Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Dimineţile unui ultras

M-am sculat greu, am gura amară. Sînt nervos, deci exist. Mi-e scîrbă. Deci sînt viu. Aş sparge ceva. Un dulap, un geam, o căpăţînă, orice. Unde te uiţi, numai ipocrizie. De cînd a murit ăla în Italia defilează pe ecran […]

luni, 5 februarie 2007, 7:04

M-am sculat greu, am gura amară. Sînt nervos, deci exist. Mi-e scîrbă. Deci sînt viu. Aş sparge ceva. Un dulap, un geam, o căpăţînă, orice. Unde te uiţi, numai ipocrizie. De cînd a murit ăla în Italia defilează pe ecran tot felul de indivizi care condamnă violenţa. La radio, în ziare, aceeaşi poveste. Bla, bla, bla. Mi-e scîrbă. Ba nu, mi-e greaţă. Şi ce mă mai mănîncă palma! Prefăcuţii! Să nu-mi spună mie că n-au avut niciodată chef să crape capul nevestei care-i ceartă că au întîrziat la bere cu prietenii. Să nu-mi zică ei că nu le-a venit să-i spargă faţa copilului, loaza aia care vrea să facă balet în loc să vină pe stadion. Baletul e pentru poponari, nu pentru bărbaţii adevăraţi!

Mă uit la televizor şi îmi vine să vomit. Păcălicilor! Rămîn la părerea că voi nu aveţi cum să înţelegeţi acest fenomen. Voi, ăştia care vă închipuiţi că mergeţi la un spectacol. Vai de capul vostru, eunucilor, emasculaţilor! Trăiţi din surogate, din supe călduţe. Vă speriaţi şi cînd pocneşte un bec în sufragerie. Nu pricepeţi nimic, v-aţi îmburghezit, înfulecaţi popcorn şi hamburgeri şi vă uitaţi prostiţi la televizor. Mergeţi la teatru, la prieteni. Cu familia. În concediu la fel, tot cu plozii şi consoarta. Aţi ajuns sclavii sistemului, nu mai trăiţi, vegetaţi! Asta nu acceptăm noi, de-aia ne revoltăm. Protestăm. Luptăm să fim liberi. Liberi să vă rupem capul dacă altfel nu înţelegeţi. Nu sîntem violenţi, sîntem intransigenţi.
Ăştia de la RAI 1 transmit în direct înmormîntarea poliţaiului. Răcitul ăla care a dat colţu’. Sau Racito, ce importanţă are? Ce melodramă ieftină, fie-sa citeşte ceva lacrimogen. Popi, miniştri, catedrală, sunet de orgă, vrăjeală, tot tacîmul. Pe mine mă lasă rece, dar n-o luaţi ca atare. A căutat-o cu lumînarea. Bine i-au făcut, ce căuta acolo asasinul, ce treabă avea el între noi, între ei, adică, de fapt între noi, suporterii, că ne tragem toţi din aceeaşi mamă, mama natură, trăim periculos, mirosim frica ălora din jur, dobitoace anulate de slujbă, de grija zilei de mîine. Pacifişti de rahat, fără sînge în ei.

Vin vremuri grele. Fariseii ne pregătesc legi dure, ne ameninţă cu amenzi, cu puşcăria, cu interdicţia pe stadioane. S-ar putea să se păcălească, noi nu cedăm. Nu ne cunoaşteţi. Acum a apărut şi povestea cu fetiţa de la Floreasca. Iar manipulează. Păi, ce căuta acolo unde noi aveam o treabă de terminat? Între bărbaţi. Ne încălzeam pentru sezonul de primăvară şi în lipsă de altceva merge şi un meci de handbal. Pe urmă nu puteam să rămînem mai prejos decît fraţii noştri din Catania şi Palermo. Trăim periculos, ne hrănim cu teama voastră. Iar îmi zvîcnesc tîmplele şi simt nevoia să mă descarc. Unde naiba, că dacă-i dau un cap în gură şefului stau pe tuşă mai mult decît Dică. Dar nu mai e mult şi începe. Între timp învăţăm. Nu-mi trecuse prin cap la ce servesc dalele din bordură.

Comentarii (408)Adaugă comentariu

andrei (8 comentarii)  •  6 februarie 2007, 3:54

nu stiu daca ati vazut un filmulet realizat cu camera ascunsa de unul dintre prietenii nostrii la vaslui anul trecut cand a surprins incredibila afirmatie a unui jandarm care marturiseste ca are orgasm atunci cand loveste un suporter si ca se simte foarte bine.

andrei (8 comentarii)  •  6 februarie 2007, 3:58

cel mai rau ma enerveaza la acest articol jignirile gratuite adresate de acest „om” unor suporteri despre care demonstreaza ca nu stie absolut nimic. Chiar ma simt jignit pentru ca nu sunt nici drogat, nici betiv si nici huligan. Sunt un supoter infocat care fac orice pentru echipa mea si nu pot sta cu mainile in san cand un dobitoc de jandarm se poarta in ultimul hal cu mine fara motiv.

alex (20 comentarii)  •  6 februarie 2007, 4:00

andrei: normal. dak sunt recrutati direct de la coada vaci, u cum a-i vrea sa se comporte.

andrei (8 comentarii)  •  6 februarie 2007, 4:08

sa nu-i mai ia atunci de la coada vaci…nu vad de ce sunt eu de vina si de ce trebuie sa suport eu comportamentul lor si tot ei sunt victimile…

Canadianu (4 comentarii)  •  6 februarie 2007, 4:12

Cu asta te-ai facut de ras. Nu are nici un farmec acest articol 🙂

cristi (21 comentarii)  •  6 februarie 2007, 4:24

my god!
pentru ultrasii de toate culorile un singur mesaj: DISPARETI, CRETINILOR!

