Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Statuia care aşteaptă ca o statuie

Dacă e să ne luăm după Sfînta Scriptură, treaba e clară. În general, lumea ar arăta altfel dacă măcar o parte din ce scrie acolo nu ar rămîne text bun de citit doar la slujbe duminicale. Să nu îţi faci […]

luni, 27 noiembrie 2006, 7:43

Dacă e să ne luăm după Sfînta Scriptură, treaba e clară. În general, lumea ar arăta altfel dacă măcar o parte din ce scrie acolo nu ar rămîne text bun de citit doar la slujbe duminicale. Să nu îţi faci chip cioplit!, sună o poruncă a Decalogului. Totuşi, mai mulţi oameni în viaţă au fost imortalizaţi în statui şi picturi. Uneori din iniţiativă personală, alteori din aceea a semenilor. Şi nu vorbim doar despre dictatori. La ei patologicul e prea clar ca să mai comentăm ceva. Căderile au fost de asemenea pe măsură. Amintiţi-vă cum îl dădeau americanii jos de pe soclu pe Saddam!

Cronologic vorbind, ultimul candidat la nemurire prin turnare în bronz este Maradona. Cel mai mare fotbalist argentinian al tuturor timpurilor a asistat duminică la inaugurarea propriei statui la stadionul echipei Boca Juniors, prilej nimerit pentru o declaraţie cu totul aiuritoare. „Deoarece este prima mea statuie, va fi mereu cea mai bună. Sînt emoţionat, sînt fericit”. Aşadar, Maradona nu numai că nu îşi pune întrebarea dacă e sănătos sau nu să coabitezi cu propriul monument înalt de 3 metri şi greu de 300 de kilograme, dar se gîndeşte că îi vor urma şi altele. Aici de-abia începe nebunia.

Fostul mare canoist Ivan Patzaichin a acordat acum două zile un interviu Evenimentului Zilei. Posesor de una bucată statuie în faţa Parcului Sportiv Dinamo, Patzaichin a precizat că acceptă să treacă aproape zilnic prin faţa alter-ego-ului metalic fiindcă i s-a spus că tinerii au nevoie de modele. Da, dar de modele vii, de exemple cotidiene ale bunului simţ, excelenţei, verticalităţii morale. Statuile, ecvestre sau nu, cavourile ori mausoleurile înseamnă istorie şi tradiţie. Nu poţi lucra simultan cu propria istorie, pentru ca apoi să-ţi faci siesta cu propria poveste.  

Comentarii (38)Adaugă comentariu

Real Sport Romania (15 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:00

Patzaichin are prea mult bun simt si asta nu se pretuieste in societatea capitalista … mai ales ca a nostra, unde-s vulturii peste tot …

mai multe vezi la…

http://real-sport.blogspot.com/

tica (37 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:10

unde scrii de steaua in acest articol?
de Thereau, de golurile lui, de badea, de Steaua in general? vrei sa spui tu ceva dar esti mult prea subtil,

Tudor Sorin (1 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:13

Domnule Geambasu, daca aveati macar curiozitatea sa cititi Sfînta Scriptură vati fi dat seama ca articolul acesta este prost scris(ca si inteles) .Dumneavoastra ati introdus aici doar o parte (si anume inceputul) unei porunci de acolo.Eu cred ca ceea ce urmeaza este cea mai importanta idee din aceasta invatatura.Asa ca va rog cand chiar va plictisiti si mai aveti de gand sa scoateti tot felul de articole de genu asta(adica de proasta calitate) macar sa va documentati despre temele dezbatute in el.

