Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Nu e premiere, e mită! Sau şpagă!

Fotbalul pare un locul de muncă ideal, unde unii angajaţi sînt plătiţi de mai mulţi patroni

Vom mai filosofa multe seri lungi de iarnă, răsfoind maldărul de stenograme care creşte de la o zi la alta, asupra moralităţii şi legalităţii […]

marți, 3 februarie 2009, 6:42

Fotbalul pare un locul de muncă ideal, unde unii angajaţi sînt plătiţi de mai mulţi patroni

Vom mai filosofa multe seri lungi de iarnă, răsfoind maldărul de stenograme care creşte de la o zi la alta, asupra moralităţii şi legalităţii premierii altor jucători decît ai tăi. Făptaşul numărul unu ne transmite că e şi legal, e şi moral şi nici nu îngraşă!  Va premia cît va putea, indiferent la zbaterile celor care spun că asta e mită!

De fapt, premierea e mită doar la tribunal. Altminteri, în argotica lume a fotbalului, e ŞPAGĂ! E ca şi cum i-ai da unui medic bani să te opereze mai bine. Dar aici se poate spune că sistemul sanitar e la pămînt, că medicii au salarii îngrozitor de mici şi că, la cinci sute de euro pe care-i ia drept leafă, un medic poate fi neatent, luînd exemplul lui Ciomu.

De trei ori, pentru aceeaşi muncă
La fotbaliştii premiaţi, e altceva. România a devenit Nirvana economiei mileniului trei, oamenii ajungînd să fie plătiţi ca-n poveşti, de trei ori pentru aceeeaşi muncă! Un narator plastic, talentat şi adaptat vieţii pastorale, aşa cum e întîiul premiator al ţării, ar putea spune că fotbaliştii sug la trei ţîţe deodată, nu la două, aşa cum în necunoştiinţă de cauză, a fost construită zicala populară. Jucătorul cutare are un contract cu clubul său, de unde e plătit o dată. Mai are negociată o primă pentru un anumit meci. Deci a doua plată! Şi iat-o şi pe a treia, străvechea, morala şi legala premiere, venită de la un alt club! Trei plăţi pentru o singură prestaţie, un mecanism economic pe care dacă-l află sindicatele, nu se mai lasă de greve cîteva sute de ani!

Şi arbitri se pot premia…
Dacă tot e morală, legală şi binefăcătoare, de ce s-ar opri premierea la fotbalişti şi n-ar merge mai departe, şi la cavalerii fluierului? Alo, domnu’ arbitru, ce barem ai matale astăzi? O mie cin’sute, nea Gigi, că l-a mărit Costică Vîlcea, l-a aliniat la normele europene, a zis că dacă ne dă bani mai mulţi pe cale legală, nu mai punem botu’! Ce vorbeşti, băiete! Mai ia de la mine zece mii, să mă arbitrezi corect! Sau mai ia douăzeci să-i arbitrezi corect pe ăia cu ăilalţi, că eu trag la titlu şi am nevoie de rezultat bun la indirecte!

…..şi chiar judecătorii
Dacă e legală la fotbalişti, de ce n-ar fi premierea legală la şi la arbitrii? Ce, primesc bani ca să nu fie corecţi? Nu, în nici un caz! Primesc bani să-şi facă treaba mai bine, mai corect, mai aplicat! Şi dacă tot practică premieri la fotbalişti, darnicul premiator din Pipera poate găseşte o formă legală de premiere şi pentru completul de judecată! Că nici pe judecători nu i-ar plăti să se dea la o parte, ci doar să cîntărească faptele mai cu viaţă. Sau mai cu suflet!

P.S. Că tot am vorbit de arbitri, amicalul România-Croaţia din 11 februarie va fi condusă de Cristi Balaj. Nu e o greşeală, sînt două! Întîi, că delegarea unui român la un meci împotriva unei reprezentative cu cotă, e un act de sărăcie. Puteam să aducem un bulgar, un ungur, ceva! Niciodată amicalul Anglia-Germania nu va fi condus de un englez! Apoi, îl punem pe Balaj într-o postură jenantă, cerîndu-i să aleagă între patriotism şi huiduielile tribunei!

Comentarii (196)Adaugă comentariu

Viorel (6 comentarii)  •  9 februarie 2009, 9:46

Sa lasam vrajeala! Daca era o institutie serioasa D.N.A.-ul nu dadea in presa aceste stenograme decat, eventual, dupa pronuntarea sentintei intr-un proces. Dar se pare ca rechizitoriul este foarte subtire si s-a ajuns la masuri disperate in care se dau publicitatii tot felul de stenograme dintre care unele nu au legatura cu cazul doar, doar o sari vreun iepure de undeva. Coroborat cu declaratiile lui Muresan si ale lui Mitica, cum ca ce liniste si bine era in fotbal daca nu era Becali ne putem face o idee asupra situatiei.

vasglo (22 comentarii)  •  9 februarie 2009, 10:32

Poate ca cei care sustin ca stimularea adversarelor rivalelor e „mita”, nu premiere se mai gandesc dupa ce citesc urmatoarele:

„Clujenii, acuzaţi de premierea contracandidatelor

Aşadar, echipa campioană promova în 2003-2004 în Liga I, după ce în ultima etapă Jiul Petroşani nu reuşea să învingă Gaz Metanul.

Alin Simota, finanţatorul minerilor acuza:

„Au făcut anti-fotbal. Cel puţin 100 de mingi au fost aruncate în tribună. Nu ştiu de unde această ambiţie de care au dat dovadă cei de la Gaz Metan”.

Mureşan explica atunci, dezinvolt, că formaţia sa nu s-a pretat la niciun fel de lucru imoral, singurul lucru făcut fiind …premierea contracandidatelor la promovare.

„Lupta a fost corectă din partea noastră. Sigur că şi noi am motivat financiar alte echipe, dar altceva nu am făcut”.

