Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Organizare de şantier

Cărămidă peste cărămidă, printre schelele de pe Legia

Ce ne-am dori să ajungem iarăşi acolo, peste vreo doi ani şi jumătate! Acolo, pe stadionul Legia, care poate pînă în 2012 va fi gata şi nu va mai sălta nisipul din […]

sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 8:41

Cărămidă peste cărămidă, printre schelele de pe Legia

Ce ne-am dori să ajungem iarăşi acolo, peste vreo doi ani şi jumătate! Acolo, pe stadionul Legia, care poate pînă în 2012 va fi gata şi nu va mai sălta nisipul din gazon, ca pe vremea lui Gravesen!

De fapt, ăsta e scopul! Să ajungem la următorul Euro, să ajungem şi noi undeva, pentru că de vreo 10 ani sîntem într-o zonă gri, de unde nu prea mai ieşim.

La Varşovia, pe şantierul fostei Republici Populare Polone, am făcut ce trebuia să facem. Am construit! Încă o cărămidă, încă un mijlocaş, încă un pefeleu. Încă vedem schele de jur împrejur. La mijlocul terenului se toarnă beton. Apostol, Codrea, Ghioane, Bănel, Roman, Tănase. De pe şantier lipseşte legendarul Dorel. În atac finisăm şi finalizăm. Cu Daniel Niculae, care dă gol mai rar decît ciclul anotimpurilor, dar marchează la naţională. O fi venit Cantona să-l vadă pentru vreo selecţionată de fotbal pe nisip?

După ce marcăm, reorganizăm şantierul. Ne betonăm în stilul Răzvan, departe de poartă. Polonezii trudesc ca nişte mozaicari plătiţi cu săptămîna, cînd ajunge mingea în careul nostru, braţele de macara ale lui Pantilimon se întind. Apostol e de vreo 6 meciuri cu mîna pe mistrie, Răzvan scrie pontajele,  pare să facă schimbările cu creionul după ureche, Tănase cu Goian, că doar se apropie finalul şi 1-0 în deplasare e bun, ca la Budapesta. Polonezii nu-i au pe Krasici şi Jovanovici, să dărîme tabela.

Mai avem aproape un an pînă la inaugurarea edificiului. Cînd vor începe preliminariile, molozul va trebui să fie scos, acoperişul va fi obligat să rîdă în soare. Pînă atunci mai avem Israelul, alt şantier în primăvară, şi nişte puncte de lucru cu jucătorii din ţară.

Salopete, băşti pe cap, muncă şi linişte. Dacă le avem pe astea, facem o echipă naţională decentă, onestă şi muncitoare. De strălucit nu strălucim, pentru că prinţii şi briliantele petrec noaptea şi nu pot să vină la schimbul unu, cînd se face prezenţa.
 

Comentarii (26)Adaugă comentariu

Caesar (1 comentarii)  •  14 noiembrie 2009, 21:03

Foarte bun articolul!!!

makena (1 comentarii)  •  14 noiembrie 2009, 21:26

da
corekt ce este scris. apoi, poate ne mai gândim şi cu cine om pica. la tragerea la sorţi. nu altundeva. că noa – nu este totUNA echipa x echipele cu care o să fim în grupă

sahdesah (12 comentarii)  •  14 noiembrie 2009, 22:07

e clar ca nationala se misca mai bine acum, decit pe vremea lui piti si a ploconarilor…

flor (22 comentarii)  •  14 noiembrie 2009, 22:22

Dle. Buzarin va rog frumos nu-i mai permiteti lui MM sa jigneasca numele mari ale fotbalului romanesc asa cum a facut ultima data cu Dinu si Angelo Niculescu. El s- a aciuat pe langa cate un antrenor bun si a profitat din plin de acest lucru.

alb-rosu_in_VN (50 comentarii)  •  14 noiembrie 2009, 22:53

Da. Corect. Dar victoria e buna si e datatoare de sperante. E mai buna decat o infrangere cu 1-0, nu? Polonezii nu cred ca si-au dorit sa piarda, nimanui nu-i place sa piarda. Bine ca a dat Niculae gol si nu Jelen, care la Auxerre are de vreo 6 ori mai multe goluri decat romanul.
Nu stiu daca asta e solutia, dar alta n-avem. Polonia e o echipa din urnele 2-3, deci cam de nivelul nostru. Putem spera la calificare daca dam peste Rusia sau Anglia. Pana in primavara stam mai linistiti, incepe sa se arate drumul corect. Cu opintisuri, dar se vede o lumina.
Bun si rezultatul tineretului, dupa infrangerea cu 5-1. Aveam o revansa de luat, a fost OK. Ne batem cu Rusia, care nu e cine stie ce echipa, totul e sa nu ne inecam iar la mal.

