Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Poveste cu proşti şi deştepţi

E timpul ca DNA să arate că e altceva decît un studio de efecte speciale şi butaforie

Scrieţi despre fotbal! Lăsaţi mizeria, investigaţiile, cancanurile! Asta şi facem, dragii noştri! Da, vom scrie despre fotbal şi numai despre fotbal, dar mai […]

joi, 8 mai 2008, 2:39

E timpul ca DNA să arate că e altceva decît un studio de efecte speciale şi butaforie

Scrieţi despre fotbal! Lăsaţi mizeria, investigaţiile, cancanurile! Asta şi facem, dragii noştri! Da, vom scrie despre fotbal şi numai despre fotbal, dar mai înainte avem o treabă de terminat. Pentru că a povesti despre posesie, presing, marcaj ori şuturi spre poartă şi pe spaţiul porţii atunci cînd nu ştim dacă aceste şuturi la şi pe poartă sînt de-adevăratelea e o formă perfidă de laşitate. Preferăm să fim patetici, naivi şi agitaţi în numele unei cauze drepte, decît echilibraţi, distanţi şi flegmatici în numele exercitării profesiei din turnul de fildeş. Ce simplu ar fi să ne reîntoarcem la număratul cornerelor! Ce comod!

1,7 milioane de euro au circulat pe traseul Bucureşti-Cluj în scopul cumpărării bunelor servicii ale unei echipe împotriva alteia. Vicepreşedintele Stelei, doi haidamaci, un fotbalist combinator şi un şef de sală garant al tocăniţei din meniu au stat lîngă sacoşa cu bani aşteptînd deznodămîntul partidei. Pentru că Universitatea Cluj nu a putut scoate măcar un egal în faţa CFR-ului, cele 1,7 milioane nu au mai ajuns în posesia „studenţilor”. Dacă doriţi îi putem numi şi universitari. Ca să fie comedia completă. O altă echipă intrase însă pe fir şi a intervenit în forţă. Lipsiţi de umor, angajaţii DNA i-au reţinut pe oamenii de afaceri sosiţi de la Bucureşti cu cashul. Căci aşa se lucrează la noi, cu bani peşin. Băncile sînt pentru cretinii care plătesc impozitele.

Obrăznicia patronului din Ghencea trebuie separată de imaginea Stelei. El nu luptă pentru Steaua, se foloseşte de numele ei. Sfidează în numele Stelei, dar nu dă doi bani pe sentimentele suporterilor. Vedeţi, tot la bani ajungem! Amestecînd trecutul, prezentul şi viitorul formaţiei care cîştiga Cupa Campionilor în povestea asta care pute a penal de la o poştă, el îşi satisface un capriciu. El şi verii lui, adică deştepţii, de-o parte, iar ceilalţi, proştii, adică noi, de cealaltă parte. Nu muşcaţi momeala aruncată! Unguri care ne cumpără ţara pe parcele, la pachet cu campionatul, trădători români aliaţi cu ungurii, incompetenţi de la DNA, îngeri aterizaţi de la Bucureşti în căutarea unui tun imobiliar. Taman în ziua meciului U Cluj-CFR. Cît de stupizi ne pot crede? Mai mult decît ne închipuim!

Mai rămîne să se întîmple ceva foarte important. Să li se arate acestor indivizi care tratează cu sictir legea că în România există instituţii în slujba binelui public şi a celui personal. Ideal ar fi ca DNA să îi contrazică pe cei care văd în această instituţie un studio de efecte speciale. Le sîntem alături, dar sperăm ca dovezile lor să fie şi altele decît extrase după articolele noastre din ziare. Altfel, Mitică, Gigi, Giovanni şi Teia, şi cine mai vreţi dumneavoastră vor continua să joace ţonţoroiul pe capetele noastre. Şi nu pe ritmuri de ceardaş!

Comentarii (419)Adaugă comentariu

d&du (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:12

ma uit si ma minunez de cum pot gindii suporterii stelei… Ei incearca sa justifice faptul ca steaua a incercat sa cistige campionatul prin orice mijloace pe teren dar mai ales in afara lui. Ei la exemplul clar care il vedem toti ne spun ca s-a premiat cinstea si oricum cfr a facut mai multe ca ei. Este posibil sa fi facut si cfr (oricum nu mai multe ca steaua) da macar au reusit sa le faca pe ascuns si doar se banuie nu se stie nimic sigur. Macar nu se intilnesc cu geamantanele cu ‘table’ pe la doi cocosi si nu cumpara terenuri in zona Clujului tocmai in ziua meciului. Da am si eu curiozitate, cum poti sa scoti 1,7 mil euro din banca fara nici o justificare? pentru ca pentru sume peste 10 mii Euro te intreaba ce faci cu ei si trebuie sa aduci justificare. In fine asta este situatia probabil ca nu se va intimpla nimic, suntem in Romania in Italia au fost retrogradate echipe mult mai importante ca steaua, singurul lucru care m-ar bucura ar fi sa piarda fecali banii. Iar chestia ca nu trebuie asociat numele de becali si numele de steaua asta e nu este corect si in italia juventus era asociat cu mogi si suporterii lui juve spuneau ca il urasc pe mogi da se bucurau sa cistige cu arbitrii si aranjamente. Asa ca dragi stelisti macar aveti decenta sa taceti si nu mai incercati sa justificati comportamentul lui fecali

