Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Colțescu ne împarte în tabere

De o parte e stigmatizarea sa cu orice preț, de cealaltă stă superiorul, suficientul ”și care e problema?”

Permalink to Colțescu ne împarte în tabere
joi, 10 decembrie 2020, 2:13

Destul ne divide viața, în loc să ne unească. Ne-au învrăjbit alegerile, participare vs neparticipare la vot, opțiunile politice, ne trage o linie pe mijloc globalismul contrapus naționalismului extrem, și exact asta nu ne trebuia, povestea pariziană a lui Colțescu și a întregii brigăzi de la PSG-Istanbul BB.

Tabăra celor care nu înțeleg
Dintre toate, e abordarea cea mai periculoasă și mai nocivă. A spune „și care e, domnule, problema, că i-a zis negru unuia care e într-adevăr negru?”. Cu autoreplica, la fel de tâmpită, „să-mi zică și mie albule, să vedem dacă o să mă supăr”. Acest gen de militanți chiar nu pricep nimic, orice le-ai explica. Pentru ei a vorbi într-un astfel de limbaj e ceva firesc, iar a te face că nu s-a întâmplat nimic, ci doar s-au spus niște vorbe acolo, înseamnă că nu înțelegi nu doar ce înseamnă fotbalul de nivel înalt, Liga Campionilor cu regulile sale, dar nu pricepi nici ce înseamnă societatea în care trăiești, care sunt valorile ei.

Toleranții
Aceștia constată că n-a fost tocmai în regulă ce s-a întâmplat la Paris, dar cauționează întâmplarea spunând că la noi cuvântul „negru” are cu totul alt sens decât acel „nigga” folosit peiorativ la adresa persoanelor de culoare. Într-adevăr, sensurile diferă. Însă discutăm despre o exprimare la un meci de Liga Campionilor, nu la o bere, la terasă. La acest nivel se țin cursuri costisitoare, unde se explică destul de clar cum trebuie să te exprimi și cum nu.

Mai mult, Florin Prunea, care are și calitatea de observator internațional, ne povestește cum înaintea fiecărui meci, la ședința tehnică, există un punct care trebuie neapărat bifat, cel referitor la adresare, la limbajul care trebuie folosit în comunicarea dintre jucători și arbitri. În ceea ce privește subiectul întâmplărilor de pe Parc des Princes, toleranța justificată prin diferența de sens dintre „negru” și „nigga” nu e valabilă. Champions League e un spațiu al elitelor, iar dacă nu înțelegi asta, n-ai ce să cauți la acest nivel. Te duci frumușel la liga a patra, unde te poți exprima așa cum ești tu în stare. La C.L. trebuie să te străduiești să te exprimi așa cum ți se cere!

Naivitatea nu e o scuză
Nu interesează pe nimeni dacă Sebastian Colțescu e rasist în convingerile sale sau nu e. O lume întreagă a auzit acea conversație și are mai puțină importanță dacă vorbitorii au citit sau nu „Coliba unchiului Tom”. S-a spus „ăla negru”, asta e fără dubiu, și acum noi ne străduim să dovedim că n-a fost decât o naivitate de exprimare.

Chiar dacă accentuăm nuanțele, precum CTP, și-l facem pe Colțescu „meltean” sau „ghiolban”, nu schimbăm nimic. Spunem doar că la Champions League n-ai voie să fii nu doar rasist, ci nici să te afli în situațiile cumva atenuante de naiv, fraier, meltean sau ghiolban. Dacă ai ajuns la acest nivel, trebuie să respecți regulile!

Vina întregii brigăzi
Capătă tot mai mult contur, pe surse, varianta că de fapt rostitorul de-acum celebrului „ăla negru” n-ar fi fost Colțescu, ci asistentul de pe acea parte, Octavian Șovre. Susțin asta (firește că la adăpostul anonimatului, că doar nimneni nu e fraier să vorbească asumat, ci doar pe la colțuri) cei care le cunosc glasurile și le pot deosebi.

Dacă e așa, Șovre ar trebui să-și asume zicerea, să-l despovăreze pe Colțescu de acest păcat și să i le lase doar pe celelalte pe care le are, că sunt și așa destule. După cum și Hațegan e vinovat, pentru că văzând amploarea pe care o ia incidentul, nu l-a eliminat din brigadă pe loc pe cel care a spus „negru”.

