Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

România vinovată. De ce?

După meciul cu Franţa, ni s-au împărţit cu generozitate ironii. Nu cumva e şi puţină invidie?

Ar trebui să ne urmărească un sentiment de culpabilitate. Ar trebui să ne urmărească un sentiment de culpabilitate? Ar trebui să ne ce?? Pourquoi, […]

marți, 10 iunie 2008, 5:02

După meciul cu Franţa, ni s-au împărţit cu generozitate ironii. Nu cumva e şi puţină invidie?

Ar trebui să ne urmărească un sentiment de culpabilitate. Ar trebui să ne urmărească un sentiment de culpabilitate? Ar trebui să ne ce?? Pourquoi, mesdames et messieurs, ladies and gentlemen, meine damen und herren? Am fluierat pe Letzigrund? Nu ne-am tăiat unghiile? Am uitat să ne dăm cu deodorant înainte să plecăm spre stadion? Am stricat echilibrul ecologic al planetei cu pasele noastre înapoi? Ne-am aşzat la masă neinvitaţi? Sau dădeam mai bine, cu excepţiile burtoase de rigoare, decît urmaşii francilor? Erau fetele noastre prea arătoase prin comparaţie cu domnişoarele lor cam ofilite? Ce obrăznicie, ce grosolănie! Ce afront, oh, la, la!

Mais oui, am jucat urît. Am ridicat la rang de artă antifotbalul. Ne-am apărat şi atunci cînd plecam spre buturile apărate de Coupet. Am ucis mişeleşte atacurile adverse. Stop! Care atacuri? Două şuturi ale lui Benzema, dintre care unul cu latul, plus unul peste transversală al lui Malouda. În rest, la stereotipie am răspuns cu degajări, la posesie prelungită cu marcaj neamical. Din cîte am observat, nu am rupt nici picioare de franţuzi, nici inima tîrgului. Asta e, aşa arătăm acum. Sîntem o formaţie omogenă, disciplinată şi cam fricoasă, dar nu practicăm ipocrizia. Nu pretindem că am fi primadonele balului, ca alţii.

După meciul cu Franţa, ni s-au împărţit cu generozitate ironii. Din toate colţurile Europei civilizate. În parte, justificate. Drăgălaşii de englezi rămîn cei mai tari, iar dacă s-ar organiza un Euro 2008 al umorului, probabil că ne-am duela în finală. Aşa, în lumea reală şi continentală, dînşii sînt sarcastici, dar necalificaţi. Şi ridiculizaţi de Slave Bilici. Un rocker amator în patria rockului mondial. Grupa morţii? Ba poate a morţii de plictiseală, zic cei de la Daily Mail. Very funny, very funny! Tres joli, foarte amuzant!

În toată povestea, avem nişte aliaţi. Italienii, săracii, sînt singurii care nu îşi permit să ne ia peste picior. Vor să ne bată, dar după baia în suc de portocale nu le mai arde să fie ironici. Asupra Italiei trebuie să ne concentrăm! Barzagli şi Materazzi ne aşteaptă cu braţele deschise şi picioarele obosite. Panucci la fel, de asemenea Zambrotta. Nici noi nu ne vom schimba fundamental în trei zile, dar nu-i exclus să arătăm altfel la meciul de vineri. Poate că galbenul acela vine de la mămăliga care totuşi explodează.

Învăţăm repede. Prindem din zbor ceea ce alţii au deprins în sute de ani. Priviţi din nou la suporterii români din tribune, comparaţi-i cu cei de acum 8 ani şi veţi înţelege de ce sînt dînşii, ceilalţi, atît de dezgustaţi. Cum naiba să-ţi facă plăcere cînd fata frumoasă e la braţul altuia?

