Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Suporteri care nu suportă

Nu e vorba numai de Dinamo, ci de mai multe locuri în care ultrașii cer ca totul să se întâmple așa cum ar vrea ei

Permalink to Suporteri care nu suportă
joi, 13 iunie 2019, 1:01

E un text greu, pentru că suporterii, publicul, tribuna înseamnă răsuflarea fotbalului. Ei completează frumusețea din iarbă cu frumusețea corului colectiv. De la Liverpool până în ultimul cătun în care se joacă pentru miza infimă a ligii a șasea județene. Fotbalul e pentru ei, pentru dragostea cu care fac mii de kilometri să-și susțină echipele, pentru pasiunea pe care o transmit din tată-n fiu. Am recurs la această introducere nu pentru a dovedi c-am înțeles fenomenul, ci și pentru a-mi aminti că în urmă cu foarte mulți ani, într-o tinerețe îndepărtată, eram unul dintre ei. Echipa se știe, nu mai are rost niciun fel de eschivă.

Ieri și azi

Că tot se știe echipa, suporterul de-acum 35-40 de ani se bucura să-i zâmbească Balaci după antrenament, să-i mulțumească Ștefănescu pentru mingea dată înapoi din spatele porții, iar dacă se întâmpla o strângere de mână a lui Cămătaru sau Cârțu, atunci acea mână nu mai era spălată zile în șir. Nostalgii, imagini dintr-o vreme care nu mai are nicio legătură cu lumea de astăzi!

Dinu, Dănciulescu, Prunea

La Dinamo trebuie să se întoarcă Rednic. Afară cu Bălănescu, cu Negoiță și cu Neagoe! Vizite nocturne și zgomotoase la domicilii. Dănciulescu luat la țintă. Prunea contestat încă de la instalare. Cornel Dinu, care a spus că 30 de băieți zgomotoși nu reprezintă marea masă a suflării dinamoviste, făcut nici mai mult, nici mai puțin decât securist. Da, a existat acest text anti-Dinu în mediile online, zilele trecute! Despre fotbalistul care a jucat, aproape două decenii, numai la Dinamo! Despre antrenorul și președintele care a adus titluri clubului! Te iei cu mâinile de cap! Cum ar fi o postare a fanilor lui Liverpool, că tot am vorbit de ei, în care să se spună că Sir Kenny Dalglish e securist?

Rednic, singurul dinamovist?

Marius Niculae i-a întrebat pe suporteri unde au fost la acele meciuri la care Dinamo aduna cu indulgență o mie de spectatori. Ionuț Lupescu a luat și el atitudine. Mircea Lucescu, auzind scandările la acel meci de binefacere de săptămâna trecută, s-a declarat scârbit. Doar Rednic e dinamovist autentic? Chiar și de pe locul nouă? Niculae, Lupescu, Lucescu nu sunt?

Simplă coincidență?

Gazeta a inventariat acum două zile situația, ajungând la concluzia că acele locuri în care suporterii își dau în petic sunt tocmai acelea unde performanța lipsește. Dinamo, U Cluj, Petrolul, Steaua Armatei, Craiova lui Mititelu. Unde violența verbală și, nu o dată, fizică e cea care ia deciziile, înaintea conducerii cluburilor. Și nu întotdeauna deciziile luate sub presiune sunt cele mai bune.

Fără spectatori cu Spania?

O știre proaspătă ne pune în gardă că n-ar fi exclus să jucăm acasă, în 5 septembrie, contra ibericilor, cu porțile închise. În Malta s-a strigat „Afară cu ungurii din țară!”. Ce treabă aveau ungurii acolo, în mijlocul Mediteranei? E lăudabil că oriunde în Europa vin măcar câteva sute de români la meciurile echipei naționale, dar e păcat ca la un meci de o asemenea importanță să jucăm cu tribunele pustii doar pentru că la un moment dat a strigat gura fără noi. Am mai jucat fără public cu Muntenegru, cu Lituania, dar la meciul cu Spania chiar avem nevoie de 50.000 de oameni lângă echipa națională! Acum, de strigat, s-a strigat, nu ne rămâne decât să sperăm în clemența UEFA, chiar dacă suntem recidiviști.

