Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

„Faţă de ţările cu fotbal avansat…”

Ioan Chirilă folosea sintagma acum 30 de ani, sperînd că într-o zi vom scăpa de ea

În anii ’70, cînd o echipă românească nu putea să facă faţă unui adversar din lumea bună a acelor vremuri, (exemple au fost destule, […]

miercuri, 19 august 2009, 4:21

Ioan Chirilă folosea sintagma acum 30 de ani, sperînd că într-o zi vom scăpa de ea

În anii ’70, cînd o echipă românească nu putea să facă faţă unui adversar din lumea bună a acelor vremuri, (exemple au fost destule, Dinamo cu Real Madrid, Argeşul cu Nottingham Forest, Craiova cu Bayern, Steaua cu Roma şi altele) nea Vanea folosea expresia „diferenţa faţă de ţările cu fotbal avansat”. Cu timpul, plictisit probabil de propria sa frază, venea cu un addagio interogativ, între liniuţe sau în paranteză :”pînă cînt vom mai folosi această sintagmă?”

O folosim şi astăzi, maestre, şi parcă nu nici nu mai avem speranţa că vom scăpa de paranteză!. Atunci, în acei ani, Dinamo mai scotea pe Inter, Craiova pe Leeds United, Timişoara pe Celtic, UTA pe Feyenoord. Astăzi, nu te poţi apropia. Steaua e jucărie în mîinile lui Lyon şi Bayern, Dinamo nu poate trece de Lazio, CFR, chiar dacă bate la Roma, pierde apoi categoric acasă în faţa echipei lui Totti. Şi-atunci, Timişoara n-are cum să facă mai mult de acest 0-2 în două minute cu Stuttgart! N-avem nici o şansă să ne agăţăm de vestul catolico-protestant al Europei, ne putem descurca doar pe-aici, prin partea ortodoxă sau musulmană. Batem la Kiev, eliminăm Şahtiorul, trecem de Galata, însă ne pierdem eficienţa şi calităţile pe autostrăzile netede ale Occidentului.

Marian Iancu vorbea despre umiliniţă. Nu, nu e umilinţă, e doar stare naturală! Umilinţă ar fi fost un 0-4, 0-5, dar nemţii nu urmăresc asta în turul preliminar, ei vor doar să se califice. Pentru Timişoara e bine că a  respectat regula zonei şi a trecut de Şahtior. Dacă acei brazilieni ai lui Ahmetov erau îmbrăcaţi, toţi sau măcar unii dintre ei, în tricoul lui Stuttgart, Poli n-avea nici o şansă. Aşa, fenta braziliană şi boema braziliană ajunse pe pămînt ex-sovietic şi venite la două luni după marea performanţă a cîştigării unui trofeu european, au dat acea zeamă dulceagă şi portocalie pe care Neluţu Sabău a înghiţit-o fără probleme.

La pauză, pe GSPTV, cînd era deja 2-0 pentru nemţi (Marica, onul-penalty, şi Hleb, omul slalom, sînt produse ale Estului disciplinate de spiritul german înconjurător), profesorul Jackie Ionescu spunea că abia acum plătim tribut anilor Cooperativei. Că atunci se blătuiau într-o etapă 7 meciuri din 9 şi n-aveau cum să apară fotbalişti, iar acum, pe fond de sărăcie, trebuie să-l importăm pe Bonfim, pe care Hleb îl răsuceşte ca pe fus, şi pe Magera, care dă cu capul împotriva naturii. În acest răstimp, occidentalii, care n-au avut cooperative, ci doar cîte un blat izolat, ca să iasă ceva la pariuri, au produs mereu şi atunci străinii pe care i-au cumpărat au trebuit să fie de nivelul „băştinaşilor”. Aşa a ajuns Hleb să joace lîngă Hitzelsperger, titular în naţionala Germaniei, şi Bonfim lîngă Claudiu Ionescu, un tip care acum cîteva luni rupea cîntarul la Gloria Buzău. Poate peste 5-6 ani, cînd juniorii de azi ai lui Poli, campioni naţionali la două categorii, vor ajunge la maturitate, nu va mai fi nevoie de importuri lipsite de valoare. Dar aşa spera şi Ioan Chirilă, ale cărui „ţări cu fotbal dezvoltat” continuă să ne înfioare peste decenii.

Comentarii (49)Adaugă comentariu

mersi (8 comentarii)  •  19 august 2009, 16:44

Perfect de acord, doar ca acei estici de la Donet chiar au batut pe vesticii de la Bremen si au luat o cupa, pe cand noi continuam sa visam la Steaua din 86 pe care probabil nu o vom mai avea niciodata!