Comentarii (261)Adaugă comentariu

Silviu (3 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:13

De ce ne grabim sa aruncam cu noroi in munca unor oamenii, care la sfarsitul meciului cu Franta, s-a vazut ca au stiut ca fotbal? Credeti ca toti baietii, inclusiv nea Piti, nu si-ar fi dorit sa le indesam vreo 3 in poarta? Dar a fost primul meci dupa 8 ani, iar calculul grupei te obliga sa joci intr-un anumit fel. Sa nu ne grabim, asadar, cu etichetele, mai avem 2 meciuri in care Piti si baietii nostri ne vor arata tuturor ca nu degeaba am ajuns acolo. Sa avem incredere in echipa noastra si sa fim neconditionat langa ei. Merita asta, mai ales dupa primul punct luat in dauna vicecampioanei mondiale, totusi! HAI ROMANIA! HAI BAIETI! HAI nea PITI!

Marius (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:27

Am vazut meciul pe Canal+ . Pot spune ca spaniolii nu ne-au ironizat in niciun moment, din contra, crestea inima in ei de cate ori Rat recupera in fata lui Ribery

nepal (9 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:31

Cine a zis sa ne napustim in atac? Poti foarte bine juca defensiv fara sa te bagi cu fundul in poarta, vezi meciul de la Rotterdam din preliminarii. Poti juca la meci nul dandu-ti in acelasi timp o sansa decenta la 3 puncte. Macar o data in 90 de minute cred ca poti sa lasi si fundasul si mijlocasul de banda sa urce in atac la aceeasi faza.

Ciapal (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:40

Stimati compatritoti, suntem in majoritate de acord ca modul in care am jucat este OK, ceea ce este bine pentru ca Franta este vicecampioana mondiala, ala care zice ca trebuia sa atacam sau alte aberatii sa ne explice el cind a invins pe cineva vicecampion mondial. Din toate astea noi ca suporteri trebuie sa invatam sa respectam adversarul nu numai prin a spune ci chiar a intelege unde ne este locul pentru acest moment. Sper ca pe masura ce vom cistiga mai multa incredere in noi sa putem si ataca si sa ne aparam la fel de bine. Va salut cu stima. HAI ROMANIA !!!

brouvi (2 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:42

GE-NI-AL articolul 100% GENIAL

antimaruntul (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:42

maruntule tu nu ai treaba cu fotbalul mai esti si subiectivist pe deasupra…esti caine ha? cine este la nationala o merita… in loc sa fim multumiti ca am facut egal cu vicecampioana noi vrem sa fim direct brazilia.. asta ne trage in jos…genul tau de oameni care nu vor evolua niciodata de la stagiul de***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

laionel (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:45

Felicitari Dl.Gembasu pentru articol.Da am facut un 0-0 cu fudula Franta,e adevarat aparandu-ne organizat.
Dar cine e aceasta fudula Franta?E de fapt o selectionata a Africi,si cred ca presa franceza ar trebui sa fie mai cumpatata cand se lanseaza in tot felul de invective asupra noastra.Nu demult ne cataloga echipa drept o echipa de tigani.Dar daca Napoleon ar afla cine a ajuns sa apere gloria mari Frante,cred ca s-ar rasuci in mormant de rusine.Consider ca presa din Romania,prea se poarta cu mnusi cu cea franceza.Ar trebui sa fim si noi mai indrazneti si sa le raspundem pe masura atunci cand ne ataca cu tot felul de invective.

Capirossi (5 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:46

Esti bun, Geamba. Da-i meditatii lui Decebalus ca face gsp ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

dba (5 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:54

Cristi,
Romania a avut in teren 1 portar, 6 fundasi de meserie (Contra, Rat, Goian, Tamas, Radoi, Chivu), 2 mijlocasi din care doar unul de creatie (Cocis) si doi atacanti.
Si asta la primul meci!
Ma gandesc cu groaza ce echipa am alinia daca am juca finala. Nu cunosc lotul pentru Euro, dar sunt convins ca mai sunt 4 fundasi disponibili.
Fotbalul este un sport si trebuie tratat ca atare.
Daca era o lupta pe viata si pe moarte as fi inteles dar asa…
Din pacate suntem singura echipa de la Euro care am refuzat jocul.
Mie chiar imi este rusine cu jocul practicat de nationala Romaniei!

