Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Nu dai bani, nu face gol!

N-avem spectacol pentru că ne lipsesc marcatorii Nu ne-a plăcut Rapid-Steaua pentru că n-a avut goluri. Păi, cine să le dea? Kapetanos? Ajunge mingea de 5-6 ori pe meci la el. Boya? Scapă foarte greu de fundaşi şi trage rarisim […]

luni, 10 noiembrie 2008, 9:41

N-avem spectacol pentru că ne lipsesc marcatorii
Nu ne-a plăcut Rapid-Steaua pentru că n-a avut goluri. Păi, cine să le dea? Kapetanos? Ajunge mingea de 5-6 ori pe meci la el. Boya? Scapă foarte greu de fundaşi şi trage rarisim la poartă. Despre astfel de atacanţi, Cîrţu, pe vremuri, avea o vorbă, de fapt o traducere literă cu literă din italiană :”Nu face gol!”  De asta, în general, steliştii îl pupă pe Goian, care înscrie cu capul, la cornere, iar rapidiştii pe Spadacio, care vine din linia a doua. De fapt, venea prin august, cînd şi-a şi realizat o mare parte a porţiei.

untitled-1.jpgFormula pe jumătate
Priviţi tabelul golgeterilor noştri. Reuşite, cam jumătate din numărul meciurilor. O etapă da, o etapă nu. Asta ar fi media. Dar Bratu şi Paraschiv, doi dintre realizatorii de forţă, şi-au încheiat demult sezonul de toamnă, Curtean şi-a făcut şi el jumătate din porţie într-un singur meci, cu Timişoara. Nume trecute constant pe tabelele de marcaj sînt doar Dănciulescu şi Bucur, plus Onofraş, a cărui prezenţă explică într-un fel sezonul bun al Unirii. Mai observaţi că echipele din Ligă n-au reprezentanţi în prima parte. Într-un tîrziu, după „puncte-puncte”, apar Stancu şi Kone. La acest moment al sezonului, campioana şi vicecampioana ar trebui să aibă atacanţi cu 10-12 reuşite.

Formula întreagă
Iată şi top-scorerii campionatelor puternice. Cu excepţia lui Benzema, ei se află cam în zona „meciul şi golul”. Şi e mai greu de înscris, să zicem, pentru Anelka în faţa apărării lui Manchester United, decît pentru Spadacio cu Otopeniul.

untitled-2.jpgVedeţi nume consacrate, Anelka, Eto’o, Benzema, dar şi surprize, ca El Hamdaoui, marocano-olandezul lui AZ Alkmaar sau ca acest bosniac, Ibisevici, care conduce Bundesliga. Plus Diego Milito, care e în faţa lui Inzaghi sau Ibrahimovici. Atît El Hamdaoui cît şi Ibisevici, vor pleca pe bani buni la echipe mai mari. Cifrele lor creditează, garantează sume de transfer şi salarii la care noi deocamdată nu putem visa.

Unde sînt străinii?
Mai priviţi o dată cele două clasamente. La noi, printre combatanţi autohtoni de viţă veche se strecoară timid doar Spadacio. Asta în timp ce 4 din cele 6 campionate de comparaţie au golgeteri străini. Înseamnă că acolo s-au adus, pe bani frumoşi, exact acei oameni capabili să bage mingea în poartă. Aceşti fotbalişti costă, dar fac. În momentul în care dai 13 goluri pentru o nou-promovată ca Hoffenheim, îţi meriţi fiecare cent al contractului. Însă cînd aduci atacanţi străini care au unul sau două goluri aproape de finalul turului, poţi fi convins că ai aruncat banii pe fereastră.

