Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Delvecchio şi alte vechituri

Luînd bătrînei scăpătaţi, ne paşte primejdia de a fi fraieri

Pescatori Ostia. Nu e nume de conservă de peşte, ci ultima echipă la care a activat marele, unicul, inimitabilul Marco Delvecchio, vehiculat ca posibil atacant al Stelei înainte ca efectele […]

vineri, 9 ianuarie 2009, 7:08

Luînd bătrînei scăpătaţi, ne paşte primejdia de a fi fraieri

Pescatori Ostia. Nu e nume de conservă de peşte, ci ultima echipă la care a activat marele, unicul, inimitabilul Marco Delvecchio, vehiculat ca posibil atacant al Stelei înainte ca efectele crizei să blocheze cardul de cumpărături al lui Gigi Becali. De fapt, enciclopedia electronică Wikipedia îl şi dă pe don Marco activînd, din 2009, la Steaua, după ce-şi va fi reziliat contractul plătit în fructe de mare cu sqadrissima cu nume de şprot sărat.

Noroc c-a venit criza, altfel ne pomeneam pe-aici cu tot felul de vestigii semivii ale fotbalului de altădată. Cu el, adică Delvecchio, cu Ivan Helguera, peţit nu demult de Dinamo ca o mireasă de lux. Cu Julio Cesar Correa ne-am ales deja, şi-acum trebuie să-i suportăm fiţele de fetişcană zbîrcită şi neputincioasă.

Cît de fraier trebuie să fii să iei asemenea situri arheologice umblătoare? Îl asculţi pe un impresar care vorbeşte româno-italiana la televizor, îl chemi pe Delvecchio la tine, îi oferi  vreo patru sute de mii pe an, că fără banii ăştia vedetissima nici nu se apleacă să se încheie la galoşi, îţi dă în cel mai bun caz un gol şi jumătate, adică mult mai puţin decît Kapetanos şi te pomeneşti că la 37 de ani n-ai cui să-l mai vinzi, iar la Buzău nu ţi-l primeşte. Bună afacere! Nici măcar la marketing nu poţi să faci parale, că băiatul n-are nevastă ca Beckham, să-şi permită să-l ia Milan pentru două luni şi ceva. Pot să vină zece de Delvecchio în Ghencea, tot tricourile cu Mirel şi cu Bănel se vînd mai bine.

Poţi să faci asta, adică să aduci băbăciuni reumatice, dar împovărate de glorie, doar dacă eşti o ţară care abia descoperă fotbalul, or, noi avem pretenţia că i-am pătruns tainele deja. Ce, noi sîntem Uzbekistan să-l cumpărăm pe Rivaldo doar ca să-l pipăie populaţia indigenă, să se convingă că nu e făcut din plastic, ci e viu şi adevărat? Nu, nu sîntem! Dar avem momente cînd facem prostii şi apoi ne uităm unii la alţii ca uzbecii.

Comentarii (36)Adaugă comentariu

marcel (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 19:28

„îţi dă în cel mai bun caz un gol şi jumătate, adică mult mai puţin decît Kapetanos şi te pomeneşti că la 37 de ani n-ai cui să-l mai vinzi, iar la Buzău nu ţi-l primeşte. Bună afacere! Nici măcar la marketing nu poţi să faci parale, că băiatul n-are nevastă ca Beckham, să-şi permită să-l ia Milan pentru două luni şi ceva. Pot să vină zece de Delvecchio în Ghencea, tot tricourile cu Mirel şi cu Bănel se vînd mai bine”

foarte slab pasajul…va credeam mai echilibrat si mai informat domnule buzarin

:) (26 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 19:33

stai linistit, nu il aduce nimeni pe vechiul delvechio. paradoxal,criza asta economica pe care eu,corigent la matematica in liceu, nu o inteleg, este cel mai bun lucru ce i se putea intampla stelei ! poate doar asa lacatus se indura sa-i opreasca in lot pe bicfalvi si compania.

