Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Nu e premiere, e mită! Sau şpagă!

Fotbalul pare un locul de muncă ideal, unde unii angajaţi sînt plătiţi de mai mulţi patroni

Vom mai filosofa multe seri lungi de iarnă, răsfoind maldărul de stenograme care creşte de la o zi la alta, asupra moralităţii şi legalităţii […]

marți, 3 februarie 2009, 6:42

Fotbalul pare un locul de muncă ideal, unde unii angajaţi sînt plătiţi de mai mulţi patroni

Vom mai filosofa multe seri lungi de iarnă, răsfoind maldărul de stenograme care creşte de la o zi la alta, asupra moralităţii şi legalităţii premierii altor jucători decît ai tăi. Făptaşul numărul unu ne transmite că e şi legal, e şi moral şi nici nu îngraşă!  Va premia cît va putea, indiferent la zbaterile celor care spun că asta e mită!

De fapt, premierea e mită doar la tribunal. Altminteri, în argotica lume a fotbalului, e ŞPAGĂ! E ca şi cum i-ai da unui medic bani să te opereze mai bine. Dar aici se poate spune că sistemul sanitar e la pămînt, că medicii au salarii îngrozitor de mici şi că, la cinci sute de euro pe care-i ia drept leafă, un medic poate fi neatent, luînd exemplul lui Ciomu.

De trei ori, pentru aceeaşi muncă
La fotbaliştii premiaţi, e altceva. România a devenit Nirvana economiei mileniului trei, oamenii ajungînd să fie plătiţi ca-n poveşti, de trei ori pentru aceeeaşi muncă! Un narator plastic, talentat şi adaptat vieţii pastorale, aşa cum e întîiul premiator al ţării, ar putea spune că fotbaliştii sug la trei ţîţe deodată, nu la două, aşa cum în necunoştiinţă de cauză, a fost construită zicala populară. Jucătorul cutare are un contract cu clubul său, de unde e plătit o dată. Mai are negociată o primă pentru un anumit meci. Deci a doua plată! Şi iat-o şi pe a treia, străvechea, morala şi legala premiere, venită de la un alt club! Trei plăţi pentru o singură prestaţie, un mecanism economic pe care dacă-l află sindicatele, nu se mai lasă de greve cîteva sute de ani!

Şi arbitri se pot premia…
Dacă tot e morală, legală şi binefăcătoare, de ce s-ar opri premierea la fotbalişti şi n-ar merge mai departe, şi la cavalerii fluierului? Alo, domnu’ arbitru, ce barem ai matale astăzi? O mie cin’sute, nea Gigi, că l-a mărit Costică Vîlcea, l-a aliniat la normele europene, a zis că dacă ne dă bani mai mulţi pe cale legală, nu mai punem botu’! Ce vorbeşti, băiete! Mai ia de la mine zece mii, să mă arbitrezi corect! Sau mai ia douăzeci să-i arbitrezi corect pe ăia cu ăilalţi, că eu trag la titlu şi am nevoie de rezultat bun la indirecte!

…..şi chiar judecătorii
Dacă e legală la fotbalişti, de ce n-ar fi premierea legală la şi la arbitrii? Ce, primesc bani ca să nu fie corecţi? Nu, în nici un caz! Primesc bani să-şi facă treaba mai bine, mai corect, mai aplicat! Şi dacă tot practică premieri la fotbalişti, darnicul premiator din Pipera poate găseşte o formă legală de premiere şi pentru completul de judecată! Că nici pe judecători nu i-ar plăti să se dea la o parte, ci doar să cîntărească faptele mai cu viaţă. Sau mai cu suflet!

P.S. Că tot am vorbit de arbitri, amicalul România-Croaţia din 11 februarie va fi condusă de Cristi Balaj. Nu e o greşeală, sînt două! Întîi, că delegarea unui român la un meci împotriva unei reprezentative cu cotă, e un act de sărăcie. Puteam să aducem un bulgar, un ungur, ceva! Niciodată amicalul Anglia-Germania nu va fi condus de un englez! Apoi, îl punem pe Balaj într-o postură jenantă, cerîndu-i să aleagă între patriotism şi huiduielile tribunei!

Comentarii (196)Adaugă comentariu

CR7 (1 comentarii)  •  3 februarie 2009, 19:01

NU! Prietene , nu ii cerem lui Balaj sa fie patriot , ii cerem sa fie arbitru!***

andrei (23 comentarii)  •  3 februarie 2009, 19:30

voi l-ati facut mare pe becali, acum nu mai sunteti in stare sa-l potoliti, sincer nu cred ca o justitie cat de cat dreapta poate sa-l condamne pentru o fapta care a incalcat doar regulile FRF – e o alta poveste de ce federatia nu a pus piciorul in prag- tot ce se intampla acum sub alianta presa+dna e un circ jalnic, prezentarea unor noi stenograme provoaca o greata mai mare decat a personajelor de acolo iar tot articolul se bazeaza pe supozitii infantile de genul „daca si cu parca se plimbau in barca…”

marian (41 comentarii)  •  3 februarie 2009, 19:31

dle. buzarin, o tineti langa cu subiectul acesta. mita (sau „spaga”, cum spuneti dvs.) se da pentru indeplinirea incorecta sau neindeplinirea unei atributiuni de serviciu de catre un functionar public. unde gasiti dvs. aceste elemente in cazul „valiza” ? si nu mai folositi expresia „faptas”, in faza actuala a cercetarilor penale in acest dosar nu aveti dvs. acest drept, ci numai institutiile lgal acreditate pentru infaptuirea justitiei.. mai cititi legislatie inainte de a scrie, sunteti un om cu pretentii si ar fi bine sa va respectati mai mult cititorii.