ko (27 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:13

Si cred ca toti stelistii vor ca Becali sa fie macar speriat de DNA , daca nu inlaturat din Ghencea. Toti ne-am saturat de el. Dar in numele aceleiasi corectitudini despre care vorbesti la inceputul articolului, trebuie sa spunem ca ca actiunea DNA nu are nici o sansa de reusita. Pentru ca nu e legala. Daca e in schimb morala… e o poveste lunga…

Cucu (3 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:13

Pai bine mai, Geambasule, ai dreptate! Eu unul mi-as dori chiar ca Steaua sa se desfinteze, sa se termine odata circul asta in care an de an o SINGURA echipa e vanata. Blaturi au facut toti, dar SI performanta a facut DOAR Steaua (Rapid trebuia sa aiba ceva consistenta ca sa arate ca UEFA n-a fost doar un accident fericit). Pana la urma totul se reduce la vechea Miorita (de data asta interpretata de Nicolita, caruia vad ca … iarba nu-i mai place), prin care restul ciobanilor il vor dus pe al mai bogat si mai smecher dintre ei. Doar ca ciobanu’ asta nu se da usor!! Si de aia ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) cu bani si ziaristii lor tonomat nu mai pot dormi noaptea!!! Am mai zis-o – daca era persoana, Steaua trebuia sa emigreze. Asa cum am facut si eu si multi altii, ca sa scapam de ipocriti si oameni ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)din tara aia de neghiobi. Liftele dr@cului!!! Nu va mai incape Pamantul !!!!

pitt (4 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:14

foarte bine ati punctat domnule Geambasu. sa zicem ca banii aia erau chiar pentru cumparare de teren, dar culmea e ca exact in ziua meciului s-a trezit gigi sa cumpere teren la cluj. si la fel cum ati si scris…la o asa suma de tranzactie nu ar fi fost normal sa se faca plata prin transfer bancar? asa stiuc a se procedeaza in tarile civilizate. unde s-a mai vazut sa se umble cu geamantan cu 2 milioane de euro cash prin restaurante si prin oras???
din pacate nu vor putea(sau nu vor dori din nou) sa ii faca nimic preaputernicului. el va spune pentru a nu stiu cata oara ca a glumit. becali incepe sa devina cel mai mare glumet al acestei tari si cei de la Divertis risca sa devina plictisitori in comparatie cu marele razboinic al intunericului. este incredibil cum de fiecare data cand e prins la inghesuiala, becali glumeste de fapt. stiti cand ii vor putea face ceva concret? atunci cand DNA sau FRF si comisiile ei vor realiza ca si atunci gand glumesti poti sa spui totusi adevarul( asa spunea un jucator din Liga I acum cateva zile;imi scapa numele)
In concluzie, ceea ce ne uimeste cel mai mult e ca gigi becali vroia sa cumpere ciocolata de la cluj chiar in ziua meciului, dar si faptul ca acum cateva etape „tablele” lui netoiu erau carate intr-un geamantan chiar inaintea meciului steaua-dacia mioveni.
oare cat de prosti trebuie sa fim ca sa mai credem mistourile acestea pe care ni le vand aceste personaje frecvent????

dac (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:15

apropo prima lui dinamo de 30000 euro/jucator cine a dat-o,s-a platit impozit,exista transfer bancar din contul actionarilor,in contul clubului,exista extras cu suma respectiva….nu vrea d.n.a,sa controleze si acest fapt….sau nu pt ca nu e vb de steaua si de gigi becali……bistrita cat a luat prima la infrangerea de la cluj,rapidul ce prima a luat in giulesti la infrangerea de la cluj….sa se verifice….eu am zis ca ciobanul pt imagine face orice,dar nu este singurul necinstit din romania,nu e singurul necurat din fotbalul romanesc,pe el il strica gura,se doreste non-stop pe prima pagina a ziarelor,a tv si orice tine de media si-a facut imagine pe seama stelei….dar cine este mai corect el ca plateste ca cineva sa lupte cu toate fortele sau cineva care plateste 3-4 jucatori sa nu-si apere corect sansele…..o tara de lasi si ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) precum spunea iorga………

