Radu Cosașu

Excese? Violență? Pamflet? Uitați-le! Așa veți descoperi frumusețea textelor unui ziarist care se definește ca extremist de centru

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Cosașu
„Wow!”-ul lui Lineker

„Wow!”, mi-am permis să exclam și eu, cu entuziasm chiar, aflând de acel „Wow, e om!” cu care a comentat Lineker ratarea de către Messi a penalty-ului din minutul 45, la 1-1, cu PSG. Ca să-i înțelegi geniul conciziei trebuie […]

...

Detaliile unor ”optimi”

Inutil să ne precipităm în comparația prestațiilor lui Messi și Ronaldo sau între cele ale lui Haaland și Mbappe în „optimile” Ligii Campionilor. Ar fi prea abrupt, prea categoric. Dar putem trăi fără judecățile categorice? – fiind în plin faliment […]

...

Prietenul meu „cormoranul”

Poate că voi stârni ceva indignare afirmând aici, fan Manchester United, că fanii lui Liverpool îmi sunt tot mai simpatici și mai apropiați. Știu de ce: ne leagă faptul dureros că am pierdut și noi, și ei, titlul, Guardiola și […]

...

Merci, Giroud!

Merci, Giroud! Merci de două ori: în primul rând pentru golul înscris dintr-o „foarfecă” magistrală, ceea ce azi nu se practică prea des, având în vedere crunta tehnică a apărărilor. Desigur, e un entuziasm puștoiesc la ceea ce L’Equipe numea […]

...

”E Mbappe cel mai bun din lume?”

„Ce se întâmplă, v-ați pierdut mințile?”, extind întrebarea lui Lineker când a auzit că la Liverpool vor să-l dea afară pe Klopp pentru căderea din clasament. O extind, poate o și exagerez după această noapte nu atât de furtunoasă, cât […]

...

Ce zici de ce a zis Ronaldo?

Propun să stăm blânzi

Permalink to Ce zici de ce a zis Ronaldo?
vineri, 23 martie 2018, 8:03

Nu m-a indiginat câtuşi de puţin declaraţia lui Cristiano Ronaldo: „Cred că nu există un altul mai bun decât mine”. Prima mea reacţie a fost aceea de a pune mâna pe telefon să-l întreb pe Theo Jumătate dacă fraza asta s-a tradus corect; nu l-am găsit imediat, dar între timp am primit un telefon de la Paris, de unde o fostă bucureşteancă – fană PSG – m-a chestionat prompt: Ce zici de ce a zis Ronaldo? E clar: fraza deja circulă! Se naşte veşnica problemă – luăm atitudine sau nu? Îi aud pe câţiva spunându-mi „Lasă-l în pace, e nebun!”. Nu e nebun, ba mai mult – nu e ipocrit, nu suferă de ipocrizia modestiei, omul spune ce gândeşte, nu e asta suprema calitate umană, azi? Încă o dată, nu găsesc energia vreunei indignări sau măcar a unei şoapte ca să-l contrazic: „Messi”. Nu. Ronaldo e un fotbalist formidabil, dar totodată un megaloman.

De la Atlantic la Vama Veche, de când s-a dat drumul la libertatea de expresie, lumea e plină de megalomani, mai mari sau mai mici, cu toţii liberi şi sinceri. Nu numai că nu mă enervează, dar mă şi amuză. Dacă îţi vine să-i spui unuia – cum mi s-a întâmplat – că e anacronic, că s-a dus dracului cultul personalităţii, inclusiv al propriei personalităţi, îţi întoarce spatele. Cică nu ştie ce-i aia, nu a trăit pe atunci, ca tine, care ai fost un laş şi l-ai suportat pe apucatul ăla..

Într-un film în care Robert Redford juca rolul unui campion mondial la schi şi care venea acasă pe la tat-su, mic fermier, şi-l vestea că a mai luat un titlu, bătrânul i-o zicea clar: „E plină lumea de campioni mondiali”. Aşa zic şi eu, învârtind telebutoanele mele: „E plină lumea de campioni naţionali şi mondiali în megalomanie. De ce să mă mai tulbure Cristiano?”.

Mă învârt săptămânal printre megalomani care sfidează orice rivali în cultura generală, în cultura şi economia fotbalistică, în cultura nucii de cocos, în aeronautică, în fast-food-ul mondial, în ştiinţa tunelurilor feroviare, în orice zboară şi se mănâncă. Printre viscolele şi lapoviţa acestui echinocţ de primăvară, îi privesc cu toată blândeţea de care mai sunt capabil; îi numesc, dezvoltând un cuvânt românesc care şi-a pierdut vulgaritatea, autopupincurişti. Nu ştiu cum îi va fi tradus şi cum îi va suna lui Ronaldo.

