Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Definiţia unui amical

Londra, Brazilia-Italia 2-0. Fotbal de clasă şi o grămadă de bani

Nu-i aşa c-a fost lume ceva mai multă pe Emirates Stadium decît  în Ghencea, la Romania-Croaţia? Brazilienii n-au cum să joace împotriva Italiei la Rio, pentru că şi-ar înnebuni […]

miercuri, 11 februarie 2009, 10:31

Londra, Brazilia-Italia 2-0. Fotbal de clasă şi o grămadă de bani

Nu-i aşa c-a fost lume ceva mai multă pe Emirates Stadium decît  în Ghencea, la Romania-Croaţia? Brazilienii n-au cum să joace împotriva Italiei la Rio, pentru că şi-ar înnebuni şi propriii jucători, şi pe italieni. Nu şi-a pierdut nimeni minţile să traverseze Atlanticul şi Ecuatorul doar pentru 90 de minute! Să schimbe fusul orar, clima, alimentaţia, cînd la sfîrşitul săptămînii urmează derbyul oraşului Milano, care angajează cam o treime din combatanţii de pe Emirates?!

Nu poţi la Rio, rezolvi treaba la Londra. O oră şi ceva de zbor pentru toată lumea. Sau şi mai puţin pentru Robinho, care locuieşte la Manchester. Dar cu cine umplii tribunele dihaniei de stadion al lui Arsenal? Că un asemenea meci încadrat de scaune goale ar arăta rău! Dacă nu credeţi, contrapuneţi imagini din Ghencea, din seara zilei de 11 februarie!

Nu că stadionul s-a umplut, dar pe afiş a scris „Sold Out” cu mult timp înainte. Cine a fost în tribune? Brazilienii din Londra, care-şi atîrnă steagul verde cu „Ordem e progresso” la ferestrele cîrciumioarelor? Italienii care vînd paste şi lasagna la take away? Dar nu numai ei! Un asemenea meci atrage şi public neutru, iar Londra e locul unde toată lumea , atunci cînd nu merge la pub, ia drumul stadionului.

Ca o paranteză, week-end-ul trecut în capitala Regatului Unit s-au ţinut  patru mari evenimente. Pe lîngă trei meciuri de Premiership, Chelsea-Hull, West Ham – Man. Utd. şi Tottenham – Arsenal, a mai fost un rugby Anglia-Italia, care a umplut Twickenham-ul. Ştiţi cîţi spectatori au fost în total? Peste două sute de mii! La nişte arene unde locul cel mai prost, la cucurigu, în prelungirea cornerului, duce la 50 de lire!

Nu învăţăm de la englezi, că n-avem cum! Dar măcar de la brazilieni am putea! Niciodată România n-o să aibă fasonul lui Selecao, dar se poate presupune că am respectat proporţiile. Ce-aţi fi zis de un România-Croaţia la Castellon, sau la Villareal, sau la Valencia? E adevărat, mulţi muncitori în construcţii s-au reîntors în ţară, dar au rămas destui ca să umple stadioanele şi ca să relaţioneze cu o echipă naţională la care, din pricina depărtării, nu prea au acces.

Apropo, mai anul trecut Ionuţ Lupescu spunea ceva despre o Supercupă a României care ar fi putut avea loc în Spania. N-a avut noroc, pentru că a cîştigat CFR şi campionatul, şi Cupa. Poate anul ăsta! Că doar şi italienii îşi duc de multe ori Supercupa în America, iar acum vor s-o deplaseze chiar la Beijing! E şi propagandă în asta, dar şi reţetă! Va trebui să înţelegem că meciurile amicale nu sînt doar prilejuri de verificare, ci şi de făcut bani! Noi n-avem încă acest reflex, ci doar per cel de a ne plînge că sîntem săraci!

