Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Budapesta, doar un punct de pe traseu

Mulţi români vor să meargă la returul cu Ujpesti. Să aibă grijă!

Ungurii au venit cîtă frunză şi vreo 500 de fire de iarbă la Bucureşti fiindcă pentru ei era vital. Ujpest nu mai fusese în cupele europene de cînd […]

luni, 20 iulie 2009, 5:28

Mulţi români vor să meargă la returul cu Ujpesti. Să aibă grijă!

Ungurii au venit cîtă frunză şi vreo 500 de fire de iarbă la Bucureşti fiindcă pentru ei era vital. Ujpest nu mai fusese în cupele europene de cînd îi bătuseră liechtensteinezii (e corect, oare?) de la Vaduz. Or juca ei în campionatul elveţian, dar tot liechtensteinezi rămîn. Maghiarii sperau să renască în Ghencea, dar şi renaşterea asta trebuie să vină în trepte, nu se poate aşa, deodată! Acesta a fost motivul pentru care au făcut apel la adrenalină, au ţipat prin gări şi au stat pe cîmp, în soare, în aşteptarea meciului. Românii nu i-au primit grozav, le-au mai scris şi un banner porcos rău, de vreo 40 de metri, pe care jandarmioi nu l-au confiscat pentru că nu l-au înţeles, la Editura Kriterion, cea a literaturii minorităţilor, era închis, aşa că n-a avut cine să traducă.

Acum, pe diverse canale, informatice sau canale pur şi simplu, ungurii promit răzbunare. Capetele rase ale „liliachiilor” de la Ujpest vor fi foarte vigilente şi probabil că vor provoca la scandal şi se vor irita la orice silabă rostită în limba română. Cu toate astea, vor merge destui români la Budapesta. Galeria organizată la Bucureşti, plus mulţi stelişti din Bihor, Arad, Satu Mare şi din toate judeţele vestice de unde, la capătul unui drum de cel mult trei ore cu maşina, zăreşti apele Dunării. Cei care se vor duce probabil ştiu ce riscă.

Întotdeauna, că a fost Steaua – Miercurea Ciuc la hochei sau România – Ungaria la fotbal, s-a depăşit limita competiţiei sportive. S-a revizuit Trianonul, s-a revendicat Ardealul, s-au aprins nişte paie care în multe localităţi din Ardeal, acolo unde trăiesc şi români, şi unguri, de obicei stau stinse.

Nu putem sfătui pe nimeni să nu meargă la Budapesta, dar cei care se vor duce trebuie să fie atenţi. La capete sparte, la maşini cu număr românesc lovite sau răsturnate, la tineri alergaţi pe străzi de hoarde rase în cap cu care inclusiv guvernul unei ţări europene civilizate şi curate ca Ungaria are mari probleme. Poate cei care vor să facă shopping în mall-urile din Pesta sau să vadă cetatea de la Buda şi catedrala Sf. Ştefan lasă aceste voluptăţi pentru mai tîrziu, cînd flacăra fotbalului se va stinge. De însoţit Steaua în străinătate vor mai avea cînd şi unde, pentru că Bergodi, Renzo şi „baieeţii”, aşa cum îi place lui Cristiano să pronunţe, accentuînd italieneşte „e”-ul, promit un traseu lung în Europa.

Comentarii (76)Adaugă comentariu

el_diez78 (7 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:05

aici in oradea nu am auzid de cand ma stiu un ungur vorbind despre autonomie ,vorbiti numai prostii ,iar de mers in ungaria ma duc fara frica la meciul stelei doar ca o sa fiu atent unde parchez masina,nu pentru ca mie frica de unguri,ce pentru ca mie frica ca vreo 2 3 cretini din suporterii lui ujpest si-ar exprima frustrarea asupra masini.exact acelasi lucru l-asi face si daca asi merge in romania la un meci cu o echipa adversa…asa ca nu va dati destept cum ca ce am putea pati in budapesta la meci….exact ca in giulesti sau stefan cel mare…asta sa stitii stelistilor…ca ziarist ar trebuii sa fiti mai realist…santeti formator de opinii,dar voi ziaristii va dati prea mare importanta deja..santeti niste complexati care nu au fost in stare sa faca sport ci doar sa vb despre sport

tijs (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:11

Foarte frumos articol!Cel mai frumos ce am citit pana acum pe internet despre aceasta rivalitate.Domnule ziarist,aveti mare dreptate,aici in Ardeal,chestiile cu cine a fost primul aici,trianon chiar sunt stinse.Aici nu avem probleme unii cu altii,traim in liniste si pace,doar miticii se oftica si provoaca scandal.Toti care spun despre maghiari ca sunt ultimii oameni de pe planeta sau cum le mai zic…ar trebui sa priveasca putin in jur…si sa vada cum sunt ei priviti in europa si in toata lumea.

Md_4Steaua (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:16

Nu sunt eu un mare adept al romanii corect scrise si vorbite, dar …

>>Ungurii au venit cîtă frunză şi vreo 500 de fire de iarbă la Bucureşti fiindcă pentru ei era vital.>>
Era vital ce?
>>juca ei >>
joaca ei, sau jucau ei – e mai corect, ce zici ?
>>renaşterea asta>>
Buna dziua, ma chiama Tolea.
>>pe care jandarmioi>>
ziaristioi, ziaristivaci
>>Acum, pe diverse canale, informatice sau canale pur şi simplu >>
ăăăă…
>>Cei care se vor duce probabil ştiu ce riscă.>>
si virgula, unde-i virgula?
>>la maşini cu număr românesc>>
de inmatriculare românesc, ai vrut sa spui -)
>>hoarde rase în cap >>
in cap, in gura… sau rase pe cap ?

