Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Raul e Realitatea!

Real Madrid a bătut Steaua şi i-a scos din emisie pe Liiceanu şi Pleşu, prilej pentru unii intelectuali să acuze alunecarea în derizoriu a presei. Teodor Baconsky semnează în ultimul număr al Dilemei Vechi un articol intitulat „Adio Real”. Fostul […]

vineri, 20 octombrie 2006, 9:29

Real Madrid a bătut Steaua şi i-a scos din emisie pe Liiceanu şi Pleşu, prilej pentru unii intelectuali să acuze alunecarea în derizoriu a presei. Teodor Baconsky semnează în ultimul număr al Dilemei Vechi un articol intitulat „Adio Real”. Fostul ambasador al României la Vatican nu deplînge plecarea formaţiei madrilene, ci sosirea acesteia la Bucureşti. Mai precis, felul în care a fost mediatizat evenimentul fotbalistic. În general şi în particular. Pe scurt, autorul materialului din Dilema s-a scandalizat că „Altfel” de pe Realitatea TV, cu Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu, a fost întreruptă duminică seara de nişte „aşa-zise breaking news”, în fapt imagini de la aeroport  cu aterizarea formaţiei din Madrid şi minutele petrecute de „galactici” în salonul prezidenţial al aeroportului.

Oful scriitorului
„Erau subit amuţite două voci, rămînea în ceaţă un public select, intens participant, pentru ca restul audienţei să se poată bucura de un pseudoeveniment kitsch”, se lamentează dl Baconsky. Apoi se arată dezgustat de „felul grobian de a face bani, rating şi false priorităţi”. Apoi, scriitorul îşi spune oful adevărat. „Înţeleg că rostogolirea băşicii pe gazon este de mii de ori mai profitabilă şi mai populară decît scrierile lui Platon sau încercarea unor Pleşu şi Liiceanu de a lămuri cu har, stil, inteligenţă, umor fin cîte ceva din rahatul socio-metafizic în care ne-a băgat tranziţia. Dar să faci din aterizarea unei echipe sportive – oricît ar fi ea de – ditamai extazul în prime time e la fel de tîmpit cu a crede că globul terestru nu e cu nimic mai complex decît o minge de fotbal”.

Dezgust contra exagerări
Dacă Teodor Baconsky ar fi observat numai stridenţele mediatice generate de vizita Realului la Bucureşti, totul era în ordine. S-a exagerat. Am exagerat. Au existat o mulţime de excese, tonuri false şi exaltări vecine cu ridicolul. Cam toată lumea din media a fost cuprinsă de o frenezie copilărească. Mai lipsea să cerem şi noi tricouri, ca steliştii, de la Beckham sau Ronaldo. Cu toate acestea:

– Presa şi-a făcut bine treaba. Din punct de vedere jurnalistic, momentul a fost bine acoperit. Televiziunile şi ziarele au mobilizat oameni, energii, tehnologii şi inteligenţă. Poate suna a blasfemie pentru dl. Baconsky, dar descinderea Realului pe malurile Dîmboviţei rivalizează ca impact cu vizita Papei Ioan Paul al II-lea.

– Real la Bucureşti a fost un eveniment, indiferent de părerea unora sau altora. Deocamdată, nici instanţele culturale, nici cele morale, nici puternicii zilei (aici poate intra foarte bine şi ministrul plenipotenţiar T. Baconsky, membru în nenumărate comitete şi instituţii non, pro şi ultra guvernamentale) nu decid anvergura unui eveniment, ci orizontul de aşteptare al publicului. Cît este el de educat devine alt subiect.

– Dincolo de locuri comune şi de inevitabilele clişee, discuţiile despre meci şi pe marginea acestuia au relevat lucruri interesante, care transced jocul de fotbal. Altfel, o ocupaţie care nu generează doar violenţă şi ură, cum îşi închipuie stimatul nostru oponent, ci un întreg univers de pasiuni pozitive. Că dl Baconsky e străin şi imun la toate astea, spre deosebire de revista în care se scandalizează împotriva aşa-zisei samavolnicii a Realităţii TV, e treaba dumnealui. Pentru documentare, îi recomandăm călduros unul dintre numerele trecute al Dilemei Vechi dedicate fotbalului şi fascinaţiei exercitate de acesta asupra unor mari scriitori precum Llosa, Rushdie, Eco.

Fotbal (meta)fizic
Nu, domnule Baconsky, Realitatea TV, nu are obligaţia să vă ceară scuze că fotbalul fizic a invadat metafizicul pe înţelesul tuturor. Un post privat de ştiri este condus după raţiuni comerciale şi editoriale, iar uneori actualitatea intervine brutal peste discursurile noastre esoterice. De cîte ori nu glosam noi despre splendoarea aceluiaşi fotbal şi am fost întrerupţi la fel de brutal de vreo declaraţie a preşedintelui sau a primului ministru care spuneau fix nimic! Asta e televiziunea, cultura e obligată să se strecoare cîteodată ca infractorii prin casele noastre! Iar Pleşu şi Liiceanu au o poziţie privilegiată acolo, la RTV, singurul post care s-a gîndit la un astfel de program.