Arbitrând pe merit la acest nivel, el trebuia să realizeze imediat ce se întâmplă, iar faptul că n-a fost radical, ci a încercat să împace și capra, și varza, denotă că deși e un mare arbitru internațional, gena românească a împăciuitorismului îi împiedică ascensiunea.

Comentarii (70)Adaugă comentariu

Toader (52 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 14:19

Prea a sărit toată lumea, a se citi media, ca treaba să nu fi fost aranjată.

Ilie (57 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 14:28

Nu pot decât să îl felicit pe Dl. Buzărin pentru articol. Deși mi-a fost greu să scriu asta!

adi_stelistul (70 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 14:54

"De o parte e stigmatizarea sa cu orice preț, de cealaltă stă superiorul, suficientul ”și care e problema?” ..." Eu nu ma regasesc in nicio categorie, dar daca dumneavoastra ati decis ca lumea s-a impartit in doar aceste doua parti, cine sunt eu sa va contrazic? John Barnes, Micah Richards si altii, care nu l-au stigmatizat cu orice pret pe Coltescu, banuiesc ca sunt in categoria celor cu superiorul si suficientul "si care e problema?". Bravo, cat de repede i-ati rezolvat pe toti.

Un cetatean (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 14:58

Nu sunt de acord cu continutul articolului. Ii acuzam pe arbitrii nostri fara sa cunoastem realitatea. Haideti sa asteptam verdictul anchetei. Personal, nu cred ca poate fi vorba de rasism.

Draculea (7 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 15:01

Auziti domnule Buzarin,luati contact cu colegul dumneavoastra, Jumatate si luati amandoi notite de la Radu Banciu. El e un ziarist adevarat, voi sunteti de umplutura.

Cristi (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 15:03

O analiza slaba, fără a ține cont de realitatea din teren. Clar, arbitru a identificat o persoană după culoarea pielii, în condiții de stres. Ba mai mult, se pare că nu a fost dl. Coltescu cel implicat. Dar de intervenția preș. turc, în condițiile în care sportul nu are nicio treabă cu politicul, de ce nu ați comentat ? ***. Păcat, mare păcat, dar se pare că aceasta este politica specifică pe malul Dâmboviței. Adio d-le Buzărin!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Damian (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 15:07

se vede domnule Buzarin ca nu ai trait printre oameni de culoare sau ai avut de a face cu asa ceva....si iti spun pt ca eu traiesc printre ei muncesc cu ei ....un cetatean de culoare ca sa fiu political corect ...mereu te va numii "albule" dar pt ei si pt societate nu e rasist cuvantul.iar faptul ca ii numim negri sau black nu e deloc rasism ...le e rusine cu culoarea pielii?

Danco (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 15:15

" Champions League e un spațiu al elitelor" fotbalistice, nu al olimpicilor la limba romana. Urmeaza sa redenumim Marea NEAGRA, Muntii Padurea cu acelasi nume "rasist", numai sa nu ranim ego-ul unui "alb inchis". E NEGRU, nu i-a spus nimeni ***, ***? (mai bine ii zicea blondu' sau suedezu', nu se mai prindea nimeni)

doilaunu (24 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 15:22

micul Buzarin sarind la gatul marelui Hategan, ce spectacol... Crede Buzarin ca impaciuitorismul (e licenta gesepistului) lui Hategan ii impiedica ascensiunea. Imi imaginez un taran care nu a plecat in viata lui din satul de la campie ce crede ca nu stiu ce defect de comportament al unui sportiv care tocmai a ajuns pe Everest ii impiedica ascensiunea.