Comentarii (39)Adaugă comentariu

sportsaga.ro (25 comentarii)  •  11 februarie 2009, 22:50

La cum arata nationala nu umple nici sufrageria mea cu suporteri.

andrews (1 comentarii)  •  11 februarie 2009, 23:45

asemenea comparatii nu-si au rostu poae doar sa umpli un ziar care cauta q disperare subiecte … fiti seriosi … macar ganditi … cum sa-l compari p marica q robinho sau p lobont cu buffon … dak ti se pare acceptabila diferenta insemna k suntem p drumu cel bun iar presa este cu adevarat competenta , glumeam nu are cum sa fie niciodata presa la noi competenta

sportsaga.ro (25 comentarii)  •  11 februarie 2009, 23:55

Buza, ai auzit de Emiliano Papa. 😀

radu (2 comentarii)  •  12 februarie 2009, 0:01

foarte frumos intr-adevar. dar ce sa-i faci cand tricolorii nu au rezultatele braziliei si italiei. in plus, avem o federatie condusa fara pic de profesionalism. am fost de risul curcilor in vara, cei lucizi au sesizat ca Piturca e ca la barbut, si nu poate mai mult si au cerut schimbarea. era clar ca baietii nu au nici o idee ce sa faca cu mingea cand plecau la atac. o plimba pana ametesc ei si cam atat. De vina nu sant jucatorii ci cel pus sa le spuna strategia de joc. Ori el habar nu are ce e aia strategie. Dar federatia nu si nu ca sa nu schimbam pentru ca daia si daia. Lipsa de calitati manageriale de la capul federatiei pana la selectioner e atat de evidenta incat nu stiu ce ar trebui sa-i loveasca pe cei ce trebuie sa ia decizia. hai sa ne uitam la Chealsea si Scolari ca un exemplu. cand trebuie sa tai tai nu stai sa astepti moartea. deci, cand vom arata ca stim ce vrem si la nivel de antrenori si de federatie vom avea si rezultate. Imaginea pe care o arata Piti si ce joaca echipa sant tratate ca atare si de suporteri. De aia erau cati erau in tribune. Asa ca haideti sa ne repliem acum cand nu e prea tarziu si sa-i spunem selectionerului ca el antreneaza o echipa de fotbal ca sa cistige nu pentru parada modei. si nici ca sa dea interviuri penibile.

io (1 comentarii)  •  12 februarie 2009, 0:02

ce sufragerie, debaraua ar fi goala…. pana nu o sa fim respectati k si suporteri, pana nu o sa plece sandu, lupescu, PITZI, nu o sa ne doara nici in cot.. pana nu o sa se opreasca marius nicolae sa injure steaua, si mutu sa dedice golul din liga dinamovistilor, pana nu o sa fie respectata presa (care cateodata mai sare calul), pana nu o sa ne chiar intereseze de echipa nationala, si nu ce tatuaj si-a mai facut unu, si cine la invatat pe altu sa schimbe scutecul, pana o sa invatzam sa jucam si noi fotbal.. sa ar mai fi… pana atunci eu unul, si cred k sunt multi k mine, care nu se simt reprezentati de aceasta nationala.. si atunci intreb, de ce sa ma duc la stadion?? sa ce??? sa bag bani in buzunarul lui sandu??? sau de ce sa ma uit la televizor la ei?? sa vad cum alearga banel 30 de min fara sa atinga mingea???
apropo, stiti ce k-lumea a fost rulmentul cu oltchim… super meci.. crek k au facut mai mare audienta cu ala…
eu sunt unu dintre cei care m-am uitat la handbal…
aaa si era sa uit.. cum sa te uiti la un meci in care, nici macar scorul nu e afisat.. ce ziceti de asta d-le buzarin??
in provincie lumea se duce k nu a avut ocazia sa-i vada pe hagi cu ai lui, dar daca aveau ocazia sa ii vada, si sa vada cum se „daruiau„ pe teren, 300% nici e nu se mai duceau…

Buza De iepure (1 comentarii)  •  12 februarie 2009, 2:10

un detaliu: nu se zice „take away”, ci „take out”

Federatia sa aduca pe unu’ gen Boloni la nationala si sa ceara performanta, nu vrajeli de cartier gen Piturca. Asa e antrenor, cum era si jucator. Statea in fata la pomana, uneori il lovea mingea inainte sa intre in poarta. In afara de „bulan” n-a avut nici o calitate de fotbalist.

dadal cristinel (1 comentarii)  •  12 februarie 2009, 2:24

,,dar cu cine umplii….”…trebuia un singur i

durden (126 comentarii)  •  12 februarie 2009, 2:27

aline eu as fi de acord cu tine dar vezi tu…omiti faptul ca pt a umple un stadion,cum face italia,trebuie sa si joci (macar pe aproape) ca italia…ca nu vine lumea sa dea bani ca sa se uite la niste curci plouate…

