Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Muncitorii

Stenogramele arată că patronii şi preşedinţii nu fac blaturile singuri

Să lăsăm patronii de cluburi, să nu-i mai băgăm în seamă, pentru că ei sînt răul fotbalului! Corect, aproape în totalitate. Să scriem şi să vorbim mai mult despre jucători, […]

sâmbătă, 31 ianuarie 2009, 7:05

Stenogramele arată că patronii şi preşedinţii nu fac blaturile singuri

Să lăsăm patronii de cluburi, să nu-i mai băgăm în seamă, pentru că ei sînt răul fotbalului! Corect, aproape în totalitate. Să scriem şi să vorbim mai mult despre jucători, pentru că fotbalul e al lor, le aparţine lor, ei îl fac, ei îl joacă, ei îl întreţin. Corect şi aici, de la un capăt pînă aproape de celălalt. Mai rămîne o portiţă de incorectitudine, pe care ultimele stenograme o cască, parcă, şi mai mult.

„Mă duc direct la…la…la…la muncitori!” Aşa se exprimă unul dintre actorii unui rol principal în vodevilul stenogramelor. Adică la jucători. Muncitorii sînt jucătorii! Ei sînt destinatarii finali ai banilor. Aflăm fără surprindere că patronii sună jucătorii altor echipe şi constatăm, de data asta cu totul surprinzător, că uneori acei jucători nu refuză tîrgul. Pe lîngă prima de la propriul club, în multe cazuri, fotbaliatorii noştri (am folosit termenul peiorativ fiindcă fotbaliştii adevăraţi nu fac asta!) acceptă şi bani din alte părţi. Sigur că primesc stimulentele pentru a cîştiga, nu pentru a pierde, pentru a lupta, nu pentru a se da la o parte. Dar, dacă ai luat bani de la Neţoiu să lupţi contra unora pe care Neţoiu îi vrea băgaţi în clasament sub echipa sa, ce faci atunci cînd joci contra lui Neţoiu însuşi? Dacă ţi-a dat o dată, îţi mai dă încă o dată şi-atunci sigur că nu ţi-e prea greu să te dai la o parte!

În general la jucători, la muncitori, cum sînt denumiţi ei plastic, se umblă atunci cînd la conducători nu se poate. Porumboiu, de exemplu, e dobitoc şi prost, nu înţelege, şi atunci trebuie contactaţi muncitorii.  Iar muncitorii, nu numai ai Vasluiului, dar şi ai altora, acceptă bucuroşi un bănuţ negru pentru zile albe!
Nu e vorba de nişte jucători anume, ci de jucători în general! Numele lor implicate în astfel de acte de prostituţie nu îi dezonorează doar pe ei, ci dezonorează acest fotbal despre care acum spunem că e curat ca lacrima, iar peste cîteva luni, cînd vin stenogramele, descoperim că e murdar pînă în cele mai tainice ascunzişuri. Fotbalul e mereu curat la timpul prezent şi mereu mizerabil la timpul trecut, şi aşa va fi pînă cînd prezentul va urma trecutului, iar trecutul va premerge prezentul. Adică aşa va fi mereu!

Pe mulţi dintre patroni îi ştim că sînt aşa cum sînt şi îi acceptăm, în numele ratingului, al tirajului sau măcar în virtutea obişnuinţei. Pe fotbalişti, pe aceia dintre ei care aşteaptă prin parcări suta de mii venită „la indirecte” nu-i putem clasifica decît ca pe nişte traseiste care coboară dintr-o cabină ca să se suie în următoarea, fără măcar a mai avea timp să se şteargă la gură cînd trec de la un şliţ de patron la altul.

Comentarii (19)Adaugă comentariu

MB (2 comentarii)  •  31 ianuarie 2009, 19:29

Alin Buzarin, ai dreptate in ceea ce spui si stiu ca ai vrut sa accentuezi dispretul tau pentru fotbalistii/fotbaliatorii respectivi dar parca ultima fraza e putin deplasata. In rest, sint perfect de acord si cu ce spuneai in articolul precedent despre stenograme si tentativa de blat clara ca lumina zilei. Sa speram ca pina la urma opinia publica va misca sistemul din loc.

durden (126 comentarii)  •  31 ianuarie 2009, 23:40

asta cam asa e…prea ii menajeaza lumea pe descultii astia…n-or face gigi si borcea mari transferuri,dar cand zici ca iubesti echipa la care joci si nu esti in stare sa alergi mai mult de 7-8 km intr-un meci,inseamna ca locul fotbalistilor autohtoni e pe centura,nu pe teren!