[D][S][N] (22 comentarii)  •  3 februarie 2009, 19:35

Pentru imaginea FRF, este o alegere cel putin nefericita, aceea a unui arbitru autohton!

tzi-tzi (5 comentarii)  •  3 februarie 2009, 20:03

hai bre, esti in pana de inspiratie ? expira atunci ! mai scrie si tu despre altceva…procesul asta o sa tina lejer 3 ani,tuo sa scrii tot atata timp ?

ko (9 comentarii)  •  3 februarie 2009, 20:04

Penibil. Articole din astea se pot face 5 pe minut… Nu e asa greu sa gasesti argumente cum vi se pare dvs Dle Buzarin!!! Vi se pare ca ati gasit ceva imbatabil; doar ca faceti niste comparatii lipsite total de substanta. N-au nicio treaba cu realitatea!!

vasglo (22 comentarii)  •  3 februarie 2009, 20:09

Dl. Buzarin,

Dar cand promit o prima Finlandei ca sa incurce Cehia in favoarea Romaniei, in preliminariile la un campionat mondial, cum se cheama?

pro (2 comentarii)  •  3 februarie 2009, 20:12

Conform logicii „e corect sa premiezi jucatorii altei echipe” jucatorii pot fi platiti si de adversarul direct, „ca sa joace corect”. Deci ar fi 4 platitori.

Trecem peste faptul ca nu poti defini juridic „a juca corect”. Si peste faptul ca premierea ar trebui anuntata public, inainte de meci si platita cu bani impozitati legal. Ceea ce conteaza este ca banii sau alte foloase materiale pot fi utilizati ca sa influentezi rezultatul unui meci, indiferent daca sunt pentru victorie, egal sau infrangere.

La final, vom ajunge sa vedem cum clubul cel mai bogat (sau care dispune de lichiditati) va „premia” toate echipele astfel incat sa castige campionatul.

zodrak (1 comentarii)  •  3 februarie 2009, 20:16

nu va suparati domnule buzarin……premierea nu e spaga si nici mita….jucatorii de la u cluj primeau niste bani in plus daca nu pierdeau cu cfr…..ce e rau in asta…va aduceti aminte de scoala generala….luai premiu daca aveai medie mare…..spaga si asta…erai recompensat daca invatai bine….mai ganditi-va….daca venea abramovici si dadea ani celor de la u cluj sa nu piarda…tot spaga era…sau mita????
real madrin si brca au recunoscut ca dau bani echipelor cu care joaca contracandidatele….real si barca…..pe care le laudati….echipe mari si tot asa….

Milici-jos cenzura (78 comentarii)  •  3 februarie 2009, 20:24

Domnule Buzarin ce-ar fi sa citesti si replicile cititorilor pe tema Valizei ca ai ramas blocat intr-un sistem axiomatic obsesiv propriu si nu e rau sa vezi si ce zic altii. Sa intelegem ca PREMIEREA E SPAGA doar la NOI , in Europa NU , suntem iar originali.
Iti repet a n-spea oara intrebarea pe care continui s-o IGNORI:Cunosti un SINGUR CAZ in LUME cand un REPREZENTANT al UNUI CLUB a fost CERCETAT PENAL , SANCTIONAT sau macar MUSTRAT pentru ca a STIMULAT material o a DOUA ECHIPA sa JOACE LA VICTORIE meciul cu o TERTA?
Alde matale ca DEONTOLOG trebuie sa raspunzi celor care te intreaba ceva?
Relativ la comparatia cu medicul:
1.Pentru spaga la medic ar trebui sa ramana in afara penitenciarelor vreo 500 de romani , restul ar fi la tzuhaus;cine le-ar mai aduce chiftele?
2.ComparatiaCORECTA e :sa dai bani unui medic ca sa faca bine o operatie ALTCUIVA.
O COMPARATIE si mai CORECTA ar fi:de CATE ORI ori si din cate locuri (GSP,GSPTV , alte televiziuni) IEI matale BANI pentru aceleasi SPECULATII incontestabile?
Te intereseaza de cate ori si cu cat este platit un fotbalist ca sa joace corect-despre asta AI SCRIE LA INFINIT.Despre cazurile cand echipeleNU AU JUCAT CORECT , au FACUT BLATURI ADEVARATE, AU STAT CAPRA CATE ARTICOLE AI SCRIS Buzarin?
DREPTATE VINE SCHIOPATAND dar vine-dupa ce portocalii vor cadea pe toboganul istoriei , vor putea fi studiate stenogramele CFR+Borcea si ADEVARUL despre campionatul 2007-2008 , acum IGNORAT de GSP , va vi devoalat care va fi reactia LUI Buzarin?

