Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Roger Waters, fluidul Pink Floyd

La Budapesta s-a consumat un eveniment unic, iar mii de români au trăit pe viu o experienţă stelară.Între „Sun is the same in the relative way, but you’re older” şi „Maggie, what have we done?” se cască prăpastia a două […]

luni, 16 aprilie 2007, 6:54

La Budapesta s-a consumat un eveniment unic, iar mii de români au trăit pe viu o experienţă stelară.Între „Sun is the same in the relative way, but you’re older” şi „Maggie, what have we done?” se cască prăpastia a două epoci. Două versuri care au tăiat pe note secolul 20, dîndu-i alt sens muzical. Culmea, se aude la fel de bine şi la început de mileniu. Bisturiul geniului şi al talentului în exerciţiul funcţiunii. Antrenat. Roger Waters din era Pink Floyd şi Roger Waters din era post-Wall. Waters compozitorul, basistul, poetul hippie şi Roger Waters compozitorul şi poetul protestatar de stînga. Toate la un loc şi încă multe alte minunăţii la doar 800 de kilometri de noi, la Budapesta. Aproape de România, dar nu în România. La Nădlac probabil că se ridică şi acum Zidul care ne desparte de un anumit tip de evenimente. Fapt pentru care mii de români au luat cu asalt Sala Sporturilor Papp Laszlo. Erau de văzut aceste 2-3.000 de români „altfel”. Poate erau cei care împreună cu alte cîteva milioane de compatrioţi reuşeau să dea altă faţă României.

A fost asaltul paşnic al unor oameni care de treizeci şi ceva de ani aşteaptă să vadă pe viu ceva care a surclasat legenda. Rolling Stones e legendă, Pink Floyd şi Roger Waters sînt mituri. Poveste ajunsă nu se ştie cum la noi din altă galaxie. Români, unguri, sîrbi, slovaci şi polonezi, tineri de 17-18 ani şi hipioţi care băteau spre 60, fete punk, femei în puterea vîrstei, adolescenţi şi bărbaţi la ceasul calviţiei au cîntat împreună cu Roger şi trupa aproape trei ore. Lumea ştia versurile, nu e blasfemie!, ca pe Tatăl Nostru, iar între scenă şi public nu se mai afla decît muzica. Fluidul acela magic. Floyd. Pink Floyd.

Trei ore în care asculţi Shine on you crazy diamond, Wish you were here, Time, Monney, Vera, Another Brick in the wall, All, The lunatic, trei ore în care pe tavanul sălii se plimbă purceluşul din Animals, cosmonauţii NASA, cînd deasupra capului pluteşte imponderabil prisma din Dark side of the moon străpunsă de laseri şi constaţi că dispersia luminii nu e fenomen fizic, ci poezie, trei ore de explozii, tunete şi imagini-emblemă din ultima jumătate de secol, trei ore cînd în aer se aude vocea nealterată a lui Waters, puternică şi lirică, tunătoare şi ironică, atunci cînd toate astea se petrec nu poţi decît să te laşi pătruns, cotropit şi fermecat şi să-ţi spui că, probabil, aşa ceva nu ţi se poate întîmpla decît o dată în viaţă, aşa cum doar o dată în viaţă ai ascultat întîia dată Shine on you, aşa cum o singură dată te-ai îndrăgostit cu adevărat.