iaka (1 comentarii)  •  1 februarie 2009, 1:15

…asa, si?…ai descoperit apa calda?Daca nu apareau stenogramele, tu cum iti inchipuiai ca se fac blaturile?Maine-poimaine ne uimesti cu vreun articol despre politisti corupti…

pro (2 comentarii)  •  1 februarie 2009, 2:39

Unii sustin ca nu e nimic incorect in a premia o echipa ca sa joace corect. Trecand peste faptul ca daca ar fi corect, ar trebui facut la vedere, anuntat public dinainte si cu taxele platite la finante, acest articol surprinde cele cateva aspecte care descalifica o astfel de abordare:
1. Ce faci cand ajungi la meciul cu echipa clubului care te-a „premiat” anterior?
2. De ce trebuie sa premiezi o echipa ca sa joace corect, cand ei asta ar trebui sa faca oricum? Exista prezumtia de vinovatie, adica respectiva echipa „se va da la o parte”?
3. Daca in meciul dintre A si B, clubul C vrea sa premieze pe A ca sa joace corect, de ce nu ar putea sa faca acelasi lucru clubul B si sa fie la fel de corect?

Faptul ca e o practica intalnita in campionate mai puternice (Spania, Italia etc) nu e un argument. Hai sa luam de la ei partile pozitive (fotbalul de calitate) si nu cele negative.

Cariga (8 comentarii)  •  1 februarie 2009, 7:16

Ca de obicei, ai dreptate si de data aceasta. Acest gen de „fotbalisti” schimba slitul nu registrul tactic. Am fost si eu implicat in fotbalul autohton. De multe ori acest gen „fotbalisti” isi ofereau serviciile in aceeasi maniera ca si „fetitele” de pe strada.

macaroni (1 comentarii)  •  1 februarie 2009, 10:20

Aveti dreptae, dar daca pe ;muncitori;[sportivi] le acceptam, s-au nu??? de ce sa nu fie condamnat!!!!! patronul de club care se inbogateste din afaceri dubioase.Numai Dragomir spune ca patroni pierd, si duc bani de acasa.Dar e minciuna, ca bani nu cresc ca buriuienile, si nimeni nu le aduce din bani lui, numai din afaceri.[dubioase]Cine ne crede saraci, e adevarat, dar nu suntem ,nici naivi, nici prosti.

[D] [S] [N] (22 comentarii)  •  1 februarie 2009, 11:30

Domnule Buzarin, d’voastra sugerati existenta unor „pozitii si rapoarte nefiresti” intre unii fotbalisti si patroni… 🙂

sef de post(da’ nu ala prost) (1 comentarii)  •  1 februarie 2009, 13:39

Exista poate o singura sansa in viata ca „fotbaliator” la o echipa mica si saraca (ex. U Cluj)sa castige o suma mare de bani,chiar daca isi apara corect sansele, va juca la „disperare”. Corect ar fi ca aceasta stare de spirit sa o aiba cu toate celelalte competitoare,ceea ce nu se intampla,deci rezultatul este cel putin moral VICIAT !! Apreciez ca o atare premiere pentru o echipa cu resurse materiale reduse aduce in jocul modest al echipei un plus de cca. 30-40%,adica acea „disperare” de care vorbeam si care nu va aduce un rezultat normal pe teren.

codrinmc (10 comentarii)  •  1 februarie 2009, 16:52

In scurt timp vor intra cu totii la puscarie. Vor disparea toate bacteriile fotbalului romanesc. Justitia a inceput sa isi faca treaba, ii urmareste de ceva vreme. Cativa dintre ei au cedat deja (Copos). Vor fi curatati toti. Ne indreptam spre capitalism cu pasi mari.

nu conteaza (4 comentarii)  •  1 februarie 2009, 17:34

De unde rezulta blaturile. Sti ce inseamna un blat??? Ai fracturi de logica sau necunoasterea unor termeni, dar mai bine zis te prefaci ca nu intelegi ca sa ai ce scrie. Arata jucatorii si pe cei care au primit sa tranteasca meciuri. La CFR cu Rapid, cu Dinamo cu Bistrita cu U Cluj cu Otelu cu arbitrii si grupul politic de la Cluj care conduce tara nu zici? Sau ai facut blat cu ei. Am uitat ca scri pt PC + PSD+PDL= BOC, Kovesi si Mora, toti din CLUJ. Tu de unde esti?

