Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

La catafalcul iepocii de aur

România îşi trăieşte în stil propriu evenimentele. Patria se resuscitează din cînd în cînd, pentru perioade scurte şi infructuoase, prin şocuri mediatice. Publicul generator de rating, share, publicitate şi bani e cel care comandă. Moartea unui sfînt precum Părintele Calciu, […]

joi, 23 noiembrie 2006, 8:32

România îşi trăieşte în stil propriu evenimentele. Patria se resuscitează din cînd în cînd, pentru perioade scurte şi infructuoase, prin şocuri mediatice. Publicul generator de rating, share, publicitate şi bani e cel care comandă. Moartea unui sfînt precum Părintele Calciu, care a cărat la picioare ani mulţi lanţurile puşcăriilor comuniste, e expediată la şi altele. Undeva înainte de Meteo, între două calupuri publicitare, cîteva imagini cu chipul nins al preotului. Nici un talk-show, nici o evocare, nici un documentar. Cei ce-l sorbeau  pe unde radio scurte în anii ’80 pe Gheorghe Calciu-Dumitreasa fie au plecat din ţară, fie au ajuns politicieni sau oameni de afaceri şi-acum n-au timp, fie pur şi simplu nu mai sînt.

În schimb, moartea Zoei Ceauşescu a fost tratată abundent. Povestea bolii, epopeea însingurării matematicienei, imaginii cu cîinii (Corbu şi Şarona au urmaşi în timp), interviuri cu vecinii. Cîteva zile bătrînii care azi nu se ajung cu pensia, deşi şi-au lăsat sudoarea în cîmpul muncii socialiste, îşi tîrîiau sacoşele goale prin hypermarketuri îngăimînd un „S-a dus, săraca, mult a suferit”. S-a dus, Dumnezeu s-o ierte! O rugăciune de-o clipă, ca înaintea oricărui creştin care se ridică la Ceruri. Atît! Deşi răposata a făcut parte dintr-o familie care dărîma biserici şi dintr-un sistem fără Dumnezeu.

Ţara aproape integrată a suspinat funeralii. Unde mai mulţi exponenţi ai democraţiei şi milenarismului au ţinut să participe. Lăcătuş a trimis de la Arad cîteva vorbe stinse. Normal, Fiara n-a fost numai autor de gol în finala de la Sevilla, ci şi apropiat al lui Valentin. În schimb, Gino Iorgulescu a venit lîngă catafalc. Prieten cu Nicu, fratele Zoiei, cel care a pierdut net şi fatal meciul cu băutura. Florentin Marinescu a făcut o figură de karate decenţei şi s-a alăturat cortegiului. Iar capitalistul George Copos, cel care se războia pînă nu demult din scaunul de vicepremier cu Codul Fiscal, a îmbrăcat şi el haine cernite, probabil în amintirea anilor în care păstorea pe la UTC şi mai ieşea la cîte o agapă tovărăşească alături de odraslele cizmarului şi ale savantei.

Nu e un reproş la adresa celor care-au petrecut-o pe Zoe spre dincolo. Fiecare are libertatea să plîngă pe cine doreşte. E doar o frescă a societăţii. Cu mari fotbalişti venerînd şi după moarte tablourile familiei dictatoriale, care în loc să le dea milioane de dolari, cum ar fi meritat, îi răsplătea cu butelii, diplome de studii, grade militare şi cîte-un ARO cu tablă ruginită.  Sau cu magnaţi  care predau economia de piaţă, şi invocă mereu performanţa, dar poartă în suflet ca pe o nestemată simbolul unei familii care a ţinut România în foame şi întuneric.

Comentarii (75)Adaugă comentariu

szandelius (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 20:50

Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.

Oare de ce nu ma mai mira nimic?

Hai Dinamo ! Hai Rapid! Hai Romania!

Tibi (2 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 20:52

Daca azi se ingrasa jurnalisti vazind cu ochiul liber, nu inseamna ca poporul (care beleste ochii la talk-showrile labartate si la femeile dezbracate din Gazeta -spre dispretul d-lui Buzarin) o duce mai bine.
Tibi

nostalgicuta (5 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 20:56

Deh,ce sa zici si tu…Daca nu faceai scoala in perioada de „trista amintire” acum probabil spalai parbrize la semafor.
Si uite ce bine te mentii la varsta ta, daca pe vremea cand purtai mandru cravata rosie de pionier,infulecai in pauza cate un sandvich cu parizer sau cu salam cu soia (nu cu zoia ca altii).
Porti oare in suflet si acum frustrarea ca nu ai purtat niciodata snurulet?
Nu ai fost nici macar comandant de grupa?La „Cantarea Romaniei” probabil nu te luau pentru ca nu erai capabil sa inveti poeziile pe de rost.Iar de „Daciada” ce sa mai vorbim….fiind incapabil sa practici un sport,te-ai apucat mai tarziu dintr-o dorinta de razbunare a trecutului sa scrii despre el.In ce fel, ii las pe ceilalti sa aprecieze………..

si daca (21 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:01

aia au luat butelii si aprobari de Aro vechi, iti lasa tie dolarii si euroii… in momentul in care batrâna aia umblã cu sacosa goala, se sacrifica Buzãrin sa ia banuti destui din GSP… fiecarui om de pe planeta i se cuvine in fiecare zi o friptura, dar sunt unii care se sacrifica sa manince doua… asa mi-e de milã de tine

Edmond Durante (91 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:19

Aline, om faca capatii si caracter. Nimeni nu „poartă în suflet ca pe o nestemată simbolul unei familii care a ţinut România în foame şi întuneric.” Nici Lacatus nici Copos, nici NIMENI. La urma urmelor, ei o duc MULT mai bine ca pe vremea lui Ceashca.
Aici este vorba despre „a CONDUCE pe ultimul drum un OM pe care l-ai cunoscut”.
Este vorba de RESPECT.
TU, cu vederile tale esti intradevar UN COMUNIST scolit in acele vremuri si inca unul din ala prost, incuiat la minte,
spre deosebire de Lacatus sau Copos.
Iar ai vorbit cind trebuia sa taci.

photius (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:22

macar de ar fi asta cel mai clar caz de neglijare a evenimentelor cu adevarat importante in dauna unora mediatice.
ce m-a surprins a fost ca au adus totusi vorba de Parintele Calciu. ma asteptam ca moartea lui sa treaca total nepomenita.
foarte interesant este cum si populatia adera la ideile care i se ofera, fara nici un pic de disconfort sau rezistenta interioara…

Sughi-Bughi (4 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:25

Sti cum e cu ala care „sa arunce primul piatra”….voi ziaristi (aproape toti) ati calca si pe D-zeu, doar bani sa iasa.Asa ca lasa-ne cu filozofiile astea despre batrine cu sacosa goala-le cunoastem,sunt parte din viata noastra,mame,bunici ,vecine-nu le ajutati voi in vre-un fel.Asa cum e G.Becali,el macar mai face cite-o fapta buna-daca toti cu stare ar face macar jumatate la fel,doar ca sunt prea preocupati cu a doua friptura(bine spus).Si la urma urmei fiecare piere pe limba lui,asa ca nu mai sariti pe mormintul nimanui,doar ca sa va vindeti ineptiile.Hienelor.

FisH (10 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:31

Nu vad ce legatura are asta cu sportul…. vezi ca scrii prostii in lipsa de ocupatie :)) pune mana pe treaba si baga mare cu de-ale sportului ca te ……. las-o tu pe Zoia in pace ca n-ai tu treaba cu ea si nu ai cunoascut-o.

santana (3 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:36

citind articolul tau buzarine, am fost asa de impresionat ca abia m-am abtinut sa nu trag o mara basina….asi fi tras-o dar era deja f mult pt ceea ce scri!