Comentarii (27)Adaugă comentariu

cornel (3 comentarii)  •  13 iunie 2019, 14:08

Foarte corect. Câțiva ani am avut abonament la Petrolul și am putut asista din tribună la astfel de discuții și scandări. În mentalitatea sa, suporterul nu mai este suporter, ci șeful jucătorului, al antrenorului, al conducătorului de club. Simplul fapt că achită un bilet/abonament îl face, în opinia sa, stăpân. Am văzut tot felul de frustrări care ies la suprafață și tot soiul de oameni care confundă tribuna cu ringul de box. Dacă vine un agent de pază și îți comunică că nu se fumează în tribună și sunt locuri pentru fumat special amenajate, *** în ajutorul lui. Fotbalul pe care îl avem este direct proporțional cu civilizația omului din tribună.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristi (3 comentarii)  •  13 iunie 2019, 14:38

Trebuie clarificata situatia de la Dinamo pt ca multe voci din sport si presa nu au inteles (sau se fac ca nu inteleg) ce vor foarte multi suporteri dinamovisti,chiar daca mai indepartati de echipa dar cu sufletul foarte aproape de ea. Da stim,cu Rednic nu s-a putut obtine mai mult de locul 3 in play-out,vad ca multi zic "domne' ce rusine,Dinamo a terminat pe 9 si cea mai slaba din istorie" desi e cam aiurea cand vorbim de doua campionate diferite : play-off si play-out. Deci cum sa inchei pe locul 9 cand nu ai jucat cu alte 6 echipe care se afla intr-un alt campionat. Desigur,asta nu scuza deloc ca tu Dinamo, sa fii sub Medias si Botosani,de altfel echipe destul de bune. Laitmotivul la tot ce se intampla in zilele acestea la Dinamo este Rednic. Fanilor dinamovisti nu le-a cazut deloc bine atunci cand Claudiu Niculescu a fost sacrificat dupa doar 3 saptamani si cum fostul presedinte David si cu Negoita au profitat extrem de cinic de oportunitatea de a-l aduce pe Rednic reintors de la arabi. Toti am zis ca nu se face asa ceva si tocmai lui Clau-gol dar cam la fel de cinic indignarea fanilor asupra lui Negoita a fost temperata de gandul ca Rednic poate readuce o oarecare stabilitate la club si prin felul sau la jucatori, niste noi talente ca in perioada 2015-2016. Si pe alocuri a reusit cu Montini,Klimavicius,Aliji,Dussaut,un pic si Zenke. Intr-adevar multe transferuri nu au confirmat. Da au fost niste episoade cam socante,cu eliminarea din cupa,cu rezilierile masive de contracte cu jucatorii adusi de Bratu (mai bine zis Iorga si ceilalti de la scouting-ul lu' peste) cu amenintari de dare in judecata pt rezilieri cam abuzive dar am atunci toata lumea a zis ca Rednic sa fie lasat sa faca treaba in continuare,asa cu stilul lui,mucalit si uneori cu strambe si intepaturi la alti antrenori,sa aduca jucatori