Gabriel (2 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 0:52

Am construit ce? Nimic, zero, penibil, inutil, FRF a trimis echipa in santier pe o plaja/aratura sa ce? sa jucam o miuta cu prietenii polonezi. Daca asa se pregatesc pt. euro, ne putem lua gandul.
Si, Aline spunele profesionistilor de la gsp ca site-ul lor merge prost de tot, nu te poti loga, se blocheaza des, sunt chiar atat de amatori????????

diaspora (2 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 1:50

…fain scris Buzarine

io (1 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 2:42

Buzarine
Pune-ti ochelarii mai bine si documenteaza-te
Pe stadionul Legia nu se va juca nici un meci la Euro. In Varsovia se construieste un stadion nou, National, ca al nostru. Aia de la legia isi renoveaza ei stadionu
Hai, la treaba

alb-rosu_in_VN (50 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 4:20

Mi se pare ca unele comentarii sunt prea dure pentru o victorie. Ma intreb ce-am fi zis daca pierdeam acest meci, chiar asa amical cum a fost? Asta este, e mai buna o victorie decat o infrangere. Sa nu uitam ca Polonia s-a calificat la Euro ca si noi si la Mondialul din 2002, unde noi n-am fost. Polonia este o tara cu o populatie aproape dubla fata de Romania, are o multime de jucatori in Germania, Franta, etc, unde noi nu prea avem, a jucat acasa. Ce sa facem acuma? Credeti ca polonezilor le convine ca au pierdut?
O sa vedem ce-o sa fie la toamna, trebuie s-o luam pas cu pas si sa tratam toate meciurile serios. Polonia nu e o echipa atat de slaba si fiti convinsi ca si ei au vrut sa castige acest meci, chiar si amical. „Victoriile aduc victorii” si „nici un meci nu seamana cu altul” nu sunt doar vorbe goale. Polonia e in acest moment o echipa cam de valoarea noastra, sa recunoastem Bine ca i-am batut, rezultatul o sa ramana in statistici. Poate pana in toamna vor mai aparea cativa jucatori care sa aduca un pic de sange proaspat si fantezie si in atac. Problema cu echipele nationale e ca depind mult de forma de moment si de accidentari, poti sa te antrenezi luni de zile intr-o formula si ca cateva zile inainte de joc sa ti se accidenteze 4-5 jucatori importanti. La echipele nationale e greu de ajuns la omogenitate pentru ca joaca rar iar jucatorii sunt intr-o permanenta schimbare. O sa vedem pana la toamna, mi se pare ca suntem prea fatalisti dupa o victorie. Asa, as putea trata ca meci amical si meciul de trista amintire cu Serbia, care pentru noi nu mai avea nici o miza, in timp ce sarbii erau extrem de motivati.
Sa speram ca vom avea un pic de noroc si la tragerea la sorti, sa picam cu echipe abordabile, pe stilul nostru, ca sa ne descurcam cu ele iar in preliminariile viitoare va trebui sa fim mai atenti si mai concentrati sa nu mai pierdem atatea puncte aiurea. Un egal cu Serbia acasa sau in Austria ne-ar fi tinut in cursa pana la final, asa am iesit mult prea devreme.
Eu cred ca pentru fotbalistul roman strategia adoptata de Lucescu e singura care poate da roade, la un nivel decent, in conditiile in care avem si o lipsa acuta de valori. Pai ce jucatori romani mai joaca in prezent la mari cluburi europene in afara de Chivu, care nici el nu e titular incontestabil? Noi vrem multe, dar nu ne uitam in ograda sa vedem ce avem. Pana una-alta exemplul Urziceniului e o dovada ca asa trebuie lucrat cu romanii, toate celelalte variante au dat gres. Poate daca aveam si noi valori cum au spaniolii, brazilienii, etc, jucam mai ofensiv, dar e bine sa ne cunoastem limitele. Si mie mi se pare ca Lucescu a bajbait pe alocuri, a fost putin derutat si confuz dupa meciul cu Serbia, dar pare sa fie pe drumul cel bun, drumul pe care poate merge nationala Romaniei. Poate ca daca jucatorii ca Mutu si Costea vor intelege sa se puna in slujba echipei vor fi si ei convocati la un anumit moment. Deocamdata e bine sa o luam pas cu pas, meci cu meci si sa nu ne ambalam prea tare, ca si-asa nu prea avem ce face pana la toamna. Altii au treaba cu mondialul, noi trebuie s-o luam ceva mai usor, ca riscam sa ne pierdem suflul exact cand om avea mai mare nevoie.