Dragos (138 comentarii)  •  12 februarie 2009, 5:38

Media de varsta a nationalei de fotbal a Romaniei la meciul cu Croatia a fost 30 ani ! Plus incapatanarea selectionerului de a juca in continuare cu gloabe gen Cocis, Banel Nicolita, Florentin Petre, Contra , Codrea ! De aia nu mai mergem pe stadion si bine facem ! Romania nu joaca nimic, suporterii pt Piturca sau federatie nu exista ! Federatia sfideaza suporterii, Piturca sfideaza suporterii, liderul nationalei se cearta cu suporterii Stelei si dedica goluri neinscrise echipe Dinamo, Chivu si Mutu nu au nimic si totusi nu vin la nationala, avem un joc searbad, lipsit de orice idee tactica !

PS: Avem nevoie de antrenor strain sau Dan Petrescu la nationala ! PAna atunci…..stam acasa ! Nu-i mai suport pe cei din clica Frf , lpf , Piturca !

PS2: Jucatori de nationala sunt : Mutu, Chivu, Rat, Goian, Radoi, Lobont, Marica ! ATAT ! Reastul trompete !

arh. Gheorghe Petrescu (113 comentarii)  •  12 februarie 2009, 9:44

AM VAZUT MECIUL. FOARTE FRUMOS. VAD O FINALA LA MONDIALUL AFRICAN, BRAZILIA – AFRICA DE SUD.
HAI ROMANIA!

joeburchinezu (8 comentarii)  •  12 februarie 2009, 12:45

Corect.O idee buna . Poate chiar si la Chisinau .

spectator (3 comentarii)  •  12 februarie 2009, 13:56

pe noi sa ne compari cu britanici la frecventa cu care mergem la stadion atunci cand salariul mediu pe economie va fi 2000 de lire sterline nu 800 RON pt k la 800 RON deja ai alte prioritati cum ar fi sa cumperi de mancare pt tine si familia ta , sa platesti intretinerea si…. ma scuzi dar deja cred k s-au terminat banii….daca dumneata ai 1500-2000 euro sau poate mai mult asta nu inseamna k tot romanul are….te-ai gandit ca 90% din romani care vin la stadion fac un compromis…. poate unii nu isi iau de mancare in ziua respectiva ca sa poata sa mearga la meci……asa k nu ne da tu lectii de moralitate si cum ar trebui sa ne comportam si cat de des ar trebui sa mergem la stadion……mai ales k in ultimii ani nici nu am avut ce vedea la stadion…….

marius (1 comentarii)  •  12 februarie 2009, 15:07

Zicea cineva ca nu e corect „take away”, ci „take out”. Avand in vedere ca articolul asta se vrea a fi unul in limba romana, corect era sa scrie autorul ca „paste si lasagna pentru acasa”. Ce rost au americanismele si englezismele astea, puse peste tot, ca maslinele in pizza, domnule jurnalist?

Florin (3 comentarii)  •  12 februarie 2009, 15:40

In UK lumea se duce pe stadioane sa vada performanta, traieste pentru performanta si ia decizii in fiecare zi pentru a fi mai performanti, eficienti, etc.

Eu traiesc in Londra, dar nu as veni sa vad Romania intr-un amical. Cu siguranta am mult mai multe lucruri utile de facut. De ce?

Brazilia si Italia fac performanta + spectacol in mod constant, repetabil. Si ambele echipe sunt capabile sa ofere si performante irepetabile pentru o anumita perioada de timp, un motiv in plus pentru a merge la fiecare meci.

Romania nu mai face performanta de cand s-a retras Hagi … de fapt, in viziunea epigonilor de la federatie + piturca (scris cu litere mici), inca mai face performanta data fiind valoarea echipei. Oricum, este o performanta relativa, dar adevarul este ca performanta trebuie sa fie masurabila, nu discutata!