Rares (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:56

m-am saturat sa tot aud pomeninduse de franta „vice-campiona mondiala”… Ei au ajuns in final numai si numai datorita lui Zidane, fara el echipa nu stie sa faca joc, exemplu cele doua infringeri in fata Scotie! Pai aia pot sa invinge pe temuti „vice campioni mondiali” chiar la Paris si noi ne multumi cu un 0-0?

hicc (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 10:58

Noi de 2 milenii n-am atacat pe nimeni! Vreti sa atacam acum?

macarena (357 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:05

dba on 11.06.08 at 10:54 am

ai perfecta dreptate, felicitari.

de fapt, cred ca acum imi dau seama ce ne scapa noua:

pentru majoritatea romanilor, scopul scuza mijloacele.
pentru majoritatea romanilor, a trece de grupe eo chestiune de viata si de moarte, cum foarte bine ai spus.

ca altfel, oricine a dat banii pe biletul de meci la Franta – Romania (si nu e francez sau roman) e constient ca a luat teapa.

whiskey (2 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:09

eh, cam asa e. fetele faine sunt la noi si (aici ma refer la amaratii aia de englezi) noi suntem la euro. sa ne caute. cat despre francezi – au revoir. le a trecut vremea. italia – ca de obicei. Olanda, da. dar si daca explodam. ironii? si ce? uitati-va la domenech sau si mai bine la anelka. hai romania

ovidiu (83 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:13

patetic rau eseul asta … efectiv mi-a fost jena sa-l citesc pana la capat … un miros de usturoi patriotic oribil.

tirlici_roz (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:22

Super tare, mie mi-a placut mult eseul tau.
Hai, cu Italia va fi mai bine….vom invinge.
Forza Romania!!!!!!!!!!!!

Marius (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:23

Multa lume spune ca Romania a jucat prost ca ne-am aparat si ca a fost un meci numai bun pentru dormit.
Probabil le-a placut meciul de aseara cand Grecia CAMPIOANA EUROPEANA a pasat de mai multe ori minute in sir in propria jumatate tragand de timp in cel mai urat mod. credeti caci cu orice echipa putem juca cum am jucat in a 2-a repriza cu Rusia?
Sa nu uitam ca acel meci a fost un amical de care nu depindea mai nimic pe cand de meciul cu Franta a depins o calificare a depins toata strategia pentru trecerea mai departe de grupe daca se va putea daca nu nu va fi un dezastru. si hai sa fim seriosi cati dintre voi v-ati asteptat sa scoatem macar un egal cu Franta.
Cati dintre voi va asteptati sa iesim din grupa.
Si nu ma intelegeti gresit si eu imi doresc sa trecem de grupe si sa ii batem pe Italieni si pe Olandezi de sa le sune apa in cap dar trebuie sa fim si realisti. sper ca nu am deranjat pe nimeni cu mesajul meu si daca am facut-o nu a fost ceva intentionat

mihai07 (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:27

„Cum naiba să-ţi facă plăcere cînd fata frumoasă e la braţul altuia?”
Bravo, bune zis sa latre englezii cat vor ca pe unde i-am prins i-am batut.Asa ca din partea unor spectatori pentru care a tras toata fifa si uefa ca sa ajunga la euro comentariile sunt lipsite de putere.
Fortza Romania…orice s-ar intampla .

eu (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:35

sa nu uitam meciul spania – romania 0-1. Daca nu ma insel, am avut un singur sut pe poarta, dar a fost suficient.

catalin (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:35

inebunesc!!!!si la serv aud ”’ aaa..romania a jucat prost..s-a bagat cu fundu’ in poarta…”””” fratilor…!!! nu am jucat cu Adunatii copaceni, am jucat cu FRANTA…ei cum au jucat???? nu la fel k noi…si pana la urma …pe unde sa dea MUTU gol?? cand era tinut nebuneste… una p[este alta…suntem in primii 19…HAI ROMANIA!!! PANA LA MOARTE!!!!!! CEL MAI INFOCAT SUPORTER !!!

