Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Lecţia de „argentiniană”

Căpcăun sau golgeter, Christian Fabbiani vine din Argentina, o mare naţiune fotbalistică. Şi nu numai. Lîngă cele două titluri mondiale, lîngă Maradona, Kempes şi Messi mai stau Cortazar şi Sabato. Şi Borges, căruia, fie vorba între noi, nu-i plăcea fotbalul fiindcă […]

miercuri, 19 martie 2008, 5:57

Căpcăun sau golgeter, Christian Fabbiani vine din Argentina, o mare naţiune fotbalistică. Şi nu numai. Lîngă cele două titluri mondiale, lîngă Maradona, Kempes şi Messi mai stau Cortazar şi Sabato. Şi Borges, căruia, fie vorba între noi, nu-i plăcea fotbalul fiindcă nu-l vedea. Ca să nu părem mai culţi decît e cazul, o adăugăm pe listă şi pe Gabriela Sabatini, frumoasa tenisului dinaintea tandemului Şarapova-Ivanovici.

Revenim la Fabbiani. Omul a avut o părere despre mentalitatea deformată a fotbalistului român, cauză a lipsei noastre de strălucire pe plan internaţional. Nu calitatea jucătorilor diferă, ci atitudinea de subordonare a echipelor mici în faţa celor mari. Nu a spus el chiar aşa, dar asta era esenţa. După obiceiul pămîntului, acum se vor auzi sudalmele. Cine-i, mă, ăsta, de ne jigneşte pe noi? Un obstrucţionist şi un gras picat tocmai din pampas să ne dea nouă lecţii! Aici e necazul, nu acceptăm nici lecţii, nici sfaturi, iar adevărul ne irită. Ţinem coada sus şi capul jos. Şi Fabbiani e o ţintă atît de accesibilă!

Comentarii (37)Adaugă comentariu

Fabbiani (5 comentarii)  •  19 martie 2008, 19:00

hmm, si sa mai zicem ca la noi nu s-ar mai otravi fantanile sau parjoli campurile. Cu mentalitatea de subzistenta nu te pui. Aia profesionista o importi.

explorish (62 comentarii)  •  19 martie 2008, 19:40

pai, mi se pare ca unele din astea mici nu prea s-au mai subordonat primavara asta. de-ar tine-o tot asa, si constant..

Balonul Digital – Un super blog de sport (4 comentarii)  •  19 martie 2008, 19:56

Foarte bine zis – nu acceptam nici lectii nici sfaturi, ne credem prea inteligenti…

pristanda (15 comentarii)  •  19 martie 2008, 20:07

kazeta asta seamana cu tonomatu’ cu euro…
curat murdar!

argentina (1 comentarii)  •  19 martie 2008, 20:16

Cand a Argentina castgat al treilea titlu dupa cele din 1978 si 1986?

maimultdecatstelist (6 comentarii)  •  19 martie 2008, 20:18

lasa, dle ca argentinienii sunt mai latini si „balcanici” decat noi.
lucrez intr-o companie cu actionariat si patronat argentinian in Transilvania si vreau sa spun ca sunt mai delasatori si oribili decat romanii..

EU (71 comentarii)  •  19 martie 2008, 20:19

Doua titluri mondiale si 3 finale (1978, 1986 si infrangerea din 1990).

Florinache (3 comentarii)  •  19 martie 2008, 20:24

Problema mereu in actualitate, si (mai ales la noi) fara tendinte de schimbare in viitorul apropiat. Dar ar mai fi o mica observatie. Poate ca termenul „subordonare” are limite prea largi.
Adevarul e de fapt ca puterea banului inca hotaraste cine e seful. Iar pe plaiurile noastre banul nu prea se gaseste la echipele mici. Decat poate, printr-o vasalitate pe care cu eleganta noi o numim subordonare. Existenta (de fapt, subzistenta) in liga asa zisa de elita devine conditionata din lipsa unor investitori cu adevarat potenti.
E de fapt si motivul pentru care Fabbiani poate vedea lucrurile asa cum sunt.
Sa mai zicem atat: cine nu se „subordoneaza” este cu siguranta si usurinta executat prin diferite mijloace. Macar alegerea le apartine.

mihai (14 comentarii)  •  20 martie 2008, 0:01

Cristi, pe zi ce trece semeni tot mai tare cu Dinu, nu poti emite o parere fara sa faci si o mica volta prin vasta-ti cultura…Fii mai atent cu statisticile sportive si lasa-i pe alti sa se ocupe de literatura si…muzica, ca iar imi aduc aminte de ce ai zis de Beatles! La colegii editorialisti, scriitori recunoscuti, nu am observat acest apetit de a amesteca borcanele. Incearca sa fii neamt, pentru inceput fa un lucru, dar bine…

alexx (8 comentarii)  •  20 martie 2008, 6:56

mihai, nici nemtii nu mai sunt ce-au fost odata 🙂

ovidiu (1 comentarii)  •  20 martie 2008, 8:40

Domnule Geambasu, va respect activitatea jurnalistica si punctele de vedere pertinent exprimate… insa, nu vreau sa par ridicol intrebandu-va: de cand e Argentina tripla campioana mondiala? Poate va reconsiderati punctul de vedere.

