Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Roger Waters, fluidul Pink Floyd

La Budapesta s-a consumat un eveniment unic, iar mii de români au trăit pe viu o experienţă stelară.Între „Sun is the same in the relative way, but you’re older” şi „Maggie, what have we done?” se cască prăpastia a două […]

luni, 16 aprilie 2007, 6:54

La Budapesta s-a consumat un eveniment unic, iar mii de români au trăit pe viu o experienţă stelară.Între „Sun is the same in the relative way, but you’re older” şi „Maggie, what have we done?” se cască prăpastia a două epoci. Două versuri care au tăiat pe note secolul 20, dîndu-i alt sens muzical. Culmea, se aude la fel de bine şi la început de mileniu. Bisturiul geniului şi al talentului în exerciţiul funcţiunii. Antrenat. Roger Waters din era Pink Floyd şi Roger Waters din era post-Wall. Waters compozitorul, basistul, poetul hippie şi Roger Waters compozitorul şi poetul protestatar de stînga. Toate la un loc şi încă multe alte minunăţii la doar 800 de kilometri de noi, la Budapesta. Aproape de România, dar nu în România. La Nădlac probabil că se ridică şi acum Zidul care ne desparte de un anumit tip de evenimente. Fapt pentru care mii de români au luat cu asalt Sala Sporturilor Papp Laszlo. Erau de văzut aceste 2-3.000 de români „altfel”. Poate erau cei care împreună cu alte cîteva milioane de compatrioţi reuşeau să dea altă faţă României.

A fost asaltul paşnic al unor oameni care de treizeci şi ceva de ani aşteaptă să vadă pe viu ceva care a surclasat legenda. Rolling Stones e legendă, Pink Floyd şi Roger Waters sînt mituri. Poveste ajunsă nu se ştie cum la noi din altă galaxie. Români, unguri, sîrbi, slovaci şi polonezi, tineri de 17-18 ani şi hipioţi care băteau spre 60, fete punk, femei în puterea vîrstei, adolescenţi şi bărbaţi la ceasul calviţiei au cîntat împreună cu Roger şi trupa aproape trei ore. Lumea ştia versurile, nu e blasfemie!, ca pe Tatăl Nostru, iar între scenă şi public nu se mai afla decît muzica. Fluidul acela magic. Floyd. Pink Floyd.

Trei ore în care asculţi Shine on you crazy diamond, Wish you were here, Time, Monney, Vera, Another Brick in the wall, All, The lunatic, trei ore în care pe tavanul sălii se plimbă purceluşul din Animals, cosmonauţii NASA, cînd deasupra capului pluteşte imponderabil prisma din Dark side of the moon străpunsă de laseri şi constaţi că dispersia luminii nu e fenomen fizic, ci poezie, trei ore de explozii, tunete şi imagini-emblemă din ultima jumătate de secol, trei ore cînd în aer se aude vocea nealterată a lui Waters, puternică şi lirică, tunătoare şi ironică, atunci cînd toate astea se petrec nu poţi decît să te laşi pătruns, cotropit şi fermecat şi să-ţi spui că, probabil, aşa ceva nu ţi se poate întîmpla decît o dată în viaţă, aşa cum doar o dată în viaţă ai ascultat întîia dată Shine on you, aşa cum o singură dată te-ai îndrăgostit cu adevărat.

Am fost acolo. Îmi pare rău pentru cei care nu au fost. Sincer, din suflet. Pentru cei care au ştiut, dar nu au putut să ajungă, dar şi pentru cei care au ştiut şi nu au vrut ori nu i-a interesat. Atît, restul e muzică. Sun is the same in the relative way, but you’re older…

Comentarii (231)Adaugă comentariu

cooasha (27 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 21:53

@der…esti cam ..acidulat dar e dreptul tau…in fine, nu-s de acord, a fost Waters creierul, dar un organism are nevoie si de celelalte parti, fara de care nu e decat….un calculator…..sa minimalizezi chitara magica a lui gilmour, clapele lui Wright sau tunetul tobelor lui Manson e chiar ridicol….Waters, da , e cel care a scris versurile absolut superbe, linia melodica a multor piese, dar contributia celorlalti a fost …cireasa de pe tort…..in rest, pt. tine, numai respect.!