diego (11 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:38

Domne’, asta-i tactica stramoseasca. Asa suntem noi ca si popor, n-am atacat niciodata de-a lungul istoriei, ne-am aparat cum am putut, cum am stiut, cu tarabostes, cu plaiesii, cu arcu’, cu sageata, cu mlastina, cu pietre in cap la Posada, cu cinci fundasi la Batistuta & comp., cu Goian si ceilalti baieti acum…Saxonii au alt fel de a fi, ei sunt o natie „de atac”, normal ca nu le convine. Plus ca femeile noastre arata intr-adevar intr-un mare fel fata de ale lor. Importante sint punctele, peste ani nimeni n-o sa mai stie cit a alergat Banel.Dar 0-0 ramine in palmares.La nivel de nationala e greu sa risti daca nu esti nevoit s-o faci, responsabilitatile sint mult mai mari decit la o echipa de club, e vorba de reprezentarea orgoliului national. Si cu asta nu te joci, esti taxat imediat. Singura echipa romaneasca despre care putem spune ca a iesit din tiparele neamului a fost Steaua’86. O echipa care dadea 3-4 goluri pe meci(international). Isi permiteau luxul de a ataca, veneau din neant si nimeni nu le-ar fi taiat capul daca nu le iesea, e vorba de opinia publica. La nationala e alta mincare de peste. Oricum, steaua ne-a aratat ca suntem capabili de orice. Cu conditia de a trece peste niste bariere. Psihologice.

mo (6 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:52

Dupa magaria care a facut-o FRF cu biletele, dupa magaria de selectie facuta de Piturca in interesul verilor impresamsari, asta merita acum Federatia, meciuri urate si o prezentare mizerabila la EURO. Nu va mai intrebati de ce nu suntem doriti la turneele finale.

dan (13 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:53

Fotbalul nu e razboi domnule Geambasu. E un joc de care trebuie sa te bucuri. Sincer, eu nu am simtit nici o bucurie la acest egal. Cred ca numai***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)de la federatie si fotbalistii s-au bucurat, fiindca punctele aduc bani. Nu am avut nici o tresararire (nu am avut nici un sut pe poarta). Am fost jenant de defensivi. Daca e sa pierdem macar sa o facem cu fruntea sus incercand sa jucam fotbal, altfel trece turneul asta pe langa noi, si poate tot nimic nu facem. Cat priveste Anglia, e o mare lipsa pentru acest turneu, fiindca oamenii aia cand intra pe teren intra la victorie nu la un 0-0 obosit, si chiar si cand pierd o fac atacand si dorind. Vor sa joace fotbal, nu turca.

fucherul (6 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:54

Decat soarta Rusiei si a Greciei mai bine tactica noastra de conservare a rezultatului. pentru noi sansele raman pentru ei se spulbera incet incet

macarena (357 comentarii)  •  11 iunie 2008, 11:54

catalin on 11.06.08 at 11:35
am jucat cu FRANTA…ei cum au jucat???? nu la fel k noi…si pana la urma …pe unde sa dea MUTU gol?? cand era tinut nebuneste…

lovitura de cap a lui Anelka era gol daca era pe poarta.

a mai tras unu’ de la ei din 6 metri in bratele lui lobont, din fericire pentru noi.

l-a sucit ribery o data pe rat, de-ai zis ca-i rupe coloana.

a mai fost o faza in care erau doi de la noi, unul fiind contra, si la intors ala pe contra de ziceai ca e la hora.

cam asa au jucat francezii (nu zic ca au jucat extraordinar sau mult diferit de noi, dar macar au incercat „ceva”).

noi nu ca n-am avut nici una din fazele de mai sus, dar N-AM TRAS NICI MACAR UN SUT PE SPATIUL PORTII TIMP DE 90 DE MIN.

tu ai vazut alt meci?