Nu îmi propun să vă cîştig de partea fotbalului, domnule Baconsky, dar am o rugăminte. Lăsaţi-l pe Traian Ungureanu să îşi scrie mai departe superbele editoriale şi cărţi despre un sport a cărui frumuseţe n-o ghiciţi din trufie intelectualistă. Nu confundaţi brutalitatea din fotbal cu fotbalul, fiindcă nici noi nu confundăm creştinismul cu popiii securişti ori marii scriitori beţivi şi afemeiaţi cu literatura! Pe mulţi ne enervează Beckham, dar noi avem ochi şi pentru Robinho, şi pentru Guti, şi pentru Raul. Cum să vă spunem, ca să nu vă dezamăgim definitiv, într-un fel ei sînt Platonii şi Kanţii noştri!        

„Vezi Doamne, nu mai putea naţia noastră provincială dacă nu asista pe viu la marea chestie că 11 hăndrălăi în costume crem – echipa Real Madrid – coborau din avion şi se îndreptau spre Salonul prezidenţial” – Teodor Baconsky, Dilema Veche, nr. 143, 20-26 octombrie„Aştepţi minunea, înduri decenii de deziluzii şi totuşi nu ai de ales cînd e vorba de loialitate. Mă repezeam la paginile de sport ale ziarelor, iar ochii mei căutau rezultatul celor de la Tottenham. (…) E o formă de dependenţă. E o iubire monogamă, gen” – Salman Rushdie, Dilema Veche 

 

Comentarii (88)Adaugă comentariu

Arnautu Vasile (4 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 21:43

Are dreptate Geambasu, domnule Baconsky !!!
Real Madrid a sosit in Romania, iar asta nu cred ca se va mai intampla foarte curand.
Cand a venit Coelho a fost aproape la fel de mediatizat de ziare si televiziuni, desi nu are notorietatea si nici nu provoaca impactul pe care il provoaca Real Madrid.
Il apreciez extrem de mult pe domnul Plesu, insa nu cred ca este o ofensa asupra dansului intreruperea pentru 10 minute a emisiunii pentru a arata imagini cu jucatorii spanioli aterizand pe Otopeni.
Pana la urma suntem in anul 2006, la naiba !!! In ziua de azi marketingul si brandul sunt mult mai apreciate decat profunzimea literaturii.
Intrebati orice elev/student de treaba asta.

Iulian (1 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 21:43

Cred ca problema este alta: Realitatea TV a intrerupt programul pt un asa-zis breaking news, dar stirea nu era deloc „breaking”: „Real Madrid va ateriza la Bucuresti…”. Aici e falsitatea si exagerarea..
Apoi, eu, ca microbist moderat, am fost asfixiat zile in sir si ore la rind despre pseudo-stiri despre Real Madrid, in care se amestecau informatii despre moda, femei, diamante, bani etc cu informatii fotbalistice in adevaratul sens al cuvintului.
Aveam alte pretentii de la Realitatea TV.

Arnautu Vasile (4 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 21:45

Si inca ceva: comparati tirajul Dilemei Vechi cu cel al GSP-ului si veti vedea despre ce vorbesc. Pe majoritatea oamenilor ii intereseaza mult mai mult sportul (fotbalul) decat literatura, desi unii gandesc altfel.
Eu ma refer la masa de oameni care consuma fotbalul ca si cand ar fi aer.
================================================

Gabriel Razi (3 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:02

Ideea e ca nu trebuia sa stam capra!

Sonny (7 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:03

Te apreciez, dar in privinta subiectului de mai sus n-ai credibilitate, deoarece figurezi pe statele de plata ale televiziunii respective.

apolodor – suporter stelist (2 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:03

Duminica trecuta, eram si eu unul dintre cei care-i ascultau pe Plesu si Liiceanu, chiar daca pe TVR se desfasura meciul Dinamo-Farul. Trebuie sa fiti si dvs, d-le Geambasu, mai tolerant cu excesele unora dintre intelectualii autentici. Daca T Baconsky s-a aratat iritat de mediatizarea excesiva a madrilenilor, si a fotbalului in general, sa stiti ca nu a fost singurul care a simtit astfel.
De fapt, chestiunea aici este mult mai profunda.
Tot Liiceanu spunea la un moment dat ca publicul romanesc este tot mai indobitocit de abundenta productiilor tv de o mediocritate crasa. Asa cum dvs. argumentati apetenta massmediei romanesti pt madrileni ,nu doar prin ineditul evenimentului, ci si prin presupusul interes exacerbat al publicului, tot asa va replic eu ca jurnalisti mediocri si servili au modelat gusturile noastre, ale celor multi pana intr-atat incat sa acceptam ca si Plesu si Liiceanu trebuie trimisi acasa spre a le face loc „galacticilor”.
Am si eu nr acela al revistei Dilema Veche in care se analizeaza fotbalul si implicatiile sale, insa acolo cei care-si dau cu parerea despre fenomen nu lasa impresia ca fotbalul le-ar fi monopolizat viata si preocuparile, asa cum se intampla in societatea romaneasca tot mai microbista.
Personaje ca Becali au aparut si datorita unor jurnalisti care sfideaza doi oameni educati pt aterizarea Realului.
Mai aveam multe de spus, dar nu stiu daca mai conteaza.

JOSE (99 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:05

Dl. Baconsky era deranjat de altceva: inversarea valorilor in ziua de azi care conduce la faptul ca idolii multimii nu sunt oamenii de cultura ci niste tineri bogati, aroganti si obraznici fotbalistii. Asta pentru ca multimile apreciaza lucrurile simple, ceea ce este prea profund ii sperie. De aici si succesul unor politicieni care au stiut sa isi adapteze discursul la dorinta de simplicitate a maselor.