durden (126 comentarii)  •  3 februarie 2009, 20:42

:)) mda tare…premiat arbitrii…frumusel articolul,adica are asa un iz comic,sarcastic…bravo!

mario (5 comentarii)  •  3 februarie 2009, 21:09

domnul mare dinamovist buzarin….de ce nu recunosti k voi din presa aveti ceva cu becali si de aceea si acest circ mediatic…..oare knd barcelona si real madrid au recurs la acelasi metode de premiere ( kre sunt in toata lumea fotbalistica) ma intreb dk au fost si in spania ..asa zisi jurnalist..kre sa fie revoltati …

doom (2 comentarii)  •  3 februarie 2009, 21:10

mai atent la ortografie, dom’doctor: „de ce n-ar fi premierea legală la şi la arbitrii?” – lipseste un i trebuia „arbitriiii”. ca sa nu mai zic ca si ziaristii se pot premia, sa scrie carti despre steaua.

dinamo dinamo (2 comentarii)  •  3 februarie 2009, 21:24

nu inteleg de ce atat caz si vorbe degeaba pe tema „valiza”; nu conteaza cat este de moral sau imoral cat este de frumos sau de urat…daca legea( regulamentul ) condamna astfel de preactici atunci SE VA APLICA LEGEA… ca in alte tari e asa si pe dincolo la noi e alftel…nu-ti convine spania e mare

neghinita (3 comentarii)  •  3 februarie 2009, 21:40

sa premiem doctorii ca sa-si faca meseria, profesorii, ca sa-si faca datoria, presa, ca sa nu ne critice, televiziunile, ca sa ne dea zilc poza intre-un colt al ecranului, indiferent de ora, emisiune, preotii, ca sa ne boteze, cunune, inmorminta, copii, elevii, studentiii, ca sa vina la scoala, blondele, ca sa ajunga, deputate, ministrese, mamele ca sa ne nasca, politicienii , ca sa voteze legi in timpul ptogramului, ministrii, ca sa-si dea demisia, fotbalistii, ca saq intre in teren si sa stea in picioare 90 min, arbitrii, ca sa nu ia brichete in cap, impresarii, ca sa faca transferuri cu registre duble. sa premiem premiantii, repetentii, corijentii, coruptia, infractorii, cri minalii, hotii, vardistii, oportunistii, ipocritii?de unde atitea prtemii pe timp de criza????!!!

Escu (6 comentarii)  •  3 februarie 2009, 23:03

MITA, mite, s.f. Suma de bani sau obiecte date ori promise unei persoane, cu scopul de a o determina sa-si incalce obligatiile de serviciu SAU SA LE INDEPLINEASCA MAI CONSTIINCIOS.

claudiu (18 comentarii)  •  3 februarie 2009, 23:14

De ex. Becali promite bani Pandurilor sa incurce pe Dinamo. Bun,dar nu le da banii decat dupa meciul cu Steaua. Daca Pandurii incurca si Steaua nu le mai da nimic.

Becali a premiat U.Clujul,Uta,Pandurii,Bistrita,Mioveni,Vaslui si a incercat si la Craiova. Ce fotbal mai este asta?

DAYRO (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 0:27

mita inseamna sa dai bani unui FUNCTIONAR PUBLIC pentru a nu-si indeplini sau pentru a isi indeplini corect atriburiile de serviciu in functie de la caz la caz. Sa presupunem prin absurd ca fotbalistii ar fi functionari publici. In fisa postului scrie ca obligatia lor este sa joace,…… NU SA CASTIGE MECIUL. Deci banii nu erau pentru a ii face sa-si indeplineasca obligatiile de serviciu (aceea de a juca fotbal)ci pentru cu totul altceva, (a CASTIGA MECIUL) care nu este stipulat in fisa postului. Si pana la urma care bani? Aia luati cu japca de catre procurori dintr-o masina aflata in parcarea unui restaurant????? HILAAAAAAR. Darea si luarea d emita se dovedesc numai prin flagrant in orice sistem juridic de pe pamantul asta. De ce nu s-au dus la Gigi acasa sa-i ia cu japca toti banii pe care ii gaseau si sa justifice ca banii respectivi erau pentru „o mita”? Dar de la voi ziaristilor, sunt pretentii mari pentru ca sunteti scoliti si la voi nu e vorba despre prostie ci despre INTERES. Pana la urma are dreptate si Mircea Badea: cel mai periculos prost este prostul cu scoala

petre stelistu (3 comentarii)  •  4 februarie 2009, 0:38

Domnule Buzarin sa stiti ca aveti ceva dreptate.Totusi de ce niciodata nu a-ti comentat ceva despre meciurileCFR-Dinamo,CFR-Rapid,UTA-CFR,CFR-Univ. Craiova?Toate au fost blaturi,pardon ,ajutorarea unei echipe mai mici,fiindca daca termina pe locul 2 ,CFR nu mai apuca grupele CL.Si aici nu e vorba numai de CFR,ci de toate potlogariile din fotbalul romanesc pe care nu le vedeti datorita faptului ca sunteti orbiti de prostiile acestui cioban.Este o vorba in lumea asta:daca te pui cu prostu,inseamna ca tu esti mai prost.Invat-o si tine minte toata viata acest lucru.Daca vrei sa faci ceva profesionist si sa vorbesti despre ilegalitatile ce se petrec in Romania,documenteazate si scrie adevarul, indiferent pe cine lovesti.Asa poti dovedi ca esti un adevarat ziarist.Un lucru pot sa-ti spun :nu ai nici o treaba cu fotbalul.Te-am vazut si la televizor si ti-am citit ceva articole,dar nu mai impresionat cu nimic.DE ce ?