Adrian (12 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 15:23

Draculea: respect

Maoru (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 16:00

Scuze de limbaj, esti ***, tu chiar nu intelegi nimic!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

MZM (48 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 16:11

Da, domnule Buzarin, la Paris acum doua seri s-a produs o blasfemie: un cetatean nealb (sa fim corecti politic!) a fost identificat (de un arbitru alb) prin culoarea pielii sale, nealbă!! Pai se poate? Conform doctrinei BLM, Hategan, Coltescu si toti cei care erau de față va trebui sa-i spele pe rand picioarele celui jignit atat de grav! Iar in Bucuresti va trebui sa fie demolate toate statuile si monumentele care nu sunt pe placul nealbilor. Fabrica de negru de fum de la Copsa Mica isi va schimba numele in nealb de fum. Insusi Dan Negru va trebui sa fie apelat, de acum incolo, cu numele corect Dan Nealb. Piesa „Zece negri mititei” nu se va mai juca decat sub titulatura Zece nealbi mărișori” etc. Pai ce, ne facem de cap?! Tot ce este nealb nu poate fi atins nici macar cu o floare, sa fie clar!

R.V. (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 16:11

Esti un nesim*** si un rasist. Daca scrii n**** in ghilimele sa nu crezi ca e mai putin rasist. Jignesti. Invata sa scrii cum este acceptat: n****, repetentule. NO TO RACISM!

Lucian (2 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 16:18

Sunt de acord cu faptul ca in UCL sunt anumite reguli , corect ! Cu ce nu sunt de acord este jurnalismul nostru rastignitor cand toata lumea ne baga pe toti in aceiasi oala. Romanii sunt rasistii lumii acum , nu? ***. Niciodata nu o sa plec capul ptr ca in limba cuiva un cuvant din limba mea e Jignitor. Saracii croati ar trebuii sa schimbe denumirea orasului "P**a" pentru ca in romana inseamna altceva. Grow up si aparati omul!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adi (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 16:30

Ce domn!!!! Sa înțelegem ca ai voi sa fii rasist in liga a-4a , dar trebuie sa fii domn in champions league! Limbaj dublu a unui jurnalist care nu are nimic in comun cu realitatea, bani au valoare! Pun pariu ca nici termenul in sine “rasist” nu îl înțelegi in corecta lui forma, important e ca ai dreptul sa fii formator de opinie, slujitor a apărării adevărului !!! E frumos din partea ta dl jurnalist, sa studiezi cazul mai bine după, după care da-ți cu părerea !

5k1p3r (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 16:48

6 MILIOANE de COPII NEGRI MOR anual de foame si boli in Africa ! Asta ar trebuii sa reprezinte "Black Lives Matter". Neymar si Mbappe, ridicati-va in picioare pentru ca sunteti penibili ! NEGRI MOR DE FOAME si voi sa plangeti ca vi s-a rupt o unghiuta ! Oare esti o echipa rasista pentru ca negrul din echipa nu este capitan ? Oare esti rasist pentru ca ti-ai permis sa dai un rosu unui negru ? Sau poate un penalti contra lui ? Cred ca o sa ajungem ca in PETRICA SI LUPUI ! Cand o sa fie cu adevarat rasism, nu o sa mai reactionam pentru ca o sa fim prea scarbiti de tot circul care este si o sa mai urmeze.

PopIon (23 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 16:56

Un articol de tot rasul, in care autorul se da mare cunoscător, mult mai mare decât neînsemnatul jurnalist care este in realitate. Timpul trece, dar buza rămâne același ***

Birlic (30 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 17:07

Suntem un popor de ***, fără pic de demnitate, dar mereu mai catolici decât Papa. O fi greșit în contextul ala să spui ce a spus Coltescu sau Sovre, vad ca nimeni nu stie precis dar comenteaza , fara cap, dar să il crucifici pentru ca a pronuntat cuvantul negru și sa mai faci din asta un scandal diplomatic si mediatic, consider ca este mult mai grav d-le Buzarin si cred ca asta este o sminteală mai mare. Cat despre clasificarea dvs privind impartirea pe tabere cred că ati scris-o asa sa va aflati in treaba. Dar nu aveti nicio treaba cu realitatea.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Aron (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 17:21

Dar cum ramane ca turcii ii faceau *** pe arbitrii nostri? Nu luati atitudine? Cum toata tagma jurnalistica si politica nu a luat atitudine cand ni s-a impus fortat numele de rromani/rrom pentru etnia *** si ***? Pe noi nu ne apara nimeni? Suntem ai nimanui? Suntem macar un stat sau un popor? Pt ca e evident ca identitate nu avem si nici nu vrem sa ne facem una

