Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Naţionala în exil

Stadionul fără cusur şi publicul perfect nu s-au descoperit. Există cîteva oferte tentante pe piaţă – Barcelona, Madrid, Liverpool, Paris, Amsterdam, dar şi în soarele de acolo găseşti pete. Catalanii au boală pe castilieni, englezii protestanţi pe englezii catolici, francezii […]

duminică, 8 octombrie 2006, 1:46

Stadionul fără cusur şi publicul perfect nu s-au descoperit. Există cîteva oferte tentante pe piaţă – Barcelona, Madrid, Liverpool, Paris, Amsterdam, dar şi în soarele de acolo găseşti pete. Catalanii au boală pe castilieni, englezii protestanţi pe englezii catolici, francezii vechi nu-i suferă pe francezii noi, flamanzii pe şlefuitorii de diamante. Prin definiţie, stadionul înseamnă un spaţiu al refulării, un loc în care te manifeşti liber. Strigi, aplauzi, te lamentezi, plîngi, rîzi, înjuri. Totul e permis pînă la agresiune. Nici la noi lucrurile nu diferă prea tare. La tot ce-i universal valabil, adăugăm culoarea locală. Mai mulţi nervi, mai multă mizerie. Aţi auzit doar, Adi Mutu eşti o mizerie! Cu bis pentru Mircea Sandu.

Bucureşti, Constanţa, Craiova, Timişoara. Adică România, chiar dacă unii au altă părere. Unde ar fi mai bine, mai sigur şi mai civilizat? Mai nu ştiu cum, astfel încît băieţii, sensibilii noştri fotbalişti, să se simtă în largul lor? Aşa ca într-un club de noapte sau într-o cîrciumă de 5 stele. Acolo nu te fluieră nimeni, le fluieri tu pe fete. Ce le-ar trebui dragilor, sensibililor noştri tricolori? Un clopot de sticlă, un turn de fildeş, o arenă subacvatică unde auzi numai murmurul planctonului?

Nu e plăcut să fii înjurat, dar face parte din meserie. Ştim cum e. Sînt locuri mult mai plăcute pe pămînt decît România, Bucureştiul. Ştim şi asta. Şi nouă, dragă Cristi, dragă Adi, ne-ar plăcea să trăim şi să muncim la Roma, la Florenţa, pe Riviera franceză, în Bretania ori pe malul Tamisei. Soarta, profesia şi poate inerţia ne obligă să suportăm România, Bucureştiul. Noi nu plecăm scîrbiţi cu primul avion cînd ni se strigă de mamă, de nevastă, de copii, cînd încep asfaltările, francofoniile. Stăm pe aici, ne facem treaba, înghiţim praf, aşteptăm integrarea şi calificarea. Voi jucaţi aşa şi aşa, sînteţi în grafic, putea fi şi mai bine, dar vă arătaţi prea sensibili.

O veste proastă! Nu putem inventa alt public. Altă ţară, nici atît. Oriunde veţi merge, atunci cînd veţi juca prost, veţi fi fluieraţi. Mai puţin la Timişoara şi la Craiova, mai mult la Bucureşti. Să-i lăsăm pe jandarmi să rezolve ecuaţia violenţei, iar voi vedeţi-vă de treabă! Doar dacă nu cumva alegeţi să mergeţi în Bulgaria sau în Ungaria. Naţionala în exil, în semn de protest faţă de atitudinea suporterilor. Ăsta gest de revoltă! Totuşi, v-am propune unul şi mai tare. Calificaţi-vă en fanfare, cu victorii la olandezi şi la bulgari, umiliţi-ne cu rezultate entuziasmante şi meciuri mari! Apoi, puteţi pretinde şi statuie, cum făcea Hagi pe timpuri. Şi cînd ne uităm la voi, parcă îl înţelegem!

Comentarii (270)Adaugă comentariu

daniel (9 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:28

exreaordinar acest articol
felicitari cristi!

Grasu (3 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:29

Foarte tare articolu`. Are dreptate nea` Geambasu… Dupa ce a fost injurat, Mutu nu trebuia sa ceara schimbare, ci sa faca semne disperate spre arbitru, sa intre in teren si sa dea vreo doua goluri… Daca dup-aia le arata degetul mijlociu alora care l-au injurat, nu mai avea nimeni ce sa-i reproseze… Asa, a ramas doar cu ideea ca in loc sa fie 3-0 a fost 2-1 si in loc de 3-1 era sa fie 2-2.. Norocu lui ca romanu e iute la manie, dar uita repede…

paul (10 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:29

dream, eu nu dau lectii, doar ma uit si ma minunez. civilizatia nu se castiga, ea tine de educatie.

calin (28 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:29

nu cred ca Goian, Fl. Petre, Rat, Marica au fost aposttrofati sau injurati, de ce? pentru ca ei au demonstrat ca joaca pe pentru tara, Mutu, dupa gestul facut, nu cred ca va fi vazut prea bine de acum incolo, s-a purtat de parca national era proprietatea sa. si de cind e mutu antrenor-jucator la nationala sa decida cind si cind sa nu iasa ?