da, ba, ce rai au fost francezii ca l-au tinut pe mutu nebuneste si ca n-a avut pe unde sa dea gol…:))))))))

hai c-ai fost simpatic!

fucherul (6 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:02

mo – sa stii ca fotbalul nu este numai spectacol. A devenit o adevarata industrie iar motivul pentru care nu am fost doriti la turnee finale se datoreaza faptului ca nu aduceam suporteri pe teren, dar se pare ca anul asta s-au depasit asteptarile.

macarena – voiai sa avem soarta Rusiei, Italiei etc.; cum a zis cineva mai jos – nu jucam cu Avantul prabusirea ci cu Franta , Italia si Olanda, care la ora actuala sunt cele mai bune echipe din Europa iar daca te-ai uitat la meci francezii s-au aparat la fel ca noi . Piti ne-a calificat la euro tot in urma unor jocuri bine tacticizate. Eu zic sa mergem pe mana lui. HAI ROMANIA.

costin tanase (3 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:03

bravo! pertinent…

edis (26 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:09

O fi n-o fi urat da eu tot zic ca NOI iubim fotbalul cand se joaca , eu unu urasc Grecia, nici nu stiu vre-o faza dasi am vazut toate meciurile la fostul euro stiu ca au castigat cu noroc.
Da am jucat urat, DAR NU FOARTE URAT, eu zic ca trebuie sa facem si spectacol macar cateva faze sa aratam ca nu am venit doar sa incurcam, idea e ca daca nu joci nu ai cum sa cresti in valoare, nuai cum sa ajungi sa-te tzina minte lumea nu statistica. Eu ii contrazic pe cei care spun NUMAI REZULTAUL RAMANE…Ehe, dragi mei Brazilia cu Zico si Barbarosa a pierdut campionate mondiale dar ii mai stie lumea, Romania ,94 nu a castigat mondialul dar Hagi este stiut mai mult de cat Karagounis 😀
Steaua a ajuns in semifinalele UEFA dar nu cred ca i-a retinut cineva pt asta, poate cava engleji, dar IN Germania Rapid e arhicunoscuta, si exemple ar fi multe
HAI ROMANIA, SI SPER CA JOCUL ASTA URAT SA VA DEA SPERANTZA CA SE POATE JUVCA SI FRUMOS, SE POATE SI CASTICA, SE POATE SI ATACA.

bleah (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:11

Ideea articolului este buna, titlul bun, dar continutul jalnic in special inceputul care aduce mai degraba unui plans frustrat decat unei justificari, a unei explicatii sau chiar a unei ironii. In loc de aciditate, in loc de replici subtile dar taioase avem un bocet patetic. Mai bine nu citeam…

mircea (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:15

vinovat de antijoc e piturca , marele tactician ! daca si-a propus egal cu cea mai slaba echipa din grupa , la ce sa ne asteptam cu celelalte echipe ? sa luam cat mai putine goluri ? si sa tragem la poarta doar in preliminarii cand jucam pe teren propriu ?

macarena (357 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:20

fucherul on 11.06.08 at 12:02 pm mo –
macarena – voiai sa avem soarta Rusiei, Italiei etc

ca de obicei, romanul e extremist: pt el nu exista decat alb sau negru.

nu, evident ca n-as fi vrut sa avem soarta rusiei.

dar paca nici sa fim atat de jenanti.

mai oameni buni, parca telul suprem in fotbal a ajuns sa fie sa nu iei gol, sa nu treci de mijlocul terenului si sa nu tragi nici un sut pe poarta tot meciul!

s-a schimbat regulamentul si n-am aflat eu?

e declarata castigatoare echipa care s-a baricadat cel mai bine in aparare?