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:53

Si daca – eu muncesc pentru friptura aia.

Nostalgicuta – pe vremea aia te faceau pionier bligatoriu. Acum, capitalistii s-au dus din proprie initiativa la funeraliile Zoiei.

Santana – nu mai minca atita fasole!

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:55

Edmond Durante – daca tu ai priceput dintr-un material profund anticomunist ca eu as fi comunist, atunci lasa-te, ca n-are rost!
Sa stii si tu ca la inmormintari de duci doar daca-l pretuiesti pe defunct!

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 21:59

Fish – cum n-are legatura cu sportul? Copos, Gino, Lacatus au legatura cu sportul?
Daca eu trebuie s-o las in pace pe Zoia, ca n-am cunoscut-o, si tu trebuie sa ma lasi in pace, pentru ca nu ma cunosti. Corect, nu?

Cristi (4 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 22:05

http://www.irefutabilnews.ro
interviuri cu spike, bitza si multi altzii, in plus cele mai noi stiri din hip hop

Georgero (49 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 22:13

Intervenţiile capitalistului domn Copos se văd acum în teren… revenirea d-lui Copos la practicile din trecut se văd acum în prestaţia în Cupa UEFA a echipei sale…

tare mi-e teamă că o situaţie similară se va întâlni şi la Bruges…

Gopo (2 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 22:15

DUmnezeu sa-l odiheasca pe Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa si fie ca noi romanii sa nu uitam niciodata sacrificiul personal, ce face perioada comunista sa fie mai usor de tolerat, facut de semenii nostri in timp ce noi restul … hibernam.

stelika (6 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 22:16

gata ba au iesit ciorile din uefa urmeaza caini ole ole sp rapidule dinamo m^^ dinamo

tataie (429 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 22:19

bRAVO ! DE 100 DE ORI BRAVO !
Sec si la obiect !
Anonimat ptr.Calciu-Dumitreasa si lacrimi pe toate canalele pentru un om care cel mult poate invoca titlul de „obisnuit”,daca ne facem ca uitam de dragul iertarii…

tataie (429 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 22:27

Poate ca cei care nu sunt de acord cu Buzarin sunt tineri si nu stiu despre ce este vorba in propozitie….
Poate nu sunt tineri,iar sistemul comunist nu numai ca nu i-a der4anjat ci poate le-a si convenit…..
Atunci este vorba fie de vorbire in necunostinta de cauza,fie de niste trogloditi,pe care comunismul i-a facut sa creada ca sunt si ei oameni la fel ca cei normali care sezizau conditia de semianimalism la care ne reducea sistemul !

MaDaMan (49 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 23:15

dak nu n ziceti bancul cu Tare nu va credem

iov (5 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 23:45

haide bre nea Buzarine zi ne bancu ala cu Igli Tare,acum incepi cu subiecte morbide…toti dubiosii care i ai enumerat mata poate au reactia „lacrimei de crocodil” apropo de pretuire.Parintele sa se roage pt sufletele noastre apreciem ca tu nu tzii cu zmeul cel rau…stiri pt marea turma cati or sti de parintele..pe cand de Zoia zic sa ingropam subiectu pana la urma subliniezi ce gandim si noi din cand in cand.Mai bine ia te de Lucescu pe bune uite ce meci a facut ..toti il vad mare antrenor, si chiar are jucatori.

iov (5 comentarii)  •  23 noiembrie 2006, 23:55

Mucescu Jr.

reddog (28 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 0:10

hai dinamo

eu s/atat (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 0:29

pentru toti cei care au trait sau pe vremea lu ceaska
cand tv/ul a filmat niste pachete de Kent in dormitor la ceusesti toti am spus…mamma mia, ce fumeaza asta, ce bine o duce…atat eram de indobitociti…acum dobitoci sunteti toti cei care nu reusiti, sau nu stiti, sau nu vreti, sa va aduceti aminte de ce A FOST…asa ca ramaneti in lumea voastra de dobitoci…bravo buzarine…nu te obosi cu pro/ceshkosii (aia care tanjesc dupa blidul dat mokka de comunisti)

yo (5 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:03

buzarine, tu nu ai nici o treaba cu fotbalul si nici cu sportul in general. Ma uit la pozele tale de pe blog si vad un magar care n-a facut nici un fel de sport in viatza lui. Cum sa scri atunci tu despre sport. Tu chiar nu vezi ca peste 75% din raspunsurile la articolele tale sunt aversitati la adresa ta? cere-te afara

(2 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:23

Ce draq, ma baiatule, du-te la EvZ, vad ca numa’ tampenii scrii.. ce treaba are articolul asta cu sportul?.. Oare crezi ca daca bagi cateva nume acolo, ai scris un articol despre sport?.. WTF…

cor (11 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:26

Si de ce sa nu le fie jucatorii recunoscatori? Da, poate acum ar avea mai multi bani, dar gloria unui titlu european n-ar fi apucat-o. Cel putin nu în România (a se vedea ce am mai facut în fotbal la nivel de club dupa Revolutie).

Nu-i duc lipsa deloc „iepocii” si nici n-am nimic de multumit „conducatorilor iubiti”, dar parca în situatia lui Lacatus tipul a procedat corect. Sistemul a fost ce l-a tinut departe de milioanele de care vorbiti, nu doua persoane care puteau avea o oarecare influenta în acest sistem, dar nicidecum puterea sa-l schimbe.

chronic (5 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:48

nu e neaparat vorba ca ii venereaza si dupa moarte. dupa revolutie ce ar fi trebuit sa-i faca lacatus lui valentin (care l-a facut om; bine, e si meritul lui lacatus ca era priceput), sa-l scuipe intre ochi??

eu zic ca si copos si ceilalti care au venit la inmormantare, puteau foarte bine sa se dezica de trecutul lor „pupincurist” la adresa regimului, dar n-au facut-o. poate pentru ca, desi au fost aserviti regimului si au bube in cap si nu numai, in fond sunt oameni, care au prietenii si simpatii. care mai si mor din cand in cand..

si presa mi se pare ca a exagerat cu moartea zoiei. sunt si alti oameni care au murit in saracie, si poate nu erau asa de prosperi pe vremea comunistilor. dar asta e presa, domnule buzarin. iar d-voastra faceti parte din ea… din pacate..

eu s/atat (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:51

says, faiere…bai prostule….hagi a fost un bun antrenor?…nu…dar fotbalist?…..da…nu trebuie sa faci sport ca sa scrii bine despre fenomen….dar tu esti prea proist ca sa stii asta…si ti/am dat numai un exemplu…ca daca spun mai multe te simti mic….si, invariabil, prost…scuze….nu ai cum sa te simti asa pt ca pur si simplu esti…traiesti cu asta….defapt, ferice de tine