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ouiouifi (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 17:29

Uite aici : egalitecontreracisme.fr/ce-que-dit-la-loi Atat timp cat nu exista prejudiciu nu se poate vorbi de „propos raciste” Différents types de propos L’injure raciste La loi définit l’injure raciste comme « toute expression outrageante, terme de mépris ou invective adressé à une personne ou à un groupe à raison de leur origine ou de leur appartenance à une ethnie, une nation, une prétendue race ou une religion déterminée » (exemple : « retourne chez toi, sale *** »). Lorsqu’elle est publique, son auteur-e encourt jusqu’à 1 an de prison et 45.000 € d’amende (articles 29 alinéa 2 et 33 alinéa 3 de la loi du 29 juillet 1881). Lorsqu’elle n’est pas publique, elle est punie de l’amende prévue pour les contraventions de 5e classe, soit 1 500 € au plus (article R.625-8-1 du Code pénal), et de peines complémentaires (article R.625-8-2 du Code pénal). La diffamation raciste Si les propos tenus imputent des faits précis qui portent atteinte à l’honneur d’une personne ou d’un groupe en raison notamment de son origine, de sa religion ou de son apparence physique (exemple : «les ressortissants de tel pays détournent à leur profit les aides publiques »), il s’agit de diffamation raciste. Lorsqu’elle est publique, son auteur-e encourt jusqu’à un an de prison et/ou 45 000 € d’amende (articles 29 alinéa 1 et 32 alinéa 2 de la loi du 29 juillet 1881). Lorsqu’elle n’est pas publique, elle est punie de l’amende prévue pour les contraventions de 5e classe, soit 1 500 € au plus (article R.625-8 du Code pénal), et de peines complémentaires (article R.625-8-2 du Code pénal). La provocation à la discrimination, à la haine ou à la violence raciste Si ces propos encouragent la discrimination, la haine ou la violence raciste (exemple : « il faudrait tous les tuer, ces *** »), il s’agit d’une incitation à la discrimination, à la haine ou à la violence raciste. Lorsqu’elle est publique, son auteur-e encourt jusqu’à un an de prison et/ou 45 000 € d’amende, ainsi que des peines complémentaires (article 24 alinéas 6 et 8 de la loi du 29 juillet 1881). Lorsqu’elle n’est pas publique, elle est punie de l’amende prévue pour les contraventions de 5e classe, soit 1 500 € au plus (article R.625-7 du Code pénal), et de peines complémentaires (article R.625-8-2 du Code pénal). Le délit d’apologie des crimes Si ces propos promeuvent ou justifient un crime de guerre ou un crime contre l’humanité (exemple : « ils ont bien fait de tous les exterminer, ces *** »), il s’agit d’un délit d’apologie des crimes de guerre, des crimes contre l’humanité ou des crimes et délits de collaboration avec l’ennemi. Lorsque ces propos sont publics, leur auteur-e encourt jusqu’à 5 ans de prison et/ou 45 000 € d’amende (article 24 alinéa 3 de la loi du 29 juillet 1881). La contestation de l’existence d’un ou plusieurs crimes contre l’humanité Enfin, si ces propos nient ou minimisent un fait historique relatif à un crime contre l’humanité (exemple : « c’était pas si grave, de tuer tous les *** »), ils constituent une contestation de l’existence d’un ou plusieurs crimes contre l’humanité. L’auteur-e de telles contestations publiques encourt « jusqu’à un an de prison et/ou 45 000 € d’amende » (article 24 bis de la loi du 29 juillet 1881).

Nică fără frică (17 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 17:43

Buzarine nu ai înțeles nimic! Tu expui aici doar efectul nu și cauza!!! De ce nu spui nimic și despre cauză!!!??? De ce nu spui cum Webo i-a înjurat pe arbitrii români și cum i-a făcut țigani moment în care Coltescu l-a atenționat pe Hațegan iar când Hațegan a venit la margine să-i dea cartonaș roșu Coltescu i-a spus "ăla negru"! De ce nu spui cum ne-a umilit UEFA și i-a anulat negrului cartonașul roșu pentru că ne-a făcut arbitrii țigani!!!??? După tine faptul ca noi să fim jigniți e o normalitate iar să spui că negru e negru e anormal!!!??? Vino în America să vezi cum sute de albi sunt omorâți și tâlhăriti în fiecare an de către negrii și vorbim după...