Sibelius (17 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:30

Corect spus domnule Buzarin: „S-a revizuit Trianonul, s-a revendicat Ardealul, s-au aprins nişte paie care în multe localităţi din Ardeal, acolo unde trăiesc şi români, şi unguri, de obicei stau stinse.” De regula paiele astea se aprind in zone unde exista doar una din nationalitati.
Imi amintesc de un coleg de facultate care mergand la rude pe langa Craiova a fost intrebat: „cum e cu ungurii la voi in tg. mures?” iar el a raspuns glumet: „ziua mai e cum mai e, dar seara ne luam batele de baseball si ne batem in spatele blocului”. Din pacate a fost luat in serios.

CJ (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:35

Liechtensteinieni suna mai romanesc asa. Mergem cu caruta la Budapesta. Ei au venit „cata iarba”, noi ne ducem la coasa 😀

d.tru (5 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:36

buza, ai uitat ce-au facut „romanii” din timisoara cu „ungurii” din cluj in orasul lui brancusi? ce diferenta ar fi? ca nu vad!

0707 (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:36

el_diez78 – ai totala dreptate, la Lugoj e la fel, multi unguri dar nici o prob cu ei, iar in Ungaria mergi mereu cu drag

behehe (3 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:37

subscriu la cele spuse de el_diez78

Clujeanul din Atlanta (66 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:52

Jucatorii romani ai Cfr-ului au fost batuti de suporterii romani ai universitatii acum cativa ani in fata hotelului Sport. Asa ca articolul nu isi are rostul.Poti fi batut la tine in oras daca dai peste huligani. Conducerea dinamovista a trebuit sa plece de pe stadioanele romanesti cu tabul nu odata.Atunci ce se revendica???Ziaristii au meritul lor in aceste conflicte.Tot vorbim sa nu mai lasam huliganii pe stadioane da tot cu vorba ramanem. Atat in Budapesta(unde mergem mai cu drag decat in Bucuresti)cat si in Romania…

un stelist plictisit (2 comentarii)  •  20 iulie 2009, 18:58

el_diez78, subscriu! probabil ca ai mai multe sanse sa-ti gasesti masina mototolita daca te duci cu ea la un meci rapid-steaua pe giulesti sau dinamo-steaua in groapa, imbracat in rosu-albastru, decat daca te duci la budapesta.
articol cel putin la fel de aiurea ca si ala al ziaristilor maghiari care voiau sa „deschida briceagul” ca urmare a unui banner scris de niste pusti care n-au depasit inca majoratul.
pana una-alta, hai ai nostri!

Radu (5 comentarii)  •  20 iulie 2009, 19:02

1.E musai sa mergem, vere, e chestie de orgoliu.
2.Eu fac un apel catre stelistii din zona Ardealului ce vor sa mearga la meci: Stati acasa! Vor fi probleme, noi, cei din Bucuresti, vom sti ce trebuie facut, voi o s-o luati pe carca.
3.Buzarine, scandalul asta a fost, in mare parte, provocat de voi. I-ati facut pe aia de la Ujpest in toate felurile, normal ca s-a ajuns la asta.

Catalunya (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 19:11

prea frumos si prea adevarat ai scris …s-ar putea ca la multi sa nu-i fie pe plac!l..isi pierd obiectul munci acea de a fii NATIONALIST feroce ! EXTREMIST cu vechime in campul muncii)) ,,.si falsi PATRIOTII..fara care nu am mai avea tara !! cea ce am scris este valabil pt toti aceia care nu pot s-au nu vreau sa inteleaga ca suntem in anul 2009 si ambele tarii sunt membri U.E si NATO ! Deci draga Ioan si Pista vreau sa stiti ca in afara de voi mai sunt oameni de AMBELE PARTI CARE GANDESC ALTFEL ! NU SUNT SOVINI,EXTREMISTI,nu au o gandire retrograda,nu vor sa schimbe istoria nici sa mearga in alta tara(nici macar la capsuni ),si ei nu sunt mai prosti,mai inculti s-au mai putini patrioti decat voi,..ei sunt simpli OAMENI , care poate au un nivel de cultura mai mare dar nu sunt asa de galagiosi ca voi !
sa avem un viitor mai bun intr-o Europa care este si va fii a noastra a tuturor !

Bidu (2 comentarii)  •  20 iulie 2009, 19:11

Traim intr-o tara pe vechiul continent si la fel fac si vecinii nostrii vestici.Chiar daca exista o rivalitate romano-ungara la nivel de competitii sportive si in general la toate nivelurile cred totusi,ca avem norocul(sau ghinionul dupa unii) de a trai in secolul 21 si odata cu asta un avans socio-cultural fata de stramosii nostri Iancu si Kossuth.Acestea fiind spuse,a stimula fanii stelisti in a se gandi de doua ori inainte de a alege sa mearga la Budapesta este o clara dovada de xenofobie indirecta in cazul de fata(pe principiul:cu siguranta daca voi n-o sa faceti nimic o sa va faca ei voua).Sunt de acord cu diez ar trebui considerat un meci ca oricare altul,cu mentiunea ca intre tarile noastre este o rivalitate zonala.Asa trebuie sa gandim daca vrem sa ajungem istoria din urma si sa trecem peste toate disensiunile romano-maghiare.

olivu (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 19:22

punctul… terminus!

explorish (31 comentarii)  •  20 iulie 2009, 19:23

…si uite asa se formeaza si propaga prejudecati, din eprubeta. d-le buzarin, mai iesiti din bucuresti.