Tavi (14 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:52

Domnule Buzarin,

problema nu este a celor care au fost la inmormantarea Zoei Ceausescu, care au tot dreptul sa planga pe cine doresc ei, chiar si pe Zoe Ceausescu, problema este e presei si televiziunilor care au ales sa mai creeze un eveniment artificial. Inmormantarea Zoei Ceausescu, ar fi trebuit sa ramana exact ceea ce reprezinta o inmormantare: un eveniment discret si trist, la care cei apropiati decedatului vin sa il conduca pe acesta pe ultimul drum. Din pacate presa romaneasca, in goana ei dupa senzational, nu a putut lasa acest eveniment sa treaca nespeculat. A pus la punct talk- show-uri, articole si interviuri, deoarece numele Ceausescu se vinde bine. Nu e Zoe, cea despre care s-a scris si vorbit atat de mult, e Ceausescu. Daca s-ar fi scris despre Zoe, folosind numele ei de dupa casatorie, nimeni nu ar fi citit articolul sau urmarit talk-show-ul. De ce? E simplu. Pentru ca Zoe, nu a insemnat nimic pentru aceasta tara, nu a facut nici bine nici rau Romaniei, nu a reusit sa se impuna ca „brand” sau poate ca nici nu a fost interesata sa o faca. Ceausescu insa, da. Prin atrocitatile pe care le-a facut, Ceausescu a devenit un brand, care inca se vinde foarte bine. Iar presa romaneasca l-a vandut. Articolul dumneavoastra, ar trebuie sa se constituie intr-un scuipat pe obrazul presei romanesti si nu al familiei Ceausescu, in acest caz. Din pacate, odata cu moartea lui Zoe Ceausescu, presa romaneasca a demonstrat ca este in stare de orice, din dorinta de tiraj sau rating, fiind capabila sa spele si numele unui gunoi ca Ceausescu daca interesul o cere.
Cei prezenti la inmormantare nu au nici o vina. A fi prieten cu un om, si a avea curajul sa recunosti acest lucru, chiar si atunci cand acel om este asociat cu un criminal notoriu ca si Ceausescu, mi se pare un lucru de admirat.
Cu respect
Tavi
http://www.SolutiiAccesibile.com

ady (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:55

Ieste corect ce spune Alin Buzarin, dar nu stiu de ce iepoca-i iepoca… Ieu credeam ca se scrie altfeliu, poate ma-nsel, poate-i vro licenta dintr-aia de-i mai zic „poietii ca-i poietica”… Ieu cred ca parintele Calciu, fie-i tarana usoara ie ca si necunoscut totusi raportat la majoritatea romanilor, desi nu-i contesta nimeni inalta moralitate si ievlavie, pe cand pe ia, adica pe madam Zoe, cea jelita la Nasu’ de pe Be 1 teve si la stirile din „praim taim” o stia o tara-ntreaga si tara era curioasa. Dar lasa c-a avut cin’ sa se oftice pe treaba asta, adica domnul Alin Buzarin, membrii Asociatiei Fostilor Detinuti Politici, si alti cativa cunoscuti si necunoscuti. Las’ ca le trece lor! Nu totdeauna cine-i celebru e si de apreciat! Dar totusi trebuie spus ca madam Zoe a dus totusi o viata discreta si n-a interesat-o publicitatea, ca dupa moartea ei unii fac talk-showri de preaslavire asta nu-i vina ei… S-acum daca domnul Alin Buzarin vrea sa ne-o prezinta ca pe-un fel de O. J. Simson a Romaniei numai prin faptul c-a facut parte din odioasa familie de trista amintire, nici asta nu-i bine… Si ma da si-n treacat in frate-sau, Nicu cel mic, c-a fost betiv parsiv si-a murit afurisitu’… Nu-i frumos Aline, dar bine, cand vrei sa fii moralist mai strecori si afurisenii uneori… Totusi nu-i bine ca vede de-acolo de sus parintele Calciu si ne cearta ca avem ura-n suflet… Iertate fiele pacatele si Zoiei si parintelui Calciu! Si mie fie-mi iertat dac-am gresit cu ceva si-oi fi suparat prin vorbele mele pe careva!
PS
Zicea bine unu’ ca articolul de fata nu prea are de-a face cu fotbalul da’ totusi…daca m-a facut sa scriu atata insamna ca, cel putin dupa parerea mea e incitant totusi.

Alex (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 1:58

Si tu au blog? Nu meriti! Tu esti doar un distrus. Vrei argumente? Adu-ne tu argumente ca meriti. Avem o presa de rahat pt o masa usor manevrabila.

Suge-o Buzarine ! (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 3:22

Mai du-te in sloboz bah ratatule! Nu stiu cum plm ai tu voie sa apari la TV cu fatza asta.Si mai esti si tare in gura si contrazici pe toata lumea.Un sfat pt Antena 1:scapati draq de idiotul asta ca va scade ratingul.E singurul motiv pt care nu ma uit la recurs.Mai du-te in plm de miop obosit! Hai sictir in gura mati !!!!

DANI (5 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 4:38

palmares negativ in europa,aici se vad blaturile,pana si ceahlaul,jiul,pitesti si rapidul au palmares pozitiv mai multe meciurii castigate decat pierdute,uitativa hal de echipa au facut un egal si fac bot mult,bai ratatilor steaua e la a 3 primavara europeana si a zdrobit echipe din spania la ele acasa cu 3-0 anu trecut si franta cu 4-0 si nu a primit gol in grupe si a iesit neinvinsa din grupe cu 7 goluri marcate si voi ati dat 2 goluri si ati iesit din europa,sunteti niste ratati blatisti frustrati si intotdeaua o sa aveti palmares negativ in europa ata cat o sa aveti actionari pe criterii de legaturi si hotie,si nu o sa ajungeti la palmaresul stelei in europa in toata viata voastra,si craiova e mai buna ca voi!!huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa blatisti mafioti jucam in c.l care pt voi era alta planeta din alta galaxie fara punctele aduse de steaua si anul asta a adus steaua mai multe ca voi,macar un singur an in ultimii 3 sa fi facut si voi ceva,campionate canci,europa canci,si ati inceput sa platiti blaturi ppe banii care o sai luati datorita stelei din c.l ca altfel nu castigati nici anul asta nimic huuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!dovada http://www.uefa.com/footballEurope/Club=50065/domestic.html

Copos rapidistu’ (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 4:40

Copos a condus-o pe Zoe pe ultimul ei drum, si incet incet o sa faca acelasi lucru si cu Rapidul. El n-are nici o vina, inainte s-a dat cu Ceausestii, ca era bine—acum e cu poporul rapidist care desi are vezica plina nu poa’ sa faca nimic in fata procentelor de actionar al lui Coposescu omul care pune presiune pe vezica rapidista pana o sa crape, si daca crapa el tot nu se lasa.

Asta azi iar maine o sa fie poate cu Rednic, daca o sa i se para lui ca e mai bun, oricum, orice—numai in picioare sa cada Gropos groparul. „Galeria lui Rapid n-a fost membra de partid” bine ca a fost Copos membru pentru toti.

Copos e un antirapidist imputit.

mocofanu (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 4:45

Nesimtit mai esti bai baiatule de-ti permiti sa dai cu noroi si in morti… Si pe deasupra vad ca esti si usor analfabet. „Iepoca”, auzi… Sau pesemne ca esti spiritual, mai stii?! N-ai sa te poti compara niciodata cu niciunul dintre fratii Ceausescu, nici ca om nici ca IQ.

PS am o intrebare: daca tu te consideri jurnalist, spune-mi te rog, d-l Cristian Topescu ce este?

Lari (165 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 4:52

Chiar asa,ma uitam ieri la stile video,erau vreo 15 cu Steaua,vreo 5 cu Rapid si una singura cu Dinamo!Chiar mi-am pus problema „mediatizarii” si cum se fac suporterii pe banda rulanta!!!

