Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Profesiunea de bază: internaţional român! / Locul de muncă: echipa naţională!

Unii s-au născut ca să li se cînte imnul, deşi n-au nici un merit pentru asta

Presa comunistă publica, pînă la plictiseală şi obsesie, un ciclu de reportaje făcute din lemn de proastă calitate. „Profesiunea de bază: ţăran. Locul de […]

duminică, 29 martie 2009, 3:02

Unii s-au născut ca să li se cînte imnul, deşi n-au nici un merit pentru asta

Presa comunistă publica, pînă la plictiseală şi obsesie, un ciclu de reportaje făcute din lemn de proastă calitate. „Profesiunea de bază: ţăran. Locul de muncă: satul românesc!”. Aşa se numea abureala propagandistică, în care proletcultismul vorbea despre fericirea unora care erau săraci lipiţi pămîntului, dar se prefăceau bucuroşi că pot să dea porumbul muncii lor patriei, în loc să-l ducă acasă la ei, în pătul.

Titlul se potriveşte acestei alcătuiri galbene care-şi spune pretenţios echipă naţională. Unora, fie primăvară, fie toamnă, fie meci oficial sau amical, fie acasă, fie în deplasare, li se cîntă imnul în faţa tribunelor pline. Indiferent dacă joacă bine sau prost la club, sau chiar dacă nu joacă, ei sînt convocaţi şi băgaţi titulari, în virtutea unui principiu conform căruia au dobîndit tricoul la 20 de ani şi-l vor abandona la 30 şi ceva, cînd se vor lăsa de fotbal.

Codrea, de exemplu. Are 39 de selecţii şi, la 28 de ani, timp destul să mai adune. Raţ stă şi mai bine. La 28 de ani, a jucat deja de 55 de ori pentru România şi, dacă va fi sănătos, pînă pe la 36 de ani îl poate depăşi pe Dorinel Munteanu. Cociş e şi el plecat după recorduri. La 26 de ani, are 31 de selecţii. Cum va fi chemat de-a pururi, indiferent dacă va fi rezervă la Yakutsk, în Siberia, sau la Vladivostok, pe malul Pacificului, are şanse să treacă de sută.

Meseria lor e de internaţionali români. Echipa naţională îi reşapează, are rol de sanatoriu gratuit. Vin, intră pe teren şi joacă la fel de mediocru, indiferent de adversar. Raţ nu pricepe nimic din poveţele lui Mircea Lucescu, nu înţelege nici măcar că dacă era oricine altcineva antrenor la Şahtior, el zbura demult! Mijlocaşul Codrea a dat, în aproape 40 de meciuri, un gol mare şi lat. Dar e acolo, în linia de mijloc, precum soarele pe boltă, dimineaţa la răsărit şi seara la apus.

Ştiţi cîte selecţii are Dumitrache, care l-a pus în fund pe Bobby Moore? 31, cît Cociş! Iar Tudorel Stoica are 15. Sau Majearu, mai bun decît toată linia de mijloc de la Constanţa luată la un loc, are una singură! Ei erau internaţionali doar uneori, cei de astăzi sînt tot timpul.

Bineînţeles că n-am pierdut meciul cu sîrbii şi calificarea doar din cauza celor trei. Dar ei ilustrează un stil de lucru. Acela de a credita mediocritatea, cu palida consolare că n-are cine s-o înlocuiască. Normal că n-are, şi nici nu va avea! După un asemenea meci, noi ne tînguim că ne-au lipsit nu numai Chivu, dar şi cei doi de Petre, Ovidiu şi Florentin. Aparţinători aceleiaşi mediocrităţi. Poate le numărăm şi lor selecţiile!

Comentarii (135)Adaugă comentariu

Dumitriu (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:24

Taci frate, e normal sa fim suparati dar inca se mai poate. Hai Romania !:)

Levi (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:27

Au lipsit multi: Ghioane, Cernat, Danciulescu, Alexa, Prepelita, Costin Lazar…

Dreamer (3 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:29

Inca odata pus punctul pe I. Ar trebui sa le numaram selectiile si lui Tamas, Nicolita, Goian si M*** Niculae iar dupa numaratoare sa ne asiguram ca nu vor mai urma altele decat atunci cand le merita. Si sa incepem sa i le numaram lui Nesu, Nicu, Maftei, Lazar, poate si Bogdan Stancu si altora…care chiar le-ar fi meritat cel putin prin prisma formei de moment. Oricum, profesiunea de international roman nu a inventat-o Piti, ea existand de la tata Puiu incoace cu diferenta ca primului ii mai si ieseau rezultatele.