Ne temem de bine
Ştim reţeta, dar ne e frică sau groază s-o aplicăm. La cîţi bani s-au investit în ultima vreme în România, s-ar putea da, la un moment dat, 4-5 milioane pe un atacant tip „maşină de goluri”. Patronii, nu că n-ar avea, dar se tem să dea acestui marcator un milion salariu. Că strică vestiarul. Ce zice fundaşul cutare, care e de 10 ani la echipă şi abia a ajuns la două sute de mii? Ca să rămînă cu pacea vestiarului netulburată de grila salarială, patronii aduc 6-7 fotbalişti mediocri, în loc de unul şi bun. Şi-atunci, aştepţi la nesfîrşit ca Julio Cesar, care nu poate, să-i paseze lui Boya, care nu marchează.

Comentarii (42)Adaugă comentariu

explorish (31 comentarii)  •  10 noiembrie 2008, 22:10

hopa – un articol-analiza de la nea buzarin. de bine…

DirtyOne (2 comentarii)  •  10 noiembrie 2008, 22:46

Un articol decent, insa nu spui cate ceva. Atacantul e una, insa cati pasatori buni avem in campionat? Cati mijlocasi de creatie? Vorbesti de Boya si Kapetanos? De ce nu iti adci aminte de un alt atacant, Emil Heskey? Sunt atacanti masivi, facuti sa traga dupa ei fundasi, sa distruga aparari si sa creeze culoare petru al doilea atacant. Spune-mi un singur atacant care i-ar face fata lui Goian, sa protejeze o minge in fata lui, ceea ce Boya a facut cu succes. Ai vazut cumva ce a facut Stancu, cand Kapetanos ii facea culoar? De ce nu spui ca jucam cu un singur varf si ca asa e f greu sa inscrii? As fi curios si eu, Barcelona doar cu un varf, mai e la fel de ofensiva? Nu crezi ca, atunci cand o echipa are un singur varf de atac, ca e Boya sau Anelka,il sacrifica? Nu e firesc ca acel varf va avea marcaj permanent? Nu pot spune ca ma asteptam la mai mult de la autor, insa e un articol peste media celor din GSP.

Andrei (1 comentarii)  •  10 noiembrie 2008, 22:47

Trebuie sa remarc, domnule Buzarin, ca surprindeti excelent situatia din Liga I in acest articol. Mi-a facut o deosebita placere sa-l citesc. As mentiona ca mi se pare ca la radio sunteti mai inspirat decat sunteti pe blog, in sensul ca pe blog sunteti ca marcatorii din Liga I, iar pe FM ca marcatorii din campionatele straine.
Sper ca in viitor sa vorbiti si despre pasatorii din Liga I (cei care paseaza in lateral si la portar) si pasatorii din campionatele straine, care scot din joc cate 2 adversari, cu un singur dribling, in aceeasi faza. :-h

Immortal (1 comentarii)  •  10 noiembrie 2008, 23:46

De regula nu ma impresionezi, asa ca de regula nu te citesc… Acum insa vad ca am facut bine 🙂 Felicitari, reusita ‘analiza’.

agar (4 comentarii)  •  10 noiembrie 2008, 23:53

comparatia ar fi mai corecta ca este mai usor sa marcheze pentru Anelka în faţa apărării lui Manchester City poate , decît pentru Spadacio cu Otopeniul.

Fotbal (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 0:39

Buna observatie, chiar buna. De multe ori, o statistica bine analizata iti spune de 10 ori mai mult decat 100 de pareri ale specialistilor…

www.sportsaga.ro (4 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 9:27

Indraznesc sa spun ca la noi e si mai echilibrat campionatul decat in Spania, Anglia sau Olanda. Uita-te ce scoruri sunt pe acolo si ce scoruri sunt pe la noi! E adevarat ca si sistemele astea de ciupeala pentru Europa (cu un varf) testate de Steaua si CFR nu mai aduc goluri.

