Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Vremea dacilor contemporani

Rednic crede că antrenamentele la munte sînt de pe vremea lui Burebista şi Decebal

Un NU hotărît muntelui românesc, un DA rostit cu toată gura Antalyei, Spaniei, Portugaliei! Se traduce, în viziunea antrenorilor contemporani, prin calitate în detrimentul cantităţii. Aşa […]

duminică, 25 ianuarie 2009, 2:41

Rednic crede că antrenamentele la munte sînt de pe vremea lui Burebista şi Decebal

Un NU hotărît muntelui românesc, un DA rostit cu toată gura Antalyei, Spaniei, Portugaliei! Se traduce, în viziunea antrenorilor contemporani, prin calitate în detrimentul cantităţii. Aşa o fi!

Pînă acum cîţiva ani românaşii frămîntau nămeţii de la Poiană, Predeal, Forban, Vatra Dornei sau Stîna de Vale. Era OBLIGATORIU să stai vreo zece zile la munte. Fără minge, eventual cu ceva saună şi bazin. Acum se trece direct la minge, se joacă împortiva unor chinezi, unor azeri de la tineret sau contra lui FC Zurich, care nu-i chiar neica nimeni, fiind lider în Elveţia.
Pantele înseamnă în viziunea lui Rednic amintiri cu Burebista şi Decebal. Călări, amîndoi. Inclusiv pe el, pe jucătorul Rednic, îl ducea Mircea Lucescu în Poiană, cu Dinamo şi cu echipa naţională. Vremuri revolute!

ZICE-SE C-AR FI MAI BINE AŞA. CU CALITATE, CU MINGE, CU MULTE JOCURI. În Turcia sînt terenuri, nocturne, bazine, tot ce trebuie. Se practică varianta asta, pentru că occidentalii, pe care-i copiem în tot şi-n toate, nu se luptă nici ei iarna cu zăpada. În primul rînd, pentru că nu prea au. Apoi, fiindcă n-au timp. La ei pauza de iarnă e de cel mult trei săptămîni, timp în care nemţii joacă prin săli, iar Milan dă o talpă în Dubai. La noi se stă trei luni, decembrie, ianuarie şi februarie. Aşa că timp de munte ar fi. Dar nu mai e la modă.

Adoptăm foarte uşor comportamentul occidental, dar CÎND TREBUIE SĂ JUCĂM LA MIJLOC DE SĂPTĂMÎNĂ ÎN CUPELE EUROPENE ŞI ÎN WEEK-END ÎN CAMPIONAT, ZICEM CĂ NOI NU PUTEM SĂ DUCEM RITMUL ĂSTA! Uităm că echipa naţională a Franţei, înaintea tuturor turneelor finale, urcă pentru o săptămînă în Pirinei, la peste 2000 de metri altitudine. Nişte jucători, ceva mai mari şi mai pregătiţi decît ai noştri, obosiţi după un sezon de 9-10 luni, sînt refrişaţi la aer curat şi astfel mai pot suporta încă o lună de cantonament.

Nu există o reţetă unică. Doar moda e cea care decide. Acum se poartă turneele afară, iar muntele e privit ca o pereche de pantaloni evazaţi, scoşi din dulap de tata, nostalgic după anii tinereţii. Dar parcă ÎN ANII CÎND SE ALERGA PE SUB BRAZII ÎNZĂPEZIŢI, NU ERAU ATÎTEA LEZIUNI MUSCULARE, nu era înghesuială aşa mare la clinica din Bologna, iar după accidentări grave, ca aceea a lui Zicu, nu se revenea într-un an şi jumătate, ci ceva mai repede. Chiar aşa, Burebista şi Decebal or fi fost vreodată accidentaţi?