Bidu (2 comentarii)  •  20 iulie 2009, 19:31

Si inca o problema mai am…De ce trebuie sa umple gsp-ul 8 pagini din 16 pe zi cu stiri despre Steaua,din care 6 pagini au continutul in cel mai bun caz neinteresant.Oare nu exista o deontologie a jurnalismului care trebuie aplicata si in cazul jurnalismului sportiv?Inteleg ca nu trebuie sa fii un geniu ca sa scrii intr-un ziar de sport dar totusi articole scrise de Radu Naum,Adrian Georgescu si partial Cristi Geambasu arata ca se poate si mult mai bine.Nu am vazut un ziar de sport in Romania care sa fie redactat mai de doamne ajuta.Pacat

Nea Anderthal (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 19:42

..sa-mi spuna mie urmasii iobagilor daca li se pare normal ce se intimpla in Harcov unde secuii isi bat joc de ardeleni la ei acasa?Refuzul de invata limba oficiala a tarii(cer ca romanii sa invete boszgoreste),refuzul unor oficiali „iUDeMeReu” de arbora tricolorul romanesc pe cladirile publice,asimilarea romanilor in propria tara..etc
ps:dehh, mentalitatea de ardelean:a gindi incet si prost confirma si de data asta!De „politica pasilor marunti” ati auzit husenilor?Cititi ce au spus doi mari ardeleni ( Rebreanu si Mota) despre ardelenii lor…
HAI STEAUA !!!!

Tudi (3 comentarii)  •  20 iulie 2009, 20:06

Stau in Cluj si nu am avut vreodata probleme cu vreun ungur, nu mi-a cerut nimeni sa-i dau Ardealul. Ca vin 500 de descreierati si fac cereri care nu au cum sa se transforme in realitate in cadrul politic actual in Europa, e complet altceva. Si noi avem nazistii nostri. Ne suparam cand ne baga lumea in oala cu violatorii din Italia, asa ca sa nu facem si noi aceeasi greseala cu ungurii. Nu toti sunt rasi in cap si vor sa ne ia ardealul de sub picioare.

alex (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 20:40

de ce tace toata presa in legatura cu acel banner care nu are nici o legatura cu fotbalul????eu ceva mai jignitor la un meci nu am mai vazut….

marian (41 comentarii)  •  20 iulie 2009, 20:54

PT. BIDU: DE CE SA „UMPLE” GSP 50% DIN ZIAR CU STEAUA ? UITE DE CE: APROAPE 50% DIN CEI CARE AU VOTAT PE SITE „VAD” STEAUA CAMPIOANA IN SEZONUL 2009/2010. FIFTY/FIFTY: NOI JUMATATE DIN ZIAR, VOI, CEILALTI LA UN LOC, CEALALTA JUMATATE. ASA E SI IN TRIBUNE, PESTE TOT IN TARA ASTA: STEAUA ! SE COMPARA CINEVA CU NOI ? PRIETENI, FITI ATENTI CU DEPLASAREA ASTA LA BUDAPESTA. ORASUL ESTE SUPERB, TARA ESTE CIVILIZATA (SE VEDE CU OCHIUL LIBER DE CUM TRECI GRANITA), DAR LASATI-O MAI MOALE CU ENTUZIASMUL DE A FACE ACEASTA VIZITA acum. ESTE FIERBERE SOCIALA MARE (SI IN) UNGARIA … AU NEVOIE DISPERATA DE SCANDAL OAMENII DE ACOLO, S-A VAZUT SI LA BALVANYOS. ECHIPA NOASTRA SE VA DESCURCA CHIAR SI FARA SUPORTERI SI VA INVINGE SPORTIV LA BUDAPESTA.

violet panther (6 comentarii)  •  20 iulie 2009, 21:36

Cu tot respectul Dl. Buzarin, nu ma pot abtine sa nu remarc faptul ca ati facut un comentariu la tv asta seara legat de rezultatul partidei POLI TIMISOARA-1.F.C.Koln rautacios si in totala necunostinta de cauza . Ca sa va dati cu parerea era suficient sa vedeti formatiile care au evoluat ( va lua 5 sec. sa arucati pe laptop o privire )si ati fi realizat ca POLI a jucat cu rezervele . Sau vi se pare putin ca echipa a doua a lui POLI sa piarda cu numai 2-0 la o echipa din Bundesliga ? Stima

Unguru bulan (66 comentarii)  •  20 iulie 2009, 21:39

Asta e ziarul de sport din Ungaria. In nici un articol nu apare nimik de Steaua sau de meci sau despre romani in general…La noi in schimb apare o stire despre steaua si cand face Jiji un partz…
http://www.nemzetisport.hu/

Budapesta, ultimul punct de pe traseu (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 21:44

De data aceasta, ungurii au dreptate. Locuiesc in Ardeal si nu am nimic cu maghiarii, nici ei cu mine…(articol partinitor si cinic la adresa ungurilor)

