Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Lista regretelor

Suedezii de la ABBA cîntau pe vremuri „The winner takes it all”. Agnetha şi Frida interpretau cu vocile lor cristalin-nordice o piesă încărcată de melancolie. Învingătorul ia tot. Aşa a fost dintotdeauna. Peste tot, chiar dacă nimeni nu merge atît […]

vineri, 22 decembrie 2006, 7:51

Suedezii de la ABBA cîntau pe vremuri „The winner takes it all”. Agnetha şi Frida interpretau cu vocile lor cristalin-nordice o piesă încărcată de melancolie. Învingătorul ia tot. Aşa a fost dintotdeauna. Peste tot, chiar dacă nimeni nu merge atît de departe ca americanii. Pentru ei nu există decît Cîştigătorul. Cel de pe locul doi nu numai că nu contează, el personifică imaginea ratării. Dură, simplistă în aparenţă şi nedreaptă în esenţă, această filosofie a fost motorul ascuns al societăţii americane.  

Trofeul lui Nicolae Dică nu cîntăreşte doar trei kilograme. E suficient să parcurgi lista laureaţilor ca să te lămureşti. Se află acolo, pusă sub formă de tabel, istoria fotbalului românesc din ultimii 40 de ani. Ce ironie, să aşezi în rubrici fotbalul! Glorie şi deziluzie, speranţă şi disperare. Hagi, Dobrin şi Dumitrache, Gică Popescu şi Dinu, Liţă Dumitru şi Balaci. Wembley ’69, Guadalajara ’70, mijlocul anilor ’80, Kaiserslautern, Liverpool, Hamburg, Euro ’84, Sevilla ’86. Apoi deceniul generaţiei de aur. Încă o dată, istoria fotbalului nostru din ultimii 40 de ani. Dar e chiar toată? Nu lipseşte nimeni? Nici un nume cu adevărat important?

Mircea Lucescu, Radu Nunweiller, Costică Ştefănescu, Puiu Iordănescu, Rodion Cămătaru, Miodrag Belodedici, Marius Lăcătuş, Gabi Balint, Florin Răducioiu, Ilie Dumitrescu, Dorinel Munteanu. Nu i-am scris pe toţi, scuze! Aproape că ţi se taie răsuflarea. Vi se pare că am enumerat nişte loseri, că lista asta conţine o serie de fotbalişti mediocri ori că printre ei ar fi fost vreunul nedemn de titlul pe care azi şi-l însuşeşte Dică? Ce s-a întîmplat atunci, cum au putut ei fi uitaţi de electori?

Mircea Lucescu a trăit drama de a fi fost contemporan cu Dobrin, Dinu şi Dumitrache. Radu Nunweiller la fel. Puiu s-a suprapus cu Liţă şi cu Dudu, Cămătaru şi Ştefănescu cu Balaci. Răducioiu, Lăcătuş sau Dorinel s-au apucat de fotbal cam în acelaşi timp cu Hagi şi Gică Popescu. Mare ghinion! Îngrozitor! Putem spune deplin împăcaţi că pe lista ultimilor cîştigători ai titlului de cel mai bun fotbalist al anului se găsesc fotbalişti de calibrul „loserilor”? Ne aflăm în plin relativism, dar oamenii pentru care fotbalul nu a început nici cu Dică, nici cu Claudiu, nici cu Dani Coman ştiu despre ce este vorba. Valoare, charismă, şansă. Plus magnetismul pe care îl degajă cei predestinaţi să ridice trofee.

Comentarii (195)Adaugă comentariu

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:19

americanule
sa-nteleg ca m-ai salutat si pe mine, fiind dinamovist?

genial american (260 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:20

@ dica

Si cum e? Esti intr-a 12 -a?

genial american (260 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:20

@ papa…

Bineinteles!!!!

Dica (40 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:22

genial : nop …nici nu s-a incheiat primul semestru … tot intr-a 11-a .. 😀 primul semestru se termina in februarie … iar anul in iunie se termina. mai am , mai am … 😀

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:22

atunci salut si din CA.

genial american (260 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:24

@ papa…

CAnada, nu? Montreal parca…

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:24

nu tor

vizi (45 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:25

@ genial A
Scuze am sarit peste raspunsuri, m-am grabit. Ma amuza gestul lui Gambasu „damage control” cu cititori.

Reinold P. (2 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:33

din pacate am ajuns sa selectam jucatorul anului dintr-un numar din ce in ce mai mic de valori: avem talente „la greu” care se irosesc sau care se plafoneaza, fara caracteristicile jucatorilor din generatiile anilor 80 – 90, care aveau poate mai putin talent (discutabil si aspectu asta) dar mai mult caracter: Dica a avut o incostanta mai tot timpul anului, la fel Mutu, Chivu, Niculescu, Marica: cu 2 – 3 goluri de efect nu devii jucatorul anului: tin cu Steaua da cred ca portarul Rapidului, Dani Coman, merita titlul anul asta.