Adrian (17 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:15

Cristi,
spui sa nu ne dam dupa cires. Ok, dar nu poti compara o stimulare pentru a juca corect cu adevarata cumparare a unui meci! Daca la Mioveni a fost blat, de ce nu se probeaza?
Si te rog, nu ne mai baga pe toit in oala ganditului ca jiji, pentru ca te inseli, si chiar ma simit jignit! Citeste putin postul meu anterior, ca sa intelegi la ce ma refer.
Sunt de acord ca trebuie sa inceapa curatenia in fotbal, dar tu (voi) vrei sa inceapa exact cu ceva ce nu reprezinta o infractiune.
Din nou, cand scrii de Dinamo-CFR, sau de Ceahlaul-Poli?
Intelege, te rog, ce a facut jiji nu este infractiune! Saltati-l pentru faza cu „tablele”, dar nu pentru ceva ce nu exista! Nu poti sa spui „Bai, te saltam acum, ca stim noi ca ai facut tu ceva rau candva!” Blatul recunoscut de catre Iancu, de ce nu este pedepsit?
Vrem sa fie aplicata legea, dar care lege? te rog, Cristi, spune-mi si mie textul de lege care se aplica in speta de fata!

Multumesc anticipat!

akm (7 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:24

atunci cand dobos spune ca ar accepta banii… cand becali zice ca trimite ingerii…nu cred ca exista cineva cu un i q mai mare de 1 care sa isi inchipuie ca banii erau la cluj pt altceva… iar daca tentativa de mita nu se pedepseste, atunci probabil ca nu se pedepseste nici aia de omor… sau aia e altceva, sau acolo nu e vb de echipa asta mult-iubita, sau cum e????

Rosie (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:24

Cristian, nu mai spune traznai. Una este stimularea, perfect legala, si alta darea de mita. Becali a vrut sa ii premieze pe U Cluj in caz de victorie. Chestie care se parctica deschis in camionatul spaniol de exemplu (dar interzis in Anglia) Cit despre banii pesin, sint de asemenea perfect legali. Nu exista nici o lege care sa interzica tranzactille in numerar. Inteleg ca sinteti anti-Becali dar asta nu va indreptateste sa va abateti de la logica elementara.

Laporta (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:26

hehehe

…ideea ii ca orice ii legat de Steaua se vinde si trebe sa se scrie de spre ea, de bine de rau, nu conteaza.

adi (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:26

Bai, voi sunteti***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat). Va legati de jurnalist, in loc sa va deschideti ochii si sa va da-ti seama ca gigi a comis o infractiune pentru care trebuie pedepsit. Ar trebui sa ajunga la parnaie, dar, la ce „idol” aveti, nu ma mira ca nu va duce capul mai mult !

ionutz (29 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:26

domnule geambasu
trebuie sa recunoasteti in fata noastra ca a da bani cuiva sa munceasca mai bine NU INSEAMNA SA CUMPERI CONSTIINTA
va rog mai nntrebati si voi pe cineva inainte sa scrieti
de ce se fac sponsorizari?
dar banii promisi de galeria dinamovista lui danciulescu sunt tot mita?
de ce nu a venit dna si acolo?
asta inseamna ca nu mai trebuie sa platesti pe nimeni sa castige dar asta numai contra cfr
cand a spus taher ca o sa premieze pe rapid suplimentar aia ce a fost?
cand a dat lupescu un logan lui tamas ce a fost?
cand dai tu 10 ron la baiatul de la spalatoria auto ce inseamna?
pai u cluj putea sa il faca pe gigi fericit iar el le dadea banii prin prisma acestui lucru
dar la gloria buzau -steaua cand au pierdut punctele contra la niste jucatri platiti chiar de el nu au comentat nimeni
e clar ca circula un curent contra steaua dar sun prea multi stelisti si acestia sunt hotarati sa ramana mereu asa
doar tonomatele canta dupa cu intra bani in ele
suporterii canta dupa inima si din dragoste
ziaristii sunt ca niste mercenari
ei lupta pentru bani nu pentru imagine
si sunt toti la fel
doar banii conteaza

Adrian (17 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:32

Akm, citeste si tu un tratat de drept penal! Tentativa de omor este incriminata, pentru ca presupune o agresiune, chiar daca este tentativa si nu a fost finalizata! In schimb, tentativa de dare de mita nu poate fi incriminata, pentru ca nu prezinta pericol social! Daca tu te gandesti „Domne, i-as da 1 mil. de euro lui Gervasiuc, de la Loterie, ca sa ma scoata pe mine castigator duminica” nu inseamna ca o faci, si nici nu reprezinta un pericol social! In schimb, la tentativa deomor, inseamna ca ai atacat pe cineva, cu intentia vadita de a-i lua viata. Asa ca nu incerca sa compari mere cu pere, ca nu sunt la fel.
P.S.: Premierea cuiva pentru a isi indeplini treaba nu este infractiune.
La fel, daca DNA a invocat Regulamentele FRF, inseamna ca sunt stupizi:
1. FRF este organizatie privata, iar nu publica;
2. Pe aceasta logica, maine s-ar putea sa vina la tine la firma, si invocand Regulamentul de Organizare si Functionare al firmei la care lucrezi, sa te „salte” pentru ca ai intarziat la serviciu, chiar daca respectiva nu este infractiune.
Intelege, eu ma revolt impotriva retinerii oamenilor fara temei legal.