Mozzie (12 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 17:48

Cum se spune ghiolban în engleză? (Cristian Tudor Popescu) E prea mult pentru arbitrul Colțescu să i se spună că dă dovadă de rasism. A fi rasist presupune o ideologie, primitivă, inumană, respingătoare, dar idee. Colțescu face dovada purului și simplului meltenism, a ghiolbăniei sale naturale, de cetățean al Românichii, nu al României. Ăia, europenii, numesc asta rasism. „Păi, ce, domne, nu era negru? Dacă era alb și îl făcea negru, aia, da!”. Omul nostru a fost delegat să arbitreze în UE fără a i se verifica o minimă cultură de comunicare necesară acestui post. A vorbit românește spunând „tipul ăla negru”, pentru că, unu, o engleză minimă nu știe și, doi, s-a gândit în mințișoara lui că n-o să-l înțeleagă decât arbitrul de centru, român și el.

costel (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 17:51

Nu acesta este rasism.Eu candvorbesc cu alta persoana de dvs si spun " ala cu ochelari " nu este jicnire, afront. Cand ma adresez dvs. direct si va spun" bai ochelaristule " (si eu port ochelari) este o jicnire adusa persoanei cu care dialoghezi.Este o mare diferenta. Daca arbitrii erau rusi,bulgari,turci,etc. si vorbeau in limba lor de "negru ala " nu mai intelegea nici o *** de individ pusa pe cearta de la inceputul meciului pe brigada de arbitrii romani. Va multumesc

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Maxentiu (42 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 17:57

Găsesc comentariul dvs complet deplasat și încărcat exact de superioritatea și suficiența pe care le atribuiți altora. Da, Colțescu a folosit o exprimare nepotrivită și lipsită de politețe, ca oficial trebuie să respecte și să impună standarde mai înalte. Arbitrii de fotbal ar trebui să ia exemplu de la rugby în cazurile astea. Dar ăsta e singurul lucru care i se poate imputa. Toată tevatura făcută de jucători înfierbîntați și mai apoi politicieni cinici nu are nicio legătură cu cazul Colțescu pe care l-au folosit ca pretext. E trist și dezamăgitor că acest caz a dezvăluit mentalitatea de slugi a unora, cum ar fi FRF sau MAE, care în loc să-și apere angajatul/compatriotul și să aducă echilibru în dezbatere, s-au repezit să-l condamne ca niște lași. E la fel de trist că dvs. faceți același lucru acum, încercînd să vă auto-gîdilați orgoliul printr-un „virtue signalling” grețos. Felicitări singurului partid care a avut o poziție corectă și curajoasă în acest caz, au dovedit că rezultatul surpriză pe care l-au obținut la alegeri e absolut meritat.

MariusTM (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 18:02

Nu s de acord. Problema a fost la turci si nu la Coltescu si Hategan si Sovre. Au inteles gresit si au facut un circ disproportional. Asta nu inseamna ca Sovre nu putea sa fi gasit o exprimare mai eleganta, dar chiar si asa nu consider ca a fost o exprimare jignitoare sau de liga a3a, a4a. Daca ala a inteles "negro" si nu "negru" si s a simtit jignit, ce sa i faci. Capul lui are prob

Ion D. Ion (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 18:08

Exista doua tabere, unii care inteleg ca Nnegru="Black" si Nnegro="(in zilele noastre) insulta rasista cu conotatii de sklavie", si altii care nu inteleg asta, dar totusi comenteaza si scriu articole.

Ion (3 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 18:20

Nu publicam comentariile care nu-s pe aceasi lungime de unda ?