Evita-ma (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:31

In sfarsit cineva care spune pe bune.Felicitari,Aline.Asta e purul adevar!Mimii fotbalului : Codrea,Cocis,Rat si ceilalti…

trompeta carpatilor (29 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:31

100% de acord cu ce spuneti.

[D][S][N] (21 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:32

Da, selectia se face intr’un mod neprofesionist, servindu’se explicatia: de unde altii mai buni?
Ceea ce deranjeaza este ca se ofera la infinit scuza asta, in loc sa recunoasca transant ca asta este selectia pe care am vrut eu sa o fac si imi asum responsabilitatea si consecintele acestor alegeri.
Ce sa’i faci, nu toti au sansa lu’ nea Puiu, caruia i s’a contestat lotul pentru World Cup, dar care le’a inchis gura multora, ajutat de rezultate.

rodut666 (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:34

hai bre , de dorel nici o vorba ? dar de costea ? usor sa-l faci praf pe ovidiu petre ,fara sa vezi ca rezerva lui ,stoica , oltean de al tau ,are doua goluri pe constiinta ! chit ca a inscris o data si in poarta care trebuia ,dar mai mult la izbit mingea in cap. sau sa-l faci praf pe fl. petre ,cel care a dat gol si pasa de gol cu franta ,fara sa vezi ca fl. costea,inlocuitorul sau, n-a dat doua centrari tot meciul !
sa fim rezonabili si sa nu lovim la gramada,doar pt ca suntem furiosi. riscam sa lovim si nevinovati.

Viorel Adrian (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:35

Ati pus degetul pe rana, domnule! Romania nu are mijocasul de creatie care sa ii puna atacantii in valoare. Dovada cea mai buna este ca insusi Mutu a trebuit sa joace la constructie, moment din care echipa a devenit periculoasa. Ce sa mai vorbim de lipsa acelor centrocampo maratonista, din rasa lui Misa Klein, Aurica Ticleanu, ori Dorinel Munteanu! Fara aceasta „meserie”, echipa va fi intotdeauna rupta in doua.
In alta ordine de idei, poate ca, daca Mutu ar putea fi convins sa joace ceea ce orice numar 10 joaca, treburile ar putea merge inainte. Piturca nu este insa omul care poate face acest lucru. In opinia mea, singurii care pot face acest lucru sunt Lucescu si Hagi, ambii datorita respectului pe care Mutu nu are incotro si trebuie sa li-l acorde.

un oltean (28 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:38

Nu Alin, problema nationalei este Dorel Stoica si Florin Costea, fotbalisti de care imi pare sincer rau ca au fost convocati in actuala formula a nationalei, ceilalti au fost extraordinari…eu imi doresc din tot sufletul sa se mai apeleze la Craiova doar in momentul cand se va schimba actuala generatie de ratati, dar mai este mult pana cand Fl Petre, Ov Petre, Codrea, Cocis, Nicolita..etc… isi vor fi sfarsit carierele lor nemaipomenite…

je (35 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:38

L-ai uitat pe Marica. Cred ca e cap de lista!

klau_ss (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:39

domnule ceea ce dvs spune-ti aici din pacate deja NUMAI EXISTA!SA JOCI „POR AMOR DE CAMISOLA”se pare ca pt noi este ceva sf !asa cum ar trebui din partea lui „mister”sa lase carma nationalei ca deja este PENIBIL!locul lui e ste probabil mai degraba undeva la o 21sau la un barbut ca poate acolo mai poate insela pe cineva,desi incep sa ma inndoiesc si de asta !

Daniel (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:43

Sa fim seriosi ! NU se mai poate ! Trebuie schimbat ceva..poate chiar totul la echipa nationala. Acum e momentul sa o facem; nu trebuie sa mai asteptam alte asemenea meciuri. Eu unul am si uitat ce inseamna bucuria unei victorii a echipei nationale.

alen (77 comentarii)  •  29 martie 2009, 15:47

Bine punctat, buzarin!

Sa-l adaugam si pe fl petre, bun sa duca geanta cu echipament cel mult. Si are mai multe selectii decat Dobrin :((

radoi? pai in echipa de aur din anii ’90 prinde-a asat lotu? e un jucator care a ajuns la 28 in desert..