Comentarii (65)Adaugă comentariu

aciduzzo (22 comentarii)  •  23 martie 2018, 8:22

Nu-mi amintesc sa fi spus vreodata la vremea lor si dupa aceea, Pele, Maradona, Cruyff, Bekenbauer, Zidane, ca au fost cei mai buni din lume. Cred ca asta face si diferenta, cand esti cel mai bun din lume n-o spui tu....o spun altii. Desi e cel mai bun din toate timpurile, Messi n-a spus niciodata ca e cel mai bun. Ca e baiat cuminte, modest si in banca lui. Linistit.....casatorit cu prietena din adolescenta.....3 copii.....nu tu declaratii bombastice....nu tu presa si locomotiva domle...asta mobiliza o lumea intreaga cum se declara despre Diego......ca sa nu mai zic de prafuri!!! ASTA FOTBALIST!! CEL MAI MARE! EVER!

daniel (10 comentarii)  •  23 martie 2018, 8:31

mda..si Romania e campioana mondiala, in felul urmator: seful senatului e cercetat penal si se ascunde de lege, cum poate...seful camerei deputatilor e condamnat definitiv cu suspendare si cercetat penal, dar e considerat nr. 1 al tarii, de doua televiziuni conduse de un fost dublu turnator la seccuritate si puscarias si de un cercetat penal si cica urmarit..si ar mai fi din astea, dar nu vreau sa va produc depresii...

Thomas brams (2 comentarii)  •  23 martie 2018, 8:33

Este unul dintre cei mai mari. Clasamentul este greu de facut. Conditiile de joc si perfectionarea antrnamentului au dus la un alt fel joc si jucator. Tehnica in regim de viteza si forta primeaza. Asa ca putem spune: Cristiano este un mare formalist, printre cei maimari.

Cristian (5 comentarii)  •  23 martie 2018, 8:41

Il doare in Bascã pe Ronaldo de ce îi transmiteti dvs. Oricum e numarul 1 sau 2, deci prea putin conteaza. P.S. eu sunt fan Ronaldo. Si recunosc ca Messi e uneori de pe alta planeta !!

alex (8 comentarii)  •  23 martie 2018, 8:41

Messi e cel mai bun de acum, intr-un fotbal in care tehnica sclipitoare e foarte rara. Dar nu e de talia lui Pele, nici macar de valoarea lui Maradona. Nu are nici fantezia lui Ronaldinho, sau Neymar. Dar e foarte eficient si tine mingea foarte aproape de picior. Astea sunt cele mai mari calitati ale lui Messi. Un loc 3 intr-un clasament al tuturor timpurilor e destul pentru el. Ma intreb, daca nu juca la Barcelona, cum ar fi fost?

Alex (1 comentarii)  •  23 martie 2018, 9:08

Iar aceasta explicatie vine de la un ziarist care, desi ajuns la o anumita varsta, n-a fost niciodata un varf in breasla sa, o breasla si asa lipsita de orice forma de competitie cum e presa romaneasca sportiva, in care preocuparea principala e reprezentata de nevestele de fotbalisti si scandaluri. De aceea va rog sa nu va dati cu parerea despre elita mondiala, pentru ca nu sunteti acolo si nici nu o sa fiti niciodata, riscand ca editorialul opinie sa fie la acelasi nivel cu discutia la bere dintre doi muncitori suparati de noua ordine mondiala, in timp ce copiii le mor de foame acasa. Asadar, megalomania imi pare a fi a dumneavostra, gazetar al presei romanesti decedate, considerandu-va capabil sa stabiliti binele si raul, numarul 1, 2 sau 3 mondial.

mg (111 comentarii)  •  23 martie 2018, 9:18

..nu cred să fie în limbile surori, de "geantă latină", o traducere pe măsură, care să cuprindă toate dedesubturile.. În engleză, nici atât. De altfel cele mai complexe şi mai imaginative înjurături ne aparţin, celelalte limbi folosindu-se de două-trei cuvinte, mai mult sau mai puţin porcoase, şi cam atât. Cu toate astea, româna noastră neaoşă şi expresivă e din ce în ce mai mult lăsată de izbelişte sau în cel mai bun caz pocită în fel şi chip. Un val de neochiriţism (anglofon de data asta), dar la fel de ridicol ca şi cel de pe vremea lui Alecsandri, îneacă atât audio-vizualul cât şi strada. Cică asta ar dovedi că limba e vie. Vie să fie, da' nici chiar aşa..

laur (1 comentarii)  •  23 martie 2018, 9:19

Lauda-ma gura, caci strainii nu se-ndura... Conteaza numai cand altii te lauda, daca te lauzi singur nu are nicio valoare. Ma mir cum nu are simtul ridicolului..

