Radu Cosașu

Excese? Violență? Pamflet? Uitați-le! Așa veți descoperi frumusețea textelor unui ziarist care se definește ca extremist de centru

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Cosașu
„Wow!”-ul lui Lineker

„Wow!”, mi-am permis să exclam și eu, cu entuziasm chiar, aflând de acel „Wow, e om!” cu care a comentat Lineker ratarea de către Messi a penalty-ului din minutul 45, la 1-1, cu PSG. Ca să-i înțelegi geniul conciziei trebuie […]

...

Detaliile unor ”optimi”

Inutil să ne precipităm în comparația prestațiilor lui Messi și Ronaldo sau între cele ale lui Haaland și Mbappe în „optimile” Ligii Campionilor. Ar fi prea abrupt, prea categoric. Dar putem trăi fără judecățile categorice? – fiind în plin faliment […]

...

Prietenul meu „cormoranul”

Poate că voi stârni ceva indignare afirmând aici, fan Manchester United, că fanii lui Liverpool îmi sunt tot mai simpatici și mai apropiați. Știu de ce: ne leagă faptul dureros că am pierdut și noi, și ei, titlul, Guardiola și […]

...

Merci, Giroud!

Merci, Giroud! Merci de două ori: în primul rând pentru golul înscris dintr-o „foarfecă” magistrală, ceea ce azi nu se practică prea des, având în vedere crunta tehnică a apărărilor. Desigur, e un entuziasm puștoiesc la ceea ce L’Equipe numea […]

...

”E Mbappe cel mai bun din lume?”

„Ce se întâmplă, v-ați pierdut mințile?”, extind întrebarea lui Lineker când a auzit că la Liverpool vor să-l dea afară pe Klopp pentru căderea din clasament. O extind, poate o și exagerez după această noapte nu atât de furtunoasă, cât […]

...

A birui ASTANA, ASTA NU e o performanță 

O bună reușită moral-volitivă printre IMM-urile Europei

Permalink to A birui ASTANA, ASTA NU e o performanță 
vineri, 19 iulie 2019, 6:00

Deci CFR Cluj nu a ratat debutul în Champions League și, prin urmare, scandalul cel mare nu mai are nici loc și nici sens. Suntem într-un scandal mai mic, căci nu putem trăi fără el: de ce, înaintea returului, Dan Petrescu a ținut să ne bage-n cap că Astana e cel mai tare adversar din câți a întâlnit, de ce ne-a îmbrobodit cu aiureala aceea că Astana e incomparabil mai bună decât FCSB, Viitorul și Craiova, asigurându-ne că vom vedea toate astea pe viu…? Le-am văzut! Dan a exagerat în dârdorile unei emoții normale, după cum cred că exagerează și Panduru în competența convingerilor sale că Viitorul i-ar fi dat Astanei 4 boabe și FCSB 3.

Totuși, miercuri seară, Astana nu juca în prima etapă a Ligii române, nu era, pardon de expresie, domnilor Prunea și Neagoe, Dinamo de luni. Da’ cine e, mă rog, Astana asta? Pentru pixul meu, Astana posedă o echipă cu adevărat celebră în tururile cicliste esențiale. În fotbal, e departe de cicliștii ei. Fotbaliștii Astanei or fi „foarte tari” – cum i-au spus lui Dan băieții lui -, dar nu mai mult dacă jucăm cu „foarte” în problema oaselor; la drept vorbind, CFR-ul și antrenorul ei au avut cu kazahii probleme nervoase și nu le diminuăm reușita numindu-le doar așa: au fost presați din min. 4 să dea 3 goluri – ei, echipa unui emblematic 1-0 -, au dat două până la pauză și, în repriza secundă, fără să se descurajeze de câte ratări au avut parte, l-au izbutit pe al 3-lea, cel mai greu, cel mai fin, cel mai norocos; plus cele 5 minute finale în care au jucat cu sufletul la gură, indiferenți la tehnică și tactică.