Marica? O gluma prosta chiar daca a marcat. In aproape doua sezoane de bundesliga are 5 goluri si a inceput sa vada meciurile de pe banca. Tot de acolo il admira pe max nicu cum juca in hertha- stuttgart. Dar la nationala el e ciumec si nici rezerva. Conditia de baza: sa ai un anumit impresar, sa fi prieten cu mutu, chivu, lobont. Sa asculti manele si sa fi smecher frate..

nicolita, dorel, costea, tamas si altii ce cauta prin zona?

sergiu (3 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:02

Asa este , bravo Alin Buzarin.Din pacate ”conservatorismul ”romanesc traditional s-a intalnit cu cel a lui Piturca.Si iata ce tot iese .

ockiu pentru hauser (18 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:18

foarte bun articolul … si cu siguranta va fi citit si de catre piturca si de jucatorii componenti ai echipei de fotbal a Romaniei

asta este – nu e nici primul si nici ultimul campionat mondial vazut la televizor, mergem mai departe

@Levi – Costin Lazar cred ca avea loc aseara in echipa … ehh dar asta`i piturca`l nostru – „vopseste” jucatori

Musty (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:19

Ai noştri să tragă tare, să prindă măcar locul 3 în grupă şi ne calificăm!
Cum? Simplu! Îl cheamă Traian Băsescu la ordine pe Mihai Răzvan Ungureanu, acesta, cu îngăduinţa CIA, pune de-o revoltă în Kosovo, începe războiul civil în Serbia, pac! dă-i cu NATO, ONU şi alea-alea, iar apoi intervine Mircea Sandu şi îi suspendă FIFA/UEFA pe sârbi ca pentru Euro 1992, noi ne adunăm de prin cluburi şi de pe plaje (oricum, tot pe acolo stau jucătorii noştri în “cantonamente”), mergem la turneul final în Africa de Sud şi câştigăm Campionatul Mondial, la fel cum a făcut Danemarca cu cel european…
Ce nu e clar?

Alin (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:22

Draga Buzarine, nu mi-ai placut niciodata. Nu stiu ce m-a facut sa citesc articolul… poate titlul. Excelent! Foarte bune observatiile!

fever (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:25

in sfarsit un articol bun, astazi m-ai impresionat domnu’Buzarin … cat despre nationala, toata lumea stie care sunt problemele, dar nimeni nu ia nici o decizie … acelasi antrenor, aceeasi jucatori … si toate astea de ce ? de ce fotbalul nostru e asa de atatia ani in coace? toata lumea stie : aceeasi conducatori la federatie, la lpf … si tot asa, nimeni nu ia nici o decizie … ce mai, ne place la toti sa ne complacem in mocirla asta … asa suntem noi romanii … toti … fraieri

ipse50 (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:27

DA!!! exact foarte bine zis !!!

athos (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:32

in sfarsit un articol la obiect din partea domnului Buzarin…Pitzi este un antrenor foarte bun,dar din pacate un selectioner submediocru.Nici eu nu inteleg moticvele convocarii constante a unui grup de jucatori la echipa nationala.Din pacate consecintele sunt destul de grave si cu siguranta ca selectionerul este cel ce va trebui sa platerasca.Calificarea e compromisa,dar in meciurile ce urmeaza ar fi bine sa avem un alt selectioner pentru a putea forma o noua echipa si a avea sanse de calificare in viitoarea campanie de calificare …

Mircea (7 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:35

pt @Dimitriu
Daa, avem sanse , chiar mari. Noi batem tot, Serbia si Franta o iau in barba pe linie. Si uitea asa noi o sa ajungem pe locul 1 si Feroe pe 2. Hai, Feroe.

Musat Cristescu (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:35

Ar fi trebuit facut ceva dupa europene. Dupa meciul cu Olanda s-a vazut ce antrenor e Piturca! La FRF le e si de clauzele de contract dar e si munca sa gasaesti si sa convingi un profesionist sa vina in Romania! Caci , sincer, pina si rusii au luat un olandez care a facut din echipa lui Zbircea o Zbornaia care ia mincat pe olandezi. Trebuie un strain, altfel ramine totul la fel sub alta titulatura!

feroe … ce vise taica (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:42

Selecţionata României a învins formaţia Insulelor Feroe în ambele meciuri disputate, în preliminariile Cupei Mondiale de fotbal din 1994, marcând 11 goluri, fără a primi vreun gol.În primul joc, în mai 1992, pe stadionul Steaua, România a învins cu scorul de 7-0, goluri marcate de Balint (3 goluri), Hagi, Lăcătuş, Lupescu şi Costel Pană. În partida revanşă, de la Toftir, de la care s-au împlinit luni 15 ani, în primul meci cu Anghel Iordănescu selecţioner, România s-a impus cu scorul de 4-0, toate golurile fiind marcate de Răducioiu.

România – Feroe 7-0 (5-0)
Bucureşti, 6 mai 1992, Cupa Mondială, faza preliminară.
Stadion ”Steaua: 10.000 spectatori.
Arbitru: Nikakis (Grecia).
Au marcat: Gavril Balint (4, 39, 78), Gheorghe Hagi (14), Marius Lăcătuş (28 – penalty), Ionuţ Lupescu (44), Costel Pană (56).