Mari intelectuali care au iubit fotbalul au facut-o cu patima pentru ca iubirea pentru fotbal avea pentru ei fascinatia unei iubiri interzise. Stiau ca fotbalul nu e pentru ei ci e pasiunea hamalului transpirat din port si a zugravului cu maini murdare de vopsea. Iubeau cu patima ceea ce ar fi trebuit, prin statutul lor intelectual, sa ignore sau sa dispretuiasca…

E ca iubirea lui Doctor Faustus pentru o prostituata sifilitica sau pasiunea nebuna a lui Dali pentru tango, dansul speluncilor din Buenos Aires.

De aceea dl. Baconsky ar trebui, macar, sa inteleaga….

apolodor – suporter stelist (2 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:09

Pt Arnautu Vasile : mai baiatule , imi pare rau ca trebuie sa-mi stric manichiura tastandu-ti tie un mesaj, dar trebuie sa stii ca tu esti chiar dobitocul despre care vorbea Liiceanu.

BUBA (1 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:11

lasa-i dracu, ca bulangii oricum n-or sa inteleaga nimic; ca sa inteleaga trebuie sa se pogoare din inaltimile LOR metafizice si sa descopere mingea, asa cum au descoperit „ai nostri” roata….

tot din timisoara (2 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:13

Va indulcitzi amarul propriilor vietzi ratate cu gloria altora pe care ii privitzi ca pe idoli..( vezi fotbal)

Gastelor

JOSE (99 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:18

Pt. Arnautu Vasile: nu ma deranjeaza ca il compari pe Coelho cu Real Madrid, compari de fapt doua mituri intre ele.

Dar sa afirmi ca „In ziua de azi marketingul si brandul sunt mult mai apreciate decat profunzimea literaturii” …. inchizitorii de vor arde pe rug.

Nu ai cum sa compari una cu alta, nu se supun aceleasi scale de valori e la fel de stupid ca mari romani, cum sa il compari pe henri coanda sau mircea eliade cu mirel radoi

kata (5 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:18

Domnul Baconsky are dreptate doar atunci cind vorbeste despre consumism si tot ce se invirte in jurul acestui fenomen.
Ca cititor atent al „Certei cu filozofia” sau a „Tragicului”, trebuie sa recunosc: prefer ca la TV sa vad Real Madrid (ca e produs derivat sau fotbal, nevermind), decit sa-l ascult pe domnul Liiceanu!
Ne transmite ceva nou domnul Liiceanu? Sau emisiunea respectiva e un for in care acesta continua sa joace rolul ayatollahului???
Pacat, domnule Baconsky, sinteti in eroare: Liiceanu nu are har ‘mediatic’… Poate va ginditi calitatea sa de pedagog sau filozof, dar iertati-ne ca nu gustam scrobeala si elitismul afisat de Liiceanu, care, da, recunosc, vorbeste perfect limba romana, in contrast puternic cu Plesu – practicant al unui „muntenism” dialectal.

Fanbuzarin (3 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:19

Nici Mircea si Razvan Lucescu nu au fost atit de mediatizati vreodata, precum s`a intimplat cu Real Madrid in, si dupa, zilele vizitei. Desigur, presa nu si`a facut decit datoria. Cunoasteti bugetul investit de spanioli in piata romaneasca media cu prilejul acestei deplasari? Intram in Europa si reprezentam o piata potentiala, asta`i tot. Iar pentru banii incasati ne permitem sa intrerupem si discursul presedintelui.
P.S. Domnul Geambasu nu e decit parte a sistemului finantat.

niegru (5 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:19

Nush de ce era asa indignat dl Baconsky, probabil inca nu s-o prins ca traieste in romania si in aceasta tara nu conteaza altceva decat fotbalul, manele si prostia…Oricum eu sunt un suporter inrait a Realului, dar pt aia stiu sa selectez anumite informatii despre ei si stiu sa aleg intre a vedea poze cu nevasta lu Beckham sau a lu nush cui dezbracata(pe GSP) si o sire despre Rea, echipa de fotbal…

JOHNSON (12 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:22

Baconsky le mai exagereaza dar eu am auzit oameni de rand isterizati de disperarea televiziunilor de a calca la timp si milimetric pe urmele acestor fotbalisti.Este indecent sa opresti o emisiune doar pentru a bifa o mondenitate si a nu cumva sa ramai in urma altor televiziuni la acest capitol.Ar insemna ca toata lumea sa-si programeze emisiunile exact atunci cand nu aterizeaza Real sau eventual decoleaza Dinamo sau Rapid…Geambasu ia in deradere revolta justificata a unor minti ascutite,”intelectuali” la modul peiorativ,acesti visatori neconectati la asa zisa mitocanie generala numita fotbal cu tot ceea ce cuprinde ea.Da,ne place sa fim mitocani 90 de minute alte zeci de ore inainte si dupa meci dar poporul asta are dreptul sa urmareasca o emisiune contrara acestui flagel de la cap la coada,o emisiune care nu a cerut decat sa nu fie batjocorita,o ora de cultura nu cred ca ar fi prea mult pt dvs domnule Geambasu asa ca lasati ironiile la usa redactiei sau chiar voi editorialistii sportivi toti fosti ingineri aveti senzatia ca le stiti pe toate si ca buricul pamantului il reprezinta acest balon rotund.Cat despre TRU….hai sa fim seriosi m-am saturat ca presa la lins in cur pe Ceausescu pana la Revolutie,nu mai suport un pupicurist abject sa fie considerat lider de opinie mai ales ca majoritatea articolaselor le cam copiaza dupa ideile altor confrati .

