Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Tezele din Gruia

Vai, ce emoţii am tras! Se făcea că pe banca CFR-ului stătea Javier Irureta, îl ştiţi, domnul acela uscăţiv, cu aer de ascet, pe care ne obişnuiserăm să-l vedem pe banca La Corunei. Iar clujenii zburdau în faţa Realului. Din […]

marți, 18 martie 2008, 6:21

Vai, ce emoţii am tras! Se făcea că pe banca CFR-ului stătea Javier Irureta, îl ştiţi, domnul acela uscăţiv, cu aer de ascet, pe care ne obişnuiserăm să-l vedem pe banca La Corunei. Iar clujenii zburdau în faţa Realului. Din Madrid, cum adaugă comentatorii ageamii, de parcă ar putea fi din Frecăţei. Şi cu Irureta pe bancă, CFR-ul avea victorii multe şi juca europeneşte, şi nu beneficia de nici un ajutor din partea arbitrilor, nici din partea federaţiei. Visul succesiv era tot cu CFR, dar cu Boloni alergînd în paralel cu un autocar din care îi făcea bezele domnul Iuliu Mureşan. Apoi Loţi organizînd trialuri cu tineri jucători locali. Vis. Vise, formă acceptată de DEX, dar nu de un preşedinte tot mai plin de el, care acceptă criticile, dar îi ţine minte pe ăia de au îndrăznit fie şi cu gîndul să… Nu contează ce, ceva împotrivă.

Aşadar. Teza nr. 1 din Gruia. La echipă nu vine nimeni mai bătrîn decît Iuliu Mureşan, deci Irureta cade. Are 60 de ani şi un pelerinaj la Santiago de Compostella la activ. Deci e prea obosit. Nici Loţi nu-i bun, fiindcă are păreri şi nu vorbeşte de bine liderul, chiar dacă grăieşte în graiul matern al patronului.

Teza nr.2 din Gruia. Ando o să stea pînă la o sută de ani la CFR. Să dea Dumnezeu, dar chestia asta am auzit-o de atîtea ori în fotbal, încît ni se pare că am trăit deja vreo sută de eternităţi. Am văzut că dl Paszkany operează fără anestezie şi fără somaţie, dar poate că Ando este cu adevărat antrenorul providenţial al Clujului ceferist. În orice caz, noi ne-am pregătit să vedem minunea, aşa că am cumpărat cantităţi industriale de Gerovital şi un abonament la „Ana Aslan”. Vrem să fim acolo peste 52 de ani cînd va sufla Fălcosul în lumînări!

Comentarii (200)Adaugă comentariu

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:07

Pai arbitru trebuia sa vada mai multe nu numai penalty-ul ala; Fabbiain il imbranceste fara minge pe Radoi in prima repriza, doar galben, il loveste pe Goian nu se da al 2-lea galbel ca vezi doamne era cu spatele, da cu mingea in poarta dupa fluierul lui Tudor la offside, nici atunci nu ia galben? Unde era Tudor? Probabil nu a vazut pe Fabbiani cand a sutat in minge nu, iar regulamentul zice galben? Nu? Ciudat ca pe Dayro l-a vazut cand si-a scos tricoul si i-a dat cartonas. Hai bah, ma lasati …

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:08

Fabbiani trebuia eliminat cu 25 de minute inainte de final, in 2 randuri pentru al 2-lea galben. Asta nu se trece la greseli importante in favoare CFR, d-lor ziaristi amatori?

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:09

chestiile astea-s minore…si se mai intampla sa mai traga la poarta dupa fluierul arbitrului…

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:10

erau cate 2 eliminati si de o parte si de alta…care-i problema??egalitate…penalty-urile sunt importante

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:11

Raportul de greseli de arbitraj 1/1 la Steaua – CFR si 2/2 la Steaua – Urziceni, cu mentiunea ca Steaua a fost echipa gazda in ambele situatii. De aici pana la teoriile conspirationiste ale presei, e cale lunga fratilor …

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:12

@requiem

cu fabbiani ai dreptate – daca ar fi corecti arbitrii n-ar termina multe meciuri pe teren – la cate coate,imbraceli,intrari cu talpa,comenntarii la deciziile arbitrilor…are pe meci

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:12

1-1???nu sunt de acord cu tine

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:13

nu-i adevarat…de multe ori fabbiani nu face faulturi!!!!in schimb pe el toti il faulteaza!!!!