Cris (1 comentarii)  •  23 martie 2018, 9:22

Dle Cosasu, cu toata stima pe care v-o port, de aceasta data trebuie sa va spun ca gresit de aceasta data. Cel putin in ceea ce priveste declaratia lui C Ronaldo. In primul rand ca, din interpretarea literala si teleologica a acesteia, ea are substrat logic si fundament. Ronaldo spune ca „el crede” ca este cel mai bun, asadar isi exprima crezul, potrivit sentimentului sau launtric, ca este cel mai bun. Privita literalmente, declaratia nu are un mesaj imperativ si categoric, ci exprima inchipuirea personala a vorbitorului despre sine („cred ca sunt cel mai bun” nu echivaleaza de plano cu „sunt cel mai bun”). Apoi, declaratia poate fi si fundamentata, cel putin particularizat, daca nu si per ansamblu. Sa nu uitam ca C Ronaldo este cel mai bun marcator, din toate timpurile, ale celei mai bune/valoroase competitii intre cluburi de pe pamant (Champions League). Este, de asemenea, cel mai bun marcator din istoria Cupei Mondiale a cluburilor de fotbal (Messi fiind pe locul 3). Este castigatorul, impreuna cu nationala Portugaliei (nu una dintre fortele de prim plan ale continentului si lumii, precizare extrem de importanta), a unui Campionat European de fotbal. Este castigatorul a doua trofee consecutive de cel mai bun fotbalist al lumii, declarat la gala FIFA The Best. Are 5 Baloane de Aur castigate (tot atatea cate are si Messi). Are 4 Ghete de Aur castigate, precum si multe alte premii indivuduale de cel mai bun fotbalist (două premii The Best - Cel mai bun, cucerite în 2016 şi 2017, precum şi un premiu rezervat celui mai bun jucător al lumii - 2008, toate atribuite de către FIFA ; trei premii acordate de UEFA celui mai bun jucător al sezonului - 2013/2014, 2015/2016 şi 2016/2017 etc. A castigat campionate si titluri de glogheter in doua dintre cele mai mari campionate din lume (Anglia si Spania) si, extrem de important, a castigat Liga Campionilor cu doua echipe diferite (M United si Real Madrid). Privit din perspectiva trofeele fotbalistice persoanle (f importante, caci menirea lor este aceea de a premia cel mai bun, cel care a avut cele mai bune rezultate prin comparatie cu toti ceilalalti), C Ronaldo este cel care detine cele mai multe astfel de trofee din istoria fotbalului mondial. Prin urmare, nu doar ca e o impresie personala, subiectiva, dar este o realitate, fiind indubitabil ca, din prisma trofeelor personale, C Ronaldo este nu doar cel mai bun fotbalist in activitate, dar inclusiv din istoria fotbalului mondial. Privit per ansamblu, se poate si asa sustine opinia/impresia ca Ronaldo este cel mai bun. Si asta daca luam in calcul toate aspecte si datele (cele mai multe trofee personale de „cel mai bun”; trofee castigate cu echipe diferite, deci implicit mai dificile decat cu aceeasi echipa, precum Messi; trofee castigate cu nationala, prin comparatie cu Messi). Este f important de precizat ca discutam de cel mai bun jucator, ci nu despre cel mai valoros/talentat. Cel mai bun nu echivaleaza automat cu cel mai valoros. Cel mai bun inseamana cel care a avut cele mai bune rezultate personale si de club intr-o perioada de timp determinata. Cel mai valoros inplica mai multe date (talent nativ catre domeniu, calitati individuale superioare, tehnicitate etc.). Si nu intotdeauna cel mai valoros triumfa. De altfel, acesta este si spiritul competitiei sportive, nu sa i se atribuie titlul celui mai valoros (daca ar fi asa, competitia nu ar mai avea scop, s-ar acorda de la inceput trofeele celor cunoscuti ca fiind cei mai valorosi), ci celui care dovedeste, prin daruire, implicare exprimare a calitatilor, ca este cel mai bun in competitie. Personal cred ca C Ronaldo este cel mai bun fotbalist din lume in activitate (fiind cel mai eficient si cel care isi exprima cel mai bine calitatile sportive, dovada ca si obtine cele mai bune rezultate), dupa criteriile explicate anterior, in timp ce Messi este cel mai valoros fotbalist in activitate (cel mai tehnic, cu cele mai bune si multe calitati native). Si ambii sunt, din pdv meu, sub Maradona. Oricum, dincolo de aceste criterii obiective, fiecare are dreptul de a-si exprima , in mod subiectiv, opinia despre cine este cel mai bun si valoros din lume si sa realizeze propriul top, chiar si cei in cauza (ba chiar cu atat mai mult). In rest, numai de bine si maxima sanatate, maestre!

aciduzzo (22 comentarii)  •  23 martie 2018, 9:37

Tastati Betis Barcelona 0-5.....si vedeti ce face Messi in min. 85 si 40 sec. si 85 si 46 sec! ASTA FOTBALIST!! Ioan Chirila spunea despre Johan Cruyff ca este ca un cow-boy care incoltit de doi pistolari, el ii impusca pe amandoi!! Uitati-va la Mesi 6 secunde! Gata! Nu mai scriu nimic!

Mihai Balaescu (2 comentarii)  •  23 martie 2018, 10:28

Alex draga, in principiu de acord cu ce zici in primul comentariu, vis a vis de Messi. Si mi-a placut intrebarea:"Ma intreb, daca nu juca la Barcelona, cum ar fi fost?". Raspunsul il avem vazand prestatiile lui la nationala. Diferenta dintre el si Maradona e ca de la cer la pamant. Maradona a castigat aproape de unul singur un mondial, cel din Mexic 86. Mi-aduc aminte, si cred ca nu gresesc, Argentina a marcat 13 goluri, din care Maradona a marcat 5 iar la alte 6 a dat ultima pasa. Nu e cazul lui Messi. Personal cred ca Ronaldo e mai bun fiind mai complet. F.bun suteur de la distanta, joc bun cu ambele picioare, joc bun cu capul ( bine, aici si statura joaca un rol ), exceptional simt al portii. Mai slab ca Messi in driblingul pe mp. Mai cred ca adevarata vaLoare a aratat-o la MU unde nu juca varf impins cum joaca la Real sau in nationala Portugaliei ci juca aripa falsa sau varf retras. Sunt pareri personale. In ceea ce priveste al 2 lea comentariu nu sunt de acord cu tine. Dl.Cosasu zic eu ca este un ziarist care dincolo de talentul incontestabil, are foarte mult bun simt si nu s-a pretins niciodata un Mafalda in fotbal. Asa cum noi avem dreptul la orice fel de opinie cred ca si dansul are acelasi drept. Si faptul ca apartine unei alte generatii nu cred ca ii stirbeste din calitati. Daca ar fi trait Ioan Chirila si ar fi scris si el cate ceva pe blog, la fel ati fi gandit ?

dubluv (6 comentarii)  •  23 martie 2018, 10:39

Ronaldo inca este cuminte. Aruncati un ochi spre Ibrahimovici, sa vedeti acolo ticneala!