Fără să tragem lucrurile de păr (lucrurile sunt, și ele, oameni…), meciul acesta a fost o reușită moral-volitivă, conform acelei expresii de pe vremuri care azi ne face să zâmbim. Să zâmbim, dar după aceea să ne gândim la dimensiunile acestei reușite. Biruind ASTANA, aș spune că ASTA NU e deocamdată o performanță. Se știe care ar fi: să avem echipe în grupele europene, să ne calificăm acolo, sufrageria mă-sii de viață!, cum ar fi spus, cu sublim năduf, Teodor Mazilu. Numai că niciuna, azi, nu e sigură măcar 50% că va depăși cele 2-3 tururi preliminare în care sunt angajate așa-zisele echipe mici sau slabe, cum a titrat Gazeta joi.

E adevărat: nu mai există echipe mari și mici, există însă, în preliminarii, o altă categorie – echipele mici și mijlocii, pricăjite ca IMM-urile din economie. Aș numi echipele preliminariilor IMM-urile fotbalului european. Facem, deocamdată, parte dintre ele. Ne indignăm sau nu, ne privește. Numai să nu devină, dintr-un scandal, un destin.

Comentarii (49)Adaugă comentariu

Pop ion (6 comentarii)  •  19 iulie 2019, 6:06

Același comentariu plin de venin la adresa CFR. Toată redacția gsp este pur simplu oripilată de calificarea CFR.

adi_stelistul (17 comentarii)  •  19 iulie 2019, 6:26

Sigur ca nu e mare lucru sa bati Astana privind din perspectiva istorica. Dar, daca ne uitam la ce se intampla de o vreme incoace in Europa, la ce facem noi si la ce fac altii, inclusiv kazahii, cam e. Ca de 4 editii incoace Astana e mereu in grupe. Noi anul trecut n-am fost cu nicio echipa. Kazahii au batut pe Rennes, pe Slavia, pe Legia, pe Celtic... Am facut-o si noi, dar demult. Acum ne bate Dudelange si altii. Asa ca, tinand cont de aceasta realitate, e ceva sa-i bati pe Astana, echipa romaneasca fiind. Ce sa zica croatii de la Hajduk, echipa cu istorie mai impresionanta decat a CFR-ului, pe care i-a eliminat o echipa malteza care nu exista nici macar in palmaresul competitiilor interne din tara respectiva si care in precedentele (doar) doua participari europene a batut doar o echipa din Andorra? Eu zic sa zicem bogdaproste cu asa succes. Si sa ne amintim cum stam. Toata stima!

luis (2 comentarii)  •  19 iulie 2019, 6:50

Stiu si ei ca nu au realizat nimic cu eliminarea Astanei. Nu cred ca trebuie sa le atraga cineva atentia,in acest sens. Si de ce este atat de greu sa se inteleaga bucuria acestor baieti? S-au eliberat psihic de o presiune enorma,indusa de inceputul prost de sezon si atacurile dezgustatoare din partea mediei asa zis impartiala.

Albusibiu (1 comentarii)  •  19 iulie 2019, 7:02

Ziaristul si pixul sau. Pentru el nu e nicio performanta sa bati o echipa cu 4 participari in grupele cupelor europene, in ultimii 4 ani (din care una in Champions League). Adica fix acolo unde noi nu mai ajungem de atatia ani. Pentru el nu e nicio performanta sa bati o echipa care are un buget de vreo 4 ori mai mare decat al tau, ba chiar mai mult, s-o presezi incat sa para ca a fost usor, ca e adversar slab. Tot pentru el nu e nicio performanta sa ai revenirea asta de la 0-1 si 0-1 in minutul 4, in momentul in care multii ar fi fost cu moralul la pamant. Pana la grupele europene e drum lung, "maestre". Si, probabil ca nici n-ar trebui sa avem pretentia sa ne apropiem de ele cu bugete de 12-15 milioane de euro. De fapt, de unde sa vina bani mai multi, cine sa cumpere fotbalul in care pixurile astea de tip GSP s-au uscat de mult?