Faptul ca d-l reporter are impresia ca a „inteles reteta” de marketing nu inseamna ca ni se aplica. Are doar impresia, pentru ca nu a inteles de fapt reteta, nu a inteles fundamentele care stau la baza acestei retete – raspunsul este la federatie si despre asta ar trebui sa scrieti in fiecare zi d-l reporter. Federatia nu produce performanta, si nici macar nu are capacitatea sa construiasca un framework in care performanta sa se „intample” constant, in mod repetabil. In schimb, Federatia demonstreaza in mod constant ca este incapabila sa produca performanta. Federatia, nu neaparat antrenorul – el este un simplu angajat care isi ia un salariu. Acest angajat este incapabil de performanta in afara cazinoului, este incapabil de un comportament „onorabil” (sa-si dea demisia) dar Federatia este cea care trebuie sa construiasca un framework performant – in primul rand ar trebui concediat antrenorul, si evident, in pur stil balcanic (primitiv) schimbarile nu se pot intampla inainte de a trece printr-un dezastru (necalificarea la CM 2010).

De-asta ar fi o pierdere de timp sa ma duc sa vad Romania intr-un amical la Londra (chiar daca imi ia doar 30 minute sa ajung pe un stadion). Stiu dinainte ce voi vedea si nu are sens sa pierd timpul.

… sunt pasionat de performanta mai mult decat de faptul ca dintr-o intamplare m-am nascut in Romania. Prefer sa imi dedic pasiunea performantei si locurilor in care se face performanta decat locului in care m-am nascut (in mod intamplator).

Vlad (1 comentarii)  •  12 februarie 2009, 17:58

Ce importanta are ca stadionul era gol? Pai la ce preturi au fost la bilete: 20 da lei. Pai cand au jucat la Timisoara cu Slovenia preturile biletelor erau „doar” 25 de lei la peluze. Adevarul e ca in orice alt oras din tara se juca meciul erau mai multi spectatori. Cred ca erau mai multi si pe stadioane cu o capacitate mai mica decat nr de spectatori de miercuri din Ghencea.

vasim (2 comentarii)  •  12 februarie 2009, 17:59

Trebuie sa ne vedem de lungul nasului!
In primul rand noi nu suntem nici Italia nici Brazilia si nici Anglia!
Noi suntem o tara care de abia am iesit din comunism fara o traditie foarte mare in football!
Si atunci de ce sa ne mintim singuri ?
Cu rabdare si cu profesionalism se poate construi ceva dar cu cine ?
Cu Sandu si Mitica ?
Eu zic ca Piturca nici nu e asa de slab ca antrenor cu toate ca sunt de parere ca Bölöni e mai bun sau chiar si Rednic ar merita o sansa la nationala!
Pe altcineva din Romania nu vad la ora actuala, o alternativa ar fi un antrenor din strainatate de ex din Olanda dar de unde 2 milioane Euro pe an doar pentru antrenor ?
Atata vreme cat Romania nu e o tara bogata nu poti face performantze in absolut nimic.
Societatea trebuie sa nu investeasca banii in sport pt ca sunt bani pierduti mai antai trebuie investiti in economie vreo 20-30 de ani si atunci cand ne comparam economia cu a unei tari civilizate atunci putem sa investim serios in sport asa cum zicea Florin ca sa facem performantza ca si englezii!!!
Dar eu nu sunt de acord ca m-am nascut in Romania din greseala!
Datorez respect tarii mele si parintilor mei si eu traiesc in Germania, iar la ultimul amical Germania- Romania 3-1 am fost la stadion si am suferit alaturi de echipa mea.
Oamenii care isi reneaga tara se numesc din punctul meu de vedere neseriosi.
Mai bine s-ar fi nascut in Africa sau America de Sud(Brazilia de ex) ca atunci ar fi multumit la cel de sus pentru asta !!!

ingenuu (34 comentarii)  •  12 februarie 2009, 18:45

n-avusei ce face si urmarii cele trei meciuri de fotbal din campionat. o singura sclipire, golul lui giggs, in rest BASINI. si n-ar pentru prima oara. probabil pentru englezi conteaza mai mult sa mergi la meci decat sa si vezi ceva.

mihai (1 comentarii)  •  12 februarie 2009, 19:02

‘umplii’ sau ‘umpli’ domnule?

chuck (4 comentarii)  •  12 februarie 2009, 19:07

imi plac maslinele in pizza, deci si americanismele sunt binevenite.

victor (2 comentarii)  •  12 februarie 2009, 20:50

Chiar de Londra ne-am gasit sa aducem vorba ?

