Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Raul e Realitatea!

Real Madrid a bătut Steaua şi i-a scos din emisie pe Liiceanu şi Pleşu, prilej pentru unii intelectuali să acuze alunecarea în derizoriu a presei. Teodor Baconsky semnează în ultimul număr al Dilemei Vechi un articol intitulat „Adio Real”. Fostul […]

vineri, 20 octombrie 2006, 9:29

Real Madrid a bătut Steaua şi i-a scos din emisie pe Liiceanu şi Pleşu, prilej pentru unii intelectuali să acuze alunecarea în derizoriu a presei. Teodor Baconsky semnează în ultimul număr al Dilemei Vechi un articol intitulat „Adio Real”. Fostul ambasador al României la Vatican nu deplînge plecarea formaţiei madrilene, ci sosirea acesteia la Bucureşti. Mai precis, felul în care a fost mediatizat evenimentul fotbalistic. În general şi în particular. Pe scurt, autorul materialului din Dilema s-a scandalizat că „Altfel” de pe Realitatea TV, cu Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu, a fost întreruptă duminică seara de nişte „aşa-zise breaking news”, în fapt imagini de la aeroport  cu aterizarea formaţiei din Madrid şi minutele petrecute de „galactici” în salonul prezidenţial al aeroportului.

Oful scriitorului
„Erau subit amuţite două voci, rămînea în ceaţă un public select, intens participant, pentru ca restul audienţei să se poată bucura de un pseudoeveniment kitsch”, se lamentează dl Baconsky. Apoi se arată dezgustat de „felul grobian de a face bani, rating şi false priorităţi”. Apoi, scriitorul îşi spune oful adevărat. „Înţeleg că rostogolirea băşicii pe gazon este de mii de ori mai profitabilă şi mai populară decît scrierile lui Platon sau încercarea unor Pleşu şi Liiceanu de a lămuri cu har, stil, inteligenţă, umor fin cîte ceva din rahatul socio-metafizic în care ne-a băgat tranziţia. Dar să faci din aterizarea unei echipe sportive – oricît ar fi ea de – ditamai extazul în prime time e la fel de tîmpit cu a crede că globul terestru nu e cu nimic mai complex decît o minge de fotbal”.

Dezgust contra exagerări
Dacă Teodor Baconsky ar fi observat numai stridenţele mediatice generate de vizita Realului la Bucureşti, totul era în ordine. S-a exagerat. Am exagerat. Au existat o mulţime de excese, tonuri false şi exaltări vecine cu ridicolul. Cam toată lumea din media a fost cuprinsă de o frenezie copilărească. Mai lipsea să cerem şi noi tricouri, ca steliştii, de la Beckham sau Ronaldo. Cu toate acestea:

– Presa şi-a făcut bine treaba. Din punct de vedere jurnalistic, momentul a fost bine acoperit. Televiziunile şi ziarele au mobilizat oameni, energii, tehnologii şi inteligenţă. Poate suna a blasfemie pentru dl. Baconsky, dar descinderea Realului pe malurile Dîmboviţei rivalizează ca impact cu vizita Papei Ioan Paul al II-lea.

– Real la Bucureşti a fost un eveniment, indiferent de părerea unora sau altora. Deocamdată, nici instanţele culturale, nici cele morale, nici puternicii zilei (aici poate intra foarte bine şi ministrul plenipotenţiar T. Baconsky, membru în nenumărate comitete şi instituţii non, pro şi ultra guvernamentale) nu decid anvergura unui eveniment, ci orizontul de aşteptare al publicului. Cît este el de educat devine alt subiect.

– Dincolo de locuri comune şi de inevitabilele clişee, discuţiile despre meci şi pe marginea acestuia au relevat lucruri interesante, care transced jocul de fotbal. Altfel, o ocupaţie care nu generează doar violenţă şi ură, cum îşi închipuie stimatul nostru oponent, ci un întreg univers de pasiuni pozitive. Că dl Baconsky e străin şi imun la toate astea, spre deosebire de revista în care se scandalizează împotriva aşa-zisei samavolnicii a Realităţii TV, e treaba dumnealui. Pentru documentare, îi recomandăm călduros unul dintre numerele trecute al Dilemei Vechi dedicate fotbalului şi fascinaţiei exercitate de acesta asupra unor mari scriitori precum Llosa, Rushdie, Eco.