ManX (12 comentarii)  •  23 martie 2018, 10:40

Imi era foarte antipatic din cauza arogantei sale. Dupa ce am aflat ca este foarte generos în privat, nu doar cu prietenii, mi-a trecut "supararea" si am tras cam aceeasi concluzie pe care o prezentati dumneavoastra. M-a ajutat si declaratia din trecut a lui Murinho. " La ce-ti foloseste în viata sa fi modest? "

ovidiu_3003 (143 comentarii)  •  23 martie 2018, 11:22

Ronaldo nu l cunoaste pe Andrei Ivan ...inca ...

alex (2 comentarii)  •  23 martie 2018, 12:31

Bun comentariul lui Cris. Adevarul e... Messi este talent pur, Ronaldo este rezultatul unei munci de ani de zile, care se vede clar si pe fizicul lui. Eu il prefer pe Ronaldo pentru ca este mai complet decat Messi, asta fortand putin limba romana. :) Messi are un plus minor pe controlul balonului in viteza, pe spatii inguste, sut tehnic mai bun. CR7 are sut puternic, si un plus mare la capitolul fizic si lovituri cu capul. Astea le stie toata lumea... Totusi ce mi se pare interesant... Messi a explodat acum 3-4 ani sa zicem (poate mai mult, poate mai putin, voi stiti mai bine) si intre timp jocul lui sau mai bine zis impactul jocului sau in echipa a scazut. Parca nu e la fel de bun ca la inceput, nu mai iese asa mult in evidenta, nu mai este la fel de constant, decisiv. E clar.. si lumea il conoaste si ii se acorda o atentie mai mare din punct de vedere defensiv. Ronaldo ? A explodat la Man U prin viteza, tehnica si sut... si jocul lui s-a modificat treptat in bine zic eu .. de la egoism la joc de echipa.. de la goluri la pase.... de la driblinguri multe la pasa simpla de cele mai multe ori. Daca la inceput in situatie de 1 la 1 incerca sa dribleze acum in 9/10 cazuri cauta pasa simpla si demarcare. Poate din cauza sau datorita antrenorilor , poate a varstei ... poate nu ... CR e arogant... Messi nu ... Messi are tatuaje si e vopsit blond, CR nu .... pentru mine Cristiano e cel mai bun ever. Foarte probabil pentru ca sunt mai tanar si n-am avut posibilitatea sa-i vad pe altii considerati la fel de mari si poate chiar mai mari... cum si copii mei nu o sa stie poate cine a fost CR7 si cat de bun a fost.

Observator (269 comentarii)  •  23 martie 2018, 12:45

Maestre, Ronaldo este un foarte mare fotbalist, cifrele si performantele sale fiind convingatoare! Si da, oricine are dreptul sa-si exprime parerea, inclusiv ziaristii. Pentru cei care nu-si dau seama, Maestrul Cosasu este scriitor, si inca unul foarte bun, cu materiale si pareri pertinente, echilibrate! @ daniel Se face destula politica pe alte bloguri, va recomand sa le accesati! O.

george gorovei (1 comentarii)  •  23 martie 2018, 12:57

CR 7 nu e un fotbalist rau , e chiar bun , cifrele o spun , dar sunt altii inaintea lui , mult mai buni , ca sa nu mai scriu si despre...modestie !Sa-l lasam pe CR7 sa continuie cu...bazaconiile lui si sa-l admiram pe unicul fotbalist din toate timpurile , care de multe ori a castigat singur un meci , nu a stat la pomana si cerseala ca ...CR7...***.

vasco (49 comentarii)  •  23 martie 2018, 13:15

Ce zic de ce a zis Ronaldo?Zic ca nu ma surpride deloc.Nu era el daca nu ar fi zis asa ceva."Pasarea pe limba ei canta...."Fudulie de neam prost.

adi (1 comentarii)  •  23 martie 2018, 14:17

Cristiano Ronaldo este un exemplu pt toata omenirea...evident sunt multi prosti pe planeta care observa genul asta de declaratii dar nu vad ce este cel mai important. RONALDO ARE SUTE DE MILIOANE DE EURO IN CONT SI TOTUSI ESTE JUCATORUL CARE STA ZILNIC DUPA ANTRENAMENT SI SE ANTRENEAZA CU UN ANTRENOR SEPARAT....RONALDO SE TREZESTE IN FIECARE DIMINEATA SI FACE 1500 DE ABDOMENE. RONALDO ALEARGA IN MINUTUL 94 LA FEL CA IN MINUTUL 1, NU CA BUDESCU, HANCA, ALIBEC SI ALTI "MARI FOTBALISTI" DE PE LA NOI CARE ALEARGA DOAR CAND VOR EI. DE ASTA RONALDO E NUMARUL 1. PENTRU CA ESTE UN PROFESIONIST. DAR PT ASTA TREBUIE SA AI UN PIC DE INTELIGENTA SA POTI SEPARA NISTE IDEI...PREA MULT PT VOI!!