victor L (127 comentarii)  •  19 iulie 2019, 7:19

Sanatate, domnule Cosasu. Pastrind proportiile si sarind la alt sport, Dan Petrescu e putin in situatia Simonei Halep in relatia cu unii jurnalisti: nu ii pot fi suportate succesele. Iar infringerile ii resusciteaza pe specialistii natiei! (Chiar mai ieri Daniel Dobre declara ce i-a spus Simona: nu va merge niciodata la interviuri la televizii, caci haterii si unii jurnalisti nu ii vad decit infringerile si ataca la persoana, nu analizeaza jocul). Am o observatie colaterala, dar din tenis: reamintiti-va copii de mingi, de la Wimbledon, de exemplu, si urmariti copiii de mingi de la turneul de la Bucuresti. Copiii de mingi de la Bucuresti parca sint actionati cu incetinitorul.

itu52 (54 comentarii)  •  19 iulie 2019, 8:03

Total de acord cu cele prezentate, concluzia ”pricăjite ca IMM-urile din economie”, este sublimă. Toate cele trei reprezentante care au dat examenul săptămâna aceasta au primit cu greu notă de trecere. Am remarcat numai asigurarea pe care și-a luat-o Dan Petrescu, preaslăvind un adversar banal, în ideea că nu reușește să depășească ”greutățile” primului tur. A mai fost și cărămida care s-a lovit de pieptul bravului multicampion, plictisit de atâtea trofee, pornit să biciuiască turma de neputincioși pripășiți în spatele sticlei. Aici îl prefer în locul celor care dezvoltă povestea fotbalului, fără să fi gustat vreodată bucuria unei mici performanțe profesionale. Autorități verbale autoproclamate, susținute de altele și mai botezate, născute în laboratoarele media. Am mai remarcat ceva ce capătă obișnuință, ceva din prelungirea teatrului absurd din fotbalul autohton. Aerul de admirație și recunoștință care însoțește aplauzele către coechipieri a unora dintre combatanți, atunci când ratează, deseori penibil, intercepția unei deschideri. Cu gândul la această fază, tot mai incetățenită, uită să facă o preluare banală și cad în admirație inducând publicului ideea că are de-a face cu genii. Cel puțin două echipe au jucat heirupist, CFR și Știința, cealaltă a fost păgubită de posibilitatea unei evaluări. Grupele sunt un vis prea frumos, ca să ajungi acolo trebuie să ai cu cine. ”Lefegii” nu se omoară, iar izvoarele țării sunt zăgăzuite. Să așteptăm Viitorul, văduvit de norocul unora, dar antrenat să joace ca pe la noi. Dacă e bine sau rău, o să ne confirme turul următor. Numai bine și sănătate.

JFM (14 comentarii)  •  19 iulie 2019, 8:03

Nu noua a incercat sa ne bage in cap ca Astana e Barcelona, a vrut sa-si motiveze echipa, sa le bage in cap jucatorilor lui, aflati cu mintea inca in vacanta , sa nu o tratreze ca pe Dudelange. Atat. Ca noi si presa dam semne de vigilenta si-i dam peste mana ca exagereaza si ca "ce mare performanta a facut" asta nu-l intereseaza, el e in turul 2 si pregateste lovitura cu Maccabi, asta e Dan Petrescu.