Xulescu (95 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 5:18

Ce are „sula cu prefectura”. Aline e ziar de sport. Sau poate ca nu. E ziar cu fete. Sau poate ca nu. E ziar cu scandaluri. Aline care e profilul GSP? Voi mai stiti?
Acum vis-a-vis de articol. Ai dreptate. E trist ca un exponent al dictaturii este condus pe ultimul drum de mult mai multi oameni decat un oprimat, dar priveste in ce societate traim. Clasa politica plina de „fosti”, securisti shi oportunisti ai noilor vremuri. I se pare cuiva ca poporul asta pune mare pret pe suferinta unora pt libertatea noastra, a tuturor? Uita-te cum e folosita libertatea de expresie pe aceste blog-uri. Sau, crezi ca societatea civila are vreo putere in tara asta? A fost nevoie de 2 sapt. de scandaluri in presa pt. a se face ceva (de ochii lumii) la scumpirea gazelor, ca sa realizam ca ne-am vandut ca tampitzii resursele. Am aruncat in derizoriu titlul de erou al revolutiei prin scoaterea pe banda rulanta a unor oportunisti. Avem in fruntea tarii cu exemplare ca Bebe Ivanovici, Miky Shpaga. Apar coloboratori pe banda rulanta shi ce se-ntampla. NIMIC. 90% din populatie nu da 2 bani pe disidenti. Avem instinctul nostru de conservare. Stam la cutie shi ashteptam mila Domnului. In al doilea razboi mondial, unii atacau tancurile germane cu cavaleria, noi o dadeam cotita ca poate iese bine, apoi ne vaitam ca ne faceau praf prin tratate. Acum, la fel, ne facem presh in fatza cui da mai mult. Cum sa fim tratati altfel in lume cand nu avem pic de demnitate nationala. Pe langa astea ne mai shi scoatem ochii unii altora.

Real Sport Romania (29 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 5:53

bufonul gazetei vorbeste ..mai bine taci, ba ofuscatule …

avem 3 echipe .. daca socotesti si steaua … care a facut tot 1-1 …

ciumeti pe targa … asta e gazeta asta … mai bune-s comentariilor suporterilor … he he he … keep going !

http://real-sport.blogspot.com/

papa de la roma (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 7:51

cine va obliga pe voi sa scriti in ziar de sport chestii politice la care oricum nu va pricepeti?aveti si sarcini propagandistice?de la cine?atunci cum ramine cu presa care cica este libera….de inteligenta probabil iar tu erai ultimul care ar fi trebuit sa probeze acest fapt.referitor la epoca de aur ea a fost pentru romania intr-adevar de aur desi la vremea respectiva nu am crezut acest lucru.a fost perioada cind dupa o pauza peste 100 de ani eram iarasi stapini la noi in tara.e drept in ambele cazuri totul a fost pentru scurte perioade de timp deoarece sintem un popor cu defectiuni grave la coloana vertrebrala si nu putem sa folosim cu succes decit pozitia patrupeda.o tot dai cu comunismul la nesfirsit cind acolo tot ce-a fost poate fi numit romanism.ceausescu a fost un taran roman si a facut si el cit a putut.tu ce faci?esti mai rasarit?vorbesti de inchisori desi ar trebui sa stii ca ceausescu i-a eliberat pe toti detinutii.romania a fost singura tara care a scos trupele rusesti afara,prima vizitata de un presedinte sua,prima care a deschis relatii diplomatice cu rfg si israel,prima care a avut clauza natiunii celei mai favorizate,singura tara in care o banca vestica a avut o sucursala etc,etc.cresterea economica a fost foarte mare,creditele facute in vest au fost mici fata de ce este acum pentru nimic iar spre regretul tau va trebui sa aflii ca toata industria romaneasca construita de ceausescu a fost facuta la sfatul vestului si sub supravegherea consilierilor aceluiasi vest.daca ai fi stiut sa citesti gaseai in cartile scrise de autori vestici toate aceste informatii.tu crezi ca toata lumea a uitat ca vestul ne-a aruncat in bratele rusilor si tot acest vest le-a permis sa ne jefuiasca la infinit aprobind statutul de tara invinsa in razboi la cererea rusiei, fapt care nu s-a intimplat cu alte tari care au fost de partea nemtilor si care au facut cu adevarat nenorociri?intre cele 2 razboaie mondiale cind eram sub talpa iubitilor,civilizatilor si mult prea bunilor vestici speranta de viata a romanilor era de 41,5 ani iar principala cauza a mortalitatii era pelagra,cu alte cuvinte mureau de foame.romanii detineau din tara lor 10% iar centrele multor orase era pavat cu coceni de porumb ca tot eram o tara agrara si plina de analfabeti.era bine?cit ne ajuta vestul pe atunci ne spune comediantul c. tanase:”s- au venit experti cu droaia sa ne´nvete ce-i aia si la urma neica clei!” nu cumva merg lucrurile cam la fel?astazi romanii mai detin din tara lor 15% iar odata cu intrarea in EU vor pierde tot poate chiar toata tara care se prea poate sa capate un alt nume si poate o sa trebuiasca sa invatati si alte limbi.nimic nu este exclus cu perversul vest!nu cumva traieste romanul la fel?tu tarane ar trebui sa-i fi recunoscator lui ceusescu ca datorita lui ati plecat toti de la coada vacii si ati ajuns orice ati vrut.astazi de la tara numai 2% reusesc sa-si schimbe situatia.concluzia este ca unul ca tine in conditiile de astazi daca avea noroc putea pleca la pascut cu o oaie, doua.voi taranii ati fost comunistii,securistii,militienii si altii dintr-astia ca doar nu orasenii si asta stim toti si nu se intelege ce mai vreti acum.in alta ordine de idei las-o balta cu capitalismul biruitor si multilateral dezvoltat al prostimii vestice care cica ar fi plina de democratie ca mai sint destui care stiu pe ce lume sint nu ca tine.la vestici nu exista ziaristi care sa scrie ce vor ei ci doar ce trebuie ca d´aia sint ziare private.cei neascultatori pot fi anchetati de politie daca deranjeaza si chiar inchisi pe motive care vor fi gasite.intreba la organizatiile mondiale ale ziaristilor ca-ti spun ei.cei care nu se potolesc sint trimisi sa relateze ceva de prin zonele de razboi….dar o sa le invatati voi pe toate ca tot intrati in EU si o sa va iasa pe nas pentru ca numita organizatie europeana este o dictatura adevarata politieneasco-militara cu care nu te joci si mai trebuie sa socotesti cu faptul ca nu vei avea un comitet central unde sa te plingi de orice si oricine.la comunistii aia rai a fost o libertate vecina cu anarhia unde fiecare facea ce-i trecea prin cap.consecinte zero!nu muncea nimeni si toti luau acasa ce vroiau ei de prin fabrici.cind era un meci miercurea nu se muncea nimic toata saptamina si culmea iti mai dadeau si bani.pentru cultura ta generala:vesticii te sparg cu munca si-ti dau si mai putin.din „marile salarii” vestice nu ramine nimic.ce crezi ca erau prosti sa dea salarii!?pai creditele pentru cine crezi tu ca sint?si platesti la dobinzi pina mori.cam asta se face in sistemul de jaf si furt al vesticilor.chiar daca are romanul orbul gainilor si chiar daca este cel mai naiv european pina la urma va vedea adevarul pentru ca va fi dureros.este deja.actualmente romania are nevoie de 25 de ani la o crestere economica anuala de 6% pentru a ajunge la nivelul anului 1989!numai succese cu sistemul vesticilor care n-a functionat niciodata si nici nu se poate pentru ca este o aberatie ca mai tot ce au facut si fac ei de cretini ce sint.de aici si necesitatea razboaielor care sint investitii si fac loc prin distrugeri pentru investitii iar motivul este simplu:cantitatea de bani creste mult mai repede decit productivitatea muncii sclavilor si atunci sistemul se blocheaza=criza.oricum vestul are la oara asta cel mai mare numar de someri din istorie,peste cel de sfirsitul razboiului mondial.adica e bine si vine peste voi.

papa de la roma (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 7:56

INFORMATII DESPRE EU

Care ar fi poziţia ţării noastre faţă de U.E.? In primul rind, este irelevantă dorinţa Romaniei de a intra in U.E. Singurul lucru care contează este dorinţa U.E. de a anexa Romania. (in nici un caz pentru bine Romaniei!) Oare rom?nii chiar nu se ?ntreabă de ce doresc at?t de mult oficialii U.E. extinderea acestei organizaţii? Chiar sunt atit de orbiţi de propaganda oficială incit şi inchipuie că Occidentul vrea să ne ajute cu sinceritate, şi că după „aderare” va curge lapte şi miere? Ori este foarte simplu să vadă că nu este deloc aşa! E suficient să ne uităm la vecinii noştri de la nord-vest. Efectele aderării Ungariei la U.E. se văd cel mai bine in următorul fapt banal: Pină la data aderării, cetăţenii romani plecau in Ungaria să cumpere produse de acolo, pentru că erau mai ieftine. După aderare, sensul s-a schimbat: cetăţenii maghiari vin in Romania să cumpere aceleaşi produse!