fotbalfan (11 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 19:45

chiar credeti ca „marii investitori” bucuresteni vor transfera pe cineva ? nici de gluma nu e buna. radu naum a spus excelent ca nu trebuie sa mai credem nimic. da’ chiar nimic din ce se vehiculeaza. altfel, in unele privinte, suntem mai rau decat uzbekistan.

eu (16 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 19:45

extrem de slab…

myhay (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 19:57

dupa mn are dreptate cu articolu asta:)

Karpatwolf (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 21:14

Ce va mai roade (ca sa nu zic altfel) grija de Steaua !Ne-ati mancat sufletul si ne-ati rupt ochii cu miile de articole fade la adresa „zeilor” din mahalaua Bucurestilor. Stim cum ii cheama pe parintii lui Banel, stim cate pahare ii trebuie lui Ropotan ca sa fie meloman, stim ca scotienii se simt umiliti ca Dl.Copos nu e „highlander”.Intelegeti odata ca NU MAI VREM ! Ne-am saturat sa citim in fiecare zi despre Steaua si Dinamo. Ne dor ochii de atata rosu, chiar nu intelegeti ? Ne e dor de alb-albastru, de violet si de alte culori mai putin sanguine.

Jurgen (9 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 21:16

Dumnezeu cu mila…

Fane (5 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 21:33

Bun. Foarte bun – corect!

George S. (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 22:11

Un articol pe alocuri haios, cateodata cu un limbaj suburban, dar care puncteaza clar faptul ca relicvele nu-si au rostul in fotbal, fie ca e vorba de fotbalul uzbek, fie ca e vorba de fotbalul românesc. Iar faptul ca echipele românesti nu fac achizitii de calitate este din cauza ca nu exista strategii clare de transferuri, cluburile de la noi n-au departamente de scouting sau daca au, se bazeaza tot pe dvd-urile de la impresarii care vor sa-si castige painea pacalind Jiji Becali sau Borcea. In plus, antrenorii români n-au incredere in tineri, fie ei români sau straini, de multe ori nestiind unde sa-i foloseasca sau interzicandu-le anumite scheme de joc prin care tinerii s-au facut remarcati la juniori.

radical (2 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 22:18

Spre marea mea uimire, vad ca Julio Cesar(cel al lui Dinamo) este criticat si nu inteleg dece. A fost cu minim o clasa peste ce a aratat tamas, sau chiar moti la Dinamo in tur. O siguranta pe care rar o vezi la caini. Asa ca nu isi are rostul comentariul acela.

făniţă (2 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 23:16

să vina hagi!

bate doar liberele. iar când e mingea la el, dă pase.

şi nici nu trebuie să alerge, rămâne doar la mijlocul terenului.

bogdan (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2009, 23:57

Super articolul!!! Felicitari, mai putin remarca cu populatia indigena din Uzbekistan… Nu este chiar asa (ca si noi ne suparam cand ne fac bananieri- nu ca am fi prea departe de adevar)

Adrian (12 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 1:03

Problema e urmatoarea.Presa ni-i tot propune,face sondaje,pune intrebari.Cred ca toto asa zisii investitori au declarat de nenumarate ori ca nu aduc jucatori pe salarii foarte mari.Si au spus asta inainte de declansarea crizei mondiale.Acum cand scapa de de jucatori precum Neaga,cu un salariu de cel mult 300 000 € mi-e greu sa cred ca vor aduce candva chiar si un jucator trecut de 34 de ani cu salarii mari.Dar presa cancanistico-sportiva din Romania trebuie sa traiasca si ea.Nu am auzit nici un oficial al Stelei spunand ca Steaua il doreste pe Delvecchio,ci doar ca i-a fost propus.Dar ce sa facem daca nu avem ce scrie.In loc sa facem o ancheta sa vedem cine e suporterul care a aruncat bricheta,o ancheta sa descoperim cu adevarat blaturile din fotbalul romanesc,e mai usor sa scrii editoriale sau sa faci comentarii de pe scaunul unei emisiuni.

