Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

60 de ani de Dinamo. Pur şi simplu

Traian Ungureanu a scris un articol tăios despre istoria de 60 de ani a lui Dinamo. Traian Ungureanu nu şi-a propus să cîştige simpatie cu acel articol. El şi-a asumat potopul de înjurături conţinute în mesajele postate pe blog. Ca […]

joi, 15 mai 2008, 3:31

Traian Ungureanu a scris un articol tăios despre istoria de 60 de ani a lui Dinamo. Traian Ungureanu nu şi-a propus să cîştige simpatie cu acel articol. El şi-a asumat potopul de înjurături conţinute în mesajele postate pe blog. Ca de fiecare dată, a renunţat la nuanţări, conştient că punctele de vedere călduţe sînt mult mai bine primite de public decît părerile ferme. A ieşit o radiografie rece a unui subiect fierbinte, niciodată consumat. Tocmai pentru că ne aflăm în faţa unei teme care inflamează, trebuie să lărgim puţin cadrul. Vedem astfel că dinamoviştii au motive să se simtă cumva lezaţi, iar aici nu discutăm despre acei dinamovişti cu grade şi vipuşti de dinainte de ’89 sau despre dinamoviştii cu toate gradele de libertate de după ’89.

Însuşi autorul articolului mărturiseşte că în copilărie ţinea cu echipa lui Lucescu, Dinu şi Radu Nunweiller. Continuă spunînd că i se întîmpla asta pe cînd era apolitic, dar că atunci cînd a crescut s-a vindecat. Cred că aici greşeşte. Nu faţă de sine, bravo în faţa acestui exerciţiu de igienă morală!, ci faţă de cei care au continuat să ţină cu echipa Ministerului de Interne deşi ajunseseră să înţeleagă în ce lume trăiau. Poate că aceştia din urmă erau mai bolnavi. Mai vulnerabili. Fiindcă Traian asta acuză în rîndurile lui, păcatul originar al fondării acestui club, ca prelungire la înfiinţarea Stelei, Clubul Armatei comuniste.

Toate argumentele din articolul lui TRU stau în picioare. Există însă o realitate paralelă celei descrise de colegul şi prietenul nostru. Percepţia subiectivă creează realitatea alternativă. Universul suporterilor nu poate fi prins în ideologii, ca un fluture multicolor într-un insectar. Iubirea suporterilor pentru culorile alb-roşii sau roş-albastre nu urmează docil căile logicii, ale bunului simţ, ale raţiunii. Tocmai pentru că vorbim despre iubire, sentimentul cel mai subversiv al Universului. Ai apucat să fii dinamovist sau stelist, asta te situează dincolo de corectitudinea politică. Ştii că nu e potrivit să suspini pentru echipele fondate de slugile Armatei Roşii şi NKVD-ului, realizezi că ideea originară a fost o încordare de muşchi securişti, dar ţie, suporter, ţi-au rămas întipărite pe retină şi în suflet combinaţii de culori. Alb, roşu. Sau roşu şi albastru. Şi siluetele unor jucători, dincolo de imaginea crudă a comunismului. Dinu, Dudu Georgescu, Răducioiu, Puiu Iordănescu, Belo, Tudorel Stoica au jucat fotbal. Pur şi simplu, şi nu în contul atrocităţilor lui Nicolski. Aceşti fotbalişti au deturnat în cel mai pozitiv mod sensul originar al cluburilor la care au activat. Probabil că asta ar fi nimerit să reţinem alături de punctul de vedere al lui TRU.

Într-un moment de neatenţie al lui Adam, Eva a muşcat din mărul interzis, iar noi, toţi ceilalţi, am fost izgoniţi din Rai. Am fost obligaţi să trăim pe Pămîntul cel plin de păcate şi păcătoşi. Şi de lichele reîncărcate. Dinamo şi Steaua au nenumărate păcate, dar momentele de graţie ale istoriei lor nu puteau fi scrise de nişte lichele!

Comentarii (248)Adaugă comentariu

un dinamovist (48 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:28

@nenea banatean
Cu acei bani macar s-a facut ceva. Acum cu banii mei isi fac altii interesele personale (nu are rost sa intru in detalii). Faptul ca nu tineti cu minamostoaia nu este nici de condamnat si nici de laudat. Este o preferinta a dvs si v-o respect. Daca v-as intalni pe strada si as putea sa va dau o mana de ajutor as face-o cu cea mai mare placere nu as merge pe logica unora care pentru ca tin cu Dinamo mi-ar da cu parul in cap. Nu am sustinut faptul ca cele 2 cluburi trebuiesc innobilate pentru performantele lor, dar nici nu trebuie sa fim mai catolici decat papa si sa nu le recunoastem performantele sau sa incercam sa le minimalizam. Daca la ora actuala o parte din impozitul care mi se ia ar fi orientat catre desfintatul centru olimpic de la Deva pentru ca el sa ne aduca in continuare bucurii nu m-ar deranja. Dar cand stiu ca din impozitul meu sunt platiti functionari publici care ma trateaza cu indolenta, parlamentari care fac legile tarii in asa fel incat sa o duca ei bine sau politisti care nu fac altceva decat sa taie frunza la caini sau si mai rau sa se inhaiteze cu ticalosii din lumea interlopa parca prefer ca banii sa fie folositi la Deva. Sa nu ma intelegeti gresit, nu am nostalgia cozilor la paine, la butelii, la carne etc… nici a jurnalelor de actualitati cu Ceausestii in prim plan, dar parca ma incearca un regret atunci cand imi dau seama ca noi, romanii, am avut o sansa de a intra in randul lumii si niste nemernici si-au batut joc de noi. Asa ca ce este mai rau oare ? Existenta a 2 cluburi care au facut ceva pentru tara sau existenta unor ticalosi care si-au batut joc de sperantele unui popor ? Cu bune si cu rele, ca au beneficiat de nu stiu ce ajutoare etc performantele obtinute de U Craiova, Dinamo si Steaua sunt greu de egalat (vorbind acum doar de fotbal). Cu ce deranjeaza oare pe unii suporteri ca aceste echipe au avut evolutii meritorii in Europa chiar in conditiile in care au beneficiat de sprijin din partea statului sau cui vreti ? Vor trece multi ani pana cand multe din marile echipe din Europa nu isi vor dori sa intalneasca in competitiile europene echipe romanesti asa cum s-a intamplat in perioada 1982-1990. Problema noastra, a romanilor este ca nu prea stim sa apreciem ceea ce avem.