JOSE (99 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:31

Problema e ca fotbalul are in romania o imagine de promiscuitate care il arunca in zona manelelor si a mahalelor si din cauza nivelului extrem de slab al presei sportive din romania, in special audiovizuale. E mult mai usor sa publici un can-can sau sa dai informatii despre ce au mancat la pranz jucatorii lui prefabricate modelu decat sa scrii un articol de analiza sau un editorial savuros si cu personalitate a la TRU.

Scuza ca „asta vrea lumea sa vada/citeasca e falsa. Cine isi cumpara un ziar de sport nu o face pentru a afla cu cine se culca playboii nationali mutu sau claudiu raducanu. Daca ar vrea asta si-ar cumpara libertatea.

Dar asta avem, cu asta defilam. Traiasca tabloidele….

Ella (14 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:41

Si pe mine m-a deranjat intensitatea cu care s-au difuzat stirile despre REAL. Prea mult!!! Ce-i mult de multe ori strica. Nu ca nu ar fi o echipa deosebita, dar s-a exagerat, si eu cred ca voit!!! In rest fiecare televiziune incearca sa isi vanda cum se spune „pielea scump”. Ca a fost sau nu bine, ramane la aprecierea consumatorilor!!!

JOSE (99 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:42

Johnson sincer nu am stiut ca TRU l-a lins in fund pe ceausescu, imi vine greu sa cred, daca ar fi asa m-ar dezamagi.

In rest sa stii ca chiar daca merg pe stadion, fac parte chiar si din galeria unei echipe de fotbal de divizia B (u cluj), mai scap si o scandare care incepe cu consoana m si se termina cu triftongul uie nu ma consider mitocan. Fotbalul nu e mitocaneala e prezntat asa de o presa „in tranzitie”.

Mitocaneala e aia cand aloci jumate din buletinul de stiri scandalului abject dintre meme stoica si iancu, nu cand iti place fotbalul sau iti sustii echipa favorita.

john (1 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:46

…si daca fotbalul tot este filosofia ta de viata… domnule….ma-ntreb cum te-ai simti in pozitia moderatorului tv care se straduie sa dea ce are mai bun…si-n mijlocul emisiunii este intrerupt pentru un „bracking news” cum ca s-a scos un nou sezon din Tom si Jerry. Comentariul dumnitale este demn de mila unui intelectual…si asta ar trebui sa stiti… domnul Baconsky, practic, nu se referea nici la Real Madrid, nici la emisiunea in cauza, ci la un principiu pe care jurnalisti de genul dumneavoastra nu au cum sa-l aiba…pentru ca altfel nu vad cum ati putut scrie cele cateva randuri..

Jiji (2 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:46

Dragii moshului,
v-ati infierbantat cam tare si ati pierdut esentialul pe drumul spre stadion. Traim in „era media” care nu are nimic comun cu alte fenomene, hai sa le spunem, istorice. E o chestiune absolut noua. „Breaking news” ne marcheaza viata, ne schimba, ne modeleaza in bine sau in rau. Binenteles ca exacerbarea unui fenomen sportiv in detrimentul unui act de cultura are un iz de genocid cultural. E semn clar de saracie spirituala a unui popor. Insa, prin menirea sa, media nu poate exista decat livrand ceea ce masele vor si pot sa inteleaga. Adica, mult prea putin.

batranul (1 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:51

Jale maestre…Papa Ioan Paul al II-lea si Real Madrid pe aceeasi treapta…se pare ca mizeria morala a poporului nu are limite. Educatia poporului e lat subiect, ha? mai baiatule, asa s-a ajuns la situatia ca o echipa de forbal si conducatorul unei bisric sa fie pe aceeasi treapta. Nu dpdv religios amintesc de Biserica, ci dpdv social. Intre ideile tale si stirile d ela ora 5 exista o similitudine perfecta: poporul vrea asta! Poporul vrea ce i se arata..in loc sa va chinuiti mintea sa scrieti un articol bun, sa fiti jurnalisti, faceti evenimente din venirea unei echipe de fotbal…ma mir ca nu ati primit margele cand au iesit aia din avion. puneti mana si cititi cronicile sportive din „The Guardian”, sa vedeti ce inseamna jurnalism sportiv.

iQ666 (8 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:53

are dreptate dl. baconsky, aveti dreptate d-le geambasu.. si cred ca si eu am dreptate 🙂

whatever (2 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 22:57

mda, pana la urma ce legatura are sosirea la aeroport a echipei cu meciul propriu-zis si frumusetea fotbalului? Daca se anula emisiunea ca sa se transmita meciul, sunt sigur ca nu ar fi provocat nimanui reactii de dezgust. Dar sa se transmita in direct cum isi cara jucatorii valizele prin aeroport…mi se pare cam mult.