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:15

cfr-buzau – 11m de cascadorii rasului la colio,cartonas rosu cadu dupa cot aplicat adversarului, obstructie a lui fabbiani la fundasul buzoian care incerca sa-l atace pe dubarbier care inscrie….dupa acest meci muresan caracteriza arbitrajul ca find foarte bun.

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:17

fabbiani ala mai bine s-ar face comantator – comenteaza mult mai mult intr-un meci decat joaca fotbal.

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:17

1-1, pentru ca al 2-lea penaty cerut de CFR e faza de manual in care aparatorul schimba traictoria balonului inainde de a impiedica atcantul, nu se da penalty, eu nu amvazut nicaieri asa ceva sanctionat cu penalty

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:18

Penalty la Semedo vs Zapata si rosu pentru al 2-lea galben la Fabbiani.

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:20

stii pentru ce a luat dayro galben la acelasi meci?

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:20

@requiem

Pe langa ca e o faza de manual cum jucatorul stelist respinge CLAR mingea cu piciorul in plus cadu cel care se arunca ca-n bazin in careu si n-are nici o treaba cu mingea trebuia la momentul respectiv sa fie la vestiare.

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:21

Adica scoti tricoul si te bucuri, galben, dai in minge dupa fluier de draci, nimic. Asa analizam noi arbitrajele?

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:23

si-a scos tricoul de bucurie dupa gol.

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:25

asa si la steaua???eu oricum cred ca a fost si al doilea penalty pt. ca fundasul stelist i-a luat piciorul de sprijin si nu a mai putut alerga dupa minge!!!!

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:26

pai da!!!se da cartonas daca isi scoate tricoul…probabil nu a auzit fluierul arbitrului dar si stelistii fac chestii de genu asta!!!!

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:26

Greselile mari impotriva echipelor au fost asa:

Steaua-CFR – 1-1 – rosu cadu, 11m la semedo.
Steaua-Urziceni – 2-1 – 11m la Nesu si Dica, 11m la hentul lui Golanski.

Ca sa nu mai pun greseli de genul – prima repriza jucator de la cfr respinge CLAR mingea cu capul in afara terenului si nu se da corner pt. noi, faulturi ale lui fabbiani la care lejer se puteau da galbene….

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:26

ce tot aveti cu comentariile mele???nu am injurat nu am facut nimic…hai moderati-ma bucurestenilor =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:27

nu-i adevarat!!!2 cartonase rosii pt. voi…la goian si zapata

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:28

La golul cu Urziceniul se vede clar Dica din inertie se duce spre Stelea dar in momentul in care are loc CONTACTUL EFECTIV intre cei 2 – mingea era deja in poarta.

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:29

nu-i adevarat nici asta…stelea urmareste mingea si pe cand sa sara dupa ea dica sare pe el pur si simplu…nu din inertie pt. ca la un moment dat dica se opreste putin….de ce va eschivati???

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:30

de ce rosu la zapata? galben, traictoria minigii nu era pe poarta, zapata nu a impiedicat un gol iminent; de unde rosu?

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:31

@cfr-ista

La zapata-semedo mingea era data foarte mult in lateral deci nu era situatie iminenta de a marca iar daca se dadea corect 11m pt. CFR la zapata se putea da cel mult galben.

La goian se da rosu pt. ca primit un cot in figura de la cadu ?

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:32

@cfr-ista

Daca mingea era deja in poarta nu mai conteaza ca Dica din inertie se urca peste Stelea.

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:33

nu era in poarta pt. ca stelea o putea apara…se vede clar

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:34

Arbitrul trebuie sa ia in considerare daca Stelea ar mai fi putut interveni la minge sau nu si daca Dica il opreste cu intentie, in sensul ca daca e fault cu intentie se opreste jocul clar, daca nu arbitrul trebuie sa decida daca Stele ar mai fi ajuns la minge sau nu … ma rog greu de spus; oricum cu faza asta, sa o presupunem greseala raportul este 2/2. De ce o tot intoarcem altcumva?

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:34

nu-i adevarat nici asta…am citit si acel articol cu un fost arbitru strain care a vazut meciul si zicea ca si daca semedo era cu spatele la poarta tot era penalty si rosu clar!!!!!

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:35

da dar greseala asta a decis soarta meciului…asta inseamna viciere de rezultat…nu penalty-ul cu buzaul…si cu steaua a fost viciere de rezultat!!!!

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:38

Daca era din min. 30-35 – 2-0 CORECT pt. noi acum nu mai aveam ce vorbi despre Stelea-Dica sau hent Golanski, meciul era deja jucat din prima repriza.

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:39

nu-i adevarat, viciere de rezultat este atunci cand greselile de arbitraj luate matematic schimba rezultatul final, nu cand greselile sa anuleaza reciproc, pentru ca sunt 2 vs. 2.

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:41

portarul are un regim special si este protejat, in calitatea de ‘ultim aparator’ fata de un jucator de camp, in ce priveste acordarea cartonasului rosu; ca sa ia rosu, directia atacului advers pe care il opreste prin fault trebuie sa fie pe poarta nu in ughi/lateral; in acest ultim caz se da galben, nu rosu.

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:42

nu-i asa….greselile se anuleaza reciproc dar un cartonas rosu nu e acelasi lucru cu un gol si cu alte 2 care nu au fost valabile

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:44

se da galben daca nu e in careu

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:46

tocmai invers, portarul este protejat numai in suprafata careului, in afara careului e ca orice alt jucator de camp, inclusiv prindera mingii cu mana, etc.

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:48

E drept a fost viciere de rezultat in ambele cazuri – La Steaua – Urziceni trebuia sa fie 2-0 la pauza si apoi mai dadeam 1,2 goluri pe contraatac, iar la Steaua – CFR trebuia sa fie 3-2.

Oricum castigam ambele meciuri dar stateam mai bine acum la golaveraj.

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:49

dar aici nu el trebuia sa fie protejat…a fost ultimul aparator in careu…adica penalty si cartonas rosu

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:50

de ce 3-2???trebuia sa fie 3-1 pt. noi

cfr-ista (45 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:50

sau hai sa zicem 2-1 daca ziceti ca doar un penalty trebuia sa fie acordat

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:52

de fapt degeaba se dadea 11m la semedo – oricum rata careva de la cfr.

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 13:57

Pai la Cluj a ratat Trica cu Steaua, Cadu cu Buzau, etc. Ce e inventat sau obtinut dupa simulari se cam rateaza!

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:02

La Cluj cu Timisoara a ratat Semedo …

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:06

Andone si Muresan in loc sa vada ca in afara de Semedo si Trica au numai jucatori de 3 lei ce gasesti cu miile prin portugalia si argentina

tosi (204 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:07

ei urla de arbitraje care i-au avantajat la greu mai ales in tur.

gicu (1 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:11

domnule Geambasu sincer sa fiu din reportajele pe care le-ati scris pana acum imi dati impresia ca ar trebui sa va schimbati meseria nu credeti?

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:15

gicule, mai bine citesti tu altceva; asa sunteti toti invatati sa se schimbe lumea si decorul pe gustul vostru, in loc sa va schimbati voi, sa munceasca altii in locul vostru, voi sa cersiti, cupe europene de pomana, penalty-uri, etc si ce ne dati in schimb, un sunet de vioara distorsionat si o palarie pe post de pusculita.

Ardelean (72 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:25

Care un penalty????Toata lumea incepand cu fosti mari arbitri ca Craciunescu,Constantin,ala de la Vaslui,continuind cu Lupescu cu M Sandu si in sfarsit cu Tudor .Care a recunoscut si el cele doua faze.Nu inteleg ce trebuie mai mult.Inteleg ca e greu sa digeri asa ceva da hai sa nu limitam problema…

requiem (54 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:32

Trebuie mai mult, sorry! Nu persoane implicate direct sau indirect in lupta pentru cupe europene, nu Craciunescu ala care acum cate luni ni-l facea franjuri pe Ovidiu Petre sau alti fosti arbitri presedinti de club sau care investec banii in echipe in lupta directa cu Steaua. Ai auzit de conflict de interese?

Ardelean (72 comentarii)  •  19 martie 2008, 14:34

In primul rand arbitrajul romanesc cred ca e cel mai slab din Europa.In al doilea rand sa se aduca arbitrii din afara cara cand vad HENT la golanski sa nu tremure si sa URMEZE REGULAMENTUL.Inteleg de ex gresala de la golul stelei care se poate interpreta cat de cat ,da la hent ce mai e de zis????

Comentează