coconut (2 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:33

pt.***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) de radoi_severin : bai ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) in europa cand jucau tot cu aracnu luau jucatori shi cupe ale campionilor? ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)
pt cosmin 76 : bai ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat), nu sufletul unui popor ci sentimentele, trairile, cand o echipa RO e cea mai buna din Europa, cand ai emotii in semifinalele unor cupe europene shi cand toata bucuria ta comunista apare pe un ecran TV pe care pana atunci vedeai numai laude la adresa lu ceacea,***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

EDI (9 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:35

PT OROPSITII SI OBIDITII COMUNISMULUI. Ca sa mai deschideti gura va rog sa ne spuneti si noua stelistii si dinamovistii comunisti : Cite medalii ati luat in „libertate” adica pina in 44 si dupa 89 ca in perioada comnista stim „nu ati fost lasati” Enumerati-le si comparaticu ce au cistigat sportivii de la steaua si dinamo numai dupa revolutie. Vedeti sint bun cu voi nu va intreb ce ati facut in perioada 44-89 ca erati prigoniti saraci de voi. Va rog enumerati-le faceti comparatie si pe urma vorbiti. Eu va zic de acuma CIOCUL MIC.

ciprian (3 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:37

Mandru ca sunt dinamovist ! Dinamo, alaturi de familia mea, este cel mai bun lucru care mi s-a intamplat pana acum ! Si sunt sigur ca va fi si de acum incolo ! LA MULTI ANI DINAMO !!!!!!!

dan (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:43

la aproape 20 de ani dupa comunism inca ne mai chinuie. si este trist ca si cei ce n-au trait comunismul il afirma cu tarie, il au in sange. suntem niste blestemati. avea dreptate cioran cand afirma ce mic popor suntem.

anti_ochi_câsh (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:51

Bah, Geambasule, unde mm te uiti cu ochii? Cu unul la slanina si cu unul la faina? Cred ca judecata iti este afectata de acel ochi.

EDI (9 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:56

PT DAN CHINUITUL COMUNISMULUI. Stii care este diferenta dintre comunism si capitalism ? Comunistii te luau de pe strada si te bagau in fabrica iar capitalistii te ia din fabrica si te arunca in strada. De aia multi din voi ajung slugi pe afara sau mai rau ajung drogati. Sau pe timpul comunistilor erau frigiderele pline si magazinele goale acum magazine pline si frigidere goale. De aia sinteti cersetorii europei.

Nalt Corin (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 13:58

M-am nascut dinamovist si toata familia mea iubeste Dinamo!Diferenta intre dinamovisti si orice alti suporteri ai altor cluburi din tara este ca noi suntem nascuti nu facuti.Primul cuvant soptit de copiii mei a fost Dinamo si nu mama sau tata.Asta inseamna a fi dinamovist.Nu are absolut nici o legatura cu trecutul comunist pentru ca dragostea pentru Dumitrache, Dudu Georgescu,Lucescu,Dinu,Lupu,Lupescu,Andone,Rednic ,Raducioiu sau astazi pentru Danciulescu,Niculescu,Lobont etc.nu ni le poate lua nimeni.Nici performantele obtinute atat in fotbal cat si in celelalte ramuri sportive si nici rusinea traita pentru esecuri, frustrari nu ni le poate lua.Dinamo este trebuie s-o recunosc o echipa urata de foarte multi romani dar dragostea celor care iubesc DINAMO compenseaza de 10 ori ura celorlalti.Vedeti de aceea iubim noi aceasta echipa…………DRAGOSTE ETERNA PENTRU TINE DRAGOSTEA MEA DINAMO.

Dany (5 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:07

Dinamo este un club care mai are de invatat!!!

anlu (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:08

Este incredibil ca un cetatean pe care il respectam (TRU) a putut sa scrie asa ceva despre un club care inseamna , totusi, ceva mai mult decit opera domniei sale. A pune egal intre medaliat (la orice competitie) si zero daca ai fost legitimat la Dinamo sau Steaua este cel putin ridicol (eufemistic). Articolul nu spune nimic despre celelalte cluburi departamentale (sa ne intrebam numai citi sportivi au absolvit diverse facultati fara sa treaca pe la cursuri si uneori nici pe la examene); ele nu au fost un pic minjite?
Desigur subiectul este mult mai complex si chiar merita discutat. Daca revenim in timpurile dupa 89 ce parere sa avem despre firme de stat, sau chiar de institutii ale statului care sponsorizeaza diverse cluburi (eg. Loteria Romana, TAROM, primaria Voluntari etc. etc….) care desigur sunt curate in opinia respectivului.
Cit despre injuraturile la care s-ar fi deliberat expus am parerea ca nu le merita. In sensul ca nici macar injurat nu merita sa fie. Ne mai aducem aminte de o expresie celebra care i se potriveste lui TRU:***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

rapidb (10 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:09

@EDi
Nu poti compara perioade diferite dupa numarul de medalii… sunt multe aspecte diferite: sportul poate nu era asa de dezvoltat intr-o anumita perioada, numarul de concursuri era diferit… Comparatia in cel mai bun caz poti sa o faci in raport cu sportul din celelalte tari in perioada respectiva!
Ceea ce pot sa afirm, este ca in perioada interbelica fotbalul din Europa de est era mult mai puternic decat cel din vestul Europei!
Echipe ca Slavia si Sparta Praga , erau echipe de nivelul Realului si Barcelonei din ziua de azi, iar Ujpest pe care Rapid a invins-o in ’38 era undeva la nivelul Milanului!
Nu uita ca Rapid a fost prima echipa care a ajuns intr-o finala a unei competitii continentale (Cupa Europei Centrale)!