Cu respect …un cititor gsp

Joker (8 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:17

Corect articolul insa eu cred ca trebuie in aceasi masura mentionate si denumirile unor locatii date dupa numele unor personaje. Si ma refer aici la un anume stadion de la malul unei mari oarecare. Dumneavoastra cum v-ar place sa mergeti la un meci pe un stadion care se numeste „Geambasu”? 🙂

mihai (3 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:23

Mi se pare interesanta ideea! Putem extrapola subiectul! Mari personalitati ale lumii printre care Da Vinci si nu numai si-a pictat autoportretul! Ce credeti de asta domnule Geambasu! Credeti ca marele creator italian suferea de vanitate sau chiar a vrut ca lumea de dupa el sa stie cum arata?

Dani (1 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:24

Ce sa-i ceri lui Maradona….

Cip (2 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:35

Probabil s-au invatat cu celebritatea din timpul activitatii sportive si acum de frica sa nu fie uitati de public si pentru a ramane in centrul atentiei folosesc orice mijloace: statui, aparitia la emisiuni stupide (maradona chiar am impresia ca are emisiunea lui personala) etc.

tataie (405 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:46

Corect !
Intre statuie si personajul in carne si oase ,este o contradictie radicala …de fapt …SE EXCLUD RECIPROC! Ele nu pot coexista in timp si spatiu ! ESTE CACOFONIC !!!…Sunt ca o lauda de sine !…Uitati-va la GH.Becali….Io….Io….Io….

Ce reactie sa aida un acefal ca Maradona ! Talent dumnezeesc si minte-n p-la ! Ce-i singurul ? Avem si noi exemplul nostru…Cand i-au dat numele jos de pe stadionul din C…..,i-au facut un serviciu !

Clubul Tricolorilor (35 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 20:50

Una este exercitiul penelului in oglinda practicat de catre un maestru si alta este bronzul turnat pe un soclu, care infatisaza un sportiv in viata.
Partea proasta este ca Maradona sau Patzaichin nu si-au facut statuile de unii singuri ci altcineva a considerat ca acestia trebuiesc imortalizati in metal, atata timp cat ambii inca se plimba, mananca, muncesc sau dorm linistiti.
Haideti sa nu extrapolam acum detaliile, fiindca asa putem considera ca o simpla fotografie este dovada de vanitate.
Trebuie sa intelegem de fapt esenta mesajului lui Geambasu. Exemplul viu este mult mai important decat orice modelare in piatra, bronz sau panza a unei personalitati sau, dupa caz, „personalitati” .
Daca in cazul lui Maradona, prostia acestuia este exploatata de cei care i-o ridica la rang de statuie, Patzaichin nu cred ca a avut mare lucru de spus atunci cand trepadusii si smecherii l-au pus protap in fata stadionului Dinamo.
Poate ca, nu stiu, pe undeva si vanitatea lui Ivan a fost gadilata un picut de atentia ce i-a fost acordata de catre cei ce sunt sigur ca totusi l-au intrebat daca isi doreste acea statuie.
Respectul generatiei noi nu se formeaza ridicand statui sportivilor in viata. Nu statuile ne educa stimati domni, iar respectul pentru bunul simt nu are gust de bronz coclit!
Ma rog, de gustibus et coloribus….

Mircea Visan
Clubul Tricolorilor
http://www.clubul-tricolorilor.com

MosIonRoata (38 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 21:03

Orice statuie este lucru dracesc. La Sfanta Scriptura scrie clar: „Sa nu-ti faci chip cioplit.”.

Sanatate!

lorenzzo (34 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 21:49

d-le geambasu , va simpatizez ca scrieti f mult de dinamo ! sanatate si forza dinamo pentru totdeauna !

dragomir dan (27 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 22:54

” Meritam sa ne faceti statui! Ce rizi, ba mustata? „…mai tineti minte cine zicea chestia asta? Mari jucatori, orgolii pe masura…Diego merita aprecierea semenilor sai pentru ceea ce a aratat pe teren…dar nu oricum si nici neconditionat…iar ce crede el ca si ceea ce credea Gica atunci e problema lui(lor)…apropos, cum e reprezentat diego, cu mingea la picior sau cu pusca in mina?

stefan (12 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 23:06

nu -ti mai impartasi necunostintele religiose in public, amatorule geambasu!!!!!!