Fotbal (meta)fizic
Nu, domnule Baconsky, Realitatea TV, nu are obligaţia să vă ceară scuze că fotbalul fizic a invadat metafizicul pe înţelesul tuturor. Un post privat de ştiri este condus după raţiuni comerciale şi editoriale, iar uneori actualitatea intervine brutal peste discursurile noastre esoterice. De cîte ori nu glosam noi despre splendoarea aceluiaşi fotbal şi am fost întrerupţi la fel de brutal de vreo declaraţie a preşedintelui sau a primului ministru care spuneau fix nimic! Asta e televiziunea, cultura e obligată să se strecoare cîteodată ca infractorii prin casele noastre! Iar Pleşu şi Liiceanu au o poziţie privilegiată acolo, la RTV, singurul post care s-a gîndit la un astfel de program.

Nu îmi propun să vă cîştig de partea fotbalului, domnule Baconsky, dar am o rugăminte. Lăsaţi-l pe Traian Ungureanu să îşi scrie mai departe superbele editoriale şi cărţi despre un sport a cărui frumuseţe n-o ghiciţi din trufie intelectualistă. Nu confundaţi brutalitatea din fotbal cu fotbalul, fiindcă nici noi nu confundăm creştinismul cu popiii securişti ori marii scriitori beţivi şi afemeiaţi cu literatura! Pe mulţi ne enervează Beckham, dar noi avem ochi şi pentru Robinho, şi pentru Guti, şi pentru Raul. Cum să vă spunem, ca să nu vă dezamăgim definitiv, într-un fel ei sînt Platonii şi Kanţii noştri!        

„Vezi Doamne, nu mai putea naţia noastră provincială dacă nu asista pe viu la marea chestie că 11 hăndrălăi în costume crem – echipa Real Madrid – coborau din avion şi se îndreptau spre Salonul prezidenţial” – Teodor Baconsky, Dilema Veche, nr. 143, 20-26 octombrie„Aştepţi minunea, înduri decenii de deziluzii şi totuşi nu ai de ales cînd e vorba de loialitate. Mă repezeam la paginile de sport ale ziarelor, iar ochii mei căutau rezultatul celor de la Tottenham. (…) E o formă de dependenţă. E o iubire monogamă, gen” – Salman Rushdie, Dilema Veche 

 

Comentarii (88)Adaugă comentariu

papageno (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 8:07

Domnule,Geambasu,ai dat-o in bara cu aricolul asta,vezi mesajele de mai sus,
Dumneata nu intelegi faptul ca emisiunile culturale,au si ele acolo 2-3 ore pe saptamina si apoi si acelea sa fie intrerupte?
As zice daca emisiunile culturale ar predomina in proportie majoritara atunci s-ar mai intelege revolta celor virusati de fotbal.
Dar asa,chiar sa nu lasam acolo o ora de emisiune culturala sa se desfosoare armonic?
Si apoi vii cu exemple de genul Umberto Eco sau Rushdie,dar din punctul dumitale de vedere;
Umbero Eco zicea ceva de genul ca pe el nu il preocupa prea multa inteligenta deoarece aceasta este limitata,din contra il preocupa prostia care este infinita;
atunci hai sa lasam in ora aceea de emisiune culturala,ca anumiti intelectuali sa analizeze prostia sa o defineasca ,sa o analizeze,caci daca ii intrerupem si aratam si mai multa si mai multa prostie si atunci cind credem ca am terminat cu aceasta ,tot mai mult apare,se duce spre infinit,nu mai scapam de ea;
Asa si cu articolul acesta.

rtv (7 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 9:03

Am incercat in ultimul timp sa evit contactul, cu presa de orice fel, inaintea si dupa unui/un meci important si rezultatul fantastic.
Daca nu ma credeti incercati si voi.
Pacat ca transmisiunile sportive sunt comentate tot de oameni din media.
Nu cred ca mai avem o presa sportiva in Romania.
Jalnic.

alin (7 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 9:16

Penibil cum incercau ziaristii sa scoata si ei o vorba buna despre aurolaci de la galactici.
Toti ziaristii sunteti de kkt. Numai minciuni scrieti, si sunteti corupti pana in maduva oaselor.

Nikolai (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 9:36

Acum inteleg unde bateti si care e directia ziarului acesta,domnule Geambasu, aparati gradul intelectual ( „mare” din pacate)al unei mare parti de cititori care va citesc.

Si da ,e o blasfemie sa compari o vizita a unei personalitati care a contribuit la istoria universala, cu o vizita a unei echipe de fotbal oricat de mare ar fi ea.