Un Polist (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 4:48

Ma scuzati am gresit mai sus cand am spus care aprobati comentariul…ma refeream la articol.sorry inca o data ! apropo FENOMENUL NU VA DISPAREA NICIODATA!va multumesc.

Rzw (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 5:23

geambasule habar nu ai ma frate… ultras nu e acelasi lucru cu huligan… dar voi vad ca mereu incurcati aceste 2 denumiri si nu e prima oara… plus ca alti prosti care au scris mai sus se iau dupa voi si vb urat… plus ca tot ce ai scris in articol este o aberatie de 10 ori mai mare decat mintea ta… jignesti oamenii fara sa ai habar despre ce vorbesti
daca ziceai de huligani eram de acord cu cele spuse dar asa…
si ce frumusete ar mai avea fotbalul daca nu sunt oameni sa faca coregrafii sau bannere? sau sa cante tot meciul pt a sustine echipa? caci pana la urma cam cu asta se ocupa un ultras… se mai bat si ei cateodata dar in nici un caz nu ii confundati cu huliganii…
asa ca geambasule mai informeaza-te inainte sa scri lucruri „traznite”…

cristy (124 comentarii)  •  6 februarie 2007, 5:54

un politist@ pai garcea din vacanta mare e mai destept ca tine, tu te iei de suporterii lui dinamo poate numai pentru faptul ca esti stelist, tu esti printre aia ce instiga la violenta exact asa ca si stapinii tai jiji si mimi ,unde naiba ai mai vazut in lumea asta asa conducatori ,jiji e razboinicul lumini ce-i face pe toti cum ii vine lui la gura ,ca mi-e greata sa ma uit la televizor iar mimi bate suporteri in fata a milioane de telespectatori si a mii de suporteri si tu imi vii mie cu suporterii lui dinamo.
acuma nu ca le tin partea ,pentru ca nu e padure fara uscaturi dar dobitocule de ce nu te uiti in gradina ta in primul rand.
si handicapatule galeria timisoarei e mai buna ,la fel si bivolul de iancu.

cristy (124 comentarii)  •  6 februarie 2007, 6:01

scuze am vazut numai dupa aia ca de fapt esti polist si nu politist niu am mai putut schimba ,dar stai linistit ca asta nu te face mai destept.

arh. Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  6 februarie 2007, 7:04

Si totusi SPECTATORUL, sarac sau bogat, da banul
pentru un bilet, la un meci saptamanal de fotbal,
pentru a-si sustine echipa lui iubita. El vrea sa vada
echipa lui jucand bine, ca de aceea plateste biletul,
dar in viata mai castigi mai pierzi, asa ca domnia SA
SPECTATORUL, trebuie sa sa comporte civilizat, chiar
daca plateste biletul de intrare pe stadion. Daca inchizi
stadionul, si echipele joaca fara spectatori, e o tampenie
organizatorico-functionala a unor organizatii care, nu stiu
alte solutii de rezolvare. Pe ei nu-i intereseaza daca
clubul pierde sau castiga, au salarii fixe si au rezolvat
problema. Si doua echipe sa joace fara spectatori este
caraghios, ineficient pentru ambele echipe iar in timp,
se pierd spectatori. Solutii NOI, constructive, NU
destructive, pentru binele fotbalului Romanesc.

ioan plischi (376 comentarii)  •  6 februarie 2007, 7:53

este cel mai impresionant text pe care l-am citit de cind am luat prima data in mina un ziar de sport.

cristy (124 comentarii)  •  6 februarie 2007, 8:03

Geambasule, vezi ca a venit Darwin Caicedo poate mai scrii un articol traznet ca cel cu Boungoura ,unde cred ca ai depasito pe Marie .
am o intrebare ..tu chiar esti rasist?dar spune adevarul.

AfterD (9 comentarii)  •  6 februarie 2007, 8:41

Total pe langa … uita-te la Anglia … gasesti firms din toate categoriile sociale , cu o viata exemplara in afara iesirilor violente de la meciuri …
Asta nu inseamna ca dpdv social e acceptabila violenta pe stadioane , ci doar ca articolul tau e absolut pe langa … ultrasii ii bat doar pe cei cu fulare de alte culori , cocalarii isi bat nevasta si copilul in ritm de Florin Salam.
Si pareai mai in tema .. nici mamaie nu scria asa pe langa subiect …

AfterD (9 comentarii)  •  6 februarie 2007, 8:45

In completare.
Sariti toti in sus cand moare un politist la un meci , dar cand mor treizeci de civili in Irak se numesc ” victime colaterale”.
Sariti toti in sus cand se sparg zece capete la Dinamo – Steaua si inchidetii ochii si urechile cand ii umfla vecinu’ de la doi ochii nevestei ca e mancarea prea rece.
Penibililor , sunteti moralisti ca o curva la slujba de duminica.