Rasputin (2 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 9:27

O privire in perspectiva. Daca ar creste cheltuielile in asa hal, cu transferuri de 4-5 milioane si salarii de aproximativ 1 milion, ar avea succes 1 an – maxim 2, timp in care si celelalte echipe/finantatori/stapani vor face la fel, si atunci se vor intoarce la acelasi moment: Steaua si Rapid cu aceleasi bugete mari (acum, dar si atunci) vor fi in urma… Cum pentru Copos nu e de conceput sa mai puna un zero in coada bugetului, va dati seama cum ar fi sa il puna si sa nu castige decat unu – doi ani, apoi sa se zbata iar pe 10. Ca orice razboi, este o cursa a resurselor, si va avea mai multe sanse cel ce va avea mai multe, si mai variate (nu doar bani).

stelistul (8 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 9:30

in sfarsit …. ai deschis gura si nu ai spus o prostie … poate reusesti sa o tii tot asa …ai facut asta poate doar din cauza ca este campanie electorala ? sper ca nu..succes

ba(la)nel (60 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 9:56

foarte bun articol…felicitari!

Mihai (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 10:11

Bun articolul, insa daca e sa fim corecti pana la capat, de ce nu spunem ca si Eto’o a marcat 8 goluri in 2 meciri, daca tot ai spus de Curtean.In rest foarte buna analiza si iti dau perfecta dreptate cu jucatorii adusi pe 6-7 sute de mii.Aduc 6-7 jucatori de astia si fac 4 mil., insa nu fac absolut nimik.Hai sa vdm de la Steaua, Arturo, Kapetanos, Toja, Semedo, toti astia impreuna au marcat cred ca 8 sau 9 goluri.Jenant.

codruttzz (2 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 10:21

foarte bun articolul-analiza! Eu tot stau si ma intreb oare la Inter, la Real, la Milan sau la Manchester, Chelsea, etc, etc, oare fundasii nu fac scandal in vestiar ca vedetele au cele mai mari salarii din lume, iar ei stau pe 2-3 milioane???? Ei de ce nu se supara? Asa e fotbalul…ala care da goluri e platit mai bine, pentru ca in primul rand golurile inseamna victorii iar in al doilea rand golurile inseamna spectacol! Si spectatorii dar si conducatorii vor de amandoua dar se multumesc si cu prima! Numai conducatorii nostri tin mai mult la vestiar (aparent) decat la victorii sau la spectacol!

trohtinet (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 10:23

bai nene, ce spui tu acum a spus Meme Stoica, in studio la GSP.

Pune si tu articolul in ghilimele, ca altfel crede lumea ca articolul e al tau

moshu (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 10:40

@DirtyOne… da-mi voie sa-ti reamintesc ca BARCELONA intr-adevar JOACA CU UN SINGUR ATACANT! acela este fie eto’o (de obicei) – henry joaca un fel de extrema stanga . Faptul ca Barca joaca asa ofensiv se datoreaza celor 4 mijlocasi ofensivi (l-am trecut aici si pe Henry in rolul de extrema) Iniesta, Xavi, Messi si Henry! In plus fundasii laterali sunt si ei foarte ofensivi – vezi Dani Alves! Nu le e rusine nici cu mijlocasul defensiv Yaya Toure sau Keita care au si ei la randul lor un ridicat apetit ofensiv.

Dar asta NU inseamna ca Barcelona nu joaca CU UN SINGUR VARF! 4-4-1-1 este formula barcelonei , formula ce se poate transforma in faza de atac in 4-2-4 sau intr-un 3-3-4 prin urcarea unui fundas de banda

gogu de la 2 (5 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 12:30

adevarul e ca la noi in ligutza I se marcheaza dom’le…

toby (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 12:33

ai ajuns sa vorbesti de cartu si ce zice el de goluri cand toata lumea stie cum gandeste cartu fotbalul ,nu prea e relevanta comparatia cu anglia , italia, spania,e normal fiind campionat slab sa nu fie atacanti de valoare , eu vreau sa iti zic sa nu mai comentezi la tv ca esti ciudat rau nu ai continuitate in vorbire si devii enervant…….. portarul prinde mingea . pui punct asa dur……….. a fost fault in atac. …. echipa gazda conduce cu 1-0. park esti la scoala in clasa a 3 si citesti din carte cu intonatie … ana are mere… gigi are lapte… nu e bine deloc ori nu mai comentezi ori skimba nene stilul ca e naspa iti zic din nou, si ink ceva bai gsptv ce naiba nene nu sunteti in stare sa faceti si voi o grafica pentru scor si minute la meciuri aia de o aveti e penibila si alt aspect enervant care arata lipsa de respect fata de telespectatori si sa-i dau la … lu strategu care s-a gandit la ea ,e faza cu variatia de volum care creste brusc cand se baga publicitate chipurile sa iti atraga atentia , efectul e invres lumea schimba imediat postul sau da pe mute .

