Da, e posibil ca dopingul sa se ascunda in spatele unora dintre performante. Dar pana sa ajungi la nivelul la care cineva sa considere ca meriti sa bage bani in tine, trebuie sa ai unde sa-ti arati talentul. Pe de alta parte, noi romanii ne-am facut un titlu de glorie din a ne martiriza. Da, am castigat mai putin decat credeam ca o vom face si mai putin (mult mai putin decat altii). Sa ne bucuram pentru cei care au castigat si sa nu acceptam ca „atat s-a putut”.

Cornel (6 comentarii)  •  19 august 2008, 16:22

Cristian,

Da, am fost rautacios in comentarii si am fortat nota, mai ales ca, nu-i asa, ma ascund in spatele unui pseudonim!
Sper sa te fi deranjat cu spusele mele si sa-ti fi atins orgoliul de bun jurnalist de sport.
Contrar parerii tale, iti sunt admirator. Doar ca uneori uiti ca tu nu poti fi doar un simplu suporter, ci rolul tau este mai mult de portavoce. A noastra, dar mai ales a celor din categoria …Elisabeta Lipa!

vasim (86 comentarii)  •  19 august 2008, 16:29

Auziti v-ati gandit si cum sa ii ajutati pe copii strazii ?
Sau cum sa ii ajutati pe atatia oameni in varsta care nu au ce pune pe masa ?
Sau altii nu au nici macar masa?
Sa nu exageram cu conditiile sportivilor!
Va spun de ce totul trebuie facut cu masura si intr-un anumit echilibru cu societatea!!!
Antai toti oamenii trebuie sa aiba ce manca si apoi doar ne trebuie sportivi!!!!
Eu pot sa traiesc daca am pe masa ceva de mancare si ma uit cum iau altii medalii!!!
Dar omul de 70 de ani care numai poate muncii pe el cine il ajuta ???
Doar ca el nu face gura ca si sportivul!!!
Pai ce pe vremea lui Ceasca aveam sportivii conditii si premii mai mari ca si acuma ???
Sigur trebuie contruit dar cu cap si totul trebuie calculat!!!
Voi ziaristii va castigati banii din sport deci nu aveti voie sa cereti bani pentru sportivi pentru ca sunt subiectivi!!!
Voi depindeti de rezultatele sportivilor!!!
Daca ei au rezultate voi vindeti ziaarul si va luati salarul!!!
Voi sunteti multumiti dar la cei cu probleme din Romania va ganditi ???
De bine de rau cine face performantza in sport tot isi ia un apartament o masina si ceva bani pentru zile negre pune deoparte plus ca are asigurat un post de antrenor sau profesor care in ziua de azi ii asigura masa zilei de maine!!!
Dar ceilalti ???
Rezolvati problemele sociale antai si apoi inbunatati conditiile pentru sportivi pentru ca sportul de peformantza e un lux!!!
Normal ca nu ne comparam cu Franntza cu SUA dar nici economic nu ne comparam cu ei domnilor sportivi si ziaristi nu ???

the flyer (1 comentarii)  •  19 august 2008, 16:33

La o intrebare naiva… un raspuns naiv.
Pe toti ne-a ajutat statul in cariera. Si numai pentru ca pana la clasa a opta faci scoala pe banii statului. De aici incolo e fiecare pe barba lui.
Si despre sport o remarca: Daca am avea cluburi intr-adevar profesioniste (si nu la fotbal ma refer) care ar activa in ligi cu adevarat profesioniste, poate ar gasi si resurse private pentru inalta performanta. Pana atunci stam si cersim la stat. Multumesc.

szageata (1 comentarii)  •  19 august 2008, 16:36

problema mai grava mai Geambasule e ca ** de la gazeta mi au bloct mie IP-ul , pt ce ?? pt ca mi exprim parerea proprie si personala cu privinta la tot ce se intampla in sportul romanesc ?
****

Cornel (6 comentarii)  •  19 august 2008, 16:58

N-o sa mai revin cu vreun comentariu, nici pe gsp si nici pe blogurile voastre. Si eu am IP blocat pe gsp si in plus se vede ca sunteti mai obisnuiti cu injuraturile decat cu critica, fie ea si exagerata!