Pentru romani intrarea in U.E. va fi un dezastru din următoarele motive, pe care, in parte deja le simţim. Alinierea preţurilor la cele din U.E. va insemna sărăcirea tot mai accentuată a populaţiei. Romania va trebui să plătească miliarde de euro la bugetul U.E. fără a primi nici pe jumătate inapoi. in scurt timp, bogăţiile naturale ale ţării – inclusiv terenurile agricole – vor incăpea pe mina străinilor (fenomen care dealtfel deja are loc cu o viteză tot mai mare după modificarea prin ordonanţă de urgenţă a Constituţiei din anul 2003). ţăranul roman va fi readus la starea de iobăgie. Firmele romaneşti mici şi mijlocii vor trebui să-şi inchidă porţile (sau vor fi cumpărate de firme din occident), nefiind in stare să facă faţă concurenţei. in orice caz, şomajul va atinge cote inspăimtntătoare. Romania va rămane o simplă piaţă de desfacere pentru gunoaiele din occident, o colonie in cel mai adevărat sens al cuvintului.

De fapt, dorinţa U.E. de a anexa noi state se bazează pe un singur principiu necruţător. Doar astfel, cred oficialii din Bruxelles, economia U.E. – aflată intr-o stare de criză prelungită – se mai poate redresa: prin acapararea colonialistă a unor piete de desfacere şi prin exploatarea fără milă a popoarelor inrobite. Mulţi romani ?şi inchipuie că după aderare vor putea pleca mai uşor la munca in străinătate. Dar mai degrabă eu cred că se va intimpla taman pe dos! Căci firmele europene care vor acapara toată economia romanească vor prefera să folosească mina de lucru ieftină din Romania, in Romania! Aşa că de fapt, după intrarea in U.E., cu mult mai greu se va putea munci in străinătate! Aviz amatorilor! Nu in ultimul rind, federalizarea ţării va fi mult mai uşor realizată, sub girul U.E. Desigur, nici nu e nevoie ca acest lucru să fie făcut formal – se poate găsi un eufemism gen „euroregiunea Transilvania centrală” etc.

in concluzie, pentru Romania, anexarea de către U.E. va insemna permanentizarea mafiei la conducerea ţării, transformarea intr-o colonie şi menţinerea celor mai mulţi romani intr-o stare de sărăcie lucie – obiective dealtfel in mare parte realizate! Pentru toate aceste motive, şi din multe altele pe care fără a le putea exprima cel puţin le intuiesc, mă declar ferm impotriva U.E.!

DACA UE va adopta propunerea ministrului suedez al justitiei, Thomas Bodström, referitoare la arhivarea pe termen lung a informatiilor electronice, supravegherea totala a vietii cetatenilor va deveni in curind o realitate. Motiunea demnitarului suedez, sustinut si de ministrii de justitie ai Frantei, Spaniei si Irlandei, are 7 puncte principale:

1. Arhivarea informatiei electronice.
Operatorii de telefonie si internet vor fi obligati si pastreze cel putin trei ani orice informatie privind traficul electronic (la cine suni, cui trimiti sms, e-mail, ce pagini internet vizitezi etc.).
2. Perchezitii secrete la domiciliu.
Politia secreta poate efectua perchezitii domiciliare secrete si confisca obiecte. Acelasi drepturi le va avea si politia obisnuita, in cazul infractiunilor grave.
3. Ascultarea preventiva a convorbirilor telefonice.
Politia va putea asculta convorbiri telefonice chiar daca nu s-a savirsit nici o infractiune, dar considera ca exista un asemenea risc.
4. Informatiile pot fi utilizate si colateral.
Informatiile rezultate in urma interceptarii convorbirilor telofonice ori a corespondentei electronice, pot fi folosite de autoritati si in alte cauze decit cele pentru care au fost utilizate initial.
5. Interceptarea convorbirilor si a corespondentei persoanelor NESUSPECTATE (subl. ns.) de savirsirea vreunei infractiuni, daca politia considera de interes acest lucru.
6. Prelevarea de probe ADN de la persoane, fara conditionarile actuale. Cu alte cuvinte, impotriva vointei persoanei.
7. Posibilitati sporite pentru organele de politie, de a lucra sub identitate falsa si de a depune marturie in fata instantei de judecata sub date de identitate false.

Thomas Bodström sustine ca deja operatorii de telefonie si internet arhiveaza informatii electronice la solicitarea politiei si ca este de preferat sa existe o reglementare legala in acest sens.

Aceasta propunere reflecta o atitudine isteric in combaterea cu orice pret a criminalitatii şi a aşa-zisului „terorism”,reprezinta totodată o violare grosolana a vietii private. In plus, informatiile pot ajunge si in alte miini, putind fi folosite in scopuri necurate spre exemplu, santaj. Exista dovezi ca autoritatile nu pot garanta securitatea unei astfel de baze de date.

In aceiaşi ordine de idei, Federaţia Internaţională a ziariştilor (IFJ) afirmă că in statele UE, există o cultură a supravegherii de rutină a ziariştilor de către poliţie, care pune in pericol libertatea presei. IFJ a protestat de asemenea faţă de incălcarea drepturilor jurnaliştilor in Danemarca, unde doi ziarişti au fost chemaţi in instanţă şi riscă să fie condamnaţi la inchisoare pentru publicarea de informaţii obţinute ilegal de o terţă parte, intr-o anchetă asupra motivelor invocate de autorităţi pentru a susţine războiul din Irak. Cazul din Danemarca arată modul in care jurnaliştii sunt persecutaţi pentru că au dat publicităţii informaţii care pun guvernul intr-o situaţie jenantă.

11 argumente impotriva Constitutiei UE.

1. Proiectul constitutional este un plan pentru o Uniune Europeana mai centralizata, mai inegala si mai nedemocratica, in care controlul cetatenilor obisnuiti este transferat in si mai mare parte ‘elitelor’ politice din statele membre, in special din cele mari cum ar fi Franta si Germania.

2. Pana acum, Uniunea Europeana s-a bazat pe tratate intre statele membre, fiind o creatie a acestora si neputand exista in lipsa lor. Insa ‘tratul constitutional’ pune bazele unui nou stat, facand din UE o persoana juridica pe plan international, separata si superioara statelor membre, capabila de a negocia tratate cu tari straine, ceea ce statele membre nu vor mai putea face. Cetatenii europeni doresc ca statele lor sa fie independente si conduse de guverne care raspund in fata lor si nu ca tarile lor sa se reduca la statutul de provincii intr-un superstat centralizat ale carui politici sunt decise de comitete supranationale cum ar fi ‘Comisia Europeana’, ‘Consiliul si Curtea de Justitie’, care au o conduceri ‘elitiste’, nedemocratice.

3. Constitutia UE face apel la toate tratatele anterioare, cum ar fi Tratatul de la Roma sau Tratatul de la Nisa si incorporeaza elementele lor principale. Asta ar trebui sa fie un prilej pentru a redefini aceste elemente, pentru a repatria puterile de la Bruxelles catre tarile membre si pentru a remedia lucrurile evident gresite ala UE – cum ar fi de exemplu ‘politica agricola comuna’ (C.A.P.), Euratom, si, in general, nesfarsitele reglementari si reguli emanate de la Bruxelles. Cetatetii vor asemenea schimbari, insa Constitutia UE exprima exact opusul lor.