Real Sport Romania (15 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 23:45

ha ha ha … buna gluma … dar treaba e imputita !!!

vezi cum “Presedintele lui Bayern Munich, Karl-Heinz Rummenigge, a acuzat proprietarul clubului Chelsea, Roman Abramovich…” la

http://real-sport.blogspot.com/

Fotbal (7 comentarii)  •  27 noiembrie 2006, 23:46

Eu propun ca gsp-ul sa devina „ziarul geambasu”. hagi era foarte mandru ca i-au dat numele lui stadionului din Constanta, dar daca iubeste chiar atat de mult pe Farul(pentru ca, totusi, e o mare onoare sa denumesti un stadion dupa un om), de ce nu s-a retras la farul? de ce nu s-a dus acolo ca antrenor? e doar un exemplu gicuta, sa nu se supere pe mine. a fost primu care mi-a venit in minte. si totusi, daca stam sa ne gandim…ce-au statuile? pe mine unul nu ma deranjeaza…..daca era si patachin imbracat (n-am prins vremurile, sunt prea mic, dar chiar in costumul lui Adam concura??) era numa bine in fond si la urma urmei…..respectele mele d-le Geambasu!

adrian (2 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 1:03

…drogurile.

Paul (7 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 1:10

Vand Mp3 Playere nou noute, 1G, radioFM, reportofon. Pret MIC. Detalii pe http://www.supermp3.uv.ro

Vand Mp3 Playere (7 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 1:10

Vand Mp3 Playere nou noute, 1G, radioFM, reportofon. Pret bombaaa. Detalii pe http://www.supermp3.uv.ro

Vand Mp3 Playere (7 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 1:10

Vand Mp3 Playere nou noute, 1G, radioFM, reportofon. Detalii pe http://www.supermp3.uv.ro

Vand Mp3 Playere (7 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 1:11

Vand Mp3 Playere nou noute, 1G, radioFM, reportofon. Detalii pe http://www.supermp3.uv.ro

daniell (13 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 1:35

Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!!! Da mai departe daca iti pasa de viitor…..http://www.evz.ro/article.php?artid=282241

Pistachiooo (3 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 3:27

Domnule Geambasu am nevoie de un favor… imi trebe imnu nationalei de fotbal a Romaniei de la campionatul mondial din franta 98 dar intreg pt ca pe net am gasit doar refrenul. VA ROG FRUMOS puneti-l pe gazeta sa-l putem downloada. Multumesc anticipat

Tavi (44 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 3:32

Corect domnule Geambasu. Din pacate, traim intr-o societate, in care nimic nu mai mira.
In rest, no comment.
Felicitari pentru articol.
Cu respect
Tavi
http://www.SolutiiAccesibile.com

zale (109 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 5:31

mama , a trecut o zi si gembasu nu-a zis nimic de dinamo

reddog.constanta (32 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 5:52

dinamovistii din constanta pot accesa http://www.reddogs.ro site-ul fan clubului dinamo ‘’cainii rosii constanta’’.dinamo campioana

mujotutun (49 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 9:29

Dle Geambasu,
Imi pare tare rau ca astazi, 28.11.2006, dvoastra puneti un vreasc la focul luptei dintre iconoclasti si iconoduli. Ca statuia nu poate coexista cu originalul poate fi adevarat in cazul Comandorului, altfel nu se sustine; chestia cu chipu’ cioplit se refera la idolatrie, ca daca-am merge la esenta, ca musulmanii integristi, nici poze n-ar trebui sa ingaduim, ce sa mai zic de arte plastice (figurative) ori TV. Se zice ca Dembrovschi ar avea o statuie in Mexic (omul n-a vazut-o!), si spre sfarsitul carierei, cand jocul ii mai scartaia, i se striga: „ba, statue!” (dupa cum i se striga, in circumstante identice, lui Constantin: „la Tokiu, ba, la Tokiu!”). Problema nu tine de existenta ci de merit. Nu mai tin minte ce politician interbelic, intrebat de ce nu are statuie, a raspuns ca prefera ca lumea sa se mire de lipsa ei decat sa se indigneze de prezenta.
Si cine i-ar mai face statuie lui Maradona peste 50 de ani? Ca de meritat, merita! Doar n-o sa-i faca lui Panduru (eventual din materia sa favorita!)
Si, ca veni vorba, ce-nseamna spiritul Stelei, deopotriva insufletitor pentru acesti tineri antrenori (Panduru, Petrescu, Lacatus si, cu voia dvoastra, ultimul pe lista, Piturca)!