Oli (10 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:30

Caracter. E totul despre caracter. Pe asta il ai sau nu il ai.

Inclin sa cred ca Mutu nu-l are. Cum nu-l are nici Piturca.
Ma voi explica: un fotbalist de caracter traind patania lui Mutu aseara s-ar fi uitat taios in tribune, n-ar fi scos un cuvant (o privire ar fi fost de ajuns), s-ar fi sters de sange si flegme si ar fi intrat in teren sa mai dea un gol.
Mutu a ales calea usoara. Schimbare. Deplorabil…
Iar penibilul si nevertebratul Piturca nu a avut nimic de spus… A incercat o tragere de mana…
Cu aceasta atitudine Mutu va fi fluierat pe orice stadion din Romania (si as spune ca mai ales la Timisoara). Pe orice stadion cu ROMANI se asteapta altceva de la el si de la colegii lui.
Sa joace si sa lupte!

paul (10 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:33

grasule, problema e ca mutu a fost injurat dupa ce daduse un gol. poate ce ar fi fost frumos sa dea vreo 7, vreo 10 pase de gol si sa faca faze gen ronaldinho, dar in conditiile de fata ma multumesc si cu un gol, al 21-lea pt echipa nationala. si cand iti mai si spargi capul luptand pt Romania, iar ca multumire esti injurat, cred ca te mai si saturi.

calin (28 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:33

doar pe Ghencea trabuie sa joace meciurile importante ca aici publicul nu face favoruri, pot sa te faca praf, daca vii doar ca sa faci valuri, sau te pot ridica in slavi daca simt ca dai totul pentru echipa. Alte stadiona nu se compara cu Ghencea, deoarece acolo pina si aerul e imbibat de glorie

paul (10 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:38

calin, meciul de ieri a demonstrat tocmai opusul spuselor tale. coman, petre, si mutu au fost injurati, desi au jucat bine si au luptat tot meciul.

ajur (7 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:39

vocea americii

poate ne spune dl Geambaşu însuşi. Dacă chiar crede sincer în cele ce a scris îmi rezerv dreptul să-l respect mai puţin. Ar fi cazul să revină şi să nuanţeze puţin. Repet NIMIC NU JUSTIFICĂ COMPORTAMENTUL SUBURBAN, nici măcar fiţele obişnuite ale lui Mutu şi chiar Chivu, cu atât mai puţin Dani Coman care chiar este un tip serios şi conştiincios.
Aşa că mingea e la dvs d-le Geambaşu…

Dumi-BV (75 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:42

De ce nu face nimeni un articol despre Dica,Dica nu este un fotbalist Dica este un antifotbalist, asta nu inseamna ce e un fotabilst prost(la fel cum antieroul nu e acelasi lucru cu the bad guy)Dica are momente cand da un sut bun, cand bate bine o lovitura,dar cu aceste calitati nu ai ce cauta la nationala.Dica este tipul de jucator pe care englezii l-ar studia si-ar spune NU ASA,Dica nu fuge, Dica nu dribleaza Dica nu deposedeaza.Cu toate acestea el este titular in nationala Romaniei.Multi se intreaba: de ce? Raspunsul are 2 cuvinte si-un breton:Victor Piturca

paul (10 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:46

cred ca raspunsul il gasesti daca te uiti la nr de goluri marcate de el, si nr paselor sale de gol din acest inceput de sezon.

Dumi-BV (75 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:48

Prea putin fata de ce au realizt alti jucatori ofensivi din Romania ignorati de Piti

Beware of dog (5 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 19:58

geambasul echivaleaza Romania cu steoaia, or, asa ceva este o crima, este antiromanism militant; nu toti romanii sunt au mentalitate de hoti, nu toti romanii sunt lipsti genetic de spirit critic si avizi sa castige cu orice pret si prin orice mijloace, nu toti romanii sunt iubiti in ghena; steoii sunt o forta de ocupatie pasiva, care se multumesc sa polueze Romania asteptand apoi ca ea sa sucombe sub jegul lor, niste femele in rut pe care fecali le poseda psihic in fiecare seara, cu sticla tvului pe post de prezervativ; martorii lui fecali i-au injurat pe Mutu si pe toti ceilalti nefecalizati, dar l-au aplaudat pe dica, de departe cel mai prost de pe stadion, un individ a carui prezenta in zona parea inexplicabila

Beware of dog (5 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 20:05

@paul
steoaie creata, (piz)dica a marcat de 5(cinci!) ori din lovituri de la 11m metri furate din cutia milei

ionut (2 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 20:07

as vrea sa ii intreb pe timisoreni ,daca sunt suporteri adevarati ai echipi nationale de ce nu au venit sa sustina echipa nationala la bucuresti?Din cauza distantei prea mari?Taceti din gura ca in ultimul timp ati facut tara de ras prin gesturile de rahat gen(nu ati lasat suporterii stelei sa se bucure in centru),sunteti penibili si frustrati.Luatii voi pe mutu,gheara,beinur,sandu,mitica si pupativa cu ei ,dar sa nu uitati ca la sfasit ULTIMUL SA STINGA LUMINA.