Cred ca sa fac o comparatie cu un alt tabloid, din pacate numai ziar de sport nu se mai numeste in ultimul timpziarul dumneavoastra, cred ca si Libertatea si-ar argumenta intreruperea unei emisiuni culturale, sau chiar sportive(off ce tragedie) daca ar ateriza in Romania , personalitati importante , marcante ale vietii sociale contemporane precum: Paris Hilton sau alte curve mondene

Si mai urli, oare de ce , generatie care vine e atat de batuta in cap?Oare?Viitor de rugina tara noastra are…

Poate romanii au ramas numai cu sportul, altii au ramas si cu sportul si cu hrana pt cultura, iar pe acestia din urma, cred ca i-ati jignit profund cu afirmatiile de mai sus.

Racul (27 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 9:41

Atentie mare: si basinile lui Plesu tot a H²S miros.

travis (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 10:18

d-le geambasu…ingrozitor articol.v-a trebuit mult sa-l concepeti?luati si bani pt asta? Dumnezeule mare….

mujotutun (49 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 10:25

Poate dl Geambasu ar avea dreptate daca aterizarea Realului era intradevar “Breaking news”. Dar nu era, doar se stia de atata vreme cand si unde vin. A fost o prostie a Realitatii. Daca ateriza un OZN la Otopeni ori daca aseleniza Realul, atunci da! Sau daca, D-ne fereste, se prabusea avionul. Imi pare rau ca dl Geambasu gandeste astfel. Si de asemeni i-as fi foarte recunoscator daca ar renunta le mantra aceea cu oamenii de cultura „morti dupa fotbal”. Este absolut irelevanta, iar recursul, psihanalizabil.

mujotutun (49 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 10:26

@Racul: din pacate gandurile tale miros a basinile lui Plesu!

MihaiM (4 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 10:29

Perfect de acord cu dl. Geambasu. Sa mai termine intelectualii astia cu indicatiile pretioase la adresa prostimii. Sa nu uite ca omu` nu traieste numai ca sa citeasca si sa mearga la teatru ori sa asculte ce-au de zis burtile lor esuate prin diverse studiouri TV. Iar rolul televiziunilor nu e acela de a sluji „publicul select”. Sut niste fatarnici si niste ipocriti la fel ca si o serie de mari actori care cu cativa ani in urma s-au ridicat impotriva telenovelelor ce invadasera micile ecrane, numindu-le prostii si kitch-uri iar acum nu mai prididesc sa joace in ele, lasand la o parte demnitate si valorile culturale in fata tentatiei banului. Fac pariu ca daca domnii mentionati de dl. Geambasu era invitati pe sume frumusele sa comenteze meciul sau sa-si dea cu parerea pe la diverse emisiuni, nu se mai ofuscau atata.
Ce sa spun, dupa o zi infernala de munca si probleme n-am voie si eu sa vad un meci ca trebuie sa-l ascut sughiturile lu` Plesu pe la TV. Si sa nu uite acesti invatati si doxati ca valoarea lor intelectuala si pretuirea publicului fata de domniile lor pot fi inlocuite foarte rapid de dispret din cauza unor accese de ego si a sentimentului ca daca stau toata ziua cu cartile in mana, atunci noi ceilalti le datoram vesnica supunere si recunostinta. Si sa mai tina minte ca aprecierile si sitma sunt ale celor care nu le pretind, indiferent cat de mult le merita pt ceea ce fac, caci la urma urmei, n-a fost lasat de Dumnezeu ca noi prostimea sa ne inclinam putin cate putin, in fata lui Plesu si altora, cu fiecare pagina scrisa sau citita de acestia.

travis (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 10:48

si mai are si pretentia ,prin motto-ul dumnealui ,sa invatam impreuna lectia bunului gust….cred ca d-l geambasu ar trebui sa mai invete si singur, daca pana la varsta asta nu a priceput ce e bunul gust

travis (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 10:54

pt MihaiM…Realitatea tv nu prea transmite meciuri .daca dumnealui vine de la munca si deschide tv-ul pe postul realitatea pentru a viziona meciuri…atunci mi-e mila.poate ar trebui sa va cautati un servici care sa nu va oboseasca mintea atat de tare…