milici (78 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 11:35

Vorba tatucului IV Stalin-pe astia-i avem cu astia defilam.
Sansa noastra e ALERGAREA, ASEZAREA IN TEREN si ORGANIZAREA JOCULUI la care Razvan se pricepe, doar e fiul lu’ tac’su.
Nu prea avem valori de aceea selectia trebuie facuta pe aceasta idee-trebuie luati jucatori bine pregatiti fizic disciplinati si cu ceva in cap.
O inteligenta acoperire/aglomerare in zona centru-spate poate bloca (cu putin noroc) valorile superioare iar lansarea unor oameni de contraatac (Banel, Niculaie, Bucur etc.) ne ofera o sansa dar fara garantii asiguratoare.
Aparatorii centrali sunt nesiguri si SCUNZI (in general stam RAU la INALTIME trebuie sa ne rugam sa nu picam cu niscaiva giganti ca suntem out)-cred ca r trebui incercat si Galamaz sau strunit Goe.
MUTU e o falsa problema, el a fost mai mult ACCIDENTAT, are o VARSTA si e posibil sa nu putem conta pe el.
NU sunt de acord cu cei care vor ATAC si SPECTACOL, nu avem jucatori pentru asa ceva;din pacate astia sunt tot mai galagiosi si asta-l poate AFECTA pe Razvan.
Razvan isi PIERDE prea mult TIMP si ENERGIE intretinand DISPUTE VERBALE cu cei care-l contesta;el ar trebui sa retina criticile utile (sunt dar putine) si sa REACTIONEZA in TEREN fara a raspunde in media.Din pacate , fiind tot fiul lu’ tac’su e prea afectat de contestari neputandu-se abtine la reactii.

AlbuSibiu (33 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 11:47

Totusi…ce contradictie intre unde am ajuns sa jucam noi si unde se joaca fotbalul mare. Ma uitam ieri la meciurile din Irlanda si Portugalia. Stadioanele pana la cer, pline ochi de spectatori. La noi, chiar daca era o aparenta, tot ce se vedea la tv era o tribuna pustie, mai ceva ca la meciurile Stelei de pe teren propriu si un gazon infect. Chiar n-au gasit polonezii niciun alt stadion in tara pe care sa se poata juca meciul asta? S-au gresit astfel executii elementare, frustrarea jucatorilor a crescut si s-au vazut contacte dure intre ei si accidentari. Chiar era nevoie de asa ceva?

cvv (3 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 13:23

Misto articol!!! Felcitari!!! pacat de comentatorii de mai jos, majoritatea se refera la altceva, fiecare la obsesia lui, pacat ca nu stiu sa recepteze!!!

milici (78 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 14:18

@cvv
Ai dreptate, dar ce vroiai sa comentam noi , paralela cu santierul e reusita dar oarecum epuizata de Alin?
Cum noi romanii mai avem un singur santier , 23 August , ce-a mai ramas de spus e , poate, ca nimeni nu mai le iubeste.
Replicile la descrierea partidelor sunt limitate, doar aici se poate discuta lejer despre meci.
Nu te contrazic, in general postantii nu sunt prea interesati de articol sau alte postari, fiecare are obsesia lui ceea ce face contraproductiv acest dialog al surzilor.