george (3 comentarii)  •  4 februarie 2009, 0:53

daca tot veniti cu definitia la mita, hai ca va dau si eu definitia la prima:
PRÍMĂ ~e f. 1) Recompensă (mai ales în bani) acordată cuiva pentru succese deosebite sau realizări remarcabile într-un domeniu de activitate; premiu. 2) Sumă alocată cuiva cu titlu de ajutor, de recompensă sau pentru încurajare într-o activitate. 3): ~ de asigurare sumă ce trebuie s-o plătească asiguratul asiguratorului. /<fr. prime

ah?

octavian (5 comentarii)  •  4 februarie 2009, 1:06

aolo deci cu asta ma faceti praf, sunt stelist de mic, nu sunt de acord cu gigi la mai nimic , este un incult este ce vret voi a facut numai rele , dar aici pur si simplu nu pot sa va dau dreptate deci premierea chiar daca n e legal moral este , trebuie sa fi cretin sa pretinzi ca nu e moral si sa stiti ca toti ar fi facut la fel si dinamo si cfr si alti au facut sunt sigur de asta doar pt ca lau prins pe cioban acum se face prea mare tam tam , real si alte echipa practica asta de multi ani si stiu asta pt ca am trait acolo cu mult pana sa apara cazul valiza deci nu zic doar asa… pot fi de acord cu voi la orice numai lasa asta ca premierea e spaga nu , pt ca daca cfr ar fi putut oferi si nu stim daca nu au si oferti celor de la u bani sa se dea la o partea e normal ca steaua sa dea bani ca ei sa joace nu sa castige meciu ca nu ai nici o garantie poti sa dai si milarde ai doar garantie ca joaca corect dar ca castiga nu ai cum sa ai ca doar nu sunteti nebuni?
vad ca Dl.Buzarin care se crede ziarist nu poate sa vada acest lucru ori are doar 4 clase ori de fapt sigur habar nu are ce inseamna fotbalul in ziua de azi.
penibil!

$telist 4 EvEr (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 2:18

„Fotbalul pare un locul ” intai nene Buzarine invata limba romana apoi vorbeste despre Steaua***

Nos (6 comentarii)  •  4 februarie 2009, 2:25

esti PENIBIL la fel ca si articolul tau care nu aduce nimic nou sub soare si care ne intreaba ca de fiecare data ceva care e clar ca lumina zilei si anume PREMIEREA ESTE MITA??? RASPUNS: NU, PREMIEREA NU E MITA ! ! !

bogdan (2 comentarii)  •  4 februarie 2009, 2:49

ca tot esti expert in legislatie. cand dai bacsis nu e cumva tot mita. ca doar taximetristru, ospataru … toti au salariui pentru ce fac. atunci sa inteleg ca dupa tine ar trebui sa nu mai dau bacsis ca sa nu ma salte dna-ul?

rim (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 2:56

Buzarine***. Daca premierea e mita, atunci ce a facut Borcea cu jucatorul de culoare de la Vaslui ce e? De ce nu scrieti nimic? Pentru asa ceva Borcea ar trebui bagat la puscarie. Mita si escrocherie mai mare nu am vazut de 30 de ani de cand urmaresc fotbalul asta al lui Mitica.

ion (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 6:53

nici mie nu mi se pare corect sa vad o gramada de articole care pur si simplu se repeta de un milion de ori, si voi sa fiti platiti, dar asta e . ca sa nu mai spun de articolele aparute in alte publicatii si care pur si simplu le copiati. ar trebui sa refuzati salaru, altfel vi se socoate mita. oricum , sunteti de toata jena, in afara de becali, valiza, radoi nu am citit nimic in ultimele luni.oare chiar atita de redusi sunteti ? sunt sigur ca pina acum toti stim de cazu ‘valiza’ , fiecare are o parere pro sau contra, asa ca v-as ruga, daca nu aVETI ALTCEVA DE SPUS ; PENTRU NUMELE LUI D-ZEU NU SCRIETI NIMIC…..

lu2 (3 comentarii)  •  4 februarie 2009, 9:29

Nu intotdeauna lucrurile pot fi zugravite in alb si negru, uneori au tente si judecata corecta tinde sa tina de „obiectivitatea” subiectiva a fiecaruia … suna ca dracul, dar e adevarat.
Exista cateva principii care ar fi corect sa le aplicam la acest caz pentru a-l putea judeca corect:
1. Mita, spaga, sau orice poate fi ilegal e in primul rand imoral; Becali nu a facut un lucru imoral – au existat mii de zvonuri ca au fost presiuni ca U sa piarda acel meci, cu beneficii inclusiv politice, cu beneficii uriase pt orasul Cluj. Presa nu a scris nimic despre acest lucru – total incorect fata de noi suportorii.
2. Modul in care ajung banutii sau beneficiile la destinatie pot incadra cazul JURIDIC la mita – Mai exact , daca o firma vrea sa sponsorizeze o alta firma e 100% legal, daca in contractul de sponsorizare sunt cuprinse clauze de performanta cum ar fi o victorie, iar e legal – deci Becali poate sa faca pe viitor acele anunturi de premiere , ba mai mult, … e legal si fara anunt public, … DNA nu are nici un argument ca acei bani nu ar ajunge legal la Cluj – cu riscul sa ma repet, dar nu o sa existe castig juridic atat timp cat el nu indeplineste conditiile juridice.
3. Cu exceptia lui Buzarin (intamplator) – toti marii ziaristi sportivi , ar putea fi acuzati de mita conform principiilor enuntate de ei. Sa-l judecam intamplator pe respectabilul Tolontan. Este angajat al GSP ? – DA, are carte de munca – DA ; are o firma care presteaza pt GSP (sa ocoleasca impozitele la stat) – DA : deci are aceasi structura si forma de angajare cu a unui fotbalist. Cu toate astea el are dreptul sa primeasca sponsorizari de la terti, dar afirma sus si tare ca un fotbalist nu are voie. Primeste direct Tolontan sponsorizari de la firme care nu au nici o treaba cu GSP sau cu Grupul Intact ? – DA si le puteti vedea pe blogul sau.
E incorect sa impui un mod de comportament, sa-l faci acest lucru public si tu sa te comporti altfel.
Daca este si ilegal ce a facut Becali – atunci si ce fac si ziaristii e ilegal.
Comparati forma de angajare a unui ziarist cu a unui fotbalist, aplicati in cazul valiza si o sa ajungeti la niste concluzii ciudate.
4. Mita dpdv penal se refere strict la o persoana sau un grup dar nu la o institutie, cititi legea … – Becali a premiat U Cluj si nu pe Goga sau pe Goga si pe Gigel.
Cu alte cuvinte pot sa ma duc linistit sa vopsesc cladirea Garzii Financiare (beneficiu- cu acordul lor) si nimeni nu o sa poata incadra penal acest lucru la mita.
5. Orice fapta isi are rasplata. Rasplata tine de gravitatea faptei – e un principiu de drept aplicabil oriunde. Unde vreau sa ajung … sunt lucruri mai grave dar nu scrieti nimic despre ele si ma refer la incalcarea unui drept constitutional. Publicarea unor informatii cu caracter personal este neconstitutionala – si ma refer la stenograma cu Lacatus. Ca sa intelegeti gravitatea, furtul , violul sau pedofilia sunt pe o scara juridica undeva mult mai jos.***
Acest lucru nu are legatura cu Becali, credeti-ma, din punctul meu de veder si-a batut joc de ceea ce i-a dat Dumnezeu in cel mai urat lucru cu putinta. In momentul in care esti ajutat sa ajungi unde a ajuns si crezi acest lucru trebuie sa dai dovada de multa liniste, intelegere si chiar iubire fata de concetatenii tai. Asa a fost cand nu l-a vandut pe Dica si am batut Valencia, cand a platit curentul romilor din Ferentari, cand a facut case pt vitregitii soartei, si multe alte cazuri, … poate mai mult decat orice roman, dar, nu si cand etaleaza cu nesimtire puterea lui, valoarea lui , geniul lui, trufia lui de a cumpara, inrobi, jigni echipe, antrenori, jucatori, ziaristi si chiar suporteri.

Personal, stelist fiind, consider ca nu este important sa ajungi in CL atat timp cat nu esti egalul lor, ca nu e important sa castigi campionatul atat timp cat nu-l castiga echipa, si echipa nu este o echipa daca nu este o familie cu jucatori legati , conducatori care sa respecte jucatori si suporteri .
In acest moment eu nu vad o familie in cadrul Stelei.

Dumnezeu sa ne ajute.

Viorel (6 comentarii)  •  4 februarie 2009, 9:36

D-le Buzarin, devii din ce in ce mai penibil cu obsesia asta in a dovedi ca premierea este mita. Incepi sa amesteci fotbalistii cu arbitrii, dupa aceea cu medicii, in incercarea disperata de a demaonstra ceea ce nu poate fi demonstrat. Tot acest circ mediatic este menit sa mascheze adevaratele meciuri trucate. Exista o declaratie televizata a lui Dossey in care declara ca i s-a cerut sa nu-si apere corect sansele intr-un meci si vad ca nu va intereseaza absolut deloc, nici pe voi, nicim pe procurori. In cazul asta ce pot crede eu? Ce incredere mai pot avea in formatorii de opinie care ar trebui sa fiti? Nu vi se pare suspect ca se dau publicitatii de-a valma stenograme dupa convorbiri particulare ce nu au legatura cu cazul „valiza”, doar, doar s-ar putea incaiera unii cu altii? Nu vi se pare straniu ca se dau in vileag numai convorbirile lui Becali, iar ale celorlalti nu? A fost oare fotbalul romanesc asa curat pana sa vina Becali si dintr-odata premierile astea ale lui au stricat o puritate de campionat? Haida de! De cand cu stenogramele sunt convins de contrariu.