Dumi-BV (75 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 20:36

Din pacate un singur lucru e sigur.Vor mai trece multi ani pana sa mai traim atmosfera de la acel Romania-Danemarca cu 60000 de oameni in tribune,cu suporteri din toata tara.A fost un meci in care nationala ne-a facut de ras dar eu unul acolo pe stadion am fost mandru ca sunt roman

cristian.geambasu (913 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 20:51

Incerc o concluzie. Am observat ca articolul a avut multe mesaje pozitive, ceea ce in schimb i-a enervat pe unii, care imi reproseaza ca am scris in intimpinarea dorintei suporterilor. Ca ar fi un soi de abdicare, de concesie in fata golaniilor, de parca oamenii care citesc aici si intimplator sint si de acord cu punctul meu de vedere ar fi musai vreo pegra, in vreme ce contestatarii/circotasii sint numai instante intelectuale. Nu am vrut sa cint in struna nimanui, nu o fac niciodata, de-aia sint si atit de simpatizat, dragilor, dar asta e parerea mea. Totusi, noi scriem pentru niste oameni vii, care au un orizont de asteptare de la noi, deci nu e nici un pacat sa nu iti calci cititorul pe cap fara motiv. Resping violenta verbala si fizica, de aceea am spus ca aici politia si jandarmeria trebuie sa-si faca treaba. Punct. Restul sint amanunte, inclusiv acela ca am primit niste mici lectii de lingvistica, desi cel care imi trimite extrasul din DEX daca citea atent primul sens al termenului”refulare” observa ca polemica e inutila. Cit despre fala dilema Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-restul tarii, deja m-am plictisit sa ma justific pentru lucruri pe care nu le-am gindit, spus sau scris. De ce sint astefel de reactii cind se pun pe tapet astfel de subiecte ma intreaba un critic constant? Destul de simplu, fiindca subiectul exista si este delicat. Cineva imi sugereaza sa reinvatam lectia bunului gust continuta in motto-ul blogului. Dar, domnule blog-ist, unde ati observat o renuntare la acest principiu, ce vi s-a parut in neregula din acest punct de vedere cu articolul care nu spune decit ca avem o generatie modesta de fotbalisti, mofturosi si viciati, care reactioneaza rau la manifestarile suporterilor, nici mai buni, nici mai rai decit altii din tara? Iar in materie de vis a vis cu suporterii, dati-mi voie sa ma exprim, am ceva experienta in 15 ani de meserie, pe teren, in contact direct cu ei, nu din povesti de pe blog. Inca o data multumiri celor care m-au sustinut si regrete (nu eterne) adresate celorlalti. Hamalilor caratori de mizerii le recomand sa schimbe blogul.

Clubul Tricolorilor (35 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 21:01

@Cristian Geambasu
Da. Buna concluzie. Am o singura intrebare.
Pe al cui blog sa migreze hamalii caratori de mizerii?

Cu respect

Mircea Visan
Clubul Tricolorilor
http://www.clubul-tricolorilor.com

Bogdan (4 comentarii)  •  8 octombrie 2006, 21:47

Pentru Sohil… Inteligent in sensul in care nu se mai uda lumea cand apar „star”-urile Romaniei pe teren sau pe sticla, ci un public care a cam citit domnule Sohil ca interesele acestei generatii sunt cu totul altundeva decat pe terenul de fotbal – recte: imagine, publicitate, bani. Iar faptul ca publicul a devenit mai inteligent se vede cu atat mai mult din numarul celor care au fost prezenti pe stadion… crestere grad de inteligenta => scadere spectatori in tribune & sanctionarea unei generatii lipsite de rezultate si de nu de putine ori de caracter… iar reactia publicului prezent, desi peste limita civilizatiei nu este neaparat anormala – este vorba de acelasi fenomen de sanctionare pomenit mai sus.

Multumesc pentru apelativul „oarecare”… cat despre fundul Europei si alt bullshit anti-nationalist, nu o sa devenim sfintii Europei ridicand in slavi valori indoielnice – fie ele pe terenul de fotbal sau aiurea….

vocea americii (17 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 0:23

N-am citit toate raspunsurile, dar ma indoiesc ca cei care critica intr-un fel sau altul articolul d-lui Gambasu le ia in mod explicit apararea fotbalistilor. Eu cel putin sint de acord ca fotbalistii de azi (ca probabil din totdeauna, si de pretutindeni) au aere de vedete, mai mult sau mai putin justificat. Ce spunem noi (eu cel putin) e ca se pare ca nici macar nu va dati seama, d-le Geambasu, ca implicit articolul cumva binecuvinteaza tacit mitocania. Adica vreti sa spuneti ca stadionul e stadion, nu e sala de opera. La stadion se injura, la opera se asculta in liniste. De acord. Problema e ca la noi s-a ajuns sa se injure gratuit, fara nici un rost, apartenenta unei galerii (sau factiuni a unei galerii) a devenit religie, iar bataia cu jandarmii o datorie. Si nu numai la stadion. Peste tot.