helloooooooo, e un joc de fotbal, nu un razboi in care trebuie sa ne aparam eroic in transee, sa nu lasam nici unul din inamici sa strapunga linia defensiva Namoloasa – nu mai stiu cum…

ai zice ca pentru unii a devenit un pariu cu viata sa nu ia gol intr-un meci…

Zimba (94 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:20

Articolul explica pe larg de sa nu ne fie rusine cu toate ca avem toate motivele sa ne fie: am practicat antifotbal fiind autorii celui mai urit meci al Europenelor. In ’94, impotriva Argentinei am fost coautori al celui mai frumos meci al Mondialelor. Numai ca atunci aveam o echipa de aur iar acum avem una ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

Cris (6 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:21

Ei bine, d-le Geambasu, Romania e vinovatade lipsa de mentalitate de invingator, de prea multa frica, de lipsa increderii ca jucatorii nostri, chiar daca joaca la echipe mai slabe, sunt la fel de buni ca cei ai partenerilor nostri de competitie! Numai crezand in valoarea si sansa noastra si luptand cu daruire (ceea ce sa recunoastem au facut-o din plin), putem intra in randul invingatorilor si de ce nu, a castigatorilor de trofee… „Dumnezeu ii ajuta pe cei indrazneti” spuneau Grecii acum 2,000 de ani si cu mentalitatea asta au castigat Europenele acum 4 ani… Cu ce e Adi Mutu mai slab decat Benzema, Luca Toni sau Van Nisterloy? Cu ce e Chivu mai slab decat inchizatorii lor? Cu ce sunt Goian sau Tamas mai slabi decat fundasii lor centrali? De ce nu ar putea si atacantii nostri sa impresioneze intr-un joc ceva mai ofensiv? Ar lasa spatii libere? Probabil ca da, insa nu uitati ca am avut unul dintre cele mai prolifice atacuri in preliminarii si pregatiri. Chiar credeti ca ne-ar matura toti daca le-am pune probleme serioase in atac? Sau de ce nu contaatacam macar cu 4-5 jucatori, daca tot jucam defensiv? Nu pot decat sa il admir pe Adi Mutu care risca intrand in opozitie cu Piturca pt. a schimba mentalitatea Romanilor! Nu pot decat sa fiu dezgustat de jurnalistii care fac plecaciuni selectionerului si FRF in urma unui joc lipsit de indrazneala, de un tupeu pozitiv. Nu pot decat sa fiu ingrijorat pentru soarta Nationalei in cazul unui gol de exceptie care ar putea veni in urmatoarele meciuri, asemenea celui dat de Ibrahimovic ieri cu Grecia… Cum se va schimba jocul Romanilor in timpul partidei daca Doamne fereste incasam un asemenea gol? Vor fi in stare ei sa joace ofensiv si sa inscrie in ultimele 20 de minute, de pilda, cand noi avem 3 mijlocasi defensivi? Mie riscul unei defensive totale mi se pare aproape o inconstienta! Ma rog doar sa se piarda cu firea Italienii, sa atace descoperit si sa-i surprindem pe contraatac, fiindca alta sansa nu vad la cum abordam partidele! Hai Romania!

allez les bleus jaunes rouges (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:24

A mon avis, ca sa preiau stilul poliglot, nu cred ca presa engleza sau cea franceza ori italiana ne-au acordat noua atentia negativa pe care o sesizati d-voastra. am cam citit presa internationala, „reactiile” : despre Romania se vorbeste ca despre o formatie cu aparare beton pe care Franta nu a reusit sa o scoata din tzatzani. Subiectul nu e echipa romaneasca, ci esecul echipei frantzuzesti. Daca sunt ironii, sunt de obicei indreptate impotriva Frantei pentru ca ea era favorita. Noi suntem mai degraba surpriza. Asa ca frustrarea si complexele de inferioritate nu au nicio justificare.

CHALEX (20 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:27

Poate ce proverbul cu „ciinele si… drumul lung” are si vreo „replica englezeasca” pe care sa si-o spuna baietii de pe Tamisa. Unde n-au ajuns… le pute(sau strugurii sunt agurida)! Sa-i lasam in „plata Domnului!” ca, de obicei, mai-marii fotbalului de peste Calaise sa-si linga propriile rani si sa ne bucuram ca suntem – alaturi de „aurilul din tribune” – la Euro 2008! Uitati de necazuri, uitati de „ceilalti”! Peste ani vom compara grupa de la acest Turneu final cu cea de la Guadalahara. Asta ar trebui sa ne bucure!