Real Sport Romania (19 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:34

si acu ce trebe sa faca Dica, sa va pupe talpile ca l-ati votat ?

http://real-sport.blogspot.com/

Crishti (15 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:38

1. Pai tocmai asta e norocul lui Dica, anume ca el nu e contemporan cu nimeni… De fapt, ar mai fi Mutu si Chivu, dar parca totusi nu se compara concurenta de acum pentru titlul de cel mai bun fotbalist al anului cu cea de acum macar un deceniu, ca sa nu merg mai depate. Si de astia doi mi s-a cam luat de cate ori au luat premiul asta. Or sa ajunga sa-i intreaca pe Hagi, Gica Popescu, Dobrin si pe toti ceilalti.
2. Premiul Gazetei mi se pare mult mai obiectiv, atat timp cat vine dintr-un sondaj de mare amplitudine: sunt implicati ziaristi, fotbalisti, antrenori si. mai ales, marele public. Deci riscul de a gresi este mult mai mic. Spre deosebire de premii acordate de nasi finilor, cum a fost cazul mai devreme luna asta(in care dupa Mutu au urmat Marica si Tamas – poftim obiectivitate)…Anul asta, majoritatea a decis ca Dica e jucatorul anului. Si mie mi se pare destul de corect, comparati, voi toti cei dezamagiti, performantele, atat individuale, cat si cele colective.
3. Corleonne, esti retardat.
4. Baietii de clasa a 11-a, faceti schimb de mail-uri si eliberati blog-ul.

Dica (40 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:40

Crishti … de ce ? ca zici tu ???

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:42

pai ce dracu ma ! vroiati sa cistige mutu care da si el un gol doua pe la fiorentina si e umflat de presa?

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:43

Am mai spus-o si pe blogul lui Ovidiu.
Poll-urile astea reprezinta doar preferintele unui esantion de 94000 de oameni. Si cam atit.
masura talentului unui jucator sau antrenor e data de valoarea de piata a acestuia.
Degeaba-l numeste GSP pe Dica cel mai „bun” daca nu-l vrea nici o echipa mare ca pe Chivu, Mutu, Marica sau Lucescu.
Sunt curios daca ar fi ca unul din antrenori sa aibe posibilitatea sa ia la echipa pe Dica sau pe Mutu. Pe cine credeti c-ar alege?

zale (109 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:46

# papagigli Says:
December 22nd, 2006 at 10:43 pm

Am mai spus-o si pe blogul lui Ovidiu.
Poll-urile astea reprezinta doar preferintele unui esantion de 94000 de oameni. Si cam atit.
masura talentului unui jucator sau antrenor e data de valoarea de piata a acestuia.
Degeaba-l numeste GSP pe Dica cel mai “bun” daca nu-l vrea nici o echipa mare ca pe Chivu, Mutu, Marica sau Lucescu.
Sunt curios daca ar fi ca unul din antrenori sa aibe posibilitatea sa ia la echipa pe Dica sau pe Mutu. Pe cine credeti c-ar alege?

—————–
pe nicu gheara ,normal! plus doua femei frumoase coca si ina !

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:47

cine sta si se uita la pro tv poate avea impresia ca pe marica,mutu sau chivu il doresc echipe mari! astea sint zvonuri de pe la noi aiurea! chivu e de 5 ani pe la barcelona. acum e rindul lui marica maine e rindul lui stefan de la dinamo si tot asa. singurul care s a transferat la o echipa mare din romania anul trecut a fost ogararu! restul vrajeli!

Crishti (15 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:48

@Dica, nu te supara, doar ca nu-si avea rost discutia aia pe un blog. Atata tot.

zale (109 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:49

akao Says:
December 22nd, 2006 at 10:47 pm

cine sta si se uita la pro tv poate avea impresia ca pe marica,mutu sau chivu il doresc echipe mari! astea sint zvonuri de pe la noi aiurea! chivu e de 5 ani pe la barcelona. acum e rindul lui marica maine e rindul lui stefan de la dinamo si tot asa. singurul care s a transferat la o echipa mare din romania anul trecut a fost ogararu! restul vrajeli!
————
r. stefan, a ramas surd! acum nu-l mai vrea nimeni!

zale (109 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:50

mie imi more transferu’, si voi o tineti lant cu acest trofeeu.