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:32

Dl Geambasu…revin…paul2008@email.com…..ati googalit? Executie publica a lui Jiji nu.i asa? Seamana….cu ce v-am spus? Jiji a ramas singur! toti (Arpi, turcu, mititelu, copos, taher, tata jan, borcea, iancu) au spus PAS! Arpi l-a lucrat (bravo lui). Ca pierdea, ca nu cu U titlul era al lui (st urma sa fie depunctata!). Deh…se schimba generatiile in afaceri…vine generatia tanara….care face altfel afaceri! nu ca jiji. si ea are nevoie de LINISTE!!! nu de un bufon! Asa ca so pa el! Si cretinu de Dobos (care declarase antrior, ca da accepta bucuros banii lu ijiji ) a jucat pe o carte proasta! A muscat-o! La indemnul lui Boc, care i-a dat semnale pozitive (a se vedea decl lu boc de dinainte de meci). Numai ca totul era aranjat! Bravo lor. Sunt tare…asa-i! Acum hai sa facem un pariu. Dupa modelul M&O (prietenii stiu ce si cum) JIJI va fi ridicat cu tam tam de mascati! LA PARIU! EXECUTIE PUBLICA. MAZILIRE! NU MAI AVEM NEVOIE DE EL. GATA, NE INCURCA! Si acum steaua nu e pe val, lumea e contra, e trendy sa fii anti steaua, titlu e la cluj, so …so pa jiji!
Dl geambasu…..daca vreti dedesubturi ale afacerii miscati-va pana la Cluj! Totul e sub ochii dvs! deschidetii!

gogu de la 2 (7 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:33

sunt trist sa vad ca marlaniile din fotbal s-au transmis cu fidelitate la suporteri. acum pot spune ca suntem o natie de becalii, turci, borci, mitici si alte specimene pentru care singurul loc unde ar da bine este puscaria. sper ca dna sa ia toate scandalurile si sa le cerceteze putin. trebuie chemati la dna fotbalistii, in special cei tineri care pot fi salvati din ghiarele unor scarnavii ca cei mai sus amintiti si care pot sa spuna ce bani si cine i-a contactat.
nimanui nu-i place cand echipa lui nu castiga, dar de aici pana la a accepta orice marlanie in numele binelui echipei este inaceptabil. gigi ca si pretins viitor presedinte al romaniei ne invata ca trebuie sa castigi indiferent de mijloace. oare asta vrem? asta e normal? va spun eu ca NU!!! in anglia echipele sunt aplaudate chiar daca pierd, dar jucatorii au bunul simt sa joace pt echipa. niciodata nu va fi apludat un jucator care joaca doar 2 meciuri pe final de campionat cand primele sunt f mari. acela nici nu poate fi numit fotbalist. asa ca sper sa inceapa de undeva curatenia, pt binele fotbalului: acum si orideunde

bau (4 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:34

akm… daca te amenint ca te omor nu inseamna tentativa de omor; daca te amenint ca te omor si ma gaseste politia cu o arma la tine in cartier, tot nu se cheama „tentativa de omor”… daca te amenint, si vin la tine in cartier, te impusc si prinr-un caz (ne)fericit supravietuiesti, atunci da, se cheama ca sunt vinovat de tentativa de omor… ia vezi, pricepi analogia..??

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:34

Panan panzele albe seamna cu ce am spus! Nici acolo nu a fost vb de NICI UN FLAGRANT! TOTUL A MERS FARA FLAGRANT!

emyl (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:34

avand in vedere ca sunteti formatori de opinie (am prieteni care citesc si apoi cand vorbesc cu mine citeaza din articolele voastre parca ar cita din Biblie) v-as sfatui sa nu mai fiti asa de duri in articolele scrise si incercati sa fiti echidistanti si incercati sa uitati ca cei ce va platesc sunt in razboi cu cei despre care scrieti!
daca nu va place de becali (sunt stelist si mi-e scarba de el) puteti sa faceti ceva mai destept: sa va folositi resursele la maximum si sa ne dati niste sfaturi despre cum am putea sa scapam de el sa-l aruncam din Ghencea ca pe o masea stricata pentru ca eu unul m-am saturat sa vad cum Steaua este facuta de kko de fiecare data cand vorbeste becalul si mai ales sa fie asociata Steaua cu becali. cum a cumparat el Steaua ??? a dat el oare sutele de milioane pe care acum le pretinde ca ar valora Steaua? nu ! a investit umpic si a primit tot si acum isi bate joc de noi suporterii
m-am simtit ca un bou intr-o turma cand am vazut in ce hal s-a jucat ieri cu gloria buzau(sau mai bine zis cum nu s-a jucat…) si cum isi bate joc de noi de ceva ani incoace becalul

LA PUSCARIE, BECALI LA PUSCARIE / LA PUSCARIIIIEEE BECALI LA PUSCARIEEEE!!!!!

akm (7 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:35

bai ionutze tata, daca asta este regulamentul tu ce tot vorbesti acolo???… IN ROMANIA SUNT INTERZISE PREMIERILE ALTOR ECHIPE!!!…deci a fost tentativa de incalcare a legilor federatiei, ceea ce reprezinta acelasi lucru cu a incalca legea…

ionutz (29 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:37

fortza steaua
anti cfr
anti dinamo
anti rapid
anti poli
anti horty

Budapest (20 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:37

Mi vagyunk a bajnokok!