mai buni si demni de Dinamo. Omu' incearca,aduce,pare ca incepe sa functioneze lucrurile,dar tot se rateaza play-off-ul,asta e,mergem inainte,contruim pt sezonul urmator,chiar daca jocul tot cam scartaie,dar il vedem ca refuza sa ia salariu,ca aduce bani de acasa,imprumuta clubul,promite si ofera prime jucatorilor,se zbate sa gaseasca bani pt a juca pe Arena Nationala,cumpara 2 loje de 24 de mii de euro si a atras si pe alti fani si sponsori sa mai cumpere alte 16. Stiu,initiativa din urma,chipurile, apartine lui Bogdan Bala(ba)nescu,revin si la el. Plus, Rednic ne spune ca ar vrea sa cumpere Dinamo sau ca vrea sa aduca investitori din Belgia,pune presiune pt a se incepe odata lucrarile la stadion. Rednic a fost cel mai vizibil om din club,s-a implicat,a fost vocea care cred ca putea sa readune suporterii izgoniti in toti acesti ani de amatorii din conducere. Si vorba aceea, tocmai de la asta i s-a tras. Rednic devenise incomod pt Negoita,in ideea de a-i lua clubul de sub fund. I-l pune pe Bala(ba)nescu drept politist asupra bugetului si sifonar in presa si de aici se alege praful. Dinamo trebuie sa se rupa de cuibul de serpi de la RIN,nu e posibil sa stie presa in secunda 2 cu ce jucatori ai vorbit. Si cum e posibil sa dai o asemenea mizerie de comunicat de demitere a lui Rednic in care sa-i reprosezi locul din clasament ???? Cata ura in scrierea formulata de Balanescu,care isi merita perfect numele sau anagramat si jignitor cu care il striga acum fanii dinamovisti care au toata dreptatea in actiunile lor de la hotelul RIN. Rednic nu trebuia sa plece ci sa fie lasat un sezon intreg ca sa poata face minuni si apoi sa fie raspunzator pt rezultate,nu juma' si-un pic de an si cu reprosuri in comunicatul de despartire. Este o rusine,o repet,Dinamo pe care il vor toti suporterii inapoi,inclusiv adversarii,trebuie sa se rupa complet de amatorismul de la RIN. Negoita sa vanda si sa plece,dimpreuna cu Bala(ba)nescu,Prunea,cel adus ca paratrasnet,transformat imediat in slujitorul orb surd si mut al lui Negoita. Si sa-l ia si pe Geana Neagoe, pe care atunci cand il vezi ti-aduci aminte ca ai datorii, si care in iarna spunea "vad ca toata lumea vrea ca Dinamo sa fie bagata artificial in play-off". Ei, lasa ca a fost bagat el artificial si cu echipa lui cu penalty cadou de la Kovacs. Plus de asta il dai imediat afara pe Ziggy Gordon semi-transferat,cand nici nu ai vazut daca e bun sau nu. Si pe Christovao cu foarte putine minute la Dinamo. Deci du-te tare Neagoe, suporterii nu te vor si fii sigur ca nu te vor onora cu prezenta lor. Cine nu poate vedea clar ce se intampla la Dinamo,sa stea deoparte,fie ca e presa ori foste glorii.