beredanutz (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 9:38

Octavian daca taceai filozof ramaneai! Nu pot sa cred ca te incapatanezi sa nu accepti realitatea cu atatea exemple!!! In primul rand Buzarin (al carui fan sigur nu sunt) ti-a explicat- ca pentru gradinita -de ce premierea este mita. In al doilea rand ai un paragraf in regulament care iti spune -ca pentru patron de club- ca premierea este INTERZISA. In al treilea rand ai un paragraf in legislatie care iti spune acelasi lucru, dar tu esti incapabil sa intelegi. Rea-vointa sau…?

„piti” (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 9:54

clar si la obiect articolul!pt cei care tot nu pricep intreb si eu cum ar juca contra stelei o echipa care cu o etapa inainta a fost ‘premiata sa joace corect’ de catre becali!!!cum vor juca contra stelei niste jucatori care tocmai au primit bani(mita) de la becali(steaua)!!!

_zorro_ (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 9:57

Domnilor ……….. in primul rand calmativa !!…….. cu toata simpatia sau antipatia fata de acest , individ (BECALI) , NU PUTEM spune ca premierea cuiva sa isi apere CORECT sansele de joc se numeste MITA !! …….. de ce tineti mortis sa dati apa la moara celor ce-si vand punctele pe la colturi ?? ……… are multe pacate si acest individ dar premierea e PREMIERE e iar mita e MITA !! DOMNULE BUZARIN …. daca sefii dvs v-ar premia ptr un articol bun …. v-ar da MITA ???? iar ptr un articol mai bland , ( ptr cei pe care-i simpatizati ) v-ar concedia ………. cum a-ti numi aceasta ????????

Alpin (4 comentarii)  •  4 februarie 2009, 10:10

In sfarsit vad un ziarist care spune lucrurilor pe nume! Asa e! E MITA, e SPAGA, e CORUPTIE!!! Indiferent ce nume i se da. Si toate astea sunt marca inregistrata „Steaua”! Pentru FC Valiza este de neconceput ca un meci sa se joace pe teren!!!

sogard (2 comentarii)  •  4 februarie 2009, 10:23

buzarine, a da bani la jucatori sa joace corect este tot una cu a da bani sa tranteasca meciul? esti de un penibil ***

sandu (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 10:47

Aceasta „premiere” este spaga! Ma duc la un ghiseu la primarie si dau o „premiere” sa imi dea o adeverinta!
O dam tare in dreapta si stanga ca si in strainatate se practica! Cenuse in ochii nostri. O zic cei care o practica! Cei care sustin au ceva interesese si le incurca socotelile. Dar in fotbalul nostru se practica tot felul de solutii sa facem evaziune, sa castigam titluri si ne miram cand dam de un arbitru care fluiera cum vede (pe bune) si apoi zicem ce ne-au facut si ramanem acasa dupa un singur meci

Mircea (2 comentarii)  •  4 februarie 2009, 11:26

In sfarsit! Ce-ai patit Nea’ Buzarin? Incep sa cred c-ai trecut peste perioada grea cu trenurile de la Tg Mures si te-ai apucat sa scrii si chestii serioase. Te felicit si sa stii ca meriti de data asta! La mai multe…

alex (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 11:46

bine punctat, ziccea cineva: „DOMNULE BUZARIN …. daca sefii dvs v-ar premia ptr un articol bun …. v-ar da MITA ????”
mai baiete cand te plateste propriul patron, sef … nu e mita, dar sa te plateasca cnv ca ai facut un articol care ii convine, sau alte chestii este mita.

c (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:01

Oricum o invirti, oricum o intorci tot acelasi lucru e:
MITA !!!

Cei care nu o considera mita sa isi aduca aminte de asta de fiecare data cind merg cu plicul la doctor ! Ce parere au atunci.
Felicitari pentru articol.

sportsaga.ro (25 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:01

Buza, ce ai facut? Te-ai trezit ca ai coruptie si in fotbal? Nu se poate. Eu refuz sa cred asta.

DeOn (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:07

Mita = Sumă de bani sau obiecte date ori promise unei persoane, cu scopul de a o determina să-şi încalce obligaţiile de serviciu sau să le îndeplinească mai conştiincios . Ceea ce a facut acest individ care se pretinde cinstit si are pretentii de presedinte al acestei tari pline de hoti si barbugii se numeste MITA . Daca esti atat de incult incat sa ii iei apararea acestui taran oier nu faci decat sa arati ca esti la fel de **c/agramat/incult ca si el . Daca tot nu intelegi ,citeste de 10 ori definitia cuvantului mita si apoi ai tot dreptul sa faci afirmatii care mai de care mai spumoase .Domnule Buzarin ,e greu sa schimbi mentalitatea si modul de gandire a unor oameni care nu au nimic in comun cu scoala.Multumesc.