Am numarat partile rele pe stadioanele lumii si am vazut ca sint numeroase, la fel ca la noi. Haideti sa le numaram si pe cele bune, vreti? De cite ori ati vazut intregi stadioane in Anglia, cintind imnul echipei? De cite ori le-ati vazut la noi? De cite ori ati vazut fair play pe stadioane in Europa, si de cite ori ati vazut la noi?

catalin (54 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 0:32

Sa joace in SPANIA 🙂

catalin (54 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 0:35

PRESEDINTE FRF: G.POPESCU + Dep. MARKETING
ANTRENOR: UN SUPORTER
ECHIPA
PORTAR: Coman ( Lobont)
FUNDASI: Badoi (Ogararu), Goian(Tamas), Chivu(Ghionea), Rat
MIJLOCASI: Buga(Fl.Petre), Lazar (Paraschiv),Radoi, Mutu (Dica)
ATACANTI: Marica(Ganea), D.Niculae (V.Badea)

Nu gasesc acum inlocuitori pt Radoi si Rat. Poate ma ajutati .

vocea americii (17 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 1:14

Catalin:

Nu-i chiar rea echipa, numai ca pune-l pe Badea titular, si scapa de Fl. Petre. Pentru Radoi, Ovidiu Petre. De asemenea, pe posturile de mirlani, ori Goian si Ghionea impreuna, ori Tamas si Chivu impreuna. Secundul lui Rat, evident Petre Marin. Buga nu stiu daca e foarte nimerit mijlocas dreapta.

vanfootball (8 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 1:20

Si scoate-l pe G.Popescu din schema. Daca totusi il vrei acolo, gaseste niste posturi si pentru fratii Becali, ca altfel nu se poate.

Inlocuitor pentru Rat ar putea fi Pulhac.

Cosmin (6 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 1:30

FRF-ul este de vina…mai ales pt proasta strategie de organizare! Meciurile cu olanda, bulgaria si slovenia trebuie obligatoriu jucate in capitala(presiunea publicului bucurestean,exigent de altfel, o sa fie imensa pe adversari) si stadioanele o sa fie pline! meciurile cu belarus, luxemburg, albania jucate in provincie, unde publicul e dornic sa vada nationala!
daca vii in fitze la nationala o sa fie huiduiti pe toate stadioanele…si daca mai joaca si prost…….! uitati-va la anglia……0-0 cu macedonia…..AU IESIT DE PE TEREN INTR-UN COR DE FLUIERATURI! si stiti unde??? PE OLD TRAFORD SI INCA DE LA PAUZA!!!

Sergiu din Belgia (2 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 1:31

Vad lucrurile de afara si mi se pare o rusine tot cea ce am vazut ieri seara la televizor… NU revin asupra meciului caci destul de multi dintre voi ati comentat asupra lui… Cea ce vreau sa spun prin aces mesaj e ca Romanul de azi trebuie sa si schimbe mentalitatea… Fiecare critica celilalt, fiecare se da mai tare decat celalalt, jigniri, declaratii calominioase, etc… o fi suporteri, o fi jucatori, o fi presedinti de club, aceste comentari nu au loc pt un cetatean al unei tari care va intra in 2 luni in Uniunea Europeana… Va intreb un singur lucru, ati vazut asemenea comportamente, declaratii, in tarile uniuni Europene? Eu ca profesor in belgia, daca spun la un elev ca e ‘prost’, pot sa fiu amendat… In Romania, fiecare zice ce vrea, pentru ca il doare undeva de toata lumea…. Dar se gandeste oare ce imagine al Romaniei da? Oare de ce doar acuma intram in UE? Oare de ce jucatori nostri nu prea reusesc in Ue? Pentru ca nu au mentalitate, pentru ca nu avem mentalitate, nici iei, nici noi suporterilor….
Inainte sa comentezi si sa critici pe altul, ar trebui cu toti sa ne uitam in oglinda, caci deseori, problema sintem noi, nu ceilalti…

Cosmin (6 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 1:32

SCUZATI-MA… am uitat sa propun ceva: SA JOACE CU PORTILE INCHISE!!! jucatorii din capitala sunt obisnuiti….

Marco Van Basten (10 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 1:51

EXCELENT ARTICOL, EXCELENT !!!…

cosminelu (1 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 1:56

in locu lu pitzurca, l-ar mai chema dracu pe „droghy” la nationala,da-l drecu,is altii mult mai buni ca el in tara…adica ce…steaua joaca in CL…si fiorentina ii lanterna rosie in italia ? si ne-a fitze are tupeu sa mai si injure, pffuaa…de-as putea tot cu sapa-n gura i-as da! pariu…oriunde ar merge,la o asemenea atitudine de joc din partea d-lui mutu tot la fel ar fi tratat,injurat ca la usa cortului,pentru ca asa merita,da nu-l da oare afara nimeni pe gushteru asta ? sunt atatzia si atatzia in tara care ar putea evolua in locu lui…buga,dica,etc…lasa-l dracu cu dominicanca lui cu tot,ca numa la femei si faima ii sta capu,nicidecum la noi,la romani! atat am avut de spus

de-a dura lex (4 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 2:25

Cristian Geambaşu, chiar dacă nu sunt 100% de acord cu ceea ce spui, sunt un fan al ceea ce construieşti prin ceea ce – şi cum – spui.