Comentarii (29)Adaugă comentariu

kat (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 15:15

Probabil ca daca ar fi aceleasi conditii de cantonament in munti ca in Turcia, varianta nu ar mai fi ocolita. Plus ca nu prea exista varianta unor amicale.

cipriani (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 15:16

Da! intradevar nu e rau articolul, dar n-am inteles altceva,ce cauta o poza cu o tastatura rupta in doua la „avatarul” tau?E contradictoriu cu conditia ta de blogar

Shu (3 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 15:36

o sa vedeti Rapidu` ce conditie fizica o sa aibe…
tot raul inspre bine…

Marius C. Popa (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 15:37

Frumos spus. Din pacate fotbalul din romania tine cont de moda si de extravaganta, cand ar trebui sa se bazaze pe valorile si posibilitatile aflate in curtea proprie. Niciodata nu va fi mai bun un cantonament inafara, pe o oarecare plaja, la soare si la miuta in nisip, decat o pregatire(nu neaparat „barbara”) in Carpati, la aer curat. Daca am sta sa analizam problema, ne dam seama ca aceasta cheie spre succes este la indemana oricui, dar din pacate prostul gust e mai tentant si straluceste mai tare la prima vedere.

groparu (10 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 16:27

Una din tarele fotbalului romanesc este lipsa conditiei fizice pe care jucatorii o demonstreaza mai ales in meciurile internationale.Rednic spunea ca acum a trecut timpul lui Decebal si Burebista si ca venit timpul lui James Bond.Insa un James Bond caruia i se termina repede benzina(de referinta este chiar meciul pierdut de Dinamo la Brasov, cind echipa lui Rednic a aratat ca nu poate sa alerge) Dinamo fiind dominata mai mereu pe finalurile de meci, chiar daca juca acasa sau adversarul avea jucator in minus.Lucru valabil si pentru meciurile echipelor romanesti in cupele europene si chiar al nationalei.Stiu ca e mai comod sa te invirti prin barurile de pe litoralul turcesc si sa faci fite pe plaje si meciuri cu echipe de bucatarasi sau croitori decit sa urci in creierii muntilor unde nu tu baruri nu tu manele.Doar pante abrupte cu zapada pina la briu.Lui Rednic ii este teama ca se „supara ” jucatorii si nu mai dau randament pentru ca sint tinuti in stagiul montan.Pai daca sint profesionisti nu ar trebui sa se supere ca de aia sint platiti ca sa joace fotbal.Nimeni nu statea 3 luni in stagiu montan cum declara Rednic.Jucatorii se supuneau ordinelor venite de sus.Care ciriia pierdea echipa mai ales ca nu era in stare sa ia testul Cooper.In ziua de azi daca vrei sa cistigi un joc trebuie sa ai o posesie constructiva(nu pasiva cum au echipele nostre ,care construiesc…inapoi!!) cu jucatori de mare tehnicitate care sa poata transmite balonul dintr-o singura atingere si in regim de viteza.In fotbalul romanesc nu putine exceptii nu mai exista asa ceva.O a doua solutie pentru posesie,mai aproape de posibilitatile de exprimare ale jucatorilor romani ar fi presingul continuu pe durata a 90 de minute.Cam ceva de genul celui practicat de echipele britanice unde jucatorii se bat pentru fiecare balon.La noi daca un jucator face un stop de 2 m zici ca e tehnic.In plus , din 90 de minute 80 le doarme in ghete.Si asta deoarece majoritatea antrenorilor gindesc precum Rednic.Ar trebui oprite fitele de plaje si revenit la timpurile lui Burebista si Decebal.Dar nu calare ci pe jos.Prin nameti pina la briu.Si nu la Poiana ci la Piatra Arsa ca sa nu aiba jucatorul unde sa fuga.Si sa vezi ce plamini oxigenati ce pregatire fizica si dor de minge vor avea dupa ce coboara.Atunci ar putea fi bun si un stagiu de pregatire in zone mai caldute.Si sa-i vezi atunci pe jucatori cum alerga precum caii lui Decebal si Burebista.Care pot.Care nu ,la revedere.Altfel fotbalul romnesc se va duce de caruta.Asa ca domnule Buzarin aveti 100% dreptate.Azi nu mai avem performante tocmai pentru ca jucatorii romani nu mai au pregatirea fizica de alta data.Chiar daca se juca cum se juca.Iar daca azi vrei performanta,neaparat trebuie si un stagiu montan.Si pentru ca la noi e iarna mai lunga, eu l-as face de o luna.Asa ca sa „moara” jucatorii nostri „profesionisti” de ciuda.Dar pe urma sa vedeti cum or sa iubeasca mingea.Daca antrenorii isi vor schimba mentalitatea gen rednic fotbalul romanesc va irupe din nou.Altfel e belea mare.

alex (70 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 16:32

Bine scris, bravo!

faun (26 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 16:36

las` ca si burebista ii baga in cantonamente,doar le-a ars viile pt a nu mai bea vin…poate din punctul asta de vedere era bine,torje,pulhac si ropotan n-ar fi fost prinsi aburiti si dornici de cantare.