MOTANU (8 comentarii)  •  20 martie 2008, 9:42

ATI GRESIT CU TITLURILE,DAR ATI ATINS O PROBLEMA PE CARE EU ZIC CA ESTE CEA MAI IMPORTANTA :MENTALITATE FOTBALISTULUI ROMAN.AM JUCAT FOTBAL SI STIU CUM SE FAC PRIMI PASI IN FOTBAL SI AM SA VA ZIC CA DE AICI INCEP PROBLEMELE.COPIL CU RELATI MAI BUN DECIT CEL AMARIT .SCUZE PENTRU INFRINGERI LASATI CA AM PIERDUT CA NEA DEVANTAJAT ARBITRU LE SPUNE ANTRENORUL DUPA UN MECI PIERDUT. UITATI-VA IN JUR NU CRED CA AM VAZUT IN ULTIMI ANI IN ROMANIA UN ANTRENOR CARE SA SPUNA .DA AU FOST GRESELI DE ARBITRAJ DAR NOI NA-AM FOST IN STARE SA O BAGAM IN PORTA.EXEMPLU:ARBITRU VINOVAT CA NOI NU TINEM DE REZULTAT LA 2-2 CU DANEMARCA. ARBITRU VINOVAT CA NU DA PENALTI LA STEAUA -C.F.R. SPUN C.F.R ISTI DAR ARBITRU NU MAI E VINOVAT DE REZULTAT CU GLORIA SAU RAPID DE EXEMPLU.MENTALITATEA IN TARA NOASTRA O PUTETI SCIMBA PUTIN SI VOI JURNALISTI .CUM :NU MAI SCRIETI DESPRE GRESELILE ARBITRILOR,IAR CIND UN PRESEDINTE DE CLUB SPUNE VOI CAUTATI REPEDE UN MECI IN CARE A FOST AVANTAJAT SI CONBATETI ASTFEL GASIREA SCUZELOR.CIND SE JIGNESC NU SCRIETI.CE SE INTIMPLA DACA NU SCRIETI NU CRED CA SUPORTERI,STELEI VOR SA STIE CE-I ZICE IANCU LU BECALI SI INVERS,SAU SUPORTERI DINAMOVISTI CE CERTA AU TURCU CU MURESAN DAR VOI SCRIETI.DE CE .PENTRU MINE CARE SUNT SOPORTER DINAMOVISTA ,MA INTERESEAZA CE FACE ECHIPA. LUATI UN ZIAR DIN SPANIA DE SPECIALITATE SI CITITIL DUPA ETAPA SI VEDETI CE SCRIE .SI GRESELI DE ARBITRAJ SUNT MAI MMULTE CA ACASA. VA PUP SI VA UREZ O ZI BUNA.

Anonymus_maledictus (16 comentarii)  •  20 martie 2008, 10:17

Domnule Geambasu,intrucit ieri eram singurul dement care protesta pe aici contra declaratiilor lui Fabbiani si intrucit azi dvs ati scris acest articol,ma vad nevoit(in pauza de numarat titluri mondiale:)sa fac citeva precizari:
-asa cum a spus si Andone ieri dupa meci,de cind a inceput returul la CFR un singur jucator joaca constant bine.Trica,adica nu Fabbiani,adica roman si nu argentinian.
-sunt uimit ca un jucator fara nici o performanta notabila se apuca sa dea verdicte despre
un fotbal dintr-o tara,unde el momentan nu a cistigat nimic(ma simt nevoit sa o repet)
-sunt si mai uimit ce usor apreciem noi romanii orice timpenie spusa de un strain pe simplul motiv ca vine dintr-un fotbal mai bine cotat,ca si cind aceasta ar fi garantia rostirii de adevaruri fara drept de replica.
-faptul ca este un,,pic’’gras se poate vedea in orice casa care are un televizor ulterior ca an de fabricatie celui cu lampi.
Desi baiatul poate are talent in momentele cind nu testeaza pumnii bastinasilor de prin cluburile clujene,pina in acest moment nu a rupt gura tirgului.A avut evolutii bune dar nu exceptionale.A jucat bine dar nu constant.Adica inca nu a reusit sa indeplineasca conditiile unor compatrioti de-ai sai referitor la mentalitatea de invingator.Si asta il face in ochii mei unul care joaca doar cind are chef si care vorbeste cind nu ar trebui.Adica unu de-al nostru:)De la pampas la poienita este doar un pas domnule Geambasu.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  20 martie 2008, 10:57