ProFootbal (1 comentarii)  •  19 iulie 2019, 8:05

Sa nu-l superi pe Dan. O lunga perioada ala suparatu' era Gica. Fotbalisti buni la vremea lor (si n-am folosit cuvinte la misto gen exceptionali, galactici, stelari ... ). Tocmai astia ar trebui sa fie primii care inteleg cel mai bine fenomenul. Cand te prea bucuri ca ai trecut de o echipa (mai buna ca tine) in turul III preliminar nu-ti mai ramane bucurie de aratat in grupe. Ce sa mai zic de sferturi, semifinala. Cum ar da ca Halep dupa un castig in primul tur (ca ea si-a castigat dreptul sa nu mai joace preliminarii pt. a ajunge in primul tur) sa topaie de bucurie ca si cum ar fi castigat turnelul? Gica a fost ciuca batailor in Europa cu viitorul lui dupa ce a adunat in ultimii 10 ani tot ce era mai bun la nivel de fotbal de pe la noi (cam cum aduna steaua si dinamo impreuna inainte de ‚89 ). Dar, ca lumea sa nu se prinda, tot timpul a fost cu gura mare. Astia joaca de ani buni in meciuri prietenesti impartindu-si intre ei trofeele si locurile in play-off iar cand dau piept cu echipe slabute in preliminarii se plang ca cineva-i pedepseste sa joace preliminarii si nu le dau locuri direct in grupe (cam cum intra ei an de an in play oful mioritic). Cu gandire de genul asta nu ma mira ca nu mai prind grupele macar, ca-i pe bani si au inceput sa vrea tot mai multi banii astia din jurul nostru si se lupta pentru ei si nu-i cerseasc ca ai nostri. Vazandu-l cu gura mare pe gica am cercetat un pic cat de rege a fost. Ma asteptam sa vad trofee castigate cu Barcelona sau cu Realul. Si ce sa vezi? Aia l-au luat ca sa castige si ciuciu. Nimic. Nu tu campioni in Spania nu tu macar finale in Liaga Campionilor. Se pare ca a fost o deceptie ca numar 10. El trebuia sa faca diferenta (asa cum ii place sa spuna) si sa aduca trofee. Doar era la cele mai tari echipe. Iar el le-a dat locurile 3-4 in Spania si eliminari in sferturi in Europa. Dar noi, nefiind realisti, bucurandu-ne ca era mingicar de-al nostru l-am facut rege. Pt. ca ne-a dat un sfert de finala la un campionat mondial pe care poate nu-l meritam. Si cu tupeul obraznicului pe care l-a dobandit pe aceste meleaguri ne-a cerut sa-i facem o statuie. Sa-si duca echipa macar in semifinale (ca becali) si apoi sa inceapa sa vorbeasca. Iar oamenii o sa-l adule iarasi. Dar el si-a pus inteligent numele echipei. Ca tot romanul sa stie ca performanta o s-o faca in VIITOR. Pana atunci aduna omu’ bani si trofee. De Danul nostru ce sa mai zic? Cat a fost intr-un sistem la Celsea a fost bun. Dar trebuia sa invete cum sta treaba cu suporterii. Le dai fotbal si vin. El inca n-are capacitatea sa dea fotbal oamenilor. Inca-i preocupat sa adune trofeee si bani. El crede ca nu conteaza De unde le aduna. Sa le aiba. Dar ce te faci dane ca un trofeu castigat in romanica nu-i la fel de valoros ca unul castigat in Anglia. (specialistul Ilie poate sa-ti explice de ce).

Ion (2 comentarii)  •  19 iulie 2019, 9:27

Ai dreptate nea Radule, dar sa nu uităm cateva aspecte. Astana s.a calificat in perioada 2015-2019 in grupele Champions League si de 3 ori in grupele Europa League, ceea ce poate sa fie performanta. Iar calificarile au fost prin muncă asiduă, victorii in 2 - 3 tururi anual. Plus un buget de peste 50 mil euro anual, care aduce jucatori, se platesc salarii.... Sigur, nu este perrformanta a elimina astana FC, dar nici nu vrem sa le dăm in cap CFR istilor ca au impiedicat un advarsar obisnuit in ultimii 5 ani cu loc la care unele echipe visează !

Gentle Giant (6 comentarii)  •  19 iulie 2019, 9:36

Corect. Aiasta nu e performanță, maiestate.

gicu (305 comentarii)  •  19 iulie 2019, 10:48

Sanatate, maestre!

Cosmo (3 comentarii)  •  19 iulie 2019, 11:27

Nu e o performanta, sigur. Însă după dudelange, băieții au avut de suportat un an de critici și mistouri. În turul cu Astana au pierdut, în retur au luat gol repede, e normala descătușarea din final. Pentru evitarea unei noi contraperformante.