Lev Bazil (82 comentarii)  •  6 februarie 2007, 9:30

Violentele nu se opresc dupa consumarea bataii. Iata, parte din stafful Stelei ( nu si marele campion Stanga, cinste lui!) socoate scandaloasa reprogramarea meciului; lor li se parea normal sa li se dea meci castigat prin neprezentare. Ce sa ne mai miram de agresivitattea ultrasilor?
Acest Nicolae Munteanu, care ameninta ca se lasa de sport daca „Dinamo are castig de cauza”, nu numai ca nu se lasa de sport dar continua sa manance rahat, pregatind terenul pentru noi violente. Rusine!
Rusine si pentru suspendarea terenurilor Stelei si Craiovei. In loc ca Politia si Jandarmerie sa-si faca datoria si sa putem privi in liniste meciurile, ele accentueaza tulburarile si apoi privesc cu satisfactie stadioanele goale. Dar ce vina avem noi si de ce sa suferim pentru bazdacul si turbulenta unui pumn de oameni certati cu legea si bunul simt?
Rusine pentru sanctiunile adresate cluburilor, cand responsabilitatea pentru ordine si disciplina revine, pe bani grei, altor factori. De ce nu i-a luat nimeni la intrebari pe acesti gardieni ai pacii? De ce nu sunt amendate jandarmeria si politia pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale? Pana cand vor fi cocolositi adevaratii vinovati, putinii huligani, binecunoscuti de altfel si fortele de ordine? Este o nesimtire fara margini. Si acele comisii isi imagineaza ca fac dreptate!

bdgeorge (3 comentarii)  •  6 februarie 2007, 9:34

ULTRASI-imi vine sa rid mai bine si-ar spune COMPLEXATI,REBUTURI ale societatii,imi vine sa rid(dar e prea trist)cind aud expresii de genul:ne dam viata pt. culori,sunteti penibili nu va cere nimeni asta,nu de aceea veniti la stadion veniti sa va incurajati CIVILIZAT(dar voi nu cunoasteti semnificatia cuvintului acesta) echipa sa cintati sa scandati sa platiti abonament sa INCERCATI sa va purtati echipa la victorie. in schimb voi COMPLEXATILOR veniti la meci sa va bateti si sa injurati. asta sunteti cu toti RETARDATI

zack (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 9:46

stie cineva ce inseamna sa fii ultras? dak da sa imi raspundeti si mie? poate imi raspunde domnu care a scris acest articol… parerea mea este urmatoarea: nu e vorba de violenta, de huliganism etc.. e vorba doar de mandrie si onoare… cei ce nu inteleg critica.. dar stii tu domnule ce inseamna sa fii suporter adevarat… sau cum ziceai k te arunci in fotoliu cu popcorn si seminte si privesti stingher la meciurile nationalei la sfarsitul carora iti vine sa plangi k ratatul de mutu a dat-o din nou in tribune… si a injurat suporterii aratandu-le degetul mijlociu, nationala pierde din nou .. si acum ce sa mai faci te refugiezi in meciurile din campionat cupa uefa sau cl si cand privesti la tv un meci ca steaua valencia sunt sigur k ti-ai fi dorit sa fii pe stadion sa simti aerul rece cum iti invrajbeste gatul, iti infunda urechile.. sau un meci ca rapid hamburg sa tremuri pana in ultimul minut… dar preferi sa stai acasa ca un las pe care il freaca nevasta la cap k nu mai are grija de ea… cand o sa vii tu domnule intr-o peluza si o sa iesi in strada dupa meci atunci sa vorbesti de ultasi.. nu suntem huligani, suntem doar noi suporteri adevarati

Bogdan Anderko (4 comentarii)  •  6 februarie 2007, 9:52

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultras

un suporter de rand (15 comentarii)  •  6 februarie 2007, 9:52

cu fetele acoperite de fulare,cu glugile pe cap-sa nu cumva sa fim recunoscuti-ne batem,ne injuram,ne scuipam,ca doamne,noi santem ultrasi cu 4 coi.santeti jenanti,frustrati,idioti,kretini,derbedei de doi lei,niste scursuri ai societatii.daca aveti sange in organul vostru genital,macar lasati fata voastra descoperita,ca sa vada lumea intreaga cine sant actorii acestor spectacole de prost gust si de jalnica calitate.mergeti tampitilor in padurea cea mai apropiata,bateti-va,trageti-va,dati-va in sus si in jos,organizati-va lupte intre voi,dar lasati simplilor spectatori bucuria de a urmari un spectacol sportiv.am implinit 4 ani cand am pasit prima data pe un stadion.am un baietel de 2 ani.dar daca din cauza voastra retardatilor i s-ar intampla ceva v-as executa pe loc.pacat ca santem in 2007.cine l-a omorat pe politistul italian,ar trebui sa moara in acelasi mod.

Teo (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 9:56

Sa fim seriosi! am fost la cateva meciuri prin Bucuresti si pe Ghencea si pe Giulesti si pe Dinamo, insa de departe cel mai frumos e la FC National:)
Acolo vine lumea sa se relaxeze nu sa refuleze, da, da, sa refuleze pentru ca majoritatea celor de la peluza, 90% sunt niste rahati si-mi pare rau pentru ei, cand merg la stadion am acel sentiment de „mi-e si mila, mi-e si sila”
Daca ar pune atata pasiune si in viata de zi cu zi, la scoala, la munca mai ales, ar putea sa-si depaseasca aceasta conditie de „looseri” pentru ca daca nu-si dau seama asta vor ramane toata viata!
Si sincer nu sunt de blamat, parerea mea ca sunt de ajutat! uitati-va numai la cei care-si sustin cauza aici, aproape toti nu stiu sa scrie si nu ma refer la ortografie, care e de inteles din cauza tastaturii ci la gramatica!
Eu din cauza lor am renuntat sa mai merg pe stadion!