Anonymus_maledictus
Scuze pentru greseala cu cele trei titluri care erau doua, neatentia ne atinge pe toti. Am operat modificarea si mi-am permis sa sterg unele mesaje care treceau dincolo de observatie. Astept comentarii legate de subiect in continuare

Anonymus_maledictus (16 comentarii)  •  20 martie 2008, 11:06

Domnul Geambasu:stiti ce este chiar comic?:)eu simpatizez cu Argentina:)))si nu m-ar fi deranjat prea mult un titlu in plus.oricum sunteti un ziarist bun iar eu un oltean la care ii curge prea repede singele:))puteti sterge ce posturi considerati,pe mine nu ma deranjeaza.
va doresc mult succes

catalin_cj (31 comentarii)  •  20 martie 2008, 11:41

cine e ma fabiani asta sa ne educe pe noi? unu venit din alta tara ne face noua educatie? o viitura? ce stie el despre fotbal? argentina e sub noi la fotbal. au luat si ei niste titluri mondiale da si alea furate cu craciunescu si porumbou, pardon porumboiu, si se cred mari artisti ai fotbalului. au si ei un mesi un zanetti si inca 70-80 de jucatori care joaca la echipele mari si se dau mari profesori? noi avem 4-5 in toata lumea si suntem mai tari ca ei. am castigat de nenumarate ori CC asiei. ei de cate ori au castigato? in alta ordine de idei fabianni are dreptate. romanii nu au nimic in cap dupa ce obtin un contract mai bun decat cum sa cheltuiasca banii. fotbalul pica pe locul 3 dupa masini si femei. pacat

mihai (14 comentarii)  •  20 martie 2008, 11:42

OK Cristi ! Este clar ca se poate discuta cu tine, ma bucur sincer. Referitor articol, crezi sincer ca fotbalistul roman are tare comportamentale de alta natura sau mai multe decit noi ceilalati? Cred ca suntem,procentual vorbesc, la fel de buni sau rai in toate domeniile, poate expunerea exagerata a unor meserii (fotbalul este?) ne face sa avem fluctatiii in percepere. Sa nu ne dam dupa pom, ne lipseste un program educational, modele de viata, chiar si prezentate mai in roz decit sunt, dar vad ca personajele dubioase si faptele lor reprezinta 80% din presa romaneasca; te miri sincer de ce se intimpla?
Gasirea de solutii este o treaba grea, dar infinit mai greu este sa le si aplici.Doua intrebari despre articol:
-educational vorbesc,Maradona cu mina sa pus linga Sabato este ok?
-Fabbiani chiar crezi ca are vreo legatura fotbalul mare argentinian?

catalin_cj (31 comentarii)  •  20 martie 2008, 11:55

@mihai
poate nu are legatura dar sigur acolo a fost format.
si ca sa te gandesti la asta iti pun o intrebare? cine e mai profesionist? un roman din liga 1 sau un olandez din liga a 3 a olandei. nu are legatura faptul ca nu a jucat la o superechipa(desi echipa la care a jucat fabianni e campioana argentinei din cate stiu eu) ci modul de formare si de gandire a fotbalistului

marius (2 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:00

d-le Anonymus_maledictus
ideea era ca jucatorii romani nu au mentalitate de invingator (nu ce gandeste fabiani).Pot sa spun ca in echipa steaua randamentul cel mai mare il au jucatorii straini. Oare de ce? Asta era intrebarea. Raspunsul este ca accesul juniorilor la echipele de „top” din romania se face pe baza interventiilor unor parinti potenti nu pe baza de Valoare (taticu lui il vrea om bogat). Deci daca semeni brusturi culegi brusturi. Numai bine.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:00

mihai
ai dreptate in tot ce spui, Maradona e un accident prin comparatie cu Sabato, Fabbiani nu prea are legatura cu marele fotbal argentinian, dar observatia lui in ce ne priveste mi s-a parut corecta. Altfel, iau doar un exemplu, cum naiba am fi putut pierde sfertul de finala cu Suedia in ’94? Trebuie ca avem acolo o mica gena de looseri!

marius (15 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:09

cata dreptate are… nu ca el ar fi un mare invingator… deocamdata nu e.. dar timpul ne poate arata contrariul. e o simpla constatare obiectiva.

marius (15 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:12

mai stiu eu un exemplu recent… steaua – boro

mieusa (37 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:12

Sau Steaua la Middlesbrough?