Arsenie (1 comentarii)  •  19 iulie 2019, 12:24

Felicitari CFR! Felicitari Dane!

Patrutreitrei (1 comentarii)  •  19 iulie 2019, 13:02

Nasol, moşule, că s-au calficat ardelenii, aşa-i? : ) Le doresc drum lung în Europa, şi aştept cu interes să ne explicaţi, cum Maccabi e o echipă de două parale, în mod sigur sub Clinceni.

Ceferika (3 comentarii)  •  19 iulie 2019, 13:33

Ziaristii "impartiali" reactioneaza dupa aberatiile ciobanului care, evident, superior fiind le-ar fi dat 14 goluri celor de la Astana fara drept de apel. De fapt, cine-i Astana? Ce tara e Kazahstanul asta? Nimeni nu se compara cu noi. Noi suntem cei mai tari si cei mai grozavi. Noi, cei ce respiram aerul capitalei Romaniei si ne pi...m pe ea de provincie suntem deosebiti si ne simtim incomparabil mai grozavi ca alte natii de la est. Cum sa recunoastem noi performantele unei echipe dintr-o tara naspa caka-zahstanul. Ce daca au participat anul in cupe? Sunt niste desculti, niste flamanzi si habarnisti. Era normal sa-i bata orice echipa. Inclusiv Clinceniul.

MZM (26 comentarii)  •  19 iulie 2019, 13:39

Domnule Cosasu, de dragul calamburului din titlu minimalizati meritele CFR-ului si, mai ales pe cele ale antrenorului („nervos”, „recalcitrant”, „ambitios”). A invinge Astana nu o fi o performanta, dar e incombarabil mai bine decat a te... elimina Astana!! Pentru ca nu e suficient sa ai norocul sa intalnesti echipe „mici” ,mai trebuie sa le si elimini! Si acesta este meritul celor de la CFR, si mai ales ale lui D. Petrescu. Istoria noastra fotbalistica ne arata ca am fost eliminati de nenumarate ori de echipe mici cum ar fi: 17 Nentori Tirana, Knattspyrnufelag Islanda, Dudelange etc. Si, atunci, ce facem?, criticam si cand eliminam echipe mici si cand suntem eliminati de acestea? Eu nu stiu cat de mica echipa este Astana, dar daca a invins in tur campioana Romaniei si in retur a condus-o cu 1-0 din minutul 4, trebuie luata in seama, nu minimalizata. Marele marit al celor de la CFR este ca au intors rezultatul (care parea de neintors!), facand 60-70 de minute un presing si o risipa de energie de care nu cred ca e capabila vreo alta formatie din Liga 1. Din minutul 5 au pornit la atac si nu s-au mai oprit pana nu au inscris cele 3 goluri necesare calificarii!!. Deci, iata ca echipa criticata ca se apara si castiga de obicei cu 1-0, a atacat continuu si a inscris 3 goluri! Stau si ma intreb: daca cei de la Dinamo ar fi realizat aceasta rasturnare de rezultat, si s-ar fi calificat dupa o imensa risipa de enregie, le-ati fi reprosat ceva? Sau i-ati fi felicitat pentru izbanda? Cred ca optati pentru felicitari! Sunt sigur ca... pixul dv. gasea argumentele de rigoare!