Am fost acolo. Îmi pare rău pentru cei care nu au fost. Sincer, din suflet. Pentru cei care au ştiut, dar nu au putut să ajungă, dar şi pentru cei care au ştiut şi nu au vrut ori nu i-a interesat. Atît, restul e muzică. Sun is the same in the relative way, but you’re older…

Comentarii (231)Adaugă comentariu

Paul Slayer (8 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 11:41

Ma bucur ca mai iesim din mizeria cotidiana cu asemenea evocari, desi unii pur si simplu nu pot evada din propria lor meschinarie, probabil indusa, vezi domnul Pepene mai sus.
Si poate contextul articolului ar trebui largit tocmai in perspectiva apropiatului concert Rolling Stones. De care, sigur, ma bucur ca multi altii, dar despre care stiu ca nu se va putea niciodata compara cu Floyd, Waters… Imensul arsenal angrenat in organizarea unui concert Stones ne face sa pierdem un pic masura lucrurilor. Mick Jagger & co au scris niste piese excelente. Dar cam atat. Nu au inovat, nu au sapat in profunzime. Meritul lor nu e mai mic, insa din pacate suita de excese si banii pompati in imaginea lor ni-i infatiseaza astazi, in mod eronat, ca pe „the greatest rock’n’roll band of all times” pe unii care , artistic, conceptual, nu se vor apropia niciodata de The Doors, Led Zeppelin, Pink Floyd, ce sa mai zicem de Beatles cu care au fost mereu -fara justificare- comparati. (Daca vreti „the dark side of the Beatles”, priviti mai degraba la The Doors, despre care Mick Jagger marturisea sincer: „N-am inteles nimic din muzica lor”).
Dar nu sunt carcotas si abia astept sa cant si eu „Brown Sugar” si „It’s Only Rock’n’Roll”. Intre timp, visez la Pink Floyd.

bozo (1 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 11:43

Cristian, ma bucur pt tine ca ai fost acolo. Din pacat am aflat prea tarziu de acest megaeveniment dar , cine stie, poate intr’o buna zi ne vom bucura si noi sufletul aici in Romania cu acesti monstri sacri ai muzicii. In fine , e un progres remarcabil faptul ca avem dezbateri pe blog care nu tzin neaparat de fotbal sau , mai rau, manele

OCTAVIUS (7 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 12:03

MIE IMI PARE RAU PENTRU CEI CARE AU FOST ACOLO SI CARE POVESTESC DESPRE „PRISMA STRAPUNSA DE LASERI (!!!)” 🙂 DECI,DACA SUNT MAI MULT DE UNUL,SE CHEAMA „LASERI”,DA?

rogvaiv (1 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 12:16

Watcj my lips:
IN-Cre-Di-ble
Am fost pe acolo, gasiti cateva poze, drept facute cu tel mobil pe blogul meu.

mujotutun (151 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 12:19

Ne place sau nu, dar dupa ce l-au matrasit pe Syd Barrett (Dzeu sa-l ierte), Pink Floyd a devenit din ce in ce mai mult Waters.
Pe mine acest lucru nu m-a bucurat de fel, Waters fiind o persoana insuportabila (ascultati unul dintre putinele sale momente de hiperluciditate si spirit autocritic, „If”), dand prea des frau liber tezismului si ostentatiei. Pink Floydul fara el nu a facut mare lucru, dar a supravietuit: a facut „pluta”.
Chiar daca ii pot asculta cu destula placere si azi, chiar daca meritele lor sunt incontestabile, exigentele varstei si ale unei culturi muzicale mai cuprinzatoare, ma fac sa-i gasesc datati si simplisti si, de multe ori, previzibili.
Ei canta si azi, si Waters, si Pink Floyd, dar nu stiu pentru cine. Varsta aceea si timpurile alea s-au dus, Postume!

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 12:26

mujotutun Says:

April 17th, 2007 at 12:19 pm
Ne place sau nu, dar dupa ce l-au matrasit pe Syd Barrett (Dzeu sa-l ierte), Pink Floyd a devenit din ce in ce mai mult Waters.
Ei canta si azi, si Waters, si Pink Floyd, dar nu stiu pentru cine. Varsta aceea si timpurile alea s-au dus, Postume!

nu l-au matrasit deloc pe Syd Barett.
n-ar fi rau sa te documentezi.
daca nu stiai, albumul Wish You Were Here este un omagiu adus lui Syd Barett (You reached for the secret to soon/ Now you cry for the moon).
la concertele Roger Waters, piesele Wish You Were Here si Shine on You Crazy Diamond sunt insotite de instantanee cu Syd Barett.