Undertaker (17 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 2:14

Delvecchio si la 50 de ani e mai bun decat ce are steaua acum:))sa-i aduca si pe beppe signori si pe albertini,ca tot aia e…cel putin,Delvecchio a dat gol in finala de campionat european,tot e mai bun decat nicolitza si ceilalti.

timi (30 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 2:16

Esti tare in gura cand nu e nimeni prin preajma.De ce nu ai avut curajul sa-l critici aseara pe Micea Radulescu pentru faptul ca legea privitoare la antrenori e un rahat.Si ca nu prevede sanctiuni in caz de incalcare a ei.De ce l-ai periat pe ,,domnul profesor”?Halal profesori avem!

barabas (4 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 6:41

Domnule Buzarin ma vad nevoit a incepe prin a va aduce aminte care este rolul unui blog.Blogul nu este un ziar unde scrii un articol si cu asta gata ,sa scrie prostii tot ce vor ca mie nu-mi pasa,blogul este un spatiu unde se duce un dialog iar eu nu vad ca jurnalistii de la GSP,poate cu 1-2 exceptii printre care nu va numarati,sa aiba un dialog cu cititorii.Poate din cauza ca aveti impresia ca le stiti pe toate si detineti monopol pe adevarul absolut?mai nou observ ca nu mai emiteti variante ci dati sentinte si solutii. Dumneavoastra ati hotarit ca jucatorii „situri arheologice umblătoare”si”băbăciuni reumatice, dar împovărate de glorie”nu au ce cauta in campionatul nostru ,cu toate ca astfel de jucatori au dus o echipa ca Famagusta peste performantele orcarei echipe de la noi in ultima vreme.Cu jucatori expirati cum ii considerati Rubin Kazan a cistigat un campionat mult peste valoarea campionatului nostru.Pot la orice ora face o selectionata a jucatorilor de peste 34 de ani capabila sa bata nationala Rominiei,enumerind doar citiva:DelPiero,Nedved,Maldini,Roberto Carlos,Raul,etc.dar domnul Buzarin a hotarit ca sunt „băbăciuni reumatice”si el trebuie sa aiba dreptate ca e ziarist si stie.Apropo Milan are 10 babaciuni conform teoriei probabil ca ar retrograda daca ar juca in DiviziaA,ce campionat tare avem si eu nu stiam.Domnule Buzarin cind mai scrieti cite ceva ar fi bine sa va mai folositi si creierul.

io (1 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 7:53

de ce nu l-am fi luat si noi pe rivaldo la 37 de ani, sa vedem k e adevarat, nu e din plastic.. fac pariu d-le buzarin, k o echipa care arata asa:
Balotta
Contra Julio Cesar Correa Costacurta Maldini

Maccarone Emerson Rivaldo Mendoza

Tristan Milosevici
(Kovacevici)

castiga la pas campionatu in romania…. ce ziceti, tineti pariul???
sa nu ne dam ceea ce nu suntem, k la nivel de fotbal nu suntem departe de uzbekistan?? credeti k daca cineva ii ofera barcelonei 40 mil Euro pt Eto`o o sa vina la noi? pt ei suntem pe acelasi nivel cu uzbekistanu. prb e: ofera cineva 40 de mil pe vreun jucator?
daca as avea bani, cu echipa de mai sus as juca in liga 1 si fara discutie as castiga detasat campionatul, si nici nu cred k m-as face de ras in liga… poate am exagerat cu costacurta si maldini, dar alti jucatori batrani pe posturile lor nu mi-au venit in cap, gasiti dvs altii
multumesc

arh. Gheorghe Petrescu (113 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 9:25

Articolul este OK.
HAI STEAUA ! HAI ROMANIA !

carasco (4 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 9:46

Foarte bun articol.Felicitari dl. Buzarin !!!