200.000 au fost la stadion , o juma’ de milion au facut ei insisi sport, 100.000 au fost in parcuri ( multe , mari , frumoase parcuri ) , 5.000 au fost la teatru , 10.000 la film, 20.000 in muzee ( gratis ! ), 200.000 erau in country , sa vaneze vulpi sau sa gradinareasca, s-au citit 100.000 de carti, s-au baut 1 milion de pint-uri , s-au mancat tone de fishi si cipshi, s-a ras , s-a barfit. S-a trait. Bine.

Florin (3 comentarii)  •  12 februarie 2009, 21:19

vasim,

Nu am folosit cuvantele „intamplator” sau „din greseala” in mod peiorativ la adresa Romaniei. M-ai inteles gresit sau m-am exprimat eu prea simplist.
Am vrut doar sa spun ca simplul fapt ca sunt roman, ca m-am nascut in Romania, nu-mi MAI dicteaza deciziile. Nu a fost decizia mea sa ma nasc in Romania (la asta m-am referit cu „intamplator”), dar este decizia mea sa ma implic sau NU emotional in relatia cu tara in care m-am nascut, cu un loc anume pe glob, cu o echipa de fotbal, sau cu o anumita fata. Oricine poate fi implicat emotional intr-o relatie (de orice natura) fara sa-si dea seama sau acceptul, dar evoluam, ne maturizam si reusim sa ne analizam deciziile. Odata cu evolutia intelectuala reusim sa ne intelegem si mecanismele intime ale deciziilor si, cel putin teoretic, sa luam decizii bazate cat mai mult pe realitate.

Iar daca eu decid sa NU ma mai implic emotional, asta nu inseama nici pe departe ca nu respect parintii sau locul in care m-am nascut, etc. Nu mai pot merge pe stadion sa vad Romania doar din motive emotionale. Sper ca am evoluat si nu mai vreau ca emotiile NEFONDATE sa-mi dicteze deciziile … vreau sa merg din motive rationale. Numai asa cred ca pot sa ajut Romania pentru ca nu de iubire duce lipsa Romania, ci de RATIUNE!

Din punctul acesta de vedere, singurul motiv „rational” pe care un roman l-ar avea sa mearga sa vada un meci amical al Romaniei ar trebui sa fie faptul ca doreste sa ajute echipa sa atinga un anumit nivel de performanta, prin suportul emotional (simpla prezenta pe stadion) si prin suportul financiar (cumpararea unui bilet, tricou, etc). Echipa de fotbal a Romaniei nu-si doreste sa atinga nici un nivel de performanta!! Eu nu spun ca nu este capabila, pentru ca eu sunt convins ca ESTE capabila. Marea parte a jucatorilor AU valoare sa construiasca o ECHIPA puternica. Nu sunt individualitati (in afara de Mutu), dar au capacitatea nativa sa faca parte dintr-un sistem puternic, care sa produca performanta. Numai ca federatia nu face nimic pentru a facilita existenta acestui sistem si a scoate maximum din potentialul pe care jucatorii il au.

Toate celelalte motive ca sa merg pe stadion sunt de natura emotionala. Dar cand intram in domeniul emotional, atunci ca orice relatie de iubire – trebuie sa existe din ambele parti, altfel cel care pune pasiune devine „folosit”, iar celalalt devine „profitor”.
In cazul echipei de fotbal a Romaniei pasiunea pentru performanta exista doar dintr-o singura directie. A mea. Iar daca nu vad faptul ca se doreste performanta atunci nu vreau sa ma implic emotional sau financiar intr-o cauza din care doar federatia profita. In schimb ma implic emotional si financiar pentru Brazilia, Italia, Olanda. Pentru ca si atunci cand una dintre aceste echipe pierde simt ca am mai invatat un pic de fotbal.
La fel cum Romania lui Hagi pierdea si tot eram mandru de ceva. Nu mai pot sa ma trezesc in fiecare dimineata si sa-mi spun ca Romania este saraca, ca nu avem jucatori capabili … pentru ca realitatea NU ESTE ASTA!

Romania este bogata (si in in resurse naturale si in resurse umane). Dar pentru a fi competitiv in secolul 21 este nevoie de mai mult.
Este nevoie de un sistem care sa produca performante repetabile. Tara lasa impresia de „saracie” tocmai pentru ca nu este capabila sa se puna in valoare, nu este capabila sa-si impuna lideri care sa o duca mai departe (si politic si fotbalistic). Nu mai conteaza de ce acum …

Avem o singura viata si daca nu facem performanta in timpul vietii atunci am trait degeaba.