Fane (87 comentarii)  •  13 iunie 2019, 14:42

Eu consider suporteri pe cei care nu sunt huligani si care au totusi un pic de bun simt,chiar daca cei mai multi nu-i inteleg sensul.

Ewing (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 14:47

Ce e amuzant e ca gloatele astea de "suporteri" au aparat de PR pe internet, care e complet defazat de realitatea din tribuna. Daca citesti paginile fanilor de la Steaua, de la U, de la Dinamo, acolo se vorbeste de principii, de cluburi curate, ce mai, se filosofeaza la greu ca de pe varful varfurilor eticii. Si pe urma te duci la meci si vezi grobieni la bustul gol care urla tot felul de mizerii, dau cu scaune, dau buzna la conferinte, dau foc si terorizeaza spectatorii normali la cap. La scris teorie pe facebuc si pe bannere sunt buni, practica ii cam omoara. Ei rad de Becali si de Negoita si vor sa-i demonizeze in ochii publicului, dar nu isi pun deloc problema ca la fiecare act de agresiune se decredibilizeaza singuri si se dovedesc mai nocivi decat "aia rai care trebuie sa dispara".

Cristian VAVURE (5 comentarii)  •  13 iunie 2019, 15:03

Cind iti lasi familia singura, aproape week-end de week-end, cind iti iei o bataie sau niste gaze in ochi doar pentru ca 2 - 3 suporteri i au injurat pe jandarmi, cind iti gasesti masina cu rotile taiate si geamurile sparte doar pentru ca are numere de Bucuresti, cind sotia te ameninta cu divortul pentru ca nu te ai dus la nunta lui fra-su, cind proprietarul clubului vinde (fictive) echipa unuia care are un salon de coafura doar sa scape de faliment, cind proprietarul clubului vinde pe nimic jucatorii imediat ce au inceput sa faca niste perfomanta, cind nu investesti nimic intr o echipa de traditie, cind dai afara antrenorul doar pentru a ti pune obedienti, cind ….., se mai satura si "prostii" de suporteri ! Adica aia adevarati care si sustina echipa indifferent de locatie sau de vreme !

danuda (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 15:04

Inainte sa scrii despre atacul suporterilor la Cornel Dinu,ar trebui sa stii ca acesta din urma ii ataca necontenit de 2 ani si ei au tot tacut !

MARCU ANTON (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 15:20

Pînă nu se copiază legile britanice din fotbal și în România care au facut ordine la ei la huligani,sunt de acord ca România sa joace fără suporteri ! Azi nu mai poți merge la stadion ca așa zișii ultrași fac tot ceea ce vor și au imunitate în fața legilor ! Huliganu care l-a lovit în cap cu un scaun metalic pe jandarmul de la dialog(cu infractorii!?) AVEA INTERDICȚIE SĂ INTRE PE STADION ! ATUNCI CUM MAMA DREACU A INTRAT? La meciul Hermanstad-U Cluj..?

Oki (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 15:41

Care Steaua armatei... Bai buzarinee.. Exista doar o Steaua, de asta va injura toti,voi urmati la rand de contestat pt minciunile voastre.... Si probabil o sa va intrebati de ce...

F31M (4 comentarii)  •  13 iunie 2019, 15:52

Altadata il veneram, astazi sunt dezgustat de nea Cornel. L-a aparat si il apara pe Nicolae Badea cu o anvergura suspecta. Interesele personale si egoismul primeaza. Ma refer aici la ticaloshenia cu care trage cu dintii de acel contract si practic s-a opus construirii unui nou stadion. O ocazia uriasa pt tot ceea ce inseamna Dinamo, a fost strivita de acesti asa zisi dinamovisti. Domnul Dinu are impresia ca are dreptul sa jigneasca pe oricine iar acum s-a oprit la publicul dinamovist? Nu, nu a gresit. Stiu ce simpatii si interese personale il maneaza si a ajuns un ocean de ipocrizie. Ultima carte sa i-o cumpere altcineva, mie imi ajung primele doua. Ca sa va raspund la intrebare, dinamovisti autentici sunt toti cu vorba. Cu fapta doar Rednic s-a aratat. Il vrem inapoi, scurt si cuprinzator. Restul pot pleca toti Prunea si Cornel Dinu inclusiv!

Alex28 (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 17:26

Ar trebui sa li se gaseasca un apelativ mai de uz larg acestor ultrasi/peluzari. E daunatoare aceasta continua adresare cu termenul general de "suporteri" in media romaneasca. Oricat le-ar displacea, ei reprezinta un procent mic din nucleul fanilor desi isi dau atata importanta.

Ionescu (9 comentarii)  •  13 iunie 2019, 18:01

Felicitări, Domnul Buzărin, pentru articol, vi le citesc atent pe toate!

Emil (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 18:52

E minunat atunci cand suporterii sunt ...suporteri. Atata tot ca unui dintre ei , din fericire, putini se comporta precum animalele. Si nu exagerez de fel. Nu mai vorbesc de tupeul unora dintre ei Auzi la el...nu-i vrem pe Negoita, Neagoe.. Sa ramane Rednic...si eu vreau sa ramana Rednic, dar cine sunt eu sa hotarasc soarta clubului, la o adica? Negoita investeste, si daca maine vrea sa vanda, este dreptul lui. Ne place, nu ne place, sunt banii lui. Singurul tau drept, ca si suporter este sa cumperi bilet si sa-ti sustii echipa, civilizat. Nu-ti plac jucatorii, antrenorul? Foarte bine, stai acasa,nu veni la stadion sa te comporti ca un huligan.De ce sa ne alegem cu stadionul suspendat in urma actiunilor unor derbedei ?