F. Florin (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 11:08

Bravos domnule! Asmute lumea contra intelectualilor, ca „ei au distrus tara”. Spune-mi o tara civilizata, la care un post tv intrerupe o emisiune cu doua personalitati culturale, pentru a difuza imagini cu Barcelona sau cu alta „galaxie”. Cine a vrut sa vada Realul avea la dispozitie alte posturi care difuzau in exces imaginicu ei. Si, ce bani si audienta a castigat Realitatea TV, pentru ca cei care se uitau la emisiune nu erau interesati de Real M. Cred ca a pierdut si pe putinii telespectatori din momentul acela. Tin cu Real din copilarie, dar nu amestec lucrurile. Sa nu ne mai ascundem propriile complexe sub masca superioritatii si a ironei. Dar tinta dumneavoastra e bine aleasa: cei care pretind ca le stiu pe toate. Articol mediocru pentru oameni mediocri!

JOSE (99 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 11:26

„Ce sa spun, dupa o zi infernala de munca si probleme n-am voie si eu sa vad un meci ca trebuie sa-l ascut sughiturile lu` Plesu pe la TV.”

MIHAI, fraza asta a ta imi aminteste vag de scandarile terifiante din anii 90: noi muncim, nu gandim si moarte intelectualilor. Scandari perpetuate apoi de politicile guvernamentale de a acorda salarii extrem de mici tinerilor intelectuali indiferent ca lucreaza in invatamant, sanatate, cercetare etc.

Nimeni nu te poate opri ca atunci cand vezi urma de intelectual pe vreun canal tv sa schimbi canalul. Sau ziua ta de munca a fost atat de obositoare incat nu mai ai forta nici sa schimbi canalele cu telecomanda. Te informez in cazul asta ca nu munca fizica e cea mai istovitoare ci, bravos, munca intelectuala. Nimic nu poate compensa stressul pe care il suportam noi.

Un domn cu initialele G.B., de formatie direcor de marketing si relatii publice la stana, in timpul liber politician si presedinte de echipa de fotbal se exprima deunazi cam in aceiasi termeni ca si tine. Ideea era aceeasi: sane mai lase intelectualii cu declaratiile si sfaturile lor ca prea mult au condus ei tara, acum trebuie cineva care sa dea cu pumnul in masa.

Se preconizeaza dictatura proletariatului RELOADED (ca in Matrix, film pentru „intelectuali”). Nu e nimic noi putem pleca din tara pena va calmati si veni ulterior cand va vei da seama ca rolul nostru e tocmai cel de a forma opinii si de a conduce „clasa muncitoare, mandra ca un soare”

geamby (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 11:32

nu te lasa geambasule…arata tot ce poti….adica mai nimic.:))

vermeer (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 11:44

ar fi interesant si foarte edificator sa aflam si opinia lui Andrei Plesu… un astfel de tip atat de inteligent si istet in acelasi timp ne-ar fi adus cu picioarele pe pamant si, probabil, pentru cateva minute, ne-ar fi lasat sa dam in minge 🙂

KORG (7 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 11:50

adevarul e, ca sintem penibili in unele momente…… in fond a venit o echipa de fotbal…. nimik altceva….. Noi romanii ne-am facut ,,un obicei” de a linge cururi oricit de curate sau murdare ar fii ele…..( a se citi presa) am fost, sintem, si vom fi fara pic de ,,minima” demnitate. Sa faci reportaj cu ce maninca fiecare jucator…. cum se beseste….. in ce ton se beseste mi se pare cam penibila treaba….. sint microbist!!!! dar de cele mai multe ori stirile de sport (in speta real…) cam lasa de dorit….

Filip Eftode (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 12:01

Hai ca ai trintit-o bine cind compari Realul cu Papa Ioan… Si inca si mai bine suna expresia precum ca „handralaii: de la Real sunt Platonii nostri. Asta chiar ca e buna maxima. Da oare nai face mai bine sa-i intrebi pe alde Guti&CO daca au auzit cite ceva de Platon. In fine, Geambasule, ai facut-o lata!

cristian.geambasu (913 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 12:14