victor L (127 comentarii)  •  23 martie 2018, 14:42

Sanatate, domnule Cosasu. Nu cred ca ar trebui sa ne ceara acceptul pentru ce va sa zica: Din cele *** de meciuri de până acum, CR a jucat aproape jumătate, 429, pentru Real Madrid. 292 le-a disputat pentru Manchester United, 31 pentru Sporting Lisabona şi 147 pentru naţionala lusitană. Are 600 de victorii şi 640 de goluri. Portughezul are 88 de victorii, 36 de egaluri şi 23 de înfrângeri în tricoul primei reprezentative lusitane. Ronaldo,în vârstă de 33 de ani, are 313 victorii, 65 de remize şi 51 de înfrângeri în meciurile jucate pentru Real Madrid. NB, unii dintre noi, in dorinta de a fi mai catolici decit Papa, strimba din nas si la jocul Simonei Halep, desi a ajuns pe locul unu. Nu-i perfecta pentru gustul nostru infailibil. Nu ne face tot timpul mindri ca sintem romani :P

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

pawn (16 comentarii)  •  23 martie 2018, 15:07

cum sa nu-mi dau si eu cu parerea la determinarea goat (greatest of all time) :)) ca domnu' cosasu e si scriitor, probabil stie vorba unui critic literar: sus e dostoievski. dupa aia vin geniile. asa si aici. sus de tot e maradona.

ManX (12 comentarii)  •  23 martie 2018, 15:12

Vad ca se fac între Messi si Ronaldo comparatii, fiecare cu preferintele sale. Eu pe Messi nu pot sa mi-l imaginez la antrenamente. Nici pe teren la antrenament nici la sala de forta. Il vad doar în meciuri, natural, jucând fara efort. Pe Ronaldo nu pot sa-l vad pe teren fara sa mi-l imaginez si la sala de forta. Antrenament dur facut cu placere. La rândul sau un jucator fabulos care si-a cizelat talentul printr-o pregatire impecabila.

gicu (305 comentarii)  •  23 martie 2018, 16:16

Sanatate, maestre!

ioan (767 comentarii)  •  23 martie 2018, 16:36

tin minte, ca acum: pe vremea cind credeam ca fotbalul e un joc in care 11 baieti alearga dupa o minge, un scriitor care si-a dorit sa fie doar cronicar sportiv m-a luat de mina si mi-a spus clar, raspicat, pentru mine definitiv: NU NE-AM ADUNAT AICI CA SA FACEM DREPTATE IN LUME! citiva ani mai tirziu, acelasi om a continuat fraza pe care eu o credeam, atunci, definitiva cu un: ...DAR NICI SA FACEM NEDREPTATI! cei drept, nu sintem multi cei care au avut privilegiul de-a asculta (si intelege!) aceasta fraza (si idee!) pina la capat...! daca e vorba doar de sportul numit fotbal, raspund intrebariii d-voastre cu: Robi Baggio, Roy Keane, Ryan Giggs, Sorin Cartu, Pavel Nedved, Gianluigi Buffon, Xavi Hernandez...-sintem in 23 martie, domnule Radu-as putea incheia lista asta undeva, prin septembrie...! zeci, sute de baloane de aur, neacordate doar din pura intimplare, marketing de gasca, sau mediocra neintelegere! in rest, din toate declaratiile domnului Ronaldo Cristian o aleg pe cea-zic eu-mai reprezentativa; spune Campionul Campionilor: in 2017 am mai batut un record: am facut trei copii cu doua mame! nu stiu daca pentru asta se da un Balon de Aur, dar cunosc un dinamovist care-i da clasa! si asta, ispasind o pedeapsa cu privatiune de libertate! va dati seama ce se intimpla, si ce se alegea din ipoteticul record stabilit, in mintea lui, de portughez, daca respectivul dinamovist era in libertate...?

ioan (767 comentarii)  •  23 martie 2018, 16:40

cap limpede: un i in plus! sper, de inteles!

cpt.ahab (4 comentarii)  •  23 martie 2018, 18:10

Mi-ar plăcea ca ăia care îl consideră mai complet pe Ronaldo să se apuce să se uite la fotbal având pe unul care se pricepe pe lânga ei. Messi joacă de ani de zile mijlocaș, cu toate astea marchează la foc automat. Joc cu ambele picioare, la cât e de mic e bun și la cap, are dribling năucitor, știe și să facă un tackling, dar, mai presus de toate: are o viziune și precizie a paselor care nu s-a mai văzut până acum. O spun toți foștii mari fotbaliști! Care, evident, nu se pricep ca unii românași atotcunoscători! Viața lui privată? Exemplară! Modest și bun coechipier. Ce mai vreți de la el?

ioan (767 comentarii)  •  23 martie 2018, 18:43

p.s. ...si-o cratima!

Dodo (12 comentarii)  •  23 martie 2018, 19:03

Messi e de pe alta planeta: planeta piticotocilor care dau gol cu capul numai din schema șteamp! Daca mai creste 1 metru il ajunge pe CR7.