Veselin (3 comentarii)  •  13 iunie 2019, 18:54

Ce-i cu acest pleonasm ridicol "Steaua Armatei"? Steaua a fost mereu a Armatei. Juridic, nu pe impresii.

Cristijansen (16 comentarii)  •  13 iunie 2019, 19:04

Mie mi-e rusine sa mai fiu suporter , cand vad in tribune gramezi de manageri , antrenori , impresari , ma intreb ce caut eu in tribune fara sa am studii de specialitate ,sau macar un tricou negru ...

terro (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 19:51

vorbim despre gloriile de la dinamo ca sant huiduite de suporteri si doar rednic este iubit pentru ca e singurul care se zbate cu morile de vant, ceilalti e adevarat doar comenteaza situatia dar nu se implica ,dar ar dori stadionul plin , pai ce sa vada niste expirati ,astia sant banii patronului nu ai lui rednic .despre ce vorbim

constantin (6 comentarii)  •  13 iunie 2019, 21:11

Cu toată stima, vă înțeleg dar nu pot fi de acord cu dumneavoastră. Sunteți legat de U și Oltenia, Neagoe este oltean, ok, dar nu aveți dreptate în privința fanilor dinamoviști și a lui Rednic. Fanii dinamoviști doresc stabilitate, seriozitate și progres, iar Rednic a demonstrat că este în măsură să asigure aceste cerințe esențiale pentru revenirea echipei în elita fotbalului românesc. Nu-l judecați pe Rednic pentru acest sfârșit de campionat. Este o analiză mincinosă! Rednic a găsit echipa în coada clasamentului, parcă pe locul 12, la trei puncte de penultima clasată, fără bani pentru transferuri. A adus jucători libiri de contract și mulți nu au confirmat, da, dar nu a crezut nimeni în minuni. La Dinamo se vorbea despre retrogradare, ați uitat? Fanii au luat în calcul faptul că sezonul este compromis (de Negoiță și Bratu), dar și-au legat speranțele de rămânerea lui Rednic și capacitatea sa de a alcătui o echipă competitivă în vară, având în minte perioada 2015-2016, atunci când Dinamo arăta bine. Cu câteva schimbări în vară, Dinamo putea fi revelația campinatului 2016-2017. N-a vrut Negoiță și Rednic a plecat. Știm ce a urmat... A vândut Negoiță fără număr .... pe unii chiar la preț de apartament. Bani să fie.... Rednic, singurul dinamovist? Nu puneți problema așa, ne insultați inteligența. Rednic este SINGURUL dinamovist care vrea să se implice ! Lucescu, Dinu, Lupescu și alții, fără supărare, doar vorbesc. Atât! NU DE VORBE ARE NEVOIE DINAMO. Sunt invidioși pe atașamentul fanilor dinamoviști față de Rednic, despre asta este vorba. Au impresia că cineva îi scoate din istorie. Îmi pare rău, pe unii dintre cei care au vorbit în sensul ăsta chiar îi credeam mai inteligenți.... Dacă tăceau.... Nu scoate nimeni pe nimeni din istorie, dar acum Dinamo are nevoie de dinamoviști dornici și capabili să se implice. Ăsta este Rednic! Este ultimul antrenor care a câștigat un campionat cu Dinamo și ultimul care a lăsat în Ștefan cel Mare o echipă frumoasă. Dinamoviștii au încredere în el. Negoiță poate face ce vrea, este patron, deși nu mai suntem siguri, parcă cedase echipa frizerului său, dar nu poate cere fanilor dinamoviști încredere oarbă. Neagoe a început cu stângul.... Cum să te duci la Rin cu o mașină a fraților Becali? Asta este o sfidare la adresa fanilor dinamoviști , a celor care nu mai vor interlopi în Ștefan cel Mare. Nu are Neagoe mașină personală? Nu are bani de taxi? Ce a vrut să demonstreze? A mai și transferat jucători care sunt impresariați de către Frați... Poate fi un antrenor bun, nu contest, dar a început cu stângul. Fără frații Becali în Ștefan cel Mare! Ar fi trebuit să știe... PS I s-a reproșat lui Rednic faptul că l-a atacat prea dur pe Bratu.... Și ce ar fi trebuit să facă Rednic? Nu a fost Bratu cel care a declarat că a transferat pe cine a vrut el și că Negoiță i-a asigurat bugetul neceasar?.... Păi dacă ai transferat pe cine ai vrut și ai avut bugetul necesar, iar echipa juca la retrogradare, cine trebuie să răspundă? Bratu.... Rednic trebuia lăsat să-și facă echipă și să fie judecat în mai 2020. ASTA AU VRUT FANII DINAMOVIȘTI. Până când Rednic nu se va întoarce la Dinamo, niciun antrenor care va trece prin Ștefan cel Mare nu va avea parte de liniște.