Dumi (86 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 16:38

chiar asa oare buzarin o fi avut vreun articol macar mediocru? sau numai esecuri totale?

vasile (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 17:37

sa vedeti rapidul in retur … nu o sa aiba probleme fizice, poate doar tehnice …
la munte aereul e mai rarefiat, e mai mult oxigen, care accelereaza refacerea si are un rol tonic pt organism … astfel te simti mai proaspat, mai „in vana” cum se zice …

cris (14 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 17:51

Nu vreau sa fiu rautacios,dar ma uit in direct la gsp si ma crucesc la comparatia pe care o face Buzarin ,precum ca in anii 80 se jucau tot atatea meciuri ca si acum si atunci nu erau atatea jucatori accidentati ,dar viteza?pai marea echipa a stelei era surclasata se de steluta de azi buzaul,era un ritm lent cu o lipsa de marcaj de ajungeau jucatori mediocri gen Piturca sa ajunga golgeteri cu peste 30 de goluri marcate pe sezon.

[D] [S] [N] (22 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 19:09

Eu spun ca dat fiind contextul istoric, li s’a intamplat si celor doi sa fie accidentati, sau daca nu, cel putin indisponibili pentru urmatoarea partida, tot au fost macar o data de’a lungul carierei lor… 🙂

codrinmc (10 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 20:40

Personal consider extrem de importanta pregatirea fizica. Deseori in istoria apropiata a fotbalului romanesc ne-a lipsit prospetimea in ultimile minute.
Romania – Danemarca, Midlesborough – Steaua. Va spun ceva?
E important deci si un cantonament dedicat exclusiv imbunatatirii formei fizice, fara minge. Desigur, fara meciuri in picioare, Romania si Steaua nu ajungeau pana acolo.

mihai (2 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 20:48

Burebista si Decebal au pierdut tactic cu romanii! 🙂 Pregatirea fizica a fost buna, tehnicianul Traian a intuit punctele slabe ale advesarului.

marian (41 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 23:18

dle. buzarin, brazilienii au fost multiplii campioni mondiali cu „antrenamente” pe copacabana …

claudiu (18 comentarii)  •  25 ianuarie 2009, 23:45

De ce nu te faci antrenor?
Ce competente ai tu sa stabilesti cum se face pregatirea fizica? Ai jucat fotbal? Ai antrenat?
PS. Ca de obicei nu uita sa imi stergi comentariul.

andreiopt (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 1:09

Perfect adevarat dle. Buzarin. Si nationala masculina de handbal are aceeasi problema: se prabuseste dupa 40-45 de minute. Personal, chiar imi este dor de un meci precum Steua – Aarhus (s-a intamplat prin ’92 daca nu ma insel) in care „ai nostri” sa revina pe final, sa-si domine adversarii si sa inscrie doua goluri. Nu stiu daca pe timpul lui Decebal „se facea” un tineri contra batrani, dar acum, daca ar juca nationala din 2008 cu cea din ’94 cred ca Hagi, Popescu si compania ar fi superiori la capitolul pregatire fizica. Atat am avut de spus. Pace voua…

gellu (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 1:10

„Chiar aşa, Burebista şi Decebal or fi fost vreodată accidentaţi?”
da, cel putin Decebal si-a rupt… gatu

ca (17 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 4:24

dar medicii sportivi si preparatorii fizici ce spun buzarine? cred ca acesta nu e un subiect in care sa ne dam fiecare cu presupusul.

johnny (10 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 9:40

Ati scris un articol foarte inspirat!Daca pana acum v-am trimis comentarii critice si chiar porcoase, acum sunt atat de bucuros sa va felicit! Da, ar trebui ca Rednic sa-si cumpere bilete pentru Herculane. Sa fie macar o saptamana imparat.

observatorul (7 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 10:18

Rednic nu e decat un antrenor de nivel mediu, care se pricepe sa arunce sageti catre partenerii de intrecere. Nici n-ar trebui bagat in seama.

pentru ziaristul prost (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 11:31

…refrisati…

Ducu (5 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 12:11

Cele mai mari performante s-au realizat in baza acumularilor si metodelor de dinainte de ’89!