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 21:54

@DER:
Da, Waters este geniul constructiv al formatiei. Ceilalti trei sunt doar niste foarte mari muzicieni. Syd nu poate fi incadrat in tipare, ca el sunt mii de trubaduri care se sinucid in birturi sau droguri in fiecare secunda. Am cunoscut si eu vreo doi-trei.

nicky (23 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 21:55

@RipensiaVenus

Multumesc pentru informatie. Si de unde as putea procura DVD-ul asta? Parca am citit ca este un concert pe DVD daca nu ma insel…

Oribilu (1 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 21:56

am fost si noi o multime din arad,la-m vazut si e radu naum ….a fost ceva de nedescris,suerb ….la bukale in veci nu s-ar putea tine asa concert…

luxcor (51 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 21:57

@ oribilu

si daca vine in septembrie in bucuresti, ce dai ??? cateva litere ???

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 21:59

@NICKY:
Iti pot trimite oricand o copie. Ma suni la 0256358957.

iulian (5 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:03

Protestatarul de stanga ( aici fiind vorba de Roger Waters ) a recunoscut in making of-ul de la dark side of the moon ca in momentul in care au inceput sa apara banii si-a cam uitat inclinatiile de stanga . Nu se va putea compara niciodata ca pura executie cu maestrul David Gilmour. Ati vazut concertul din 1994 de la earls court ? Si se interpreta fara protestatarul de stanga , iar concertul a fost genial . Parerea mea . Noapte buna !

Sioux (11 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:04

@der
Nu stiu ce virsta ai tu, dar crede-ma ca stiu ce inseamna Muzica…Chiar si din formatiile enumerate de tine, desi acolo e un amalgam care nu prea are de a face una cu alta…dar ma rog, doar tu te pricepi…

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:09

Ce aveti, fratilor, cu ideologia de stanga ? Stanga adevarata, nu cea pervertita de atei. Ca intelectual autentic, nu poti evolua decat spre stanga, dupa ce ai cunoscut bine excesele dreptei (nu-mi apartine, spunea un scriitor francez celebru din sec. XX).

nicky (23 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:12

@RipensiaVenus

Multumesc. Am notat si o sa te sun.

cooasha (27 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:12

stanga ,zic eu, a fost compromisa total de utopia comunismului….a gandi ca un om de stanga, nu doar ca politician….e normal oarecum, insa vorba aia, capitalismul e cea mai salbatica si neetica organizare a societatii umane, insa alta mai buna nu exista inca….poate ca e momentul ca generatia noastra sa gandeasca una….

cooasha (27 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:13

aaa, am 24…

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:15

Pai noi in ce-am intrat in 2007 ? In capitalism liberal cumva ? UE este un mare papa-lapte de stanga care bajbaie in cautarea timpului pierdut de comunisti. Hai sa fim seriosi !

CL (53 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:18

@iulian

Waters evident „nu se poate compara vreodata ca pura executie” cu Gilmour.
N-a fost niciodata un instrumentist ci un vizionar.
Sunt doua lucruri diferite, dupa cum cei care asculta Floyd au perceptii diferite: unii sunt fascinati de chitara lui Gilmour si de aranjamentele perfecte, altii (printre care ma numar) raman cu „sechele” de pe urma versurilor lui Waters, a felului in care ma regasesc in ele.

nicky (23 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:19

@RipensiaVenus
Cristian a inceput.
As avea un comentariu la chestia cu excesele dreptei si evolutia spre stanga dar nu este cazul acum.
Sa ramanem la PF…

gate 7 (5 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:20

eram prea mic sa inteleg engleza lui waters.de aceea o sa raman totdeauna cu chitara lui gilmour.

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:21

Ai dreptate, e pacat sa pervertim un articol exceptional al lui Cristian, sa ramanem la muzica. Muzica nu a avut si nu are ideologie. Vorba lui Maradona, plangand, „mingea ramane intotdeauna curata”.

Vali Turean (3 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:24

@der
am incercat sa-ti citesc postul insa la jumatate m-au oprit aberatiile tale. Daca nu intelegi Pink Floyd ca pe un tot unitar nu ai inteles nimic din muzica lor. Intr-adevar evolutiile solo ale celorlalti nu s-au ridicat la nivelul celor ale lui Roger, dar a spune ca The Division Bell e un album slab mi se pare o aberatie. Daca esti interesat am sa-ti trimit si linkuri unde poti gasi compozitorii si autorii pieselor PF, pt ca te inseli si in ceea ce priveste PULSe-ul, care este o capodopera a evolutiior LIVE din toate timpurile, de la jocuri de lumini pana la sonorizare. Numai bine!