ManX (33 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 18:22

Un articol fara sens, nimic nou si interesant. Contructiv. Aceeasi banalitate penibila si atotstiutoare, GSP-*** sau nu. Este momentul sa incetati cu ***. ***. Este Craciunescu la tv...rasu' plansu'. Ce spune Radu Paraschivescu este cel mai bine explicat. Este momentul sa schimam numele Marii Negre.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 18:33

Sa inteleg ca daca nu suntem pe lingimea dvs de unda suntem niste aroganti rupti de realitatea societatii in care traim....bravo...daca tot promovati atat de mult democratia macar sa intelegeti ca cei cu idei contrare nu sunt implicit niste ***...jenant articol.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Bagheera (3 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 18:53

Aline, NIMENI, dar ABSOLUT NIMENI nu investigheaza ce a facut acel antrenor secund de fapt: nu cumva i-o fi injurat pe oamenii astia ca la usa cortului, de zicea Sovre ca "nu sepoate asa ceva" ? Adica omul a gasit o portita sa scape de rosu, pe care TOATA LUMEA i-o cautioneaza. Turcii nemernici au dat in brigada NOASTRA (da, a NOASTRA) din secunda una a meciului, stiind ca sunt ROMANI si ca nu au nici un fel de spate. I-a mai facut si ala ***, tu iti dai seama ce presiune era pe oamenii astia ? Sa va fie rusine. Da, a gresit: adresarea este, la standardele de azi, rasista, insa turcii sunt mult, mult mai vinovati. Adica Neymar pune botul la *** asta, dupa ce Hategan e amenintat la primul galben pe care il da. Si il da ca sa protejeze jucatori ca el si Mbappe.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

motanul incaltat (199 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 19:06

Daca e asa cum zici si ai dreptate in felul tau, Coltescu sa fie suspendat pe viata din Champions League pt ca e incult. Pt . ca e prost si needucat. Pt ca nu a inteles cum sa vorbesti la asemenea nivel. Pt ca trebuia sa respecte un protocol. Dar NU PENTRU RASISM. Pt ca ala era negru.Si daca esti politicaly correct si il faci alb tot negru ramine.

bvc (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 20:19

chiar nimeni nu s-a uitat la video si n-a auzit ce a zis Sovre?! a zis ala-n negru de acolo(de mai multe ori, aratand spre banca turcilor), nu ala negru cum crede toata ***. apoi Webo a sarit la Coltescu si asa a cazut totul pe Coltescu

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Paul (2 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 20:27

Buzarine dar limba romana o stii???? Te-ai uitat in DEX sa vezi ce scrie la cuvantul '' negru''??????????? Ipocrizia si *** guverneaza in ziua de azi. turcii de la echipa aia au facut un scandal monstru din nimic pentru ca sunt favoritii *** de erdogan si li se permite orice. Si inca o intrebare : ala care s-a simtit umilit si jignit era cumva alb???????? Nu , era NEGRU, iar in DEX scrie clar ''25 a (D. oameni) Care aparține rasei negre''.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mario (3 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 21:10

Buzarine, dupa mintea aia creata a ta ar trebui sa redenumim si marea neagra, marea din carpati, sa va fie rusine si tie si tuturor institutiilor din romania care in loc sa explicati si sa l aparati pe coltescu v ati debarasat de el ca vai ce a facut, sclavii banilor si ai occidentului.

VioZ (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 21:13

Imi pare foarte rau,dar omul a zis doar : ,,ala negru"!!!Nu azis ,ma negrule,***,***...Erau toti negri si el era cel mai inalt ,zicea ,,ala mai mare"!!A comunicat cu centralul si, cu siguranta,nu a mai avut timp sa se gandeasca ce-i azi la moda sau nu!!Omul s-a referit la culoare,nici mai mult nici mai putin.Si cum pentru culoare asta ,in limba romana exista numai cuvantul ,,negru",l-a folosit!!Punct!Erau arbitri din Germania ,de exemplu,si spune in loc de ,ala negru ,der Schwarze nu zicea nici dracul nimic!!!Eu cred ca ar trebui sa revenim cu picioarele pe pamant.Toti.Cu cat mai repede,cu atat mai bine!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mario (3 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 21:43