1Oarecare (2 comentarii)  •  19 iulie 2019, 14:01

Iertați-mă, cu toată stima pentru fotbalul jucat de bărbați. Dar alții sau bătut cu tătarii pe câmpii, vorba aia nici gazon sintetic nici hibrid nici, nici... au mai vărsat si sânge, fără sa se ceară VAR sau vreun cartonaș roșu. Da știu, păstrăm comparațiile, dar ăia nici nu trăiau in lux, nici salarii de zeci de mii de euro nu aveau, iar după luptă nu se duceau la dușuri iar mai apoi îmbrăcau Armani si se oarfumau. Nu domne, nici măcar nu plângeau că poate nu-și mai văd copii nenăscuți sau cei născuți deja, ca nu-și mai vad mama tata frații sau surorile. Aia nu mai plângeau domne. Si vorba aia, turcii veneau cu zecile de mii iar ai noștrii, totuși au reușit sa apere Europa de islamizare. Și nu au mai plâns domne. Pai vreți mentalitate schimbată in România sa fim si noi ca afară? Pai cine sa o schimbe? Dan Penalty care pișe ochii la fiecare adiere de vânt??? Fiți serioși... Plângăcioșii cu Plângăcioșii iar bărbații cu bărbații. Pana atunci lăudați-vă cu ce trofee a-ți câștigat ca antrenori sau fotbaliști dar sa nu uitați că alții pe care vreți voi să ii înlocuiți au castigate cupe mondiale, europene cupe UEFA sau campions league, d astea aveți? Nu cred... Nu vă mai umflați singuri in pene, in ochii oamenilor cu minte rămâneți simpli plângăcioși.

alex (11 comentarii)  •  19 iulie 2019, 14:10

Astana e o echipa de liga 2 de la noi (am scris 2 ca sa rimeze). Viteza de joc a lor e ca in anii 1930. Greseli penibile, de curtea scolii. Sa ai 2-0 si sa iei bataie cu 3-2 e irational! Mult sub Dudelange si chiar sub moldovenii batuti de Steaua ieri!

Observator (5 comentarii)  •  19 iulie 2019, 14:17

Eliminarea Astanei nu-i o mare performanța, dar este un bun început în Liga Campionilor, competiție inaccesibilă noua în ultimii ani. Petrescu a exagerat, dar Astana a fost cel mai puternic adversar intalnit de cluburile românești până acum. Cu atentie, clujenii ar trebui să depășească turul III! O.

Bobo (1 comentarii)  •  19 iulie 2019, 16:24

A birui Astana , este cumva o contraperformanta?

Eugen Qy (1 comentarii)  •  19 iulie 2019, 16:44

Alexe dragule, GRESESTI ! STEAUA e in Liga a 4a ! Ar vrea ei sa joace ACUM in Cupe europene ! Poate peste cativa ani, daca vor invata CEVA din playoff-urile PIERDUTE se vor si califica PROBABIL, dupa promovari multiple.... Deocamdata era vorba de Campioana tarii noastre, care nu s-a facut de ras -pe plan european- ca de obicei !!!

Eulescu (1 comentarii)  •  19 iulie 2019, 16:48

Acum, serios, ce aveți cu CFR-ul ? Înțeleg, vreți să faceți vizualizări la paginile voastre, băgând bățul prin gard. Dar cădeți în ridicol. Și dacă și Cosașu se pretează la șmecherii din astea de internet...

Cosmin (2 comentarii)  •  19 iulie 2019, 17:25

Maestre, pardon, priviti constanta cu care Astana a jucat in Europa, in uktimii ani . La Cluj, Astana s-a temut, , a deschis scorul, crezand xca " a rezolvat " meciul. Nu a fost asa, un Omrani , excelent i-a terminat. Dvoastra oscilati intre afirmatiile lui Becali ( "Orhei a fost mai buna decit Astana") si lipsa de putere de a aprecia si lauda un joc excelent al CFR-ului, care- aveti dreptate- s-a temut tare de Astana Nu o fi CFR , azi, o mare echipa, dar a trecut primul tur, si "ma tem" ca-i va dovedi si pe Maccabi.

aaa (2 comentarii)  •  19 iulie 2019, 17:27

Dupa ce esti umilit de Dudelange, evident ca eliminarea Astanei poate fi considerata performanta.

di livio (36 comentarii)  •  19 iulie 2019, 17:38

sîntem într-un scandal mai mic, nu putem trăi fără el...fabulos și halucinant...și sîntem printre imm-uri fotbalistice cu meme în frunte, corect...ProFootbal, ai dreptate cu Hagi...strict matematic...da era fabulos cu mingea la picior...nu știa nime unde pleacă coțofana

asta (6 comentarii)  •  19 iulie 2019, 17:42

-greșeala pe care au făcut-o cazacii este că (după ce au marcat golul) s-au crezut calificați; nu s-au mai concentrat la joc (nu e prima echipă care face asta) și au pierdut; bursucul a avut perfectă dreptate, dar de data aceasta șansa a fost de partea lui; maestre, ia-l pe alex(10 comentarii) și scrieți (să zicem) despre transhumanță...; lasă fotbalul că nu te pricepi deloc!