Dr. Bogdan (5 comentarii)  •  19 august 2009, 16:47

Nu ti se pare ca problema echipelor noastre sunt antrenorii, care sunt 0 (zero) in ceea ce priveste tactica si disciplina de joc ?
Nu avea nimeni pretentia ca Timisoara sa elimine Stutgart-ul, dar lipsa oricarei idei de joc (la fel ca in meciurile cu Sahtior) este ceea ce se vede si doare.

Eu cred ca ar trebui sa importam ANTRENORI, inainte de a importa jucatori. Generatia de aur – Dan Petrescu e zero la capitolul antrenorat !!

xyz (65 comentarii)  •  19 august 2009, 16:55

Fotbal = bani. Cand vom avea bugete similare cu ale lor, ne vom bate si de la egal la egal. Nu are nicio legatura cu geografia, cu religia, cu mentalitatea, cu talentul nativ. Fotbal = bani.

Albu Sibiu (33 comentarii)  •  19 august 2009, 16:58

De parca totul se rezuma la valori fotbalistice. Domnilor de la GSP, fiindca toti folositi acelasi ton de pierzanie, de ce nu spuneti mai bine ca problema sta in marketing-ul defectuos?
Adevarata putere a nemtilor nu statea neaparat in jucatori. Fiindca Hleb, la o adica, nu este neamt, Marica e si el de prin alte zone mai cunoscute noua si, e drept, mai erau vreo 5-6 flacai vanjosi nemti prin teren. Problema este ca ei isi permit achizitionarea propriilor valori. De ce Poli nu i-ar fi avut in teren pe Chivu, Mutu, Dica si …lista ramane etern deschisa? Pai raspunsul e simplu: de unde bani? Atunci cand Zenit umilea pe Bayern (cea in „mainile” careia Steaua noastra a fost doar o jucarie) nu va intrebati oare cum de rusii aceia valorosi jucau inca in tara natala? Bani, bani si iar bani. La asta se rezuma totul. Nu dau Rusia exemplu de marketing fiindca la ei fotbalul e un capriciu al marilor corporatii dar haideti sa ne uitam inspre vest.
Cati spectatori a avut Timisoara la meciul decisiv? 26.000 parca. Cati ar fi incaput? Inca o data pe-atatia… Ce ar fi adus acestia, chiar si prin infimele lor bilete? Bani! Cat e pretul unui bilet la noi comparativ cu cel din vest? Cati spectatori timisoreni aveau tricouri originale ale echipei favorite? Ia pune un roman sa dea 100 de euro pe tricoul formatiei de suflet, sa vezi cati vor vrea… Aici se rezuma totul, domnilor ziaristi. La bani, dobanditi cu grija, dramuiti, cultivati si reinvestiti in valori reale. Bundesliga, daca nu ma insel, e campionatul cu cei mai multi spectatori pe stadioane si, in mod cert, cu cea mai mare rata de ocupare a arenelor. Ce inseamna asta? Un cult pentru fotbal, acest joc e o mica religie de duminica. La noi cati oameni vin, sa zicem, la Vaslui, echipa europeana? V-ati uitat ce batea vantul pe acel stadion?
Oare de ce nu vin spectatorii? Preturi prea mari ale biletelor? Poate si asta. Spectacol modest, preferabil de vazut la televizor? Bifam si asta. Mediul infect al tribunelor? Asta o bifam si o ingrosam! Starea de razboi si mocirla existenta in jurul fotbalului, vorbele goale ce se arunca mereu inaintea si dupa meci? Si asta e o explicatie. Cred ca principalele motive ale lipsei spectatorilor acum, in epoca asa-zis „fara blaturi” sunt ultimele 2. Iar daca le reunim ajungem la o singura concluzie: civilizatia. Civilizatia pe care nu o au nici golanii din tribuna, nedisciplinati de jandarmi (si cu atat mai putin de bodyguarzii plictisiti), nu o au nici conducatorii, fiecare imaginandu-se un mic Luceafar al fotbalului, iar tu, biet spectator, un amarat de muritor de foame, fraierul lui, aflat cu iubirea ta de echipa la discretia capriciilor sale si civilizatie pe care nu o cultivati la modul serios nici voi, ziaristii, cei care spuneti ca va pasa de sport. Scrieti atat de mult despre ce declara unul si altul, un Becali si un Borcea si atat de putin despre ceea ce a fost grav si reprobabil in fotbal, despre ce pedepse caricatura au primit cei care au agresat oameni, cei care erau sa omoare acel jandarm la Cluj si alte chestiuni care ar fi trebuit sa dea macar un semnal ca NOI VREM CIVILIZATIE! Va mai intreb doar un singur lucru: cate fete/femei vin pe stadioanele din Romania? Chiar daca pare o gluma cred ca asta e un barometru exact al starii actuale de lucruri. Voua vi se pasa de fotbal.