Jurnalisti de liga a 4 si ziar de liga 4, ati recurs la femei aproape dezbracate sa nu ajungeti in liga 5 deoarace prin articole sportive nu va remarcati cu nimic si tu le spui arbitrilor romani de champions league....vezi ce spune banciu ca mai ai de invatat sa ajungi in liga 3 cu gsp

anarhist (4 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 22:05

Domnule Buzarin, sa nu uitam ca vorbim despre fotbal. Si despre fotbalisti. Care fotbalisti, este lucru stiut, foarte rar pot fi categorisiti ca elita a societatii. Doctorii si profesorii in lumea fotbalistilor se numara pe degete. Foarte probabil pe degetele de la o singura mana sau, hai sa zicem, ***. Daca ajungem sa-i numim elita doar prin *** sumelor imense cu care sunt platiti... pai atunci o sa ajungem sa credem ca si manelistii sau interlopii traficanti de droguri, femei si copii fac parte din elita societatii, ca si ei invart gramezi de bani. Tot in acest context, al valorii pe care ne-o confera banii castigati, pentru ca stiu cam cu ce salarii va rasplateste patronatul, cum v-ati simti daca v-ar trata cineva de sus, cu un aer superior, doar pentru ca nu jucam in aceeasi liga la salarii? Barem, pe *** Jumatate, nici n-o sa-l mai citesc fara o *** de citrice la indemana, e gretos de-a binelea!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gio (15 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 22:30

Dar tu Buzarin cand comentai meciuri sau scriai cronici si foloseai apelativul "jucator de culoare" cum era? Nu te refereai tot la culoarea lor dl ipocrit? Daca exprimarea este rasista ce conteaza ca esti in Liga campionilor ori in Liga satelor, chiar nu inteleg? Daca exprimarea nu este rasista atunci care este *** ca a fost folosita in comunicarea interna dintre arbitrii? Ca nu s-a dus nimeni la nergru ala sa-i zica "ba negrule".

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Daniel (1 comentarii)  •  10 decembrie 2020, 23:01

Domnule Buzărin, sunt curios dacă în cazurile în care împotriva sportivilor români au fost folosite cuvinte rasiste ati luat atitudine cel putin la fel ca în cazul acesta în care e clar nu a fost vorba de un cuvant cu conotație rasistă( negru=black)?

andipanda (6 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 0:03

Foarte bine punctat. Multumim

Urod (55 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 0:03

Noi suntem divizați de la Mama Natură....mai rău este ca suntem și obedienți față de straini. Le cantam in strună, si-l executam pe Colțescu, adica dam in cap compatriotului, cum nimeni pe lumea asta nu o face...!!!!!...IN CEL MAI RĂU CAZ, O EXPRIMARE NEFERICITA, TREBUIE SA FIE EXPLICATA OCCIDENTULUI , SI FACUT SA INTELEAGA CA MAI EXISTA ȚĂRI , CARE NU SUNT RASISTE...ROMANIA NICIODATA NU A FACUT PARTE DIN TARILE RASISTE....!!!!....SE STIU ELE CARE SUNT, IN NICIUN CAZ ROMÂNIA....!!!!!..FRF, daca ar avea coloana vertrebala, ar demonstra cu dovezi ca NOI suntem discriminați stadioane întregi au scandat"***"....!!!! ...FIFA UNDE ERA...!!!!!...DAR ZIARISTII NOSTRI SI CU AMBASADELE UNDE ERAU...?!!!....Deci, lăsați stilul asta speculativ pentru un articol care doar face trafic pe internet, hotărâți-vă sa faceți ceva care sa fie pentru viitorul existentei noastre, adica sa fim luați în seamă, asa cum se iau în seama anumite țări între ele, iar pe noi ne țin la coadă și ne considera lumea a treia....le place sa fim *** lor de facut bani, atunci si noi trebuie sa ne facem respectați.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Costin (1 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 0:07

Domnilor, un singur lucru este clar. *** rasismului este mai complicata decat pare. Societatea occidentala are pe drept o *** a rasismului mai ales asupra afroamericanii, *** ce le este imputabila 100%. Ei sunt cei ce au stigmatizat aceasta rasa, au folosit-o, au injosit-o, au vandut-o in targ ca pe animale, sa nu mai spun de dreptul de viata si de moarte al stapanilor de sclavi. Acum vin si spun, intr-o Europa unita, noi romanii, in caz particular Coltescu, trebuie sa cunoastem istoria si *** lor cu rasismul pt a nu "calca cumva stramb". Asa ca draga Europa, noi romanii nu am fost si nu vom fi niciodata rasisti fata de negri in primul rand pt ca noi nu avem istoria dvs si nici nu o vom avea. Cand noi spunem negru, ne referim strict doar la culoare fara vreun istoric antic al acestuia. Este clar ca sunt problemele voastre si rezolvatile intre voi. Nu bagati romani nevinovati in *** voastre.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Fuller (1 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 0:19