slick (3 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 9:46

care corect ? care relicve ? nea aline, ia trage matale un pic cu ocheanu’ la prietenii nostri estici, unde proaspata campioana s’a bazat pe serviciile a doi batranei: Rebrov Sergey si Milosevic Savo. iti suna cunoscut vechiturile astea ? nu de alta, dar vechiturile astea au dus Kazanul in Champions League de pe primul loc din Rusia, care este de 3 ori mai valoros decat cel din Romania. Sa nu generalizam ! nu stiu ce si cui ai vrut sa demonstrezi prin acest penibil articol. Si inca ceva: Correa a fost printre cei mai buni jucatori ai lui Dinamo, poate chiar al ligii I in acest tur.
Sanatate!

expert (1 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 11:16

Cititil si recicitil… tot un articol prost este …..;)

Poppy (11 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 12:30

Un articol lipsit de echilibru, inflamant si bombastic, ****

In fiecare zi apare cate un nume exotic si „sonor” ce urmeaza a fi transferat la Steaua, este repertoriul vostru din pauza competitionala de a mai tine prezent cat de cat un rating acolo al editiei electronice. La Steaua nu vine nimeni (daca intrebi staff-ul lor, n-au habar de transferurile voastre !), cel mult o pocnitoare ca sa aiba GiBi ce da si el afara prin primavara.

Revin, infierant si ieftin articol.

durden (126 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 12:35

imi pare rau dar nu sunt de acord!eu zic ca mai bine vin jucatori batrani gen delvecchio,julio cesar,helguera decat tineri si varzalai cum sunt la rapid sau steaua.nu credeti dle buzarin?bineinteles cel mai ok ar fi sa vina fotbalisti tineri romani..dar probabil ca d-astia nu prea avem…

NU CONTEAZA (4 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 12:40

Domnule Buzarin plecati de la premisa gresita ca Steaua ar vrea sa-l transfere pe Delvecchio, uitand faptul ca tot colegii dumnevoastra pseudoziaristi il transfera virtual la Steaua. Nu exista nicio confirmare oficiala din partea Stelei. Asa ca articolul dvs e fara obiect. Impresarul lui Delvecchio si-a facut datoria fata de jucator cautandu-i echipa, facand propuneri in stanga si dreapta. Dar de aici si pana la a arunca gogoasa ca Steaua e interesata de acest jucator e mult prea mult. De fapt dvs faceti ce face toata presa sportiva in perioada asta, adica produceti gogosi la marea gogoserie: PRESA SPORTIVA.

Gogu (11 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 13:02

Vechituri, hmmmm, ia sa ne aducem aminte, nu cu multi ani in urma, Hagi, la 33 ani mergea la Galata si devenea idolul suporterilor turci.Da, Hagi nu se pune , nu?Ahhh, am uitat de Nedved, Pavel Nedved, da…nici asta nu se pune.

DirtyOne (2 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 13:49

E penibil ce se intampla azi in „presa” de sport romaneasca. Vine X si spune ca din surse proprii a aflat ca Steaua vrea sa il transfere ep Roberto Carlos, de exemplu. Apoi, articole, emisiuni, interviuri pe acesta tema. Steaua spune ca nu stie nimic, Roberto Carlos la fel, dar noi ii dam inainte cu speculatii la limita fantasticului. Dupa o saptamana sau doua ne plictisim si vine altcineva ca stie ca Dinamo vrea sa il transfere pe nu stiu cine din liga a doua braziliana. Si iar incepem algoritmul de mai sus, cu negari firesti de altfel de la cei implicati si zeci de speculatii. Nu e penibil?

mk (3 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 16:20

Subscriu la ce au spus si altii.Aceste transferuri sunt facute doar de presa.Sunt niste „stiri” bune pentru saraca de Ioana Cosma de la Sport.ro(ori de ce nu pt un Stiucan de la GSP) care se isterizeaza de fiecare data cand aude un nume nou asociat cu gruparea din Ghencea…
In rest eu cred ca e clar pentru toata lumea:Steaua nu va face transferuri importante(nici macar gen diamantul Dayro,ori Toja) pentru ca Jiji nu mai da bani.Punct.Ar putea sa ajunga un atacant in Ghencea doar daca e pe GRATIS si nu cere un contract mare.Asa ca mai bine ne lasati cu Golan,cu Hugo Viana,cu Delvecchio,cu Benko ori cu jucatorul din Honduras…

delaware (2 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 16:49

apropo… daca nu stiai ziaristule RIVALDO chiar mai da goluri in UZBEKISTAN .pe bune. de restul…. ai dreptate