Waters canta astazi pentru sali de 18.000 – 22.000 de oameni!!!
si biletele sunt sold out si in State si in Europa si peste tot!

pacat…de ce ai scris…

mujotutun (151 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 13:13

Iarta-ma NYC, dar nu stii nimic! Ce conteaza ce canta si ce proiecteaza ei? Banu’ sa iasa! Stii ca Waters ia cate 750 de lire pentru fiecare folosire a porcului gonflabil de catre ceilalti? Ce dracu sa ma documentez? Mi-e penibil sa fac parada de niste trivialitati.
Barrett devenise incomod pentru ceilalti. Incomprehensibil. Si cu totul necomercial. Ba chiar anticomercial. Ca si Gabriel la Genesis. Dupa ce au scapat de ei, ambele grupuri au devenit intreprinderi economice de mare succes. De milioane si milioane. Daca ai insa o idee despre acei ani si acea muzica, parca nu asta era spilul, nu-i asa?
Ei au fost bantuiti de S.B. Si pana la WYWH umbra lui se intindea destul de des peste ei. Dupa acel „omagiu” au reusit, in fine, sa se desprinda cu totul. Halal!
„Waters canta astazi pentru sali de 18.000 – 22.000 de oameni!!!
si biletele sunt sold out si in State si in Europa si peste tot!” Exactly my point! Exista o fabrica de discuri numai pentru DSOTM, in Germania parca.
Asa ca, pacat…de ce ai scris…

mujotutun (151 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 13:22

Bine, poate am fost prea aspru; te rog sa ma scuzi. Este clar ca vedem cu totul altfel lucrurile. Dar m-a iritat prezumtia ta asupra ignorantei mele. Cred ca ma pricep ceva la PF. As risca sa afirm ca multi din cei ce-i asculta azi, pe langa ca nu stiu mare lucru, nici macar nu cunosc – neascultand, nedand importanta – textele. Sa te fereasca dumnezeu de angajamentul neofitului!
Regret daca par infatuat, nici vorba de asa ceva. Dar, sa fim rezonabili, PF nu fac decat muzica usoara! La cel mai inalt nivel, OK, dar atat. Nu stiu ce se intampla daca ar fi ramas SB. A propos de documentare, am citit interviuri de-ale lui Waters cu pozitii foarte critice, dispretuitoare pe alocuri, fata de Syd. David Gilmour a fost mai rezervat (din remuscare?).

mujotutun (151 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 13:37

Is there anybody out there?

nicky (23 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 13:51

mujotutun,

da-mi voie sa intervin cu toate ca nu sunt un fin cunoscator al istoriei PF cu SB. De altfel nu la acest aspect vreau sa fac referire.
Faptul ca exista acea fabrica in Germania spune ceva despre cat de actuali sunt cei de la PF si muzica lor. „Postume” nu isi avea locul in prelegerea ta de mai devreme.
Referitor la rautatile lui Waters la adresa lui SB, nu a fost singurul (ex)membru al trupei care a trebuit sa suporte un asemenea tratament din partea lui RW.

nicky (23 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 13:57

Cristian,

Nu-i nimic rau in a fi proeuropean, mai ales acum. Din pacate pentru unii insa Zidul va ramane inca in picioare sau se va reconstrui din bucati precum in show-ul RW de la Berlin. Ma refer tocmai la unele dintre aspectele pe care tindem sa le trecem prea usor cu vederea (de acord, taxa de prima inmatriculare este prea putin pe langa reglementarile carora vom fi nevoiti sa ne supunem mai tarziu).