alegzandru (9 comentarii)  •  19 august 2009, 17:49

Felicitari Albu, ai postat ceea ce se poate numi un mic studiu al conditiei fotbalului romanesc si al fenomenelor adiacente lui. E cam cum zici tu.

fandiroma (7 comentarii)  •  19 august 2009, 17:59

o analiza foarte pertinenta facuta de „albu sibiu”.subscriu.
si daca tot le pasa unora de sport ar trebui sa aiba o atitudine mai exclusivista vis-a-vis de comportamentul unor oameni din sportul romanesc.adica „d-le cu comportamentul si vocabularul pe care le expui la nu te mai toleram.mergi in alta parte si da-te in spectacol.”

marius (13 comentarii)  •  19 august 2009, 18:17

„Dar aşa spera şi Ioan Chirilă, ale cărui “ţări cu fotbal dezvoltat” continuă să ne înfioare peste decenii.”

si cu asta ai spus tot. sau am spus tot.

sartre (12 comentarii)  •  19 august 2009, 18:29

@Albu Sibiu: poate mai invata si astia de la GSP ceva profesionalism daca iti vor fi citit comentariul! Oricum sunte perfect de acord cu tine: presa „asa-zis sportiva” din Romania nici macar nu incearca sa influenteze pozitiv mersul lucrurilor din sport, ci cauta doar scandal gratuit! Lipsa de civilizatie e asadar pretutindeni la noi in tara..:(

Kurszan (1 comentarii)  •  19 august 2009, 18:38

@Albu Sibiu
Jos palaria, poate cel mai bun comment care am citit pe net… Unii ar cam trebui sa se gandeasca la cele scrise de tine.. Daca tot ne pasa de fotbal, de ce sorbim fiecare cuvant spus de Becali, Borcea, Iancu si multi altii? De ce de fiecare data, daca apare vreo situatie in fotbal ei sunt primii intrebati? Habar nu au de fotbal, dar voi, ziaristii insistati sa le dati aceasta iluzie. Ce s-a intamplat cu Giovani Becali, dupa ce sa comportat ca un ultim huligan in studioul Sport.ro? Toat presa sportiva a sarit, ca niciodata nu va mai publica ceva despre G.B. Si uite zilele trecute, ditamai interviu cu el… Suntem de rasul lumii…

a.rusan (2 comentarii)  •  19 august 2009, 18:52

buzarine,cand adrian cristea a trecut ca printre jaloane prin apararea ceahlaului i-ai ironizat si ai batut apropo-uri ca a fost blat,iar acum vorbesti de diferenta de valoare intre hleb si ai nostri,oare intre cristea si juniorii ceahlaului nu a fost diferenta de valoare?incearca sa nu mai fii subiectiv cand faci analiza mecuirilor

neamtzu (3 comentarii)  •  19 august 2009, 20:14

Pai domnul Buzarin, cum se vede si din alte comentarii, fotbalul = bani..
DAr hai sa iti zic o chestie, ca tot spuneat ca Steaua s-a facut de ras cu Arsenal, Bayern, Real..etc in Liga…
stii cate suturi au tras spre poarta aseara Celtic, pe teren propriu cu Arsenal?
2..adica DOUA..spre POARTA si 1..adica UNUL pe poarta..
si ca idee ei cumpara fotbalisti ca SAMARAS de la Manchester City..sau Hinkel de la Sevilla….iar in Romania se poarta transferurile din liga a2-a portugheza….asa ca sa fim multumiti cu ce e..atunci cand un om/companie va investi serios, minim 30 milioane pe an, mai vorbim…

sandmann (13 comentarii)  •  19 august 2009, 21:15

@Albu Sibiu – desi lung ,e un comentariu decent.
D-le Buzarin , minimizati performanta lui Poli de a AJUNGE sa se bata cu Stuttgart.Cat despre meciul asta ….nu e vorba de tari cu fotbal avansat ci de tari avansate din toate punctele de vedere…vai de capul nostru…
Un cronicar nota la intrarea proaspat inscaunatului Carol l al Romaniei in Bucuresti (parca la 10 mai dar imi scapa anul ) a plouat torential si principala strada s-a transformat intr-o imensa mocirla.Dar el nu s-a speriat …si in cativa ani a transformat un targ plin de mahalale in Micul Paris.
Asta ne trebuie noua – un presedinte neamt si parlamentari de nemti .sau macar austriac :))

aladdin (4 comentarii)  •  19 august 2009, 21:32

Habar n-ai să scrii, Buzărine. Mare-i grădina; jos e gardu’.