Acum suntem mai sofisticati!

dinamovism cronic (9 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 14:12

Bine punctat… Felicitari !

sportsaga.ro (25 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 14:58

Buza, nu vrei si cooperativa inapoi? Muntele e bun pentru relaxare. Pregatirea din intersezon de azi se masoara in alti parametrii. Asa dupa ureche se pot spune multe.

un neaos ardelean (2 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 15:53

Dinamovist de mic si in paranteza spus ,nu aveam prea mult de ales,DINAMO sau STEAUA asa se juca la noi in curte, SUNT totusi de partea lui BUREBISTA si DECEBAL fiind aproape consateni…
SIGUR in ziua de azi NIMIC nu mai e bun DIN CEA FOST ODATA dar in rest SUNEM VAI si amar,CAM peste tot si in fotbal SI IN VIATA…totul dinainte de 89′ E REBUT,dar ce se naste azi e NUL ca autostrada TRANSILVANIA cu metode moderne!!!!

dan (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 16:02

CRED CA AR FI MAI BINE COMBINATE CELE DOUA STILURI

john (5 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 17:24

este blogul tau, scrii ce vrei. dar nu ai dreptate de nici o culoare. si o sa iti explic:
o echipa face cantonamente la munte. ok? temperaturi in medie de 0-5grade. cu zapada. pante, etc
apoi, campionatul incepe prin martie. cand deja este cald. terenul e ca in palma. la ce ar folosi acest antrenament? nu este mai normal sa te antrenezi in conditii cat mai apropiate de cele in care vei juca? cum poate ajuta un antrenament la 0 grade o echipa care va juca in 4-5 luni la 30de grade?
meciurile jucate in conditii ideale ca temperatura, calitatea terenului, adversar dau mult mai multa incredere. sudeaza grupul de jucatori. pe cand o alergare bezmetica in panta muntelui ii haiduceste:)
acel exemplu cu franta este prost ales. adica daca ei au bagat cantonament la 2000m au avut rezultate? dar danemarca, care a venit din concediu si a castigat campionatul european? deci, este irelevant acel exemplu.

SAVIBRATESCU (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2009, 18:44

Din AMERICA:propun an pauza de IARNA,sa se continue a se JUCA,….CUPA ROMANIEI,fazele urmatoare.CONDITZII SANT EXCELENTE:pauza decembrie,ianuarie,februarie,….deci 3 luni,.Jocurile se pot desfasura an ANTALIA-turcia,SPANIA_OLIVA_VALENCIA,PORTUGALIA,BRAZILIA,italia,etc,,,,ca si asa ,mai toate echipele si jucatorii,antrenorii,staff-urile di n campionatul din DACIA_ROMANIA,…fug…de SUPORTERI,se ascund de spectatori..,de tv,…a-shi ascund BLATURILE, finantzatorii gigi becali cu DUMITRU DRAGOMIR,barbut?ZARURI ,sheptic ,66,poker,101,POPA PROSTU,PACALICI,an parcari,la MARILE HOTELURI DE LUX SI SUPER LUX,si totzi se ASCUND,fug de tv si suporteri…shi cum timp ar fi ,s-o punem si de -o CUPA LIGII,ca-n OCCIDENT,din super liga 1…ANGLIA UK..DAR 3 SAPTAMANI SANT NECESARE CA AERUL …DE MUNTE,DIN carpatzii DACIA-ROMANIA,ai poporului DAC,ai marilor CONDUCATORI,AMPARATZI SI REGI DACI,BUREBISTA SI DECEBAL.

SuperNova (138 comentarii)  •  29 ianuarie 2009, 2:22

Savibratescu, invata sa scrii ! In alta orsine de idei sunt de acord cu Buzarin ! Bravo !

Comentează