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 14:21

Nu ar mai fi prea multe de spus dupa atitea comentarii si reactii in legatura cu concertul Waters si muzica Pink Floyd in general. Ma bucur nespus ca pe un asemenea subiect au fost atitea puncte de vedere interesante. Mi-au placut si discutiile in contradictoriu, mai ales cele legate de Waters vs Gilmour. Era si normal, fiindca marea muzica ne face mai buni, poate si mai intelepti. Pink Floyd este un alt univers, unul unde nu toata lumea are acces. Intr-un fel, poate e mai bine asa.

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 14:21

mujotutun

tu stii ca ei AU FOST NEVOITI sa renunte la SB din cauza problemelor de sanatate pe care le avea? (boli nervoase, ca sa fiu mai precis)
statea ore intregi in studio privindu-si mainile si spunand „ce maini frumoase am”…

sunt aproape sigur ca n-ai dreptate in ceea ce-l priveste pe SB

“Waters canta astazi pentru sali de 18.000 – 22.000 de oameni!!!
si biletele sunt sold out si in State si in Europa si peste tot!” Exactly my point!
sincer…chiar nu inteleg logica asta…pe bune, chiar nu o inteleg…but, maybe it’s just me…

in rest…ce sa zic? gusturile nu se discuta…

matrix3 (3 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 14:21

cum a fost la budapesta:

http://www.youtube.com/results?search_query=pink+floyd+budapest&search=Search

Dohany Utcai Koser Kolbasz (1 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 14:28

„Pink Floyd este un alt univers, unul unde nu toata lumea are acces.” si sfantu’ petru e portar ce verifica beletu’ sau abonamentul de intrare in acest univers paralel … oare poti sa cumperi un belet, la specula, la bishnitzari? sau doar prin mester ticket?

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 14:29

mujotutun Says:

April 17th, 2007 at 1:37 pm
Is there anybody out there?

si ca sa mai lamurim ceva apropo de „dispretul” lui Waters fata de ceilalti membri ai PF (mai ales fata de Mason, cum zicea cineva mai sus):

pe 12 septembrie 2006 (cum ziceam mai sus), la concertul de la MSG, in a doua „repriza” (in care au cantat integral Dark Side of the Moon), Waters l-a invitat pe scena pe Mason, spunand „cea de-a doua parte a acestui concert va fi cantata impreuna cu un vechi prieten si fost coleg, Mr. Nick Mason” (evident, am citat din memorie).
si Nick Mason avea tobele in centru scenei, pe un…podium mai sus decat tipul de la tobe cu care canta acum, in mod obisnuit, Waters.
si Mason a cantat cu Waters in integime Dark Side of the Moon…

nu spun ca Waters n-a dat dovada de dispret fata de unul sau altul…dar hai sa nu ne credem detinatorii adevarului absolut…

mujotutun (151 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 14:46

Pai ori a dat, ori n-a dat? Dupa DSOTM Waters nu a facut decat sa se foloseasca de ei, neezitand sa-i dea la o parte cand avea el chef si sicanandu-i oribil, facandu-i sa se simta inutili, punandu-i pe picior de plecare. Daca nu era „vana” lui Gilmour, n-am mai fi auzit astazi decat de Waters.
Intradevar, SB avea probleme foarte grave, aparent insurmontabile; cat de bine crezi ca i-a facut indepartarea? Pai sigur, the show must go on, steel breeze or not. Nu dau doua parale pe „adevarul absolut”, asa cum ziceai „maybe it’s just me…

in rest…ce sa zic? gusturile nu se discuta… ”

Dar ca egoul lui Waters a daunat mult trupei, mi se pare incontestabil. In rest, sa fim sanatosi, sa faca sali pline cat l-or tine puterile si sa doarma pe purcoaie de bani Dar acel Zeitgeist a pierit o data cu disparitia lui Syd din viata publica. Stiu ca suna patetic, dar l-au ingropat de viu!
Sa nu crezi ca acuz pe cineva. Pur si simplu, cum ar zice alt recent celebru raposat, asa merg lucrurile!