CreveteL (1 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 14:43

Incep prin a te felicita pentru articolul scris de tine , este unul realist , prin care ne dam seama , si in urma articolului dar si in urma meciului de aseara ca mai avem foarte mult de munca pentru a fii ceea ce am fost odinioara.Toti ne dorim o nationala mai buna , dar trebuie sa fim realisti : noi nu avem un jucator care atunci cand nu ne merge jocul , sa io dam lui sii sa faca el faza , noi nu avem jucatori de prima clasa care sa evolueze pentru echipe cat de cat de prim plan , inafara de Chivu , care se stradueste sa le transmita si celorlalti din jur acceiasi ambitie pe care o etaleaza el in teren.Se pare ca cu Mutu sau fara Mutu e tot una . Tot asa am jucat si in rarele randuri cand el a fost prezent , degeaba ne ”ameninta” impresarul lui ca el nu va mai venii , trebuie sa gasim un jucator pe masura lui . Se pare ca Tanase nu e departe de a fii inlocuitorul lui Adi . Acest baiat poate creste , si o poate face frumos ajungand la varsta asta la o echipa precum Steaua . Poate ajunge mai departe , intr un campionat mult mai puternic (Italia , Spania) si poate creste. Dar trebuie sa vedem si partea goala a paharului.Nu avem viziune , ne trebuie mai multa viteza si ambitie , ne lipsesc.De la Hagi incoa , nimeni nu mai scoate unu doi jucatori din joc.Poate Apostol sa creasca , si sa urmeze(nu il compar pe Apostol cu Regele ) dar spun ca el poate sa creasca si sa fie un bun jucator.Niculae face si tace se pare , nu inscrie pentru Auxerre prea multe goluri , dar si a facut treaba cat a jucat.Pantilimon cred ca va devenii de neinlocuit in echipa nationala , inalt si talentat.Orcum , cu toate acestea , mai e mult mult de muncit pana vom ajunge la ceea ce ne dorim .

nu conteaza (1 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 17:33

„Polonezii nu-i au pe Krasici şi Jovanovici, să dărîme tabela.” Asta mi-a placut! 🙂

jan pitesti (46 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 19:15

cind o sa avem campionat intern bun atunci o sa avem si nationala buna

mishulica10 (2 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 22:55

Razvan e bun! Hai Razvan! Hai Romania! Hai Base!Hai Oprescu! Hai Geoana! Hai Crin! Hai Gigi! Hai Vadime!Hai mishulica10! Hai Buzarine!Hai ca …suntem buni!

andrei (1 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 23:25

excelenta fraza de final!

ovidiu (1 comentarii)  •  15 noiembrie 2009, 23:43

Un articol foarte reusit. Nu mai avem jucatori exponentiali asa ca trebuie sa ne bazam pe forta grupului.

Cristiano (11 comentarii)  •  16 noiembrie 2009, 0:06

Buna Seara!
Vi se pare corect ca la Echipa Nationala sa fie CONVOCATI 80-90 % Rapisti (sau fosti) si Brasoveni? Ce mari performante au facut aceste 2 echipe ca Scheletul Echipei Nationalei sa fie facut din aceste Echipe?
Daca tot cititi mesajele noastre si spune-ti ca sunte-ti Echidistant ( exact ce nu VEDEM la Jurnalistii Romanii) Dati-ne un Raspuns CLAR!
Multumesc.
P.S Demisia lucescu razvan.

reporterliber (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2009, 0:35

Foarte bine punctat in final. Nu e nevoie de vedete denoapte,pentru ca si-au ratat oricum sansele…

razvan (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2009, 14:05

continui sa pun aceasi intrebare ca si acum cateva luni: cum e posibil ca pana acum un an si jumatate sa bati olanda, turcia, rusia, spania (chiar la ea acasa), sa faci egal (jucand de la egal la egal ) cu italia si franta (campioana si vicecampioana mondiala), iar acum sa te te lauzi ca ai patru victorii cu marile forte mondiale ungaria si lituania…si alt lucru care mi se pare jenant este faptul ca ai fost dominat cam in toate meciurile in care antrenor este razvan lucescu…
nu sunt nici pe departe un sustinator al lui piturca, dar decat sa vad ca esti dominat clar de echipe a caror singura dorinta era, cand jucau cu romania, sa aiba parte de infrangeri onorabile, mai bine prefer un antrenor ciudat, capricios decat unul care se imbraca frumos, dar nationala nu joaca nimic…
din pacate, razvan lucescu este contestat din ce in ce mai puternic, dar numai de simplii suporteri ai nationalei si nu de ziaristi…nu zice nimeni, or fi unul-doi care nu se pricep la fotbal, dar domnul lucescu nu-sa da seama ca ceva nu este in ordine din moment ce marea majoritate a suporterilor spun ca selectia este profund gresita iar jocul este jalnic…
am si eu o propunere pt cei de la gsp: organizati un sondaj in care sa se afle parearea oamenilor simpli despre activitatea de pana acuma a lui razvan lucescu…probabil ca voturi pozitive vor veni doar de la fc brasov si fc rapid…