Szabo Antal Lorand (2 comentarii)  •  20 iulie 2009, 21:51

Dupa fanii lui Ferencvaros „violetii” sunt cei mai VIOLENTI din Ungaria ! Suporterii Stelei se pot deplasa in Ungaria , dar sa nu faca pe „MARII PATRIOTI ” pentru ca vor avea probleme ! Comportamentul fanilor de la Ujpest a fost unul INCALIFICABIL , dar si acel banner afisat de stelisti a fost O INSULTA GROSOLANA la adresa DEMNITATII MAGHIARILOR ! Eu sunt un etnic maghiar din Reghin , si ma inteleg EXCELENT cu romanii , care imi ACORDA RESPECT , iar eu la randul meu ii STIMEZ la fel de mult ! Asta se intampla in multe localitati din Ardeal unde romanii si maghiarii convietuiesc in BUNA VECINATATE ! NU MAI INCITATI ROMANII CONTRA MAGHIARILOR SI VICEVERSA ! UJPEST – STEAUA ESTE UN MECI DE FOTBAL , NU UN RAZBOI ! SUNT FOARTE MULTI MAGHIARI IN ROMANIA CARE TIN TRUP SI SUFLET CU STEAUA , IAR EU MA NUMAR PRINTRE EI ! FORZZA STEAUA ! HAJRA STEAUA.

Cossy90 (2 comentarii)  •  20 iulie 2009, 22:17

Nu cred ca mass-media din Romania a incitat romanii impotriva maghiarilor .. Incerc sa fiu cat mai obiectiv , nu romanii au inceput aceasta ‘disputa’ legata de meciul Steaua – Ujpest (ma refer strict la meci , nu la alte dispute etnice , istorico-geografice , religioase intre cele 2 popoare) .. Am fost joi in Gara de Nord si am vazut hoardele de suporteri ai lui Ujpest scuipand copii si urland ‘Tiganii ! Tiganii !’ si amenintand cu scalparea pe suporterii stelisti care vor face deplasarea la Budapesta .. Fiind suporterii unei echipe modeste care era clar ca se deplaseaza pe un stadion unde nici in 100 de ani nu ar fi putut marca vreun gol , ar fi trebuit sa fie mai moderati .. Sa se bucure in alt mod de faptul ca echipa lor intalnea Steaua ..

Zoltanul (2 comentarii)  •  20 iulie 2009, 22:30

Asta pentru toti cei care nu au avut ocazia sa auda ca sa poata intelege! De o buna bucata de vreme ascult stirile atat din Romania cat si din Ungaria si vreau sa va spun ca daca as intelege o iota de rusa as auzi probabil exact aceleasi lucruri spuse aproape la fel: probleme sociale, lipsa fondurilor pentru sport, pentru sanatate sau pensii, grozavii cu violuri sau, si mai grav, crime. Hotii si delapidari. Puteti sa credeti ca si ungurii cred ca au platit cea mai scumpa factura pentru km de autostrada construit?! Saptamanal este sparta o banca sau casa de schimb? Sau ca niste hoti au reusit sa scoata un ATM cu tractorul? Ca si ei au aceeasi problema in a rezolva unele conflicte provocate de rromi? Si multe altele … Eu am vazut la pas si Budapesta si Bucurestiul, si ziua si noaptea, de cel putin 10 ori pe fiecare. Si tot timpul am vazut lucrurile in schimbare spre bine, niciodata spre rau. Daca oamenii stiu sa dea suflet unor lucruri fara viata, atunci ce-i impiedica sa aiba o relatie normala cu vecinii? 500 de violeti si 500 de ros-albastri plus vreo 5000 de inconstienti ascunsi pe sub tasturi? Ma indoiesc!! Eu nu pricep cu capul toate mizeriile care le aud de vreo 2 saptamani si nu inteleg de unde atata timp si energie pentru toate „frustrairile” din comments si uneori chiar de la ziaristi. O fi oare o ocazie buna sa nu aflam ca banii lui Ridzi au ajuns in campania Ebei? Eu lucrez 12 ore/zi pentru 1000 de euro pe luna. Eba a lucrat la Eon GAZ pentru 2000 de euro jumatate de norma!! Sincer ma umfla rasul. O seara buna la toti! Si la tonti!

Speedy (20 comentarii)  •  20 iulie 2009, 22:32

szabo, budapesta> nevasta-mea e clujeanca. romanca, dar avem si prieteni etnici maghiari. cred ca ar rade daca cineva m-ar acuza pe mine de rasism. totusi: daca (am zis DACA) e adevarat ca a aparut in presa maghiara faza cu „briceagul patriotului”, avem de-a face cu o instigare fara precedent. nu inteleg de ce un patriot ar trebui sa poarte un briceag in buzunar, unu la mana.. si doi la mana, eu nu ma pot simti jignit daca sunt numit tigan, prost, cretin sau c…t. stiu ca nu sunt si punct. este o vorba veche prin tara bascilor. „eu nu ma simt jignit daca imi spui ca mama e c.r.a, caci stiu ca nu e asa. tu de ce te simti jignit? ai dubii in privinta ei?”
cam atata am avut de spus

dinamovist buc (37 comentarii)  •  20 iulie 2009, 22:32

Si eu am un prieten de origine maghiara aici in Bucuresti care este fan al Stelei desi tine mult si la Ungaria !!!! Cred ca ar fi cazul sa se evite deplasarea la Budapesta a romanilor pentru ca nu este cazul !!! Steaua are cele mai mari sanse oricum. Se stie ca politia maghiara se face ca nu vede astfel de incidente !!! Sa lasam sportul sa fie sport si fotbalul, fotbal .

dinamovist buc (37 comentarii)  •  20 iulie 2009, 22:38

ptr-Zoltan : Daca si romanii si maghiarii ar judeca ca tine am fi cu 20 de ani inainte !!! Ai spus bine ce ai spus . Ne confruntam cu alte probleme mult mai grave !! In plus ambele tari se confrunta cu o recesiune economica !!! Sa ne unim cu totii sa trecem peste aceste probleme !! Hai Romania !! Hajra Hungary !!!!