Georgero (38 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:02

@Teo
dar tu stii sa scrii, amice? sau „looseri” e tot din cauza tastaturii? Mergi la National si bucura-te de atmosfera din tribuna, poate acolo vei afla si ce inseamna un „loser”

jump (2 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:12

Si totusi baletul chiar mi se pare pentru poponari.

Lev Bazil (82 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:18

Chiar nu intelegeti ca sunt indivizi care au in cap un singur lucru, bataia? Grupurile astea semiorganizate traiesc numai pentru asa ceva; cand nu au adversari se bat intre ei, pur si simplu! Nu poti sa nu fii ingrozit de asa ceva.
Imi aduc aminte de meciul Dinamo – Aston Villa. A fost atunci o galerie extraordinara, au cantat, au urlat si s-au zbantuit vreo doua ore, pana sa inceapa meciul. Era un vacarm de neinchipuit, intrutotul suparator, fara obiect, o pura manifestare a violentei (si aveti in vedere ca eram in vremurile tiraniei comuniste, cand greu puteau scapa lucrurile de sub control!). Ei, a venit minutul 11, Villa a inscris si totul a amutit. Halal suporteri! La un meci Dinamo-Steaua am fost nevoit, din cauza unui amic stelist, sa stau in galeria Stelei. Nu mai zic ca am luat o bataie urata (5-0 sau 5-1, era in Cupa), dar nu am putut urmari meciul! Oamenii aia sareau tot timpul si stateau mai mult in picioare, adesea cu spatele la meci, si racneau si injurau cat ii tineau bojocii. Ce spectacol e asta?
Inteleg ca echipele au nevoie de suporteri, eu insum ma socot asa ceva si am fost, ani de zile, etapa de etapa pe stadion. Dar modul violent de manifestare, tolerat pana la niveluri extreme – iata unde am ajuns – m-a deprimat intotdeauna. Ravna asta de-ati manifesta animalitatea este, mai mult decat oriunde, stimulata de manifestarile sportive, si mai ales de fotbal. Lipsa unei coercitii adecvate ne-a adus in pragul unei crize foarte serioase. Poate nu este stadionul (romanesc) locul unde sa vii cu nevasta si copii, dar nici scena unor acte sangeroase de neimaginat. S-a ajuns mult prea departe si este foarte greu sa revenim la o pozitie decenta.

oltean (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:23

macar daca ai avea ceva de spus ar trebui sa postezi si tu raspunsuri la replicile noastre…ai scris articolul asta vorbind despre noi asa cum am face-o noi despre un…tratat de chimie,adica total pe dinafara.cumva ai fost cu noi in peluza si nu te recunoastem??ai fost cumva impreuna cu noi mii de kilometrii prin trenuri sau fiecare cum a putut ajunge dupa echipa iubita?ti-ai luat bastoane cu mine cand un gabor moldovean care folosea din belsug pi..da ma-tii !! ca nu-i convenea lui cum stam „incolonati” sa intram in peluza?amenzii pentru ca aceiasi gabori trebuiau sa-si justifice activitatea la stadion cate ai?? si multe altele….
iti spun eu,toate astea iti sunt straine din spatele limuzinelor cu care te plimba ziarul sau presedintii de club pt a mai scrie ceva de bine.nu stii cum este sa faci pas-alergator intre gari si stadioane,nu stii cum este sa ingheti de frig noptii pe drumuri,nu stii nici macar cum miroase gazul imprastiat de ei,iti spunem noi,nimic comun cu gulerul camasii tale! de ce toate astea? nu pentru ca am fi „frustrati ” sau mai stiu eu cum ne numesti tu (nu ca m-ar interesa parerea ta).toate astea pentru echipa,pentru simbolul cu care ne-am nascut si pentru care am facut o pasiune nebuna,asa cum multi dintre voi au „pasiuni nebune” (sa nu intram in detalii,mult mai neortodoxe decat pasiunea noastra,stau marturie mesele din cazinouri si factura detaliata plina de numere de la rubrica „matrimoniale”) .
asa ca mai bine LASA-NE pe noi in nemernicia noastra,in ceea ce credem noi,nu ne-am batut deocamdata cu cetatenii pasnici care vin pe stadioane,nu am batut femei si nici copii,gaborii in schimb nu tin cont de toate astea.
FOTBALUL,asa cum va place si voua sa-l numiti,ESTE UN ZEU CARE UNEORI ISI CERE JERFELE SALE.
Este pacat ,peste toate astea ,ca in Italia a murit un om,dar asta nu se va oprii niciodata,nu va mai amagiti,in Anglia pe care o admirati cu totii pentru „sistemul impecabil de organizare” nimeni nu stie ce se intampla intre galeriile de acolo.incearca sa aflii si vei fi cel putin la fel de uimit.
si inca ceva….DACA MUREA UN SUPORTER,ERA ACEEASI JALE??? nu cred,vezi incidentul de la paris…atunci da-mi voie sa raman la parerea ca sunteti SCLAVI AI SISTEMULUI.

rapid_ist (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:26

Bun articolul dar titlul total gresit!!! „Diminetile unui Hooligan” ar fi fost mai potrivit!! „Ultras” e cu totul altceva decat ce se descrie in articol …daca ma cinstiti va scriu eu unu si mai tare!!!:D