Unde au fost echipele romanesti pana in anii ’80? Marturii gasesti cu miile in legatura cu modul in care se recrutau sportivii clonelor comuniste!
Sa ne reamintim ca din 70 si pana in 90 (perioada hard a comunismului romanesc) cu exceptia Pitestiului lui Dobrin (o data) si a Craiovei Maxima (de doua ori), numai clonele au luat titlul.
In acea perioada era foarte clar care este politica iar sportivii au inteles ca daca vor performanta o pot obtine doar sub culorile acestor echipe!
Crezi ca Lupescu nu ar fi vrut ca Ionut sa joace la Rapid?! A inteles repede ca nu exista alta alternativa pt ca fiul lui sa obtina performante notabile!

Eu nu condamn sportivii pt performantele realizate atunci cand evoluau sub culorile clonelor comuniste, eu condamn un sistem care a inteles ca propaganda prin sport poate duce la indobitocirea populatiei!

Faptul ca noi traim azi cum traim este rezultatul a 45 de ani de comunism, comparati standardul de viata din perioada interbelica, in raport cu celelalte tari europene, si cel din perioada comunista!

adi_stelistul (81 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:12

@ Nalt Corin

„Diferenta intre dinamovisti si orice alti suporteri ai altor cluburi din tara este ca noi suntem nascuti nu facuti”.

Ma , mi-ai zis-o , sunt distrus. Ar mai fi o diferenta : matale chiar crezi in ce spui , altii inteleg ca e o mare prostie.

Altceva : daca Steaua si Dinamo , creatii comuniste , trebuie desfiintate , eu propun sa mergem mai departe : sa luam cam jumatate din „decreteii” lui Ceausescu si sa-i eutanasiem (sper din suflet sa nimeresc in cealalta jumatate, ca tot dintre ei sunt si eu). Ei sunt cu siguranta creatii ale regimului comunist. Fara decretul contra avorturilor , nu s-ar fi nascut. Asadar …

(Sper ca intelege toata lumea ce e de inteles si textul de mai sus nu e luat ad-litteram).

rapidb (10 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:16

(continuare la mesajul anterior)
Unde au fost echipele romanesti pana in anii ’80? Marturii gasesti cu miile in legatura cu modul in care se recrutau sportivii clonelor comuniste!
Sa ne reamintim ca din 70 si pana in 90 (perioada hard a comunismului romanesc) cu exceptia Pitestiului lui Dobrin (o data) si a Craiovei Maxima (de doua ori), numai clonele au luat titlul.
In acea perioada era foarte clar care este politica iar sportivii au inteles ca daca vor performanta o pot obtine doar sub culorile acestor echipe!
Crezi ca Lupescu nu ar fi vrut ca Ionut sa joace la Rapid?! A inteles repede ca nu exista alta alternativa pt ca fiul lui sa obtina performante notabile!

Eu nu condamn sportivii pt performantele realizate atunci cand evoluau sub culorile clonelor comuniste, eu condamn un sistem care a inteles ca propaganda prin sport poate duce la indobitocirea populatiei!

Faptul ca noi traim azi cum traim este rezultatul a 45 de ani de comunism, comparati standardul de viata din perioada interbelica, in raport cu celelalte tari europene, si cel din perioada comunista!

rapidb (10 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:16

(continuare la mesajul anterior)
Mesajul era mai lung dar incerc sa-l postez pe bucati pt ca altfel nu imi este permis…

mujotutun (151 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:17

Pai de ce va iubim noi, dle Geambasu? Fiindca sunteti un domn? Fiindca sunteti o persoana dispus sa priveasca mai departe de vopseaua gardului? Aici sta diferenta dintre dvoastra, un jurnalist onest, inteligent, plin de umor si un decazut maximalist ca TRU. Omul si-a trait traiul, si-a mancat malaiul! De cand a inceput sa-l ia in suturi pe Mititelu, de cand si-a aratat culoarea in problemele (ce-l depasesc la greu) de politica internationala, de cand a inceput, interesat, sa manjeasca pe Dinamo spre a-si masca irepresibila atractie fata de Steaua, de cand, in fine, a devenit tonomatul (nu stiu cu ce fise, dar s-a auzit ceva de sperante in politica internationala!) lui Basescu, acest individ – ma doare ca scrieti ca v-ar fi prieten! – s-a prabusit mai iute decat orice Phaeton ori Icar – si fara circumstantele atenuante ale acelora – in mocirla jurnalistilor de tip Tuca, Ciutacu, Ursu, Diaconescu, Cristoiu, Chireac (sic!) ori CTP (Tinu, mort fiind si Andon & Novaceanu, in retragere, nu se mai pun!), de unde borborigmeste niste tampenii caznite de care se pameaza semidoctii atasati pana la moarte crezului (sa-i zic pe nume: securist (de rit bun!)) ungurean (nici o trimitere la miorita!). Cand, dintr-o perspectiva ingust-imbecila, Iarina Demian a cerut ca Traian Ungureanu sa fie azvarlit pe scarile Gazetei, am sarit in sus de cinci coti. Tare-mi pare rau! Afara Ungureanu! Mars la Dimineata sau Azi sau Jurnalul National!
Scuze dle Geambasu, dar cu adevarat binemeritati! Nu de Dinamo, dar pentru onestitatea principiala! Va multumesc!

rapidb (10 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:18

(continuare la mesajul anterior)
Unde au fost echipele romanesti pana in anii ’80? Marturii gasesti cu miile in legatura cu modul in care se recrutau sportivii clonelor comuniste!
Sa ne reamintim ca din 70 si pana in 90 (perioada hard a comunismului romanesc) cu exceptia Pitestiului lui Dobrin (o data) si a Craiovei Maxima (de doua ori), numai clonele au luat titlul.
In acea perioada era foarte clar care este politica iar sportivii au inteles ca daca vor performanta o pot obtine doar sub culorile acestor echipe!
Crezi ca Lupescu nu ar fi vrut ca Ionut sa joace la Rapid?! A inteles repede ca nu exista alta alternativa pt ca fiul lui sa obtina performante notabile!

rapidb (10 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:19

(continuare la mesajul anterior)
Eu nu condamn sportivii pt performantele realizate atunci cand evoluau sub culorile clonelor comuniste, eu condamn un sistem care a inteles ca propaganda prin sport poate duce la indobitocirea populatiei!