Laca-FC (1 comentarii)  •  20 iulie 2009, 22:41

Mai bine stati acasa stelistilor va uitati la tv ori cum naveti sanse stiti nu ca bataia doare

behehe (3 comentarii)  •  20 iulie 2009, 23:17

„a se deschide briceagul in buzunar” este o figura de stil, nu s-au referit la briceag in sine ci ca la un asemenea banner „itzi fierbe sangele”, „vezi negru in fata ochilor”, etc… deci nu mai dati in sus si in jos cu ungurii care toti au briceag si ca au instigat la violenta, sau intelegem numai ce vrem???

ste (3 comentarii)  •  21 iulie 2009, 0:28

AM SI EU O INTREBARE PENTRU CEL CE A SCRIS ACEST ARTICOL SI CEI CE AU SCRIS COMENTARIILE.OARE DACA UNGURI CARE AU VENIT SA SUPORTE UJPEST AU FOST MEGARI SI AU INTRECUT MASURA ATUNCI TREBUIE SA FIM SI NOI?SI MA REFER LA CEI DIN PRESA CARE AR TREBUI SA LINISTESCA SPIRITELE.OARE CE PUTEAU SA FACA PE GHENCEA? SA RUPA CATEVA SCAUNE SI SA SE FACA DE RAS ATAT PUTEA SA FACA.DAR GALERIA STELISTA A VRUT SA RATA K SANT MAI BADARANI DECAT UNGURI SI AU INPINS INSULTELE.CINE CREZI K PROFITA DUPA URMELE ACESTOR FAPTE?ZIARUL GS SI NISTE PROSTI K BECALI SI VLADIM.SI FEDERATIA RAMANA CE A FACUT?SI SUPORTERI STELEI CE A FACUT?NIMICA ,IA APARAREA ACESTOR GULIGANI SI IN LOC SA VB DOAR DESPRE HULIGANI DIN UNGARIA ACUM VB DESPRE HULIGANI DIN UNGARIA SI ROMANNIA.AR TREBUI SA LE FIE RUSINE SI LA UNGURI SI LA ROMANI PENTRU CE SA INTAMPLAT SI DACA UEFA AR VREA SA FACA DREPTATE AR EXCULDE AMANDOUA ECHIPE DIN LIGA EUROPEANA POATE ASA SE VOR INVATA SA NU MAI OFENSEZE

Cristi (2 comentarii)  •  21 iulie 2009, 0:34

Alin, poate stii mai bine decat noi ca rivalitatea de orice fel este amplificata in media… romano-maghiara, stelista-dinamovista, si poate cel mai bine o stii pe aia olteano-securista…
nu cred ca ai uitat momentul cand ai oprit in Craiova acum 4 ani, ai intrebat unde e sediul clubului si doar pentru ca erai de la gsp ai fost tratat cu dispret, sa ii zicem asa (gsp fiind intr-o perioada cand credea ca doar stirile rele despre Stiinta se vand)… nu cred ca e bine sa generalizam. Au prostii lor cum avem noi prostii nostri.
Nu cred ca un mesaj „obscen” cum spui tu, foarte slab cum as spune eu, face cinste unei galerii a stelei… daca vroiau bancuri, si le spuneau intre ei.
Cum spuneam, o rivalitate amplificata de prosti si de cei ce nu inteleg ce vrea sa insemne „comunitate” europeana. In Harghita, in Oradea, in orice judet romanesc unde extremismul e impins la maxim, ungurii si romanii cu putin creier se inteleg… exceptie fac prostii satului, eventual si seful de post (asta ca sa fiu rau).
Hai sa nu ne mai formam idei dupa ce zice mustata, postasu, elias, corsicanu… detasare si omenie.
Si, vorba aia, muie steaua(nu, daca sunt roman, nu trebuie sa tin cu steaua!)

europa (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 0:51

„Nu putem sfătui pe nimeni să nu meargă la Budapesta, dar cei care se vor duce trebuie să fie atenţi. La capete sparte, la maşini cu număr românesc lovite sau răsturnate, la tineri alergaţi pe străzi de hoarde rase” Stau in Budapesta de 20 de ani,in ultima vreme vad zilnic masini multe cu nr.de Romania,nici una rasturnata,multi romani care lucreaza aici si fara capete sparte.Problema e cu voi ziaristilor care instrigati la violenta.

dinamovist buc (37 comentarii)  •  21 iulie 2009, 1:15

Stiu ca nu despre asta e vorba in articol dar as vrea sa mentionez un lucru legat de Transilvania. Unii extremisti maghiari sustin ca Romania a confiscat Transilvania !!! Gresit. Gresit. Gresit !!!! De 3 ori gresit !!! Elitele maghiare de la Budapesta nu au fost in stare sa tina pasul cu istoria !! Nu au facut fata la evenimente. In plus au urit tot ce era romanesc si deci si pe romanii ardeleni !! De acolo li se „trage” !!! Maghiarul de rind a fost „tradat” de incapacitatea si intoleranta elitelor de la Budapesta fata de romanism !!!!! Acuma e prea tirziu, „Pa si Pusi” !!!! TRANSILVANIA E ROMANIA SI VICEVERSA !!!