2dor (4 comentarii)  •  19 august 2009, 22:02

foarte bun articolul…. nu ne putem compara cu fotbalul de mare clasa din europa si din pacate nu stiu daca o sa putem vreodata

adidas (18 comentarii)  •  19 august 2009, 22:10

greseala d le buzarin
steaua a mai scos pe betis sau pe valencia
astea nu sunt performante de neglijat

ion (1 comentarii)  •  19 august 2009, 22:29

imi place ca te-ai ferit sa pomenesti numele stelei in acest articol. cam in acea perioada castigau si ei Cupa Campionilor. e invidie sau ura? sau incompetenta ziaristului?

Dr. Bogdan (5 comentarii)  •  19 august 2009, 23:49

Bai ce fotbal avansat are Anglia. Ce ziceti de blatul lui Manchester Utd cu Burnley?
Au ramas fara bani si au nevoie de agentii de pariuri?
Berbatov mai avea putin si imbraca tricoul lui Burnley, ca tot scotea mingile din careul lor.

Poli Timisoara (2 comentarii)  •  20 august 2009, 0:38

Albu Sibiu:nu stiu pe restul stadioanelor dar la Timisoara te asigur ca vin multe femei/fete.Suporteri au fost in numar de 32000-35000 suporteri,randurile de jos raman mereu goale deoarece toti se ingramadesc sus pe culoarul de beton(daca ai fost pe Dan Paltinisan sti)..iar publicul a fost minunat,am ramas 6000-7000 care cantam la 45 de minute de la terminarea partidei,au ramas nemtii tampitii de ce au vazut,au inceput sa ne aplaude.

root (3 comentarii)  •  20 august 2009, 0:43

Nu stiu de ce trebuie sa ne comportam ca niste copii care-si doresc jucarii scumpe dar nu le pot avea. Asta este, sa fim realisti si sa privim spre viitor. De abia in ultimii ani lucrurile au avansat la noi in directia buna, a progresului fotbalistic. A aparut un CFR, o Timisoara, incet incet apar si altii, campionatul devine mai puternic iar rezultatele in Europa nu se vor lasa asteptate. Sunt convins de asta, numai sa regresam intorcandu-ne la cooperative si blaturi etapa de etapa. Vdeti si voi ce a inceput Dinamo si Steaua sa strige ca din gura de sarpe pentru ca lucrurile nu au mai mers pentru ele ca pe vremuri. De putut se poate, dar numai daca se promoveaza corectitudinea si fotbalul jucat de fotbalisti pe teren, nu in alta parte.

ciocumic (1 comentarii)  •  20 august 2009, 0:58

Nu mai ajungem pe locul 6 in europa cu 3 echipe calificate in champions league? Pai cum am uitat domnilor ziaristi pe ce cai mari proclamam propasirea fotbalului romanesc acum 8 zile? Mie personal nu-mi plac cei labili psihic care trec de la gonie la extaz ca niste copiii necopti. Sincer nu dau doi bani pe astfel de oameni de nimic care azi rag pana ragusesc de fericire si apoi din acelasi motiv sunt supti pana la cangrena de nefericire.

gigel (3 comentarii)  •  20 august 2009, 1:55

@Alin Sibiu: stadionul Dan Paltinisanu are 32.000 de locuri, o parte din peluza nord este rezervata oaspetilor, 10% din locuri nu se pun in vinzare (norme UEFA). judecind dupa gradul de umplere al stadionului cred ca toate biletele rezervate gazdelor au fost vindute.
am vazut printre suporterii gazdelor si suporteri ai lui Stuttgart, care s-au bucurat la golurile lor. n-a avut nimeni treaba cu ei. asta s-a intimplat si la meciul cu partizan. as fi curios ce s-ar fi intimplat cu un suporter al lui ujpest daca ar fi stat printre stelisti 🙂

andrei (23 comentarii)  •  20 august 2009, 9:31

si care este problema ? sunt fotbalistii lor mai buni decat ai nostri ? nu, dar ei au bani mult mai multi. Daca becali , iancu sau borcea au mult mai multi bani decat mine trebuie sa ma simt umilit ca ei isi permit maybachuri, aparitii ora de ora la tv , etc. ? Cati englezi are chelsea sau manchester, cati italieni interul, sunt messi, ibrahimovici sau henry spanioli ? Nici nu trebuie sa ne punem drept scop detronarea lor, ar fi inutil, uitati-va cate echipe din afara celor 5 forte au ajuns in sferturile LC de un deceniu incoace, important e sa fim in preajma lor, sa ne bucuram ca locul 6 de la noi e cu mult peste locul 7 din scotia, sa ne propunem sa batem echipele din belgia, olanda, rusia, ucraina, portugalia, etc. Daca la campionatul mondial de atletism probele de fond si semifond sunt dominate categoric de vreo 50 ani de slabanogii din etiopia si kenya, inseamna ca toti albii europeni ar trebui sa se lase de aceasta disciplina sau sa-si planga de mila de faptul ca un masai te lasa cu un tur in urma la 5000 ? Cred ca ii doare pe albi in cot de aceasta suprematie a africanilor, nimeni nu se simte umilit, la noi becali , iancu si oltenii sufera de boala asta