Asa dupa cum zici, trebuie sa fie atenti la comunicarea dintre arbitri si jucatori. Insa asta nu a fost un episod de comunicare intre arbitri si jucatori, ci o clarificare interna intre arbitri. Daca se impinge la extrem, propun sa se elimine cuvantul "black" din dictionar, sa vedem ce mai ramane din multe sloganuri.

Urod (55 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 0:43

@Daniel...foarte bună întrebarea pentru d-l Buzarin....atitudinea din acest articol are o conotație ce vine din felul nostru de a fi...OBEDIENȚI...Atitudine de popor mic, care vine de unde se impute peștele....

gesepescu (6 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 3:42

Nu. Alin Buzarin ne imparte in doua tabere: cei care nu inteleg ce scrie el si cei care tolereaza :)

Gabriel Nelu (1 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 3:59

Articol de *** .... jurnalist de 2 lei .... SUSTIN COLTESCU ... Negrii sunt *** borâte !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Tavi (ex Octavian) (5 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 5:51

Coltescu a vorbit in limba materna unui alt roman si probabil nu va mai arbitra. Daca respectam sensibilitatile oamenilor de ce sa nu respectam doi romani care'si vorbesc in limba lor. Lucrez intr'un spital american. Avem chirurgi hispanici (mexicani, sud-americani) albi (suedezi, norvegieni, anglo) si un african american. Un singur chirurg injura in sala de operatii: african americanul Un singur chirurg pune rap la maxim cu cele mai oribile expresii pe care le puteti imagina: african americanul Toti chirurgii intarzie uneori, unul singur intarzie intotdeauna - african americanul. Poate credeti ca am inventat ultimul fapt: administratia a facut un studiu pen'ca NE-respectarea programului operator costa bani (multi). Studiul a aratat ca domnu' black e cel care e responsabil pentru peste 70% din pierderi - 30% impartite uniform de vreo 20 chirurgi. Studiul s'a casat (a devenit hartie igienica) fiin'ca Doamne' fereste sa nu'l supere pe domnu' black. Daca un om confrunta concedierea pentru uzul limbii materne si altul are dreptul sa injure, sa interpreteze cum vrea el limba altuia: Cel care e asuprit e cel concediat NU cel care injura fara a suferi consecinte.

Tzontzonel (1 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 5:51

Cum s-ar spune in filme "Intotdeauna *** pe negru!" dai *** de albi.

Tincu Catalin (3 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 8:19

Asta este, unii nu intelegem nimic, suntem mai prostuti asa din nastere. Luptatorule antirasism, xenofobie si religios. Ce sa-i facem. Ghinion. Dar tot nu este rasism si voi ar trebui sa invatati de la *** maghiara. Zic..asa in necunostinta mea, despre nimic. Cine suntem noi amarati de profesori, doctori, ingineri, etc, etc. sa ne dam cu *** in fata marelui..ziarist. Asta sunteti nu?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Beowulf (4 comentarii)  •  11 decembrie 2020, 8:40

Sigur Buzarine toti cei care postam aici suntem rasisti si needucati. Cred ca numai in universul tau singular suntem 2 tabere. Singurul lucru care poate fi imputat lui Coltescu este ca nu a vorbit in engleza. La nivelul CL trebuie sa stie ca nu poate vorbi in alta limba. Camerunezul a jignit constant arbitrii romani, fapt inregistrat clar. Mai mult, i-a facut "***" de mai multe ori ceea ce pentru un roman e echivalent cu a-i spune unui negru "***". Cu alte cuvinte *** in victima dar de fapt el este cel rasist. Sunt surprins ca FRF nu ia atitudine si face plangere la UEFA. Iar unii ca Mbape si Naymar sunt absolut penibili. Castiga intr-o luna cat un oras mediu din Romania intr-un an dar au tupeul sa se declare oropsiti si isi bat joc de cei normali.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează