Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Accident din sărăcie

De unde bani de un autocar normal sau de tren, sau de încă o noapte de cazare la o echipă de handbal de liga a doua?

Permalink to Accident din sărăcie
marți, 17 noiembrie 2015, 10:08

În orice tragedie întîmplată pe șosele există un ceas rău, o clipă fatidică. În nenorocirea handbaliștilor de la Tîrgoviște ceasul rău a fost cînd mastodontul cu cherestea a trecut pe lîngă microbuzul oprit sau, cum spun martorii, în curs de punere în mișcare.

Dacă rămînem în zona fatalității, vom mai fi martorii unor astfel de carnagii. Nu neapărat în sport, cît în viață. În momentul în care a dat peste ei hardughia încărcată cu cherestea, băieții din Tîrgoviște nu mai erau handbaliști, ci pasageri într-un microbuz staționat anapoda, nesemnalizat în bezna nopții.

Cum știm, tîrgoviștenii, handbaliști de liga a doua, se întorceau de la un meci disputat la Vicovu de Sus. Știți unde e Vicovu de Sus? Foarte aproape de frontiera cu Ucraina! Pe lîngă Putna, mai sus de Rădăuți. 570 de kilometri de Tîrgoviște. Site-urile de specialitate spun că faci aproape 10 ore.

Dar faci mult mai mult, pentru că mai oprești, pentru că pe acel E85, adică pe drumul de Moldova, sînt o grămadă de sate prin care e bine să mergi cu 50 la oră nu neapărat din cauza radarelor în cascadă, ci pentru că e noiembrie, la 5 și jumătate e noapte, tulburelul a fiert în butoaiele Vrancei, iar drumurile sînt pline de căruțe, de bicicliști care au trecut pe la birt sau de pietoni care traversează pe unde-i taie capul.
Plus microbuzul. A fost, din ce s-a auzit, o defecțiune.

E greu ca echipă de handbal de liga a doua să ai bani să apelezi la un altfel de vehicul. Microbuzul avea o misiune de 1200 de kilometri dus-întors, imposibil să nu se întîmple ceva, să nu te lase măcar un bec sau o roată! Plus șoferul. Cînd oprești noaptea pe drum, pui avariile, iar dacă nu-ți funcționează, apelezi la celebrul triunghi reflectorizant.

Normal ar fi fost ca handbaliștii de la Tîrgoviște să apeleze la un vehicul normal sau, într-un noiembrie în care ceața poate apărea oriunde, la tren. Tot normal ar fi fost să meargă pînă se întuneca, apoi să-și continue drumul a doua zi. De unde însă bani de un autocar normal sau de tren, sau de încă o noapte de cazare la o echipă de handbal de liga a doua?

Comentarii (7)Adaugă comentariu

Bubucul (22 comentarii)  •  17 noiembrie 2015, 12:09

Trist, dar adevărat!

nelu (6 comentarii)  •  17 noiembrie 2015, 13:26

pe E 85, ca pe orice drum national catalogat european, nu au voie cu ,,vehicule cu tractiune animala”..nici bi-ciclistii nu au voie, decat pe banda de stationare de urgenta sau chiar pe acostament, dar sa fie echipati cu vesta reflectorizanta si bicicleta sa aiba ochi de pisica, far, dinam, chiar si la roti e bine sa aiba ceva reflectorizant..tulburelul a fiert de mult d-le, anul acesta datorita secetei, s-a cules devreme…..greseala imensa a fost a celor cu micro-busul, fiindca nu au lasat luminile intermitente sa functioneze, sau pozitiile…eventual, daca nu aveau asa ceva, un tip din microbus, echipat cu vesta reflectorizanta, trebuia sa stea cumva in spatele micobusului, la cativa metri, cu fata spre sensul din care venea autotractorul cu cherestea…dar acum, e prea tarziu…

Petru Eles (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2015, 15:10

Din pacate ai perfecta dreptate. Eu pe cand activam la Satu Mare aveam drumuri cu echipa de baschet feminin de prima liga pana la Bucuresti, Targoviste, Alexandria sau chiar Galati. Au fost nenumarate cazurile cand plecam seara la 9 dupa meci si ajungeam acasa pe la 7-8 dimineata! Sa-i dea Dumnezeu sanatate soferului nostru Radu care de fiecare data ne-a transportat in siguranta!

lica (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2015, 15:40

Poate si aceasta tragedie sa ne trezeasca. POATE.Aici vorbim de hantbal .Dar ce sa mai spunem de footbal.Echipe de liga 3 se deplaseaza la competitii cu microbuze scolare.Deplasarea se face in ziua meciului.La juniori Republicani A SI B ——36 de pasageri .Va dati seamadupa 200de km. Nu are rost sa mai discutam .

tirgovistean… (2 comentarii)  •  17 noiembrie 2015, 16:46

dar bani pt echipa de baschet feminina au,sute de mii de euro.La Tirgoviste totul este anapoda,un cistigator al „Centurii de aur” n-a primit niciun sfant,nu i s-a mai prelungit contractul iar acum se retrage din box (la 26 de ani) !!!,e unu Iugulescu la Tirgoviste care face ce vrea el cu banii atribuiti sportului tirgovistean. El baga toti banii in baschet si volei feminin.In rest,toate celelalte sectii ,mor de foame.Culmea e,ca nimeni nu-l demite pe Iugulescu,ba le e frica sa-i faca macar un control,sa vada pe ce cheltuie banii…