liviol (24 comentarii)  •  20 august 2009, 9:35

Doamne..ma sochez ce natie putem fi…!
Fratilor, e doar un meci de fotbal pierdut. Poli a avut o zi proasta si i-au lipsit 2 jukatori de baza(Scutaru nu a recuperat nimik si nu a dat vreo pasa buna iar Magera nu poate sa dea un gol pe care il dadea si un pustan ce joaka fotbal in curtea scolii). Stiu ca nu ar tb sa fie scuze si ca ar tb sa avem un lot atat de competitiv incat cei 2 sa fie inlocuiti fara probleme. Nu e asa iar in plus a mai gresit si Pantilimon la faza decisiva a penaltiului. Akolo s-a rupt un meci care parea pana in mom respectiv destul de echilibrat.
Daca noi ne lamentam atat dupa meciul asta, ce sa mai zica Panata aseara cu Atletico, ce sa mai zica Celtic sau Anderlecht, echipe mult mai mari decat Poli ce au fost umilite efectiv.
VA mai zic ceva…o sa aveti o mare surpriza in returul de la VFB si veti fi mandri de aceasta echipa care numai in urma cu 2 saptamani ne-a facut atat de fericiti si mandri, eliminand detinatoarea cupei UEFA.

tavi (5 comentarii)  •  20 august 2009, 9:40

Dle Buzarin recunosc ca, in general, va apreciez condeiul si prestatia tv; totusi aveti adeseori probleme cu incadrarea evenimentelor in timpul in care s-au petrecut : Steaua a jucat cu Roma in oct 84 ( PESTE 18 luni lua CCE) , Craiova a jucat cu Bayern in 81 – nu au nici o legatura cu anii 70; de asemenea , ultima calificare a Ungariei la CM a fost in 86 si nu in 78 asa cum ati afirmat la tv inainte de meciul Stelei la Budapesta ; e de notorietate acel 0-6 URSS , din Mexic ( se spune ca atunci a fost in gropat fotbalul maghiar) ; dar pina la MEXIC 86, Ungaria s-a calificat dureros pentru nationala noastra la CM Spania 82; am fost in aceeiasi grupa : 0-1 la Budapesta ( gol Fazekas , nr7 cred) si 0-0 la BUCURESTI; sunt preliminariile cu victoria asupra Angliei 2-1 ( M. RADUCANU +IORDANESCU), si cosmarul elvetian 1-2 la Bucuresti cu doua reusite de la 30 m pt elvetieni : Egli si Zappa; spun toate astea pt ca suntem de o seama si le-am trait atunci DL Buzarin; PS : prima femeie parasutist din lume, ce a si detinut multi ani recordul absolut la saritura cu parasuta , SMARANDA BRAESCU s-a nascut in vechiul judet Tecuci , nu la BARLAD.

claustrofobus (6 comentarii)  •  20 august 2009, 9:57

pt albu sibiu. cand te va chema violetul timisoara atunci sa vorbesti despre timisoara si despre poli. pana atunci te invitam odata la un meci la timisoara si sunt convins ca vei intelege ca timisoara in majoritatea ei este un oras si un public exceptional. sincer numai in insulele britanice la meciurile de rugby vezi o atitudine mai respectuoasa fata de echipa proprie indiferent de rezultat. timisoara este un public de rugby, dar nu o stie! 🙂

eu (1 comentarii)  •  20 august 2009, 10:04

@albu sibiu: felicitari, poate aud si altii, din presa „sportiva”, eu unul m-am saturat de „personaje”..

DI-NA-MO (7 comentarii)  •  20 august 2009, 10:44

Minerul Uniunea Sovietica nu are traditie, organizare si in primul rand antrenor, pe cand Stuttgart are de toate. Nu mai comparati Ucraina cu Germania, e total deplasat. De ce n-a ajuns marele excroc Lucescu in Germania? Pentru ca nu are nici caracter, nici valoare. A activat mereu unde au fost propte si bani, adica Ministerul de Interne si banii suspecti ai turcilor si ai ucrainenilor. Lasati Italia, am vazut ce a facut acolo.