ursis in silvis (1 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 23:08

In atentia „apolodoru-lui”,oricum un „username” putin cam pretentios.
Comentariul tau (cam de la-naltime) adresat lui „arnautu” m-a scos din sarite.
Pozezi intr-un erudit flamboyant si pe deasupra mai doresti sa iti arogi si caliatatea de asa zis”formator de opinie’.
Sa stii ca daca vrei sa arati ca ai trecut dela „Groapa’ la „Jurnalul lui Pavesse” tot un mic acefal esti.
Iar in ceea ce priveste manichiura de care pomenesti(metro-sexual) iti recomand sa o ingrijesti cu atentie,avand in vedere ca mangaierea propriului organ genital(4-5 cm) inainte de somn necesita manute delicate.
„Get a honest job at McDonalds”

ovidiu (11 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 23:23

Un intelectual este un om care isi folosteste „intelectul”.
Ceea ce domnul Baconsky nu a facut de data asta.
Toleranta e o mare calitate.
Poate tocmai din cauza faptului ca e atat de rara.

mihai11 (1 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 23:36

Ai sarit peste cal Geambasule! Este tipic pentru romani care vad ca nu mai au masura in nimic. Cred ca nici nu mai era nevoie sa va chinuiti sa-i convingeti inca oadata in plus pe vestici ca am ajuns un popor servil si umil care se tiraste in fata oricarui strain. Adoram sa fim calcati in picioare si nu ne este rusine sa fim batjocoriti.Nici macar nu ne mai indicnam ba chiar ne si mindrim.Totul normal.Vad ca nimeni n-a inteles comportarea lui Stoicikov. Acesta ne-a aratat clar ca un popor fara demnitate nu va fi respectat niciodata de absolut nimeni. Daca va place atunci sinteti pe drumul cel bun care va insemna desconsiderarea totala si dispretul tuturor.Real a fost si in alte tari insa nimeni absolut nu s-a gindit sa faca ce ati facut voi acolo.Probabil ca asa au reactionat triburile africane acum 400 de ani la aparitia primelor „zeitati albe”.

cataduru (22 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 23:45

Daca taceai, filozof ramaneai!
Probabil deasa aparitie a lui JiJi Berbecali la toate televiziune ti-a omorat si ultimul gram de bun simtz. Deh, nu e nici o problema, si in decembrie ’89 a fost intrerupta emisiunea unui mare filozo-cizmar roman – drept ca printr-o revolutie, dar ce sa-i faci, la totzi ni-e greu!
A venit Real Madrid… bravos, asta trebuia sa fie un lucru normal de mult timp, dar daca ne-am afundat in noroiul lui Dragomir&Sandu 10 ani nu am mai fost invitatzi nici sa stergem masa bogatzilor.
Poate de aceea e bine sa fie lasati domnii Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu sa-si continue nealterat emisiunea – sa ne indrume inspre normalitatea Real-itatzii Madridului masii ei de viatza …

emilian (13 comentarii)  •  20 octombrie 2006, 23:53

Se stia ca Real Madrid va ateriza cam pe la acea ora. Daca Realitatea avea de gand sa transmita acel eveniment era mai normal sa-i cheme pe Liiceanu si Plesu in alta zi. Cred ca nu ar fi fost suparare pentru nimeni. Oricum, domnule Geambasu, indignarea dumneavoastra este demna de o cauza mai buna.

daniel (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:07

dl geambasu …de data asta m-ati dezamagit! faceti apologia utilitarismului ieftin contra cultura…”ratiuni comerciale…”, nu va uitati unde am ajuns cu aceste „ratiuni(?!)”. de citva timp vad in gazeta numai gagici dezbracate si inteleg utilitarismul si ratiunile dar nu credeam ca dvs chiar credeti in asta! trebuie sa recunosc, v-am supraestimat! sa fim seriosi! daca am ajuns sa dam breaking news ca a sosit real madrid in romania…am ajuns rau! slugai-la fel ca fotografia din evz de miercuri cu banel si r. carlos. si mai trist, va voi…prin politica inspirata din „ratiuni comerciale” aduceti inconstientu’ colectiv in rahat. si apoi va lamentati!
– vindeti milioane de ziare, luati-va masini bengoase si faceti-va un nume demn de gonflarea orgoliului vostru de rahat…

kozmo (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:11

Raul NU este Realitatea, domnule Geambasu!
Banul este realitatea zilei si ceea ce a facut RTV este pe deplin inteles.
Cum spunea cineva cu mult timp inainte ca „Zeul la care se închina toti este banul”, asa si Realitatea, ca o televiziune comerciala care din stiri de ultima ora traieste, s-a adaptat situatiei, intrerupand emisiunea respectiva.
Orice om aflat in studio, cu o buna viziune asupra realitatii inconjuratoare, nu trebuie sa se simta atacat, ca a fost intrerupta emisia pentru un subiect mai popular. Si cu atat mai mult, nu trebuie sa se ridice avocati, gen Teodor Baconsky care sa clasifice TOTI jucatorii Realului „hăndrălăi în costume crem”.
Daca insa simpla aterizare a echipei din Madrid, reprezinta pentru NOI, ca popor, un eveniment monden, atunci CLAR avem o PROBLEMA.
Dar aceasta problema a fost alimentata ani de-a randul, de golani ca d-voastra, domnule Cristian Geambasu, de ziare penibile pentru care singurul lucru important este tirajul si de emisiuni sportive pline de mondenitati si silicoane.