Aceasta declaratie a lui Muresan, a fost facuta in direct, la TV, deci este fara echivoc. In fapt un autodenunt. Inregistrarea TV se afla pe site-ul Can Can.

Deci, cand e premierea mita-spaga si cand nu?…

marius (3 comentarii)  •  9 februarie 2009, 13:49

eu nu inteleg dc nu se iau masuri din moment ce apar aceste stenograme ……..probe sunt ……sa se aplice regulamentul indiferent de echipa …….

vasglo (22 comentarii)  •  9 februarie 2009, 14:04

@ Gica,

Sunt fapte complet diferite, nu cum se incearca sa se puna „a priori” intr-o relatie de interdependenta. Daca se poate proba ca premierea pentru a juca „pe bune” un meci” a servit si „trantirii” meciului direct dintre echipele implicate, atunci e coruptie, atentie, in cel de-al doilea caz. In acest ultim caz, fotbalistii isi incalca obligatia principala, aceea de a juca corect. Aceste judecati pripite, („lasa, ca stiu eu ca daca primeste bani sa joace corect, primeste si sa se „lase”), apar pentru ca nu exista prevederi clare in regulament privind premierea adversarilor contracandidatelor (mai grav sunt interzise, dand nastere la tot felul de actiuni de „mascare”, ce mai, „circ” in toata regula), cu privire la conditiile in care acestea se pot face: numai oficial prin intermediul cluburilor, cu plati de taxe pe venit, in ultimele etape (atunci cand unele echipe nu mai au motivatie competitionala) etc, etc.
Restul sunt supozitii………..

Viorel (6 comentarii)  •  9 februarie 2009, 15:19

Pt. Marius & eventual dl. Buzarin: Nu se iau masuri fiindca de fapt nu prea sunt probe. Daca erau probe cred ca se luau masuri chiar de anul trecut, dar cred ca niste convorbiri particulare nu pot fi probe decat daca sunt urmate de fapte, ori faptele pe care se bazeaza DNA-ul sunt extrem de subtiri ca probe ale coruptiei. Oricum daca asa lucreaza DNA-ul se cam explica de ce exista in Romania coruptie fara corupti. Si la cat de „profesionisti” se arata a fi procurorii DNA nu prea se intrevede a se rezolva vreun caz de coruptie in viitorul apropiat sau mediu

Sima Marian (1 comentarii)  •  9 februarie 2009, 19:51

De ce ar trebui interzisa premierea?
Pt ca daca anul acesta nu e , sa zicem , ilegal sa premiezi o echipa sa joace mai bine cu alta,la anul aceeasi echipa iti VA CERE BANI daca vrei sa joace corect un anumit meci.

ionut (25 comentarii)  •  9 februarie 2009, 21:00

@vasglo
Cel mai penibil argument, absolut penibil, al „legitimarii” spagii e a spune „si altii au facut-o”. Pai daca si altii au facut-o au incalcat si ei legea si regulamentul, simplu. Du-te cu dovezile tale la FRF si La DNA, sa fie cercetati toti spagarii.

Insa sa spui ca darea de mita e ok pentru ca au facut-o si altii nepedepsiti este absolut ridicol. E ca si cum ai spune ca e ok sa ucizi pe cineva pentru ca inca nu au fost prinsi toti criminalii care au omorit pe cineva.

2. Din toate indiciile si probele reiese foarte clar ca inculpatul George B. a promis si/sau platit mita si pentru ca o echipa sa piarda. Si anume in cel putin 3 cazuri!!!
2.1 La meciul „U”Cluj-Gloria Buzau 1-2 a fost suparat ca clujenii nu s-au dat la o parte si Buzaul a inscris abia in minutul 93, si i-a cerut lui Sponte sa ceara banii inapoi.
2.2 In discutia cu Piturca, Piturca ii spune ca jucatorii lui Pandurii sunt suparati ca nu si-au primit banii (dupa ce au batut pe cfr), Becali spune ca le-a dat bani, iar Piturca replica „da, dar aia era pentru altceva”, ca sa piarda cu Steaua deci.
2.3 Becali a afirmat ca „si Mioveniul e al meu”, in afara de asta a incercat sa-l convinga pe patronul Craiovei sa joace cu echipa a doua.
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca este interzis ca un patron sa conduca mai multe cluburi din prima divizie, alt articol de regulament incalcat de GB.

vasglo (22 comentarii)  •  9 februarie 2009, 22:22

@ ionut

1. Citeste atent, asa ceva eu nu am spus niciodata. Eu am dat niste argumente juridice, asa cum ma pricep eu. Oricum, instanta va hotari vinovatia, nu tu sau eu, sau altcineva.
Vad ca esti foarte vehement cand e vorba de o anumita persoana. Reflecteaza putin si la ce am spus la #152. Cine stie poate mai incluzi in cercul tau de „vinovati” si pe altii din fotbal, care se bat cu pumnii in piept ca ei sunt exemple de corectitudine si moralitate…

2. Daca ar fi vorba de asa ceva, nu inteleg de ce DNA nu l-a inculpat pe Becali pentru aceste fapte de coruptie, preferand „valiza”. Poate imi explici tu, ca la verdicte vad ca pricepi….

Andrei Baciu (3 comentarii)  •  9 februarie 2009, 22:56

just articol. asa este!