anonim (78 comentarii)  •  17 noiembrie 2015, 22:07

orasul targoviste a mai trecut prin momente de astea cum a fost si acesta cand a promovat chindia targoviste sau otelul targoviste ori asta apartinea de cealalta echipa din targoviste fcm adica ma rog nu stiu da nu cred ca promovase ca era in divizia b pe urma a ajuns in divizia a oricum atunci se intamplase prin 1996 sezonul de campionat era 1995-1996 cand doi fotbalisti de la chindia targoviste refuzasera sa se intoarca cu autocarul echipei respective chindia si au sfarsit lovindu-se cu un volkswagen de un copac si au sfarsit amandoi carbonizati in masina nu au mai putut fi salvati din pacate este vorba de bogdan lita si cristian igescu unul din ei bogdan lita era comparat cu fernando morientes ca era talentat si avea un viitor in fata oricum in sezonul acela avea echipa buna chindia targoviste sau otelul targoviste jucau colo laurentiu reghecampf cristinel termure laurentiu bogoi catalin haldan cezar dinu etc ultimii doi mentionati de mine aveau si ei sa moara unul pe terenul de fotbal in 2000 la dinamo bucuresti cand i s-a facut rau din cauza unui stop cardiac si altul in afara terenului de fotbal adica in 2003 si culmea tot cu un volkswagen golf 4 care era condusa de un coleg de la unirea focsani ionut botezatu si acesta incerca sa evite o lucrare in carosabil a pierdut controlul si s-a izbit de zidul unui supermarket cezar dinu aflat in partea dreapta a fost zdrobit de fiarele contorsionate a fost operat la un spital de urgenta din bucuresti dar nu a putut fi salvat deoarece avea multiple craniene si toracice a decedat la o sectie de terapie intensiva dupa cateva zile de coma s-a mai intamplat tot in targoviste si cu ovidiu iacov care juca la steaua bucuresti si care tot cu un wolkswagen condusese beat si nu avea permis se izbise de un parapet in valea voievozilor in masina mai erau si trei fotbalisti culmea tot de la chindia targoviste dar acestia au scapat doar cateva rani usoare in schimb decedase prietena lui care era in dreapta oricum s-au intamplat multe cu multi fotbalisti de la noi si cu cei in afara terenului de fotbal dar si cu cei din terenul de fotbal sunt multe astfel cazuri dar s-a vorbit doar de mario bugeanu din 1999 dar alte cazuri cum ar fi cel al fotbalistilor de la inter sibiu bogdan banuta si adrian nastase in 1992 care au murit in autocarul celor de la inter sibiu care s-a rasturnat in timp ce se deplasa pentru a juca un meci cu gloria bistrita chiar si cu mihai serbanoiu in 2003 care juca la pandurii targu jiu era in divizia b fusese implicat intr-un accident rutier erau in masina si sotia dar si fiul sau insa acesta era in coma si nu a reusit sa scape dupa noua zile si a decedat insa inima sa ajunsese in pieptul altui gorjean mihai staniloiu care era medic stomatolog in targu jiu si avea nevoie de un transplant serban bradisteanu si a fost un succes au mai fost gabriel talpos ferenc biro in 1999 care jucau in divizia c unul la miercurea nirajului si celalalt la minerul rodna de care nu prea s-a vorbit insa de stefan vrabioru in 1999 s-a vorbit nici de daniel orbeanu juca la caraimanul busteni in divizia c care a murit in 2000 din cauza unei banale entorse urmata de o infectie apoi la fel si ioan alb juca la jiul petrosani in divizia b care a murit in 2002 cand i se facuse rau inaintea unui antrenament a fost transportat la spitalul de urgenta din petrosani si a fost diagnosticat cu comotie cerebrala de gradul trei a decedat dupa aceea apoi cristian neamtu juca la universitatea craiova la fel a murit in 2002 dupa ce fusese lovit involuntar in mandibula de marius suleap dupa ce incerca sa il driblezeze dar din inertie l-a lovit isi pierduse cunostinta a fost dus de urgenta la un spital din larnaca deoarece universitatea craiova se afla intr-un turneu unde starea lui se agravase si a intrat in coma dar i se sparsese un vas de sange care i-a inundat creierul ulterior a decedat dupa o saptamana de coma si s-au mai intamplat dupa aceea cu alin paicu in 2005 care juca la minerul matasari si care era in divizia c inima sa a refuzat sa mai bata a suferit un stop cardiac si si-a inghitit limba apoi in 2009 la fel cu mihai baicu juca un fotbal cu niste prieteni in sala si i s-a facut rau a fost stop cardiac el intrase intr-un scandal de dopaj cand jucase la farul constanta alaturi de iulian apostol si adrian senin acesta era acuzat ca folosise un furosemid pentru imbunatatirea performantelor sportive dar el marturisese ca luase furosemid pentru a slabi mai repede deoarece ii recomandase doctorul a fost suspendat 3 luni din viata sportiva si amendat cu 400 de euro pentru incercarea sa de inducere in eroare a comisiei el a avut mereu o greutate mare si cand juca la fc national dacia unirea braila foresta suceava chindia targoviste as cittadella us cremonese fc brasov si fc ghimbav dar si ceahlaul piatra neamt apoi la fel in 2009 cu alexandru iatan care juca la astra giurgiu care a primit o minge in stomac in urma unei lovituri de la 11 metri executata de augustin ivasca apara dar o facuse cu flexul insa nu a mai putut sa se ridice sutul nu a fost puternic insa se prabuseste definitiv la pamant etc au fost multe

Sor (5 comentarii)  •  18 noiembrie 2015, 11:58

acesta este nivelul nostru, precum nivelul tau de jurnalist, ne multumim cu ce avem

Comentează