am descoperit pe blogul tău nişte chestii total neromâneşti, pe care le caut de mult: critica plină de spirit, dar fără bălăcărire; umorul fără caterincă; pamfletul fără încercarea de anulare (spirituală, intelectuală, cognitivă etc.) a celui luat în vizor. lucruri, din păcate, foarte rare în peisajul publicistic şi web-istic românesc.

te-ai gândit vreodată că locul tău ar fi la Academia Caţavencu, nu la un ziar de sport?
n-am nimic împotriva ziarelor sportive (altfel nici nu intram aici), însă rostul lor este de a informa, nu de a forma (spiritual).

mi se pare că acel „nu ţin prelegeri despre fotbal, dar putem învăţa împreună lecţia bunului gust” te obligă la un alt gen de presă.

scuze dacă am spus ceva care să poată fi considerat jignitor de o persoană sau alta.

gristi ceambasu (1 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 3:05

filmul:
mutu isi sparge capu este jignit si injurat, injura inapoi este huiduit si injurat mai cu patos.
de ce oare? din invidie, dar sub motivul ca nu joaca bine. si hagi a fost injurat da ne-a cam inchis gura!
oricum gestul suporterilor a pus bomboana pe coliva echipei nationale, coliva ce a inceput-o sandu au continuat-o actualii jucatori si au ornamentat-o becalli, stoica, borcea, vama si creatiile lor monstruoase din tribune, simple ‘mese’ de manevra scapate de sub control. sunt curios sa vad mai ales pe intai iubitorul de neam gigi becalli pe unde scoate camasa dupa ce oamenii lui s-au piselit in halul asta pe echipa reprezentativa a Romaniei, tara pe care pretinde a o venera. probabil o va scoate pe schema: 1. isi cheama stelisti si ii instruieste sa fie intai romani dupa aia stelisti sau 2. ne transforma pe noi putini romani ce am mai ramas in stelisti. si atunci va fi bine si liniste si pace numa buna atmosfera de pascut. e valabil si pt. potai si pt. tigani.

florin (6 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 3:25

Un comentariu intai pentru federatie:
Am ajuns in situatia de acum cu suporterii adevarati nemultumiti de fitele jucatorilor, de mafia becaliota din jurul echipei si de prezenta huliganilor pusi pe scandal la fiecare meci.
Vreau sa aduc in discutie un aspect pe care il neglijati desi va plangeti de lipsa banilor.
Sponsorii nu se atrag la stadion cu jucatori drogati (amintiti-va cum a pierdut mutu contracte de publicitate dupa ce a fost gasit cu nasul alb) si cum din cauza lui si Romania a pirdut mult ca imagine si in fotbal si in general,
Nici o firma serioasa nu doreste sa fie sponsor al unei echipe consiliate de victor, giovanni,gheara sau alt interlop.
Calitatea publicului de fotbal este corelata cu puterea lui de cumparare (in general vorbind) asa ca daca nu se face ordine pe stadioane publicitatea tv va scadea ca valoare (ca e destul de greu sa vinzi huliganilor ceva in afara de bautura si tigari) iar publicul de calitate va migra spre alte spectacole si o data cu el si banii de publicitate.
Concluzia?
DEMISIIA!!!
Si al doilea comentariu pentru domnul Geambasu care ar trebui sa inteleaga ca e omeneste sa gresesti confundand refularea chiuvetei cu refularea gandurilor sau sentimentelor (care inseamna exact „a tine in tine”) dar sa persisti din incapatanare mi se pare infantil.

florin (6 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 3:47

Si inca un comentariu pentru fotbalisti:
Cate vieti are un fotbalist roman? Mai multe decat pisicile, cred eu, ca isi dau viata de vreo 30 de ori pe an pentru echipa de club si mai au cateva vieti de rezerva si pentru nationala. Si dupa asta, surpriza! Ii vezi ca inca mai respira!! Si unde mai pui ca unii mai au si o viata nesportiva!
Poate par carcotas dar limbajul este matricea pe care se formeaza gandirea si orice greseala de limba aduce distorsiuni de logica si de gandire.
Bun articolul, domnule Geambasu.

Marcel (4 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 4:26

Fratilor cine a zis ca pestele se impute de la cap mare dreptate a avut.
Deoarece locuiesc in Miami nu am avut posibilitatea sa vad meciul cu Belarus dar am vazut live Scotia-Franta si rezumate de la o gramada de meciuri, inclusiv Suedia-Spania unde Suedezii fara BRILIANTI si VEDETE le-a administrat 2 -0 la Spanioli.
Italienilor le-a tremurat fundul cu Ucrainiatot fara devete…….
Eu propun sa le faceti la toti cei de la nationala statuie in fata la Bamboo sau mai stiu eu pe unde.
Daca Englezii l-au abandonat pe idolul Briliantului nostru …..de ce Piti nu are curaj sa-l traga pe dreapta pe Mutu.
Admit e destul de riscant ……dar sint convins ca daca Piti ar stii ca poate califica nationala si fara Mutu ar renunta la el ca la o masea stricata.
Problema e ca daca l-ar da afara si nu s-ar califica presa l-ar spurca urit de tot.
Sper ca oricum cu sau fara Briliant doar sa ne calificam …….!