Nicco (4 comentarii)  •  19 iulie 2019, 17:56

Sigur că da, nu este o performanță să învingi Astana. Performanța este să învingi Sabail sau Milsami! Parol!

Adu (5 comentarii)  •  19 iulie 2019, 19:40

daca pierdea CFR cu Astana, era normal sau contraperformanta?! :D Ca rautatea cui nu e bun devine mai evidenta cand are dreptate, decat cand se chinuie sa para ca ar fi putut avea dreptate! :D hahaha

ion (2 comentarii)  •  19 iulie 2019, 19:47

sunt convins ca nici Maccabi nu e vreo performera !!! e doar un sparing partner.... in schimb, Milsami, adversar taticule, nu gluma, forta internationala!

Alex (3 comentarii)  •  19 iulie 2019, 20:07

Corect, Astana nu este o echipa mare. Echipa mare este Milsami Orhei)) de 2 zile redactati toate visele ciobanului din Pipera si cresteti cota jucatorilor FCSB care s-au remarcat( cu ghilimelele de rigoare) in aceasta puternica confruntare FCSB- Milsami Orhei))

Durden (13 comentarii)  •  19 iulie 2019, 21:34

N-am vazut in viata mea atatea critici pt o calificare totusi :))) pun pariu ca daca trecea stiaua de ei, erau prezentati ca ex participanti in grupele UCL si UEL...

motanul incaltat (52 comentarii)  •  19 iulie 2019, 23:24

IMM-uri??? Sinteti fff darnic. Doar niste chioscuri de tabla amarite care spera sa fie in proximitatea Mall-urilor.... Numai ca nu o sa se intimple niciodata....

Dan (1 comentarii)  •  20 iulie 2019, 3:36

Oftica mare, dom'le! Din cate comentarii am auzit si citit cam toate se duc pe aceeasi linie trasata clar de curentul becalist ce domina fotbalul romanesc aflat in declin evident de o vreme incoace: nu e bine sa ia campionatul CFR pentru ca fcsb facea mai multa branza. De aici si pana la distorsionarea adevarului nu mai este decat un pas. Astana, echipa "fabricata" cu multi bani, cam cat bugetele reunite ale catorva de top de pe la noi, este criticata vehement pentru jocul prestat si pusa la colt pentru inselarea sperantelor unora pe motiv ca nu si-a facut datoria contra CFR-ului. CFR-ul la randul sau apare ca o baftoasa ce a scapat prin urechile acului, fir-ar sa fie, lasandu-i pe becalistii din presa cu buza umflata. Faptul ca CFR-ul a prestat un joc total diferit de ce vazusem in ultimele lor intalniri, in viteza si combinativ, cu pase lungi semanand pe alocuri cu fotbalul englezesc, faptul ca a reusit o remontada ce nu o mai vazusem la o echipa romaneasca de pe vremea victoriei de la Liberec, nu conteaza. Conteaza ca gasca frustratilor din *** machidonilor sa-si vese umorile inecand in mizerie orice succes romanesc doar pe motivul ca nu apartine favoritilor lor. Acum intelegeti de ce fotbalul romanesc se afla pe un tobogan tot mai abrupt? Simt deja ca sperantele voastre se leaga de Maccabi, nu-i asa? Parafrazandu-l pe Mazilu, as zice si eu: sufrageria ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