Georgero (38 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:35

Acest articol este un geambaşlâc.

cristi (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:38

eu cred ca articolul a fost cat se poate de bland, se putea sa fie si mai transant, dar a preferat pt moment sa accentueze doar cateva din „calitatile” acestor animale. Si pana la urma astea treb sa se intample..
padure fara uscaturi nu exista, sau mai bine zis.. astia sunt niste oameni fara Dumnezeu dar sa fim linistiti.. ca toti isi for primii rasplata. numai bine.. si totusi zic: nici sa nu mai scriem vre-un articol despre ei..
ca si asa le dam prea multa atentie.

cristianman (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 10:59

Bine gandit articolul.eu sunt convins ca multi dintre cei vizati,chiar daca nu sunt in stare sa puna pe hartie doua vorbe,sunt frustratii care in loc sa isi rezolve fiecare problema acolo unde apare folosesc stadioanele ca pe un teatru de razboi tocmai pentru a-si descarca nervii si a gasi o modalitate de a se simti si ei superiori,puternici…din pacate asta afecteaza oameni nevinovati pentru care fotbalul este ceea ce trebuie sa fie:un spectacol.Si zicea cineva de spiritul de turma…sa fim seriosi,numai daca nu vrei te lasi luat de val…nu te obliga nimeni sa faci ceea ce nu iti place.

toydolls (2 comentarii)  •  6 februarie 2007, 11:06

Ca de obicei, autorul acestui articol porneste de la premiza gresita ca ultrasii sunt toti niste golani in sensul skinheads-ilor englezi din anii 70-80. Remarca dumnealui referitoare la gramatica mesajelor jignitoare e elocventa in acest sens…
Sunt deja satul de toate prejudecatile astea nejustificate. Nu exista, cel putin in Romania, nici o analiza sociologica serioasa care sa ateste ca ultrasii ar proveni din mediile cele mai de jos ale societatii (si prin studii serioase inteleg studiile diferite de elucubratiile pseudostiintifice ale lui Marius Pieleanu de la SNSPA care este citat de un ziar de larga circulatie de fiecare data cand se intampla ceva violent pe stadioanele romanesti)
Fara un astfel de studiu extensiv nu se pot purta decat discutii inutile si anodine
As vrea acum sa continui comentand putin articolul intitulat sugestiv Stadioane nebune si care si-ar dori sa traseze o scurta istorie a incidentelor de pe stadioanele din lumea intreaga. Huliganismul extrem nu a aparut in anii 80 si nici nu este un rezultat al crizei economice
Huliganismul, denumit asa din anii ‘60 de catre un ziarist englez, a existat intotdeauna in Marea Britanie. Cele mai linistite momente au fost perioada dintre cele 2 razboaie mondiale precum si anii imediat de dupa cea de-a 2-a conflagratie. Violentele pe stadioanele englezesti au aparut in momentul in care societatea britanica a ajuns la un nivel de consumis neatins pana atunci, similar modelului american. Acest lucru se intampla la sfarsitul anilor 50 si inceputul anilor 60. Tinerii britanici aveau acum mai mult timp liber, care, coroborat cu cresterea economica generatoare de venituri superioare, le-a permis sa participe in numar mare si la meciurile din deplasare. In acelasi timp, persoanele mai in varsta care reprezentau modelele traditionale pentru tineri – tati, frati mai mari si-au gasit si alte surse de distractie cum ar fi de exemplu salile de cinema. Deci huliganismul modern a aparut in Anglia intr-o perioada de afluenta economica nemaiintalnita pana atunci.
Diferenta intre Anglia si Romania este ca, de la sfarsitul anilor ‘70 au inceput sa apara lucrari stiintifice care sa studieze acest fenomen. Unul dintre cei mai cunoscuti autori de istorie sociala a sportului, Richard Holt sustinea de altfel in 1991 ca sociologii au fost surprinzatorii castigatori ai existentei acestui fenomen.
Parerea mea este ca la noi nici nu se doreste realizarea unui astfel de demers, poate si din teama ca rezultatele unei astfel de cercetari sa nu zdruncine bine “miturile” despre provenienta sociala si educatia ultrasilor adanc inradacinate in memoria colectiva de discursurile conducatorilor fotbalului preluate si intarite de discursul unei prese erijate in aparatorul valorilor “sanatoase” ale societatii.
Articolul d-lui Adrian Popa mai omite, poate involuntar, sa precizeze sutele de morti de pe stadioanele europene care s-au datorat proastei organizari a meciurilor sau comportamentul fortelor de ordine. O sa incerc sa fac o numaratoare alternativa:
Moscova 1980 – peste 300 de persoane au murit strivite la un meci al unei echipe locale impotriva olandezilor de la Harlem datorita refuzului jandarmilor de a deschide mai multe porti de iesire
Bradford 1985 – peste 80 de morti datorate unei tigari aruncate care a aprins gunoaiele aflate sub o tribuna de lemn
Sheffield 1989 – 96 de morti datorita gardurilor ce separau gazonul de tribune.
De asemenea, de fiecare data se uita ca modelul englez de control al tribunelor nu se datoreaza huliganilor ci raportului facut de Lord Justice Taylor in 1989 ca urmare a tragediei de la Sheffield si care arata ca suporterii nu au avut absolut nici o vina.
De asemenea, daca d-l Geambasu considera ca asa ara arata o zi din viata unui ultras, nu pot decat sa remarc ca si o zi din viata unui jandarm insarcinat cu mentinerea ordinii pe un stadion de fotbal ar fi exact la fel…
In decembrie trecut a murit Julien Queremer asasinat (raportul balistic a aratat ca glontul a intrat de sus in jos ceea ce infirma ipoteza unei agresiuni soldate cu prabusirea tragatorului) de un politist in afara serviciului. Reactia imediata a presei din intreaga lume a fost sa condamne presupusul rasism al victimei si sa il aprobe in totalitate pe asasin…
Trebuie sa nu fim impocriti si sa recunoastem: exista un razboi intre ultrasi si fortele de ordine. Si daca in zilele acestea comentariile de pe unele site-uri saluta moartea politistului italian nu trebuie sa uitam ca dupa meciul Dinamo-Steaua soldat cu impuscarea suporterilor stelisti comentariile in favoarea actiunii jandarmilor erau cel putin la fel de dure si proveneau inclusiv din partea unor persoane ce isi declarau apartenenta institutionala la Jandarmerie…
Ultrasii nu sunt ciuma stadioanelor. Ultrasii sunt reactia la o cultura dominanta. Cultura lui aseaza-te si taci si lasa-ma sa vad meciul. Cred ca as putea sa ii compar pe ultrasi cu rockerii romani ai anilor 70-80. Nu trebuie uitat ca si acestia, exact ca si suporterii moderni, promovau o cultura devianta in raport cu doctrina si cultura oficiala. Si daca mi se raspunde ca rockerii militau underground impotriva sistemului nu imi ramane decat sa spun ca si ultrasii romani lupta importriva unui sistem sportiv corupt, condus de persoane ce nu merita decat ani grei de puscarie…