zsigodya (10 comentarii)  •  1 februarie 2009, 17:55

Cine erau pe vremea „amatorismului” komunist si cine sunt acum, pe vremea „profesionismului” kopitalist, jucatorii de fotbal (cu doar cateva exceptzii, e mult mai corect termenul dumneavoastra, „fotbaliatori”, domnule Buzarin !) ? Erau analfabetzii care nu faceau fatza la scoala, nici macar la scoala generala ! Nu din pasiune pentru fotbal neglijau scoala, ci din repulsie pentru scoala gaseau ei refugiul in fotbal si apoi il transformau in „meserie”, desi nu erau in stare nici de activitatea asta s-o faca cum trebuie.
Imi amintesc cum se „antrenau” pana prin 1996-1997: alergau lejer pe pista de atletism, la indicatziile „antrenorului”, cam jumatate de ora, cat alearga si elevii la ora de sport de la scoala, faceau cateva minte stretching, bagau apoi o miutza 6 contra 6 pe lateralul terenului, ca sa nu se obosesca prea tare, apoi „antrenorul” ii punea pe fiecare sa suteze de cate 10 ori la poarta din afara careului de 16 metri si ii trimitea la vestiare, sa faca dush.
Si pentru asta erau TOTZI (si fotbaliatori si „antrenori”) platiti dublu sau triplu cat un muncitor cu inalta calificare pe vremea lui Ceasca (si asta din realizarile echipei in care erau inclusi PE HARTIE, careia i se mai baga o gura in plus la salarii…), li se asigura masa zilnica GRATUIT, li se repartizau locuintze mult mai bune decat celor care munceau cu adevarat, si asta pentru ca mafiotzii de primari aveau ca prima pasiune fotbalul si ca ultima pasiune grija pentru populatzia localitatzii !
„Antrenorii”, niste fosti fotbaliatori si ei, care se faceau ca fac un curs de antrenori (stramoshul Scolii Federale de Antrenori de astazi a lui Radulescu, si de aceeasi valoare, adica ZERO !), cumparau diploma contra unei contributzii in bani (la negru…) de la sefii care conduceau acolo (si acum se face la fel, intrebatzi-l numai pe Radulescu cum le da !) si mergeau acasa sau oriunde erau primitzi (si asta contra unei contributzii in bani sau contra unor caltaboshi de porc, bine-ntzeles !) ca sa-si ia salarii ce nu le meritau, majoritatea. Exceptziile: un Jenei, un Ozon, un Mateianu, un Lucescu, un Sunda ! Pot fi numaratzi pe degetele a doua maini, pentru ultimele 5 decenii…
Fotbalistii adevaratzi, la fel, pot fi numaratzi pe degetele a doua maini.
Acum, si unii si altzii primesc aceiasi bani MULTZI, pe care putzini ii merita, iar multzi isi „completeaza veniturile” asa cum reiese din stenograme. Si inainte de 1989 se facea la fel, doar ca de atunci lipsesc stenogramele, dar ii putetzi intreba pe microbistii in varsta, ca ei stiau cand se vindea atunci un meci si pe cat… !
De-aia a fost si este nivelul fotbalului romanesc cel „care este” !
Iar fara DNA, asa va ramane pentru totdeauna !

andrei (23 comentarii)  •  1 februarie 2009, 18:49

atat dl Buzarin, cat si unii dintre fac abstractie de o realitate – fotbaliatorii , de oriunde nu numai de la noi, primesc bani ca sa bata adversarul de la X, iar cand vine vremea sa joace cu X il bat si pe el. De aia Netoiu a picat cu mioveniul, a avut probleme si la craiova. Credeti ca jucatorii au mustrari de constiinta in astfel de situatii ? Aiurea, banul este singurul lor zeu. Dupa ce a batut cfr acum doi ani, a stat dinamo capra cand a jucat cu steaua de la care se zice ca ar fi primit bani? Toata istoria asta cu stenogramele e subtire rau pentru justitie, incadrarea e trasa de par, cazul trebuia judecat doar de frf si luate masuri, nu musamalizat si lasat pe mana dna care l-a transformat intr-un circ

mireille1923 (3 comentarii)  •  2 februarie 2009, 10:10

@codrinmc Chiar crezi? Eu as vrea sa fiu atat de optimista ca tine, dar nu-mi iese! Unde Dumnezeu ii vezi tu la puscarie ca eu am impresia ca vor scapa totipentru ca se apara unii pe altii! Si dupa ce vor scapa se vor intoarce cu forte si mai mari si gura si mai mare decat acum! O sa se aleaga praful de fotbalul asta! Sper ca peste catva timp sa-ti dau dreptate!!! Problema este ca jucatorilor li se pare normal sa primeasca bani sa joace la adevarata valoare sau sa joace corect. Adica eu, imi iau salariul de la echipa mea, este DREPTUL MEU, cu toate ca joc asa in doru’ lelii, dar este NORMAL ca o alta echipa X sa-mi dea bani ca sa joc si sa dau totul pe teren; este tot un DREPT AL MEU! Pana nu se schimba asta patronii nu vor ajunge la puscarie si fotbalul va ramane aceeasi tristete de pana acum! „Parerea mea!”