Cele bune

Radu B. (1 comentarii)  •  19 august 2008, 17:38

Nu sînt de vină autorităţile locale şi guvernul pentru tactica greşită a Cameliei Potec, pentru emoţiile Nicoletei Grasu sau ale lui Marian Drăgulescu, pentru ratările echipei naţionale de handbal feminin, însă articolul acesta are tendinţe sofistice, încercînd să minimalizeze importanţa unei politici naţionale pentru sport (sigur, dacă ne dorim asta, dar nu cred că există cineva care să sugereze că sportul nu face bine practicanţilor lui).

Sigur că Camelia îşi poate greşi tactica, pentru că „errare humanum est”, însă faptul că la nataţie este singura reprezentantă a României tare mi-e că are foarte mare legătură cu faptul că în România bazinele de înot (şi nu vorbesc de cele olimpice) sînt o raritate, iar unde există, costurile sînt exorbitante (ca să se vadă diferenţa, povestesc de experienţa unui amic din Timişoara care merge la un bazin dintr-un orăşel de 20.000 de locuitori din Ungaria: drumul dus-întors + taxa de intrare e mai ieftin decît intrarea la una dintre puţinele bazine decente din oraşul cu mai mult de 300.000 de locuitori. Sigur, nu mai vorbesc de diferenţa dintre condiţiile oferite!). Poate existenţa unui număr mare de practicanţi ai sportului ar mări numărul participanţilor la competiţii şi implicit şansele la medalii.

Lucruri asemănătoare se pot afirma şi despre gimnastică sau atletism sau handbal. Există şi alte sporturi care au adus cîndva renume României: polo, ping pong, rugby (nu e tocmai sport olimpic, dar exemplul e bun), caiac-canoe/canotaj, scrimă.

Daciada „sportul în masă” poate era o tîmpenie, însă ideea era bună. La vîrste mici, în şcoală, veneau antrenori de handbal, volei, rugby, fotbal, tenis ca să aibă de unde alege (asta este o experienţă personală). Acum dacă stai să te întrebi (bine, aici ministerul de resort ar trebui să se întrebe, dar probabil că înstrăinarea bazelor sportive este o acţiune mult mai bănoasă pentur propriul buzunar decît munca în folosul cetăţenilor) a cui e vina, poţi găsi multe cauze. Însă eu cred că principala vină este indiferenţa: indiferenţa autorităţilor care nu se preocupă de crearea infrastructurii necesare, indiferenţa cluburilor care nu presează autorităţile şi închid sectiile, indiferenţa antrenorilor care devin indolenţi din cauza salariilor mici (cautînd să compenseze prin alte acţiuni, la limita legalităţii), indiferenţa părinţilor care nu îşi duc copiii să practice sporturi (ei înşişi nepracticînd) şi care nu presează autorităţile locale pentru crearea terenurilor sportive pentru copii.

„Oamenii de fotbal” tot afirma că presa e de vină pentru o groază de chestiuni negative care se întîmplă în fotbal, aşa că probabil jurnaliştii sportivi au devenit imuni la astfel de aluzii. Însă mi-aş dori un articol care să ceară Agenţiei Naţionale pentru Sport o serie de măsuri întru creşterea cererii de sport (măcar la sporturile olimpice), să promoveze (măcar pe internet, unde e aproape gratis) aceste sporturi – pentru curiozitate, ar trebui să publicaţi statisticile referitoare la: cîte articole sînt despre fotbal, despre tenis etc, în fiecare zi :). Probabil că jurnaliştii sportivi, fiind ceva mai conectaţi la legislaţie, pot cere şi informaţii despre cum se cheltuiesc banii pe acolo.

dorel (3 comentarii)  •  19 august 2008, 17:50

este mai mult decit evident,ca performanta la virf poate fi planificata prin selectie,pregatire specifica si tare ma tem, ca si prin progresele medicinei si mai ales a farmaciei sportive. sportul de performanta inseamna rigoare,predictie si nu hazard,iar sportivii cu adevarat profesionisti sunt platiti corect inclusiv in romania.chiar vi se pare putin o renta viagera de 1000 euro pe care o aloca multhulitul stat roman,unui campion olimpic?