CCC (2 comentarii)  •  23 martie 2018, 19:22

Maestre, cu scuzele de rigoare, dar afirmația: "nu e ipocrit, nu suferă de ipocrizia modestiei, omul spune ce gândeşte, nu e asta suprema calitate umană, azi? " numai este, din pacate, calitatea umană supremă. Asta de ceva ani buni, de când ne-a fost impusă sintagma "politically correct". Mai pe românește, spune ce vor să audă ceilalți, nu ce gândești cu adevărat! Asta e calitaea umană cea mai apreciată în societate.

alex (8 comentarii)  •  23 martie 2018, 20:04

Domnule Balaescu, eu am scris doar primul comentariu, cel in care spuneam ca Messi nu a ajuns la nivelul lui Pele, sau Maradona si in care imi exprimam curiozitatea de a vedea un Messi fara Barcelona. Acesta este al doilea comentariu pe care il scriu. Dupa mine. au comentat un "Alex", scris cu majuscula si apoi un "alex" scris cu litera mica, deci cu un nume identic cu al meu. Imi pare rau de aceste confuzii. Va trebui sa imi schimb numele, dar nu stiu cum. O seara frumoasa!

alex (8 comentarii)  •  23 martie 2018, 20:12

Tot eu sunt. Ii raspund lui alex cel tanar, care il prefera pe Ronaldo, ca acesta e in primul rand un atlet, mai putin un rafinat. Il consider sub Ronaldo, brazilianul. Azi, concurenta e foarte slaba, fata de acum 15-20 de ani. De aia "Balonul de Aur" a ajuns o afacere in doi. Doar 5-6 jucatori de mare clasa sunt acum in lume. cred ca si Neymar e peste portughez, cel putin ca tehnica. Pacat ca e cam firav si neserios.

alex (8 comentarii)  •  23 martie 2018, 20:24

Revin si afirm ca niciodata Europa nu poate da cel mai mare fotbalist din istorie. Asta e apanajul Americii de Sud, care a dat pe Pele, Garrincha, Didi, Tostao, Zico, Romario, Ronaldo, Ronaldinho, Ademir, Maradona, Di Stefano, Sivori, Kempes, Caniggia, Batistuta, Dybala, Francescoli, Cubillas, Suarez si multi altii. Din Europa cel mai bun a fost marele Cruyff, apoi Beckenbauer, Muller, Eusebio, Best, Ronaldo...

Cristi (4 comentarii)  •  23 martie 2018, 20:41

Cpt.ahab, sa intelegem ca toate trofeele alea obtinute de catre CR (cele mai multe in lume), pt cele mai bune rezultate obtinute in istoria fotbalului de catre un fotbalist, i au fost de fapt acordate de catre romanii atotcunoscatori? Esti ilar! Trofeele alea i au fost acordate de specialisti. CR si Messi sunt doi fotbalisti mult prea mari, fiecare in parte, pt a putea face o ierarhie intre ei. Mesi e mai valoros prin prisma talentului si a calitatilor native, in timp ce CR e cel mai bun prin prisma trofeelor si a celor mai bune rezultate obtinute individual. Concluzia este una singura: fiecare dintre cei doi este cel mai bun din lume in felul sau. Si fiecare dintre noi avem dreptul sa l preferam, mod subiectiv, pe cel dorit, fara sa fim contrazisi. In rest, toate cele bune!

Cristi (4 comentarii)  •  23 martie 2018, 21:06

CCC, nu e bine sa te exprimi cand nu ai proprietatea termenilor/conceptelor. Politically correct nu inseamna sa spui ce vor altii sa auda, ci nu ce gandesti, asa cum afirmi, ci inseamna sa nu ii ofensezi pe semeni din cauza apartenentelor sau convingerilor acestora de orice fel. Si e firesc sa fie asa intr o societate democratica, bazata pe regulile unui stat de drept, inclusiv din prisma egalitatii in drepturi (in speta dreptul la demnitate si imagine indiferent de apartenente si convingeri). Numai cei cu o educatie si cultura rudimentara cred ca se pot exprima fara limite, spunand tot ce gandesc, inclusiv injurii si infierari la adresa celor din jur doar pt ca sunt diferiti. Cei educati stiu ca una dintre regulile de baza ale democratiei si civilizatiei este autocenzura gandurilor care, odata exprimate, pot sa jigneasca tertii. Altfel, am trai ca niste primitivi, care ne am exprima si comporta dupa impulsurile subiective (am insulta si ne am comporta fizic cum ne taie capul, cum gandim, fara limite).

cpt.ahab (4 comentarii)  •  23 martie 2018, 21:39

@Cristi: Trofeele individuale mai sunt acordate și pentru rezultatele echipelor la care evoluează respectivul. Fabio Cannavaro! A luat "Balonul de aur" în 2006. Într-o epocă în care mai jucau un Zidane, Henry sau Ronaldo brazilianul. Era el mai bun decât aceștia? Nu. A fost răsplătit pentru titlul mondial al Italiei. În 1986? Belanov. Da, Belanov, pentru parcursul lui Dinamo Kiev și al URSS-ului. Nu Platini. În 1990? Mathaus, pentru titlul Germaniei. Dacă Barcelona ar fi câștigat UCL an de an, sunt convins că și Messi ar fi avut mai multe "Baloane de aur". Ca atare, aceste trofee mă lasă rece. Nu trofeele și nu golurile îl fac pe Messi ceea ce este. Ci plăcerea de a-l urmări. Cam cum spunea nea Vanea despre Maradona Mundialului mexican: "aștept cu nerăbdare mingea la Maradona" (sper că am citat exact). N-am spus ca nu-l apreciez pe Cr. Ronaldo. Nu fac parte din categoria acelora. Pur și simplu, doar Messi mă face să nu pierd aproape niciun meci al său, de teamă să nu-i ratez vreo năzdrăvănie "live". Cr. Ronaldo colecționează trofee și recorduri, Messi colecționează emoții și admirație. Stimă!