vocea americii (17 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 7:19

D-le Geambasu:

In sinteza pe care ati facut-o blogului vad ca ati refulat ( 😉 ) pur si simplu toate criticile care vi s-au facut, cu siguranta data de cei 15 ani plini de bucurii, fara insa a aduce argumente pro sau contra. Probabil in astia 15 ani nu v-am citit noi, astia intelectualii, cum ne spuneti. Daca vreti sa fiti aplaudat in continuare inca 15 ani, la ce ne mai puneti sa va discutam parerile? Dati senzatia ca nici nu vreti macar sa aplecati urechea, si asta miroase putin a aroganta. Faptul ca ati dismissed atit de usor criticile aduse nu inseamna ca aveti dreptate. Decit in fata aplaudacilor, care oricum n-au nevoie de argumente.

soca (2 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 8:39

IN TOATE EMISIUNILE TELEVIZATE DE ASEARA S-A TOT SPUS CA ECHIPA NATIONALA NU A MAI JUCAT IN CAPITALA DE 4 ANI…CE DREAQ FRATILOR CHIAR ATI UITAT MECIUL DE PE GIULESTI CAND AM LUAT-O DE LA OLANDA?????!!!!!!!! CAND S-A JUCAT?? IN 2005 NU??? CEEA CE A SPUS COMENTATORUL PARTIDEI(CARE….SA MA SCUZE DAR…E PE AFARA…) AU PRELUAT TOATE TELEVIZIUNILE SI TOTI PREZENTATORII…PUTINA INFORMARE VA RUGAM !!!!

om_debine (3 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 8:41

daca ai fi tembel sau mm sau jiji sau handicapat mintal ai putea sa spui ca e un articol bun. dar oare nu tot noi spunem ca e civilizat sa ne sustinem echipa, oare nu noi ne uitam cu admiratie la atatea galerii ale altor echipe, ale altor popoare care isi sustin echipa pana in ultimul minut? e jenant sa gasesti o logica si o explicatie a gesturilor tembele ale suporterilor. in felul asta vo ramane in continuare in divizia „neonoare” a galeriilor echipelor nationale si nu numai din care probabil ca mai fac parte azerbaidjan, uzbekistan, kirgistan, afganistan etc. daca in loc sa fie luata o atitudine ferma impotriva acestor copii tembeli care se manifesta asa in tribune, se scriu articole in care li se plange de mila ca sunt salbatici pt ca lucreaza in cartierul ghencea si nu la florenta vom ramane la acelasi nivel de populatie primitiva si lipsita de bun simt care nu conteneste sa se mire si sa se revolte atunci cand constata dispretul pe care ceilalti ni-l arata. ma surprinde de asemenea lipsa de reactie a sefilor din ghencea ! dar de fapt gresesc…..probabil ca ei chiar s-au bucurat si ca daca nu ar fi fost persoane publice ar fi facut si ei la fel !

perform (3 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 8:42

Sa fim seriosi.Mutu a fost o frana sambata seara.A marcat un gol pe care il putea marca oricine ar fi fost acolo.S-a saturat toata lumea de fitele lui si de faptul ca tine mingea pana o pierde.Un scandalagiu cu un caracter infect , care in plus nu arata nimic pe teren.Dica,cel mai slab om de pe teren, nu a aratat decat de ce Steaua e in declin.Chivu nu s-a descurcat deloc pe postul de inchizator.De ce?Pt ca viteza nu e atuul sau ci plasamentul.Nu este nici atat de disponibil la efort ca Paraschiv, Margaritescu sau Lazar care sunt inchizatori de meserie si oameni care ara mijlocul terenului.Dintre cei trei ,Lazar mi se pare cel mai in fornma in momentul actual.Marica in schimb a jucat foarte bine.Are baiatul asta tot ce-i trebuie unui mare atacant.Sunt curios ce cuplu de atac ar face cu Daniel Niculae si cu un mijlocas care sa stie sa ofere pase bune in spatele lor.Am remarcat si jocul excelent facut de Coman care e mult peste Lobont .