Lou Cypher (3 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 19:41

Buzarin asta cam exagereaza. Adica de Delvecchio nu am cum comenta pentru ca este un jucator de 36 de ani care e terminat de vreo 3 ani de zile, deci n-are ce cauta nici macar in divizia B. Dar Julio Cesar cred ca s-a acomodat bine la Dinamo, iar Helguera a jucat pana de curand la cel mai inalt nivel la Valencia, care e mult peste Dinamo, si are doar 32 de ani. Rivaldo este un jucator exceptional care a facut treaba pe unde a fost si desi are 36 de ani a marcat 9 goluri in 15 meciuri in Uzbekistan, a marcat si in liga campionilor Asiei, deci inca e valabil. Problema e ca e prea scump, 10 milioane de euro pentru 2 ani, ori noi nu ne permitem asa ceva. Sa va amintesc ca 2 din multiplele castigatoare ale ligi campionilor se bazeaza pe jucatori batrani: Milan – Maldini 40 (???), Dida 35, Inzagghi 35, Favalli 37 si pana de curand Costacurta si Albertini, de asemeni multi alti jucatori de 32 de ani; Juventus – Del Piero 34, Nedved 36. Deci varsta nu prea are a face cu valoarea, nu?

adrianssen (11 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 19:51

hahahahahahahaha
misto articol:)
de mult n-am mai citit ceva atat de placut:)
sa traiesti:)

vasim (38 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 20:30

Anumite pasaje din acest articol sunt de prost gust.
Cam asa scriau si tarile din vestul Europei despre Romania cam cum te-ai exprimat tu despre o tara din blocul ex sovietic: „Ce, noi sîntem Uzbekistan să-l cumpărăm pe Rivaldo doar ca să-l pipăie populaţia indigenă”
Populatia indigena ?
Mai oamenilor sunt de un an in EU si deja ne permitem sa jignim alte tari unpic mai sarace ca noi ?
Ar trebui sa iti dai seama ca arogantza asta nu se cuvine chiar si daca ai fi fost ziarist german sau englez!!!
**

florin (22 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 20:49

buzarin, penibil ca de obicei.

beca_gigi (24 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 21:08

Ok domnu’ Buzarin.. Se impune o completare: de ce putorile si javrele de manageri si de impresari (fosti biznitaari de bilete de cinema) nu se screm sa promoveze jucatorii tineri din Romania? Si in general, ce fac susnumitii smecheri pentru a creste noi generatii de jucatori? Sa nu aud ca asta ar insemna sport de mase ca pe timpul comunismului pentru ca imediat va trimit in Franta, SUA si alte state dezvoltate sa vedeti cum e cu sportul de mase.

io (1 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 21:42

vb cuiva de mai jos: blogul este facut pt a purta un dialog, nu pt a scrie articole… nu a-ti raspuns daca tineti pariul cu mine, acela cu echipa facuta de mine, castig detasat liga 1.
din cate se vede mai jos 90% din cititori nu sunt de acord cu dvs, dar nici nu incercati sa motivati articolul, prin dialog, sau replici la comentarii…
asta nu e blog.. e un fel de colt la pagina 16

jiji (8 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 21:55

mai bine scrii despre vekiturile care le repatriaza dinamo an de an.ca sa nu mai spun si de astia tineri terminati pe afara

Il vecchio (1 comentarii)  •  10 ianuarie 2009, 22:35

Signor Buzarin are dreptate: Delvecchio e vecchio!!!
Avanti, Aline! Fuga in teren, ca vad ca esti mai bun ca toti si le stii pe toate – cred ca ai fi in stare sa alergi tot terenul, sa centrezi, tot tu sa dai cu capul si (pana intra mingea in poarta) mai tragi si-un talkshow si-o tona de sfaturi practice.
***

Comentează