Feroe – România 0-4 (0-1)
Toftír, 8 septembrie 1993, Cupa Mondială, faza preliminară.
Stadion ”Svangaskard”: 4.000 spectatori.
Arbitru: V. Şevcenko (Ucraina).
A marcat: Florin Răducioiu (23, 57, 58, 75).

România: Prunea – Dan Petrescu (Panduru, 75), Prodan, Gică Popescu, Selymes – Sabău, Lupescu, Hagi, Dorinel Munteanu – Răducioiu, Vlădoiu (Craioveanu, 68). Antrenor: Anghel Iordănescu.
…………………………………………………………..

Ce vremuri … acum 1-0 cu feroe si dupa aia spunem ca am jucat bine dar am avut ghinion cu 0-3 lituania si 2-3 serbia … ne aducem aminte ca ne-a furat si arbitru si terenu’ prost …. …. … am vazut Argentina care din amintiri de aducem aminte ca am batut ..azi fara 5 nu scapam ….

Parmalat (4 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:44

Ce sa schimbam nene?! Astia sunt, altii mai buni nu avem! Sa schimbam pe la centrele de copii si juniori, dar aia e cu bataie peste 15 ani!
Obisnuiti-va cu faptul ca momentan nu avem valoare si gata! Anglia ce sa mai zica?! Cu jucatori de sute de milioane de Euro au ratat nu stiu cate turnee finale!
Ce, e obligatoriu sa avem valoare tot timpul?! Suntem doar o mica tarisoara din estul Europei aflata cam pe locul 65 mondial la PIB/cap de locuitor, pentru care motiv trebuie sa fim noi legati de primele locuri la fotbal?!
Domnule asta e, atata putem noi sa dam in momentul asta si atata am dat mereu. Suntem singura tara din Europa care nu are nici macar o semifinala de turneu final. Bulgarii au, ungurii au, rusii au, grecii au si ei mai nou, nu mai spun de turci, noi nu avem asta e viata inseamna ca nu suntem buni la fotbal.
Va trebui sa ne multumim cu gimnastica, handbal feminim, etc…

cezi (6 comentarii)  •  29 martie 2009, 16:49

Plus de asta,inainte de a da in Fl petre sau cintra,spuneti mi cine alearga mai m ult ca ei din lotul national!E pacat sa ne luam chiar de toti,macar pt ce au facut de a lungul anilor pentru nationala!!!

moromete (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:03

Bravo, e cel mai misto comentariu despre ceea ce se intampla la echipa nationala. Si nu sunt deloc fanul tau aline

GEO (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:08

DAR DE RADOI NU SPUNE NIMENI NIMIC LA GOLUL TREI ?
SI NU NUMAI LA GOL , TOATA PARTIDA A JUCAT AIUREA ASA CUM JOACA DE MULT TIMP INCOACE. DAR E PROTEJATUL PRESEI ,NIMIC RAU DESPRE RADOI NU-I ASA? PROBLEMA E CA NU SUNTEM SERIOSI . UN POST CARE DIN SPORT.RO S-A TRANSFORMAT IN STEAUA TV, TRANSMITE MECIURI DIN DESERT CA SA-L TINA PE RADOI
LA NATIONALA SI MAI INCEARCA SA NE LAMUREASCA CE SUPERFOTBAL SE JOACA PE ACOLO, DE PARCA NOI SUNTEM CRETINI !!! SCHIMBAREA LUI PITURCA NU CRED CA ESTE SUFICIENTA DACA NU ESTE INSOTITA DE O REFORMA LA FEDERATIE SI CHIAR SI IN PRESA, CARE MANIPULEAZA MASELE IN FOLOSUL UNOR INDIVIZI DUBIOSI DIN FOTBAL , DAR IN DETRIMENTUL FOTBALULUI ROMANESC SI AL NATIONALEI IMPLICIT. PACAT PENTRU CA AVEM FOTBALISTI DEVALOARE DAR CARE NU SUNT BAGATI IN SEAMA PENTRU CA NU AU APARTENENTA LA ANUMITE CERCURI DIN FOTBAL

drinkwater (5 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:10

nu inteleg daca in ultima fraza il bagi si pe chivu in oala de mediocritate.daca da esti genial, daca te referi doar la cei 2 Petre esti un alt milog ca si ceilalti care ii preamaresc pe Civu(nu Chivu) si pe Mutu.Chivu e unul dintre cei mai prosti mijlocasi la inchidere din Italia(de ce nu joaca fundas decat o data pe an,pozitie care ii este cea naturala, de baza?pentru ca e o mare teapa luata de inter….si asa daca greseste la mijloc mai are cin sa il salveze….).Deci numai plangeti dupa Chivu ca daca nu ma insel ne-au dat francezii gol de la 40 m de langa el, care probabil se gandea la Adelina cand il dribla Gourcuff, sau al primu gol la driblat acelasi Gourcuff de i-au sarit capacele,dupa care a pasat pt. Ribery.(asta e doar un exemplu despre „maretia” lu’ Civu.Mai am vreo cateva….(Manchester – Roma 7-1…..)