Sir Ace (1 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:24

Sunteti extraordinari domnilor, despre cei care comenteaza aricolul este vorba, de aceea jurnalisti romani nu scriu lucruri concrete despre sport pentru ca nu ar mai citi nimeni, voi asta vreti (stirile de la ora 5)asta o sa aveti in fiecare zi. Sincer nu am crezut ca puteti fi atat de tampiti cei care asculta muzica de genul Pink Floyd.nota 10 pentru articol, nota 3 pentru comentarii.Ati ajuns sa va certati ca la fotbal care e mai bun Waters sau Gilmour?. Radoi sau Elton? Joaca in aceiasi echipa, asta e important.Incepe sa imi para tot mai bine ca nu mai locuiesc in Romania.In Anglia nimeni nu si-a pus intrebarea asta.
In rest, respect pentru adevaratii cunoscatori ai muzicii.

gate 7 (5 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:28

@Sir Ace
s-a certat waters cu ceilalti 3 si tu imi spui mie sa nu ma contrazic pe un ton civilizat?

Lucas (11 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:28

Intr-adevar, Gilmour are un „feeling” nemaintalnit la niciun alt artist. Tocmai acest lucru l-a facut preferatul meu. Daca e totusi sa vorbim de genii, atunci discutia trebuie deschisa si inchisa cu Roger Waters. Wright si Mason, sunt doi artisti uriasi. Nu avem niciun drept sa contestam asta. Daca tot s-a vorbit de capodopera „Dark Side of The Moon”, clapele lui Wright au contribuit decisiv la intregirea magiei. Ganditi-va la Run Like Hell, The Great Gig in The Sky, Us and Them.
In concluzie, as putea spune ca daca Waters a fost creierul formatiei, Gilmour a fst inima.

Lucas (11 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:29

Intr-adevar, Gilmour are un „feeling” nemaintalnit la niciun alt artist. Tocmai acest lucru l-a facut preferatul meu. Daca e totusi sa vorbim de genii, atunci discutia trebuie deschisa si inchisa cu Roger Waters. Wright si Mason, sunt doi artisti uriasi. Nu avem niciun drept sa contestam asta. Daca tot s-a vorbit de capodopera „Dark Side of The Moon”, clapele lui Wright au contribuit decisiv la intregirea magiei. Ganditi-va la Run Like Hell, The Great Gig in The Sky, Us and Them.
In concluzie, as putea spune ca daca Waters a fost creierul formatiei, Gilmour a fost inima.

me,myself and i (14 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:29

io inca mai sper ca o sa vina roger waters si in romania.
si sa cante si bucati din albumul lui de dupa floyd,un album de exceptie-the pros and the cons hitchiking.
nu cred totusi ca exista promotori interesati de aceasta muzica.
cat timp exista poponarii aia de manelisti si latino,muzica asta de domni o sa fie marginalizata.
ozzy buna

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:31

Sir Ace, mai da-ne totusi o sansa. Eu cred ca suntem de nota 8.

gate 7 (5 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:31

suntem de 8 si stam totusi in romania

aufwieder_Zen (1 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:38

chitaristul englez dave este de doi lei… borobeica sau valter popa ar fi sunat mai bine.snowy a fost fara chef,chiar obosit…cred ca li s-a acrit si lor.sa nu uitam ca acest turneu ruleaza de un an si ceva.ce-aveti ba cu gilmour? 🙂

Vali Turean (3 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:38

Sincer prefer sa-l mai vad odata la Budapesta. Decat sa-l vad pe un stadion de doi bani din Roamnia mai bine intr-o sala imensa cu o sonorizare excelenta si o organizare pe masura.

Totusi jumatatea de vis neimplinita este un concert Pink Floyd reunit! As da totul!!!

Thorn (2 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:38

Cea mai buna trupa din istorie e Queen si ei nu vor mai canta niciodata.
Rolling stones e doar trupa care le-a placut si americanilor.

blackned (18 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:42

mhhh… sunt de-a dreptul socat!

blackned (18 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:43

ce de lume asculta Pink Floyd…

blackned (18 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:44

asculta careva Mayhem de pe aici?

iulian (5 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:44

Pt. CL
Sunt total de acord ca Waters a excelat la capitolul compozitie . Singura chestie care m-a deranjat oarecum in articol a fost acea referire la parerile de stanga ale lui Waters . Eu l-am vazut cu ochii mei recunoscand ca a lasat-o mai moale cu parerile de stanga in momentul cand au aparut banii . Sunt de acord ca e genial in ceea ce priveste compozitia . Sunt poeti nationali care nu se ridica la nivelul lui . Si din momentul in care el si-a vazut de drumul lui Pink Floyd nu a mai avut acelasi succes. In niciun caz nu mi-am propus sa intru intr-o polemca in momentul in care mi-am asternut opinia pe blog . Ma bucur sa vad ca un articol despre Pink Floyd trezeste destule reactii . Imi pare rau ca nu am fost la concert . In rest , va doresc toate cele bune !!!