Degeaba va mirati ca jucatorii Stelei cereau disperati, cufundati intr-o penibilitate maxima, tricourile adversarilor.
Vazandu-va in ce ape inotati si tinand cont ca am pretenti de la un intelectual, lor chiar nu le cer mai mult. Au muncit 90 de minute si au cautat o minima satisfactie.

Ca sa revenim, consider ca problema este alta: acceptand ca gestul RTV este inteles, cat la suta este insa de iertat. De ce trebuie sa se promoveze prostul gust, mai ales in dauna unor persoane precum Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu.
Da, „avem ochi şi pentru Robinho, şi pentru Guti”, insa pe teren, nu pe un nenorocit de aeroport.

Intotdeauna am considerat ca adevarul este la mijloc, insa se pare ca de data aceasta, el a intrat prin alunecare in partea cealalta a terenului.

Omul Invizibil (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:20

Ce parere aveti despre MARI ROMANI??? Cine credeti ca va fi marele roman, hmmmm?????

epigonul (21 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:21

Si mai zicea Tudor Octavian ca esti preferatul sau… Puah!
In plus nici macar ca principiu mediatic n-ai dreptate. Este nesimtire sa le iei „maul” unor oameni, indiferent ca vorbesc despre cultura clasica sau despre cultura de paioase. Profesionist este sa ii anunte in casca sa incheie in 30 de secunde sau un minut. Cat despre motiv… ma faci sa rad :))) pai breaking-news era daca ar fi cazut aia cu avionul, nu ca isi tarau valizele prin aeroport, vorba cuiva de mai sus!

ddima (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:23

Domnule Geambasu nu inteleg de ce v-ati ofuscat atata pentru ca dnul Baconsky are perfecta dreptate.

Principalul motiv pentru care fotbalul rezista este mediatizarea excesiva, pentru ca de aici se fac bani si nu din emisiunea culturala amintita.
Acelasi este motivul pentru am ajuns sa-l vedem pe Gutza la TV mai des decat pe Pleshu sau Patapievici.
Din pacate scopul jurnalistului este sa-si vanda marfa.

Vizita realului in Romania a demonstrat inca o data cat de penibili sunt oamenii din presa autohtona.

Adrian N. (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:23

Dle. Geambasu,

intr-o discutie Gabriel Plesu l-a intrebat pe TRU ce pierde daca el, personal, nu este un fan al fotbalului, iar acesta i-a dat un rspuns simplu: „Nimic”. Sint tare curios ce ar raspunde cuiva TRU, daca acesta l-ar intreba ce pierde daca nu este un fan al lui Gabriel Plesu – iertata-mi fie alaturarea dintre ‘fan’ si numele dlui. Plesu. Sint sigur ca nu acelasi raspuns simplu. Asa ca, dle. Geambasu lasati-i pe Plesu, Liiceanu, Baconsky si altii asemenea lor si vedeti-va de fotbal. Cit despre TRU, nu-l mai pomeniti, caci cu siguranta el ar fi optat pentru dnii. Plesu si Liiceanu, iar nu pentru evenimentul epocal atit de ‘bine acoperit’ de mass-media noastra de doi lei.

cataduru (22 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:24

Ia sa ne intrebam cate televiziuni isi vor intrerupere transmisia in Spania la aterizarea Stelei in Madrid! Sa vedem cate tzatze sunt pe site-ul ziarului Marca, catzi muncitori spanioli culeg capshuni in Oltenia, ce faceam noi pe la 1492 cand altzi decopereau lumea noua si apoi sa ne turnam niste cenusha in cap. Ca meritam doamne, ca ne distrugem si ultimele oaze de normalitate calcandu-le cu Mayback-ul in ritm de manele.
Tocmai am trecut pe langa un tricou de-al lui Real Madrid, costa vreo 70$, chiar asha slab sunt platitzi jukatorii lui Gigi de nu-shi permit sa-l cumpere?

jamal (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:26

Domnu’ Geambasu, se aude? Meciul cu Real e un eveniment pentru ca echipele romanesti nu au fost in stare in decurs de 10 ani sa intre in CL si sa aduca echipe ca Real in Romania. Real Madrid nu ne-a facut vreo favoare venind aici. Ei pur si simplu au venit sa-si faca treaba. Ceea ce mediatizati dvs. si RTV este neputinta fotbalului romanesc si o dublati astfel prin servilism. Intr-adevar sunt jucatori exceptionali si meciul propriu-zis merita toata atentia dar cred ca dintr-un avion toti coboram la fel. Nu e nimic special in faptul ca Ronaldo vorbeste la mobil sau in faptul ca Beckham ii trage un bobarnac lui Roberto Carlos, decat daca ai un intelect limitat sau chiar n-ai ce mai scrie in ziarul de maine. Deci nu mai fiti scortos pe pozitie ca s-a vazut la ce duce atata delir. Probabil ca Badea si acum asteapta la usa vestiarului regal un tricou cu nr. 9.

jamal (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:30

Frumos ati zis-o kozmo si cataduru!

cataduru (22 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:38

Mai am una si va las:
De ce si-a ridicat Steaua poalele in cap si s-a aplecat in fata Realului? Fiindca fatza de Rapid care il are pe Modlovan sau Dinamo pe Ganea, care se fac respectatzi de catre echipele adverse, ei sunt o gashka fara cap, precum e si presa sportiva de dupa Ioan Chirila…

un fost admirator al GSP (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:38