Tudi (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 12:47

Totusi Alin, calitatea unui atacant nu sta doar in numarul de goluri date sau in rata gol per meci. Era o vreme in care la Liverpool Robbie Fowler marca extrem de rar, dar avea un numar mare de pase de gol spre exemplu.

La CFR e explicabil de ce Kone are goluri putine: de cele mai multe ori e izolat, pentru ca asa ii cere sistemul lui Trombetta. Oarecum si la Kapetanos se repeta povestea.

Nu cred ca doar atacantii sunt buba. Ci mentalitatea invechita a lui „mai intai nu luam, apoi vedem daca marcam” pe care o adopta multi tehnicieni si calitatea slaba a mijlocasilor (si lipsa unor coordonatori de joc de calitate).

Maradona (2 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 13:06

Asa e cand nu iti vezi lungul nasului, te compari cu Anglia, Italia, Spania… pai cand Loganul se va compara cu Roverul si salariul romanului cu al englezului, atunci va juca si Boya ca Eto’o.

Si hai sa ne gandim putin: jucatori de 5 mil = salariu de 1 mil. + prime mai mari = un buget de vreo 30 mil euro numai pentru salariile fotbalistilor, ca sa nu mai spun de bugetul de transferuri. Si cum isi imagineaza un ziarist din Romania ca un atacant de 5 mil euro va veni sa joace cot la cot cu un mijlocas de 200.000? Au si ei respect de sine, un profesor universitar nu ar cobori la scoala generala nici pentru 1 mil/luna (nu ma refer la profesorii romani :). Si daca nu i-ar opri respectul de sine, atunci prostia conducatorilor nostri sigur i-ar indeparta.

AntGSP (4 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 13:33

Nu va vom uita niciodata pentru raul facut , noua , suporterilor, ati reusit performanta de a vedea doar voi meciurile de fotbal din liga 1! Sa va spalati pe cap cu drepturile voastre de retransmisie! Eu nu va mai cumpar…. !

cipopescu (39 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 14:08

„nu face gol” ar putea fi o traducere mot-a-mot, adicatelea cuvant cu cuvant, dar nu litera cu litera (te-ai gandit la „ad litteram” probabil)

nebunu’ (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 14:12

D-le buzarin ai reusit sa ne prezinti foarte diferenta dintre cei mai buni JUCATORI AI LUMII si cativa anonimi dintr-un campionat modest; Chiar a trebuit sa te strofoci pentru a ne spune ce stim de multa vreme????
Cum a scris cineva mai jos ESTE CA SI CUM AI COMPARA LOGANUL CU ROVERUL.
LA NOI, E PROBLEMA CU BANII iar vorbele cu destabilizarea vestiarului prin varietatea salarilor sunt doar scuze pentru a acoperii lipsa banilor .

omu rau (3 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 15:53

pt maradona
ai un foarte ciudat mod de a compara. de ce nu ar juca unu de 5 mil langa unul de 200.000?
pana la urma banul face totul. ia exemplul american si o sa vezi ca beckam s-a dus acolo langa niste ilustri necunoscuti. si acum mai pleaca vreo 2-3. aiureli de-ale tale. daca vinzi un jucator cu 5-6 milioane cumperi 2-3 tineri cu 3 milioane. asa se face. crezi ca echipele mici de afara doar vand? crezi ca ei cumpara jucatori batrani. problema nu e doar de atac la noi. la rapid si la steaua nu exista nici mijlocasi de valoare. nu au fost ocazii pentru ca nu au avut mijloc. mingile veneau toate din spate aruncate pe atacanti fara sa se mai construiasca. daca vedeti dinamo – steaua o sa vedeti un lucru. dinamo a dus mult mai multe mingi cu mijlocasii inspre poarta stelei. si dorinel din pacate atat stie acum ca si antrenor. pasa lunga.