4. Cetatenii europeni, in general, nu au nici macar habar de reglementarile cuprinse in aceasta Constitutie a UE. Asta spune foarte mult despre ce intelege UE prin „mai multa democratie, transparenta si eficienta”.

5. Articolul I-10 al Consitutiei UE este unul cheie prin afirmatia: „Constitutia, si legile adoptate de institutiile UE au intaietate in fata legilor statelor membre”. Aceasta reglementare nu a aparut explicit in nici unul dintre tratatele anterioare. Mai mult, aceasta ‘inovatie’ se va aplica in toate domeniile, nu doar in cele acoperite de tratatele anterioare. Asta va inlatura practic democratiile nationale si independenta politica a statelor membre. Din punct de vedere politic, dar si legal, statele membre se vor transforma in niste provincii ale unui nou stat numit Uniunea Europeana, iar Constitutiile si legile lor vor fi subordonate Constitutiei si legilor UE.

6. Noua Constitutie inlocuieste de asemenea sistemul actual de vot ponderat stabilit prin Tratatul de la Roma, printr-un nou sistem in care legile vor fi votate printr-o majoritate simpla a statelor atata timp cat populatia acestora atinge 60% din populatia UE. Asta avantajeaza fireste statele care au o populatie mai mare – dand de exemplu puteri mai mari Germaniei si Frantei, care, impreuna, constituie aproape 40% din populatia UE. In consecinta, legile UE vor trece mai usor, centralizarea va spori, iar parlamentele nationale – si cetatenii care le aleg – vor avea puteri tot mai reduse. Asta inseamna mai putina democratie, nu mai multa asa cum se declama.

7. Constitutia elimina controlul national in 30 de noi arii politice. Printre acestea se numara si procesele civile si penale, legi privind dreptul de azil si imigratia, instituirea unei politii europene, Europol si a unei Curti de Justitie, Eurojust, politici privind energia, fondurile structurale, tratatele culturale si nu in ultimul rand, cultura. Oamenii de rand nu vor o asemenea extindere imensa a puterilor UE. Aceasta extensie nu e necesara si nu e nici democratica.

8. Noua Constitutie elimina sistemul actual de rotatie a presedentiei UE la fiecare 6 luni, instituind in schimb functia de presedinte al UE, ales de Parlamentul European pe o perioada de 5 ani. De asemenea, Constitutia stabileste functia de ministru de externe al UE si un serviciu diplomatic, separat de cele ale tarilor membre, si de asemnea un Procuror Public.

9. Constitutia interzice Statelor membre sa duca o politica externa independenta. Articolul I-15 spune clar: „Statele membre vor urma activ si fara rezerva politica externa si de securitate a Uniunii Europene, intr-un spirit de loialitate si de solidaritate mutuala si vor indeplini actele adoptate de Uniune in aceste domenii.”. Termenul de „loialitate” este emblematic pentru subordonarea statelor membre in fata Uniunii Europene. Articolul I-40 viseaza formarea unei aliante militare intre statele membre si a unei politici comune de aparare, care va inlocui obligatiile catre NATO ale statelor membre in aceasta organizatie, si va sfarsi neutralitatea statelor care nu sunt membre NATO.

10.Constitutia da puterea Curtii de Justitie de la Luxembourg de a stabili ‘drepturile fundamentale ale cetatenilor UE’, trecand peste Constitutiile nationale si Curtile Supreme de justitie, la fel si peste Curtea Drepturilor omului de la Strasbourg. Asta permite Curtii de Justitie a UE sa intervina practic in orice domeniu al vietii si societatii, cum ar fi – dreptul la viata, legile familiei, legile proprietatii, legislatia muncii, educatie si invatamant, reglementarea cultelor etc. La ora actuala, in unele domenii sensibile, exista diferente in asemenea standarde printre tarile membre UE – cum ar fi in domeniul detentiei preventive, legalizarea sau nu a drogurilor usoare, avortul, eutanasia etc. Ar trebui oare ca o Curte de Justitie a UE sa aiba putere de a impune acelasi standard asupra Europei? Aceasta propunere are de-a face de fapt cu dorinta de a extinde tot mai mult puterile UE. Uniunea Europeana ar trebui sa respecte drepturile omului; nu sa aiba puterea de a decide care sunt drepturile noastre.

11.Articolul I-12 al Constitutiei permite Presedintilor si primilor ministri sa treaca orice arie politica din domeniul unanimitatii spre cel al votului majoritar, fara a fi nevoie de a adopta tratate noi in acest scop care sa fie ratificate de Parlamente sau prin referendumuri populare. Articolul I-17 spune ca daca aceasta Constitutie nu ofera suficiente puteri UE pentru a-si atinge obiectivele, Consiliul de Ministri poate „lua masurile necesare” pentru a conferi UE respectivelee putere. Aceste articole ofera asadar un cadru pentru ca tot mai multe puteri sa fie luate parlamentelor nationale si cetatenilor care le aleg si sa fie conferite structurilor nealese ale Uniunii Europene. Este un fapt fundamental anti-democratic.

Ce ne mai cer comisarii UE.
Intr-o recenta recomandare a Comisiei Europene catre Romania – recomandare strecurata cam furis dupa faimosul Raport de monitorizare – se spune ca „Romania trebuie sa imbunatateasca tratamentul aplicat minoritatilor nationale, in special in domeniul social si in cel al invatamantului”. Oare cei care au scris acest text au habar de realitatile din Romania?
In primul rand, sa ne uitam la tari care sunt actualmente membre ale UE, de exemplu Franta, Germania sau Grecia in care nici macar nu este recunoscuta existenta vreunei minoritati nationale pe teritoriul ei. Locuitorii tarilor respective sunt fie cetateni francezi, germani sau greci – fie rezidenti. De asemenea, dreptul la invatamantul superior (de stat) in limba minoritatilor nationale nu exista nicaieri in tarile UE. De asemenea, in majoritatea tarilor UE nu exista reprezentanti ai minoritatilor in parlamentele nationale. Cred ca acestea fiind spune, e clar ca Romania nu are ce lectii sa primeasca de la UE in privinta drepturilor minoritatilor. Dimpotriva, poate da lectii altora.
Alta observatie: In Romania nu exista probleme cu minoritatile – ponderea acestora fiind relativ modesta. Minoritatea maghiara de exemplu, cea mai mare (oficial) minoritate etnica din Romania, numara 6,5% din totalul populatiei.; mai mult, ea este in mare parte concentrata in judetele Harghita, Covasna si Targu Mures si in Bucuresti. Restul minoritatilor (exceptand cea a tiganilor despre care datele oficiale sunt discutabile) nu depasesc 2-3% din populatia tarii. La asemenea nivele e evident ca nu exista o problema a nationala in Romania.
Insa asta nu e si parerea comisarilor de la Bruxelles, care pretind ca in Romania minoritatile sunt ‘discriminate’ si au probleme sociale. Total fals: toata populatia tarii, exceptand un numar restrans de imbogatiti, are probleme sociale. Problemele membrilor minoritatilor etnice sunt aceleasi cu cele ale majoritatilor. A cere cu prioritate rezolvarea problemelor minoritatilor reprezinta doar o ipocrizie de tip „political corectness” si totodata impunerea unei discriminari „pozitive” (termen contradictoriu dealtfel) care prejudiciaza populatia majoritara.
Evident, nu e greu ce se are de fapt in vedere aici: exista intr-adevar o minoritate in Romania care are probleme sociale mari – minoritatea tiganeasca. Insa saracia de care sufera majoritatea membrilor acestei etnii nu tine de vreo discriminare impotriva lor. In ultimii 160 de ani, de cand au fost eliberati din robie, tiganii au beneficiat de aceleasi drepturi ca si populatia majoritara – de exemplu dreptul la invamant gratuit. Daca nu au profitat de acest drept, de asta nu pot fi facuti romanii responsabili. Fara indoiala, e nevoie de un efort pentru imbunatatirea situatiei acestei etnii – in primul rand, pentru determinarea copiilor de tigani sa mearga la scoala. Dar „discriminarea pozitiva” nu da din pacate nici un rezultat – si asta nu doar la noi, ci si in tara unde a fost inventat acest sistem (S.U.A.). Chinezii au un proverb care se aplica de minune acestui caz – in loc sa-i dai unui om niste peste, mai bine il inveti sa pescuiasca. Dealtfel, ar fi interesant de vazut ce s-a facut cu banii primiti de la UE de diverse organizatii ale „romilor”.
In ceea ce priveste invatamantul in limba materna, nu mai avem ce adauga. In Romania exista invatamant la toate nivelele in limba maghiara, de la gradinita pana la doctorat. Mai mult, exista chiar mai multe locuri (de la stat) in limba maghiara si germana decat in limba romana (considerate proportional cu populatia). Nicaieri in UE nu veti intalni asa ceva. Ce sa mai vorbim de reprezentarea politica a minoritatilor? Fiecare etnie – uneori, chiar si etnii fictive – are cate un reprezentant in Parlamentul Romaniei. UDMR este la guvernare din 1996 incoace. Ce „imbunatatiri” am mai putea face? A admonesta Romania pentru ceea ce face bine (dupa ce comisarii UE au inchis ochii – si chiar au profitat – de coruptia generalizata din Romania) este de-a dreptul dezgustator.