Cred ca acest articol m’a indepartat definitiv de GSP, inspre ProSport. Dezavantajul GSP este ca prin autorii articolelor gen blog (ca si cel de mai sus, al d-lui Geambasu) incearca sa pozeze intr’o revista de idei sau atitudini, ceea ce nu am vazut la ProSport. Citind articolul, precum si majoritatea raspunsurilor pana la momentul in care raspund si eu, mi se pare ca este o diferenta intre GSP si ceea ce citesc in alte reviste de gen ca intre comentariul de la Sky Sport (da, am cumparat pe internet de la UEFA dreptul de a urmari Steaua – Real, dar cu comentariul in limba engleza) si comentariile pe care le-am citit in GSP dupa meci. Cu multe regrete, pentru ca sunt roman, dar sunteti foarte departe, ca revista, de ceea ce as dori (si trebuie sa recunosc ca cei de la The Guardian fac unele comentarii excelente de sport, apropos de un comentariu de mai sus) – si, lucrul de fapt mai grav, aveti atitudini care enerveaza, supara. Ca aceea la adresa d-lui Baconsky. Care pana la urma probabil urma sa primeasca o astfel de ‘palma’ de la postul de televiziune respectiv, nicidecum de la GSP. Si pe langa ca v-ati oferit gratuit sa o faceti, ati facut-o si cu erorile de rigoare care v-au fost indicate mai sus.
Probabil ca GSP este genul de revista de succes pentru o anumita categorie de cititori: atitudine (cam cu orice pret…) plus poze cu femei si masini. Parca e o combinatie grobiana de Urzica si Playboy.
Nu am vazut, desi foarte mult as fi vrut, articole care sa mearga mai ‘adanc’ de zona rezultatelor sau comentariilor lui Gigi, Borcea & Co – ceva legat de, incerc doar sa imi imaginez, succesul echipelor din Spania, Anglia, Italia, Franta, in afara de banii investiti. Nu cred ca cineva a venit intr-o zi si a bagat 300 milioane euro in Real Madrid si au aparut dintr’o palarie zeci de trofee si jucatori extraordinari. Deci ar fi lucruri de spus.
In lipsa unor articole pe teme poate cu mult mai interesante, prefer neutralitatea – pe care o regasesc in ProSport.
Cu stima pentru oamenii din redactie (d-nii Ioanitoaia, Tolontan, Dvs., Vochin etc.).

jamal (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 0:55

Recitind articolul am ajuns la o alta concluzie. Si anume cred ca dumneavoastra, domnule Geambasu, aveti exact parerea opusa celei pe care ati expus-o in prezentul articol. Cred ca si dvs. v-ati ofuscat de excesiva mediatizare a Realului ce a precedat meciul. Cred chiar ca ati fost scarbit de epitetele fantasmagorice pe care diversi jurnalisti de ocazie le aruncau peste Real, pentru ca trebuie sa o recunoastem, a fost impotriva bunului simt, chiar daca s-a vandut bine sau nu. Si ce v-ati zis dvs.? De ce sa mai scot un articol critic pe piata. Au facut-o destui, deci ar avea un impact redus. N-ar fi mai bine sa arunc cu rosii in bunul simt si sa vad cati ii mai iau apararea? Trezeste mai mult interes si se vinde mai bine. Nu?!

florinM (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 2:03

fotbalul este circul incultilor….merge si fara paine atata timp cat si voi il serviti la fel…unii raman insa cu scarba de a se nascut printre imbecili

Tavi (44 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 2:22

Desi pe acest blog s-au pus de nenumarate ori intrebari referitoare la continutul extrasportiv al ziarului, gazeta prin reprezentantii ei a raspuns de fiecare data ca, fotografiile cu nevestele fotbalistilor si alte stiri de acest gen sunt cerute de o mare parte a cititorilor gazetei. La articolul domnului Baconsky, domnul Geambasu raspunde in nota binecunoscuta, de acum, a Gazetei: aterizarea Realului in direct la tv se cere. Nimic mai eronat. Si in cazul nevestelor de fotbalisti ca si in cazul transmisiei in direct de la aeroport, asistam la o manipulare a populatiei prin intermediul presei sau al televiziunii. Nimeni nu cere aceste lucruri. Daca puneti un film porno pe masa unei persoane care nu a avut niciodata curiozitatea sa vada un astfel de film, va garantez ca dupa un anumit interval de timp acea persoana il va viziona. Acelasi lucru se intampla in cazul nevestelor de fotbalisti, acelasi lucru s-a intamplat in cazul transmisiei tv de la aeroport. Presa si televiziunea exploateaza aceasta curiozitate a omului de rand.
Subiectul ar putea fi dezvoltat mult mai pe larg, consider insa ca am pierdut destul timp cu acest articol de proasta factura.
Inca o bila neagra domnule Geambasu.
Cu sinceritate
Tavi
http://www.solutiiaccesibile.com