LORO (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:25

Scurt: singurii vinovati sint cei trei
Becali. de la ei porneste cancerul fotbalului romanesc. Restul, adica Piturca, Mircea sandu, Mitica … dint doar niste efecte secundare. Ei, becaliotii, sint cei care trebuie sa dispara din peisaj, fizic daca este nevoie, pentru ca insanatosirea fotbalului romaanesc sa se produca.

brother mouzone (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:28

bine punctat, domnule Buzarin! intr-adevar, se perpetueaza un stil de lucru fiindca cei trei sau patru indolenti pe care i-ati mentionat (ar fi interesat de numarat cate pase gresite inapoi a dat Cocis, ca inainte e pierdere de vreme) nu sunt decat inlocuitorii unor filipescu, reghecampf, soava sau galca, pe mana si piciorul carora s-au mai pierdut niste meciuri. la vremea lor si ei erau protejatii cuiva. apropo de codrea: el a fost in teren si la celebru 2-5 cu danemarca din nisiparul de pe fostul 23 august!

adi franta (3 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:28

BUZARINEEEE !!!!!!
Deci data viitoare cand nationala va mai castiga, inainte de a va bucura sa va aduceti aminte voi toti ce injurati acuma ca atunci cand ea avea mai mare nevoie de ajutor voi ati lovit-o si mai tare !
HAI ROMANIA !
Multumim Piturca pentru Euro 2008 !
Multumim baieti pentru daruirea de aseara.

boby (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:34

Citind regurile de mai jos in 8 puncte , sunt de acord trebuie tratat toata lumea cu respect si respectat parerea fiecareia. Dar in acelasi timp cred ca si domnul Buzarin ar trebui deasemenea sa respecte jucatorii echipai nationale. Domnu Buzarin daca castiga Romania ce articol de laude scriati. In ceea ce il priveste pe Cristi Chivu cred ca comentariile sunt de prost gust , cand o sa faceti atata cat a facut Cristi pentru echipa nationala aveti voie,pina atunci nu cred. Parearea mea ca in primul rand si ziaristii ar trebui sa invete sa respecte membrii echipei nationale.

doremi (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 17:47

Excelent articol.
Eu consider ca asa cum piti cu p mic a stricat traditia STELEI (el a pus prima caramida la mizeria de joc pe care o practica si azi STEAUA) asa a distrus si jocul si spiritul Nationalei ajutat de clanul BECALI ,cancerul fotbalului din ROMANIA.
CE SE POATE FACE:
1) Sa cerem, sa impunem daca este necesar si consider ca este DEMISIA IN BLOC A FRF (cei care au profitat din plin, de 20 de ani, de pe urma clanului BECALI);
2) Sa cerem de AZI DEMISIA lui piti (maine e deja tarziu);
3) Sa aducem un antrenor strain (pentru a ne proteja SPER de CANCER);
4)SA SACRIFICAM aceasta campanie de calificare pentru a forma o adevarata ECHIPA nationala;
5) SA ACORDAM O SANSA GENERATIEI lui HAGI, POPESCU, PETRESCU, DUMITRESCU, BELODEDICI, etc. pentru a se implica in reformarea fotbalului din tara noastra.

Albu Sibiu (33 comentarii)  •  29 martie 2009, 18:00

Piturca a incercat sa minta o tara intreaga. Atata timp! Problema este ca si unii dintre noi am acceptat minciuna. Cate ovatii a mai cules caciulatul de la carma nationalei dupa calificarea de la Euro!! O grupa usoara, din care TREBUIA sa ne calificam. Am luat calificarea drept o mare victorie, ne-am victimizat la Euro pentru grupa si urmarea a fost o participare cu capul in pamant.
Referitor la problema mereu convocatilor. Oare cum va explicati ca, rand pe rand, Gabi Muresan, Bourceanu, Tanasa au intrat in echipa nationala, venind din neant si au fost stralucitori intre cei vesnic titulari. Sa fim seriosi: in afara de Mutu si Chivu niciun jucator nu are are valoarea necesara de fi mereu selectionati. V-ati gandit vreodata ca in locul lui Lobont exista un Pantilimon, un urias de 2 m numai bun pt a lupta cu inaltii sarbi? S-a gandit cineva ca exista un Gabi Paraschiv, un mijlocas care joaca mereu peste tot in teren, ofensiv-defensiv? La fel sta situatia pentru Costin Lazar. Oare ce dezastru era daca erau amandoi adusi? Nu avem valori in campionat? E o minciuna numai buna pentru impresarii Becali, cei care incearca sa isi vanda marfa in detrimentul celorlalti fotbalisti. Sa-i spuna cineva lui Piturca ca (merita cacofonia aceasta!) mai exista si Urziceni, Vaslui, Brasov in campionat. Schimbarea de tot rasul: Gigel Bucur bagat in atac, intre fotbalisti de 2 m! La un joc cu mingi plouate! Sa fim seriosi: asa selectioner pot fi si eu!
Rusinea nationala a atins apogeul! Asta doar pentru cei care nu au inteles mesajul clar dupa meciul cu Lituania. Si stiti ce este incredibil? Ca are tupeul sa stea pana in Austria! Sa fie sigur ca ne ingroapa!