Faptul ca noi traim azi cum traim este rezultatul a 45 de ani de comunism, comparati standardul de viata din perioada interbelica, in raport cu celelalte tari europene, si cel din perioada comunista!

tru lies (11 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:24

Bravo nene, ai ajuns acuma avocatul lui Traian Ungureanu? E musai sa ne explici ca el e un intelectual fin care poate sa scuipe fin oriunde si oricum iar noi suntem niste boi care nu ne putem ridica la nivelul lui londonez de intelegere a lucrurilor?

A cita oara calca Ungureanu in strachini cu articolele sale (scremut de) fulminante care nu spun nimic?

mujotutun (151 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:28

Da, Dinamo era bestiala mana de fier a Securitatii, imbracata intr-o manusa de catifea ros-alba, in vreme ce dl Ungureanu era silit sa scrie, legat in lanturi, fara retributie si hranit cu paine si apa, in presa centrala.
Ce ciudat! Dle Ungureanu, sunteti un model de scarnavie postcomunista. Daca mai aveam vreo indoiala, atasamentul dvoastra politic fata de un gangster ne aduce in fata crudei realitati. Sunteti dezgustator. Si spun asta cu o sfasietoare durere, gandindu-ma cu cata placere si „deplina aprobare”, „adanca satisfactie” v-am citit ani la rand! Blestemati fie ei si blestemat sa fiu si eu pentru cecitatea inadmisibila!

borcica (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:34

p vremea comunismului s-au realizat cele mai multe performante ale Romaniei si nu numai p plan sportiv….asta ar trebui sa ne dea d gandit……in comunism nu aveam libertate ,eram foarte ingraditi si urmariti …. acum suntem liberi ,dar degeaba …..din pacate asa suntem noi ROMANII …. nici asa nu e bine….. nici cum era nu e bine…… si inainte d comunism la fel eram…..ba cu nemtii ..ba cu rusii…. nu cred k poporul roman merita asa ceva …… avem conducatori d***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)…dar noi nu vrem sa schimbam asta..asa k ….n meritam soarta… treziti-va…..dar d fapt…nu mai avem d c…e prea tarziu…altii fac legea in tzara asta..romanii adevarati nu mai au drepturi …

gilos (19 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:40

@Pt cei mai vehementi impotriva echipelor Steaua si Dinamo.
Afirmand ca Steaua/Dinamo=comunism, securitate dezvoltati un sofism.
Ramanand strict la fotbal, dupa logica voastra,cele doua erau intruchiparea raului iar celelate oropsite si imaculate. Sa fim seriosi, toate echipele de atunci aveau in cadrul lor securisti si secretari de partid. Inclusiv Timisoara, Brasov, Pitesti, Arad, Ploiesti, Craiova …Toate functionau in cadrul aceluiasi sistem. Bun sau rau, cum o fi fost. Nu va mai dati fete mari, victime , nedreptati sau dizidenti pt ca nu este cazul. Tradati frustrari si resentimente.
Problema era alta : locurile la Steaua si Dinamo erau limitate. Nu orice jucator avea valoare sa ajunga sa joace la una din cele doua .
Daca aveti indoieli puteti sa-i intrebati pe Lacatus, Bumbescu, Lung sau Piturca respectiv Rednic, Andone, Multescu sau Talnar cat au fost schingiuiti si torturati ca sa joace la Steaua sau Dinamo.

basescu (4 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:43

daca cineva are impresia ca nu mai sant secu in tara se inseala rau de tot. cum ia atins un ziarist la punctul slab cum apar ca, ciupercile dupa ploae. va simti-ti cu musca pe caciula***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)?

basescu (4 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:50

nu recunoaste nici unu din ei „da ba tata a fost turnator, a torturat femei gravide si a terorizat spe sute de oameni”
De fapt astea-s ca rromii. ce la aia le place sa l-e zici ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

basescu (4 comentarii)  •  16 mai 2008, 14:53

mai vrem astfel de articole!!! sa afle si copii de azi cine a fost securitatea si ce mega echipe aveau.

basescu (4 comentarii)  •  16 mai 2008, 15:27

@www,iaurtul…..
daca in 22 de zile incepe campionatul mondial eu ma fac urgent fan secu bucuresti

11007 (3 comentarii)  •  16 mai 2008, 15:46

ce momente de gratie?esti o rusine cristian,***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat).steaua si dinamo nu exista.

petru poni (2 comentarii)  •  16 mai 2008, 15:52

TRU are perfecta dreptate,dar este ca povestea cu trenul. Orice ai face, daca l-ai pierdut, nu-l mai ajungi niciodata. In decembride 89 ar fi trebuit facuta „decomunizarea” societatii, printre altele, dealtfel ultimele ar fi fost si desfiintarea cluburilor departamentale si vinderea activelor lor. Nu s-a facut, acum e greu, si nu pentru ca anumite cluburi au „traditie” ci pentru ca au continuat. E prea tarziu, asa cum e prea tarziu si pentru bunicutza ilici, si pentru alti magari si criminali al caror impact istoric a provocat mii de morti. Trec uneori pe langa cimitirul acela unde sunt idealistii, prostii, ghinionistii care s-au afalt la revolutie cu gand sau fara. Nu stiu altii, dar una ca as fi putut fi si eu acolo, doi, mai grav au murit degeaba. Asta da peirdere, asta da crima (ca sa nu vorbesc de sute de mii de romani a caror viata a fost franta in 45 de ani). Niste cluburi departamantale devin, in aceasta perspectiva, insignifiante.