Giuliano (4 comentarii)  •  13 iunie 2019, 21:54

Din păcate nu s-a strigat ”la un moment dat” ci preț de vreo 15 minute de la jumătatea reprizei secunde. Și nu doar ”***” ci și altele chiar mai scabroase. Am văzut și comunicatul FRF, unul de genul ”hai să zicem ceva să nu tăcem”. FRF se ”delimitează” dar de ani de zile cei care recurg la scandări șovine sunt aceiași oameni cam din aceleași grupări. Îi știe toată lumea, îi știe cu siguranță și FRF dar băieții intră în continuare fără probleme pe stadion și își susțin repertoriul. În condițiile astea să zic unde mă doare că FRF ”se delimitează”?!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ion (1 comentarii)  •  13 iunie 2019, 22:33

Hai sa ii bagam napoi pe Uefa in iadu din care provin iar ungurilor nononformisti Sa ii incurajam Sa Isi sape singuri groapa din care Sa ne ne aduca carbunele Sa ne incalzim.

Sandu (9 comentarii)  •  13 iunie 2019, 22:43

Vreau să vă felicit în mod special pentru acest articol! Nu întotdeauna am fost în asentimentul dumneavoastră, dar acum ați pus punctul pe „i”. Atât de mult m-am săturat de ceea ce înseamnă astăzi galeriile de fotbal, încât îmi vine să mă las de urmărirea acestui sport, după mai bine de patru decenii! Trăiesc într-un oraș în care sunt două echipe diametral opuse, atât ca realizări, cât și ca dimensiunile galeriilor lor. Cu siguranță ați intuit deja la ce oraș mă refer. O echipă cunoaște o istorie relativ recentă încununată de succese, dar cu galerie mică și destul de cuminte, iar cealaltă trăiește și acum din amintirile de acum... 50 de ani, fără exagerare! Un trecut prăfuit și „obosit”, care nu mai are nicio treabă cu timpurile din zilele noastre. Și bineînțeles că tinichelele și butoaiele goale fac cel mai mult zgomot! Scandalurile în care a fost implicată această din urmă galerie se cunosc, nu voi mai insista. Unii se bucură în sens restrâns și discret (fac parte din această categorie), iar în ceilalți, „cei mulți și atât”, urlă disperarea și frustrarea, pretinzând că doar ei contează, orice ar fi! Crăpa-o-ar rânzele în ei odată, iertați-mă pentru această divagație :D E bine de știut: câștigătorul ia tot. Restul, e circ fără bani. Îmi pare rău că vă voi dezamăgi, dar doresc ca meciul cu Spania să se joace fără spectatori. Și nu numai. Iar huliganii șu derbedeii să ajungă la închisoare. Trebuie să se aplice odată și odată legea și în țara asta.