BONANO (1 comentarii)  •  10 februarie 2009, 1:01

Felicitari pentru articol ! Este intr-adevar foarte bun .
.
Astept de la tine , Buzarine si sau de la colegii tai (daca se poate in cascada ) articole despre pasivitatea de cardasie a lui Sandu si Mitica la zoiele si laturile pe care Gigi Becali le arunca zilnic in mas media la adresa tuturor acelora care doresc curatarea fotbalului de cacareze .
Fortati comisiile FRF si cele ale LIGII sa ia masuri cat mai urgent , ori daca nu , in frunte cu Sandu si Mitica, toti sa dispara pentru totdeauna din fotbalul romanesc .
.
Faceti ceva cat inca se mai poate . Uitati de dragostea ros-albastra iar corectitudinea sa va fie mai aproape decat o simpatie mincinoasa si bolnava .
.

ionut (25 comentarii)  •  10 februarie 2009, 4:51

@vasglo
eu nu am nici o problema sa includ in rindul celor care trebuiesc pedepsiti pe TOTI cei care au incalcat regulamentul si legea. Daca cei de la CFR au dat spaga sa li se faca proces, si sa fie condamnati. Repet TOTI.
Ce nu pot sa accept este sa se foloseasca „argumente” de genul „si altii au facut-o”. Si nu am nici o problema sa fiu vehement fata de o anumita persoana, cand aceea persoana a fost cea care a dat in ultimii ani cea mai multa spaga, a anuntat-opublic. In ultimii 6 ani a cumparat X jucatori, patroni, arbitrii, oficiali etc. etc. si a recunoscut-o public. Si care duce la sapa de lemn una dintre putinele bucurii ale romanilor.

2. Nu ma pricep la verdicte, si nu stiu de ce nu ancheteaza DNA acele cazuri. As putea da cu presupusul ca probabil din mai multe motive:
s-a concentrat pe cazul cu cele mai multe probe (inclusiv banii sechestrati si contractul fals). Alt motiv e acela care inca tot nu e inteles de multi: si anume ca a promite mita pt ca cineva sa-si indeplineasca datoria este DARE DE MITA.

Cel mai mare scandal este insa faptul ca FRFul n-a facut nimic, in nici unul dintre aceste cazuri

vasglo (22 comentarii)  •  10 februarie 2009, 12:55

@ ionut

Vad ca incepem sa ne intelegem.
As vrea sa sti ca, in drept, nu e nimic rau in a aduce “argumente” de genul “si altii au facut-o”. Sistemul de drept anglo-saxon este un drept cutumiar, adica se bazeaza pe solutiile date de judecator in cazuri similare si care s-au dovedit valabile de-alungul anilor. Intr-o speta actuala se poate invoca modul de solutionare al instantei de acum 2-300 de ani.
Revenind la cazul nostru, daca in Spania, de exmplu, nu a fost nimeni pedepsit penal pentru „mita” ca a premiat o echipa sa obtina o performata impotriva unei contracandidate (si astfel de premieri au fost..), nici in Romania nu poate fi pedepsita penal. Si asta nu pentru ca cele doua tari sunt „de drept cutumiar”,ca nu sunt, ci pentru simplu motiv ca, atat Spania cat si Romania, sunt membre UE, sistemele lor de drept trebuind sa fie armonizate. E normal, atata timp cat nu se mai face nicio diferenta intre cetatenii si entitatile celor doua tari.
In plus, regulamentele FIFA si UEFA care prevaleaza asupra regulamentelor nationale, nu incrimineaza acest mod de stimulare a competitiei, ca fiind o fapta de coruptie, deci penala. Eu nu stiu sa fi fost vreo echipa sanctionata de UEFA sau FIFA pentru „coruptie in fotbal” daca a premiat o alta echipa sa obtina un rezultat pozitiv pe teren, chiar daca de acest rezultat a profitat, competional vorbind, echipa care a premiat. Desigur ca problema acestor premieri e bine reglementata SPORTIV in tarile in care ea este admisa. Unde nu este admisa SPORTIV federatia respectiva aplica sanctiunile administrative prevazute in regulamentele ei SPORTIVE si atat.
Incep tot mai mult sa cred ca, la noi, tot circul din cazul „valiza” a fost generat, in special de FRF si CFR.
FRF cand a acceptat premierea, cand a interzis-o, in functie de interesele unor conducatori si influenta acestora, in diverse perioade, la conducerea FRF.
Ultima scoatere din regulament a acestor premieri s-a facut in sezonul 2007-2008. Oare Muresan de la Cluj o avea vreun „merit”, ca in acel sezon a fost el ales in Comitetul Executiv al FRF? Vad ca acelasi Muresan decalara pe toate posturile ca premierea e penala, ca cine premiaza trebuie exclus din fotbal etc. etc…
Cum poti califica un om, conducator de club care, atunci cand promoveaza cu echipa, declara ca premierile sunt normale si legale ( cred ca stii despre ce e vorba..), iar atunci cand vede ca, jucand cu echipe motivate, pierde punctele avans si e pe cale sa piarda titlul, sare si tipa, in gura mare, ca e coruptie sa premiezi, cerand protectia DNA impotriva celor care indraznesc sa se opuna realizarii obiectivelor lui, folosindu-i metodele? Poate vrea ceva drepturi de autor, mai stii?..
Cand e „penala” premierea si cand nu? Nu ne putem juca asa cu notiunile juridice si, implicit, cu soarta oamenilor!.. Sa fie clar, daca in 2003-2004, cand CFR promova in prima Liga, premierea nu era penala nici in 2009 nu e, si invers.

corneliu popa (62 comentarii)  •  10 februarie 2009, 13:46

Este de notorietate, ca prin felul comportamental Becali si-a creat multi dusmani! Pentru orice in viata este nevoie de o “motivatie” Care a fost rostul, motivatia, formarii coalitiei, poate este pretentios spus, hai sa-i s-o numim cooperativa impotriva Stelei cu recul catre Becali? Aceasta cooperativa a fost creata printr-un aranjament financiar contra unor atitudinii care corespunde sintagmei”hai s-a lasam mai moale ca echipa “X” sa castige eventul! Numai ca Becali ca sa contracareze aceasta Cooperatiava, bisericuta”, care se facea la nivelul sefilor de club, fara stiinta jucatorilor, a “reinventat, pe plaiuri dambovitene, premierea” astfel “intelegerile intre conducatori au cazut” si jucatorii au inceput sa-si apere corect sansele, impotriva “doleantelor” conducatorilor lor!! Si de aici inversunarea “cooperativei”, dusa pe plan mediatic si chiar cu ajutorul politicului, impotriva lui Becali, deci BANII SUNT MOTIVAREA ACESTOR LUPTE! Deci, ca sa conchidem, Becali a facut galagie, ca sa se auda pretul premierii la jucatori,oarecum moral, dar sigur legal, pe cand cei din cooperativa au facut totul tacit si numai in folos personal, sigur imoral (blaturi) si penal sigur! Si atunci de ce DNA-ul il urmareste numai pe Becali? Azi poate fi Becali, dar maine pot fi eu. Si nu cred ca este bine! Sa fiu bine inteles, nu ii iau apararea lui Becali, dar sigur apar niste principii, deasupra apartenentei la un club sau altul!