lit (18 comentarii)  •  16 mai 2008, 16:00

Din sirul de digresiuni filosofico-sociologice „nasa rodina ” va prezentam azi definitia lui EDI asupra comunismului …si ca bonus , asupra capitalismului .
Remarcati geniala alcatuire semantico-ortografica :
„capitalistii te ia din fabrica ” .te iau ma , ei , capitalistii care este ei capitalisti:)))))

Articolul lui Geambi in mai putine cuvinte :”Stim ca nu-i ok da’ ne-am obisnuit …si chiar ne place”.Pravda reloaded.

rapidb (10 comentarii)  •  16 mai 2008, 16:07

steaua = clona comunista
sursa: FZR
De ce clona? De ce CSKA? Stim cu totii? Haideti sa mai vedem odata filmul.

La Moskova e frig. Ninge al dracului de mult. Dar e si ceva bun in asta. Ai toate conditiile sa inveti sa skiezi.
In 1901, un Mare Duce – ministru adjunct (intamplator de interne), semneaza actul de nastere al Societatii de Ski Amator (sau ceva de genul asta) – OLLS in limba rusa. Se vede treaba ca rusii inca de la inceputul secolului trecut erau foarte tari la initiale…
In 1911 in cadul OLLS ia fiinta si sectia de fotbal. Culori – tricou albastru navy, sorturi albe.
Intre timp, in 1918 are loc revolutia rosie. Comunistii vin la putere, nu doar in politica, ci si in sport. In 1923 OLLS este preluat de armata, schimbandu-si si numele in OPPV (v-am spus ca rusii au o slabiciune pentru initiale…) – organizatia centrala de sport a armatei rosii. Culorile raman aceleasi.

In 1928 armata rosie implineste 10 ani. Pentru ca evenimentul sa nu treaca neobservat, prin ordin special al comisarului poporului (!) ia fiinta Casa Centrala a armatei rosii (CDKA). Toate echipele fostei OPPV preiau acest nou nume, inclusiv echipa de fotbal.
Casa Centrala a Armatei…rosii – va suna cumva cunoscut?

In 1939 rusii au o revelatie. Ia stai, tovarase…adica noi suntem echipa armatei rosii, ma-ntelegi..rosii…si jucam in albastru-alb?!?!? Le-au fost necesari 21 de ani, dar s-au prins. Astfel, din acel an de gratie, tricourile au devenit (evident) rosii, iar sorturile albastre.
La loc de cinste, pe tricou, a aparut si steaua ca emblema. Exact steaua de pe epoletii armatei sovietice. Pentagrama care reprezenta gradele ofiterilor. Imaginatia este la ea acasa.

1951. O noua schimbare de nume. Casa Centrala a Armatei rosii se transforma in Casa Centrala a Armatei Sovietelor – CDSA. Numitor comun exista, nu va speriati – Casa Centrala a Armatei. Ne grabim sa ajungem in zilele noastre, In fond, nu despre acest CSKA vrem sa povestim…

1957. Denumirea se schimba din nou – clubul sportiv cental al ministerului apararii – CSK MO.
In fine, in 1960, ostasii rusi isi gasesc linistea si aleg sa-si numeasca echipa simplu si tandru: clubul sportiv central al armatei – CSKA. Fara soviete, fara rosii, fara nimic…in fond, toata lumea stia despre ce era vorba.

Sa ne intoarcem in micul Paris. Incepand din vara lui ’44, Romania a inceput sa intre in ghearele hidrei bolsevice. Pe ecranele patriei a inceput sa ruleze filmul prost pe care rusii il priveau din ‘918. Doar ca la Bucuresti cadrele rulau mult mai repede; deja exista now-how, deja existau specialisti care sa faca totul posibil. Modelul sovietic a fost importat si in sport.

1947. Ia fiinta Asociatia Sportiva Armata Bucuresti. ASA. Asa cum ii sta bine unui bastard cu tata suspus, ASA este inscrisa direct in prima liga, beneficiind de desfiintarea echipei Carmen (a industriasului Mociornita) de catre autoritatile comuniste ale vremii. Salvat de la retrogradare prin metode specifice (acel ASA nu avea valoare de prima liga), copilul din flori al sportului comunist este rebotezat. Astfel, incepand cu anul urmator – 1948 – echipa se numeste … CSCA – Clubul Sportiv al Armatei. Culorile? rosu si albastru. Stema? Steaua sovietica.

Ati mai auzit undeva numele asta? Cateva paragarafe mai sus. Ca sa glumim putin, se pare ca nu Steaua este clona lui CSKA, ci CSKA este clona Stelei, din moment ce rusii s-au numit CSKA abia in 1960, in timp ce pe Dambovita era deja un CSCA inca din 1948.

Steaua are toate, dar absolut toate elementele care definesc o clona. Nu e vorba despre o asemanare a chipului, ci de o coincidenta a ADN-ului.
Aceeasi paternitate (armata comunista), acelasi nume (CSCA/CDKA), aceleasi culori, aceeasi stema. Culmea, rusii au o fila nepatata in istoria lor. Echipa de fotbal, formata in 1911, in democratie, a intrat in mod fair in competitiile vremii. Clona din Bucuresti a pus din prima secunda de viata bocancul in gura principiului de competitie sportiva, intrand direct in prima liga. Mai mult, folosindu-se de metode ce se vor dovedi in timp specifice, clonele vor evita retrogradarea pentru a-si continua monstruoasa existenta in sportul romanesc.