SHOTGUN (2 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 8:53

In Bucuresti sunt peste 2.5 milioane de locuitori. La „marele” derby-uri Steaua -Dinamo se strang 10-20.000 spectatori. Acum la un meci de calificare in coditiile in care biletele au fost foarte ieftine au fost 10.000 din care o gramada de primitivi. Indiferent daca Mutu, Coman, Tamas, Petre,… joaca prost, au fitze in cap sau „nu-si dau sufletul”, un public civilizat nu are voie sa accepte indivizi care apostrofeaza echipa.
La Timisoara este locul ideal unde ar trebui sa joace nationala! Pe Geambasu permanent il racaie Timisoara, se ia de Poli si de suporterii timisoareni desi habar n-are ce este acolo, el gandeste exact ca si cei din tribuna din ghencea, ATENTIE esti jurnalist!!!!!!!.
Geambasule, lasa teoriile mioritice si vorbeste dupa…. ca mereu dai verdicte rasuflate, doar aurolacii din galeriile agresive iti dau dreptate!!

om_debine (3 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 8:59

mai cititi ce scrie mai sus domnul acela care e profesor in belgia si daca nu intelegeti ce vrea sa spuna, faceti un credit (ca tot romanu’ e mare consumator de credite in ultima perioada), urcati-va in ce vreti voi si duceti-va pana in lumea civilizata. poate atunci o sa intelegeti de ce se spala toti pe mana dupa ce dau noroc cu un roman ! pt ca ce vad ei la televizor despre romani ii indreptatesc sa ne trateze asa (mancam lebede, in loc sa ne sustinem echipa o injuram etc etc etc etc ). s-ar parea ca abia ne-am dat jos din copac …..mi-e din ce in ce mai rusine ca m-am nascut roman….

Mihai (1 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:02

Extraordinar!! Mare dreptate ai scris!! Tot respectul

gheorghe (1 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:07

Nu vrem Nationala Romaniei la Timisoara pentru meciul cu Luxemburg. E o mizerie traba aceasta! Dupa aceea vor juca cu Olanda in ghencea, ca „asa cere traditia”. Stati in bucale, nu va are nimeni treaba!

Bogdan (17 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:10

Publicul bucurestean o fi el exigent, dar nu cunostintele fotbalistice si le manifesta cand striga de mama, nevasta sau sora. Poate a vazut echipe mari, dar daca nu ii plac astea mici de ce mai vine la stadion ? Avem nevoie urgenta de cei sapte ani de acasa, nu de cunostinte fotbalistice si nici de calificari en-fanfare.

Nu inteleg ce vreti sa spuneti Dnule Geambasu. Este de bun-simt sa fi nemultumit cand este jignit aiurea de niste frustrati. Asa cum veti fi fost si Dvs. in locul lor.

perform (3 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:12

Intr-adevar ar fi mai bine sa se joace la Timisoara sau la Cluj.In Bucuresti e prea mare dusmania intre suporterii Stelei , Rapidului si ai lui Dinamo si in ultima perioada cel putin cred ca a ajuns la apogeu.Oricine va fi in teren va fi huiduit.In Ardeal suporterii nu sunt asa de exigenti , le place fotbalul, isi incurajeaza tot timpul echipasi nu ar trebui sa injuraturi la adresa vreunui fotbalist.

DANIEL (4 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:16

au dreptate jucatorii nationalei!!! ar fi trebuit sa ii huiduim cand nu s-au calificat pentru europene sau pentru mondiale… de ce nu sunteti drepti si nu recunoasteti ca suntem in grafic… nu suntem la egalitate cu olanda ?!?… ahh nu am jucat cu olanda inca dar suntem la egalitate cu primul loc!

adi, cristi aveti dreptate!!!

ar fi trebuit sa aveti o atitudine de profesionisti voi si sa castigati la constanta nu sa va suparati ca jucati ca niste amatori pe alocuri si vreti respect…voi de la campionatul din franta nu ne mai respectati…

RUSINE CU RESPECT !!!

DANIEL (4 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:18

NU VRETI IN GHENCEA? DE CE NU JUCATI LA FAUREI(FARA RESENTIMENTE BANEL:p)

un provincial (3 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:21

Se simte frustrarea ta de „capitalist” si dispretul fata de provincie. Ca in toate articolele tale.

Boaba (11 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:33

„Nu te intreba ce-ti da tara tie, ci ce oferi tu tarii”, a spus Kennedy la un moment dat. Cred ca se aplica foarte bine in cazul lui Mutu. Ce a oferit generatia lui suporterilor? Numai ratari si tristete, cu putine oaze de bucurie, cum a fost meciul cu Cehia de curand. Atunci de ce pretind ei publicului sa aiba aceeasi reactie fata de ei ca in cazul generatiei lui Hagi? E drept ca injuraturile la adresa lui Mutu si a altora din echipa (chiar, de ce Marica nu a fost injurat, desi a fost dinamovist?) nu au fost un gest elegant, insa Mutu sa nu uite ca nu este membru al Academiei Romane. Si el actioneaza asemanator cu acei suporteri care l-au injurat: bate oameni, injura, a consumat droguri si prostituate (la trecut, pana una, alta), e plin de fitze. S-ar potrivi foarte bine in peluza. Atunci de ce i se pare ciudat ca altii sa se comporte la fel cu el? A primit ce a semanat. Zice ca s-a schimbat, ca s-a facut baiat bun, s-a insurat si va avea un copil (parca am mai vazut filmul asta, nu?!). Insa daca stie c-a gresit, de ce nu e mai modest si cu o atitudine mai decenta? Crede ca daca si-a cerut scuze s-a sters totul?
Nu mai vor sa joace pe Ghencea? Cred ca ar fi mai bine sa n-o faca deloc in Bucuresti. Pe aici oamenii au inceput sa fie ceva mai critici, de cand Steaua, Rapid si Dinamo au inceput sa faca performanta si sa vina echipe mari in „vizita”. Iar generatia „de aur” e mereu vie in memorie (ca pe orice alt stadion, de altfel). Asa ca si tricolorii nostri, in frunte cu Mutu, ar trebui sa-si revizuiasca atitudinea si sa ofere ceva pe masura echipelor de club, nu numai figuri. Cineva vorbea despre patriotism, ca suporterii nu mai au asa ceva din cauza ca ii injura pe tricolori si nu mai vin in numar mare la stadion. Nici cu Cipru nu se umpleau in trecut tribunele din Ghencea, iar Hagi si compania au fost injurati si ei. Insa nu au plecat nicaieri. Nu se spune ca orice sut in fund e un pas inainte?