Ciprica (4 comentarii)  •  10 februarie 2009, 14:40

Eu am chiar alta varianta: aceste plati reprezinta de fapt avansul pentru meciul direct. De ce sa spui ca banii sunt pentru o echipa ce va juca impotriva ta? Asta ar fi ilegal. Dar nu mai bine le dai bani cu cateva etape inainte, sub forma de sprijin al corectitudinii? Asa, ai rezolva 2 meciuri dintr-un foc, te-ai asigura si ca respectivii vor juca pe bune cu adversarul tau, dar o vor lasa mai moale cu tine, ca „sponsor”, ca doar nu-l pot supara pe cel care i-a premiat, nu?

Milici (78 comentarii)  •  10 februarie 2009, 21:12

@ionut
Premierea e mita doar in Romania?Cunosti vreo alta tara in lume in care premierea e ilegala , cunosti pe cineva cercetat penal pentru asta in univers?
Cine ia in serios spusele lui Gigi Becali e imatur sau nu are ceva serios de facut;Gigi spune ineptii cam 80 % , 20% sunt clenciuri voite pentru unii care pun botu’ si numai pe restu te poti baza.Nimeni nu poate sa incadreze exact nici o declaratie a luiGB, nici macar el insusi.A face speculatii bazate pe goarna lui Jiji e o prostie.
Tu iei de bune spusele lui GB , chiar cand sunt tampenii evidente si-ti construiesti capete de acuzare pentru ca asta e prejudecata ta.Doua exemple:
1.Daca Gigi ar conduce si Buzaul cum ramane cu meciurile directe?
2.Cererea ca Mititelu sa bage rezervele e evident facuta la misto pt ca (a) Mititelu isi punea Galeria in cap pe viata si (b) GB se stia ascultat si modul in care vorbeste e elocvent.

Milici (78 comentarii)  •  10 februarie 2009, 21:34

@Mitae
Ai dat un exemplu haios cu Bistrita:nu stiu de cate ori a premiat Steaua Bistrita dar in mod sigur Bistrita nu s-a dat deoparte niciodata in fata Stelei.
Ai naibii spaniolii cum de nu s-au gandit la una ca asta s-o penalizeze pe Barcelona de cate ori a premiat alte echipe ca alea vor sta capra in fata Barcei.Cred ca nu-i prea duce mintea pe iberici,spanioli si toate natiile Europei sau Universului ca n-au observat acest caz flagrant de mita-premierea.Noi romanii suntem , ca de obicei cei mai destepti si inventivi , noi am pus coada la pruna…

Bonano (1 comentarii)  •  10 februarie 2009, 21:45

Articol de o adanca profunzime si larga inspiratie scris cu mult talent de binecunoscutul ziarist deontolog Alin Buzarin.
Gigi Becali sa fie arestat si condamnat.
Steaua sa fie retrogradata si desfiintata.
Antistelistii sa lupte prin orice mijloace pentru aceste idei nobile.
Fanaticii stelisti sa uite marea lor iubire oarba.
Am incercat sa scriu acest comentariu in tendinta sperand ca va scapa de moderare , visul vietii mele care e tot mai indepartat.
M-am inspirat din alte replici care au trecut de cenzura si am incercat si eu sa comit o compilatie fara talent.

milici (78 comentarii)  •  10 februarie 2009, 21:59

Felicitari pentru articol ! Este intr-adevar foarte bun .
.
Astept de la tine , Buzarine si sau de la colegii tai (daca se poate in cascada ) articole despre pasivitatea de cardasie a lui Sandu si Mitica la zoiele si laturile pe care Gigi Becali le arunca zilnic in mas media la adresa tuturor acelora care doresc curatarea fotbalului de cacareze .
Fortati comisiile FRF si cele ale LIGII sa ia masuri cat mai urgent , ori daca nu , in frunte cu Sandu si Mitica, toti sa dispara pentru totdeauna din fotbalul romanesc .
.
Faceti ceva cat inca se mai poate . Uitati de dragostea ros-albastra iar corectitudinea sa va fie mai aproape decat o simpatie mincinoasa si bolnava .

ionut (25 comentarii)  •  11 februarie 2009, 6:47

@ciprica
corect si asta e numai un motiv din o suta si o mie pt care spaga e impotriva regulamentului ilegala si trebuie pedepsita.

@vasglo
cred ca ne intelegem mai putin decat presupui.
chestia asta nu are nici o legatura cu prevederi legale din Spania sau din UE. Nici cu regulamentele FIFA sau UEFA care altfel decat spui INTERZIC premierea catre terti, insa si daca interzic nu au cum sa intervina in dreptul penal (nimeni nu a sustinut asta).