vasco (5 comentarii)  •  13 iunie 2019, 23:00

....Aoleuuuu!Pai cum sa spună cei de la Liverpool despre șir Kenny Dalglish ca era securist?Nu a fost!!!Dar Dinu?Eeeee?Revenind la “suporterii “romani,unde sunt ei?200 de inși care nu prea au ocupație si se duc la stadion ca sa vadă o mascarada de ‘stângu-n dreptu’ “pot fi numiți suporteri?unii care țineau si atunci si acum cu echipa poliției,dar care sunt cam certați cu ordinea si legea,cam ce suporteri pot fi?Ce sa aștepți de la ei altceva decât ce fac ...?Acesta este rezultatul amestecului interlopilor in fotbal,începând cu mircea Sandu,mitica dragomir,frății samsari,varul lor cu gasca de evazioniștii si sforari,meme te comp....Sunt prea mulți cei 200-300 care mai merg la stadion,pentru așa o mascarada.Exceptie acea tribuna plină de la Sibiu cu niște nostalgici frustrați ca n-au si ei “fotbal” si care se bucura ca au luat bătaie doar cu unu la zero......si au rămas in liga întâi,nici ei neștiind de ce?Ca sa se bucure si la anul ca nu au retrogradat,probabil...In acest timp si din acest “fotbal” noi dorim calificări in cupele europene sau la mondiale sau europene.Asaaa...din mândrie naționala sau locală,sau ca sa mai bage niște (putine totuși) milioane de euro prin buzunare unii ca becali,Gigi becali,marele manager,salvatorul si mândria fotbalului românesc.Halal sa ne fie!!!

motanul incaltat (199 comentarii)  •  14 iunie 2019, 2:00

Daca ai scris articolul asta n-ai nici o legatura cu fotbalul si mai putin cu U Craiova... Daca nu te mai spalai pe miini dupa ce dadeai mina cu Cirtu sau Camataru acum ce faci cu mina dupa ce dai mina cu Papura. Rotaru sau Donkor??? ***????? Daca da, o sa intelegi un suporter nascut in Craiova......

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mattia Montini (2 comentarii)  •  14 iunie 2019, 7:14

Padurea Letea s-a jertfit degeaba sub penița acestor scribalai habarnisti si superficiali. Asta e un editorial care tanjeste dupa ***, ca desertul dupa veolia water. Desigur, nu-ti vom da satisfactie, Buzarine, somn usor in continuare!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mihai (4 comentarii)  •  14 iunie 2019, 12:19

Domnule Buzarin, oare tot din cauza suporterilor s-au dus pe apa sambatei atatea echipe de traditie? Am ajuns sa avem 2 x Craiova, 2 x Steaua, 2 x Rapid, 4 x Timisoara. Foarte multi au lipsit : U Cluj, Petrolul. Au disparut FC National, Sportul Studentesc, Corvinul, Urziceni, Galati etc. Concluzia mea : problema nu este la suporteri !

a dica (47 comentarii)  •  14 iunie 2019, 13:01

Sa nu amestecam lucrurile. Suporter este cel care traieste, la bine si la rau, alaturi de echipa sa de suflet, cel care-si respecta jucatorii, antrenorii si pe cei care fac ca lucrurile sa mearga, care iubeste performanta, dar intelege si ca intr-o competitie sportiva mai si pierzi. Este suporter cel care-si cumpara bilet sau abonament, care urmareste, pe viu sau in presa, pe net, telefon sau internet, in functie de locul in care se afla si timpul la dispozitie, tot ce se intampla cu echipa sa, adversarii etc.. Suporteri sunt si cei care in tribuna aplauda, tropaie, fac valuri, canta, ofteaza, mai scot si cate o vorba grea printre dinti, asa la necaz. Cei la care faceti referire nu sunt suporteri. Ei se aliniaza in spatele unei echipe doar pentru a-si promova propriile interese. Unii vor sa fie lideri, altii sa apartina unui grup, cica cool... Unii capuseaza sub diverse forme clubul, au relatii apropiate cu oficialii, jucatorii... Uneori ii promoveaza, alteori ii santajeaza terminand prin a-i contesta, injura sau chiar agresa fizic. Ceilalti, cei mai multi, sunt masa de manevra, niste frustrati care simt nevoia sa braveze, sa se bata, sa injure, sa iasa si ei cu ceva in evidenta. Ei raspund prompt, si in tribune si pe net, la comenzile liderilor. In occident fenomenul s-a cam consumat, la noi e in plina ascensiune. Daca nu sunt pusi la respect, vor distruge toate cluburile pe langa activeaza. Din pacate, chiar cei care le cad in final victime ii incurajeaza, chipurile creaza atmosfera, spectacol si promoveaza astfel echipa. Intr-un final se vor intoarce tocmai impotriva echipei pe care cica o iubesc. Exemple avem destule: Rapid, Petrolul, U, Farul, Dinamo... Cu echipa nationala este altceva. Aici federatia este cea care incurajeaza marlania. Permite accesul grupurilor, adica tocmai al galeriilor de cluburi care n-au alta treaba decat sa faca nefacute. Pe Cluj Arena, la meciul Romania - Muntenegru, peluzele erau ocupate de asa-zisii suporteri ale celor doua echipe rivale din oras. Credeti ca si-au platit biletele? Cand incepeau sa se „dueleze” intre ei restul publicului din stadion porneau scandarile „Romania, Romania...”. O reactie pe masura, astia sunt suporteii adevarati. La un meci, un individ care nu era ultras injura din toti bojocii un junior care era schimbat pentru ca nu jucase tocmai bine. Asta mic chiar a izbucnit in plans de necaz, iar individul cu pricina, deloc impresionat, s-a ambalat si mai tare. I-am cerut sa nu mai injure si l-am intrebat daca are copii acasa. Cei din jur, spre surprinderea mea, i-au tinut partea argumentand ca pustiul n-a jucat nimic. Asta se petrecea la un meci in liga 1, pe un stadion respectabil, iar individul avea un bilet-invitatie pe care scria 0 lei, primit de la clubul al carui jucator era injurat . Nici astia nu sunt suporteri!