V-am citit cu mare atentie mesajele si foarte multe nu cred ca ar mai fi de adaugat. Ma asteptam sa existe reactii si negative, pe multe le-am inteles. Nu si pe cele care denota ipocrizie si o falsa intelegere a fenomenului in discutie. Am observat ca unii imi reproseaza lipsa neutralitatii, fiindca sint colaborator al postului cu pricina. Mi-am asumat o doza de subiectivism, dar si o mai buna cunoastere a lucrurilor ce se petrec acolo, din interior. Asta apropo de felul in care se lucreaza la un post de stiri, unde e posibil ca realitatea prozaica sa intrerupa citeodata discursurile cele mai savante. Daca unii dintre voi citeau mai cu atentie articolul meu, observau ca de la bun inceput am recunoscut excesele comise de presa cu prilejul descinderii Realului la Bucuresti. Ce voiam eu sa-i atrag atentia dlui Baconsky era tocmai privirea simplista si depreciativa pe care multi intelectuali subtiri o au asupra fotbalului. Ca le pute o chestie pe care nu s-au obosit sa o inteleaga, asa cum au facut-o altii mai cu mot decit ei, vezi cele citeva exemple citate. Vreau sa-i linistesc pe cei de virsta mai frageda, Traian Ungureanu nu a dat limbi nimanui inainte de ’89. Dimpotriva, tocmai de aceea a si plecat din tara in ’87. Mai sint unii care tot ameninta ca migreaza catre concurenta daca mai scriu/scriem si altceva decit minutul si scorul. Asta apropo de lectiile despre cultura pe care mi le dau tot felul de academicieni de pe aici, de pe cimpia blogului.Imi pare rau, dragostea cu sila se numeste viol!

Reddog (104 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 12:19

Adevarul e ca fotbalul nu e mediatizat pe degeaba. Exista interes. Chiar exagerat. Oricum putem spune ca s-a exagerat cu Real Madrid, dap pe de alta parte uitati-va ce face Real cand merge in China…sa vedeti acolo isterie.

MirceaZ (34 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 12:28

Superbe unele aspecte ale articolului tau, in special cel cu respingerea fenomenului fotbalistic din trufie intelectualista. Si, asa cum mai spunea cineva, n-ar fi multe de adaugat.
Totusi, am doua cuie impotriva lui:
– unul: n-ar mai trebui sa treceti partea cu nivelul de educatie al romanilor la „diverse”, pt ca aveti o datorie fata de public si nu cred ca un articol despre handbal, baschet sau chiar un reportaj inteligent despre fotbalul international e mai putin interesant pt acesta decat nivelul de silicon la care a ajuns nu stiu care duduie, care-a avut o relatie incendiara cu nu stiu care fotbalist…
– doi: or fi televiziunile conduse dupa principii financiare si editorialiste, dar asta tot nu scuza intreruperea unei dezbateri sociologico-filosofico-psihologice (mai pe scurt, erudite) cu prezentarea venirii lui Real la aeroport. Se cunostea ora posibila a sosirii si, in consecinta, se putea aloca un spatiu doar pt asta, daca intr-adevar tinea cineva sa vada cum coboara din avion niste fotbalisti, fie ei si galactici.

JOSE (99 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 12:37

TSSS…..un anumit editorialist al gsp s-a trezit putin suparat dimineata asta.

Problema de fond este insa alta, pe care nu ati atins-o in articolul dvs. Reactiile negative pe care le au Baconsky si altii ca el la adresa acestei invazii mediatice a fotbalului, se datoreaza in primul rand modului in care fotbalul este reflectat de catre presa sportiva din romania. Cuvantul „tabloidizare” reflecta perfect ce se intampla. Scuza ca „asta cere publicul” nu sta in picioare pentru ca daca ar dori sa fie informat despre mondenitati si-ar cumpara libertatea sau s-ar uita la acasa tv. Dar e mult mai usor sa scrii ce gagici a mai agatat mutu, ce a mancat lobont la micul dejun decat sa scrii un articol de analiza sau chiar sa faci un reportaj de calitate.

E firesc ca la aceasta promovare excesiva a mondenitatilor si suburbanului din sport (vezi scandalul grotesc meme/iancu) unii sa aiba reactia dlui Baconsky. Deci daca ar fi sa cautati un raspuns la intrebarea legata de ce ii provoaca dezgustul dlui Baconsky fata de fotbal, raspunsul l-ati gasi in ograda dvs., in calitatea execrabila a presei sportive romanesti.

Datorita felului in care il promovati dvs. fotbalul a ajuns sa fie receptat ca un fenomen aflat in zona manelelor, a gastilor de cartier si a subculturii tip atomic tv

P.S. sper ca ati inteles ca nu ma refer la dvs personal ci, global, la presa sportiva din romania in primul rand cea audiovizuala

MirceaZ (34 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 12:52

PS: subscriu si la post-ul lui Jose, daca intereseaza pe cineva.