Albu Sibiu (33 comentarii)  •  20 august 2009, 10:47

Domnilor timisoreni, atat de deranjati de includerea cazului Timisoara in post-ul meu anterior, cred ca sunteti prea sensibil la oricine vorbeste din afara altfel decat la superlativ despre dumneavoastra…
Nu am vorbit despre calitatea publicului si a spectacolului fotbalistic ci, haideti, deschideti si dumneavoastra ochii si priviti lucrurile pragmatic, sub aspect economic, sub aspectul numerelor. Cati bani a incasat clubul de pe urma meciului respectiv? Cati bani aduna de pe sponsorizari, drepturi TV si, mai ales, bilete si vanzari de promotionale? Aici e marketing-ul si aici e marea problema de la care incep toate pacatele fotbalului nostru. Banii din fotbalul nostru vin de undeva, „dintr-o galaxie foarte indepartata”, pot fi cu greu urmariti dar asa usor inmultiti! V-ati pus vreodata problema „cu ce bani se face echipa asta”? Daca nu, atunci marti seara ati avut cu siguranta ocazia s-o faceti macar prin contrastul cu adversarul, unul cu mai toate tainele la vedere. Atunci cand stadionul din Timisoara va gazdui cate 60-70.000 de oameni la meciuri (nu o data pe sezon ci de minimum 15 ori!), atunci cand spectatorii vor veni cu 2 ore inainte de meci, vor plati bilete de 2-3 ori mai scumpe, cand vor consuma in draci la barurile si snack-urile din incinta stadionului si vor fi mai poti echipati fie cu un fular, fie cu un tricou al echipei, atunci vom putea vorbi de rentabilizare economica. Deocamdata si voi ca de altfel toate cluburile din Romania traiesc doar din bani de buzunar. „Buzunarul patronului”. Curat feudalism!

nelu (1 comentarii)  •  20 august 2009, 11:08

craiova a jucat cu bayern munchen in prima primavara europeana a unei echipe romanesti adica in 1982 dupa ce a luat campionatul in 1981; cand l-a luat in 1980 a eliminat-o inter milano; mie mi se pare ca tine de anii ’80 meciul cu bayern, dar cine era bayern atunci? este suficient sa amintesti numai de rummenigge si breitner autorii golurilor de la craiova….

alen (77 comentarii)  •  20 august 2009, 11:48

la Timisoara au fost 23.444 spectatori nu 32.000-35.000.. De fapt pe un stadion de 32.000 de locuri cu randurile deloc plin cum sa fi intrat 35.000? V-ati gandit vreodata ca suntem acolo unde suntem si pt ca nu stim sa numaram spectatorii? Traim cu impresia ca avem mai multi spectatori decat sunt in realitate, valoare mai mare decat este si tot asa..

alen (77 comentarii)  •  20 august 2009, 11:53

Tot citesc ca suntem unde suntem ca n-avem bani..

Da management avem? Productie de jucatori tineri? Macar preocupare? Da, n-avem bani si avem management de tip Borcea, Muresan, Becali, Copos, Porumboiu.. Combinatie letala. Pentru noi!

Mentalitate oare avem? Din toti tinerii jucatori care au promis (f putini de altfel) cati dintre ei abordeaza cariera intr-un mod profesionist?

Sably (1 comentarii)  •  20 august 2009, 12:01

Da Buzarin/alin, da!…Citeste, reciteste pana te vei „incarca’ cu ceva din ce inseamna sa fii ziarist, citeste-l pe Ioan Chirila!…Dai semne ca…nu-l citesti de pomana!…Esti insa inca fooarte „departe” !…

Pacuiul lui Soare (16 comentarii)  •  20 august 2009, 13:51

albu sibiu,
esti cam pe dinafara; nu sint timisoarean nici fan Poli (de fapt am criticat pe cei din jurul echipei cu nasul pe sus dupa ultraperformanta cu Shahtior). Dar bati cimpii!
in primul rind nu stii ce inseamna feudalism; deocamdata te informez doar ca nu are de a face cu sponsorizari sau finantari din nici un buzunar si se refera la disolutia puterii centrale in favoarea unor potentati locali. Iar economia specifica feudalismului este economie naturala nu monetara.

