Infinitul cu cinci fundași
Craiova n-a mai putut fizic, a pierdut mijlocul terenului, s-a ascuns în păduri, a otrăvit fântânile și și-a apărat eroic punctul cu Steaua

E concluzia trasă de specialiști și experți, de la licențiații Pro până la patronul de la Palat, care a comunicat națiunii că repriza a doua s-a jucat la o singură poartă.
Cumva așa și e. Infinitul de pe tricourile oltenilor s-a mărginit la ambele capete la pauză, opera brâncușiană rămânând un segment de dreaptă, și acela scurt.
Dar limitarea nemărginirii a izvorât din noul sistem al lui Mangia, cu trei fundași centrali. Nu e nimic nou, moda retro, a anilor nouăzeci, a revenit în forță în Italia, de unde s-a și exportat masiv. Nimic mai elocvent decât victoria lui Conte cu Chelsea în Premier League în această formulă, total nedigerată de publicul londonez, dar aducătoare de succes. E și formula lui Juve de mulți ani încoace, de când Scudetto-urile s-au înșirat ca mărgelele pe ață.
Modulul „cu trei” al lui Mangia a mers o repriză, cât timp lateralii Dimitrov și Briceag au încercat să fie mijlocași de bandă sau chiar aripi. După pauză, Enache și Momcilovici, ultimul repoziționat în stânga, au devenit veritabile extreme și le-au blocat urcările celor doi, transformându-i în apărători. Automat Craiova a rămas la mijloc cu unul, ba chiar cu doi oameni mai puțin. Și, automat, s-a limitat la a juca fotbal fără minge.
Mai e de notat ceva. Când joci cu trei fundași centrali, pe aceștia aproape că-i scrii fără pauză între nume, ceva de genul „BonucciBarzagiChelini” neavând nevoie de corectură. Formula Spahia-Barthe-Thiago a fost folosită în premieră absolută, iar oltenii au rămas pe parcurs fără croat și fără portughez, tributari unei pregătiri insuficiente, motiv pentru care au trebuit să facă două schimbări într-o zonă în care formula trebuie să rămână aceeași zeci de meciuri la rând. În loc să umble la cei din față, fiindcă acest sistem presupune presing, adică sprinturile atacanților, Mangia a trebuit să schimbe într-o apărare care n-a fost rea, dar a pornit la drum cu roțile dezumflate.