Crishti (15 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:52

@papagigli, nu se pune problema de a alege intre Mutu si Dica. Evident, per total, Mutu are mai mult talent, deocamdata. Aici e vorba de anul calendaristic 2006, in care Dica a obtinut rezultate mult mai bune decat Mutu. Daca Gica Popescu a luat si el jcatorul anului, asta il face mai bun ca Hagi? Pur si simplu juca mai bine sau era mai util in anul respectiv.

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:52

Ati inebunit definitiv cu cocaina aia.
Care dracu nu se drogheaza? Cu tutun cu bautura cu anabolizante cu stupefiante, etc
Toti ne drogam intr-o masura sau alta dar de moralisti nu ne-ntrece nimeni.

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:55

eu stiu ca la fraieri nu le convine ca STEAUA are cei mai multi fani dar asta e realitatea! STEAUA e cea mai iubita echipa de fotbal din romania!

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:56

Christ,
La anul 2006 ma refeream si eu.
Mutu a jucat la nationala, la Juventus impotriva uni Inter, Milan, etc, a jucat la Fiorentina inpotriva acelorasi reputate echipe in fiecare saptamina. Si a jucat bine. Este elogiat de presa din peninsula dar, e terfelit de-a noastra (nu toata) Si-atunci?

zale (109 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:56

akao Says:
December 22nd, 2006 at 10:55 pm

eu stiu ca la fraieri nu le convine ca STEAUA are cei mai multi fani dar asta e realitatea! STEAUA e cea mai iubita echipa de fotbal din romania!
—————
bah , aici vb de trofee nu de fanii…

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:58

Dica? Realizari? Poate personale. 4-5 nu stiu cate goluri in CL. Shi cam atat. Pt. echipa? Cam nimic. Calificare ratata din grupele CL. Calificare in primavara, mai degraba ceha decat stelista. Locul 2 in campionat la mare distanta de lider. Care realizari?

zale (109 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:58

apagigli Says:
December 22nd, 2006 at 10:56 pm

Christ,
La anul 2006 ma refeream si eu.
Mutu a jucat la nationala, la Juventus impotriva uni Inter, Milan, etc, a jucat la Fiorentina inpotriva acelorasi reputate echipe in fiecare saptamina. Si a jucat bine. Este elogiat de presa din peninsula dar, e terfelit de-a noastra (nu toata) Si-atun
—————-
ce spui tu sa intanplat in ultimile meciuri. aici vb de tot anu’ 12luni

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 22:59

zale; pai daca eu sint fan steaua ar fi si culmea sa votez pe gaina de niculescu cel mai bun fotbalist! ( nici nu merita . 3 lovituri libere si gata; mare fotbalist)

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:00

Oli? Antrenorul anului? :D. Nici macar nu trebuiesc enumerate esecurile lui.

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:00

zale,
esti amnezic puisor? cind dracu a jucat MUTU la Juventus sau la nationala in „ultimile meciuri”?

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:02

kakao, Niculescu n-a mai dat un gol din lov. libera de prin septembrie-octombrie. De acord cu tine ca nu merita dar ce a facut Dica pt echipa? In CL calificare doar in UEFA, jenanta cu arbitrii. In campionat, locul 2 la dist. astronomica de lider.

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:02

kaka
daca Niculescu-i gaina, Dica este tacimuri de gaina

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:03

Daca a impresionat cineva cu adevarat, asta e Marica.

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:08

Xule
eu totusi consider, ca Mutu este jucatorul nr 1 al Romaniei iar dupa el probabil Marica. Chivu are o evolutie oscilatorie si nu l-as pune-n primii cinci. Dar asta-i doar o parere personala. daca as fi actionarul unei echpe si mi-as dori jucatori romani i-as achizitiona pe Mutu si Marica.

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:10

papagigli, de acord cu tine, dar Mutu joaca pt o echipa care se chinuie sa recupereze punctele pierdute. Shi mai e o problema. In orice tzara civilizata dupa un scandal cu droguri, pur shi simplu dispari din topuri. Nu mai poti fi un simbol.

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:14

dica a dat goluri importante pentru steaua in europa pe cind astialalti de care vb. voi se lupta pe acolo prin campionat cit despre marica e cam umflat de presa! a dat si el 2 goluri prin ucl si gata!

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:14

Aici nu vorbim de simbol sau de role model ca persoana ci de talentul de fotbalist si de aportul pe care l-ai adus in 2006.
Iar Mutu consider ca a facut-o pe tot parcursul anului.
Vorbind de punctele Fiorentinei, ar fi avut acum 30 ceea ce ar fi situat-o pe locul patru. Crezi ca sunt singurul care stie acest lucru? In mod sigur nu.