deceneu (88 comentarii)  •  6 februarie 2007, 11:14

In copilarie nu-l intelegeam pe tata de ce nu vroia sa tina cu Dinamo, Steaua sau Rapid. Pentru fiecare din ele avea o explicatie. Cu Dinamo si Steaua nu putea sa tina pentru ca erau echipele Puterii, iar cu Rapidul pentru ca suporterii erau fanatici. Si uita asa am devenit suporter al echipei Progresul. O echipa mica, fara pretentii, unde veneau toti fotbalistii spre apus de cariera sau erau lansati cei mai talentati juniori ai clubului. Si mai era ceva. puteam sa ma duc la stadionul din dr Staicovici impreuna cu fetita mea, care avea pe atunci sapte-opt ani. Ii cumparam inaintede meci sau la pauza niste cremvursti, ii mai cumparam niste seminte si dupa meci ne mai duceam sa tragem cu ochiul la tenismeni. Mult mai incoace, dupa o intrerupere de ani, m-am dus din nou pe stadionul National, sa vad un meci Rapid-Dinamo. Fiind rupt de realitatile care s-au impus in noile galerii m-am asezat in galeria uneia dintre echipe si ce mi-au vazut ochii? Suporterii nu se uitau la meci!!!! Un om solid, super ponderal, dadea ordine: ba, nesimtitilor vezi ca ala este de echipa adversa, bagati batuta pe el!! Si dintr-o data, un grup de spectatori o luau la fuga si-l alergau pe suporterul echipei adverse si indeplineau ordinul!! Si uita asa tot meciul!!! Cand unii, cand altii!! Anii au trecut. Am devenit bunic. Nepotica ma tot intreaba cum este la meci pe stadion. Am luat o hotarare de „balanta”. Intr-o dimineata, mi-am luat nepotica de mana si am dus-o la Stadionul National. A fost impresionata de imensitatea si ineditul situatiei. Dar la sfarsit m-a intrebat: Bunicule, dar de ce m-ai adus azi aici, vad ca nu sunt oameni. Am ramas incurcat, ce sa-i raspund? Ca ea si generatia care vine nu poate sa mearga pe stadion din cauza ca un spectacol sportiv s-a transformat intr-un scenariu hidos si periculos? Ca mi-as dori sa aud suporteri catand imnul echipei favorite. Sa aud mii de voci care sa strapunga vazduhul, sa mi se faca pielea gaina, ca atunci cand intr-un meci de rugbi dintre Irlanda si Scotia, unde Scotia a fost invisa, dar tribuna canta si le multumeau jucatorilor pentru ca au luptat, dar n-au invins!! Si final cantecul spunea ca data viitoare noi vom fi invingatori!! Noroc ca acum am intrat in Uniunea Europeana si am sa-mi iau nepotica si am sa o duc pe un teren de fotbal unde sa sa poata bucura de soare, de competitie, de spectacol… Si probabil ca peste ani copiii ei sa poata sa se duca din nou pe un stadion din Romania, sau nu…

Un batran (8 comentarii)  •  6 februarie 2007, 11:19

Da, desi pare doar o ironie, in parte dl. Geambasu are astfel de porniri violente. Asa cum a facut-o si cand si-a exprimat ura fata de niste batrani nevinovati care dupa parearea lui nu ar trebui sa mai traiasca.

liviu (13 comentarii)  •  6 februarie 2007, 11:27

domn Geambashu, daca nu bagai treaba cu hamburgherul era ok articolul. Acolo deja nu mi-a fost clar daca nu ti se pare ca ultrasii gandesc. Deh, scapare, de oboseala. Inca sunt suparat pe clasamentul dat la sfarsitul anului!!!!!