ba(la)nel (60 comentarii)  •  16 noiembrie 2009, 15:10

Mie mi se pare clara o singura concluzie: Razvan prefera, ca si tatal sau, sa mearga pe oamenii pe care-i cunoaste cel mai bine…fara riscuri…asa cum Mircea Lucescu mergea pe scheletul Craiovei si al Corvinului, desi Steaua juca finala Cupei Campionilor, asa si Razvan, joaca cu oamenii pe care-i cunoaste si le stie calitatile: Maftei, Roman, Marius Constantin, Daniel Niculae, etc…nici nu stii daca e bine sau rau…

me (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2009, 17:42

Pot intelege parerea lui Alin referitor la ceea ce joca echipa nationala,dar eu raman la convingerea ca Razvan Lucescu nu este capabil de a construi o echipa nationala care sa ne faca s-o iubim ca pe cea din anii „90.Nu cred in Razvan Lucescu pentru ca: a)este foarte subiectiv.b)este foarte influentabil.c) are o dorinta prea mare de a se separa de numele(rezultatele) tatalui sau.d)nu poate uita trecutul .e)se crede stapanul adevarului absolut.
Razvan Lucescu bajbaie in acest moment si este inconsecvent atat in declaratii cat si in ideea de a oferi o noua identitate jocului echipei nationale.Macar la ultimii selectioneri am vazut o linie de la care nu s-au abatut.

ronis (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2009, 20:06

Nu cred ca pe acest „santier” al nationalei se construieste ceva datator de speranta pentru viitorul echipei nationale. Lucescu jr. nu e de vina pentru ratarea calificarii, insa el a luat echipa de pe locul 5 si a dus-o pe locul… 5! Deci, nici un progres in 5 meciuri!Daca treaba era pe bune, ar fi trebuit sa terminam pe locul III, fara discutie! Am ramas in urna a II-a valorica din noroc. Noi romanii, in toata istoria noastra, ne-am bazat pe… altii! A trebuit sa vina o dinastie germana, care sa ne castige independenta si sa ne uneasca pe toti intr-un singur stat, ca noi, de capul nostru, nu am fost in stare! Om fi noi mai prosti ca selectionerul, dar suntem multi… si am vazut destule meciuri la viata noastra, ba chiar am mai si jucat ceva fotbal, pe teren adevarat si cu mingi adevarate! La ora actuala, nu avem, intr-adevar, jucatori de superclasa, dar cu ce avem, cred ca se poate mai mult, daca:
1. Selectia se face mai obiectiv (Fl.Costea, Herea, Marius Niculaie, in loc la stiti voi cine)
2. Repartizarea jucatorilor pe posturi este mai logica (nu se joaca nicaieri cu stoperi de doar 1,80!!!)
3. Se elimina prostia din jocul echipei (faulturi inutile din apropierea careului si cornere inutile)
4. Se lucreaza si celelalte faze ale jocului,nu numai sistemul de joc si organizarea in defensiva: presing, marcaj, dublaj, contraatac, faze fixe, circulatia balonului, scheme de finalizare, etc
5. Jocul cu coordonator, MUTU, de ex.! Nu cred ca Mutu trebuie exclus din lot! Cred ca trebuie RESPONSABILIZAT! El trebuie sa fie OMUL CARE DA PASA, ca in meciul cu Serbia de la noi! E un jucator tehnic, cu personalitate, care vede jocul si are nr. … 1o! Atunci sa joace ceea ce joaca nr. 10, nu pe partea stanga a atacului!
In concluzie, fixurile la un selectioner, nu cred pot construi un edificiu durabil, pe orice… santier.

motanul incaltat (199 comentarii)  •  16 noiembrie 2009, 21:08

In timp ce Mircea Lucescu se baza pe scheletul Craiovei care elimina echipe cam de top din vremea aia:Fiorentina,Bordeaux sau Kaiserlautern spre deosebire de Steaua care cistigase Cupa eliminind doar o echipa buna-Barca si aia la penaltiuri dupa 0-0 ,Razvan o tine cu niste jucatori care n-au prea multe in comun cu performanta internationala ci cu tot felul de alte lucruri ce n-au legatura cu fotbalul….Ce e mai rau ca se fereste sa joace fotbal ci mai degraba sa tina de niste rezultate modeste-de parca ar conta in CV-ul lui de antrenor ca a batut Polonia sau Ungaria cu un amarit de 1-0 …Si poate va urma un 1-0 „istoric” cu Israelul…

Comentează