Pesimistu (5 comentarii)  •  19 august 2008, 18:43

Pentru a explica ce se întâmplă în românia(mai precis, peste tot în lume) e nevoie de un bun spirit de observaţie. Oamenii mor de foame locuiesc in boscheţi sunt bolnavi sunt rahitici etc. Iar unii vor să se bage bani in sport. Să facă spitale locuinte să asigure servici si dupaia mai vorbim. Cum să obtină performante romăni in asemenea conditi. Trist dar true

sebi (1 comentarii)  •  19 august 2008, 19:26

frumos titlu de aia ne face toti mamaligari cred ca ar trebui sa va deti demisia

Jan (33 comentarii)  •  19 august 2008, 19:49

Poi sa manance si ai nostri sanatos, ca dl. Michael Phelps. Adica dimineata o cana cu amfetamine, la pranz o farfurie cu steroizi, iar seara un castron cu eritropoietina 🙂

pompiliu bota (9 comentarii)  •  19 august 2008, 19:52

FALIMENT PENTRU GSP TV!

stelist din 1977 (4 comentarii)  •  19 august 2008, 20:23

ai dreptate cristiane , pe nimeni nu a ajutat statul sa-si gaseasca job in spania , italia sau pe unde o mai fi
daca un sportiv nu reuseste , nu e vina lui , e doar a noastra a celor care formam sistemul , care votam , care citim in acelasi ziar depre galacticele si despre increzutele de handbaliste despre becali bun/rau etc
nu ti se pare jenant ca un ziar de sport merge intr-o tara fara sport ? cum de se intimpla asta ? care sunt standardele dupa care lucrati voi si care e menirea voastra? in afara de tiraj mai vreti ceva ?
****

gelu (1 comentarii)  •  19 august 2008, 21:29

chiar naivă întrebarea geambaşule. uiţi că multe dintre sporturile olimpice nu sunt profesioniste. NICĂIERI în lume un canotor, luptător, tirist etc. nu trăieşte din sportul pe care îl practică. aşadar are nevoie de sprijinul societăţii şi al comunităţii locale pentru a-şi împlini visul. sau măcar de o infrastructură care să îl ajute să se pregătească şi să practice sportul respectiv la nivel mondial.
vrem să fim acolo din 4 în 4 ani? trebuie să facem eforturi pentru a sădi sămânţa visului olimpic în minţile cât mai multor tineri. altfel, să ne bucurăm de rarele excepţii când nişte sportivi români câştigă parcă inexplicabil împotriva sistemului din care au ieşit şi să uităm cârcoteala împotriva celor care nu reuşesc… întreabă-l pe colegul tau naum cum stă treaba, el se pare că a înţeles foarte bine.

marius sev (1 comentarii)  •  19 august 2008, 22:23

Din pacate domnule Geambasu azi ati scris cu mina verilor Becali,a lui Netoiu a tutoror celor care intineaza ideea de sport.undeva in sufletul vostru de jurnalisti becalieni suferiti ca in aceste zile se vorbeste de altceva decit de fotbalul corupt pe care-l venerati.Peste tot in lume sub o forma sau alta sportul e subventionat.Pt.valentele lui educative,afective,pt ca promoveaza valori umane care nu le gasesti in baruri, cafe -internet,discoteci, locuri preferate de copii nostri azi.O zona a societatii care poate provoca atita pasiune,bucurie ,tristete,durere cum e sportul merita ajutata.Si fotbalul corect e iubit!Cum altfel ai putea tine 30000 de mii de oamenii in zapada si vint ca la Villareal -Steaua.Visele lor implinite sunt si visele noastre!Bucuria unui gol sau a unei medalii e si a noastra!Cind pling ei plingem si noi.Daca ar fi numai atit si tot ar merita sa ridici sportul la rang de politica nationala

We all follow the Chelsea (45 comentarii)  •  19 august 2008, 23:00

Ce cauta Banel Nicolita in aceeasi fraza cu Constantina Dita?

Gretty (12 comentarii)  •  19 august 2008, 23:18

„Pe cîţi dintre voi v-a ajutat Statul în profesie?” – cateva vorbe care valoreaza milioane. Nu se putea cuprinde mai sintetic un adevar pe care nu-l pot accepta, insa, cei care nu stiu gustul succesului obtinut prin munca si efort autodidact, cei care au drept atitudine preferata mana intinsa, cei care nu se simt niciodata vinovati de propriile esecuri si gasesc mereu cauze externe pentru propria ratare.