Cristi (4 comentarii)  •  23 martie 2018, 22:59

Trofeele oferite unui jucator incununeaza reusitele respectivului pe o anumita perioada. Reusitele sale personale sunt cele care au determinat decisiv reusitele cluburilor lor. Da, toti cei enumerati de tine au avut cele mai bune exprimari ale calitatilor fotbalistice in perioadele respective, peste vedetele vremurilor, fara sa fie neaparat si cei mai valorosi. Dar sigur reusitele lor stau la baza rezultatelor cluburilor. CR nu face parte din categoria celor enumerati de tine. El nu are rezultate si performante razlete, el chiar este un fenomen. Este nu doar un colectionar de trofee, asta reprezinta doar incununarea rezultatelor sale superioare tuturor. El este un performer. El este performanta si eficienta in sine, prin rezultate uimitoare, peste toti ceilalti din istoria fotbalului. Si peste Messi, are rezultatele astea obtinute la doua cluburi diferite, plus nationala. Sa nu uitam ca Messi obtine rezultate la aceeasi cea mai buna echipa a vremurilor noastre. Messi pare dependent de Barca. Nu vreau sa i minimalizez valoarea, deloc, dar mereu ii va atarna dubiul asta cu privire la reusitele lui intr o alta echipa, eventual care sa depinda de el (dovada natioanala Argentinei). O colectie de trofee nu poate reprezenta niciodata un minus, ci dimpotriva un mare plus, un atu suprem si decisiv in catalogarea ca cel mai bun. Si despre asta e vorba in articol. La asta se referea CR cand spunea ca este cel mai bun. Iar la baza clasamentelor, ierarhiilor celor mai buni stau mereu cifrele. Emotia este un sentiment personal, implica mult aubiectivism. Dupa criteriul emotiei, orice top al meu l ar avea in frunte pe Hagi, niciun alt jucator al pamantului nereusind sa ma vrajeasca personal cu mai mukta poezie, fantezie si emotie in joc. Dar, repet, intervine subiectivismul. Cifrele care stabilesc performantele, trofeele ma vor contrazice mereu, ele ii vor avantaja mereu pe cei care le au. In fine, discutia va ramane mereu deschisa pt ca implica, din partea fanilor, mult subiectivism, fiecare dintre noi avand in mod legitim propriile optiuni. Nicio ierarhie intre cei doi nu va fi obiectiva si nici corecta. Ambii sunt imensi. Dar, in opinia mea, ambii sunt valoric sub Maradona. Desigur, oricine va fi indreptatit sa l puna in capul listei pe Pele etc. Si asa si trebuie sa fie. Diversitatea ne defineste ca individualitati, cu opinii si optiuni proprii.

Tyn (1 comentarii)  •  24 martie 2018, 0:07

Ia sa vedem...intelegem ce zice aici despre fotbal sau... alergam, sarim la cap, etc... : Xavi: "In football, there are two types of coaches: those who are afraid of having the ball because they do not know what to do with it. And those who are afraid of not having it because they do not know how to live without it." "Without the ball, I'm afraid of not enjoying the game. You have to play with Iniesta to know what pleasure means. You have to have exchanged passes with Messi to understand it." "Give me the ball and I will not lose it. Because I think. Because I'm watching. Because I've been training on this all my life. Because it's written deep inside my neurons." "Messi does not get rid of the ball in silly ways. No, he attracts the defenders and then, pam, he passes to his free team-mate. And I think: ‘Holy sh*t, he dribbled four and created spaces for his teammates. He is very strong.'" "Umtiti is the best centre-back, isn’t he? Why? Because he doesn't spend his time just defending. He plays, he thinks, he goes forward, he anticipates." "Dembélé will have to learn to think faster, in a few thousandths of a second. This is where we will see if he has the mentality. He must say to himself: ‘I am a Barça player.’ You have to be mentally strong, to have convictions." "I always want to sit where I can see the whole picture. It's a reflex, I always do that. Because I like to control. I do not like surprises, for example, I want to know what will happen."

Observator (269 comentarii)  •  24 martie 2018, 10:03

@ cpt.ahab Dar cum a castigat acelasi Messi pe care-l ridicati in slavi Balonul de aur in 2010, intr-un an in care nu a ajuns in finala Ligii Campionilor si a fost evanescent (sa ma exprim eufemistic) in Africa de Sud?! Sper ca v-a lasat rece acel trofeu individual nemeritat! O.

Cristi (4 comentarii)  •  24 martie 2018, 10:15

De ce imi apare ultima postare ca asteptand moderare de peste 10 ore?

ioan (767 comentarii)  •  24 martie 2018, 11:04

Tyne, prietene, lasa-i sa sufere...! au si ateii dreptul la un sentiment monarhic! nu vezi?-mai nou, isi aleg presedintii pe viata! republicani originali! sau, mai simplu spus, un fel de darwinism selectiv...!