A pune pasiune in echipa de fotbal a Romaniei nu face decat sa perpetueze actualul sistem, sa-l legitimeze, si in final nu vom reusi sa-l trezim niciodata la realitatea CRUDA: este ineficient si neperformant!

Va aduceti aminte cat de bucuros era Sandu la CE cand a vazut multimea de romani? Pasiunea pentru Romania a acelor oameni i-au validat sistemul … dar nu a ajutat Romania absolut deloc! Faptul ca suferi pentru Romania nu ajuta absolut deloc Romania atata timp cat te duci si platesti bani pe biletele lui Sandu. Nu faci decat sa-i validezi pozitia lui Sandu!

Apropo … nu exista „iubire vesnica si neconditionata” … trebuie intretinuta, si in viata si in fotbal.

mm (5 comentarii)  •  12 februarie 2009, 21:42

Vorbeai de diferenta intre cele 2 meciuri amicale ? E aceeasi ca intre bisnitarul Dragomir si lordul Mawhinney.
Voi, presa, il tineti in brate pe mafiotul dragomir si va uitati in gura mocofanului, chiar si atunci cand ii curg balele dupa ce se imbuiba pana nu mai poate! Cel mai bun leac pentru a scapa noi de mocofan este INDIFERENTA!

Roman (11 comentarii)  •  12 februarie 2009, 22:10

Subscriu in totalitate la ce a spus Florin! Felicitari Florin pentru comment….alte cuvinte nu-si au rostul. Apropo, desi stiam de meci, miercuri am uitat, si abia azi am aflat rezultatul(si faptul ca uitasem ca a fost meci)…asta spune ceva, nu?

Emanuel(SUA) (2 comentarii)  •  12 februarie 2009, 22:11

Toata stima, Florin. Nu numai ca ai pus degetul pe rana dar ai asigurat si alifia necesara unei vindecari rapide. Pacat ca nu putem merge in pelerinaj prin „pietele” din Ro sa-i dezobisnuim pe oameni sa mai stea cu „mina intinsa”. Doar TIMPUL, cu ajutorul inertiei induse de comunitatea europeana, va sterge mentalitatea „balcanica” specifica locului. Pina atunci, aplica exemplul meu si redu Ro la o singura persoana: tu insuti. Daca esti un om onest, atunci strainii cu care vei interactiona vor vedea Romania prin tine.

Si nu inceta sa militezi pentru rentabilitate 🙂

violet_alex (5 comentarii)  •  12 februarie 2009, 23:37

„umplii” :))))))))))))))) buna. buna asta.

violet_alex (5 comentarii)  •  12 februarie 2009, 23:40

la timisoara nu, ca nimeni nu mai tine cu romania(echipa federatiei) dupa scandalul cu depunctarea, dar daca era la craiova, tribunele erau mult mai pline. chiar si la cluj. dar daca lor le place tot in ghena, in ghena sa joace tot timpul 🙂

diliscip (1 comentarii)  •  13 februarie 2009, 0:45

eu nu prea inteleg despre ce vorbiti voi aici.. inclusiv articolu… despre faptul ca nu vine lumea la stadion sau despre faptu ca federatia nu scoate prea multi bani ? ca-s doua lucruri total diferite… federatia nu scoate bani de la suporteri (ca inteleg ca asta era problema) din simplu motiv ca suporterii nu au bani… nu ai cum sa scoti bani din bilete cand lumea nu are bani de dat pe bilete…nu are bani in general… cum sa scoti cat scoate brazilia si italia sau anglia cand oamenii nu au bani la fel ca aia… strategia de marketing a federatiei nu pe partea asta ar trebui centrata asa cum seugereaza autorul articolului.. eu zic ca e gresit… strategia de marketing ar trebui sa aiba alte tinte… nu sa stranga bani de acolo de unde nu sunt… daca sunt buni manageri sa reuseasca sa convinga pe oamenii cu bani sa faca stadioane, sa faca infrastructura, sa faca bani pentru premieri… si „oamenii cu bani” nu sunt suporterii de rand… oamenii cu bani sunt fie autoritatile fie afaceristi bogati, fie firme cu bani… pe astia tre sa-i convingi si sa-i atragi, nu suporterii… daca esti bun manager creezi scenarii si oportunitati pentru astfel de oameni… asta daca esti in stare sa ai astfel de ideei prin care sa-i convingi sa investeasca… nu ai ideei din astea si nu reusesti, inseamna ca esti prost manager…