cutzu (4 comentarii)  •  14 iunie 2019, 14:40

fotbalul romanesc e in deriva de ani buni si normal ca si calitatea suporterilor sa diminuat semnificativ! dar nici cu patronii nu ne e rusine...! de la puscariasi ca becali, copos, niculae si puscariabili ca negoita, toti au mangaiat pe crestet asa-numitul nucleu dur al suporterilor, in loc sa lase politia sa isi faca treaba (ai intrat pe stadion, interdictie pe viata de intrat la fotbal: cand are meci echipa ta, te duci si stai la sectia de politie, ca in anglia etc) Tin cu Dinamo si pentru mine dinu si negoita sunt 0. dinu a fost ani de zile mana in mana cu toti purtatorii de epoleti din MAI, scrie niste abureli de eseuri din care sa reiasa ce intelectual rafinat este el, un geniu nascut intr-o tara prea mica pentru el, cand a fost zero ca antrenor si ca oficial atat la Dinamo cat si la nationala Si da, toti speram ca ... Rednic pe langa vanzarile de jucatori si impresarierile dubioase cu Luana se ne scoata din mocirla in care ne tine pianistul ... Cat despre ce se intampla la Petrolul: de ce au adus acolo pe un reprezentant al Cooperativei, groparul Otelului, Marius Stan? Pentru ca sa intre in LI pe manevre? Felicitari suporterilor pentru coloana. Si felicitari intre ghilimele superiorilor homo ardeleanus de la *** care, cand au simtit pericolul LII, si-au luat doctor! Doctor in manevre, Muresan, care il bate si pe tata Jean!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristian (1 comentarii)  •  14 iunie 2019, 16:40

Este atat de superficiala concluzia: că acele locuri în care suporterii își dau în petic sunt tocmai acelea unde performanța lipsește. Dinamo, U Cluj, Petrolul, Steaua Armatei, Craiova lui Mititelu. Unde violența verbală și, nu o dată, fizică e cea care ia deciziile, înaintea conducerii cluburilor. E adevarat, suna foarte bine dar, din pacate, este gresit... Nu din cauza suporterilor lipseste peformanta la Petrolul... Violenta verbala nu e un factor de decizie. Din cate stiu, dvs. domnule Buzarin sunteti destul de informat in privinta a ceea ce se intampla la Petrolul. De aceea sunt surprins ca ati avut aceasta scapare.

vasco (146 comentarii)  •  14 iunie 2019, 16:46

@cutzu,cu exceptia faptului ca esti dinamovist,sunt absolut de acord cu tot ce spui.

Comentează