*craiova4all* (10 comentarii)  •  19 august 2008, 23:48

Constantina Tomescu un exemplu de urmat … pacat , am inceput sa devenim un popor de capsunari…***

arh. Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  20 august 2008, 1:53

AU ACELEASI CULORI, GALBEN.
PUSA O MARE CAMPIOANA.

australianu’ (12 comentarii)  •  20 august 2008, 2:41

Cristi, ai facut scoala la stat sau la privat ?
Cu ce te-a ajutat statul ?

sorin (141 comentarii)  •  20 august 2008, 3:37

Geambasule,
Ca tot ai limba ascutita ia sa te vedem acum ce mai zici, ca la criticat pe altii esti primul! Sunt curios daca o sa aveti vreo reactie!

ia uite ce scrie la voi pe site, pe mare site GSP:

” DERBY-UL / RAPID – DINAMO, SÎMBĂTĂ, ORA 20:45, ANTENA 1 ”

dupa care,

„DUMINICA 24 AUGUST ora 19:45Rapid-Dinamo
Antena 1, ora 20:45”

Pai bine ***, derby-ul ori este sambata ori este duminica!!!!!!!!!

Sper sa va hotarati pana incepe….
Sunteti de tot rasul!!!! Imi este mila de voi!

imbo (7 comentarii)  •  20 august 2008, 4:23

Dl. Geambasu,
Asemanarea dintre ziaristi de sport si sportivi este ca ambele categorii au ca sursa de existenta sportul. Diferenta este data de munca depusa pentru a face performanta.
Din nefericire voi obtineti un castig facil pe umeri unor oameni care si-au jerfit copilaria si tineretea, in conditii improprii, numai pentru a pentru a reprezenta tara.
Voi oare pe cine reprezentati?
Pe ei nu, pe noi nu? Atunci pe cine?
Ai dreptate sportul a ajuns o profesie, dar pana sa ajungi profesionist, in orice domeniu, trebuie sa parcurgi niste forme de pregatire mai mult sau mai putin institutionalizate, sa treci prin anumite etape de pregatire. Poate in asta a contat ajutorul pe care mi l-a dat statul in profesie.
Si inca ceva, stii care cred ca este problema sportului romanesc? Este napadit de prea multe capuse: patroni, finantatori, ziaristi etc. , iar sportivi valorosi sunt din ce in ce mai putin.
Si nu ne mai compara cu SUA. Aici sportul este ridicat la rang de politica de stat. Peste tot sunt terrenuri de sport care apartin autoritatilor locale si unde poti juca fara sa platesti nimic, cum de asemenea intalnesti la tot pasul magazine de „vitamine”, mari cat un supermark. de la noi.

Toate cele bune.

A, era sa uit, ce ar fi daca statul ti-ar face un decont pentru bani cheltuiti cu tine in facultate? Doar nu esti profesionist in specialitatea care te-a ajutat statul, nu?

termopile (26 comentarii)  •  20 august 2008, 9:01

ne spune si noua cineva cind si cine l-a eliminat pe Hanescu la JO ???

FAC (1 comentarii)  •  20 august 2008, 9:33

Superficial ca si cei care conduc sportul!!!!!!!!!!!!!!!!!!Rusine

nemo (12 comentarii)  •  20 august 2008, 9:53

Nu sunt total de acord cu cele expuse de domnul Geambasu. Pasiunea vine de pe maidane, cel putin in anumite sporturi. Nu poti sa dezlipesti un copil de pe scaunul calculatorului, sa-l duci la fotbal fara sa aiba habar de mine si sa astepti sa iasa din el un Zidane sau macar un Dica. Poate in cazul inotului, e posibil, acest sport cere un summum de miscari „mecanice”, pe care le poti invata direct in bazin, fara sa mai treci prin garla, dar la fotbal, nu cred… Problema e alta. Un profesor de sport, cel putin in clasele 5-8, ar trebui sa isi dea seama daca unul dintre elevii lui are aptitudini deosebite spre un anumit sport. Ar trebui, daca s-ar concentra, s-ar concentra, daca ar fi motivat s.a.m.d. Dar aste e deja un alt mare subiect…