bogdan (19 comentarii)  •  2 februarie 2009, 10:37

DACA CHIAR VRETI SA FACETI BINE FOTBALULUI ROMANESC, DOMNILOR JURNALISTI, PUNETI PE MASA fifa TOT DOSARUL! Sigur ca va fi o suspendare a tuturor echipelor romanesti din competitiile internationale dar, astfel, se va intampla la fel cu focul care arde paiele de pe miriste ( inclusiv buruienile, harciogii, etc), dupa care apare recolta noua. Doar astfel se poate salva fotbalul romanesc, incaput – de sus si pana jos- pe mainile **** barbugiilor.

liviol (24 comentarii)  •  2 februarie 2009, 10:54

Mare dreptate ai Aline!
Mai cunosc si eu cativa fotbaliatori din astia si ma socheaza pur si simplu ce mentalitate au…multi din ei si-ar vinde si mama pt un ban in plus!
La subcultura care-i inconjoara si caracterizeaza, nu e de mirare, problema este cum reusim sa schimbam starea de fapt. Una din solutii ar fi academii de fotbal.
In alta ordine de idei, stenogramele ne arata ceea ce ne dadeam seama cu totii in campionatul trecut dar nu aveam confirmarea!De ex…..stiam ca Timisoara va face blat la Steaua. Din pacate pt oier, Uhrin a gresit si majoritatea jukatorilor au jukat corect(din greseli de genul asta i s-a tras si demiterea) iar astfel Marean si-a atras apelativul de tigan(adica un nenorocit care nu isi respecta intelegerea). Mai putea sa se revanseze in ultimul moment prin convingerea prietenului Borcea sa o lase mai moale.
Ceilalti sunt bine cunoscuti, dar acest Marean devine unul din cele mai odioase personaje din viata publica romaneasca!

stelu (11 comentarii)  •  2 februarie 2009, 15:15

Felicitari Alin!
In sfarsit un jurnalist sportiv care spune lucrurilor pe nume …

axl_rose_1974 (6 comentarii)  •  2 februarie 2009, 18:18

Aline, mi-am dat seama ca eram un prost !! Noroc cu tine ca m-ai luminat, ca altfel asa ramaneam…
Hai ca facem rezumatul articolului tau , intitulat : – Prajitura dulce cu esenta de premiere si glazura de mita – :

1. Gigi daca era blatist, blatuia in primul rand Gloria Buzau, cu 6 puncte in loc de 2 cu Buzaul, Steaua era campioana.

2. Gigi daca era blatist, anul care tocmai a trecut , il blatuia pe Lacatus care era antrenor la UTA, in loc sa joace corect si sa faca egal… Steaua a pierdut la UTA 2 puncte , puncte cu care Steaua era campioana.

3. In toate stenogramele personajul principal Gigi discuta despre premierile puse la cale de CFR, cu sume cu tot, cu echipe cu tot, tu nu scoti o vorba. Premierea propusa de Gigi la U Cluj , spune chiar Gigi, este facuta pentru a contracara BLATUL propus de CFR catre U Cluj… Dovada ?… Vezi video cu penaltyul acordat lui CFR, prin care CFR a castigat campionatul … Rusinos… !!! Jucatorul de la U Cluj l-a trantit pe jucatorul CFR -ului si ca sa fie sigur ca se fluiera penalty, i-a mai dat si cu pumnul in gura !!!!!

ciupi (150 comentarii)  •  3 februarie 2009, 10:57

raul cel mare este patronul patronilor, il stim cu totii…

Oby (4 comentarii)  •  3 februarie 2009, 16:50

Buza, iar o arzi aiurea. Iar faci confuzie intre blaturi si „premieri”, asa cum zice Berbecali. Tu chiar ti-ai inchipuit ca blaturile sau premierile se fac doar intre conducatori. Pai degeaba lua patronul banu’ daca nu discuta cu proprii jucatori sa tranteasca sau sa puna osul mai tare la un meci. Tu chiar crezi ca Giginho a inventat premierea in fotbal? Tu nu vezi ca cei din „cooperativa” care fac adevaratele blaturi traiesc bine mersi, ocoliti de stenograme? Eu cred ca vezi, insa inchizi ochii, pentru ca faci parte din razboiul mediatic pornit pentru distrugerea lui Gigi. Ce legatura are convorbirea dintre Gigi si Laca cu cazul valiza? Cum „rasufla” asa usor stenograma dupa stenograma de la DNA? Totul este ca sa aveti voi subiecte de presa. ****

Comentează