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:17

kakao Says:

December 22nd, 2006 at 11:14 pm
dica a dat goluri importante pentru steaua in europa pe cind astialalti de care vb. voi se lupta pe acolo prin campionat cit despre marica e cam umflat de presa! a dat si el 2 goluri prin ucl si gata!

kko goluri imp dai cand castiga echipa. In afara meciului de la Kiev care sunt golurile alea imp. ale lui Dica? La Buc cu Kievul a scos-o arbitrul din poarta, asha ca nu se pune. Trece-l la meciuri pierdute.

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:17

dica a ajutat steaua sa ajunga unde e acum si implicit a adus puncte importante campionatului. si cu ajutorul lui romania o sa aibae 2 echipe in ucl. mutu ce drac a facut pt. romania? a calificat cumva nationala la vreun turneu?

papagigli (98 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:18

Trebuie sa plec.
Craciun Fericit Tuturor! (indiferent de culorile clubului preferat)
Si Un An Nou cu doua echipe romanesti in semifinale!
La Multi Ani!

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:18

papagigli, orice top aduce in fatza nishte simboluri, cel putin pt copii. In Anglia, nu mai tin minte ce jucator, a mimat prizarea de cocaina dupa un gol shi a fost suspendat vreo 5 etape.

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:20

kakao Says:

December 22nd, 2006 at 11:17 pm
dica a ajutat steaua sa ajunga unde e acum si implicit a adus puncte importante campionatului. si cu ajutorul lui romania o sa aibae 2 echipe in ucl. mutu ce drac a facut pt. romania? a calificat cumva nationala la vreun turneu
Citeste ce-am sris mai sus shi raspunde-mi cu ce a ajutat Dica Steaua anul asta? Cand e chipa a inceput sa scartaie, datorita obosellii, jucatori iesiti din forma etc, antrenor toal neinspirat, Dica nu a facut nimic deosebit. A marcat cateva goluri. Atat. Cate pase decisive a dat anul asta?

Crishti (15 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:21

Ovidiu Ioanitoaia:
„În ciuda unor extravaganţe, venite şi dinspre cititori, trebuie scos în evidenţă amănuntul că laureaţii lui 2006, Dică şi Olăroiu, au ieşit învingători în toate cele 5 secţiuni ale sondajului: la public, la preşedinţi, la antrenori, la căpitanii de echipe şi la jurnaliştii Gazetei.”
Eu cred ca nu mai are rost sa comentam. Nu e statistic posibil sa se fi inselat atatia oameni. Mutu are doar o jumatate de an, mai bine zis, vreo 8-9 meciuri bune. Si meciul cu Milanul nu mai intra la numaratoare, se terminase votul. In tur nu a facut mare lucru, nu el a ajuns in sferturile CL, ci echipa Juventus. Care mai apoi a pierdut titlul din cauza scandalului…ma rog, cunosti restul. Per total, daca nici anul asta nu se putea spune ca Dica a fost mai bun, atunci puteam sa plecat toti acasa si ii acordam lui Mutu premiul pentru urmatorii 5-6 ani.

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:23

Crishti, iti urez sa va spalati cu premiul lui Olaroiu pe cap. Poate o sa va tina de cald in clipa in care va realiza shi Gigi ca s-a intzepat cu el.

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:24

Iar de Dica veti mai auzi, dupa foarte probabilul transfer, asha cum ati mai auzit de Denis Serban shi Catalin Munteanu, dupa ce au plecat in strainatate.

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:25

x ulescu; http://www.fcsteaua.ro/index/section/team_stats/item_id/1071958156/stage_id/

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:26

x; te rog numara golurile!

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:28

kakao Says:

December 22nd, 2006 at 11:26 pm
x; te rog numara golurile!

Nu scrie care sunt din 11m. Sau sunt toate din 11m?

kakao (48 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:30

x; mda nu scrie. acum zi ceva de mutu sau niculescu prin cupa uefa sau ucl! cu ce se lauda?

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:31

kakao, inca ceva. Dica ar trebui sa creeze pt atacanti. Poate d-aia e el golgheterul, ca nu face ce ar trebui sa faca. Iar daca tu imi spui, in toamna asta, dupa meciul de la Kiev un meci mare facut de Dica, votez shi eu cu el. Glumeam.

Xulescu (197 comentarii)  •  22 decembrie 2006, 23:32

kakao Says:

December 22nd, 2006 at 11:30 pm
x; mda nu scrie. acum zi ceva de mutu sau niculescu prin cupa uefa sau ucl! cu ce se lauda?

Daca citeai ce-am scris mai sus nu ma intrebai de Mutu sau Niculescu. Am shi spus ca Marica m-a impresionat in toamna asta.

Comentează