Ceea ce Europa are cu adevarat nevoie.

Faptul ca ‘Europa’ ca entitate politica este bolnava iar Uniunea Europeana ca institutie este intr-o grava dezordine nu poate fi negat. Dar nici unul dintre remediile despre care se discuta acum nu poate schimba lucrurile in bine. Respingerea prin referendum a Constitutiei UE de catre cetatenii francezi si olandezi este un semnal clar ca trebuie renuntat la acest document ridicol si, totodata, e necesara o regandire totala a ideii de „Uniune Europeana”. Ceea ce birocratii de la Bruxelles nu vor nici in ruptul capului! Elita UE dovedeste nu doar o lipsa de putere intelectuala ci si o perseverenta si o orbire vecina cu imbecilitatea. Asa cum marele poet Schiller spunea: „Impotriva prostiei, zeii insisi lupta in zadar.”
Slabiciunile fundamentale ale Uniunii Europene care trebuie remediate, daca se doreste salvarea acestui proiect, sunt urmatoarele. In primul rand, UE a incercat sa faca prea mult, prea repede si cu prea multe detalii. Jean Monnet, arhitectul „Tratatului Otelului si al carbunelui”, eticheta originala a UE, a spus mereu: „Evitati birocratia. Ghidati, nu dictati! Reguli minime.”. El vroia sa evite Europa totalitarismului, fie el comunist, fascist sau nazist, in care fiecare aspect al existentei umane era reglementat de catre stat. El a recunoscut de asemenea ca instinctul totalitarismului sta adanc infipt in filosofia si mentalitate europeana – in Rousseau si Hegel, Marx sau Nietzsche – si ca trebuie sa i se opuna cu tarie puterea liberalismului si a individualismul anglo-saxon.
In realitate insa, de o generatie si ceva, UE a mers intr-o directie total opusa celei gandite de fondatorii ei, astfel ca azi, UE este ea insasi un monstru totalitar care emite milioane de reguli si legi ce invadeaza fiecare colt al vietii economice si sociale. Rezultatele sunt infricosatoare: O birocratie imensa la Bruxelles cu fiecare departament clonat in fiecare din capitalele statelor membre. Un buget urias ce ascunde o coruptie fara precedent, o masina eficienta de spoliere a sute de milioane de platitori de taxe. Si peste toate, o reglementare totalitara a economiilor nationale.
Filosofia economica a UE poate fi descrisa de un singur cuvant „convergenta”. Scopul este acela de a face toate economiile nationale identice cu un model „perfect”. Ceea ce, asa cum s-a dovedit dealtfel, este formula perfecta pentru stagnare (si declin). Ceea ce face sistemul capitalist sa functioneze, iar economiile dinamice, este exact opusul acestei conceptii: este neconformismul, inovatia, excentricitatea, inventivitatea.
Prin urmare nu este surprinzator ca Europa, care a avut cresteri economice rapide in anii 1960 si 1970, inainte ca UE sa se fi impus, a ajuns acum intr-un stadiu de stagnare. Rate de crestere economica de 2% sunt rare, exceptand poate Anglia care a urmat in anii 1980 modelul american al pietelor libere. Somajul de asemenea este foarte ridicat, peste 10% in Franta, si chiar mai mult in Germania, la fel de ridicat fiind doar in perioada Marii Depresiuni din anii 1930. Este firesc ca somajul ridicat si cronic sa genereze frustrari care se exprima in diverse feluri. Un astfel de mod de expresie este si rata natalitatii extrem de scazuta care genereaza scaderi ale populatiei.
Un alt aspect fundamental al maladiei provacate de UE este faptul ca UE a intors spatele trecutului sau istoric. Europa a fost practic o imbinare a culturii clasice greco-romane cu crestinismul. Bruxelles-ul le repudiaza pe ambele. In noua „Constitutie” a UE nu se face nici o mentiune la originile crestine ale Europei, mai mult, crestinii practicanti nu pot detine functii cheie in birocratia UE. Ultimul mare om de stat din Europa care a pus accentul pe contextul istoric si cultural al unitatii europene a fost Charles de Gaulle. El dorea o Europa a patriilor”, si totodata o „Europa a lui Dante, a lui Goethe, a lui Chateubriand.. si a lui Shakespeare, aussi!”.
Nici un membru al elitei UE nu mai foloseste un asemenea limbaj. UE nu are nici un continut intelectual. Marii scriitori nu au nici un rol in ea, cu atat mai putin marii ganditori sau oameni de stiinta. UE nu este Europa lui Thomas D’Acquino, a lui Luther sau Calvin – dar nici Europa lui Galileo, Newton sau Eistein. Acum 50 de ani, unul dintre fondatorii proiectului european, Robert Schumann, se referea adeseori in discursurile sale la Kant, la Thomase More, Dante sau la Paul Valery. Pentru el, constructia Europeana era „o problema de morala”. El vorbea de asemenea despre „sufletul Europei”. Astazi, asemenea expresii nu au nici un ecou la Bruxelles.
Pe scurt, UE nu este un organism viu, cu o minte, un spirit si un suflet. Si daca nu va reusi sa gaseasca asemenea dimensiuni nemateriale, dar esentiale, va deveni curand un cadavru, corpul simbolic al unui continent mort.