Che Guevara (10 comentarii)  •  24 martie 2018, 11:33

Cine este balonul de Aur? Inseamna ca e cel mai bun.

ioan (767 comentarii)  •  25 martie 2018, 17:40

domnule Cristi! e impresionanta capacitatea d-voastra de-a trage! fireste, concluzii! la fiecare articol, la fiecare subiect! tsunami de concluzii! avalanse de concluzii...! n-am sa va intreb daca stiti care e soarta sfertodoctilor dar-in numele nostru, al celor care iubim intrebarile-imi permit sa sa va pun una! una singura! cu multi ani in urma, Presedintele Mao a fost intrebat ce crede domnia-sa despre Caderea Bastiliei! stiti raspunsul Presedintelui, domnule Cristi?

ioan (767 comentarii)  •  25 martie 2018, 18:18

p,s. cindva, spuneam ca o virgula poate schimba destine! cind o pun intre subiect si predicat, asta inseamna doar ca vreau sa stiu daca mi-ati citit mesajul...! am incercat si cu citeva idei dar degeaba! nu pot silabisi tot ce gindesc...!

teo stemate (8 comentarii)  •  26 martie 2018, 3:47

Curat megaloman, dar ce fotbalist! Cateodata mi-e frica pentru el, are momente cand pare ca e pe punctul sa faca un atac de cord sau o criza de apoplexie. Pentru ca e cu adevarat nebun: dupa fotbal. Sunt foarte curios ce o sa faca dupa ce se lasa. El zice, in filmul lui, ca vrea sa se retraga definitiv, sa uite de fotbal si sa traiasca precum un rege. Nu-l cred, nu o sa poata sa traiasca fara fotbal. Dar nu-l vad antrenor, nici ambasador itinerant, nici scouter sau impresar. Atunci? Chiar sunt foarte curios sa-l vad peste zece ani.

alex (8 comentarii)  •  26 martie 2018, 6:52

Balonul de aur nu e edificator. Conteaza echipa. Un jucator nu are cum sa fie cel mai bun din lume azi, maine, nu, poimaine, da, etc. Cand esti cel mai bun, esti cel mai bun , si atat. De 10 ani Messi e cel mai bun. Poate peste 3 ani va fi Neymar, sau altul...

ioan (767 comentarii)  •  26 martie 2018, 16:46

SUPERB, Lelia Munteanu! asta inseamna sa fii cea mai buna!

ioan (767 comentarii)  •  27 martie 2018, 18:50

p.s. morutan-ul, domnule Radu? o unitate de masura! a lipsei de masura! se va incadra la noua lui echipa...! s-au obisnuit: o vor lua de la capat! astia o iau de la capat cam de doua ori pe saptamina...! si vor spune: Roy Keane? un dur, domnule-ce facea Roy la M.United era dictatura...!

ioan (767 comentarii)  •  27 martie 2018, 20:59

dar Morutan e inca un copil! se mai poate schimba...! nu si bunaciunea aia de echipa de seniori! daca va spun ca am vazut meciul Romania-Suedia( 2 spre 3!), de pe aratura de la Craiova, ma credeti? am vazut meciul, domnule Radu! recunosc, nu mi-a fost usor! ramine ca cei care n-au vazut meciul-dar au aflat scorul-sa stabileasca raul cel mai mic: burleanu sau lupescu? eu zic sa simplificati lucrurile: tandemul contra-mutu! unul antrenor, celalalt-presedinte la frf! prin rotatie: o luna-o luna! amical! sau-ca sa nu fie discutii-trageti la sorti! oricum, cistigarea grupei e o chestie de sansa: un razboi Serbia-Muntenegru, dublat de-o invazie rusa in Lituania! doar asa ne calificam..! acum, va las! incepe repriza a doua de la Madrid! nu-i Leo, dar e Don Iniesta! merit si eu 45 de minute de adevar...!

ioan (767 comentarii)  •  27 martie 2018, 21:43

gata si meciul de la Madrid! macel, domnule Radu-incep sa regret ca meciul de la Craiova n-a avut trei reprize: era un cosmar suportabil...! dar asta doar pina la declaratia lui Pep, de miine, din presa engleza! va spune asa: cu Messi pe teren, meciul asta se termina la egalitate! vorbim dupa finala din Rusia...! incapatinat om, Guardiola asta! din scoala lui Johan...!

vasco (49 comentarii)  •  28 martie 2018, 14:58

Daca nu ar exista marketingul ,sponsorii ,de Ronaldo am fi auzit cate ceva,dar poate am fi auzit de alti jucatori,care nu stau doar pe aproape si o baga in ate.Fotbalul mai inseamna si joc defensiv,creare de faze si pentru coechipieri,nu doar ei pentru tine,mai inseamna si modestie si cracater..Pe toete astea le poti vedea la multi jucatori,la Messi in primul rand,dar mai sunt si de-alde Salah,Kun Aguero,Higuain,DeBruine,oho,si inca multi altii.Dar daca iti dai cu gel si te dai cu Nivea...Nu zice nimeni ca nu ar fi un jucator bun,golgheter mai ales,dar e mult prea mult ce se face cu pomparea in imaginea lui.

Comentează