Apoi felul in care pui tu problema este cam extravagant. ce sa faci cu un stadion de 70.000 locuri, daca nu se umplu nici 30.000? cum sa ceri mai mult pe bilete daca deja preturile sint mari? cum sa vinzi promotionale daca nu ai nume, daca nu ai cistigat trofee si nu te stie nimeni in europa? Si oricum, aceste surse de venit reprezinta doar o parte din reteta financiara a marilor cluburi; la asta se adauga drepturi tv, sponsori puternici si chair finantatori (Chelsea si Man City nu traiesc din bitele si fulare).
problema nu e la prostiile astea cu vindutul de tricouri si fulare ci la manageriatul resurselor umane ca sa zic asa; nu se investeste corect, nu se cresc jucatori, nu se aduc jucatori buni, se arunca bani pe fereastra, se dau afara antrenori si jucatori in functie de toanele de moment ale conducatorilor. Nu exista cunostinte de fotbal, antrenorii nostri sint depasiti pt ca au fost educati intr-o tara cu fotbal subdezvoltat. Nu vedeti ca mai toti antrenorii straini care vin in Est fac revolutie???

ptr di-na-mo (23 comentarii)  •  20 august 2009, 13:51

sa stii ca minerul ala de care vorbesti a batut VFB mult laudat chiar la stuttgart cu 2-0 in grupa UEFA din care mai facea parte, in afara de astea doua, si rapid care a pierdut la nemti cu 2-1 dar l-a batut junioru pe tacsu cu 1-0

Dan Motoran (2 comentarii)  •  20 august 2009, 14:39

Pentru @adidas: Era vorba de anii ’70 & ’80.In perioada aceea Steaua nu a jucat impotriva celor 2 echipe spaniole enumerate de tine.

aladdin (4 comentarii)  •  20 august 2009, 16:15

Serios, Buzărine. Habar n-ai să scrii… Lasă-te… Lasă-ne…

Poli Timisoara (2 comentarii)  •  20 august 2009, 16:25

alen cauta pe wikipedia si ai sa vezi ca Dan Paltinisanu are 33000 de locuri pe scaune..in trecut au fost 40000,cand erau bancile de lemn….din cauza aia am pus 32000-35000.Deci te asigur ca la meciurile mari se aduna 35 cu tot cu cei care intra fara bilet.

doru (1 comentarii)  •  20 august 2009, 16:45

dl buzarin referitor la golul lui cristea cu ceahlaul cand ati sugerat ca ar fi blat,deoarece a cam trecut usor de adversari!!!priviti golul lui hleb, fundasii timisoreni au facut blat???????????????va multumesc!!!!!aveti opinii gresite cateodata!!!

amne (16 comentarii)  •  20 august 2009, 16:49

@Pacuiul lui Soare
te contrazic, stimabile, Albu Sibiu are si el dreptatea lui. Ponderea, in bugetul unui club din vest, a banilor veniti din vanzari de bilete, tricouri/insemne ale clubului s.a.m.d. este uriasa in comparatie cu cea de la noi. Tu din ce ai impresia ca isi va amortiza Realul cele 94 de milioane platite pe Ronaldo? Iti spun eu ca, in timpul in care scriu aceasta postare, cel putin 1000 de japonezi dau cate 80 de euro pe un tricou alb cu nr. 9. La Man U sunt prezenti, in medie 75.000 de suporteri pe meci, fiecare platind undeva pe la 40-50 de euro, plus tricourile si fularele aferente, din care, te asigur, au mai mult decat un rand. La asta adauga banii cheltuiti in incinta stadionului si vei vedea ca au o reteta de 0.5 mil de euroi per meci. Rezulta un venit situat (cu tot cu meciurile europene) la vreo 25-30 de mil pe an. NUMAI din vanzarile de la meciurile de pe teren propriu! Si astia-s „marunti” fata de cat incaseaza, worldwide, din vanzari de articole cu insemnele clubului. Ti se pare putin?
La noi, nu stiu daca din vanzarile de bilete si tricouri se asigura mai mult de 10% din bugetul anual. Comparatia poate parea fortata dar nu e, de aceea m-am exprimat in procente, nu in sume efective. Din cate stiu, in EPL, procentul ajunge pana la 40% si, acolo, vorbim de bugete colosale, drepturile tv garantand si ultimei clasate venituri de 60 mil. lire sterline.
O zi buna.

unu (5 comentarii)  •  20 august 2009, 17:09

pt alen. nu frate traim cu impresia ca avem stadioane uriase. sincer nu stiu ce capacitate are timisoara(stadionu) dar i-ti spun ca pe ghencea n-o sa intre niciodata mai mult de 24 000 de oameni pt ca n-au unde !!! asta e capacitatea. si mereu ii auzi pe astia ca sunt 25000 ba chiar si 30 000 cate odata

unu (5 comentarii)  •  20 august 2009, 17:15

pt poli timisoara. prietene , canta la alta masa. esti pr.ost… informat. oricum wikipedia e facuta de oameni ca tine . este tocmai ce ziceam. tu nu stii cum arata 35.000 de oameni. avem impresia ca avem stadioane uriase. referitor la ce spune buzarin cu tricourile …pai niciodata nu o sa vindem atatea tricouri ca real pt ca suntem calici cum draqu sa coste un tricou al lui poli, steaua, dinamo etc la fel ca real.eu sunt stelist da sincer , cu banii astia prefer sa iau un tricou al barcelonei sau realului

unu (5 comentarii)  •  20 august 2009, 17:23

liviol…anderlecht, nu mai e mare echipa de vreo 23-24 de ani, cam de cand a batut-o steaua in 86, iar celtic e buna la ei acolo nu in neuropa