Sper ca am lamurit pe toata lumea! 🙂

Edmond Durante (91 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 8:04

Dani, cred ca esti probabil cel mai prost stelist de pe fatza pamintului, ceea ce nu e putin lucru, trebuie sa recunosc.
Idiotule:
1.Mlada IN MOMENTUL DE FATA este mai buna ca Dinamo Kiev.
2.Noi am jucat fotbal si am avut ocazii MULTE, voi ati jucat bambilici
si datorita unui sut norocos (sau nu)
si a ARBITRULUI, ati ajuns pe brinci in 16zecimile Cupei UEFA.
3.Anul trecut, cu toate ca am intilnit echipe mai bune in UEFA, am avut rezultate mai bune ca voi.
4.Tot anul trecut, voi ne-ati eliminat
dupa doua meciuri egale si dupa un final de meci, cel de pe Ghencea, in care erati sa faceti apoplexie in frunte cu Gigi Becali. Nu mai tii minte??? Uita-te la imagini.
5.Anul trecut NU voi ati cistigat campionatul ci Gigi Becali (dupa cum chiar el a spus si dupa cum o tara’ntreaga a vazut), deci NOI trebuia sa mergem in CL in acest an.
6.Voi din BLAT v-ati nascut si in blat traiti bai jegosule, dar tu stii asta si o faci pe prostu’ si vorbeste gura fara tine cind asociezi blatul cu Rapidul.
Cretinia intruchipata, pai voi, 90%
din “performante” le-ati facut “pe blat”… intr-un fel sau altul.
Ce nu stiai??? Pai intreaba-i pe aia mai batrini daca tu te-ai nascut ieri.
Ori daca esti bolnav psihic si nu te poti abtine sa maninci kakat, du-te si vezi un psihiatru.
Siktir boschetarule.
Si apropo… Huooooo la ma-ta acasa
fraiere, sau pe site-ul Stelei, nu aici.
P.S. Nu va obositi sa-mi spuneti ca Dinamo Kiev este mai buna ca Mlada, ca nu este.
IN MOMENTUL DE FATZA, Mlada este peste Kiev, exact cum IN MOMENTUL DE FATZA Lyonul este peste Real Madrid.
Deci eu vorbeam de cum merg echipele IN ACEST MOMENT, nu de NUMELE echipelor. Asta daca va uitati la meciuri si aveti putere de discernamint, bineinteles. Dac nu…
nu “ne” intereseaza.

Novac Gabriel Mircea (9 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 8:35

buzarine sa mor eu de nu esti mai prost ca „geniala” ce draq nu ai ce scrie…. hai sa iti zic si eu ceva… am 24 de ani in 90 aveam 8. Dar am si eu o intrebare ce legatura are zoia ca s-a nascut in familia aia… de ce tu nu ai habgar sa scrii despre sport… da ai inteles corect depsre sport.. pt ca daca nu poti scrie despre fotbal mai exista si hockey si baseball si cricket… ai auzit de sporturile astea.. pun pariu ca sunt si admiratori ai acestor sport.. ce zici?

si am o intrebare ipotetica… daca mata ar fiu fost betiva si tactu criminal… si eu jurnalist ar fi fost moral ca atunci cand ai muri tu sa imi bat joc de u intr-o publicatie de sport???

am scris asta pt ca nu suport prostii care nu isi vad barnele si jegul din fata lor… buzarine… paoate dai un raspuns daca ai caracter.. si explici articolul asta de kkt care l-ai facut intr-un ziar de sport

ioan plischi (150 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 8:39

cei care au dat tonul osanalelor funebre – daca permiteti expresia – sunt oameni care au mincat ceva cozonac de pe urma coanei „zoaie”. pentru mine insa, simpla alaturare a celor doua nume – parintele calciu si fiica savantei – poate fi considerata o nefericita blasfemie.

Novac Gabriel Mircea (9 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 8:40

Nostalgicutza.. ai un email sa mi-l dai si mie…?

Buzarine… am vazut cateva raspunsuri ale tale si sunt de kkt….
si s aiti zic si de ce:

tu esti o persana publica… si oricine poate sa iti dea replica… daca nu ai vrea asta ai sta draq inbanca ta .. si nu ai mai apare tv… si pe unde mai apari… si te-ai rezuma doar la a scrie despre sport… atentie!!!!!! sport nu fotbal… aaa am niste intrebari.. dar fara sa consulti cartile suau internetul
stii cati jucatori junt intr-o echipa de hochey, stii care e campioana mondiala, stiui cati jucatori are o echipa de bascket, stii cine e campioana mondiala… si as mai putea sa te intreb.. dra mie ca fara sa consulti carti sau netul.. nu ai avea habar de raspuns…

Adi (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 9:24

Faptul moartea Zoeei Ceausescu e mai mediatizata decat cea a paritelui Calciu si are ecoul pe care-l are in randul pensionarilor nu este imputabil venerabililor concetateni.Faptul ca JiJi cel Mare e omniprezent in discutiile microbitilor si neinteresatilor de sport nu e vina publicului.Presa e cea care de ani buni, in Romania si oriunde in Europa si America,serveste crack mediatic vulgului,si asta in numele asa zisei libertati a presei.

firca (8 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 9:27

„Dumnezeu sa-i ierte”, dar parca asta era un ziar de sport…..
De fapt m-am inselat eu, e o fituica de scandal….!

sorel (12 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 9:49

Bai Buzarin , afla tu ca Zoe …a fost un matematician de exceptie , intreaba colegi ai ei si o sa vezi ca era un om care a ajuns doctor pe merit in matematica . Si ce daca a facut parte dintr-o familie care a daramat biserici,nu a ales ea unde sa se nasca. Vorbeste de ea daca stii ceva , daca nu …taci din gura.

A inceput sa ma enerveze presa . Ce tot dati vina pe spectatori , nu voi dati de o saptamana stiri despre „mult asteptatul meci” nu mai stiu care. Ce te astepti ….normal ca alte evenimente sunt lasate deoparte.Dar sa zici ca sunteti stransi de nuci de public , e o prostie ..Adevarul e ca vreti sa scoateti un ban usor si sa nu treaca un prilej ca 2 meciuri Uefa fara sa se scoata maxim.Pai a facut publicul 3, 4 emisiuni speciale pe posturile TV
ca sa discute meciurile din Uefa ?

Sincer , incep sa ma enerveze tagma asta a ziaristilor care se cred modele de moralitate…doar pt ca exita niste politicieni mai altfel. Ce daca exista altul mai prost ca mine , inseamna ca eu-s mai destept ?

Allin (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 10:18

Subscriu. Sincer nu prea inteleg rostul unui blog din asta, din moment ce se exprima tot felul de indivizi cu juma de idee si trei sferturi de cuvant in vocabular, nu-mi dau seama cu ce va ajuta pe voi ca ziaristi asta, dar ma rog, alegerea voastra. Am avut sansa sa stau de vorba cu Parintele Calciu chiar inainte de a fi internat in spital. Ii aduc un pios omagiu si ma bucur ca si intr-un ziar de sport isi aduce aminte cineva de el. Cat despre faptul ca moartea lui Zoia a fost mai mediatizata…hai sa ne uitam putin la proprietarii de media si la top 10 bogati in Romania. Daca il eliminam pe Becali, toti sunt securisti si comunisti. Asa incat va multumesc, domnule Buzarin.

dan (5 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 10:26

aline erai simpatic.aici esti plin de venin,ce spunn eu venin esti un idiot.a murit un OM cretinule iar acest om nu imi aduc aminte sa fii facut rau cuiva,ci numai bine cit a putut ea.dorinta ta de a iesi in fata de a arata ca esti si tu ziarist nu numai caratorul de bagaje a lui ioanitoaia(yes men-ul lui) te face sa scrii asemenea prostii cu atita rautate.esti complexat baiete si vrei sa iesi in fata,asta e. P.S. probabil de aia il mincai zilele trecute de cur pe tolontan(prieteni stiu unde)

alm (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2006, 10:51

BRAVO ALIN, ARTICOLUL ESTE FOARTE BUN CEI CE IL CONTESTA SUNT FIE NEAMURILE PROASTE DE CARE NE-AM CAM SATURAT FIE DIVERSI IUBITORI DE MANELE ADICA TOT NEAMURI PROASTE ETC

Comentează