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:03

si ce-i sa-i fi facut daca omul ala nu mai putea pur si simplu???

ce sa faci cu el? sa-l cari prin concerte si prin studiouri, sa-l arati la oameni, uitati, asta e fondatorul PF???

mie mi-e clar: toate geniile (si eu il consider geniu in domeniul lui, Watres adica) au cate o…scapare (eufemistic vorbind)…

in sport, maradona…e si a fost varza ca om. pe mine, ca si contemporan al lui, prea putin ma intereseaza asta…

ce, mie-mi place muzica lui Waters pt calitatile lui umane sau pt calitatea muzicii in sine?

asa ca nu prea vad ce mare importanta are ce face el in afara muzicii…

cred ca dupa Final Cut omul a simtit ca Pink Floyd nu prea mai are ceva de spus ca grup si…la revedere

eu am citit opusul a ceea ce spui tu.
am citit ca disputele au aparut din cauza ca Gilmour era nemultumit ca Waters compunea mai tot, si vroia si el sa compuna cel putin la fel de mult ca Waters…

din pacate pt el (pt Gilmour), dupa destramarea PF s-a vazut ca nemultumirile lui nu se bazau decat pe ego…

n-am nimic cu Gilmour (la inceput chiar imi placea chiar mai mult decat Waters; pornind chiar si de la cum arata unul si cum arata celalalt:))); stiu, e o prostie, dar asta era senzatia mea la 14 ani:).
chitara si voce ca ale lui Gilmour…mai rar…

da’ hai sa nu-l demonizam pe Waters (cum faci tu) si sa-i plangem de mila lui Gilmour…

ce s-a intamplat dupa destramarea PF a aratat, dupa parerea mea, cat de in fata celorlalti era Waters…si atunci e normal sa apara disensiuni…un lider e un lider…e in firea lucrurilor…

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:06

P.S. inclusiv in concertul de la MSG, Waters a deplans disparitia lui Barrett si a avut numai cuvinte extraordinare. pur si simplu se vedea din vorbele lui ca a resimtit disparitia respectiva ca o pierdere personala.

andrei (4 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:16

Cristian,

Mulţumim pentru articol. Ai reuşit sa descrii tot ce am simţit când am văzut concertul la Praga.
Sentimente, imagini, dar si informaţii… arta.
Asta este diferenţa intre un scriitor talentat si un profan, un profan care a avut şansa de a participa la un eveniment extraordinar si a „înţeles”…..
Citesc pentru prima data un articol scris de tine si spune multe… poate chiar prea multe pentru cititorii tai. E trist ca toate comentariile articolului se îndepărtează prea mult de mesajul lui Watters si de ceea ce ai vrut sa transmiţi tu… Cu toate astea sunt si mulţi romani care cunosc!!! Cinste lor! Pentru ei toţi ai scris un articol bun. Pentru ceilalţi care pierd vremea înjurându-se pe blog… „Nimic nu este mai inspaimântator ca ignoranta activa”.

andrei (4 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:19

Nyc,

Ai dreptate muzica nu se judeca dupa comportamentul lui waters, iar meritele lui sunt consacrate…

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:22

andrei

multumesc. cam asta cred si eu.

omul nu mai are ce sa demonstreze…

eu zic mersi ca mai poate sa ne bucure si pe noi cu concertele astea si ca am avut norocul sa-l vad live…si inca de doua ori:).

restul…polemica…

andrei (4 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:28

NYC Says:

April 17th, 2007 at 3:22 pm
andrei

multumesc. cam asta cred si eu.

omul nu mai are ce sa demonstreze…

eu zic mersi ca mai poate sa ne bucure si pe noi cu concertele astea si ca am avut norocul sa-l vad live…si inca de doua ori:).

restul…polemica…

tu vrei sa spui ca ai vazut concertul de doua ori???????????????? cum asa????