bogdan (4 comentarii)  •  20 august 2008, 10:04

pentru 40 termopile
Hanescu – Gael Monfils ( Franta ) 4-6; 6-7 turul al-II-lea
Referitor la articol
Destul de slab si neadevarat
Sunt multe exemplele cel putin in fotbal cu baieti saraci care ajung mari vedete ( 99% din jucatorii sud-americani care au reusit in europa)
Acum il atacati pe Tadici. Pana sa pierdem cu ungaria eram , dupa spusele ziaristilor, o mare echipa, eram galactici eram…nu mai stiu cum. De ce nu v-ati pus o intrebare simpla cand am ajuns in finala cu Rusia: Valoare sau intamplare? Toti ati spus ca necalificarea la Euro a echipei de handbal feminin a fost o intamplare. Iata ca, se pare, intamplare a fost finala de la campionatul mondial. Ati supralicitat aceasta echipa, valoroasa de altfel, iar acum aruncati cu noroi. Cu alte cuvinte,voi,ziaristii, ati pus o presiune nefireasca pe aceste jucatoare iar acum le puneti la zid. E simplu pentru voi. Infrangerea la olimpiada are ca principali vinovati: echipa si antrenorul. Moral insa aveti o mare vina. Nu poti ridica in slavi un sportiv pentru unu-doua rezultate pentru ca apoi sa-l ghilotinezi la primul esec.
O presa competenta stie sa-si modeleze societatea sa o ajute. Dar nu va speriati ziaristi romani: era vorba de o presa COMPETENTA. Pana veti invata ce inseamna asta va urez o zi buna.

termopile (26 comentarii)  •  20 august 2008, 10:11

Meci Bogdan pt. informatia despre galacticul Hanescu !!

nemo (12 comentarii)  •  20 august 2008, 10:13

Apropo de cele spuse de bogdan, respectiv scorul final al meciului mpierdut de Hanescu. Domnule Geambasu, sunteti editorialist, aveti un cuvant de spus in redactie. Exista condeie bune in gsp, dar, uneori, ratati informatii la greu!!! Nu gasesc in ziar un fisier olimpic ca lumea! Am aflat ca Alina Dumitru a iesit campioana la judo, felicitari!, dar un clasament al categoriei, nicaieri! E dezamagitor! Pe vermuri, in „Sportul”, aflam din fisierul olimpic si cine a ocupat locul 3 la nu stiu ce proba din yachting sau calarie, acum, nimic. Functia de INFORMARE a ziarului dvs schioapata vizibil!!!

bobo (1 comentarii)  •  20 august 2008, 10:22

un alt articol de 3 lei, marca GAZETA FOTBALULUI…

rusine sa va fie… desi sunt convins ca putin va pasa voua de parerile noastre! de obicei chiar cenzurati mesajele critice!

inca o data: RUSINE!

termopile (26 comentarii)  •  20 august 2008, 10:27

Daca i-am pus aceeasi intrebare despre Hanescu domnului Tolontan…, m-a moderat…, hahahahaa !!!