CL (53 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:45

@Sir Ace

Nu vad nimic rau intr-o polemica purtata pe un ton civilizat. Dac-am fi toti de acord am fi doar niste capete de locuitor. Sau „another bricks in the wall”, so to speak… Mie-mi place sa cred ca sunt ceva mai mult de-atat.
Btw, proasta ideea cu notele…

blackned (18 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:46

eu cred ca ei sunt cea mai buna trupa

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:46

Mayhem ? Mayhem in your soul ?

nicky (23 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:47

@Sir Ace
Mister (ca Sir e prea mult), degeaba ai plecat din Romania. Ai ramas cu aceeasi atitudine etalata pe stadioane in genul celei la care faci referire.
Deduc din ceea ce ai sustinut mai sus urmatorul lucru: esti ascultator de PF si te incluzi in categoria „tampitilor” la care faci referie. De vreme ce evaluezi un articol dedicat PF cu nota 10, atunci trebuie sa fii cunoscator.
Sau poate o fi fost ceva umor negru englezesc pe la mijloc si nu am sesizat noi, „tampitii”…

Sioux (11 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:47

Sir Ace
Bine ca te-ai dus si tu in Anglia…Un infumurat in plus nu strica

pin (1 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:49

Un articol extraordinar. Felicitari!
Diferenta dintre Floyd si Rolling Stones este aceea dintre muzica de conceptie si muzica de MTV.

me,myself and i (14 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:49

queen au reusit niste compozitii incredibile,si nu ma refer doar la hiturile lor.

pink floyd reunit nu se mai poate,a fost acum 2 ani si gata.

si gilmour a avut compozitii misto:albumul the division bell este excelent;la fel vreo doua bucati de pe a momentary lapse of reason.

mi-as dori sa-i mai vad pe dream theater si metallica live in romania.

cand naiba scot guns’n’ roses noul album?

nicky (23 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:54

@pin

Buna distinctia pe care ai facut-o. Subscriu.

Sly (2 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:55

Captivant tot ce s-a spus de catre toti.Excelent articol d-le Cristian.Felicitari.
Discutia a adus in fata cele mai bune piese Pink Floyd indiferent de cine au fost compuse,scrise,cantate.
Ideea unui asemenea articol,intr-un asemenea ziar,by the way-nu citesc deloc ce se posteaza usually pe aceste blog-uri(exceptie ar mai fi un articol al d-lui Tolontan,nu mi-l amintesc),si ceea ce transmite este ca si versurile si ritmul din COMING BACK TO LIFE !
Inca o data felicitari.
PINK FLOYD FOREVER!

me,myself and i (14 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 22:57

intrebare:care este videoclipul care v-a placut cel mai mult din tot ce ati vazut pana acum?

preferatul meu este estranged-guns’n’ roses

Thorn (2 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:00

Bohemian rhapsody.

Dan (2 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:02

Estranged e genial si ca melodie si ca videoclip, e Pink Floyd+Queen+Led Zeppelin+ multe altele….GNR va avea un nou album in curand..

RipensiaVenus (42 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:04

Hai sa mergem la culcare, noapte buna tuturor. Eu imi pun acu’ pe repeat „Shine on You …” partea a 2-a, ca tot m-a excitat Cristi. Ce tupeu la Cristi asta, sa-mi aduca aminte ca in afara de munca mai ai un munte de CD-uri pe care le asculti prea rar !

jeffwarder (2 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:04

shine on you crazy diamond …. piesa esentiala a MUZICII din toate timpurile….

…..it’s all you can dream about….

nicky (23 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:12

@RipensiaVenus

Ascult-o de pe Pulse. Noapte buna!

iulian (5 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:13

Cred ca multi o sa adoarma cu muzica celor de la Pink Floyd in seara asta including me . Excelenta dezbatere !!! Toate cele bune !

Lucas (11 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:16

„Coming Back to Life” si „High Hopes” – vise placute.

blackned (18 comentarii)  •  16 aprilie 2007, 23:21

incercati sa adormiti pe Wolf’s Lair Absyss…

Comentează