Valentin (9 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 13:09

Domnule Geambasu,
Oarecum off-topic si totusi apropo de Liiceanu, vad ca presa face in fiecare zi un „apel catre lichele”: concret, de ce apelati zilnic la licheaua Mitica Dragomir, pentru a-l chestiona vis-a-vis de ce se intampla in fotbalul nostru? In loc sa-i cereti zilnic demisia si, eventual, trimiterea in judecata, in loc sa cereti autoritatilor demascarea acestui trepadus al fostului (si actualului?!) aparat comunist, voi, presa, ii cereti parerea despre lucruri legate de fotbalul romanesc. Chiar reprezinta ceva, pentru cineva, parerea lui Mitica Dragomir? Raspunde el vreodata sincer, sau mereu in functie de cum ii dicteaza interesul? Si, chiar dincolo de ce raspunde el, domnilor, de ce il intrebati???
Inteleg ca fostul PCR este in perfecta stare de conservare, in cadrul actualei clase politice, inteleg ca cei ce au smuls dinti si gingi cu clestele de cuie, vreme de 45 de ani, (nu) voteaza acum (din motiv de chiul), intr-o veselie, in cele doua Camere, dar nu inteleg: de ce le cerem parerea??? De ce li se mai intinde un microfon la gura??? Stiu, am inteles, suntem in imposibilitate de a reactiona cumva pentru a scoate tara asta din post-comunism si de a o aduce in pre-capitalism, dar totusi, NU NE PUTEM ABTINE SA IL INTREBAM PE MITICA CE CREDE DESPRE STEAUA-REAL SAU RAPID-PSG??? Si-asa omul e pe langa fenomen. Nu intelegeti ca ii miroase gura, nu intelegeti ca oamenii ca el, cu fiecare vorba spusa, ii insulta pe cei morti acum 17 ani?
Cum comentati?

DJ TROR (4 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 13:16

Traian Ungureanu n-a dat limbi inainte de ’89 dar o face acum cat pentru zece perioade ceausiste va faceti ca nu intelegeti ? Pentru Geambasu care e cam greu de cap si se face ca nu intelege, TRU e „scribul de curte” al Basescului.

JOSE (99 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 13:17

Good point Valentin, foarte bun post.

Ma indoiesc insa ca dl. Geambasu care este o personalitate de tip britanic (nu vreau sa spun ca este un gentleman, ci un adept al stilului kick and run- lanseaza provocarea si pleaca) iti va raspunde.

In fond asta nici nu conteaza, important e ca descoperim ca suntem destul de multi care avem aceleasi pareri si facem cam aceleasi judecati de valoare

BBC (2 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 14:08

Domnule Geambasu,

acum stiu de ce nu imi place emisiunea realitatea sportiva, desi moderatorul e baiat dragut si cu bun simt.
Nu e nepriceput profesional si arogant cum sinteti dumneavoastra si toti becalii cu suporterii lor cu tot, si aici includ si echipa mea de suflet ajunsa pe mina dineiilor si mititeilor.
Faptul ca TRU si Cosasu, si pina si eu am scris la Dilema Veche ca cititor NUMAI despre fotbal nu inseamna ca poti sa intrerupi o emisiune in care intelingenta si cultura celor de acolo era mai multa decit pe toate stadionaele, impreuna. Pentru ce: sa vedem un atlet ca se scobeste in nas sau unde se mai poate scobi
Anul acesta m-au asteptat tiganii la iesirea din stadion si mi-au aplicat citeva zeci de bocanci in cap si mi-au rupt coastele, dar ziaristii sportivi nu au vazut nimic, pentru ca nivelul lor intelectual e acelasi cu al tziganilor care nu pot fi condamnati ca ei nu au avut acces la educatie, dar dumneavostra ati avut. Si atunci imi pare rau de taxele platite la stat, cind vad semidocti pedanti.

