Scump, doamna UEFA, scump! Dar soluții ar fi
Să joci deschiderea de la Euro 2016 e onorant, dar să cumperi bilete la meciul inaugural e foarte scump!

Constatarea fanilor echipei naționale e adevărată. 75 de euro la cucurigu, de unde-ți trebuie binoclu să faci deosebirea între Torje și Chiricheș! Pînă la 600 de euro în zonele de lux, dar cine se duce la VIP, se duce și dacă biletul e 1.000 de euro sau chiar 2.000.
UEFA are logica ei, dar sîntem și noi datori s-o găsim pe a noastră. Argumentația Nyon-ului aproape că nu suportă comentarii. E meciul de deschidere, aflat în fața tuturor ochilor. După ce se termină uvertura, atenția se distribuie pe celelalte stadioane, de la soarele și albastrul Nisei la griul și norul aproape etern de la Lille. Deschiderea presupune întotdeauna un show, coregrafie costisitoare, discursuri. La toate marile competiții deschiderea e aproape la fel de scumpă ca finala și la preț mult mai mare decît semifinalele. Punct. Orice discurs sindical că UEFA nu ne vrea, că fanii români nu sînt doriți e echivalent cu „Proletari din toate țările, uniți-vă”!
Firește că 75 de euro e nu mult, ci foarte mult. Celelalte prețuri, în zone ceva mai bune decît ultimul rînd de sus al peluzei, sînt și ele foarte mari pentru buzunarul atît de încercaților români. Dar FRF nu trebuie să se lamenteze, nici să ridice din umeri, ci să caute soluții. Nu să plătească din propriul buget biletele fanilor, că nu e Regie de Stat, să ofere subvenții, ci SĂ APELEZE LA SPONSORI! Federația a atras în ultimul an și ceva companii puternice, care și-au asociat imaginea nu de echipa de conducere, nu doar de echipa națională, ci de întregul fotbal. Automat, acești sponsori s-au asociat și cu suporterii echipei naționale.
Vorbim de branduri, de multinaționale, de bugete extrem de solide. Toate aceste companii aveau un fel de vizibilitate prin apropierea de echipa națională, o altă vizibilitate, mult mai clară, prin simpla calificare la Euro 2016 și una incomparabil mai mare prin participarea la meciul de deschidere! Printr-un efort nu prea mare din partea acestor sponsori s-ar putea vira către UEFA un sfert sau poate chiar o treime din prețul considerat exorbitant al biletelor. Fanii ar plăti restul de trei sferturi sau de două treimi, ceea ce ar coborî prețul către un meci de debut normal, ar acoperi diferența pînă la nivelul de cost al atît de onorantei uverturi!