Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Criza de excelenţă

Revista franceză France Football a comunicat nominalizările pentru Ballon d’Or. 50 de fotbalişti de la cele mai importante cluburi europene se bat pentru titlul neoficial de cel mai bun jucător din lume, iar printre ei nu se află nici un […]

duminică, 21 octombrie 2007, 5:38

Revista franceză France Football a comunicat nominalizările pentru Ballon d’Or. 50 de fotbalişti de la cele mai importante cluburi europene se bat pentru titlul neoficial de cel mai bun jucător din lume, iar printre ei nu se află nici un român. Asta ca să îi dăm şi un răspuns documentat preşedintelui Unirii Urziceni, care ne interoga recent pe marginea subiectului fără început şi fără sfîrşit, „Este sau nu fotbalul românesc în criză?”.

Da, domnule M. Stoica, fotbalul românesc este în criză. Nu, vă rugăm să nu faceţi o criză! Nici dumneavoastră, nici cei adăpaţi la izvoarele pozitivismului patriotic. Aşa, calificat la Euro 2008, cu o echipă în grupele Champions League, cu goiani şi dicani de multe milioane de euro în închipuirea unora care conduc Liga şi excursiile la Muntele Athos, fotbalul românesc nu oferă nici un nume greu pe această listă a premianţilor.

Totuşi, întrebarea rămîne. Ce fel de criză mai e şi asta, acum că ne-am calificat la un turneu final după 7 ani petrecuţi în deşertul frustrărilor? Ce formă perfidă de criză e aceea a unui fotbal care nu acum un secol dădea un sfert de finală în Cupa UEFA şi prin urmare o semifinalistă? Pentru că nu de originalitate ducem lipsă, iar excepţiile de la regulă ne populează viaţa, există şi aici o explicaţie. Una prozaică, dar dureroasă.

Fotbalul românesc este în criză de excelenţă. Cu toate evoluţiile consistente din Il Calcio, nici măcar Mutu nu a prins topul celor 50. Un sezon bun nu salvează o carieră întortocheată. Încă o dată observăm că părerea noastră despre noi înşine e invalidată de părerea celorlalţi. De la Hagi încoace, fotbalul nostru nu a propus vreun nume care să atragă marile ziare şi agenţii de presă care trimit nominalizările. E o convenţie, e un joc străbătut de subiectivism, dar unul prestigios, în urma căruia mari fotbalişti ca Di Stefano, Eusebio, Cruyff, Beckenbauer şi Platini au primit sceptrul. Al puterii talentului şi al forţei morale asupra coechipierilor şi adversarilor. Al cavalerismului pe teren şi al mesajului către suporteri. Fiindcă asta premiază Ballon d’Or, nu nişte mingicari mercenari.

Va fi Kaka sau Messi, contează prea puţin. Le ţin companie Raul şi Henry, Gerrard şi Cristiano Ronaldo, Van Persie şi Totti. Gatuso şi Drogba, Ronaldinho şi Rooney. Citiţi lista celor 50 pe gsp.ro şi veţi înţelege că bocitoarele la căpătîiul vedetei dispărute plîng degeaba.

Comentarii (79)Adaugă comentariu

nemesis (1 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 17:46

Asta este,putem doar spera ca in anii ce vor urma se va afla in aceasta lista macar un roman,in acest moment,ca individualitati nu contam,poate facem o figura frumoasa ca grup…HAI ROMANIA! HAI STEAUA!

faranume (4 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 17:46

mda…!cam ai dreptate

radu (2 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 17:55

Dimitar Berbatov (Tottenham)
Mahamadou Diarra (Real Madrid)
Diego (Werder Bremen)
Michael Essien (Chelsea)
Miroslav Klose (Bayern)
Younis Mahmoud (Algharafa)??????????????
Shunsuke Nakamura (Celtic Glasgow)????????????
Guillermo Ochoa (America Mexico)????????????????
Carlos Tevez (West Ham / Manchester United)
Luca Toni (Fiorentina / Bayern Munich)

daca tu imi spui mie ca ei meritau mai mult sa fie nominalizati decat Chivu sau Mutu….inseamna ca scrii doar ca sa iti justifici salariu…si asa MULT prea mare fata de pretentii.
oricum esti depasit de dinamica si te inteleg ca e duminica si nu ai avut kef decat de niste ineptii….

co (5 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 17:58

Hagi,Hagi,Hagi………gata nu mai e, nu vreti sa intelegeti??
si ce daca nu avem pe nimeni in acea lista?? este un clasament neoficial. Important ca avem rezultate la nivel de nationala si de club, cat de cat..
Iar acum te intreb: Ce-ai prefera, 2-3 jucatori nominalizati la Balonu de Aur si Nationala fara Euro sau CM sau invers??
cred ca stiu raspunsul…

radu (2 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 17:58

si apropo „criza de excelenta ” eu o vad doar in mass-media …. am prea multe degete la maini ca sa va numar ca ziaristi….si prea putine pt. ziaristi de scandal si tabloide

mc (6 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 17:59

avem jucatori limitati care nu sunt in stare sa faca un dribling macar acceptabil,cum vreti sa fim in primi 50?Cu cine? cu Mutu care joaca la Fiorentina?ce club e Fiorentina la ora actuala?Un club care joaca in UEfa si atat.Sau poate Ov Petre ar fi trebuit sa fie un candidat la Balon d’or ca e un mare inchizator si are atatea calitati.

Pt ca sa ajungi pe lista celor 50 trebuie sa joci la un club mare,sa ai performante cu acel club si pe teren sa faci de multe ori diferenta
Noi nu avem ce cauta acolo.Punct

www.marianmanescu.wordpress.com/ (11 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:02

http://www.marianmanescu.wordpress.com/

Adrian Mutu chiar merita sa prinda acest top 50…

cristian geambasu (913 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:19

Asa cum ma asteptam, parerile sint impartite apropo de Top 50. Eu am subliniat doza de subiectivism a ierarhiei, dar daca punem la indoiala si ancheta France Football insemna ca avem o problema si ca ne credem mai destepti decit toti.
Ceea ce observ ca li se si intimpla unora din cei care posteaza mesaje. In loc de comentarii pe subiect, traditionalele jigniri. Continuati, doarv ca v-ati cam banalizat!

Ple.shit.za 55 (1 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:29

Lamentatie inutila, ar trebui sa ne doara in cot de un asemenea clasament. Clasamantele adevarate sint pe puncte si goluri iar la nivel de nationala stam bine si la club (asa si asa, cu o usoara cadere in ultimul an).
In alta ordine de idei sper ca nu credeti ca topul 50 reflecta exact realitatea…

Cris (7 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:29

stiu ca nu aici ar trebui sa intreb da nu stiu unde sa itnru sa intreb…de ce nu mai merge site ul stelisti.ro?…si spune ne pare rau aceasta pagina nu exista…v-as ruga sa ma ajutati si sa imi spuneti unde sa intru sua ce s-a intmapalt…multumesc

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:30

da cine doamne iartama sa fie in acest top??? mutu??? da ce realizari a avut?? doar momente bune, si atat. sau la ce echipa mare joaca el??? hai sa fim seriosi si mai lasatio moale cu mutu asta! e un fotbalist bun si atat. sau chivu??? nare rost sa discutam! e doar unul de pluton, eu nul vad nici in primii 100!! dar, in alta ordine de idei, nu inteleg cum se fac nominalizarile astea da sunt fotbalisti despre care nam auzit si cred ca putini au auzit!! ce realizari or fi avand??? ma rog. noi sa tacem, suntem vai de capul nostru! noroc cu steaua ca ne mai scoate in lume, ca in rest…

S-A DESCHIS BAR TIKITAKA (14 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:31

Cel mai bun blog sportiv particular .. http://www.y-beleaua.blogspot.com

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:32

pt cris!!!! siteul stelisti.ro merge. chiar acuma am intrat eu. e bine mersi

Cris (7 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:35

sorin
si eu am intrat si se deschide da stirile alea vechi ultiam e aia care zice de amicalu cu focsani…astea ultimele care is puse si pe gsp cand dau pe ele zice ca n uexista

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:37

pt cris. nu da nimic de focsani. sunt stiri despre oferta de 10 mil pt goia si imagini de la sosirea la sevilia….

Garrincha (9 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:38

Iti aduc aminte ca nici din Generati de Aur nu a castigat nimeni balon d’or.

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:38

ultima stire e de la ora 18 si 5 min.

Cris (7 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:40

nu stiu mie de ce nu imi merge de cateva zile nu mi se pai actualizeaza cu stirile noi si daca dau ep ele zice ca n uexista pagina 🙁

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:40

la mine se deschide si daca dau pe stirile ce apar pe gsp, cris! e ceva la calc. tau

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:41

siteul e nou, a fost refacut recent dar merge!!! introdu din nou adresa siteului de la www.

Cris (7 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:43

k…acuma o introduc sa vad daca merge

Coco (1 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:43

Da radu, nu stiu care ti-e sursa dar cu atatea nume „ilustre” nici nu ma mai obosesc sa sustin vreo idee. Oricum, in loc sa ne lamentam am putea face ceva pt. tinerele talente, scolile de juniori samd, desi…haideti sa recunoastem, cine aduna laurii? Argentina care e 6 luni din 12 pe primul loc fifa sau Franta si Italia care joaca finala, Bulgaria pt. Berbatov sau Romania pt. ca e chiar prezenta (sper ca nu pasagera) la EURO 2008?Si chiar ai dreptate, daca nu apar intre primii 50 Mutu si Chivu dar apar de-alde Nakamura si Ochoa???? , jucatori valorosi poate, dar NUMAI pt. campionate gen Mexic si Scotia, ce mai ramane de zis?

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:44

daca steaua ar avea vreo 3, 4 jucatori buni ca dica, dar ca dica inainte sa se accidenteze, jucatori care sal mai puna in valoare ca singur nici un jucator, ori cat de talentat, nu poate face totul, atunci poate ca dica ar fi fost un nume pe respectiva lista!!!! succes steaua marti!!! iar o sa mor de inima!!!

Cris (7 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 18:45

nu merge nici asa …si orice alta adresa merge…nu stiu de ce asta nu ar merge daca ar fi ceav de la calc

sorin (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 19:07

cris, nustiu ce sati zic, la mine merge chiar acum, ori de unde accesez stirile. acuma ma uit la fornula 1. sper sa castige alonso!!!!

sorin (3 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 19:10

http://www.monstersgame.ro/?ac=vid&vid=109006682

Cris (7 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 19:32

sper si eu sa mearga pana la urma da am mai intrebat un vecin si nici lui nu ii merge…deci atunci nu poate fi de la calc 🙁

Synchro (8 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 19:34

Da’ asa este ca pina acum vreo 2-3 ani aveam 5-6 pe lista respectiva si macar 1 pe podium la final. Ce tragedie ca anul asta n-avem pe nimeni acolo.
Sa fim seriosi!!! Nationala s-a calificat la europene dupa o pauza de 8 ani, lucru mult mai important decit balonul de aur.

Cris (7 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 19:47

sorin
imi merge acuma …:)

Sohil (96 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 19:52

Cum, nici macar finu’ Radoi????

Horatiu din Canada (5 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 20:49

Ma nenea Geambashu’… lasa-te de scris despre fotbal si cere-te afara de la premiile de carte… stii tu care… Pai, zi mata, care vrei sa ne inveti cum e cu bun simtu’, Mutu a fost declarat anul trecut cel mai bun jucator din Italia (nu stranier, jucator din Italia)… si in loc sa scrii despre asta si sa faci lobby pentru asta (ca argumentele sunt mai mult decat la indemana), incerci sa faci din kkt bici si vrei sa si pocneasca… Beleaua e ca ti-a iesit tot de kkt, si pute rau… Cam asa stau lucrurile cu bun simtu’: daca n-ai nici o idee despre ce sa scrii, mai bine te abtii… Cateodata tacerea e de aur… la fel si abtinerea de la scris atunci cand simti o dorinta imensa sa dai cu bata-n balta doar pen’ca trebuie sa-ti justifici statul de plata!

oborapid (1 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 21:24

Pt RADU….Bv.Radule.Ai cea mai mare dreptate…Mai departe …No Comment

deveanul (1 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 21:59

Eu nu inteleg dupa ce criterii sunt alesi cei 50? Criteriile utilizate (daca exista) sunt extrem de subiective. Un jucator ca Younis Mahmoud (Algharafa) sau Shunsuke Nakamura (Celtic Glasgow) joaca la echipe mici si par mai mult a fi niste staruri de cartier decat jucatori importanti la echipe mari.

ionasku (85 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 22:11

nu e nici un fotbalist roman nominalizat in primii 50!
Cu toate astea, nationala s-a calificat la Euro. Cu atat mai mare e meritul antrenorului piturca, judecand dupa calitatea”materialului fotbalistic” de care a dispus.
Adevarul e ca nu prea avem fotbalisti exceptionali, ci doar cativa fotbalisti buni. Atat. Comparati bursele fotbalistilor romani si ale celor olandezi, de exemplu. Mare diferenta.

vsteaua86 (13 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 22:14

Nu cred ca vreun fotbalist roman va fi pe lista de 50 pentru Balon d’dor…!!Hagi a fost unic si va ramne pt totdeauna in inimile noastre,si comparatia ca Mutu va putea sa fie mai mare ca Hagi ….E bataie de joc la adresa suporterilor echipei nationale..!!!!!

el passo (113 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 22:18

Toate clasamentele astea sunt infaptuite de oameni, deci sunt subiective…ca toate clasamentele care nu se bazeaza pe date matematice…asa ca nu prea au importanta decit la nivel mediatic. Concret, cred ca mai important pentru noi este faptul ca incepem sa credem din nou in nationala, mutu poate sa lipseasca linistit din primii 50 sau 100 sau 1000…regretatul ioan Chirila scria int-o carte opinia unui fost international , imi cer scuze dar nu imi amintesc acum despre cine e vorba, opinie cu care sunt de acord 100%: nu se pot face clasamente decit in ceea ce priveste echipele, jucatorii nu se pot cntari „farmaceutic”, nu poti compara un mare atacant cu un mare portar si sa spui ca ala e mai bun decit alalalt…asta-i parerea mea

Icer (9 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 22:38

Francesco Totti merita acest balon de aur…si pentru ala care a zis ce cauta Younis Mahmoud.Cand nu sti nu vorbi.Younis Mahmoud a fost eroul Irakului care a castigat Cupa Asiei…Oricum e cert ca Mutu merita inclus in acesti 50.Chivu nu…

the_fan (5 comentarii)  •  21 octombrie 2007, 23:16

Inca mai sunt indivizi care marseaza pe teoria conspiratiei. La 18 ani de la revolutie. Pacat.

wekx (212 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 0:25

Cica MUTU e al cincilea la Balonul de Aur!
Pt. ca a jucat la dinamo…primeste a 2-a mentiune…se numeste Gheara de aur!

mareSItare (2 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 0:38

lasa-ti-o mai moale k se poate si mai rau. mutu e prea bun pt cit seuntem noi de „romani”. mindritiva k suntem la euro. e o MARE realizare. nu mai fiti timpiti!

mareSItare (2 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 0:40

ca sa inkei… ma doare in spitz de nu’sh ce balon… azi mutu a mai inscris un gol. asta e important … un gol in fiecare meci… nu stiu citi atacanti pot spune kestia asta…

INNGINERU (18 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 6:50

NU AVEM ,ASTA-I ADEVARUL!!!! MUTU JOACA ACUM DAR ANULTRECUT A MAI SI SCIRTIIT , CHIVU A FOST INCONSTANT, CHIAR SLABUT DE MULTE ORI!!!TREBUIE FACUTA O RECTIFICARE ZIC EU IMPORTANTA ;;; IN SECOLUL TRECUT AM JUCAT FINALE ALE CUPEI CAMPIONILOR UNA AM SI CISTIGATO AM CISTIGAT O SUPERCUPA JUCIND CHIAR O FINALA DE CUPA INTERCONTINENTA!!! VA ROG NU AMESTECATI !!!!EU DORESC ECHIPELOR NOASTRE CA SI IN SECOLUL 21 SA ATINGA MACAR PERFORMANTELE SEC 20.NU AM AMINTIT NIMIC DE CUPA UEFA PENTRU SI ACUM AM AVUT UN START CIT DE CIT !!!INSA UEFA ANILOR 90 NU SUPORTA GRAD DE COMPARATIE CU UEFA DE DUPA 2000, ACUM E MULT MAI SLABA COMPETITIA . NU MAI AMINTESC CA PE ATUNCI ROMANIA ERA PRITRE CAPII DE SERI A C. M

gigi (37 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 8:33

ideea ca nu exista romani in top e si de la sistemul mafiotic al UEFA in care vesticii isi fac partea leului,
hai sa contabilizam cate echipe din est sunt reprezentate in top,
aici vorbim de bani si vanzari de jucatori,
sa lasam naivitatzile daca suntem in stare…..daca

Linux Paralinux (17 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 8:54

No nene fotbalul romanesc nu e in criza.
Si faptul ca tu te iei de fotbalistii Stelei pentru ca nu e nici unul in top 50 exprima foarte clar faptul ca toti din presa aia care loviti in Steaua va asteptati ca an de an Steaua sa care in spate tot fotbalul romanesc .
Fotbalul romanesc e la fel de in criza cum e presa romaneasca. Ambii mai au de muncit la mentalitate.

nero (3 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 9:11

daca nici mutu nu merita , care a fost desemnat recent cel mai bun jucator din serie A ………in presa este criza „domnule”. in afara de tolontan sunteti praf toti.

altu (2 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 10:16

Acest articol este un atac stupid la adresa fotbalului romanesc; tocmai acum cand in sfarsit putem fi multumiti de rezultate. Aceasta presa poate trai doar din scandaluri ? Cand voi ‘gazetarii sportivi’ nu aveti un subiect fata de care sa fiti rautaciosi, va creati cate unul din te miri ce. Exista domnilor si gazetarie pozitiva, cred ca ar vinde si asta daca ati sti cum sa o faceti si nu ati fi doar niste ziaristi de cancan.

17 elfsborg (199 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 10:33

daca si acuma fotbalul romanesc este in criza,atunci acum cativa ani cum era?

pink pig (29 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 10:38

Poate ar fi fost mai indicat daca, prin argumente logice, ai fi pus la indoiala justetea acestei liste si absenta romanilor, nu sa mergi pe ideea veche doar pentru a-l avea o data in plus pe MM. L-am vazut ieri pe Gatuso cum s-a kkt cu Milanul lui si tu il bagi in lista pretendentilor…

altu (2 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 10:44

criza de excelenta… in presa

Oaie (2 comentarii)  •  22 octombrie 2007, 11:15

sunt de acord ca nu avem ce nume sa propunem pentru top 50. Poate Mutu, dar oricat de valoros ar fi, are inca de demonstrat ca poate fi constant bun, nu doar un sezon, doua. In plus are si problema drogurilor, e greu sa schimbi imagine astfel creata.
pe de alta parte berbatov sau shunsuke nu mi se par mai valorosi, asa ca inteleg si oarece frustrari nationale.

insa nu pot sa nu afirm ca intr-adevar fotbalul de pe la noi e in criza, si nu de ieri de azi, ci de multa vreme. despre cauze s-a tot vorbit: de la centrele de copii si juniori – care duc la incapacitatea fizica a jucatorilor romani in general, la blaturi si arbitrii platiti din punga – care scad nivelul jocurilor si implicit al jucatorilor si mai ales schimba artificial ierarhia valorica, si nu in ultimul rand la jurnalisti de genul pupincurist platit – Horia Ivanovici – sau pur si simplu corupt – ca majoritatea ruptilor in fund care vin la conferinte de presa pentru ce se serveste moka. Dar de fapt toate acestea sunt efecte ale unei singura cauze numita simplist mentalitate. Eu i-as spune mai degraba cultura nationala. Problemele descrise mai sus se perpetueaza indiferent cine ajunge sa aiba un dram de putere de decizie la un moment dat. Pentru ca asa sunt romanii: usor de corupt, rupti in fund, laudarosi, mokangii, mincinosi dar orgoliosi nevoie mare. Si cu o foame…

Comentează