cornel (1 comentarii)  •  20 iulie 2019, 10:44

Daca facem un efort sa ne desprindem de ideile preconcepute cum ca daca-s din Kazahstan trebuie sa fie slabi si analizam obiectiv adversarul CFR-ului constatam ca avem de a face cu o echipa cu un buget cu mult peste orice echipa din Liga 1, care in clasamentul coeficientilor UEFA e pe 55, inaintea oricarei echipe romanesti si peste echipe ca PAOK, Galatasaray, Rapid Viena, Feyenoord sau Genk. FCSB (cea mai bine clasata echipa din Romania) e pe 66, CFR e pe 288 (sigur clasamentul se intocmeste pe baza rezulatelor din ultimii 5 ani iar CFR a lispit in 3 din ei din cupele europene). Astana in ultimii 5 ani a fost prezenta de 3 ori in grupele Europa League (o data reusind sa treaca de grupe devansand Slavia Praga si...Maccabi Tel Aviv) si o data in GRUPELE CHAMPIONS LEAGUE!!! Asadar pe baza acestor FAPTE eu trag concluzia ca Astana a fost un adversar mai puternic decat echipele care au scos din Europa echipele romanesti in sezonul trecut Malmo si Rapid Viena, iar jucatorii CFR-ului si antrenorul Dan Petrescu merita toate felicitarile!

keepcalm (8 comentarii)  •  20 iulie 2019, 22:24

Mosule te credeam mai impartial, mai obiectiv, ai inceput sa dai rateuri, lasa pixul(tastatura) la o parte si vezi de cele lumesti, fotbalul a devenit extraterestru pt matale. Sanatate si numai bine

Emilian (30 comentarii)  •  21 iulie 2019, 5:10

Daca ne uitam in spate cu 10, 20 sau 30 de ani, cand Romania avea fotbal, evident ca o victorie cu Astana nu poate fi vazuta ca o performanta. Daca ne uitam insa la fotbalul nostru de acum, la lipsa valorii lui, cred ca a bate pe Astana devine in sine o performanta. Trist dar adevarat!

NaGI (1 comentarii)  •  21 iulie 2019, 5:11

Problema bugetelor este importanta, fara ele nu poti face o echipa mare, dar cu un management inteligent si cu resurse umane proprii poti realiza ceva ce a reusit Steaua in 1986. Nu joaca bugetele. E de inteles bucuria CFR-ului si a a suporterilor care au depasit un obstacol psihologic, nu au mai iesit de in primul tur. Dar ca sa fim cinstiti e tristete mare, doar cu aceste mici bucurii.

dana (3 comentarii)  •  21 iulie 2019, 6:26

incredibil de misto comentariile! Va multumesc ca ii stirniti pe oameni sa scrie aici, vad ca scrie lumea buna, ceea ce da plusvaloare si face trafic si rindurilor dvs.

asta (6 comentarii)  •  21 iulie 2019, 6:28

-dacă nu ai pus piciorul pe minge în viața ta este greu să înțelegi fenomenul; așa că, maestre, comentează..., lupte de cocoși, transhumanța, concurs de ogari etc. că sunt atâtea competiții neacoperite de comentatori!

dana (3 comentarii)  •  21 iulie 2019, 6:41

cind comentariile sint la fel de bune ca articolul, daca nu cumva chiar mai, nu pot decit sa continui sa citesc :)

Observator (5 comentarii)  •  21 iulie 2019, 8:27

@Dana Cand apreciati comentariile unor cititori, sper ca nu v-ati referit la user-ii @asta și @keepcalm! În rest, aveti dreptate... O.

Petro Burgener (11 comentarii)  •  21 iulie 2019, 8:46

@Emilian, comentariul tau mi se pare cel mai realist si ne arata realitatea actuala a fotbalului romanesc! Total de acord.

Saliceanu (1 comentarii)  •  21 iulie 2019, 8:58

In schimb, e o mare performanta sa invingi Milsami.

Vali (14 comentarii)  •  21 iulie 2019, 10:43

Atâția academicieni pe aici,ceva de speriat...Comentați strict articolul și lăsați atacurile la persoana maestrului Cosașu.Multi dintre heateri nu erau născuți cand d-lui publica .Mai calm și fără povețe,mulți sunteți varză. Hai să vedem cine se simte.....

Comentează