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:31

andrei Says:

April 17th, 2007 at 3:28 pm
NYC Says:

April 17th, 2007 at 3:22 pm
andrei

multumesc. cam asta cred si eu.

omul nu mai are ce sa demonstreze…

eu zic mersi ca mai poate sa ne bucure si pe noi cu concertele astea si ca am avut norocul sa-l vad live…si inca de doua ori:).

restul…polemica…

tu vrei sa spui ca ai vazut concertul de doua ori???????????????? cum asa????

am scris in primul meu post de mai sus ca am vazut acelasi concert (identic), anul trecut in septembrie la Madison Square Garden (in New York). eram in vacanta acolo (intr-un fel, mi-am luat vacanta in perioada aia, tocmai ca sa ma duc la concertul ala).

si tot in vacanta aia am vazut concert cu Aerosmith (Motley Crue in deschidere).

andrei (4 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:34

nyc,

esti un om fericit….

NYC (357 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 15:46

andrei Says:

April 17th, 2007 at 3:34 pm
nyc,

esti un om fericit….

as zice mai degraba norocos…

si i-am mai vazut in concert si pe Kiss, si pe Def Leppard, pe Live (si pwe astia de doua ori)
nu mai vorbesc de ce-am vazut si in romania…

am visat de la 14 ani sa-i vad pe toti astia…si uite ca, in mare masura, visul mi s-a indeplinit…

Prometheus (2 comentarii)  •  17 aprilie 2007, 19:40

A-l vedea pe Roger live este o experienta fantastica. Felicitari!

Si ca sa sar si eu in caruta „cine-i mai tare din P.F.” pot sa zic ca Roger este cu mult peste Gilmour, fie doar pentru „”Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict” 🙂

mujotutun (151 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 8:03

Imi pare rau ca discutia a coborat pana la a face clasamente. E clar ca Waters a compus mai totul si sunt convins ca nu le punea celorlalti pumnul in gura, daca ar fi avut ceva „adevarat” de spus. C-or fi avut, ca n-or fi avut, e greu de spus; RW era, asa cum am mai spus, extrem de inhibant.
Cat despre managementul lui SB, poate ca, cu o terapie complexa adecvata, suspendand un an-doi concertele si inregistrarile, omul isi putea reveni. A condamna pe cineva irevocabil, cum au facut ei, este odios. Nu uitati ca Syd a scos, cum-necum, nolens volens, taras-grapis etc doua discuri; cel putin jumate din bucati sunt nemaipomenite si toate poarta pecetea lui inconfundabila. Era el un om terminat? Mai degraba a fost terminat.
Asa ca, eventualy, RW a facut ceea ce facem toti: de mortuis nil nisi bene.
Pentru mine este clar ca ne aflam in pozitii diferite, din ratiuni culturale si temporale. Adica avem amandoi dreptate. Si nu pot zice a cui dreptate e mai mare. De altfel, you know how they sey: size dont matter!

mujotutun (151 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 8:05

Scuze pentru redundata cu „spus”!

Si eu am fost!!! (1 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 19:45

Si doua impresii, nu fac decit sa complecteze o imagine de nedescris in cuvinte:
14 aprilie 2007. Concert Roger Waters (Pink Floyd) -The Dark Side of the Moon. Budapesta.