daca discutam insa despre lipsa suporterilor romani de pe stadion atunci e si mai simplu… cum sa ai un stadion plin cand tu trebuie sa dai 10% din venituri pt un bilet… daca vrei sa te mai duci cu pretena sau cu copii, pai dai „juma de salar” sa vezi un meci !!!!! adica nebun sa fii sa traiesti pentru a merge la stadion… atunci cand pretul biletului va fi exact acelasi procent din venit cu al englezului atunci vom avea si noi suporteri pe stadion… bine ca va trebui sa treaca ceva vreme ca sa formam o noua generatie de suporteri care sa fie obisnuiti sa vina la meci vazand ca e accesibil sa fii suporter de stadion… va lua ceva vreme… pentru ca romanu a fost dezobisnuit… si asta s-a intamplat tocmai datorita strategiei propuse de autoru articolului de a scoate bani de la suporteri… total gresit…

bine acuma o sa sariti ca „la noi si daca lasi intrarea gratuita tot nu vine lumeala stadion”.. iar eu va spun ca nu vor umple stadionu din prima… dar in 2-3 ani dupa ce vor fi obisnuiti sa redevnina suporteri vor umple stadioanele.. e greu ca dupa 20 de ani de indepartat suporterii de pe stadioane sa ai pretentia sa existe niste suporteri… mai grav e ca astia 20 de ani de alungat suporterii continuua…

solutia sa avem suporteri e sa facem accesibil accesul pe stadion… solutia pentru a avea bani e sa avem manageri buni care sa scoata bani de acolo de unde sunt, nu de acolo de unde nu sunt… e cat se poate de simplu… numai conducatorii federatiei nu o vad… bine si nici ziaristii astia de-si dau ei cu parerea… de fapt elitele care ne conduc in toate domeniile nu le vad… .. incepand de la politicieni si terminand cu fotbalul si ziaristii sau formatorii de opinie.. nu stiu cum o tara cu 80% oameni care gandesc normal si corect avem elite care 80%.. aspectu asta ma depaseste

laurentiu (1 comentarii)  •  13 februarie 2009, 3:50

corect, din amicale tre facut bani. dar suporterii dau bani pentru spectacol, nu pentru o nationala la care vedetele mutu si chivu sunt menajate. a stat cumva pe tusa robinho sau toni?
nu, mutu si chivu au preferat sa ramana in italia:D

Combuza (1 comentarii)  •  13 februarie 2009, 12:00

Elefantul in cutia cu portelanuri! Prezenta ta in emisiunea de vineri dimineata e o sfidare a bunului simt. D-ta, mai din topor cum esti, ar trebui sa-ti gasesti o alta ocupatie caci jurnalist n-o sa ajungi niciodata! Scuza-ma dar esti penibil cind incepi sa vorbesti cu acea siguranta de sine a celui care nu stie destul ca sa stie ce nu stie!

viktor (6 comentarii)  •  13 februarie 2009, 12:15

„Dar cu cine UMPLII”???

Buzărine, pune mâna pe carte, abia apoi apucă-te să scrii!

UnGand (11 comentarii)  •  13 februarie 2009, 12:56

prezenta spectatorilor englezi in numar asa de mare se datoreaza respectului pe care-l au cei implicati in fenomen la adresa lor.
la ei antrenorul nationalei a fost demis daca a declarat ceva tendentios la adresa persoanelor cu handicap.
la noi selectionerul da declaratii false in fata organelor de ancheta.
la ei jucatorul care a ironizat fanii adversi e suspendat de club, la noi presedintele unui club loveste cu pumnul in propriul fan.
asta e diferenta. nu cea materiala.
ps. plus nivelul campionatului intern, ale carui cauze le gasim tot in mentalitatea celor implicati.

Nos (6 comentarii)  •  13 februarie 2009, 14:58

n-ai nici o treaba cu acest sport…lasa-ne te rugam!!!