Valentin (8 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:30

Incredibil am ajuns sa il felicit pe Piturca ca ne-am aparat cu fundul in poarta cu Franta…dupa meciul Spania-Rusia mi-am dat seama ca Piturca e un mare antrenor…dati-va seama ca se intampla la fel daca vom juca ofensiv cu marile puteri…nu se poate sa te pui cu ei ca au jucatori mai buni si te taxeaza…nu trebuie sa le dai spatii pt ca inscriu imediat…VEZI SPANIA – RUSIA…deci tactica e apararea…de ce sa ii lasam 1 vs 1 ca sa inscrie???
FELICITARI PITURCA, trebuie sa jucam defensiv.

Asm (9 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:45

Bravo. Felicitari. Amuznat si realist.

Tudor(gt) (36 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:57

Decit sa joc ca rusii -masochist – mai bine ca noi si las’ ca nu am stat cu curu in poarta, am sta pe la 50 de m de poarta .
Bravo Romania !

cristian (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 12:59

hai romania!
poate cum spunea cineva mai inainte,s-au schimbat regulile jocului…poate.dar aritmetica spune intotdeauna acelasi lucru:1 este mai mare decat 0!!!
ca tinem de mana fata frumoasa,ca ne cantam imnul cum nu si-l canta naturalizatii din alte echipe,ca…Brancusi/Enescu/Ionescu…si altii sunt romani…este numai „vina” noastra,cu miorita noastra cu tot,cu Pitii,cu Mutu si Banel cu tot.
HAI ROMANIA!

gin (2 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:00

Mircea? Stii unde gresesti tu cu „marele tactician”? Arata-mi un destept care sa fi stiut DINAINTE ca Franta va juca asa de slab si eu promit ca fac plecaciuni in fata lui pina la pamint. Daca ar fi stiut bietul Piti, poate ca juca altfel cu Franta, le deschidea culoare si bateau aia cu un 1-0 fisiit.
Stii proverbul cu desteptii de dupa razboi?

macarena (357 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:07

cristian on 11.06.08 at 12:59 pm hai romania!
poate cum spunea cineva mai inainte,s-au schimbat regulile jocului…poate.dar aritmetica spune intotdeauna acelasi lucru:1 este mai mare decat 0!!!


e mai mare, da’ o fi si suficient?

ionel (5 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:21

Mai bine o infrangere onorabila in care ai dat tot ce aveai mai bun decat o remiza rusinoasa.Romania a aratat in meciul cu Franta ca Boloni avea dreptate in declaratiile vis-a-vis de poporul roman.Rusine Romania!

ioan plischi (376 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:25

rareori am vazut o mai pertinenta caracterizare a sarmanului care nu are loc la masa aceea din cauza altor coate-goale – acestea spre deosebire de ale noastre – se cred asa pentru ca a aparut moda coatelor goale si noi n-am aflat inca.

nepal (9 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:36

@gin: vrei sa spui ca pana la pauza Piti n-a avut timp sa se prinda ce poate Franta? ca restul stadionului se prinsese de mult.

zeno (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:49

BAI IONELE! remiza rusinoasa au facut parintii tai cand te au facut pe tine ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

macarena (357 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:53

nepal on 11.06.08 at 1:36 pm @gin: vrei sa spui ca pana la pauza Piti n-a avut timp sa se prinda ce poate Franta? ca restul stadionului se prinsese de mult.

ca sa fi schimbat ceva la pauza, adica „din mers”, trebuie sa fie antrenor…

pai…n-ai vazut ca el stabileste tactica cu zile inainte, si, odata stabilita, n-o mai schimba?

nu stii cum se zice…consecvent ca boul…

D3rek (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 13:59

nu inteleg… ce toata prostia asta? Cum sa fie o remiza rusinoasa? Remiza rusinoasa pentru francezi care se considerau si erau favoriti la castigarea campionatului european. Preferi sa o iei in barba cu 6-0 sa rada lumea de tine? Mai bine 0-0 pe un joc foarte bine organizat in defensiva. Acum avem dreptul la speranta, nu cred ca daca am fi luat bataie am mai fi avut acest drept, desi sanse de calificare in continuare am fi avut.