Te afli in eroare la fel ca si toti ceilalti care invoca lucrul asta, cand crezi ca in Spania sau alte tari premierea indirecta (pt a castiga) ar fi admisa. Nu este, si e cazul sa va informati mai bine inainte de a face afirmatii gresite. Nu este admisa, repet, si faptul a fost reconfirmat acum cateva luni cand au aparut scandaluri cu mituiri in liga secunda si in prima liga (sezoane anteriaore). Faptul ca nu a fost pedepsita (in Spania) este altceva. Acolo nu s-a aplicat regulamentul probabil din cauza unor nasi de la federatie la fel de corupti ca ai nostri. Insa asta nu e nici un argument dece nu ar fi pedepsita. In Spania la fel, cu toate ca consumul si traficul de droguri e ilegal, se consuma drouri chiar in locuri publice si 0% din consumatori si probabil 1% din traficanti sunt pedepsiti. Asta nu e nici un motiv pt care consumul si traficul de droguri nu ar trebui pedepsit in Romania.

Iar chestia cu permiterea premierii: nu are nici o legatura din nou penalul cu regulamentul FRF. Regulamentul a fost schimbat tocmai pentru ca a fost imperativa aducerea sa la standardele UEFA care interzic orice premiere. Penala din punctul meu de vedre a fost si inainte, si nu am nici o problema sa spun ca daca cei de la CFR au premiat adversarii adversarilor dpmdv au comis acelasi act penal ca si Becali.

Mai este un aspect, poate cel mai important, trebuie pastrata masura. Recunosc ca premierea indirecta in ultima etapa a adversarului adversarului se ofera peste tot, este pe alocuri inevetibila. Stiu din proprie experienta ca mi s-a oferit o lada de bere pentru o victorie. Un lucru este insa o lada de bere, alt lucru este insa echivalentul a 1/2, 1, 2, 3 salarii anuale. 100.000 de euro pt 15 insi dintre care maximal 1-2 castigau suma asta intr-un an si restul un sfert. Asta e moartea fotbalului, moartea competitiei, pt ca acesti jucatori daca nu au caracter nu mai joaca decat in 2 meciuri pe an. Si nu-i mai doare daca clubul si patronul lor retrogradeza sau da faliment. Acceptarea acestor practici inseamna falimentul competitiei, se vede in rezultatele din comptetiile internationala, in rezultatele nationalei si in situatia multor cluburi de traditie care sunt in faliment.
In afara de de asta unde ajungem cu o liga in care patronii sunt incurajati sa aloce mai multe milioane de euro in spagi in loc sa-i investesca in lot?

ionut (25 comentarii)  •  11 februarie 2009, 7:33

@vasglo
am uitat ceva foarte important.
anume ca spaga lui becali era nu pentru doar victorie ci pentru un egal. cu regula de 3 puncte un egal e ca o infrangere.
Nicaeri in lume un egal nu e o performanta. este rezultatul initial. O perdormanta inseamna a marca goluri, a obtine victoria, a obtine cat mai multe victorii, a reusi calificarea in competitiile internationale sau neretrogradarea.
Pentru a obtine un egal de 0-0 nu ai nevoie de nici una din capacitatile cerute pentru a ataca/inscrie goluri/obtine victorii/obtine neretrogradarea/obtine calificarea in uefa sau chlg/castigarea campionatului. Din contra. Insa daca un 0-0 in ultima este premiat cu salariul anual pentru 17 jucatori si conducatori de club care in celelate 33 de etape nu au facut decat sa retrogradeze si sa apropie de faliment propriul club atunci ne putem spune „Odihneasca-se in pace” fotbalului nostru.

@Milici 165

Premierea e ilegala peste tot, in toata zona UEFA, poate e o noutate pt tine.

Vrei sa-l aperi pe Becali declarandu-l iresponsabil? atunci fa o petitie sa fie trimis la casa de nebuni mai intai. Eu cred ca atata vreme cat este patron de cluburi si firme este responsabil. chastia asta cu „am spus-o in gluma” ii poate servi daca ar fi de profesie actor de comedie ceea ce nu este (decat involuntar).

Cele 2 exemple prezentate de tine sunt dintre cele mai ridicole.
1. cu Buzaul, adica vrei sa jignesti inteligenta tuturor care stiu ca buzaul e steluta??? care e chestia cu rezultatele directe? unul dintre rezultatele directe a fost cand Bunica de la Buzau a egalat din lovitura libera si l-au injurat coechipierii si a fost dat afara si acum joaca in liga a 4a. In toata lumea unu care stie sa dea goluri din lovitura libera cum era Hagi cum e Beckmam e dus pe brate, la noi in liga spagilor unul care isi demonstreaza calitatile e dat afara pentru ca il incurca pe un spagar incompetent. Inca una din miile de dovezi ca spaga ucide fotbalul

cluj-napoca (1 comentarii)  •  11 februarie 2009, 9:50

Asa domnule Buzarin acum *** scrie ceva si de echipa lui Paszkany care a contactat jucatorii de la „U” Cluj ca sa piarda cu cfr

cristi (1 comentarii)  •  11 februarie 2009, 12:17

bai oameni buni noi am uitat cand chiar frf a dorit sa premieze nu stiu ce echipa nationala ptr a ii incurca pe adversari de ai noistri la calificare(imi pare rau ca nu imi amintesc exact echipe in cauza) si no acum sarim toti in sus ca tot din fotbalu romanesc sunt curati si numa becali e murdar. Este el un incult un prost care crede ca daca are bani se poarta urat cu toata lumea dar nu cred ca el e tot rau fotbalului .PS amintitiva vorba aceea PESTELE SE IMPUTE DE LA CAP

vasglo (22 comentarii)  •  11 februarie 2009, 12:38

@ ionut,

Pui prea multa patima si devii ilogic, confuz si inconsecvent.

1. Sa obtii un egal cu echipa virtual campioana si calificata direct in Liga Campionilor, tu fiind o retrogradata, care a reusit victorii cat sa le numeri pe degetele de la o mana in restul de 33 etape, eu zic ca este performata. Tu, nu. E dreptul tau.