elle (206 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 11:15

tica Says:

November 27th, 2006 at 8:10 pm
unde scrii de steaua in acest articol?
de Thereau, de golurile lui, de badea, de Steaua in general? vrei sa spui tu ceva dar esti mult prea subtil,

Ai vazut ca a scris ceva de Sfanta Scriptura si ai crezut ca automat trebuie sa scrie de cioban si implicit de steaua
cata inteligenta!!!!!!!!111

Thanatos (37 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 11:40

@ elle

corect..and funny..

Cat despre articol este bine venit..chiar avem nevoie de modele de bun simt,devotament si munca ..si respect..

Dysco (9 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 12:28

Un articol care demonstreaza INCULTURA autorului. Sa nu-ti faci chip cioplit….Daca domnul Geambasu ar fi citit Biblia si nu ar fi scris „din auzite”, si-ar fi dat seama ca acea porunca se refera la interdictia de a te inchina si de a slavi o statuie, tablou, reprezentare, sau orice s-ar identifica cu „chip cioplit”. Rusine domnule, pune mana pe carte , ca te faci de ras. Mai mult, intr-o tara ortodoxa, o astfel de gafa este mai mult decat inadmisibila!!

corneliu popa (88 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 12:43

pe cand statuia d-lui Geambasu pentru meterialele si campania in sustinerea echipei Dinamo?

corneliu popa (88 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 12:49

S-a mai infiintat un club ProDinamo, la Realitaea TV, nu ne era de ajuns acela de pe TVR 1!!! Pana se discuta despre Dinamo, pro si Steaua, contra, totul pare OK. Nici macar nu stiu sa mimeze… obiectivitatea!!! Pacat de discursul d-lui Ungureanu, pe care il urmaresc de cand scria la Viata Studenteasca!!! Stiu ca este anti stelist, dar pe atunci tinea cu Dinamo New York!!! Daca tot trebuie vanduti jucatorii, mai ales impresarilor de la Dinamo, presa si arbitri trebuie sa le dea o mana de ajutor, parca se numeste marketing!!!

Marius (12 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 12:50

Toti cei care il critica pe Maradona il critica pe Maradona omul. Statuia aceea este pentru Maradona jucatorul – genialul. Dl Geambasu pentru ca tot Dl Tolontan scrie de Marele Ioan Chirila tin sa va reamintesc ce spunea el:”Brazilia l-a facut pe Pele si Maradona A Facut Argentina”. Doar pentru ca noi nu stim sa-l apreciem pe Hagi si nu stim sa il „marketizam” nu trebuie sa ii acuzam pe altii care fac asta – desi dc ne gandim si Hagi ar fi vrut statuie (dupa propriile spuse). In general sunt de acord cu tot ceea ce scrieti dar aici gresiti, nu e ok sa te inchini statuii dar ea il reprezinta in 86 cand a castigat reamintesc de unul singur un campion mondial – cum ar zice Amza Pellea – „mai arata-mi unu’ si-l mananc” unul care sa se lupte de unul singur cu oricine si sa creada in sansa lui. Dar dupa cum spunea Maradona intuind ura semenilor pentru el: „Nu credeam sa bucure pe atata lume suferinta mea” probabil ca uneori ne simtit mici si vrem sa-i aducem si pe ceilalti la nivelul nostru (mi se intampla si mie – nu ma exclud din categoria asta)

Thanatos (37 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 14:06

@ corneliu popa

Apreciez tonul decent pe care l abordati si faptul ca stiti sa scrieti corect gramatical dar bateti campii urat de tot..va recomand diazepam , romparkin( e mai tare ,pt Parkinson calmeaza spasmele ) sau Rudotel..