Győztünk!

akm (7 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:37

baule, daca te plimbi pe la mine prin cartier cu o arma dupa ce m-ai amenintat ca ma omori, faci pariu ca daca dau un telefon te salta politia????

Adrian (17 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:38

Akm, legile FRF se numesc „Regulamente”. Ele nu sunt legile statului roman, ca nu au fost adoptate in Parlament!
Ti-am spus, pe logica asta, ROF si ROI de la orice firma ar trebui sa devina legi nationale si DNA trebuie sa le apere!

CLAUDIU (5 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:39

MA TARANE….
SI CARE E LEGEA AIA PE CARE O TRATEAZA GIGI CU SICTIR…
O FI ACEEASI CARE L-EA IMPUS CELOR DE LA BISTRITA …. DINAMO… SAU RAPID SA SE DEA LA O PARTE DIN FATA MARFARULUI CFR….?

SAU E ALTCEVA… SA TE PREDAI… SAU SA PRIMESTI BANI CA SA TE PREDAI… DECAT SA INCERCI SA CUMPERI CORECTITUDINEA UNUI MECI…
NU ESTI DECAT UN BOU… CARE VORBESTE LA …”POPOR” INCERCIND SA ISI FACA O IMAGINE DE CINSTIT…. ESTI PROBABIL UN ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)….

rnn (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:40

Domnule Geambasu si ceilalti sustinatori ai dansului va rog sa postati legea prin care Becali se face vinovat. Exact cu art. nr. …. daca exista asa ceva.

ionutz (29 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:40

akm
de la federatie pina la codul penal e cam mult
iar daca dna a ascultat telefoanele ca a cerut lupescu e treaba lor dar a fost ilegal
sau daca au avut aprobare nu poate fi incalcare de lege in dosar civil doar pe linie sportiva
si trabuia sa vina frf sa aresteze pe cei cinci nu dna
becali stia ce risca si a facut lucrul acesta sa castige capital de imagine si veti vedea ca va si castiga

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:40

Oameni buni…….tentativa de dare de mita presupune promisiunea facuta catre o persoana, promisiune prin care se afirma ca persoana respectiva va primi un bun sau o suma de bani, pt a face un lucru pe care oricum ea este obligata sa il faca! a se vedea CPP-ul! (si nu CTP-ul!!!!!!!)
Buuun! Becali a promis bani la U! U prin idiotu de Dobos a declarat public ca ii accepta! Jiji l-a sunat pe Goga si i-a promis bani! (potrivit celor spuse de goga). jiji a declarat ca trimite bani la u.
U era obligata sa lupte corect!
avem si banii. avem si personajele!
QED!
(nu mai traduc abrevierile ca vb cu pers….dastepte…sper!)

unknown (3 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:42

Doamne cate prostii mai vorbiti unii. Ancheta asta e de ras, cum naiba sa pedepsesti penal intentia de mita invocand reguli ale unei institutii private ? Logica si elementele lipsesc cu desavarasire, tot ce ramane e ura impotrva lui Becali. Nu conteaza ca n-au absolut nici o sansa cu ancheta asta fiindca e penibila, se urmareste doar depunctarea Stelei. Raman stupefiat cand vad stiri in care principala acuzatie e faptul ca aveau bani multi la ei, ati luat-o razna toti, de cand e o infractiune sa umbli cu bani la tine ? Astia de la DNA sunt niste pacalici, daca era flagrant mai ziceam dar asa s-au facut de ras dar mai grav e ca pateaza imaginea Stelei care si asa nu era foarte buna.

petru poni (2 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:43

De acord cu dvs, trebuie inceputa curatenia in fotbal, dar nu cu ilegalitati si proceduri strambe de te intrebi daca n-a fost pusa la cale ca sa dea gres operatiunea.
Tocmai pentru ca flagrant nu exista si tentativa de corupere nici atat: doar erau bani ca sa sustina moralul unei echipe, iar nu s-o determine sa capituleze, nu?
Apoi, are cineva curajul sa bage mana in foc ca CFR, Dinamo si altii n-au malsuit nici un rezultat in acest campionat? Aici e problema, si solutia e una: cercetate toate meciurile si retrogradate toate, da, toate echipele care au facut aranjamente. Si atunci, aici bag mana in foc, campioana o sa fie Otelul sau Farul!
PS Numai in statele staliniste procuratura face arestari!