[D] [S] [N] (21 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:12

Domnu’ Geambasu, ati 12 randuri impartite in 2 paragrafe si va atins neatentia?… 🙂 Sunteti destul de tanar, si totusi suportati destul de greu ironia atunci cand gresiti!… „Adevarul ne irita…” nu’i asa?
Cat despre subiect, putem sa acceptam lectii si sfaturi de la cei care au demonstrat ca sunt indreptatiti sa ni le ofere, si nu de la oricine simte nevoia sa ne ofere sfaturi!
Problema este una reala si de interes! Oricine isi poate spune o parere cu privire la mentalitatea fotbalistului roman, dar oare este Fabbiani cel mai indreptatit sa faca astfel de judecati de valoare?

un fan Stiinta (4 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:30

Conceptul asta de mentalitate e cam supraevaluat. Un concept din psihologia populara menit sa cam deformeze realitatea. Inainte de avea mentalitate de invingator cred ca trebuie mai degraba sa ai calitatile unui invingator. De fapt mentalitatea de invingator e mentalitatea unui invingator.
E mult prea des folosita sintagma asta pentru a esplica cauzele nereusitelor romanilor.Si in felul asta se pierd mult prea usor din vedere problemele concrete.
Iar declaratia argentinianului, privita in context, e doar o justificare sau o frustrare a sa dupa esecul cu Ceahlaul. Dar ironia e ca prea multi romani au vazut declaratia unui strain, cum ca noi nu avem mentalitate de invingatori , ca pe o mare remarca si ca ar trebui sa o luam ca invatatura.
Atitudinea asta de poate era justificata in anii 90 dar acum cand tot mai multi romani au ocazia sa calatoreasca in toata lumea e o mare prostie. Diferentele intre noi si altii nu sunt de gandire sau dorinta de munca. Evorba deoar de faptul ca se intampla ca noi sa avem mult mai putine resurse financiare decat altii si, in ceea ce priveste fotbalul, mai putin jucatori talentati decat argentinienii de exemplu.

Anonymus_maledictus (16 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:32

marius:nu pot decit sa subscriu la ultimul post a lui DSN.
in plus inca nu stiu ca o echipa romaneasca alcatuita in majoritatea sa din straini sa fi obtinut mari performante.
Poate in viitor,dar pina atunci eu merg in continuare pe mina jucatorilor autohtoni,care pina una-alta,cu bune sau rele,au dus fotbalul nostru unde se afla acum.Mult sau putin,ei s-au straduit si mi-se pare un pic jenant sa ne prosternam in fata orcarui strain cu valoare discutabila utind prea usor de romanii nostrii care ne-au oferit atitea momente de bucurie de-a lungul timpului.

mujotutun (151 comentarii)  •  20 martie 2008, 12:45

Trebuie sa fii destul de redus ca sa afirmi ca argentinienii sunt nu stiu cum iar romanii asa si pe dincolo. Fabiani – fotbalist modest – poate spune ce pofteste. Ca sar imbecili inflamati sa-l atace – e de asteptat in tara jurnalistilor repetenti – nu le mai dau numele, „se stie ei”!
Cat despre Argentina (de doua ori campioana mondiala, totusi), sa nu uitam ca i-a mai dat si pe sotii Peron, dar si pe dr. Houssay. Om fi noi de doua mii de ani aici – si crestini ortodocsi pe deasupra – dar greu le-am putea da cu tifla veneticilor din Lumea Noua. Caci toata lumea a auzit de tango, insa de sarba (pardon!), hora (pardon!), giamparale (pardon!), in fine, batuta…

cfr-ista (45 comentarii)  •  20 martie 2008, 13:11

echipele mici nu au stofa de invingatoare…ele se multumesc cu putin…si nu joaca la fel impotriva cfr-ului ca impotriva stelei…se observa aceasta diferenta de cele mai multe ori…ar trebui sa joace cu aceeasi indarjire impotriva ambelor echipe!!!!