Crishti (15 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 14:29

Mda, e poate de inteles frustrarea d-lui Baconsky, de multe ori se intampla sa urmaresti interesat o emisiune si ea sa fie intrerupta de cate o „breaking news” care te poate lasa rece… Dar de aici si pana la a cobori fotbalul la nivelul derizoriului (chiar daca la noi in tara la nivelul asta se afla)…
De fapt, asta e si rostul articolului…acela de a arata ca si fotbalul poate starni pasiuni in mintea unui intelectual si ca poate produce unele momente care cu usurinta pot deveni subiectele unor carti sau filme… Si Realul se afla in situatia respectiva. Nu totul e becalizat, MM-izat, borcizat, miticizat etc. De fapt, toti baietii astia care distrug imaginea fotbalului romanesc nu sunt altceva decat niste simple musculite. Oricati frati de sange si-ar face ei, pupincuristii, printre marii conducatori, vom vedea cati vor mai fi retinuti dupa cativa ani in scrierea istoriei acestui sport. Poate cand vor disparea aceste personaje si jurnalistii care ii cultiva, va putea fi si prea- maretul domn Baconsky sa fie contaminat de microbul acestui sport… Si atunci va intelege.

mytouche (9 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 14:35

Ce atita polemica pe o stare de fapt ce exista peste tot acolo unde exista fotbal de performantza!
Sa nu se mai lamenteze mariile sale „oamenii de cultura”, nu am vazut si nu am citit nicaieri un protest al oamenilor de cultura si arta, impotriva indobitocirii telespectatorului cu tot felul de cretinatatzi agramate si lipsite de gust cu care sintem intoxicatzi ora de ora, 24 din 24 ……… sint de inteles domniile sale, dar acest fenomen este prezent si in italia si in franta si in spania si in anglia, etc. etc. ………. din nefericire, cultura are o „acoperire” de citeva procente in plan, national, european, asiatic, mondial …… daca am fi cu totzi oameni de cultura, unde ar mai fi farmecul unui roman „razboi si pace” cind ar fi existat mii si mii de versiuni si abordari …….. toate similare si simultane???
Sint sportivi cu mult mai disciplinati si mai kinuitzi de „ofensa” fotbalului, dar aici este paradoxul ………. fotbalul este unic in felul lui …….. este o continua skema logica, extrem de variabila si mereu in skimbare …….. de aceea place.

Vlad Alexandru (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 14:43

Este firesc domnule Geambasu ca reactiile unei persoane sa fie determinate de mediul si circumstantele care-i compun spatiul vital. Ceea ce dumneavostra numiti „intelectualism subtire” poate fi extrem de usor reluat in sens invers si clasat ca „ignoranta profana”. In masura in care cereti ca sportul in general si fotbalul in particular sa fie privite in complexitatea lor emotionala si culturala(in sens de value-creating), nu vad de ce adoptati tehnicile terorismului jurnalistic, folosind exact armele pe care le repudiati. Din pacate, articolul dumneavoastra, desi bazat pe o realitate palpabila, derapeaza intr-un amalgam de acuzatii inchizitorii si omisiuni indulgente. Sigur, ratingurile conteaza in lumea in care dumneavoastra va invartiti, sigur, venirea Realului la Bucuresti e pentru dumneavoastra comparabila cu venirea Papei(dupa cum, probabil, o finala romaneasca de Liga Campionilor ar depasi cu mult ca importanta o finala mondiala intre state – a se citi un razboi, „mic si neinsemnat”, vorba lui Pleve), dar asta nu inseamna nici pe departe ca „Raul e Realitatea”. Apropo, vi se pare o realitate tot atat de „excesiva, falsa si vecina cu ridicolul” si faptul ca d-voastra aveti un nivel de salarizare cu mult peste media retribuita unui medic? Sau poate ca, in opinia d-voastra, accidentarea lui Cicinho e comparabila cu accidentul vascular cerebral? Mai exista si alte realitati domnule Geambasu, v-ar face bine, macar pentru viitoarele „razboaie” intelectuale, sa iesiti din „raulitate”. Este, desigur, parerea unui „excesiv”, a unui „academician pe de aici”, care nu intelege sa zica „asta e!, si daca nu iti convine fuck off”. O sa va urmez totusi sfatul, oferind dezgust salbei de exagerari. Chiar, dumneavoastra de ce nu ati facut acelasi lucru?

Robert Bila (1 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 16:13

Pe cand o „stire” pe prompter, jos, acolo, in timpul unui Real Madrid – Nu Stiu Cine, stire care sa ne anunte lansarea unui volum de versuri sau aparitii unei carti, chiar deosebite? Si eu cumpar zilnic Gazeta, va citesc si pe net, dar domnule Geambasu, haideti sa fim seriosi. Unii (si aici cu parere de rau recunosc ca uneori si eu) se enerveaza atunci cand fotbalul este intrerupt 5-6 secunde de o reclama la bere sau la nu stiu ce glet. Va imaginati un pic care ar fi reactiile la o reclama a unei aparitii editoriale a unei carti scrisa de domnul Plesu? A fi mare consumator de fotbal nu inseamna ca suntem si dobitoci. Nu ne dezamagiti. Deja spatiul alocat fotbalului pe la tv este mai mare comparativ cu emisiunile de cultura adevarata, nu le mai intrerupeti pe acestea din urma ca sa vedem cum se isterizeaza unii la aparitia lui Real. Pentru asta sunt Stirile sportive. Oare?
Si inca ceva: ati observat ca cei care sunt de aceeasi parere cu mine isi dau numele adevarat si nu se ascund in spatele unor pseudonime? Chiar nu va dati seama de ce inseamna asta? Si va mai mirati de violenta pe stadioane si in societate!