AK47 (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 18:09

in sfarsit cineva care vede ca panarama aia de cocis nu are ce sa caute nici macar in lotul national. Cocis e de departe cel mai prost fotbalist care a jucat vreodata in nationala. De asemenea mai sunt si alte nulitati de care ar trebui sa scapam (Codrea, Flocentin Petre, Ovidiu Petre, Nicolita). Problema cu Rat e discutabila. A prins si meciuri bune la nationala si nu prea vad pe nimeni, in afara de Chivu, capabil sa joace acolo. De asemenea se vede ca Dodel Stoica si Costea nu au jucat cu echipe mai mari decat cele din liga 1 la viata lor. Cand vom scapa de toti antifotbalistii astia, atunci putem discuta despre o nationala a Romaniei care joaca fotbal.

Jean Valjean (3 comentarii)  •  29 martie 2009, 18:24

Domnule Buzarin aveti mare dreptate. Problema e ca pana si noi, publicul, ne-am obisnuit cu aceeasi actori de proasta calitate si nu mai protesteaza nimeni. Codrea si Cocis sint mereu tinerele sperante. Ne-am obisnuit pana si cu idea ca sint mereu tineri. Ne-am cam obisnuit cu toate. Cu mediocritatea, cu insuccesul, cu plafonarea si cu resemnarea. Si asta de vreo 2000 de ani incoace. Ne-am obisnuit si cu obisnuinta. La naiba.

Marinel (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 18:25

Ai dreptate Alin chiar daca acest lucru doare.
Si cind spun „doare”, ma refer la mine, la suporterul roman, fiindca fotbalistul international roman are acceasi atitudine aroganta.
Fara sa vreau mi-am amintit de cele doua saptamini, petrecute cu familia si prietenii in Elvetia.
In continuare sustin ca acesti fotbalisti nu au meritat acel „mandru ca sunt roman”, strigat din mii de piepturi. Galeria romaneasca a fost cu mult peste prestatia „acelor” romani, din teren.
Am 41 de ani, sunt pitestean si am prins meciurile de senzatie facute de F.C.Arges in Cupa UEFA. Am vazut si respectul unui mare fotbalist fata de suporteri. Da, e vorba de Nicolae Dobrin. Mutu e inca departe…

ervin (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 18:34

Eu cred ca singurele solutii ar fii Mircea Lucescu sau Bölöni , cred ca sunt singurii care s-ar putea opune cât de cât presiunilor din federatie,impresari,etc…si ar ailinia un lot de jucatori in forma la un moment dat.

ionut13 (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 18:51

dn buzarin aveti dreptate mai putin acuzele la adresa lui rat care dupa parerea mea in medie a jucat bine in toate meciurile pe care la jucat la nationala pana acum…..rat este jucator bun….nu jucatori din aparare este problema noastra cu toate ca am primit 3 goluri….eu zic ca problema este la mijloc si atac…..dar cea mai mare problema este piti si gasca din federatie care tolereaza de ani buni clanul becali….daca nu este reprezentat de ei ai sanse mici sa ajungi la nationala…..piti este vinovatul nr1 pt ignoranta cu care trateaza uni jucatori si pe care refuza sa-i selectioneze….ghioane,danciulescu,lazar jucatori care sunt sigur ca la mijloc am fi mult mai puternici….dar piti are alta treaba el se ocupa cu tovarasul jiji beeeecali de valize si cazinouri..

daniaania (11 comentarii)  •  29 martie 2009, 19:13

foarte bine punctat d-le Buzarin, articol cu „trimitere”pt. „cei ce nu vad si aud..ca fotblaul romanesc este pe duca..si eu gandeam de mult aceste aspecte legate de anumiti jucatori, care nu au ce cauta in lot, la fel cu seful de trib,dar noi nu putem decat sa scriem in speranta ca „cei ce nu vad si nu aud” sa ne ia in considerare, si pana atunci numai bine, si la mai multe articole punctate si repunctate..!!