ursus1923 (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 2:28

sara buna, deja citesc blog dupa blog pe gsp si imi vine sa vomit de ce imi vad okii la 2 noaptea seara de seara, iar acesta a pus capac dupa multe altele gen tabanii lui copos, cel cu haldan si multe altele. io unu cel putsin cred ca aceasta gazeta a devenit una de scandal in fotbal si in sport in general, nu au un numar fara sa critice pe cineva sa aiba de reprosat ce nu le-a convenit anumitor jurnalisti de unele persoane. ce daca jucatorii stelei s-au dus sa ceara tricoruile spaniolilor dupa meci ca doar e ceva normal. pun pariu ca oricine din romania ar fi facut acelasi lucru in cazul lor, nu ar trebui sa facem atata caz de necaz in urma acestei kestii ci ar trebui sa judecam la rece cat de penibili au(am) fost cu totsii in urma acestui ”eveniment monden”. si faza ca D. Baconski a fost indignat de faptul ca emisiunea a fost intrerupta de sosirea ekipei madrilene e pe buna dreptate. dar ce sa ii faci daca acele 10 minute din transmisia LIVE au adus profit RTV-ului mai mult decat acea editsie a emisiunii si poate altor zece, omul face orice pt ban, mai ales daca este roman. mi-au placut comentariile unor tipi de aici, sa o tsinetsi tot asa. la anu vor veni poate barca sau chelsea in romania sa vedetsi atunci ce mediatizate vor fi evenimentele si o sa vina si alte ekipe cu renume, dar o sa ne obisnuim cu timpul si febra asta o sa ne treaca la totsi. io v-am lasat aici ca mi-e somn nb allz & FORZA RAPID Singuri Impotriva Tuturor

Racul (27 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 2:47

Lasati bai prostiile.

TV n-are vocatie educativa ci de consum.

In cazul in speta decizia de a transmite „evenimentul” aterizarii Realului a fost luata sau pt ca s-a crezut ca va face rating mai mare decat P+L sau din alte motive comerciale. Ia sa va vad pe cei care aveti bani bagati in RTV, ce va convine mai mult, sa produca 5% sau 7%?

Bineinteles insa ca evaluarea comerciala s-ar putea sa fi fost eronata, dar asta este o decizie contestabila doar prin cifre si n-are nici o legatura cu Real Madrid, Plesu, Liiceanu sau aeroportul Otopeni. Pe noi insa nu ne priveste chestia asta decat daca suntem actionari la RTV.

Si cu aceasta, pace voua.

microbii (5 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 2:54

cea mai mare porcarie posibila. Autorul incurca total m-media cu bunul simt, cultura cu banii si fotbalul cu aeroportul. daca spuneati prostiile astea in cartier, va lumea de dinamovist si nu mai ieseati din casa. oricum, ati mai scapat de un cititor. si apropo, aveati nevoie de tru sa va sustineti aberatia? de ce nu ati dat textele dvs ca exemplu de mare filosofie kantiana fotbalistica? (ca sa nu mai zic ca e evident ca nu ati inteles absolut nimic din ce scrie tru). la lectura!!!

Xulescu (8 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 3:26

Ma intreb ce satisfactie ai sa iei tricoul de la Raul, sa zicem, dupa ce n-ai jucat nimic in meciul respectiv. Sa faci ce cu el? Sa-ti aminteasca ce penibil ai fost pe teren? Sa spui la nepotzi:
„Uite, nepoate, tricoul asta il am de la un nene care era mare pe vremea mea shi castiga cat un cartier muncitoresc de la noi.”
„Shi cum cum a fost meciul, tataie”
„Nu mai tziu minte pacatele mele, dar parca ne batura cu 4-1.”
„Shi cum a-ti juca?”
„Pai ce am atins mingea. Nici n-o vedeam. Ne uitam numai la ei, ce frumoshi erau.”

Xulescu (8 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 3:36

Cat despre Geambashu, eu nu-i mai citesc de mult articolele, Apropos, ce-a zis aici?

chelseaboy_nyku (28 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 5:07

Aici se poate interpreta..oricum Cristi…poti fi subiectiv ca doar lucrezi la rtv …..da na am mai zis-o romania inca nu a ajuns atat de departe incat sa nu o intereseze faptul ca vine real la bucuresti…cand o sa vina an de an si real si barca si chelsea nu o sa mai fie nici un breaking news ….mai avem mult pana departe 😉

Marco Van Basten (10 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 5:36

Am fotbalul in singe !!!
Am fotbalul in singe de cind ma stiu si copil fiind,riscam de multe ori sa iau bataie de la parinti pentru ca ma duceam sa joc fotbal cu alti copii sau pentru ca incercam sa ma furisez de acasa pentru a putea vedea un meci „important”…

Si totusi, felul in care i-am primit pe francezii de la Lyon si pe spaniolii de la Real, importanta iesita din comum pe care le-am acordat-o, NE DEGRADEAZA CA NATIUNE in fata intregii lumi europene si nu numai !!!… In aceste conditii, bineinteles ca fotbalistii Stelei in frunte cu Olaroiu, NU puteau face nota discordanta cu restul natiunii si ca urmare au decis sa se comporte in aceeasi ‘nota’ umila, naiva si admirativa dusa pina la extrem, facind ca, la sfirsitul celor doua meciuri consecutive pe teren propriu, Steaua sa incaseze nu mai putin de 7 goluri si sa dea unul singur !!!…
Doamne, cit sintem de nemernici !!!…

sdd (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 7:28

criste te rugam frumos sa ne lasi
lasane , lasaneee !!!

Comentează