Sa revenim la geneza CSKA-ului romanesc. Am inteles cine sunt parintii spirituali. Totusi, cui a apartinut mana din care a fost zamislita CSCA? Da, exact…cine a semnat actul de nastere, recunoscand bastardul?

Ne raspunde ganditorul mm stoica. Facut (presedinte) la apelul bocancilor, mm se simte dator sa repereze onoarea Stelei, inventandu-i o noua istorie. Ma rog, sluga stie pe ce se bazeaza, si anume pe nivelul de cultura negativ al populatiei steliste, dispusa sa imbratiseze orice teorie mai mult sau mai putin evolutionista din care sa lipseasca maimuta (bolsevismul). Citatul este aproximativ, insa pastreaza ideea marelui intelectual stelist. Zice asta asa:
„Steaua a fost infiintata de ofiteri romani fara legatura cu regimul comunist, ofiteri ai armatei regale cu studii la Londra”
Dupa ce ne revenim din soc, luam la bani marunti elucubratiile istoricului de langa cimitir.

In 1947 nici un ofiter roman nu putea avea studii la Moscova; era prea devreme.
Cel care a semnat certificatul de nastere al Stelei se numeste Mihail Lascar. General, militar de cariera.
Lascar este una dintre figurile constroversate ale Armatei Romane. A luptat pe frontul de est contra rusilor pana in noiembrie 1942, moment in care a cazut prizonier. Desi se stie despre el ca a luptat impotriva armatei rosii pana in momentul capturarii, Lascar s-a intors in Romania in calitate de comandant al diviziei Horia, Closca si Crisan. Ca si divizia Tudor Vladimirescu, aceasta unitate era alcatuita din soldati romani cazuti in prizonierat rusesc.
Ambele unitati au fost folosite ca si instrumente armate de sustinere a guvernului Petru Groza, guvern marioneta impus de sovietici la 6 martie 1945.
Datorita acestui fapt, Mihail Lascar a fost numit mistru de razboi, calitate din care a semnat infiintarea Stelei.
Acesta este ofiterul fara nici o legatura cu regimul comunist care a facut-o pe Steaua. Cu mana lui. Dar nu prin propria vointa, pentru ca, desigur, Lascar nu avea nici o treaba cu fotbalul. Lascar l-a recunoscut pe micul CSCA. Adevaratul sau tata este generalul (cam multi generali in povestea asta, nu?) Susaikov, reprezentantul URSS in comisia aliata de control instituita in Romania dupa ’45. Daca reprezentatii aliatilor in aceasta comisie s-au roit repede, lasandu-ne (conform intelegerii) pe mana rusilor, Susaikov a ramas doi ani, pana in octombrie ’47.
Elocvent este discursul tatalui lu’ CSCA la plecarea sa din Romania: „Plecand de aici, purtam in inima noastra increderea ca poporul roman, popor frate poporului rus, va pastra in veci prietenia si recunostinta marelui popor sovietic”.

Jan (33 comentarii)  •  16 mai 2008, 16:37

Nu e nimic de discutat despre nimic, adica despre animalul de Traian Ungureanu. Un ins care n-a facut nimic nici in comunism, nici in capitalism si care se remarca doar prin servilismul gretos fata de Traian Betivanescu ! Asta spune, de fapt totul despre el. Sa fii tonomatul unuia ca…puah !!

DANC (5 comentarii)  •  16 mai 2008, 16:46

CRISTI,esti echilibrat ca de obicei,cinste tie!

fm matii (99 comentarii)  •  16 mai 2008, 16:57

***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

FORTZA DINAMO

cristi (12 comentarii)  •  16 mai 2008, 17:38

despre istoria de 60 de ani nici macar nu ar trebui pomenit,asta nu e istorie,in cel mai bun caz,se implinesc 60 de ani de la un act(ca atatea altele) care au completat istoria neagra a Romaniei

Romania Steaua (5 comentarii)  •  16 mai 2008, 17:44

rapid in B …esti cumva obsedat de performantele lu’ Dinamo & Steaua? am inteles cred ca ai postat acest art.de 100 de ori! Da un copy/paste si trimite-l si acel art.in care se spune cum ati facut voi propaganda partidului comunist!!! pana una alta voteaza soarele,semnul vostru electoral din `46! Bay,bay…10 ani ati stat in B(in `51 tot comunistii v-au retrogradat)?

Gabi (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 17:54

Ai mai dres busuiocul, dupa ce Tru o cam comisese

ALLEX (18 comentarii)  •  16 mai 2008, 17:55

CORECT SCRIS AR STIM CU TOTI CE A FOST PANA IN ’89.NU AVEA ROST ACEST ARTICOL SEMNAT TRU(SA-SI SCRIE DRACU’ NUMELE CA LUMEA!) ,REPET,NU AVEA ROST…ABIA A FOST BATUT UN OM LA CLUJ SI CAMPIONATUL S-A TERMINAT DUPA FURTUNI GRELE, AVEM IN FATA UN EURO EXTREM DE GREU( CINE ZICE CA JUCAM FINALA E INCONSTIENT) IAR „NISTE ANONIM” DE ZIARIST SE APUCA SA SCRIE DESPRE TRECUTURI COMUNISTE SEMNATE DINAMO SAU STEAUA…CAND NU AI CE SCRIE SCRII SI TAMPENII…CAND ESTI ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)…IN REST NUMAI DE BINE

rapidb (10 comentarii)  •  16 mai 2008, 17:55

Bun, Rapid a jucat cu „soarele” pe tricouri, simbolul BPD-ului!
http://img108.imageshack.us/img108/9831/18916130vv4.jpg

Cine era la putere in 46?

Sa studiem un pic: ro.wikipedia.org/wiki/Alegeri_generale_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia%2C_1946
„Blocul Partidelor Democrate, alianţa electorală care forma guvernul de stânga al prim-ministrului dr. Petru Groza, era formată din Partidul Comunist Român, Partidul Social-Democrat, Frontul Plugarilor (formaţiunea politică a prim-ministrului), Partidul Naţional Liberal-Tătărescu, facţiunea ţărănistă a lui Anton Alexandrescu şi Uniunea Patrioţilor”

Deci comunistii erau deja la putere in 46?! Nici nu putea sa fie altfel cand tancurile sovietice erau stationate in Romania!