caligula (2 comentarii)  •  20 august 2008, 11:54

in TOATE tarile civilizate sportul este politica de stat; in TOATE; de acolo apar campionii mari gen Michael Phelps; faptul ca ziarele de sport s-au becalkizat este o realitate domnule Geambasu; fata de ziarele de sprot de dincolo mare mare imensa diferenta; Avem campioane olimpice despre care nimeni nu stia nimic ;i ASTA nu e vina presei?
In rarele ocazii cand castigam titluri olimpice ziarul incepe cu declaratiile idioate ale agramatilor si subcultilor din fotbal (scuze termenii); intrebarile jurnalistilor dvs de la sfarsitul meciurilor nici macar nu se mai refera la fotbal ci doar la arbitraj, la insinuari de genul „ati a auzit ce a declarat nu stiu cine despre dvs., cum comentati” si de aici scandalul; jos, foarte jos;
fata de performantele din gimnastica, canotaj, handbal sau atletism (in decursul anilor), fotbalul este mult mult mai jos; macar acum ca este olimpiada sa vorbim despre sportivi adevarati, campioni olimpici CARE MUNCESC nu gluma si nu umbla ca cei din fotbal toata ziua prin baruri, dupa femei sau se grozavesc cu masinile lor IAR CAND AJUNG la o competitie majora NU MAI POT, SUNT OBOSITI etc etc
DA, presa este o mare vinovata pentru ca a creat din acesti sefi din fotbal niste „vedete”, oameni de un nivel(doamne doamne) cat de jos; ar trebui macar o data o comparatie cu adevaratii conducatori de cluburi din tarile CIVILIZATE
Asa ca jos palaria la performantele adevaratilor sportivi din Romania cxare au perormante mari fata de conditiile asigurate si de care mai scrieti asa din cand in cand pentru ca ei nu umbla dupa femei, nu isi iau jeep-uri, nu se cearta ca la usa cortului, nu injura toata ziua DECI NU SUNT INTERESANTI, nu?
Cat ne-a ajustat Statul in profesie? Putin este adevarat spre deosebire de SUA sau Europa de Vest; in schim STATUL i-a ajutat pe acesti smecheri din fotbal sa faca averile pe care le au si care sunt constatnt pe prima pagina a ziarului fara a face nimic de fapt; cum vi se pare? Corect?
Si ultima chestiune: ca s acomentezi un sport trebuie „sa te stii”; e mult mai usor s scrii despre gagicile vreunui fotbalist sau despre cancanuri si smenuri, nu? Cam putine comentarii adevarate in fotbal; asta e nivelul…se pare
ASA CA PRESA ESTE VINOVATA macar de lipsa informatiilor chiar si atunci cand se castiga o medalie olimpica…
ma uit si acuma pe prima pagina…iarasi Turcu, iarasi Zotta, iarasi Becali si altii ca ei…of Doamne; pana cand?

dan vlad (4 comentarii)  •  20 august 2008, 12:01

departe de tara, am aflat ca sportul se face si de placere. Aici, la antipozi, doar rugbysti din prima liga cistiga CEVA bani. Ca sa cistigi cam pe jumate din cit cistiga cei din formatiile de top ale ligii I trebe sa joci pt All Blacks … restul joaca visind ca poate intr-o buna zi o sa ajunga acolo. Sportivii se sustin singuri, daca nu demonstreaza ca au valoare ca sa fie sponzorizati de te miri cine. Pe reclamele firmelor care sponzorizeaza, poti vedea lozinci de genul NOI (firma), CU MINDRIE SPONZORIZAM PE CUTARE. Diferenta e ca au baza materiala destul de dezvoltata. La nivel de copii, juniori antrenorii sint voluntari … ceea ce inseamna fara bani … Sportul se face de PLACERE … poate de aia Nz nu are atit de multe rezultate pe plan international. Dar ca experienta de viata, cei care practica sportul de maniera asta sint mai cistigati.
Unul din colegii mei a jucat in anii 70 pentru All Blacks invingind Australia …. e muncitor de rind … nici macar sef de echipa 🙂 da nu e suparat ca imigrantul i-a luat-o inainte …. inca mai joaca rugby la sfirsit de saptamina … de placere evident

eu (3 comentarii)  •  20 august 2008, 12:02

Domnule Geambasu,numara dumneata cate randuri dedica ziarul asta lui Becali,si cate Olimpiadei!Si scrie un articol pe tema asta,ai sange?

broasca blajina (1 comentarii)  •  20 august 2008, 12:33

statul roman nu ajuta pe nimeni. el ia banii de la noi. ca sa se imbogateasca politicienii. eu am plecat din romania. locuiesc in alta tara, castig bine, traiesc bine. aici am reusit sa profit de studiile superioare facute in romania. dar sunt departe de prieteni, de locurile la care tineam, de casa. si toate astea din cauza statului roman. mi-e draga tara mea, dar statul roman m-a alungat de acolo. statul roman isi bate joc de noi toti. sportivii care castiga medalii la concursuri internationale nu ar trebui sa fie consideratti cetateni romani. toata gloria ar trebui sa fie a lor si numai a lor. insa statul roman se mandreste cu ei. si e pacat. e o alta forma de hotie din partea statului.