Zoltika61 (3 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 17:44

emilian-de acord cu tine.
Daca Realitatea T.V.,stia ora sosirii Realului,nu trebuia sa programeze alta emisiune.Si atunci acum puteam sa povestim despre alceva.

ROSIN (67 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 19:50

Vede-ti, de-asta imi placeti ca Gazetar! Cand doriti, puteti vedea mai departe decat ceilalti. Majoritatea patimasilor fotbalului nu sunt interesati de cultura, bineinteles ca nu-i un lucru bun dar asta-i REALitatea. Faptul ca unii scriitori, savanti, filozofi, analisti, ziaristi sau alte genuri de intelectuali ridiculizeaza si infiereaza tot ceea ce inconjoara ” sportul rege” iarasi nu-i bine insa si asta reprezinta „Realitatea”. Nu cred ca daca omenirea ar fi practicat doar tenisul si golful atrocitatile secolului trecut n-ar mai fi avut loc. Real Madrid reprezinta un Everest in sport si e normal ca romanii sa se bucure daca l-i se ofera ocazia sa-l poata admira. Steaua, insa, trebuia sa se opreasca din admiratie in timpul jocului si sa evolueze la randament maxim, cred ca poate mai mult decat ne-a aratat. In concluzie: ideal ar fi ca toata lumea sa fie interesata atat de cultura cat si de fotbal, nimeni nu poate impune insa acest lucru si nici nu s-a dat pana azi vreo lege in acest sens. Doar dragostea fata de ceva anume conteaza si ne tine pe toti in viata , indiferent ca ea se manifesta in tribuna, in biblioteca sau oriunde altundeva. Unii detestam, totusi, sa fim violati chiar si de catre bibliotecare.

ROSIN (67 comentarii)  •  21 octombrie 2006, 22:45

Urmaresc chiar in acest moment finala „Mari Romani” de pe TVR1, unde desi l-am votat pe Eminescu se pare ca va castiga, totusi, Stefan cel Mare. Asta inseamna ca poporul roman e unul insetat de sange, necrutator cu dusmanii sau credincios, cumva? Ma indoiesc. Chiar daca Mihai Viteazu va iesi pe locul 2 iar Eminescu abia al treilea, cred ca-i un lucru bun faptul ca ideea de Unire si necesitatea de cultura nu-i sunt total indiferente.

Racul (27 comentarii)  •  22 octombrie 2006, 0:26

Sosirea Realului la Bucuresti a fost un non eveniment, dialogul Plesu-Liiceanu un non eveniment, intreruperea unuia pentru a-l difuza pe celalalt de asemenea un non eveniment.

Dl. Baconsky a scris despre un non eveniment.

Dumi-BV (75 comentarii)  •  22 octombrie 2006, 12:43

degeaba mi-ati sters mesajul tot jalnici sunteti

Dumi-BV (75 comentarii)  •  22 octombrie 2006, 12:50

Armata ultra a murit de mult

Daniel (3 comentarii)  •  23 octombrie 2006, 15:27

Dle Geambasu,

Sper ca ati urmarit prima parte a emisiunii domnilor Liiceanu si Plesu de aseara pentru ca era ocazia ideala sa vedeti cat de penibil si jalnic ati fost in articolul acesta. Nu-i amestecati pe Rushdie, Hornby si Llosa in ciorba dvs. inepta. Pentru ei, Raul, Henry sau Ronaldinho sunt fotbalisti, iar Platon sau Kant filosofi ce suporta mai greu pluralul dvs. neadecvat… Altfel spus, oamenii aceia au simtul ridicolului si al nuantelor. Dvs. nu! Cel putin de data asta…

Cu stima!

alo, "elita"!? « (774 comentarii)  •  5 august 2007, 14:16

[…] citeste tot articolul […]

Comentează