octavian (5 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:21

beredanuzt si altii..
daca te uitai atent eu nu am spus ca e legal am spus ca e moral , si eu cred ca nu aduce minusuri ci mai degraba plusuri stimuland competitia , in al doilea rand am vrut sa subliniez ca se face mare tam tam si nu e cazu deja stim ce sa intamplat nu e nevoie sa vedem zi de zi dezvlauiri’soc’ din cazul valiza, nene sa intamplat ? da. e legal ? nu. ati prins fraieru? da. sa se aplice legea il suspenda pe cioban( ca altceva nu se poate intampla cum spera unii frustrati) amenda nu stiu ce si gata dar de aici pana a inchide oki si a arunca cu noroi in steaua pt gigi cand SI ALTE CLUBURI FAC ACELASI LUCRU de fapt nu si alte toate cluburile mari sa fim seriosi trebuie sa fi incuiat la minte sa crezi ca asa ceva nu se practica , se practica peste tot si de mult timp asa ca lasatio balta gasititva alt subiect in orice sunt de acord orice ce e impotriva ciobanului nu ii iau nici o apararea dar in cazul asta va inselati aici a dat bani sa joace corect stiind ca si u cluj sunt motivati larandu lor de cfr poate chiar si de frustratii de la dinamo, tu **** (oricare care au commentat pe aici) daca erai patron la echipa steaua si te aflai in situatia aceea dadeai sau nu o prima celor de la u?
corectilor! legalilor! halal ziaristi halal oameni!

LUPU (5 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:36

daca se premiaza jucatorii unor alte echipe, pentru a juca corect, atunci, inseamna ca se stie, ca exista meciuri aranjate! nu vad sa se intreprinda ceva, in chestia asta! cu becali si altii ca el, e clar! la inchisoare! nu exista variante intermediare! cum ramane de exemplu cu afacerea tigareta, in care e implicat borcea? in alta ordine de idei, lakatos tot prost cade: n-a stiut sa faca echipa, astfel incat, sa obtina macar un egal! ca asa se punea problema, atunci!

corneliu (62 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:38

Dar de intalnirile Din Dubai, Austria si Bucuresti a „oamenilor de fotbal” Borcea, Paszkany,Dragomir, Turcu. Muresan, Sandu Mircea, Nicu Gheara!!!!??? (omul cu cocaina) ce spune DNA-ul? Sau n-a primit comanda de OAMENII POLITICI?? Dar de finantarea echipei din Cluj de Loja Masonica a Maghiarilor din Canada este facuta cu bani negrii sau prin „sponsorizare? Pentru ce a primit omul de afaceri Arpad Paszkany un teren in „buricul” Bucurestilor prin Hotarare Guvernamentala aproape gratis? Este adevarat ca „eventul” a fost „echivalentul” unei stingere de datorii a unui inalt, inalt foarte inalt fata de domnul Paszkany din campania electorala din 2004? Ion Ion Tiriac. Raluca Sandu, Adrian Mutu ce legatura au cu consumul de cocaina oferita de domnul Nicu Gheara? De ce numai nepotul lui Sandu Mircea face puscarie pentru asta si restul au fost achitati? Asta sunt cazuri care daca erau corecti DNA-ul le puteau instrumenta, dar „deranja” politic si asa o sa-l „infiereze proletar”***, Pacala, fanfaronul de oier din Pipera!! Stiu ca o sa ma „moderati” pana ma dati afara, pentru ca spun lucruri care nu convin! Tin sa mentionez ca toate informatia le-am adunat din declaratii publicate de mass-media, nu inventate de mine!

alin (4 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:44

gata ma predau!!va rog sa ma arestati din cauza ca mai inainte am fost sa cumpar paine si am lasat bacsis vanzatoarei…domnule buzarin va rog sa sesizati toata mass-media asupra faptei mele de coruptie…p.s:domnu’ Buzarin daca s-ar uita si el din cand in cand la Mircea Badea ar invata multe despre jurnalism;)

Mihai (3 comentarii)  •  4 februarie 2009, 12:57

Domnule DeOn, va rog sa va documentati inainte sa faceti afirmatii care pot sa leze pe unii cititori de alta parere cu dumneavoastra.
infractiune zisa de CORUPTIE , alaturi de luarea de MITA, primirea de foloase necuvenite si traficul de influenta.Infractiunea consta in promisiunea, oferirea sau darea de bani ori alte foloase ce nu i se cuvin, unui FUNCTIONAR, in scopul de a indeplini, a nu indeplini ori a intarzia indeplinirea unui act privitor la indatoririle sale de serviciu sau in scopul de a face un act contrar acestor indatoriri.
Deci se pare ca nu ai dumneata scoala suficienta si cu atat m-ai putin nu ai bun simt.
Domnu Buzarin nici macar nu a citit articolul de lege cand a scris articolul, ca jurnalist cu asemenea pretenti ar trebui sa fie m-ai documentat. Iar daca e mita asa cum spune dansu,atunci, de ce in tari precum spania, italia , anglia este permisa premierea si chiar se face public acest lucru, poate sunt mai inapoiati ca noi.