Articolul era despre unul din simbolurile romanilor ..nicidecum despre Dinamo..aa..faptul ca a facut parte din clubul sportiv Dinamo este lipsit de relevanta..and btw: uite ca Dinamo mai inseamna si altceva decat Borcea si impresari si transferuri dubioase..inseamna cel mai mare club sportiv din Europa..ma refer la toate sectiile..

theo (12 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 14:37

Deh, meteahna de popor latin:azi facem statuie, maine scuipam pe ea…

Bricktop (9 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 15:20

@marius :de acord intrutotul. Punctat perfect. In rest, articolul mi se pare prost de la cap la coada.

cristian.geambasu (913 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 16:01

mujotutun
De acord cu observatiile, chiar daca nu integral. Apropo, chestia cu statuia lui Dembrovschi din Mexic este doar o legenda. A fost la vremea respectiva (1970) o propunere ca fiecarui cel mai bun jucator din cele 16 participante la Mondialul mexican ’70 sa i se faca o statuie, dar proiectul nu s-a materializat. Mexicanii sint la fel de entuziasti si de neparolisti ca noi, romanasii.
corneliu popa
Bravo pentru subtilitate, pentru adincimea umorului! E parerea ta, deci nu te forta sa urmaresti cu atentie ce scriu sau spun
Marius
Nu trebuie sa fim mereu de acord, eu zic totusi ca oamenii astia care accepta sa li se faca statuie cit sint in viata au o problema. Si nu cred ca e vorba doar de narcisism. Cit despre Ioan Chirila, prefer sa nu ma alatur celor care ii cinta opera. Nu ca nu i-as fi citit ori apreciat cartile si articolele, ci pentru ca prea multi (nu-i cazul colegului meu Catalin Tolontan) il lauda din oportunism.
Dysco
Esti cumva de la Sfintul (vorba vine) Sinod? Ori poate esti autorul enciclopediei Larousse?
Thanatos, elle, Tavi, dragomir dan
Multumesc, mai avem de luptat pina ceea ce scriem sa fie corect inteles de unii dintre cei care citesc. Daca citesc…
zale
subtil, foarte subtil

chelseaboy_nyku (28 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 17:47

„sa nu ity faci chip cioplit si nici un fel de asemanare sa nu te inchini lor” .asta e la fel ca si cu icoanele si picturile din bisericile crestine ortodoxe…acu nush cum sunt altii dar eu cand merg intr-o biserica nu ma rog la icoana ma uit la ea si zic Doamne ajuta….icoana e o imagine pe care o avem in minte despre cam cum aratau sfintii sau Mantuirorul….asa si cu statuile astea daca cineva le face nu inseamna ca oamenii trebuie sa mearga sa se roage in fata lor…sau sa se inchine, e doar un semn de respect pt acel cineva care a facut ceva pt neamul din care face parte. ..asa ca articolul tau e un non-sens…..Dumnezeu sa ma ierte daca am gresit .

Robygiulesti (16 comentarii)  •  28 noiembrie 2006, 19:37

Remarc din nou ca desi CIP DEVA urmeaza a sustine din data de 4 Decembrie faza a 2-a a grupelor ligii campionilor la fotbal in sala la Moscova…nici macar nu va intereseaza de acest sport…ar trebui sa va fie rusine…oricum pt mai multe informatii despre CIP DEVA:www.fccipdeva.tk

Comentează