O sala de sport acoperita. Lume multa de toate felurile. Tineri in grupuri, si batrini, singuri sau perechi….
veniti din mai multe tari, pe toti se citea emotia asteptarii…Inghesuiala la intrare……
Intru in sala….in tribune plin, cu mult inainte de incepere. Pe arena, lume in picioare, in fata scenei, o masa compacta
care astepta galagioasa. E semiintuneric in sala…
Scena. Hm….scena!
Un concert Pink Floyd e in primul rind un spectacol regizat de sunet si lumina. Nu mergi sa asisti ca la un film….
Pe scena, o sticla mare, de vreo 5 metri de Johnny Walker, un pahar pe jumatate plin, tot de vreo 2 metri, o cutie de madicamente,….o scrumiera din care se ridica fumul de tigara….Iar in spatele lor, cit tot ecranul, un radio vechi, cu clape.
Se auzea muzica. Mai e pina sa inceapa concertul…
Deodata, o mina imensa, cit tot ecranul, apare si ia paharul si se duce cu el, si il pune la loc gol!!!
Abia atunci, gindirea mea facea calculele, si realizeaza ca…totul e o proiectie tridimensionala perfecta!! As fi putut jura ca sticla si paharul erau reale!, doar m-am plimbat pina la scena!!!!
De citeva ori, mina a mai aparut, a turnat in pahar, a scuturat tzigara…….a schimbat postul de radio…
Apoi!!!! BUUUMMM!!! jerbe de artificii! un bubuit cate parea sa disloce scaunele din nituri!! Se lumineaza, si in fata ecranului apare formatia, cu Roger Waters in prin plan, si se aude THE WALL!!! piesa de inceput……..”….welcome to the show….”!!!!
Urale, strigate , fluieraturi….fiori….. Simt cum fata mi se crispeaza….cum tensiunea creste in mine!
Eu???? doar unu oarecare, care am ajuns sa-mi vad un idol!!! Da! ma simt fericit!
Pe ecran se proiecteaza secvente din filmul The Wall. Da…deja stiam. Personalitatea lui Waters, va focaliza lucrurile spre aspectele dramatice ale existentei umane. Aceeasi voce…a lui Waters, neschimbata….Doar…pe ecranul lateral, vazindu-l in prim plan,…fata lui era mai brazdata de ani……
Piesa dupa piesa….trimitea measjul….revolta individului in fata constringerii!!!!
Apare un avion de vinatoare! Sunetul inspaimintator al mitralierei!!! Secvente de groaza din razboi!!!
The Final Cut!!! Albumul dedicat de Waters tatalui sau, pilot cazut in razboi cind el avea 6 ani…. Cita consideratie!
Cit de vehementa condamnare a razboiului nemilos si a violentei ca forma de manifestare umana!
Cita revolta impotriva guvernelor in lupta dupa putere!! Cita duiosie si mila…..pentru insul…aruncat de soarta in focul exploziilor!!
piesa dupa piesa curge….si am uitat ca sint la un concert….cugetarile m-au dus departe…..
„Brejnev in Afganistan..Reagan to Egipt….Mrs.Tatcher….”…..textul e acelasi….dar pe ecran…e BinLaden…Bush…insemne arabe, israeliene, americane, asiatice…. Nimic nu s-a schimbat in 100 de ani……Presedinti, guverne, minciuna! Strigate de urale apar din public….guvernul ungar e mincinos!!!
Un purcelus roz, un balon umflat ingenios teleghidat zboara deasupra capetelor publicului….cu inscriptionari de grafitty….simbolul pacii….”shoot me!”….”fuck my ass”…..
apoi alte baloane…simboluri din film…..in lumina reflectoarelor, deasupra capetelor noastre…..
si muzica…muzica curge inainte…piesa dupa piesa….ma trezesc…Instrumentistii sint la inaltime. Totul suna perfect. La chitara, Snowy White, face sa nu observ ca nu e David Gilmour pe scena. totusi…Gilmour e mult mai delicat….. Woaers isi duce insa trupa inainte, inclusiv cele trei soliste din cor, care iti zbirlesc parul!!!…..