Ovidiu Miron (6 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:44

Asemenea oameni nu merita atentia noastra. Mai bine ne concentram pe lucruri pozitive.

unknown (3 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:44

paul esti ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat), intentia de dare de mita nu se pedepseste penal, doamne toti ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)se gasesc sa comenteze

akm (7 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:46

adriane , sunt convins ca nici de depunctare nu poate fi vorba…nu???

ionutz (29 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:47

ar trebui sa faceti toti lobby sa se introduca in regulament posibilitatea ca sa se premieze pentru victorie si atunci nu am mai avea despre ce discuta
dar cum fotbalistul roman ar vrea sa fie premiat sa piarda ca nu alearga asa de mult nu prea se poate
ei vor bani si sa nu alerge adica sa nu munceasca
mentalitate romaneasca pura

bau (4 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:48

akm… pot eventual sa ma „invite” la un interogatoriu, sa imi ceara permisul de port-arma, si cam atat… nu au cum sa demonstreze ca intentionam sa comit o infractiune. Nu suntem in era „Minority Report”… inca!!! :-))

OVIDIU (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:48

d-le Geambasu, va rog sa ma faceti si pe mine sa inteleg : ce infractiune dovedita s-a petrecut la Cluj ? Sa inteleg ca daca circul aiurea cu o valiza cu bani trebuie sa ma feresc mai intai de DNA, apoi de oprobriul public si la urma de talhari ?

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:48

adrian vb prostiiI!!!!!!!!
tentativa de dare de mita este incriminata de codul penal si de codul de procedura penala. ca reprezinta sau nu pericol social asat o judeca judecatorii si in functie de asta te tine 28 de zile la zdup sau nu! Daca tu te gandesti “Domne, i-as da 1 mil. de euro lui Gervasiuc, de la Loterie, ca sa ma scoata pe mine castigator duminica” – astea se numesc vise. Daca insa il si suni pe gervasiuc sii spui asta el te poate denunta! Mai mult, daca nu te denunta si se afla a pus-o si el!

buuun!
„P.S.: Premierea cuiva pentru a isi indeplini treaba nu este infractiune.” Ba este! se numeste MITA!!!!!
a da bani cuiva pt asi indeplini treaba pt care a fost angajat se numeste salar!!!!!!!!!
al premia pt ceva ce e obligat sa faca se numeste MITA!!!!!!!
DNA lucra pe cod penal, si cpp, cod de procedura penala.
FRF NU este organizatie privata!!!!!!!!
Nu e SC FRF SRL sau SC FRF SA!!!!!!!
apoi, NIMENI NU A FOST RETINUT pe 24 de ore SAU ARESTAT pe 28 de zile. INCA!!!!!!! dar astept cu nrabdare sal vad pe jiji saltat de mascatI!!!!!!!!!!
deci DANIEL….retine!
PS!!!!!!!!!! NU UITATI! TITLUL E LA CLUJ!!!!! AMIN!!!!!
MI VANGYUNK A BAJNOKOK! sic!!!!!!!!!!!!!

Budd (83 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:48

„de acord ca becali si steaua nu trebuie confundati dar ati vazut vreodata macar 10 din suporterii aia multi sa ceara vreun fel de socoteala? Sa se duca la el sa-i spuna ca nu vor sa castige campionate la masa verde, cu arbitraje dubioase sau alergand cu valize de bani? Nu! Toti cei shpe milioane de suporteri se complac si ii gasesc scuze de fiecare data cand mai comite o magarie.

Ori toti suporterii astia sunt de fapt forta lui Becali. Sunt multi si acopera cu zgomotul lor orice magarie “din dragoste pentru culori”. Daca ei l-ar renega si i-ar cere socoteala, steaua lui ar apune brusc.

Pana cand se intampla asta corect ar fi sa ii considerati partasi la tot ceea ce s-a intamplat in campionatul asta.”

Nu mosh! Chiar deloc. Fac pariu ca pe acei suporteri partasi la astea (care caut orice scuza samd) ar fi tristi doar pentru ca asta s-ar aplica Stelei. Daca toti blatistii evidenti (nu exista decat o singura echipa curata in Liga,Urziceni) ar trebui pedepsiti. Sa fim seriosi,mon cher.

DUDU (12 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:49

E incredibil cate reactii incearca sa-l scoata imaculat pe Gigi…Nu e cazul, nu-l mai victimizati, e un nemernic care ne ia de prosti pe toti! La fel mai sunt si altii, de la Dinamo, de la Rapid, dela CFR samd…dar parca nu exista unul mai jegos ca el.
Asta nici macar nu poate sa-si tina gura.
Se da atat de mare cu banii lui incat e in stare sa-si umfle valoarea declarata a spagii si la DNA, doar ca sa-l vada lumea ce mare si tare este el si cum reuseste el sa-i cumpere pe toti.
In plus dupa ce se foloseste de tine, recunostinta = 0….episodul miau, miau, miau 🙂
Gigi e o lepra si cu el trebuie inceputa curatenia in fotbalul romanesc…altfel la anu`, in ultimele 10 etape, ne uitam la teatru: „oitza cu lana de aur pe pasunea gazoanelor campionatului nostru”.