Poate cineva sa cunoasca care au fost motivele pt care Rapid a jucat cu „soarele” pe tricouri? Cred ca se poate specula destul pe aceasta tema… poate au avut anumite avantaje, poate au fost nevoiti sa se adapteze politicii vremii, poate au fost fortati…?

„Alegerile din România din 1946, convocate la scurtă vreme după terminarea celui de-al doilea război mondial, în condiţiile prezenţei trupelor de ocupaţie sovietice în ţară, [4] au avut caracteristici asemănătoare cu procesele electorale din celelalte ţări eliberate de Armata Roşie, care aveau să devină în scurtă vreme ceea ce se va numi mai târziu Blocul răsăritean”

In gandirea voastra ghencista, faptul ca Rapid a purtat un insemn al BPD, a adus comunismul in Romania?

Ca suporter, rapidist, eu imi asum acest fapt in istoria echipei mele! Intrebarea e, voi va recunoasteti originile?

Compromisul pe care l-au facut conducatorii Rapidului poate ca a pastrat vie legenda acestei echipe (spre deosebire de Carmen Bucuresti)!

cosmin (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 18:08

Draga Cristian,aveti dreptate in multe privinte dar abordati totul intr-un mod foarte simplist.Va rog mult de tot spuneti care este sensul articolului si ce se poate face acum pentru a putea trece peste ACEL TRECUT.V-ati gandit ca prin astfel de materiale continuati sa intretineti o anumita stare de spirit???????????????? Ce sau cum doriti sa simta in acest moment cei care sunt alaturi cu sufletul de Dinamo????

Multumesc

iulian (5 comentarii)  •  16 mai 2008, 18:15

de ce se incearca excluderea celor doua mari echipe din viata sportiva?uitandu-ne la campania furibunda impotriva stelei,la declaratiile lui paszkany,lui rada,lui tru,nu putem sa nu vedem ca e ceva bine gandit care vizeaza excluderea celor doua sau punerea lor la stalpul infamiei.daca nu e asa de ce se insista in ultimul timp pe declaratiile belicoase referitoare la palmaresul echipelor si nu se reactioneaza pe masura din partea gazetarilor consacrati?

DON (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 18:16

Ce usor arunca acest individ cu venin dar el ce a facut sa lupte contra comunismului ,a fost dizident ,a facut puscarie politica ?Acum are tupeu sa vorbeasca de ce nu a facut-o atunci el sau familia lui.

redy (107 comentarii)  •  16 mai 2008, 18:29

s-a gasit nenorocitu asta de TRU***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) sa se ia de dinamo, ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) se plictiseste si inventeaza subiecte
RUSINE tru RUSINE GSP

Rapid Visiniu (30 comentarii)  •  16 mai 2008, 18:30

Mai baieti,multe echipe s-au infiintat cu ajutorul comunistilor(desfiintand altele),chestie e ca ei au fost reprezentati de Steaua si Dinamo.Se prelungeau meciuri pana in min 107 ca sa poata castiga(Steaua)sau se inroseau firele de telefoane la pauza unor meciuri daca nu era scorul convenabil.Iar din cauza dinamovistilor s-a amanat ptr o perioada decernarea „ghetei de aur” ca se faceau multe smecherii.Ce naiba,chiar ne facem ca nu intelegem?

groparu (4 comentarii)  •  16 mai 2008, 20:37

Revin cu citeva date .Imi mentin parerea ca omul asta ,TRUli e frustrat.Dar am aflat si motivul.Infiereaza comunismul dar a fost bot in bot cu comunistii.Scria ode pentru Ceausesti in Viata Studenteasca.Drept recompensa a primit viza de Germania .Si dus a fost.Dar un lingau comunist(acum face campanie pentru Basescu) nu are dreptul sa faca acum pe desteptul.Sa-si vada de politic si sa nu amestece sportul.A fost privilegiat pe timpul comunistilor.I-a ridicat in slavi drept pentru care a primit pasaport pentru occident.Dupa ce a laudat sistemul acum la 20 se da mare anticomunist.De ce nu spui ma loaza ca esti un lingau vindut , ca traiesti la Londra din banii lui VANTU si ca ai participat la campanii gen Gelsor care se hranea cu bani de la FNI.Sa stie lumea cine esti.
De fapt si de drept folosesti metodele pe care le-ai invatat de la comunisti,dezinformarea,abaterea de la problemele reale.Lasa sportul la o parte ca esti mirsav.Cind ii faceai poezii lui tanti-ta Leana stiai ca toate cluburile erau conduse de comunisti, cadre de partid si securisti.Nu numai Dinamo si Steaua au cunoscut stapinirea comunista. Toate cluburile au fost sub comunism.Daca ai fi evreu (toata lumea greseste in viata!) inteleg ca esti furios ca echipa ta de suflet Maccabi care activa in perioada interbelica ,a fost redenumita Ciocanul ai caror fotbalisti (nici nu aveau valaore) au fost asimilati de Dinamo.Dar ca probabil nu esti ,asa ca furia ta vine din neputinta. Din neputinta de a demonstra ca nu ai fost lingau.Dar ce poti face daca ai apucat sa-i pupi in dos pe comunisti.Refulezi.Te iei de Steaua si Dinamo.Daca ai avea un gram de corectitudine ai recunoaste ca sistemul comunist a fost creat chiar englezoii tai in momentul in care ne-au abandonat in bratele rusilor.Asa s-au creat Steaua si Dinamo de facto.Restul e palavrageala.Diversiune , dezinformare si prosteala pe fata.***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat).Colegii tai de institut o spun.Cine vrea sa afle adevarul despre infiintarea echipelor de fotbal poate sa citesca Istoria fotbalului romanesc.Sau sa incerce sa caute in colectiile ziarelor vechi.Eu am gasit. Dar nu sint ziarist.Articolul publicat de TRUli e scris la comanda . La comanda lui Basescu.Se apropie alegerile!
Probabil ca poporul il va realege.E vointa lui,a poporului..Atunci dupa razboi si seceta din 1945-46 tot masele au hotarit sa infiinteze cele 2 cluburi.Lumea era saraca lipita si nu avea ce minca .Dar fotbalul tinea de foame.Asa ca au facut liste cu semnaturi si au cerut aprobari . Asa au aparut decretele de infiintare.Comunistii nu au spus nu,caci le dadea oamenilor o preocupare care sa le mute gindul de la ziua de miine.Pentru ei era suficient ca masele puteau fi manipulate.Si pina sa se trezesca poporul a venit nationaliazrea de la 11 iunie 1948.Steaua si Dinamo au fost infiintate anterior acestei date.Restul e istorie.Pentru TRUli se pare ca infiintarea celor 2 cluburi are importanta mai mare decit decretul de nationalizare prin care toate cluburile din Romania,inclusiv Steaua si Dinamo deveneau proprietate de stat.Restul este istorie.Si oricit ai incerca sa ne arunci inapoi in timp nu poti pentru ca timpul este ireversibil.Asa ca Steaua si Dinamo Ramin Steaua si Dinamo ,iar tu ramii ce ai fost:un ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat).