Suporter Provincial… (1 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:39

Fain articol …dar titlu cu tenta usor separatista , cum nationala va juca in ne-capitala sa nu zicem „provincie” care suna ca dracu’ …Dar hai sa o spunem pana la capat – toti stim ca nationala Romaniei va juca multe si importante meciuri in Bucuresti de acum incolo .Si cum toti vrem ca numarul suporterilor sa fie cat mai mare ar trebui ca organizatorii sa-si puna anumite intrebari inainte de a oferi bilete in ziua meciului prin gurile de metrou ca sa atraga cat mai multa lume …Care ziceti ca-s sansele unui suporter din alt oras sa vada in mod decent , la fata locului un meci al echipei nationale ?
Sacrificiile in acest sens sunt :

– un drum cu trenul ( cel mai probabil …) in conditiile „care este ”
– orientare turistica – intreaba cum se ajunge la stadion si primesti injuraturi in 8 cazuri din zece …numai taximetristii iti vor spune „nu pot sa-ti explic ,da te duc eu ieftin tata !!!”
– afli intru-n final ca tre’ sa iei „mashina” .Pt necunoscatori asta-i un fel de autobuz-troleibuz
– ajungi la stadion ,cumperi biletul de la negru la de cinci-sase ori pretul si daca esti norocos vezi si ceva fotbal…
– dupa meci – inapoi ii si mai complicat „masina” nu mai opreste pt ca „e multi in statie ” si mergi pe jos doua-trei statii in aval ,noaptea inconjurat de amicii celebrului Bosquito care ,aparent inexplicabil, se prind la fel de usor ca si taximetristii ca nu esti de-al locului …
N-ar fi mai simplu sa putem cumpara bilete de pe net sau de la agentii’,cluburi etc chiar si cu o luna inainte ,iar mijloacele de transport sa fie ( contra -cost ,biletul va fi platit normal ) suplimentate in ziua meciului ?
Asta daca vrem sa fie mai multi suporteri din toata tara la meci …Parerea mea

ajur (7 comentarii)  •  9 octombrie 2006, 9:39

D-le Geambaşu, sunt destul de dezamăgit de concluzia dvs. Vă atrăgeam atenţia în mod deosebit de civilizat că în articol nu aţi dezaprobat deloc atitudinea acelor aşa-zişi suporteri. Asta consider eu abdicarea dvs. Nu este de ajuns ca jandarmii sa-i cotonogească şi să-i facă şi mai răi decât sunt. Trebuie să le daţi şi dvs ziariştii respectaţi un semnal. Nu vă miră ca cei ce vă aplaudă articolul sunt în majoritate dintre cei ce înjură. Întâmplător mi-am petrecut şi eu o buna perioada de timp pe stadion, poate poate într-o perioadă de mai bine de 15 ani, pe blog am îndrăznit să postez de câteva zile profitând de iniţiativa salutară a gsp de a ne oferi această posibilitate. Nu v-am criticat articolul în ansamblu dar expresia „scriem pentru niste oameni vii, care au un orizont de asteptare de la noi” mă face să remarc cu amărăciune că pe noi cei ce va criticăm atitudinea ne consideraţi mai puţin vii şi îmi întăreşte ideea că le-aţi satisfăcut orizontul de aşteptare.
Şi altceva. Din faptul că întâmplător noi cei câţiva care vă criticăm civilizat se întâmplă să nu facem greşeli crase de ortografie ne acuzaţi că ne pretindem „instante intelectuale”, jignindu-ne astfel.
Scuzaţi-ne d-le Geambaşu că vă citim articolele şi îndrăznim şi noi să ne dăm cu părerea. Ştim că sunteţi f. iubit nu era cazul să o repetaţi. Dar dacă veţi ignora criticile exprimate decent şi îi catalogati astfel pe cei ce îndrăynesc asta veţi fi iubit în continuare de cei cărora le satisfaceţi orizontul de aşteptare.
Şi un pic mai puţin respectat de noi cei care avem orizontul de aşteptare puţin mai mare. Păcat, că şi noi suntem destul de vii şi suntem mai simpli şi mai puţin sofisticaţi decât credeţi.
ŞI ÎNDRĂZNIM SĂ IUBIM ŞI NOI FOTBALUL.

Comentează