Gregory (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 5:36

Marea majoritate a comment-urilor sunt cu 2 clase peste articolul scris de dl. Buzarin. Cei cu mintea limpede au observat foarte bine ca aceasta ura inter-etnica este intretinuta de catre presa din ambele tari. Dar as mai adauga faptul ca de fapt aceasta ura inter-etnica este falsa, ea nici macar nu exista. Romani si maghiari convietuiesc in ambele tari si nu-si dau in cap. Nici macar pt un meci de fotbal Ujpest-Steaua. Daca o mie de romani urasc ungurii si viceversa asta nu inseamna ca popoarele se urasc. Va rog sa mergeti in Ungaria cand doriti si veti vedea cum se comporta cu vizitatorii. Din pacate, cu mult peste nivelul comportamentului conationalilor nostri. Vreau sa le multumesc pentru commenturile de mai jos urmatorilor: Tudi, alex, Szabo Antal Lorand, „Budapesta, ultimul punct de pe traseu”, Zoltanul, Speedy, dinamovist buc, Cristi si Europa. Acestia sunt reprezentantii de seama ai unui popor si cu acestia ar trebui sa construim ceva impreuna. Ai dreptate dinamovistule. Daca marea majoritate ar gandi asa, am fi departe.
Numai bine tuturor, mi-a facut placere sa va citesc.

Tzacky (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 5:47

Badarani, nebadarani stiu ca banerul stelei nu a fost la locul lui……Dar mai stiu ca nu e frumos de la o tara europeana cu populatie civilizata sa vina in Romania si sa arunce cu sticle in oameni. Nu m-i se pare corect sa vada doar acel baner….De ce nu iau in calcul si ce au facut fanii maghiari pe unde au trecut???…..
Am vazut ca cineva a scris ca: ¨“a se deschide briceagul in buzunar” este o figura de stil, nu s-au referit la briceag in sine ci ca la un asemenea banner “itzi fierbe sangele”, “vezi negru in fata ochilor”, etc… deci nu mai dati in sus si in jos cu ungurii care toti au briceag si ca au instigat la violenta¨— si chiar daca ar fi asa numai o figura de stil ,nu poate da asa ceva mass-media……..poate ca nu toti inteleg mesajul asta, poate ca nu toti inteleg figurile astea de stil…..si e de ajuns ca unul sa nu inteleaga mesajul si se mai intampla o catastrofa ca acea a lui MARIAN COZMA …Dumnezeu sa-l odihneasca !!!…..
Ca incheiere s-a facut prea mult tam-tam doar pe un simplu meci de fotbal…..si in asta cu totii gresim.Si tot ***** asta a trecut de la un meci de fotbal la o adevarata disputa istorica…..

Adaleno (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 5:48

Felicitari celor care au scris comentarii la acest articol.
Parca am pierdut speranta de a citi si altceva decat eternele injuraturi.De obicei comentariile „ma ajuta” doar sa-mi treca dorul de Romania…
Pacat ca exemple ca acesta sunt atat de rare

florin.b (5 comentarii)  •  21 iulie 2009, 8:47

Nu au trecut decit vreo 5 luni decind a fost omorit Marian Cosma si doua tari l-au plins, Romania si Ungaria! Lacrimile erau la fel de sarate ,durerea si indignarea la fel de mari,o crima abjecta a unit doua popoare dezbinate de istorie si de politiceni.Tricolorul a fost aplaudat la Veszprem si eu ,roman sadea ,am tinut cu o echipa maghiara in Liga Campionilor, nu am sa uit NICIODATA acea imagine teribila cu fostii colegi ai lui Cosma ,unguri ,sirbi,croati,etc,imbrtisati plingind ca niste copiii dupa colegul lor .Sportul ne-a unit atunci,acum ne dezbina! Hai sa lasam deoparte toate prostiile astea nationaliste ieftine ,Steaua e mult mai buna decit Ujpest s-a vazut asta pe teren si cu siguranta ne vom califica insa noi ,suporterii stelisti,trebuie sa dovedim ca suntem civilizati asa cum ,cu siguranta sunt si multi dintre suporterii lui Ujpest.Niste betivi care scandeaza despre Trianon sau scuipa lumea prin gari ,nu reprezinta o tara ,o echipa,asa cum cersetorii sau hoti din Italia ,Franta,nu reprezinta Romania.Sper ca joi .inainte,in timpul si dupa meciul cu Ujpest sa ne amintim de Cosma si de lacrimile romano-maghiare de atunci.

ora exacta (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 9:18

Nea buzarine..condamna online suporterii stelisti pt acel banner…si apoi spune DIRECT, fara ocolisuri, ca ar fi bine ca suporeterii sa stea acasa, si sa se pregateasca pt motherwell…daca ungurii care au venit au scandat obscenitati, si au facut gesturi care provoaca sila pt romani, asta inseamna ca noi sa facem la fel? lasati ura la o parte. au venit cu banner cu ungaria mare..au scandat mizerii…cu alea au ramas. s-au dus acasa si va asteapta. fiti destepti, stati acasa, nu mai dati ton la alte discutii. Sau poate , ne-am saturat sa tot fim facuti ****** de acesti unguri?? e timpul sa reactionam? dar cum? ca ei? deja am facut-o, romanian way…