Andrei (5 comentarii)  •  20 august 2008, 12:50

„Domnule Geambasu,numara dumneata cate randuri dedica ziarul asta lui Becali,si cate Olimpiadei!Si scrie un articol pe tema asta,ai sange?” – o intrebare mai mult decat legitima.

wordpress4dummies (1 comentarii)  •  20 august 2008, 14:00

A trebuit sa asteptam olimpiada sa „observam” niste lucruri. Nu investim un leut, nu-i lasam pe privati sa investeasca, si acum ne miram, ioi, tulai ce mamaligari si alte alea, hai sa fim seriosi, acolo sintem ca avem ceva noroc si niste oameni ce vor sa dovedeasca un lucru anormal, din c..t sa faci bici, si sa mai si pocneasca.

Vali_B (116 comentarii)  •  20 august 2008, 14:49

Cred ca merita sa se faca o dezbatere publica pe tema participarii sportivilor romani la Olimpiada si in general pe tema sportului. Sunt cateva idei interesante propuse de cititori mai sus.
Pana la urma, nu cred ca e atat de important cate medalii ia Romania la Olimpiada si nici pe ce loc termina in clasamentul pe natiuni, daca se va dovedi ca in multe probe competitia nu a fost cinstita, unii atleti s-au dopat iar altii au fost nedreptatiti de arbitri. Multe, putine, cele 4 medalii de aur ne vor plasa undeva in primele 20 de tari ale lumii, ceea ce raportat la populatia Romaniei poate fi considerat rezonabil.
Mai important mi se pare ca in Romania nu se face sport de masa. Salile de sport, terenurile de tenis, bazinele de inot, poligoanele de tir sunt extrem de putine si inaccesibile majoritatii tinerilor. Orele de sport s-au redus sau nu se fac, asa ca baza de selectie este foarte redusa. Asa se face ca in lotul pentru Olimpiada au fost multi sportivi netalentati, nepregatiti, fara vocatie pentru competitie, care au mers doar ca sa faca act de prezenta si sa se plimbe. Sunt convins ca statul a cheltuit destul de mult cu ei, in cantonamentele centralizate, dar problema este ca la loturile reprezentative nu ajunge cine merita, ci mai degraba cine se nimereste. Pe astia ii avem, cu astia defilam, cum s-ar spune.
Revin la numarul de medalii si accentuez ca el nu e relevant pentru nivelul sportiv si sanatatea unui popor. Sunt unele tari in care se parctica 1-2 sporturi in masa. Chiar duse la perfectiune, acestea nu pot aduce mai mult de 1 medalie la JO (in cazul in care sportul respectiv e sport olimpic). As mentiona cazul Noii Zeelande, care are cei mai buni jucatori de rugby, cea mai buna echipa din lume, rugby-ul se practica la nivel de masa de la cele mai mici varste, si cu toatea astea rugby-ul nu e sport olimpic. La fel si in tari ca Irlanda sau, luate parte a Marii Britanii, in Scotia si Tara Galilor. Mai departe, daca analizam cazul Croatiei, vedem ca pana acum a luat doar 2 medalii (1 argint si un bronz). Nu se face sport in Croatia? Daca nici croatii nu sunt un popor de sportivi, atunci cine? Problema e ca ei practica multe sporturi de echipa, la care e greu sa fii cel mai bun din lume mereu. Si exemplele pot continua.
Asa ca nu e cazul nici sa ne entuziasmam nici sa ne suparam pentru rezultatele sportivilor nostri. Ele sunt normale pentru conditiile socio-economice din tara si conforme cu nivelul de pregatire si de motivatie al sportivilor nostri. Cine si-a dorit mai mult, a obtinut ceva, cine a fost multumit doar cu o excursie in China n-a obtinut nimic.
Marea mea dezamagire ramane echipa de handbal pe care o credeam capabila sa castige titlul olimpic. Ce s-a intamplat in lotul nostru, numai fetele si antrenorii stiu. Pacat!

orion (1 comentarii)  •  20 august 2008, 15:24

Domnule Geambasu, Banel Nicolita este un sportiv submediocru iar Constantina Dita este o mare campioana. Cam aceeasi e si diferenta dintre dumneavoastra si jurnalismul adevarat. In rest, toate bune.

Comentează