2. Spui:
– ..”Premierea e ilegala peste tot, in toata zona UEFA”..
– ..”Nici cu regulamentele FIFA sau UEFA care altfel decat spui INTERZIC premierea catre terti”..
– ..”Nu este admisa, repet, si faptul a fost reconfirmat acum cateva luni cand au aparut scandaluri cu mituiri”..

pentru ca, in final, sa „concluzionezi”:

-..”Recunosc ca premierea indirecta in ultima etapa a adversarului adversarului se ofera peste tot, este pe alocuri inevetibila.”…

Recunosc, „m-ai invins, Ionut”!

bla (1 comentarii)  •  11 februarie 2009, 12:46

de fapt suporterii stelist au ajuns la o singura concluzie. premierea e un act de binefacere, iar coruptia nu e coruptie (valabil doar cand este steaua implicata).

corneliu (62 comentarii)  •  11 februarie 2009, 12:48

Ionut, Ciprica!!! Numai bateti campii! **** Ce tot zoceti ca azi premiera, maine joci cu mine si e blat? Tu ai jucat cu mine si m-ai invins si eu te platesc sa joci corect si sa nu te dai deoparte pentru ca patronul tau tau a luat deja banii ? Iar tie jucator nu-ti da nimic pentru esti invins si bate la ochi sa te premieze la infrangere! El patronul in schimb. vezi Porumboiu (de unde are el bani de achizitii, in plina criza?) sau Borcea isi umplu buzunarele! In tote tarile europene nu zice nimeni ca premierea in ultimele 3-4 etape este admisa, dar nu este nici interzisa!***! La PREMIERA TREBUIE SA LUPTE TOT LOTUL DE JUCATORI, PE CAND LA MITA ISI INGHESUIE MITA NUMAI PATRONUL/CONDUCATORUL/FINANTATORUL!

hasek (3 comentarii)  •  11 februarie 2009, 13:17

@vasglo,dupa logica ta daca te prinde politia cu o prostituata si spui ca banii nu erau pentru sex numai l-am premiat s-o faca corect .si ce o sa zica politistul? aaaa,a fost numai premiere deci nu erau bani negri , miiiiiiii de scuze!CONTINUATI

Laurentiu (1 comentarii)  •  11 februarie 2009, 13:18

Domnule dumneatale ori iesti prost roi te faci. Premierea este premiere si mita e mita este o diferenta de la cer ka pamant.***Toate echipele au premiat adversarii.Cazul valiza nu ezista ca mita pentru simplul motiv ca nu exista FLAGRANT mai scrieti SI VOI LUCRUI MAI INTERESANTE CUM AR FI MECIUL LUI OLTCHIM CARE A FOST PIERDUT DIN CAUZA ARBITRAJULUI . SAU CUM AR TREBUI DATI AFARA DE LA NATIONALA MUTU si CHIVU pentru ca nu au vrut sa joace cu croatia.

hasek (3 comentarii)  •  11 februarie 2009, 13:23

si eu sunt de acord cu premierea dar premierea se face pe fata cu acte ,de asta nu se poate numi premiere cazul valiza

corneliu (62 comentarii)  •  11 februarie 2009, 13:24

Este chiar asa de greu de inteles ca domnul Paszkany in trecuta campanie electorala a „imprumutat” niste personalitati politice de rang inalt cu o suma importanta de bani? Pe urma nu trebuia sa se „recompenseze” fata de domnul Paszkany? Ba da!! Si atunci au fost chemati „oameni de frunte si competenti” din conducerea fotbalului romanesc si li s-a facut „aluzia” ca ar fi necesar „pentru binele de imagine al Romaniei” sa castige CFR Cluj eventul. Cu un an inainte fusesera „inselati in asteptari”, oierul dejucandu-le planul cu metode neortodoxe, dar LEGALE, pe atunci! Cand a vazut „fruncea integii conduceri din fotbal” ca este asa, „au convenit intr-un mod cu totul accidental” sa se faca o „mica cooperativa, pe dos” ca sa poata, in sfarsit, sa castige CFR Cluj „eventul. Pentru asta fost chemat antrenor Andone, el stia unde si cum „merge cooperativa” Si uite asa conducatori ca Porumboiu, Paszkany, Muresan, Copos, Iancu, Mititelu, Bosanceanu, Stan, Borcea au inceput sa joace normal, pe viata si pe moarte, in meciurile cu Steaua si au „stat capra” la CFR Cluj! Oierul s-a prins si a inceput sa „premieze”, mizand pe faptul ca conducatorii faceau blaturile in numele intelegerii lor, fara participarea jucatorilor la bani! Becali de acea facea „teatru” ca jucatorii sa auda de „suma de premiere” si sa joace si sa lupte pentru ei si familiile lor. Asta i-a infuriat pe conducatori si s-au dus la federatie, au batut cu pumnu-n masa si au facut pentru prima oara in Europa, in mod explicit, in Regulament, ca premierea este mita si se pedepseste (aici am facut eu comparatia intre onanie si act sexual!!)O prima scadenta fata de „datoria” oamenilor politici fata de Paszkany „s-a stins” Pentru diferenta de bani printr-o Hotarare de Guvern i se „face cadou” numitului Paszkany Arpad un teren si o cladire aferenta(viitoare Biblioteca Nationala cu terenul aferent, din buricul Bucurestiului) la suma derizorie de 600 000-800 000 de euro, de ce nu mie, si eu vroiam sa ma imbogatesc „moca” peste noapte?) Capisci?

florin (3 comentarii)  •  11 februarie 2009, 14:29

Este posibil ca nu numai Steaua sa fi umblat cu bani la alte echipe ci si CFR Cluj,Dinamo,Rapid (ma refer numai la echipele cu pretentii de a castiga campionatul).Peste tot in lume se procedeaza asa.A nu recunoaste asta inseamna ca suntem rautaciosi.Insa singurul care alearga cu bani dupa jucatorii altor echipe este Gigi Becali.El este singurul care are impresia ca este mai presus de lege,de etica,de fair-play si mai ales mai presus de ceilalti oameni din Romania.Acest personaj ar trebui marginalizat cel putin 6 luni si veti vedea ca va disparea singur.El doreste cu orice pret sa se vorbeasca despre el indiferent cum,de bine sau de rau,numai sa se vorbeasca.***.Toti jurnalistii ar trebui sa-i urmeze exemplul lui Hagi:sa-l ignore.