Vox (12 comentarii)  •  20 august 2009, 18:08

Ai vazut ce vine din urma la juniori ? Si la ziaristi e valabila … “diferenţa faţă de ţările cu fotbal avansat” ?

de la tm (3 comentarii)  •  20 august 2009, 18:42

cateva date:
tricouri pe afara de la 45-50e in sus. la poli e 90-100ron (n-as baga mana in foc ca se vand foarte multe per ansamblu..)
biletele pe afara de pe la 25euro in sus. la poli de la 10roni.

despre stadion…32000locuri (http://www.poli.tm.ro/site/abonamente.htm) si chiar cred fiindca pe scaune au fost meciuri cu 45000 (demult, e drept). acum, la UCL sigur nu puteau fi nici 32000 din cauza normelor, nici vorba de mai mult (bilete cu loc scris, porti cu contor…nu cred ca se riscau)
Pentru cei care n-au fost niciodata pe stadion la POLI…la T2 tot timpul randurile de jos sunt goale fiindca sunt reclame de pe nivelul 2 (de la tv) care sunt suprainaltate. deci, nu poti urmari meciul. la meciurile normale, lumea prefera sa stea sus in picioare sau pe trepte ca sa poata urmari. la acest meci nu cred ca a fost cazul (n-am vazut meciul..). insa randurile alea goale de jos (aaa…si mai e si tunelul) dau senzatia de gol si cand e foarte multa lume (adica 20-25mii spectatori). CERT E CA NIMENI DE LA CLUB PANA ACUM NU S-A GANDIT CA AR FI BINE SA SCHIMBE PUTIN LUCRURILE LA T2)

pe de alta parte, POLI s-ar putea sa aiba cele mai mari incasari din bilete la noi. stiu ca uneori anuntau peste 100k euro incasari (insa cazuri mai rare). deci, as pune cam 1milion euro pe an. din drepturi tv cam tot pe la 1 mil. se invarte..mai exista si participarea la buget a consiliului local (consistenta)

mai ramane o necunoscuta. care sunt bugetele reale la echipele noastre? fiindca eu nu cred declaratiile cu multe milioane. prietenii stiu de ce…

de la tm (3 comentarii)  •  20 august 2009, 18:45

consistent = partea primariei este de 2/2.5 mil euro. cel putin declarativ. pana acum, anul acesta, s-a dat 1mil euro (parca)

ion (2 comentarii)  •  20 august 2009, 19:30

timisoara nu avea cum sa faca mai mult in acest meci nu pentru ca nu ar fi putut, ci pentru ca atitudinea a fost sub cea de la meciul cu sahtior! iar nemtii, dupa cum bine se stie, nu te iarta daca le dai ocazia! si le-au dat doua ocazii ….100% procentaj nemtesc!! timisoara slab, atitudine fricoasa, prea respectuoasa pentru adversar, de parca jucau cu 11 frankenstaini nu cu 11 oameni tot cu 2 maini si 2 picioare!! din cauza asta, la masa bogatilor nu o sa ajungem decat din intamplare, precum urziceniul …care fie vorba…..nu cred ca va face vreun punct!! in rest, in europa league sa zicem ca mai facem ceva daca ne dam silinta; daca nu….stam acasa!

viola (2 comentarii)  •  20 august 2009, 23:00

Ai perfecta dreptate dar te contrazic putin in legatura cu incasarile lui Manchester U.Sezonul trecut Man U a avut incasari din vinzarile de bilete la meciurile din campionat si champions league de aproximativ 65 milioane euro.Apoi mai sint cele din cupa Angliei,Cupa ligii,amicale unde vin si scolo tot 75 000 de spectatori.Dar hai sa nu incercam sa facem vreo comparatie caci sint doua lumi diferite. Hai Poli.T!

viola-pt.amne (2 comentarii)  •  20 august 2009, 23:03

Scuze textul de mai jos era pt.amne

Bogdan (1 comentarii)  •  20 august 2009, 23:20

Dar voi ziaristii? Cand o sa ajungeti la nivelul celor din vest?
Becali, Borcea, toate scandalurile… sunteti si voi vinovati pentru toate acestea

Comentează