[D] [S] [N] (21 comentarii)  •  20 martie 2008, 13:12

(Imi cer scuze celor care au citit pentru greselile de scriere de la ultimul meu post!)
Revin cu o intrebare, in ceea ce priveste o afirmatie a d’lui Geambasu: pentru cei care ati vazut sfertul de finala din 1994 cu Suedia, considerati ca infrangerea din acel meci tradeaza existenta unei mici gene de „loser” ?
In atentia domnului Geambasu! „loser” se scrie corect cu un singur „o”! (Sper sa nu’mi mai stergeti si acest post pentru ca mi’am permis sa va spun acest lucru.)

cfr-ista (45 comentarii)  •  20 martie 2008, 13:14

nu conteaza ca a fost fabbiani cel care a spus asta…conteaza ceea ce a spus si are foarte mare dreptate!!!!voi acceptati sfaturi numai de la presedintele uefa sau ce???nu va inteleg…orice sfat e binevenit numai ca noi nu stim sa apreciem nimic!!!!

Anonymus_maledictus (16 comentarii)  •  20 martie 2008, 13:27

eu accept sfaturi de la cineva care a demonstrat ca este mai bun decit noi.fabbiani inca nu a facut asta si daca tot este democratie am si eu un sfat pt el:sa joace bine,sa cistige trofee si apoi sa vorbeasca.

Razvan (1 comentarii)  •  20 martie 2008, 14:06

„Aici e necazul, nu acceptăm nici lecţii, nici sfaturi, iar adevărul ne irită. Ţinem coada sus şi capul jos” Asta e una dintre marile adevaruri cotidiene de care ne lovim.
Pana nu intzelegem asta degeaba ne tot injuram intre noi …=> zero evolutie. Un mare punct pe un mare i.

cfr-ista (45 comentarii)  •  20 martie 2008, 14:31

nu sunt de acord cu tine anonymus_maledictus!!!normal, nici eu nu accept sfaturi de la oricine mai ales de la cineva care nu e cu nimic mai bun decat mine…de fapt eu nu prea accept sfaturi dar aici e vorba despre altceva…fabbiani nu trebuie sa ne demonstreze ceva pt. ca se vede ca noi suntem fraierii europei atat in politica,jurnalism sau sport…in primul rand nu stim sa fim corecti unii fata de altii…tot timpul vedem greselile celorlalti niciodata ale noastre…uite un ex: cand am jucat cu olanda si ne-a batut cu 3-2???era greu sa tina mingea dorinel atunci la cornerul ala???am tot dat vina pe austriacul ala…nu mai stiu cum il cheama…dar noi am fost principalii vinovati…trebuie sa stim sa pierdem!!!lui gigi becali ce sfat ii dai?? :))))hai sa fim seriosi

CL (53 comentarii)  •  20 martie 2008, 14:38

Daca acel comentariu ar fi venit din partea unui Zanetti, Simeone, Batistuta, Passarela, Ardiles, Cuper sau Menotti, DA: era cazul sa ne dam aparatele auditive la maxim, sa sorbim fiecare cuvant si sa bagam la cap!
Venind insa din partea lui Fabbiani, insa, e ridicol, dupa cum ridicola e si concluzia articolului. Pana una-alta CFR-ul filozofului facut la apelul bocancilor „tine coada sus” prin campionat, fara sa fi batut vreuna din echipele serioase (cu exceptia Rapidului, dintr-un off-side vizibil si din Insulele Falkland) si „capul jos”, atunci cand da de (sa zicem) Anorthosis Famagusta prin tururile necajitilor din cupele europene…
Daca ne apucam sa recunoastem drept guru toti pacalicii care se afla in treaba pe maidanele noastre, suntem chiar tampiti: Geambasule, avem si noi Bivolarii nostri…

cfr-ista (45 comentarii)  •  20 martie 2008, 14:45

batistuta nu si-a dat cu parerea despre campionatul nostru pentru ca nu a fost intrebat in primul rand si in al doilea rand n-are ce sa vada la noi in tara ca nu se prea joaca fotbal…pana si cei de la antena 1 ziceau ca le place mai mult meciul dinaintea si de dupa meciurile propriu-zise ;)…totusi fabbiani a jucat intr-un campionat mai puternic decat al nostru…sa nu uitam asta…

mujotutun (151 comentarii)  •  20 martie 2008, 15:01

Auzi: daca m-ar fi injurat Maradona, eram de acord; dar Fabbiani? Ha!

bogdan (3 comentarii)  •  20 martie 2008, 17:46

Cum de a aparut si un articol, aparent pro CFR??
Nu se incadreaza deloc cu articolul de ieri „Tezele din Gruia”. Ambele articole sa aiba acelasi autor? 🙂
Oricum, dupa cele scrise ieri, nu pot sa citesc blogul d-lui Geambasu decat ca sa vad ce frustrari mai are fata de CFR….

Comentează