Silviu I V (1 comentarii)  •  11 februarie 2009, 15:12

Foarte bun aticolul. Mai rar prin gazetele romanesti! imi permit sa mai adaug un argument. Daca un patron premiaza o alta echipa sa „joace corect” sa zicem…ce se intampla cand acea echipa (…premiata) vine in deplasare la patronul respectiv acasa?? sau in viitorul meci direct??!! sau daca a premiat-o in retur de ce sa n-o mai premieze o data si in tur sau poate-i da de amandoua….ESTE SPAGA SI AR TREBUI INTERZISA PRIN LEGE!

Felicitari Alin pt articol!

milici (78 comentarii)  •  11 februarie 2009, 15:40

@ionut
Premierea e ilegala doar in mintea ta.Poti sa-mi dai un exemplu concret de o tara in care premierea e ilegala si ce lege o opreste explicit?Crezi ca daca ar fi fost asa nu ar fi sarit cei de la GSP cu exemple carec sa le sustina tendinta?Sunt numeroase cazuri cunoscute de premieri in fotbalul european toate fara nici un efect juridic,sa inteleg ca e o infractiune mai noua?
Ca sa-ti jignesc inteligenta ar trebui sa o ai.
Eu nu am spus ca GB e iresponsabil si nici nu e treaba mea sa-l scot pe aces motiv eu am afirmat ca spune multe aiureli,unele intentionat si nu te poti baza pe ele-vezi soparlele intentionate in cazul Mititelu.
Pai tu sa stii precis ca telefonul ti-e ascultat cum ai vorbi? Eu 50% as spune aiureli si injuraturi la adresa stimatilor ascultatori.
Buzaul nu a ajutat niciodata Steaua nici in meciurile.
directe si nici indirect asadar ce insemna practic Steluta?Poate ca vreo 2 tineri stelisti au ars gazul pe la ei?

Dante (9 comentarii)  •  11 februarie 2009, 15:41

@hasek – prostitutia e ilegala, fotbalul deocamdata nu… ai facut o comparatie de toata jena. CONTINUATI!!

milici (78 comentarii)  •  11 februarie 2009, 15:43

Articol de o adanca profunzime si larga inspiratie scris cu mult talent de binecunoscutul ziarist deontolog Alin Buzarin.
Gigi Becali sa fie arestat si condamnat.
Steaua sa fie retrogradata si desfiintata.
Antistelistii sa lupte prin orice mijloace pentru aceste idei nobile.
Fanaticii stelisti sa uite marea lor iubire oarba.
Am incercat sa scriu acest comentariu in tendinta sperand ca va scapa de moderare , visul vietii mele care e tot mai indepartat.
M-am inspirat din alte replici care au trecut de cenzura si am incercat si eu sa comit o compilatie fara talent.

corneliu (62 comentarii)  •  11 februarie 2009, 15:44

Pentru Florin!1 Hagi poate sa-i ingnore are banii lui castigati parca tot din fotbal, nu? Iar Steaua n-are banii astia!! Si de ce ma rog sa nu scrie si sa-l ignore, ca nu-ti place tie de el? In viata mai exista si casatorii fara dragoste, din interes sau convenienta, nu? Tu crezi ca detii adevarul absolut despre fotbalul din Romania! Diversitatea este mama intepciunii *****

milici (78 comentarii)  •  11 februarie 2009, 16:17

@ionut
Apropo de jignitul inteligentei:
Zici „Pai daca si altii au facut-o au incalcat si ei legea si regulamentul, simplu. Du-te cu dovezile tale la FRF si La DNA, sa fie cercetati toti spagarii.Insa sa spui ca darea de mita e ok pentru ca au facut-o si altii nepedepsiti este absolut ridicol. E ca si cum ai spune ca e ok sa ucizi pe cineva pentru ca inca nu au fost prinsi toti criminalii care au omorit pe cineva.”
CUNOSTI vreun caz in lume cand cineva a fost CONDAMNAT pentru premiere in fotbal sau vrei sa fim iar noi primii?
Zici:”…Si anume in cel putin 3 cazuri…
2.2 In discutia cu Piturca, Piturca ii spune ca jucatorii lui Pandurii sunt suparati ca nu si-au primit banii (dupa ce au batut pe cfr), Becali spune ca le-a dat bani, iar Piturca replica “da, dar aia era pentru altceva…”-AICI ai o deductie demna de MAMA OMIDA- , ca sa piarda cu Steaua deci.
DE CE nu iei in serios si nu speculezi faptul ca GB NU A ACHITAT premiul pentru Pandurii deci e posibil sa nu-i fi achitat si CFRului?
Zici:2.3 Becali a afirmat ca “si Mioveniul e al meu”, in afara de asta a incercat sa-l convinga pe patronul Craiovei sa joace cu echipa a doua.
Toata discutia e o bascalie a specula ceva din ea e o prostie-pai Becali poate sa zica la fel despre toate echipele ca sa puna botul unii…
Zici:”Ca sa nu mai vorbim de faptul ca este interzis ca un patron sa conduca mai multe cluburi din prima divizie, alt articol de regulament incalcat de GB”.
Care or fi astea multe , cu Steluta am lamurit-o,cu Mioveniul e o vrajeala.Poti deduce orice vrei din stenograme totul e sa vrei si tu ai aceasta calitate.