Adam (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 9:26

destul de bun articlul
Eu sincer nu ii inteleg pe romansii astia mai ales din bucuresti….de parca de aia nu le mere lor bine si nu au bani ca la maghiarii din ardeal le place limba lor materna vorbita de stramosi si doresc sa isi pastreze cultura….important e sa fi om…in rest poti vorbi ce limba vrei…pe vremea bunicilor mei toata lumea stia 3 limbi:saseste,romaneste si ungureste…din politete toata lumea raspundea in limba materna al aceluia cui i se adresa….unde sunt vremurile alea..s-au dus odata cu venirea armatei rosii si a comunismului…

Radu (11 comentarii)  •  21 iulie 2009, 9:28

Atitudinea asta ce se doreste „inteleapta” si „impaciatorista” e falsa, ipocrita.

Ce conteaza ca un roman sau un ungur din Ardeal se intelege bine cu vecinul sau din cealalta etnie? Ce-ati vrea? Sa-si dea cu furca cand ies in strada? Adevarul este ca intre noi si unguri vor exista astfel de sentimente de ura inca, cel putin, doua generatii. Ungurii nu au cum sa renunte sentimental la Ardeal asa cum nici noi nu vom recunoaste vreodata drepturile lor istorice. Legitime!
Daca aceasta intalnire fotbalistica a fost transformata intr-una etnica a fost numai din vina presei noastre. Care a demonstarat, a cata oara!, ca este incompetenta si facuta dupa ureche, ca e iresponsabila.

Suporterii stelisti s-au raliat imediat la aceasta stare de lucruri. Ungurii nu s-ar fi comportat asa daca ar fi intalnit o alta echipa romaneasca, ar fi fost mai temperati. Dar Steaua e Steaua, in ochii oricarui strain Steaua reprezinta Romania fotbalistica. De aceea suporterii stelisti trebuia sa raspunda injuriilor. Au facut-o. Trebuie neaparat sa ne calificam, nu conteaza scorul, pentru a ne pastra ascendentul fata de ei, asa cum il pastram fata de toti vecinii nostri, fie ca-s bulgari, turci, ucrainieni… E important acest lucru, toti astia trebuie sa stie ca daca pica cu Steaua pierd.

xaba (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 9:34

Presa din Romania, in loc sa aplaneze conflictele care nu au nicio legatura cu sportul, prefera sa arunce gaz pe foc. Ziaristii romani ar trebui sa explice ca expresia „ti se deschide briceagul in buzunar” este doar o figura de stil, si s-a referit strict la bannerul jignitor afisat de galeria Stelei. In schimb, presa romana afirma ca mass-media din ungaria instiga la violenta – lucru total neadevarat. Oricum, acest caz nu este primul: „zingaro romeno” nu s-a referit la etnia lui Mircea Lucescu, dar presa din romania nu a luat la cunostinta acest lucru nici dupa explicatiile date chiar de Mircea Lucescu, si a intretinut scandalul zile intregi. Cu aceasta atitudine ziaristii nostri nu fac altceva, decat sa-i provoace pe acei *****, care in viata lor nu au calatorit peste granita sa vada cum traiesc, si cum gandesc oamenii din alte tari (cel putin majoritatea care ii defineste).

MAKO (15 comentarii)  •  21 iulie 2009, 10:34

IDEAL AR FI SA NU MEARGA NIMENI IN UNGARIA.SI EU SIMT CA VA FI BATAIE IN CIUDA FAPTULUI CA SE CAM SI INSTIGA LA ASTA.DAR…COZMA,TRANSILVANIA,UNGUROAICE PE BANERE…SUNT MULTE STRANSE SI NU CRED CA UNGUREII VOR FI CALMI.MAI ALES CA II SI SCOATEM DIN EUROPA.

PS:MI-A PLACUT CUM AI INCHEIAT ACEST ARTICOL DL.ALIN…OPTIMIST,STEAUA PROMITE UN TRASEU LUNG IN EUROPA.ASA A FOST MEREU ADAUG EU SI VA FI DE-A PURURI…

Speedy (20 comentarii)  •  21 iulie 2009, 11:17

behehe> multumesc pt. precizare :). EU stiu sa citesc si sa inteleg o figura de stil. dar un istvan (ras in cap sau nu), cu mintea incetosata de bautura si cu mult curaj inaripat de bautura si sentimente nationaliste (sau un ion in aceleasi conditii) s-ar putea sa nu o inteleaga. Poate el chiar are un briceag la el si considera ca e patriotic sa „se deschida in buzunar”. Raman la parerea mea: presa maghiara a recurs la instigare. Ca si presa romana, dealtfel (e totusi o diferenta…oricat ar fi instigat presa romana, cum necum meciul de aici a trecut; fara incidente majore). Daca dintre zecile de mii de maghiari care au citit acele randuri numai 0.1% le-au luat in serios, asta deja inseamna cateva zeci/sute de oameni. si de bricege; daca adaugi si spiritele infierbantate din galeria stelista (probabil mult mai putini numeric – nu din ratiuni de civilizatie, ci pt. ca meciul se joaca „acolo”), capeti deja ingredientele si premizele unei drame pe langa care uciderea lui Marian Cozma pare un incident minor, de crasma.