eu (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 13:00

nicaieri in lume o premiere nu se face inainte de rezultate!!!
ma crucesc cum lumea considera ca becali are
intentii bune, e altruist si generos!!!
Dar, repet, PREMIEREA se face dupa, la sfirsit.
inca din clasa 1-a coronitza pentru premiul 1,2 sau
3 sau alte mentiuni, se face la finalul anului scolar, dupa
niste rezultate!!! Nu inainte, ca sa stimuleze scolarii sa
invete, ci dupa – cind ti-ai dovedit capacitatea!

octavian (5 comentarii)  •  4 februarie 2009, 13:04

beredanuzt si altii..
daca te uitai atent eu nu am spus ca e legal am spus ca e moral , si eu cred ca nu aduce minusuri ci mai degraba plusuri stimuland competitia , in al doilea rand am vrut sa subliniez ca se face mare tam tam si nu e cazu deja stim ce sa intamplat nu e nevoie sa vedem zi de zi dezvlauiri’soc’ din cazul valiza, nene sa intamplat ? da. e legal ? nu. ati prins fraieru? da. sa se aplice legea il suspenda pe cioban( ca altceva nu se poate intampla cum spera unii frustrati) amenda nu stiu ce si gata dar de aici pana a inchide oki si a arunca cu noroi in steaua pt gigi cand SI ALTE CLUBURI FAC ACELASI LUCRU de fapt nu si alte toate cluburile mari sa fim seriosi trebuie sa fi incuiat la minte sa crezi ca asa ceva nu se practica , se practica peste tot si de mult timp asa ca lasatio balta gasititva alt subiect in orice sunt de acord orice ce e impotriva ciobanului nu ii iau nici o apararea dar in cazul asta va inselati aici a dat bani sa joace corect stiind ca si u cluj sunt motivati larandu lor de cfr poate chiar si de frustratii de la dinamo, tu roamnule (oricare care au commentat pe aici) daca erai patron la echipa steaua si te aflai in situatia aceea dadeai sau nu o prima celor de la u?
corectilor! legalilor! halal ziaristi halal oameni!

Mihai (3 comentarii)  •  4 februarie 2009, 13:15

mi-am adus aminte…..baiatu de la „u” cluj care a facut penalty are cineva idee unde este?
cred ca el a primit o valiza de la CFR pentru ca a intrat ca un criminal la faza aceea, vroia neaparat sa fie sigur ca se da penalty. Cred ca unii jucatori erau motivati de ciobanu iar altii de ungur ca unii nu prea trageau sa moara pe teren pentru banii de la cioban.
UNDE E BAIATU CARE A FACUT PENALTY????? Pe el de ce nu-l intreaba nimeni de nimic?

john (5 comentarii)  •  4 februarie 2009, 13:20

asta cu premierea este o infractiune. cand un jucator semneaza cu un club, semneaza deci sa presteze un serviciu, pt o suma de bani. din care evident statul impoziteaza. orice ban luat din alta parte, de exemplu din spoturi publicitare, sunt impozitati.nu? deci si premierile astea ar trebui impozitate.declarate la fisc. presupun ca nu s-a procedat asa. deci, este infractiune. corect?

mark (9 comentarii)  •  4 februarie 2009, 13:25

1-Daca Becali apuca sa dea banii,era MITA.Acum insa,avem doar tentativa de mituire,care nu stiu daca este incriminata de CP(chiar daca in CP promisiunea e considerata tot MITA).
2-Despre premiere nici nu poate fi vorba.Pai unde au vazut desteptii astia care sustin ca e premiere,un patron care isi ia geanta cu bani si ii cheama pe oameni prin paduri,prin gari,prin statii de metrou,etc. sa-i premieze fara sa-i vada cineva?
Nu tata,tot ce este curat se face la vedere,se semneaza state de plata,se platesc impozite.
3-Ne spune Becali ca el a premiat nu stiu ce boxeri sau handbalisti si nu l-a acuzat nimeni de mita?Pai acolo e alta speta deoarece nu era cu ei in competitie.Aici insa cand platesti un partener de competitie sa joace corect un meci,nu garanteaza nimeni ca in acei bani nu sunt incluse si cele 6 puncte din meciurile directe.

dba (1 comentarii)  •  4 februarie 2009, 13:36

Aline,

Ai timp sa-mi raspunzi si mie la doua intrebari?
-de ce in vestul Europei bacsisul este legal? (asta legat de asa zisa spaga la medic)
-Spania, campioana Europei la fotbal, nu intrezice premierea, la noi este mita. Suntem mai catolici decat papa, sau fotbalul nostru este mai bun?

Nu agreez personajul G. Becali, dar cand vad atatia lupi moralisti imi dau seama ca totul este o regie.
>Cati dintre voi munciti pe venitul minim pe economie si restul la negru? Ce masuri ati luat?
>Cati dintre voi sunteti PFA, favorizand firma sa nu plateasca CAS?
>Dar smecherii care lucreaza pe drepturi de autor, ei ce sunt?
Si sa nu-mi spui Aline ca tu ai primit chitanta de la instalator, zugrav, faiantar, electrician, mecanic…
Scandalul este facut pentru a-l scoate pe „gura sparta” Becali din fotbal si a-i lasa pe ceilalti sa mestereasca asa cum o faceau ei inainte.

Comentează