zooloo (3 comentarii)  •  29 martie 2009, 19:23

sunteti PENIBILI !

progresist (3 comentarii)  •  29 martie 2009, 19:25

il aduci pe radoi ,care joaca in campionat de amatori si il lasi afara pe: ghioane, lazar, max nicu,nesu,e.t.c. care joaca titulari si imi bagi atacanti ratati , niculaie ,pe „uriasul”gigel bucur ,costea care nu a reusit nici-o centare , marica [eterna rezerva la club], trebuie sa plece piti si refacuta alta echipa ,acum este timpul si ocazia de a scapa de clanul becali care fac selectia nationalei

ardeleanu (3 comentarii)  •  29 martie 2009, 19:31

Tare m-ar interesa, dom`le o statistica despre cine sunt impresarii acestor internationali promovati si sustinuti de catre domnu Piti. Am avut asa o presimtire, ca nationala ar fi vitrina unui clan de bisnitari, a caror caracatita sufoca de mult fotbalul romanesc… Dar dupa stenogramele Piti-Jiji sunt ferm convins.

porumbelul (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 19:31

Toata lumea se ia de jucatori,dar nu vedeti cum ia asezat antrenorul in teren, pe Costea care nu a jucat niciodatape dreapta a fost fixat pe Dreapta, cand a trecut pe stanga s-a vazut, dar acolo nu are loc, este Mutu, Codrea de pe dreapta afost trecut pe stanga, Tamas nu stiu ce mai cauta la nationala, probabil se pregateste pentru Champions League. Atata timp cat antrenorii nostrii nu stiu sa scoata maxim din jucatori poti avea oricat de multe genii, nu reusesti nimic, Franta cel mai bun exemplu la CM din Japonia si daca nici Franta nu a avut atunci lot? La mai multe inainte cu jucatori selectionati de impreasari, care de cand sau impacat cu ciobanu ia ars si pe Steaua.

Io (8 comentarii)  •  29 martie 2009, 19:58

Lasa la o parte ura care i-o porti lui Tamas dupa meciul de la Cluj si uita-te ca aseara a fost poate singurul bun din echipa noastra. Inafara de el, Mutu si Tanase cine ia nota de trecere?

Daca vreti sa plece Tamas, sa plece si Radoi ca aseara ne-a ingropat. Insa lumea il vede pe Dorel Stoica pentru ca el a dat autogolul. Stoica a fost o clasa peste Radoi la mijloc iar in aparare Radoi n-a avut treaba pentru ca sarbii se aparau. El a acordat aiurea aseara cornere in conditiile in care ceilalti reuseau sa respinga in aut.
Revenirea lui Goian ne va ajuta in defensiva si alaturi de Tamas formeaza un cuplu bun. Lui Chivu i se rupe de nationala, deci sa-l lasam deoparte. Daca nu vrea, nu-l poate forta nimeni. Mutu macar vrea si aseara s-a chinuit.
N-am inteles de ce Piturca nu se tine de cuvant si nu selectioneaza jucatorii in forma. Lazar la mijloc, Maftei sau Moti sau Galamaz in aparare pe viitor…Costea a jucat pe alt post decat joaca la Craiova iar Max a fost adus ca spectator de lux. Daca tot e in forma sa vedem ce stie.

Toti vorbiti ca nu vine nimeni din spate. Poate ca nu sunt fotbalisti iesiti din comun, dar buni sunt destui. Si un antrenor bun reuseste sa faca performanta cu ei. NU ma refer la club ci la nationala, pentru ca fotbalul international e altceva. Letonia a ajuns la Euro 2004(noi nu) castigandu-si locul dupa un baraj cu medalia de bronz a mondialelor din 2002, Turcia. Si aveau doar un jucator bun in lot, Verpakovskis de la Dynamo Kiev. In acelasi an 2004 Grecia cu niste fotbalisti rudimentari dar bine pusi in teren de un antrenor adevarat a reusit sa castige titlul. Rusia care parea in deriva l-a adus pe Hiddink care a stiut sa scoata tot ce e mai bun din oamenii lui si impreuna cu Advocaat i-a facut mari pe Arshavin si Paviucenko.
Cu antrenori slabi insa echipe foarte bune au dat chix. Olanda lui Van Basten, Franta lui Domenech la Euro, Germania in 2004 cu Voeller, Portugalia in 2002, Spania in 1998, 2000, 2002, 2004, 2006…
Se poate face treaba cu fotbalisti ca Lazar, Moti, Tamas, Tanase, Stancu daca merge tot asa, Costea, Goian, Max Nicu…Radu Stefan cred ca ar putea fi pus in valoare de alt antrenor, Pulhac e un fundas stanga bun, Nesu joaca si el ceva. Bourceanu poate iara arata ceva…Ne trebuie alt portar ins chimb pentru ca Lobont e victima taliei. De aia nu iese pe centrari niciodata.