Neasteptat…..se insereaza…..”Shine on you crazy diamond”!!!!! si…”Wish You were here”!!!! Le-am auzit in vara cintate de Gilmour. Dar Gilmour a pus melancolie. Waters…pune tot accente dramatice..!! Wish you were here se termina cu un cimp de luminari!!
„Hello..hello! Is there enybody in there?”….o intrebare…care suna in tine, ..catre tine insuti. esti acasa oare??
.Uneori si uit ca sint acolo,…pierzindu-ma in gindurile mele…..Doar exploziile de lumina ma trezesc, si privesc chelia batrinului din fata mea, miscindu-se ritmat in scaun ca si tinarul de linga el…. cu mainile ridicate, si fluierind intre piese!!
Se face pauza…. ies , nelinistit! vreau un poster!! Intreb un om de ordine si nu stie sa-mi spuna daca se vinde asa ceva! Cu infrigurare alerg prin chioscurile de pe margine….bere, suc, bere….si, da!! am gasit! ma pun la coada, nelinistit ca poate nu ajung,dar stau civilizat la coada, citiva din fata mea renunta si ajung, unu, nu! doua postere vreau! Vinzatorul e englez!! Ceva imi spune sa-i cer un autoigraf! Ce daca nu e din formatie?? Vine tot cu ei!!! Nu ma intereseaza cit costa!! (acasa abia am observat…200000 lei!) Nu conteaza!! Fug repede in sala, incepe!
Partea a doua……THE DARK SIDE OF THE MOON!!!!
O prisma pluteste in aer!!!! Acel sunet de elicopter cu care incepe albumul!!! Sunetul stereo e coplesitor!!!! Simt in mine, vibratiile le simt in piept!!!! Un sistem de lasere tintesc prisma si apare acel efect generic….difractia luminii.
Se apropie! stiu! se apropie piesa care m-a marcat si ma marcheaza de cind ma stiu: TIME!!!
TIC-TAC, TIC TAC, TIC-TAC!! Ce ingenios face asta Waters la chitara bas!!! Si incepe!!!! Ceasuri si orologii se proiecteaza pe ecran, Secundele bat undeva in creierul meu!!! Omul….o prezenta efemera intr-un univers infinit, dar omul! incarcat de atitea nazuinte, sperante si simtiri!!!!
si….cea mai suava elegie…..:
” the sun is the same, in a relative way, but tou are older…….”
„time has gone…the song is over….thougut I’ve something more to say…..”
Nu eram singurul in sala….pe a carui obraz…se prelingea o lacrima…….
„Breathe”….ce vocalize superbe scot fetele astea!!!!…..gingasia umana…pusa pe note…..
Destin…soarta….zbatere…neant…..”the lunatic..is in my head”……
Un astfel de spectacol se asculta, se priveste….sau?….se viseaza.
Lasere se preling pe capetele spectatorilor…Ii privesc….inmarmuriti…fiecare isi traieste viata…..in felul lui….
Cum au trecut 3 ore??!!1 Cum adica….se prezinta formatia, si e gata??
NUUU!!! BIS!!!! Lumea cere bis!!!
Si Roger nu se lasa asteptat!
Finalul, aprinde publicul!!!
„We don’t need your education, daaam,da-dam!!!”
„We don;t need your fools control!!, daaam, sa-dam!!!”
„Hey! Teacher!! Leave those kids alone!!!
Publicul striga aproape acoperind solistii!!
„All you are is just another….brick in the wal !!!!!”
aren’t you? Nae!…Dan!!….Dia!!… Dudu!!…. Ce sintem noi in lumea asta??!!
Decit…niste piese, intr-un angrenaj imens….functionind dupa legi politice, economice,financiare….
doar niste caramizi……dar….fiinte…cu sentimente…cu sperante…cu dureri…cu bucurii…..
O astfel de caramida vie…..am fost eu…..Felix….uitind de zidul social….sau…constientizindul…..
in 14 aprilie 2007….la Budapesta, la un concert Roger Waters-The Dark side of the Moon.

Vand Haine / Adidasi (10 comentarii)  •  19 aprilie 2007, 12:54

Vindem haine, adidasi, parfumuri, pentru mai multe detalii vizitati http://www.Bital.ro

Comentează