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:49

unknow…LA PARIU !!!!!!!!!

Adrian (17 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:51

Paul, tu ai studiat Dreptul? Daca da, ai sti ca infractiunile sunt dedefinite si incriminate in Codul Penal, nu in Codul de Procedura Penala. Iar acea „tentattiva” se refera la atributinule functionarului public, or aici nu avem de-a face cu functionari publici. Nu mai veni cu interpretari si trunchieri, ca au facut-o altii, ca Ion Neagu, un mare penalist si profesor universitar.
Citat din Codul penal:

Darea de mită

Art. 309. – (1) Promisiunea, oferirea sau darea, direct ori indirect, de bani sau alte foloase unui funcţionar public sau unui funcţionar ori unei persoane care exercită un serviciu de interes public, pentru sine sau pentru altul, in scopul de a indeplini, a nu indeplini ori a intarzia indeplinirea unui act privitor la indatoririle sale de serviciu sau in scopul de a face un act contrar acestor indatoriri, se pedepseşte cu inchisoare strictă de la un an la 5 ani.
(2) Promisiunea, oferirea sau darea, direct ori indirect, de bani sau alte foloase unui funcţionar al unui stat străin sau al unei organizaţii publice internaţionale, pentru a indeplini sau a nu indeplini un act privitor la indatoririle sale de serviciu, in scopul obţinerii unui folos necuvenit in cadrul operaţiunilor economice internaţionale, se pedepseşte cu inchisoare strictă de la un an la 7 ani.
(3) Cu pedeapsa prevăzută in alin. (1) se sancţionează promisiunea, oferirea sau darea, direct ori indirect, de bani sau alte foloase uneia dintre persoanele prevăzute in art. 308 alin. (3), pentru sine sau pentru altul, in scopul de a indeplini, a nu indeplini ori a intarzia indeplinirea unui act privitor la indatoririle sale de serviciu sau in scopul de a face un act contrar acestor indatoriri.
(4) Fapta prevăzută in alin. (1), (2) sau (3) nu constituie infracţiune atunci cand mituitorul a fost constrans prin orice mijloace de către cel care a luat mită.
(5) Mituitorul nu se pedepseşte dacă denunţă autorităţii fapta mai inainte ca organul de urmărire să fie sesizat pentru acea infracţiune.
(6) Dispoziţiile art. 308 alin. (5) se aplică in mod corespunzător, chiar dacă oferta nu a fost urmată de acceptare.
(7) Banii, valorile sau orice alte bunuri se restituie persoanei care le-a dat in cazurile prevăzute in alin. (4) şi (5).

Acum, poti vedea ca darea de mita se refera numai la funcitonarii publici. Cei de la „U” sunt functionari publici?

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:52

Art. 254 – Luarea de mita

Fapta functionarului care, direct sau indirect, pretinde ori primeste bani sau alte foloase care nu i se cuvin ori accepta promisiunea unor astfel de foloase sau nu o respinge, în scopul de a îndeplini, a nu îndeplini ori a întârzia îndeplinirea unui act privitor la îndatoririle sale de serviciu sau în scopul de a face un act contrar acestor îndatoriri, se pedepseste cu închisoare de la 3 la 12 ani si interzicerea unor drepturi.

Fapta prevazuta în alin. 1, daca a fost savârsita de un functionar cu atributii de control, se pedepseste cu închisoare de la 3 la 15 ani si interzicerea unor drepturi.

Banii, valorile sau orice alte bunuri care au facut obiectul luarii de mita se confisca, iar daca acestea nu se gasesc, condamnatul este obligat la plata echivalentului lor în bani.

Art. 255 – Darea de mita

Promisiunea, oferirea sau darea de bani ori alte foloase, în modurile si scopurile aratate în art. 254, se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.

Fapta prevazuta în alineatul precedent nu constituie infractiune atunci când mituitorul a fost constrâns prin orice mijloace de catre cel care a luat mita.

Mituitorul nu se pedepseste daca denunta autoritatii fapta mai înainte ca organul de urmarire sa fi fost sesizat pentru acea infractiune.

Dispozitiile art. 254 alin. 3 se aplica în mod corespunzator, chiar daca oferta nu a fost urmata de acceptare.

Banii, valorile sau orice alte bunuri se restituie persoanei care le-a dat în cazurile aratate în alin. 2 si 3.

codul penal CU MODIF introduse prin Legea nr. 278 , publicata in M.Of. nr. 601 din 12 iulie 2006

tt (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:52

geambasule esti un ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) care nu stie ca a premia o echipa de fotbal este legal in vest.trebuie insa sa platesti impozit.atit!la voi este insa o aiureala tipic romaneasca.