Cu Marica ce ai? Are 23 de ani, el abia incepe. A debutat la Dinamo pe la 17 ani si de atunci a jucat in UCL la 2 echipe. Cati jucatori tineri au mai fost promovati asa ca el? Uitati la altii cand isi promoveaza talentele. Si Mutu la cei 30 de ani e matur si intelege cum e sa joci si sa dai totul pentru echipa. Nu-l poti acuza ca nu vrea.
Un antrenor bun ar reusi sa faca ceva cu ei, sa-i aseze in asa fel incat asa dea randament si sa obtina rezultate.
Ganea era ceva super-talent cand a debutat la nationala? Sau Moldovan cumva? Pentru Ilie nu a fost greu debutul si adaptarea? Ce aveau in plus din pacate si astia de azi n-au e caracter…

Io (8 comentarii)  •  29 martie 2009, 19:58

Problema e federatia ca permite toate porcariile astea iar de competitiile de care ar trebui sa se ocupe ii doare in cot pentru ca nu iese banu de acolo. Nationala si poate Cupa din cand in cand starnesc interesul sacalilor din federatie si acolo ce se intampla e scandalos.
Sunt chestii care le vedem cu totii, nesimtitii nici nu se chinuie sa se ascunda. Si acelasi lucru il vezi oriunde in orice domeniu si deja nimeni nu se mai scandalizeaza.

Normal ca nu ia nimeni atitudine in fata mafiotilor care distrug fotbalul atata timp cat oamenii nu se mai scandalizeaza nici cand propriul Guvern isi bate joc de ei in ultimul hal, dar asta e alta discutie. Stiti si voi probabil cum e cu Politia sau in justitie la noi. Pana raman interlopi celebri in fruntea fotbalului si profita in contrinuare de public si de munca jucatorilor e greu sa sper la ceva. Cred ca Euro 2008 a fost un accident.

nasu si mitica controlati ba de clanul fecali, ba de gheara, ba urmandu-si propriile interese…FRF isi bate joc de propriile cluburi(vezi Poli TM, Rapid…). NU zic ca e corect ce face iancu, si eu zic ca e scandalos si ca a intrecut orice limita. Dar de ce pedepsesti Poli pentru ca el e nesimtit? Adreseaza-te instantei nasule, lasa TM in pace. Si asa s-a dovedit ca i-ati nedreptatit si ca au fost depunctati incorect si ca ai vrut sa-i storci de bani. Un mafiot veritabil si asta s-a vazut cand a scapat-o pe fiica-sa de inchisoare. Macar bine ca stiu ca politistii protejeaza traficantii si nu pe mine.
L-ati contestat la ultimele alegeri dar l-ari ridicat in slavi cand ati vazut ca a aranjat prezenta noastra la Euro 2008. Acum ne scufundam iar si acum nu ne mai ajuta UEFA. Faceti tot ce puteti, nu-i slabiti. Anchete, reportaje…Dati in vileag tot ce puteti.

ionel (25 comentarii)  •  29 martie 2009, 20:03

Numarati-i selectiile si lui Banel, Radoi, si Marica.

Dala-i in Lama (1 comentarii)  •  29 martie 2009, 20:05

Ma mir ca nu am castigat… Cu un trisor de cazinouri la carma si cu un narcoman drept om de baza, ar fi trebuit sa rupem! Oricum, vom termina pe locul 5, nu pe ultimul loc, ca am batut deja Feroe! Tot e bine! La cate autostrazi avem in toata tara, nu/i rau!

Io (8 comentarii)  •  29 martie 2009, 20:10

Tamas poate sa joace cat de slab vrea la Dinamo daca la lot face treaba buna. Si aseara a facut. S-a vazut doar ca e nesimtit si ca nu-si respecta adversarii mai slab cotati(si la lot a facut la fel cu Moldova si Muntenegru). Florentin Petre nu va mai veni la lot, e clar. Dar cat a venit ce sa-i reprosezi? A stat si cu generatia de aur si i-a scos in Azerbaidjan, a punctat cu Finlanda, cu Franta…S-a zbatut, a vrut. Dar la 34 de ani e gata. Ovidiu Petre in schimb e doar rudimentar, asta e defectu lui. Problema e ca nu avem un antrenor bun. Ca Lazar il baga in buzunar pe Codrea si Cocis la orice ora…

andrei90 (2 comentarii)  •  29 martie 2009, 20:14

sincer te felicit pentru ca esti singurul care ia atitudine …

Comentează