@Xaba (11 comentarii)  •  21 iulie 2009, 11:27

Draga Csaba, nu te mai opari atat de acest comentariu. Presa din Romania nu a incitat cu nimic ( doar a relatat ceea ce s-a intamplat) , iar articolul lu Buzarin nici atat. Si nu ne mai explica ce-au vrut sa spuna prin „zingaro romeno” – „conationalii” tai „de etni” ca am inteles cu totii. Tu poate esti un om pasnic si ok. Insa din cate stiu si voua maghiarilor nascuti in Romania, va numesc la fel, extremistii din tara „vecina si prietena”. Asta nu scuza atiudinea galeriei Stelei. Insa asta este o dovada ca ****** se nasc pretutindeni !!!

Flory-UK (2 comentarii)  •  21 iulie 2009, 11:54

intotdeauna cand e vorba de Ungaria si Romania ,spiritele se infierbanta….fratilor e doar un meci de fotbal,iar sportul ar trebui sa uneasca nu sa dezbine .cine a gresit ?si romanii si ungurii.romanii prin acel banner,iar ungurii prin toate actiunile lor de cand au intrat pe teritoriul romanesc :strigate ,scuipaturi,jigniri si gesturi obscene.nu poti sa fi insensibil la toate astea .si pe mine m-a deranjat sa vad atitudinea sfidatoare a ungurilor ,dar am pus astea pe seama alcoolului si a faptului ca sunt fanatici(avem si noi destui)….500 de persoane nu inseamna majoritatea …..cunosc maghiari carora le-a fost jena de ce s-a intamplat in gari ….dar si revoltati de bannerul romanesc …..ei….asta e viata ,cu bune ,cu rele…..

Colea (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 12:11

Eu in locul stelistilor as fii foarte atent in timpul deplasarii la Budapesta si asta din doua motive. Unul ar fii acela ca cei de la Ujpest cu siguranta se pregatesc de o interventie cat mai dura fiind frustrati atat de mesajul din Ghencea, cat si de faptul ca fiind multa politie si jandarmerie pe tot parcursul sederii in Romania, n-au putut sa se „exprime” asa cum au vrut. Pe de alta parte politia maghiara e mult mai permisiva decat cea romana, iar interventia ei se va reduce la posibilele incidente din interiorul stadionului si atat. In preajma stadionului, pe drumul spre Budapesta dar si in oras prezenta politistilor unguri o sa fie minima, asa ca sunt o gramada de oportunitati pentru hool-sii lui Ujpest sa organizeze ambuscade. Asa ca mare grija. Eu in locul stelistilor as sta cat mai grupat, in numar cat mai mare, nu m-as desprinde de grup, decat pentru necesitatile fiziologice, as intra pe stadion si as canta, iar apoi cat mai repede catre autocare si catre casa. Ungurii raman cu frustrarile, iar Steaua cu calificarea. Ujpest trebuie sa fie doar o borna pe drumul european al Stelei si nu un tel sau o mare cauza nationala. Eu zic sa ramanem doar la fotbal si sa nu trecem spre nationalisme ieftine, golite de continut.

pensionarul (2 comentarii)  •  21 iulie 2009, 12:32

Presa?!Ziarul trebuie vandut.Articole scrise la limita(ma refer la mesaj).In 75%dintre cazuri nu se pune accent pe valoarea textului ci pe impact….Am fost un Budapesta intr-o excursie cu ceva ani in urma.Presa noastra erea inundata de articole de genul:capete rase,zvastici…cu trimitere la Ungaria.M-am speriat.Am vrut sa renunt.Nu am gasit inlocuitor si am plecat.Surpriza:am descoperit o capitala normala,cu oameni linistiti,de bun simt.Ba mai mult:la intrarea unui muzeu,un tip cu parul tuns in creasta,viu colorat mi-a aratat un ziar.M-a intrebat:e adevarat?Voi romanii cum auziti ungureste sariti la bataie?(asa era scris in acel ziar).I-am raspuns ca si in presa noastra se scrie la fel,cu deosebirea ca cel ce sare la bataie este ungur.PRESA!?!?Nu stiu ce nivel de pregatire(diplome),vorbea ceva engleza,avea acel tip;cu siguranta insa a fost pt urmatoarele zile cel mai bun ghid pe care l-am avut(am cam umblat prin lume).

jesusemd (1 comentarii)  •  21 iulie 2009, 13:12

Fratilor noi n gandim numai la consecintele directe..fizice pe care le putem suporta in deplasarea din Budapesta , dar omitem sa ne gandim la faptul ca avem si noi gruparea noastra „rebela”, care nu se va da la o parte de la nici o provocare pe care cheliosii de la ujpest le o vor arunca.Mi e teama ca nu ne gandim la posibilitatea ca echipa noastra de suflet sa poata fi exclusa din competitiile europene pt o perioada destul de lunga. Suntem de ceva timp in vizorul celor de la UEFA cu privire la comportamentele si actele rasiste, de vandalism , hooliganism de la ultimele meciuri din ucl si uefa… Probabil cei de la Ujpest stiu asta si daca nu ma insel in eventualitatea unei excluderi a Stelei din competitii , alb-verzuii astia d ungurasi ar urma sa ne ia locul , exista si posibilitatea asta , de a ne provoca stiind ca neinfricatii si totodata mai putin rationalii suporteri ai stelei din „prima linie” nu s ar da la o parte de la nici o bataie sau act de indiscplina . Fortza Steaua!

Comentează