Maradona (2 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 16:52

Pentru omu rau:

„de ce nu ar juca unu de 5 mil langa unul de 200.000?”
Pentru ca jucatorul de 5 milioane face o faza buna si i-o strica ala de 200.000. Gandeste-te cat ar rezista Eto’o in atac asteptand pase in adancime de la Lovin si de la Ovidiu Petre…

„ai un foarte ciudat mod de a compara”
Nu ai inteles, eu tocmai spuneam ca atacantii din Italia, Spania… nu suporta comparatie cu cei din Romania, cum nici Loganul nu suporta comparatie cu Roverul. Este vorba despre alta clasa. Asadar, eu nu compar, cu atat mai mult nu am un mod de a compara.

Si inca ceva: Beckham s-a dus in SUA pentru ca asa a vrut pasari..a lu’ nevasta-sa. Puteai sa ii dai tu si 100 mil/an ca tot nu se muta la Bucuresti. Gandeste-te inainte sa compari, ca tot erai sfatos la capitolul asta!

Ca sa nu mai plictisesc pe nimeni, ce vreau sa spun este ca fotbalul romanesc va creste numai odata cu intreaga Romanie, in niciun caz nu poate sa o ia inainte prea mult.

sorin lisboa (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 17:59

domnule buzarin cred ca ajunge.doua saptamani ati comentat la gsptv si pe pagina gsp.ro meciul dinamo-steaua: o saptamana inainte si o saptamana dupa, apoi a inceput saga rapid steaua. gata, ajunge mai sunt si alte echipe in campionatul nostru care au jucatori demni de luat in seama, de analizat, jucatori tineri. vedeti ce soarta avem cu nationala iar voi in loc sa analizati si sa cautati solutii, sunteti mai interesatice a mancat gigi becali la micul dejun si cu cine s-a mai certat turcu. usor dar sigur GSP devine( daca nu a devenit deja) un simbol al can-can-ului in loc sa fie un puct de oprire al iubitorului de fotbal de pe itreg meleagul tarii si nu doar din bucuresti.aveti grija fotbalul romanesc nu inseamna steaua,dinamo si rapid, si apropos nici macur nu sunt pe primele 3 locuri-exceptand dinao bineinteles

Robert (4 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 20:11

Gresiti facand asemenea comparatii…! de ce? Pai si lui Spadacio ii e greu sa marcheze impotriva lui Otopeni pt. ca nici el nu e Anelka, la fel cum nici Rapidul nu e Chelsea. Eu sunt de parere ca fotbalul e unul bun pentru Romania si pt. investitiile ce se fac. Ce e rau? E rea balacareala asta a patronilor si tendinta voastra a gesepistilor de ai face prea mari celebritati. In Romania exista unii care nu au auzit de N. Stanescu, Blaga, Arghezi sau Pamfil Seicaru dar stiu ce a macat Becali la muicul dejun. E patetic! Dar fotbalul pe teren, gandindu-ne ca Steaua are varf ca Pedriel cumparat cu 170000$, e foarte bun. Asa ca mai bine lasatii pe acesti patroni care se imbogatesc intr-un mod fraudulos si vb de fotbalul care-l avem, asa cum este el. E apropo nici Gazeta Sporturilor nu e Gazeta dello Sport. V-am lasat ca am aberat prea multL:P NUma’ bine.