cristiano (11 comentarii)  •  11 februarie 2009, 17:37

Domnule Buzarin!Haideti sa nu mai fim obiectivi ca nu va sta frumos:daca in ideea dumneavoastra premierea e mita atunci inseamna ca nu avem voie sa jucam la nici un concurs cu premieri:-((( Din cate Observam premierea lui G.B de a Stimula o echipa deja retrogradata sa joace Corect este mita. Bun dar CFR ca Stimuleaza aceeasi echipa sa nu isi apere corect sansele Ce mai este? Aici o sa spune-ti da,dar in meciul direct U.Cluj cu Steaua nu isi apara corect sansele dar aici gresim pt ca echipa era deja retrogradata. Stim cu totii foarte bine ca CFR a premiat sau stimulat echipe nu ca sa isi apere corect sansele si aici va dau exemple: U.CLUJ, UTA, BISTRITA,RAPID si asa mai departe in meciul direct. Deci in Opinia Dumneavoastra premierile sau stimularile ale celor de la CFR sunt perfect Legale iar cele ALE lui G.B sunt Ilegale!!! Vrem sa avem un fotbal curat nu? care mai este dorinta a unei echipe deja retrogradata sau salvata de la retrogradare sa isi apere corect sansele in ultimele etape? In spania Portugalia Anglia Franta Italia Tari cu campionate puternice se practica astfel de practici tocmai pt a se juca corect si a creste interesul competitiei!!!Va Salut si pe altadata incercati sa fiti ceva mai Corecti si Realisti!!!

alex (3 comentarii)  •  11 februarie 2009, 19:18

@milici
@buzarin

***Voi, habar nu aveti despre ce vb. Legile din aceasta tara permit premierea, ceea ce s-a si intamplat. bekkali nu a dat mita, (daca nu stii mita inseamna: Dar în bani sau în alte valori materiale, dat cuiva sau primit de cineva, în schimbul unui serviciu ilegal) a vrut sa premieze, care inseamna (A acorda, a conferi cuiva un premiu) in cazul nostru premia jucatorii lui u cluj sa joace corect. Pentru voi, frustratilor, va spun doar atat: mircea sandu, dragomir, frf, toate ligile si tot sportul in general, se supun legilor din Romania. Daca vreti sa intelegeti acest lucru, e bine, daca nu, ramaneti in ***** voastra de *****
***

florin (22 comentarii)  •  11 februarie 2009, 19:54

Dle. Buzarin faceti mare tamtam pentru cazul valiza. CORECT. Dar ar fi si mai corect daca ati dezbate cu aceeasi ardoare si manie si cazul valiza CFR. Pentru documentare consultati ProSport. Atunci chiar as crede ca sunteti sincer si nu lucrati la comanda.

milici (78 comentarii)  •  11 februarie 2009, 20:24

@alex
sunt de acord cu tine si daca ai citi toate replicile mele ai deduce asta.
Din pacate pentru ca GSP m-a tot cenzurat a trebuit sa bag niste replici care nu ma reprezinta – vei #184- dar stiam ca sunt pe placul GSP sa vad daca trec de cenzura.E vorba de cea in care ceream arestarea lui Becali , retrogradarea Stelei samd…
De asmenea am bagat una sub numele Bonano caruia ii cer scuze.
E clar ca valiza nu e mita , nu e caz penal si ca totul e o gogoasa umflata de cine stim noi…

milici (78 comentarii)  •  11 februarie 2009, 20:38

@Silviu IV -al patrulea
Sa dai bani unei echipe sa nu joace inseamna ca toti jucatorii ‘premiati’ sunt condamnabili penali, asta e MITA indiscutabila.Cum DNA asculta tot si orice secret pe care-l stiu 20 de oameni in Romania este sigur devoalat nu se va aplica aceasta tehnica multi ani.Ce se mai practica e lucrul discret cu 1-2 adversari s-o lase mai moale (vezi CFR cu U faza cu penaltiul).Dar asta nu se potriveste cu premierea.Capisci?

ionut (25 comentarii)  •  11 februarie 2009, 21:26

@vasglo
nu devin deloc ilogic, premierea daca se ofera ramane ilegala si trebuie pedepsita punct. asa cum drogurile se trafica si se consuma, faptul ca se trafica si se consuma nu inseamna ca fapta nu este ilegala si nu trebuie pedepsita.

nu mai are sens sa continuam discutia.
tine-o in continuare pe-a ta si apara in continuare pe cei care incalca legi si regulamente, si care duc in faliment fotbalul din Romania.

ionut (25 comentarii)  •  11 februarie 2009, 21:30

@corneliu
cica „premierea nu este admisa dar nici interzisa”. cum poate fi ceva in acelasi timp interzis si neinterzis?
Faptele stau asa: premierea catre terti este interzisa peste tot, daca se practica se face cu incalcarea regulamentului si a legii.

ionut (25 comentarii)  •  11 februarie 2009, 21:51

@milici
„CUNOSTI vreun caz in lume cand cineva a fost CONDAMNAT pentru premiere in fotbal sau vrei sa fim iar noi primii?”

mai informeaza-te, da de exemplu un search pe google cu „Poland football scandal”, si vei vedea ca in Polonia peste 100 de persoane (jucatori, antrenori, patroni, intermediari) au fost arestate si sunt momentan cercetate penal si judecate. 6 cluburi au fost retrogradate.

Dar nici daca polonezii nu ar fi facut nimic: ce legatura are ce se intampla in strainatate?? Avem regulamentele si legile noastre. Unde au fost incalcate faptasii trebuiesc pedepsiti si fotbalul curatat. Indiferent de ce fac sau nu fac altii.

milici (78 comentarii)  •  11 februarie 2009, 22:24

@ionut
Aia cu polonezii nu e premiere dar ca s-ati iasa tie pasienta poti sa te faci ca n-ai observat diferenta.

Andrei (1 comentarii)  •  11 februarie 2009, 23:21

As vrea sa spun ca sunt total de acord cu ziaristul anului, domnul Alin Buzarin, ca sunt suporter al echipelor CRF Cluj-Napoca, Rapid si Dinamo si ca intr-adevar premierea este mita. Si as mai vrea sa spun ca domnul Buzarin are dreptate cand spune ca „amicalul este condusa”.

Comentează