craiovean (1 comentarii)  •  16 mai 2008, 20:59

pt dinamovisti/stelisti:
n-am nimic cu voi si nici nu sunt de acord cu cei care ar desfiinta cele 2 cluburi dar pt voi o singura sugestie: sa nu uitati vb aia „trebuie sa stii de unde ai plecat ca sa stii unde vrei sa ajungi”?

AlbAlbastru (127 comentarii)  •  17 mai 2008, 7:35

steaua si Dinamo au FOST create de comunisti prin abuz si minciuna si daca lucrurile mergeau normal in tzarisoara noastra nu s-ar fi inventat acesti doi monstrii bolshevici pentru propaganda comunismului prin sport (mai ales steaua)… CE NU VA ESTE CLAR??? Si UNDE a gresit TRU??
Uitati-va in oglinda si fiti corecti si cinstiti cu voi si cu adevarul istoric si nu mai bagati capul in nisip si veniti cu (NE)argumente stupide de copii han_dica_pati.
steua si Dinamo or fi avut „performante” in Romania si in Europa, dar asta pentru ca au avut un statut special
(mai ales steaua) si pentru ca puteau lua ce sportivi voiau ei de oriunde din tzara intr-o perioada cind talentele NU puteau pleca in strainatate, deci va dati seama din ce „pepiniera” puteau alege!!!
Si Progresul sau oricare alta echipa ar fi avut performantze similare daca ar fi avut acest statul.
Inainte de a scrie si a-l injura pe TRU sau oricare altul care este dispus sa spuna LUCRURILOR PE NUME, mai ginditi si cu capul nu numai cu ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

Cosmin76 (1 comentarii)  •  17 mai 2008, 10:04

Pt coconut

:)Probabil ca trebuia sa stai un pic prin beciurile securitatii cu televizoru in fata simtind bucuria ca steau dinamo sau ori ce alta echipa cistiga nu mai stiu io ce cupa .Probabil ca chestia asta te facea extrem de mindru. Daca iti place asa de mult te poti muta si acuma intr-o tara bananiera in care inca mai poti trai asemena senzatii extraordinare.:)) Da ma rog ce rost are…. esti unul din motivele pentru care romania inca il voteaza pe Iliescu .. oameni gen Becali sint niste exemple pentru romini… in rominia nu conteaza cit ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) maninci atitatimp cit ai suficienti bani….

Florin (3 comentarii)  •  17 mai 2008, 23:34

salut

Florin (3 comentarii)  •  18 mai 2008, 0:14

Apreciez curajul lui TRU, curajul de a spune adevarul in ciuda faptului ca risca sa-si atraga antipatiile multor romani, dar adevarul chiar daca doare trebuie rostit.Traiesc in Germania de ceva timp si credeti-ma au si nemtii pacatele lor, dar un lucru m-a impresionat foarte mult si anume:felul cum se confrunta ei cu trecutul din perioada nazista.Nu incearca sa uite,nu incearca sa-l ingnore sau sa-l ascunda sub pres,din contra chiar daca doare,perioada nazista este mereu adusa in actualitate si condamnata pentru ca asa ceva sa nu se mai intample.Cred ca si in timpul lui Hitler au existat succese economice si sportive,dar ei niciodata nu se lauda cu asta ci condamna la unison aceasta perioada,pentru ca aceste succese au fost folosite pentru a intari propaganda nazista.Exact la fel a fost la noi,succesele sportive au fost folosite ca propaganda pentru regimul comunist,iar Steaua si Dinamo au folosit din plin acestei propagande,vrand nevrand si-au adus contributia lor la prelungirea agoniei.Cevaloare poate sa aiba pentru un dinamovist sau stelist atatea titluri castigate la ordin intr-o perioada in care se stia dinainte cine castiga,intr-o perioada in care performanta se putea face aproape in exclusivitate doar la Steaua si Dinamo.Ce fel de suporteri sunt acestia?!?Moralitatea nu mai are nici o valoare pentru ei?!?Credeti-ma ii compatimesc pe acestia,ii compatimesc si pentru faptul ca nu au avut nici macar dupa 89 puterea si curajul de a incerca un nou inceput,de a privi trecutul in fata si a invata din greseli.Ne place sau nu ne place cu 1000 de titluri si medalii, sau cate ori fi fost Dinamo si Steaua au reprezentat simbolul terorii si puterii comuniste in Sport,iar acest trecut nu-l poate sterge nimeni din istoria acestor cluburi!!

Comentează