Florin (3 comentarii)  •  13 februarie 2009, 17:27

Emanuel, Roman, din cate se pare majoritatea inca nu am renunt la ratiune 🙂 merci pentru suport!
chiar ma gandeam ca s-ar putea sa mi se raspunda cu frazeologia stramoseasca: padurea, codrul, mama, etc 🙂

diliscip subscriu la absolut tot ce ai scris – se reduce in engleza la „management” si „accountability”. cuvintele astea nu au corespondent in limba romana (nu pot fi traduse direct). imposibilitatea de a traduce „management” m-a frapat de cand am luat contactul cu engleza, iar imposibilitatea de a traduce „accountability” in Romana a fost sugerata intr-un articol in „the economist” in care se critica sistemul juridic – si uite asa, un simplu cuvant, din alta limba!!!, a reusit sa defineasca exact problemele unei intregi societati!

imi aduc aminte ca nea pruteanu, cu naivitatea nevinovata a oricarui umanist european, nu vroia nici in ruptul capului sa auda de imprumutarea termenilor de business din alte limbi … atunci cum sa cerem unei institutii din romania sa faca management si sa devina accountable pentru deciziile luate? de la federatia de fotbal, la ministere, basescu, justitie … nici macar nu avem ce cuvinte romanesti sa folosim ca sa le cerem ceva 🙂

si ca o scurta paranteza, ca am vazut comentarii care dezaprobau „englezismele” 🙂 am detaliat mai sus de ce este nevoie de cuvinte din alte limbi!!! nu sunt simple cuvinte, in multe cazuri sunt mult mai mult decat atat!

fotbalul din romania este un business care nu mai functioneaza. period. d-l reporter, degeaba va uitati la vecini cum fac ei si mai mult business din business-ul numit fotbal, pentru ca domniile voastre nu aveti business-ul fundamental: fotbal. iar business-ul inseamna OAMENI: adica este facut de OAMENI pentru OAMENI.

g (4 comentarii)  •  14 februarie 2009, 2:49

Timisoara, Cluj, Craiova, Piatra-Neamt?

Undertaker (17 comentarii)  •  14 februarie 2009, 13:51

de ce va referiti numai la brazilia-italia?nu s-a jucat si franta-argentina?nu este argentina cea mai buna echipa din lume sub bagheta unicului diego?ce ar trebui sa faca argentina si cate goluri sa inscrie in continuare prin faze spectaculoase,pentru ca dvs sa scrieti tot de o brazilie care a invins blazatii si obositii italieni???

daniel (1 comentarii)  •  14 februarie 2009, 14:15

Un comentariu foarte bun dar cati romani DIN TARA credeti ca isi pot permite financiar sa vada un meci amical al Romaniei in anlia sau spania.De foarte multe ori am acoperit cu incurajarile noastre stadionul chiar daca am jucat in deplasare dar cu mai mult de jumatate erau romani stabiliti in spania italia etc.Noi jucam in ghena in continuare iar o idee a unui amical al romaniei in italia sau spania nu ar fi rea mai ales daca dupa aia jucam un oficial in deplasare stadionul nu ar fi poate plin dar mult mai bine decat in ghencea si pt jucatori care vor fi foarte bine primiti de catre romanii din strainatate.

coco (3 comentarii)  •  14 februarie 2009, 17:02

La alte nationale jucatorii vin la meci!!! La noi daca nu vin jucatorii ( mutu, chivu ), noi, spectatorii de ce am veni?

Owen (1 comentarii)  •  14 februarie 2009, 19:06

mi-ar fi rusine sa scriu un asemenea articol. Tot timpul ne spuneti cum e dincolo, hai sa ne trezim o data ca noi suntem aici si ei dincolo. Spui ca nu e lume la stadion…pai hai sa plecam mai intai de la mentalitatea actorilor care joaca pe teren si la felul cum trateaza ei suporterii. Mereu compari Romania cu echipele mari. Aici la noi, a jucat Romania cu Croatia, acolo, Brazilia cu Italia…cate cupe mondiale au castigat Romania si Croaia???Ajunge cu comparatiile, cum e la ei si cum e la noi, momentan, e timpul sa si schimbe atitudinea jucatorii, patronii si pe urma sa aiba pretentii sa vina oamenii la stadion. Nu crezi ca s-au saturat si oamenii sa tot fie sfidati…?!?

Jan Butnaru (1 comentarii)  •  15 februarie 2009, 23:55

domnule arhitect, domnule ziarist… sa ne traitz’!

Comentează