mihaiad (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 11:29

…traim pt a ne sustine echipa favorita si suntem in stare sa facem orice pt ea..kiar dak asta inseamna street fight…De`asta se permite accesul pe stadion sa`ti incurajezi echipa,nu sa vii sa manci seminte…asta poti sa o faci si in fata televizorului,sa stea acasa cei carora nu le convine..noi mergem pe stadion pt a ne da viata pt echipa favorita…

citat din mesajul unui „ultras”… Nu va dati seama ca ENERGIA V-O PUNETI IN SLUJBA UNUI LUCRU MARUNT IN VIATA ASTA…O FACETI PENTRU CA IN REST SUNTETI MEDIOCRI SI NU PUTETI IESI ALTFEL IN EVIDENTA. DACA O ECHIPA (care practica un sport) MERITA SA-TI DAI VIATA PENTRU EA…..ATUNCI VIATA VOASTRA ESTE mica.

Pentru ultrasii non-hooligani (28 comentarii)  •  6 februarie 2007, 11:35

Daca tot va plangeti ca ultras != hooligan, de ce le luati partea hooliganilor cand astia incep un razboi in tribune. Cum dracul, daca majoritatea ultrasilor vin doar sa faca spectacol, iese cu batai generale? Daca stiti ca sunt hooligani printre voi, si afirmati ca ultras nu inseamna hooligan, de ce nu ii eliminati? de ce ii aparati?

Paulo (241 comentarii)  •  6 februarie 2007, 11:50

pt toydolls:

ai dreptate in cea mai mare parte dar totusi sa stii ca sunt si ultrasi care merg la stadion pentru un mic scandal, pentru a mai bate un suporter advers, care traieste din astfel de chestii.

FORZA DINAMO FOREVER !!!

dragomir (16 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:03

nu cu acest tip de articol se lupta impotriva violentei de pe stadioane.nu uita ca presa prin articolele incendiare cu expresii de genul ,,dusmanii de moarte” are o parte din vina.conducatorii de cluburi la fel .conducatorii de cluburi ar trebui sa i-a exemplu de la razvan lucescu un om cu o cultura si o educatie aparte care nu ataca alt club in declaratii si nu incita spectatorii la violenta.acesti asa zisi suporteri au alungat nationala din capitala.la noi in provincie va fi mai bine primita si iubita prt noi este echipa nationala si nu jucatori de la dinamo ,rapid si steaua.

fan(ultras) U_Craiova (2 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:21

pt dragomir:

spui tu: „razvan lucescu un om cu o cultura si o educatie aparte”
este una din cele mai bizare si tembele afirmatii; reushishi sa ma faci sa zambesc desi am foarte mult de munca azi :-))))))
daca tu nu ai reushit sa termini 8 clase e de inteles ca tziganul cu fular iti pare intelectual; cultura lui lucescu junior se rezuma la ultimul dvd vizionat iar educatia sa nu poate proveni decat de la un alt intelectual de marca al Romaniei: tacsu (tziganu’ al batran)
mai baietzi, mai punetzi si voi mana pe o carte, putetzi incepe cu Citirea

dorin fr (11 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:31

ba baieti ba… citesc mai sus ca v-ati da viata pentru echipa… mergeti ba la bivolaru, va organizeaza el o sinucidere colectiva, si nu-i mai deranjati si pe altii!!! iti dai seama? cateva mii de locuri de munca in plus, violenta in minus… pai hai fratilor! dati-va viata pentru echipa!!! deja vad: doua galerii intra dintr-o parte si dintr-alta a unei camere de gazare…sefii de galerie dau drumul la gaz, sa fie siguri ca crapa toti, dup’aia scot batele si… da-i bataie nene!!!
n-ar fi misto???
buuun asta e pentru aia care si-ar da viata pentru echipa… restul… inchiriati fratilor o parcare, dati-va intalnire acolo inainte de meci, sau chiar in timpul meciului, cu un ecran gigant si bateti-va acolo. astfel, o sa putem vedea ca in lumea civilizata (anglia, franta, germa, belgia, spania) oameni cu familia la meci, oameni care canta, care beau o bere impreuna dupa aia, ca echipa lor pierde sau castiga, ca vorbesc de meci, tactica, jucatori, arbitraj fara sa urle sau sa se pocneasca…

vai voua!! (7 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:31

N-o sa se rezolve nimic

Azi sunt de vina suporterii iar maine jandarmii…

Ce ma mira pe mine foarte tare este ca acesti domni jurnalisti, pe langa ca au instigat chiar ei la violenta inainte de vreun derbi, nu vad ca de fapt problema e altundeva; si anume la conducatorii fotbalului;

Domnul dragomir si sandu au iesit acum sa spuna „sa fie bagati la puscarie…sa le rupa oasele jandarmii…n-avem mila”….dar de ce acesti asa zisi conducatori n-au luat absolut nici o masura pt a stopa acest fenomen; ei arunca totul pe jandarmii unde multi dintre ei nu’s cu nimic mai prejos decat huliganii

Puteau sa dea o hotarare prin care in decurs de x ani toate stadioanele din divizia A sa fie dotate cu siteme de supraveghere sau sa indeplineasca anumite conditii…si daca asta se intampla acum 3-4 ani probabil acum se vedea o schimbare; sigur, o sa spuna domnii sefi ca nu sunt bani si ca putine echipe o sa indeplineasca conditiile…asa si? ce daca are 16 echipe campionatul…sau 15? nu mai au ei masa de manevra?! nu mai pot ei sa-si faca jocurile?!