Adrian (17 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:53

Paul, exact, „fapta functionarului”!

Dany (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:54

Ce ziaristi penibili…daca steaua n-ar exista voi pe cine ati mai ataca? daca tot vreti sa faceti dreptate inainte de toate scrieti de blaturile de la cfr-rapid dinamo-cfr cfr-bistrita ceahlaul-timisoara vaslui-cahlaul si multe alte meciuri mizerabile si dupa veniti si atacati si steaua…chiar nu aveti rusine, eu nu spun ca steaua e usa de biserica dar e normal sa faci si tu aranjamente daca vezi ca toti fac aranjamente pentru ca intr-o lume murdara daca nu te murdaresti si tu nu poti sa supravietuiesti…sunt curios cati ziaristi curati exista in presa din romania de vin ei si ne dau noua lectii de morala…iti raspund tot eu nu exista nici un ziarist curat.

Pupu (2 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:54

De ce nu s-a sesizat DNA-ul cand galeria Dinamo a promis cateva mii de euro pentru cel care va da golul victoriei in meciul cu Steaua? Sau aia nu e mita? e premiere? sau ce Dumnezeu este? ca nu mai inteleg nimic!!!!!!!

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:55

ADRIAN….1..ALAI CODU VECHI
2 IO AM CODU MAI NOU (SIC!)
2 IA INTREABA CE E ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) ITI ZICE JONGLERIILE PE CARE LE POTI FACE!
in cpp ZICE DAREA DE BANI FOLOASE ETC BLA BLA PT SERVICII PE CARE BENEFICIARUL ESTE OBLIGAT A LE FACE!
INTERPRETAREA DNA : U CLUJ ERA OBLIGATA SA JOACE CORECT!
HAI SA LASAM DEOPARTE NEBUNIA SI SA GANDIM LOGIC!
jiji e mazilit. executat public.

fan Bunica (1 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:55

De aia a fost circul ala penibil la penaltyul clujului… ciobanu si verii lui au reusit sa strice tot campionatul doar ca sa ajunga oile in CL

paul (19 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:57

pupu….daca tin bine minte…jucatorul de la dinamo….bratu sau danciulescu a refuzat public baniii.

Vali_B (116 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:57

Initial am crezut si eu ca n-ar fi ilegal sa stimulezi adversarii-adversarilor din campionat, atata vreme cat nu stimulezi adversarii tai din meciurile directe. Am ajuns insa la concluzia ca interzicerea acestor practici este normala si binevenita, pentru ca ea creaza dependenta: astazi ai stimulat o echipa, maine joci cu acea echipa si normal, se va simti obligata sa o lase mai moale, in numele „vechii prietenii”. In plus, astfel se pot crea retele, contacte intre tot felul de intermediari, care ar putea fi folosite „in caz de nevoie”. Sunt tare curios cum se va termina povestea de la Cluj. Becali a scapat din chestii mult mai grele, vor fi greu de gasit dovezi imbatabile. Macar de-ar fi o lectie pentru el, sa nu se mai dea atat de mare si sa fie un pic mai decent si ponderat in declaratii. Nici dl Dragomir cred ca nu e strain de astfel de practici, pe care formal le-a condamnat, dar pe care tacit le-a acceptat, aparandu-i prin orice mijloace pe cei suspectati. Cred ca trebuie facuta curatenie si incurajat jocul corect, daca vrem sa avem rezultate pe plan european. Altfel, ne amagim singuri cu acest campionat, pa care il consideram mai puternic decat este.

ionutz (29 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:58

paul
daca vrei sa dai mita o sa dai telefon la cineva si spui
pentru a facilita un lucru dau un milion de euro apoi acesta te denunta la dna iar ei vor sta la pinda vor fila vor filma si apoi in intelegere cu denuntatorul vor incerca un flagrant dar aici nu prea e vorba de asta
chiar daca ai banii la tine dar nu i-ai dat doar ai zis nu e tentativa
tentativa e daca te denunta cel la care dai iar dare e daca acela primeste si nu spune nimic
mai gandestete sau suna la dancu
sau la ce avocat vrei tu
daca nu dute si intreab-o pe elodia

unknown (3 comentarii)  •  8 mai 2008, 16:59

De ce naiba se mai chinuie sa fac flagrante daca e de ajuns intentia ? M-am saturat de kkaturile astea, o fi becali vinovat de multe dar sa-i inscenezi tot felul de acuzatii doar ca sa faci rau unei echipe e josnic. Sunt atatia nenorociti in tara asta care nu patesc nimic, becali macar a mai ajutat oameni cati dintre voi astia care dati cu piatra ptr o infractiune care nu exista ati ajutat pe cineva in viata voastra. Macar si ptr ca a salvat multe vieti, prin bani e adevarat si ptr imagine insa fapta ramane, eu zic sa nu merita chaiar bataia asta de joc, cu mandate servite pe strada, dna jenant

Comentează