Romanul (1 comentarii)  •  11 iunie 2008, 14:00

Eu zic sa fim foarte multumiti , ca asa avantaj ca acuma nam mai avut de mult , 1 punct de la primul meci , ce naiba! Umiliti sunt francezii acuma ca au ajuns precum cocoselul ala oparit care urmeaza smulgerea penelor de catre olandezi.
Noi o sai batem pe broscarii astia care nu sunt decat niste bosorogi fotbaliatoripotenti si increzuti.
HAI ROMANIAAAAAAAAAA ! 🙂

cristidinamo (5 comentarii)  •  11 iunie 2008, 14:00

si eu is perfect de acord cu cei care vor sa vada si ceva fotbal…romania este prea fricoasa, si daca e sa comparam jucator pe jucator eu zic ca nu suntem cu mult inferiori in fata francezilor…sa o luam pe aia buna, orice om care stie putin fotbal, putea sa-si de-a seama ca daca „este o paine de mancat”, este cu franta.ma gandesc ca toata lumea a vazut din amicalele disputate, aroganta lu’ henry, anelka, abidal…neputinta datorata in special varstei a lu’ thuram si gallas…si altele.intr-adevar, nu ma asteptam ca franta sa se multumeasca cu acest rezultat si sa fie si ea la randul ei fricoasa, dar cu jocul asta fara idei al lor ma asteptam sincer, si la fel ca la inceputul turneului, imi mentin parerea ca este cea care alaturi de noi v-a pleca acasa.la valoarea pe care a aratat-o franta inca din primele 15 min, cred ca toti ne-am dat seama ca nu joaca deloc spectaculos…un antrenor mai curajos, putea cel putin sa-i scuteasca pe mutu, niculae si poate chiar cocis de aport defensiv, mai ales ca, franta, nu a fost niciodata „calare” pe noi, si deci urmare, cei 3, sau cel putin doi puteau sta in zona mijlocasilor defensivi si a fundasilor francezi…rezultatul putea fi tot acesta, dar eu zic ca tot aveam si noi una-doua ocazii, si niciodata nu se stie.referitor la calculele pe care si le fac majoritatea acum, eu zic sa stam flexati ca mi-e greu sa cred ca putem merge mai departe cu 3 egaluri, mai ales cand astea-s de 0-0.referitor la adversari, nu-mi imaginez cum staff-ul nostru nu a realizat ca van der vaart, sneijder, van nisterloj, robben, van persie, kuyt sunt superiori lu anelka, henry, riberry, malouda…referitor la italieni, sa speram ca nu v-or avea vesnicul noroc si pragmatism, diferenta e ca, ei au pragmatism dupa ce marcheaza un gol

ionel (5 comentarii)  •  11 iunie 2008, 14:02

@zeno
Mai degraba sa scrie ziarele si toata lumea sa spuna „Domle ce bine a jucat Romania, excelent, nuiste jucatori extraordinari, dar asta e…au avut ghinion si au fost invinsi .Totusi Franta e Franta…”
Si altceva e sa te bucuri ca onanistul ca desi nu ti-ai pus-o cu o femeie totusi nu iesi pierdut de tot…rezultatul e important nu cum il obtii…

ionel (5 comentarii)  •  11 iunie 2008, 14:06

Daca luam bataie nu radea nimeni pt ca nu suntem vreo campioana mondiala sau macar o forta in fotbal ca sa fim ridiculizati de o infrangere.Puteam sa impresionam luand bataie la fel de bine cum am dezamagit luand un punct.

Comentează