Dar nu…ei condamna si sunt intransigenti! pai asa si eu pot sa stau pe un fotoliu de sef la liga sau frf sa zic aceleasi lucruri fara sa fac de fapt nimic!

CONCLUZIA: asa sunteti voi jurnalistii…o alta masa de manevra…e adevarat cu mai multe facultati si ifose la activ decat astia despre care scrie geambasu

fan(ultras) U_Craiova (2 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:42

de acord, intr-adevar ziaristii sunt cei ce instiga presedinti de cluburi, suporteri si apoi tot ei se dau lupi moralisti; mi-e scarba de presa din Romania, in cautare de subiecte cu orice pret, creatori de subiecte artificiale etc.
de fapt sunt f. putini profesionisti in presa romaneasca, majoritatea sunt lichele de cea mai joasa spetza

Paulo (241 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:47

un joc tare pt stelisti 🙂

http://www.mensaproductivaccount.com/games/toate/Sheep_Game/sheep_game.html

FORZA DINAMO FOREVER !!!

johnny (5 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:57

or fi ei ultrasi, dar nici chiar asa…ce Dumnezeu chiar crede cineva ca un ultras este o bestie conjugala!?! asta poate fi si cel mai de seama om; fara discutie ultrasii nu sunt o categorie aparte de oameni, nu sunt cu 4 maini, cu 4 picioare…etc, sunt doar niste baieti crescuti la bloc, in „selectele” cartiere socialiste, inraiti de o societate bolnava si de lipsa unei ocupatii serioase. Da, da ati auzit bine ca „ultrasii” astia sunt printre noi, poate fi chiar si Cristi Geambasu sau Tolo…nu putem stii cu cine favorizeaza, daramite cum se manifesta pe stadion (desi sunt indicii cum ca nu ar fi tocmai ortodocsi).

Inzaghi (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 12:59

Geampasule, tu provoci suporteri prin emisiuni si ziare si de dai erou.AR TREBU SA ITI FIE RUSINE

@paulo: du-te la ma-ta ca o dat coltu’ 😉

FORZA STEAUA

Reddog Alex (104 comentarii)  •  6 februarie 2007, 13:03

Hai ca nu e chiar asa. Poate ca sunt vreo 20 de astia pe galerie de echipa, da nu mai multi :))

Auzi tu..sclavii sistemului. Adica un om care e fericit cu familia e sclav.

Mutu (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 13:03

un fenomen pe care nu il intelegi…
mass media este unu din prmotorii violentei in tara noastra, cum zicea si Bob Marley…”cea mai amre palga a mass mediei sun stirile… acolo vezi lucruri pe care nici nu-ti le inchipuiai…”

http://www.pentru-dinamo-traim.piczo.com

citeste si parerea unui suporter domnule geambasu

Georgero (38 comentarii)  •  6 februarie 2007, 13:03

Faptul cel mai interesant in acest subiect este acela ca inamicii Ultrasilor care au postat pe acest blog, sunt, in mare parte, incluzand aici si pe autorul articolul, adeptii unei violentze verbale care trece mult peste limite… Adica, tocmai acesti „pacifisti” vorbesc de „camere de gazare”, de „bataie la sange”, de „rupere de oase” ca ca metode de linistire a acestor „turbulenti” si „inadaptati”. Nu am gasit o singura persoana care sa vina cu o solutie eficienta si decenta de rezolvare a acestei probleme, nici macar autorul articolului. Atunci cand lipseste judecata, evident ca apare bataia…

oameni buni, luati-o mai usurel, ca pe Ultrasi nu-i linistiti cu bataia, asta sigur… pt Ultrasii apropiati de huliganism, un picior in ghips, un os rupt, o urma de glontz de cauciuc inseamna o medalie… o forma de merit suprem, pt care va fi respectat de ai lui si de care intotdeauna va fi mandru… cunosc oameni care isi pastreaza ghipsul in vitrina dupa dinamo-steaua, ca pe un artefact…
incercati sa intelegeti fenomenul, renuntati la violentza si asa poate ca veti reusi sa mai domoliti din elanul lor

Reddog Alex (104 comentarii)  •  6 februarie 2007, 13:08

Corect Georgero. Mai ales aia batuti de politie. Pana sia sta e preluata din Anglia. Cred ca unii is sado-masochisti :))

Sincer, cred ca multi dintre ei sunt cazuri pierdute…Cei tineri mai pot fi „domesticiti”, dar cei care nu au primit o educatie nu prea cred ca au sanse.

MSV (9 comentarii)  •  6 februarie 2007, 13:11

Violenta fizica este consecinta violentei verbale.De aici pleaca totul.
Daca veti merge la un meci obisnuit de campionat , veti observa ca se scandeaza in 50% din timp in favoarea echipei favorite , iar in rest impotriva celor 2 rivale.
In aceste conditii , este normal ca la derby-uri acest vulcan de ura sa erupa.

seby (1 comentarii)  •  6 februarie 2007, 13:14

cand a murit un suporter stelist nu s-a facut asa mare caz..sau cand peste 100 de suporteri dinamovisti au fost batuti mar la constanta de jandarmeria romana fara motiv nu a zis nimeni nimik tot noi suntem vinovati..si asta e in romania si alte tari se confrunta cu aceleasi probleme..

Comentează