Adrian (12 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 23:03

Ce comparatie proasta.
Hai sa vedem pe cine are Etoo in spate.Cate pase de gol primesc atacantii Stelei de la Radoi,Lovin si Ovidiu Petre si cate faze de gol fac Xavi,Iniesta,Yaya Toure, Keita sau Busquets.De cate centrari sau pase decisive beneficiaza Etoo din partea lui Messi sau Dani Alves si de cate pase au beneficiat atacantii Stelei din partea lui Nicolita sau Ogararu.Numai in ultimul meci,trei din cele patru goluri au fost din faze create de Messi.
Cum sa ii ceri unui atacant sa marcheze goluri cand Steaua are pe meci cel mult 3 sau 4 ocazii si astea majoritatea din faze fixe.Barcelona are mai mult de 10 sau 15 ocazii de a marca, uneori ajungang si la 25 de ocazii.
Atata timp cat la Steau se va juca cu mijlocasi defensivi, care nu sunt capabili sa tina mingea si sa faca un dribling si sa nu dea mingea inapoi fundasilor,nu vom avea atacanti cu multe goluri.

MATE (1 comentarii)  •  11 noiembrie 2008, 23:45

DRAGI PRIETENI AI FOTBALULUI DIN ROMANIA !!!…SI SIMPATIZANTI TOTODATA…
TREBUIE SA INTELEGEM ODATA PENTRU TOTDEAUNA CA FOTBALUL NOSTRU PLEACA DE LA O CONCEPTIE GRESITA DIN START :” SA VINA BANII DIN LIGA CAMPIONILOR” !!!
PAI DOMNE, IN RESTUL EUROPEI, MAI PUTIN BALCANII,ZIC SI EU, SE INVESTESTE…SCUZE
I N V E S T E S C BANI MULTI SI FOARTE MULTI IN ANTRENORI SI STAFF, JUCATORI INFRASTRUCTURA, MANAGEMENT (INTRA SI CHESTIA CU PRETUL BILETELOR LA MECI AICI?) SI NU SE ORESTE RECUPERAREA BANILOR CI OBTINEREA DE NOTORIETATE SI FAIMA IN PRIMUL RAND (ALE CLUBULUI, BINEINTELES), SI APOI SE VORBESTE DESPRE VANZARI SI ALTE CHESTII FINANCIARE… ASA CA…SA LUAM AMINTEEEEE !!!AMIN CU NOI IN FOTBALUL MARE !!!

alea alea (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 1:14

Ideea ca Rapid-Steaua a fost slab e valabila. Dar sa-l critici pe Kapetanos mi se pare dubios. Mie culmea de Kaptenos mi-a placut cel mult de pe teren. Din alea 6 atingeri 3 au fost chiar bune, si-a deschis spatii sau a recuperat o minge utila. Imi place cum joaca cu mingea, chiar daca a facut-o foarte rar intr-un meci in care ambele formatii s-au aparat tot timpul cu 6-7 oameni.
Kapetanos chiar mi se pare cat de cat talentat, dar daca nu are mijlocasi de valoare care sa-l ajute si sa-l pasese degeaba e pe teren.
Cat despre comparatie cu campionatele straine, nu-mi pot spune decat retinerea. Eu n-as compara liga’ lu’ mitica cu EPL sau liga spaniola fara sa-mi cer scuze pt ofensele aduse ligilor adevarate:)
Sa va zic ca mi-a placut si Miranda, cu toate ca e penibil in careu? Mi-a placut pt ca joaca decent cu spatele la poarta si leaga bine jocul cu mijlocasii tinand fundasii adversi departe de linia de mijloc si castigand baloanele trimise pe sus. Asta nu scuza ca e zero barat cand joaca cu fata la poarta:)

H2SO4 (10 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 9:45

Foarte corect Aline!
Si inca ceva. Dom’le, totusi am depasit, zic eu, mentalitatea comunista de „egalitate salariala”. S-au mai obisnuit si romanii ca eu am 800 EUR salariu si colegul meu de birou poate avea 1200. Oare chiar s-ar strica vestiarul ? Si daca e vreunul care comenteaza si-l dai repejor afara sa vezi cum se obisnuiesc cei care raman…. intr-o clipa !

nu conteaza (4 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 9:54

Excelent articolul. La noi se pune accentul pe cantitate in loc de calitate. In loc sa aduci 10 jucatori straini mediocri, mai bine aduci 2-3 buni si foarte buni (platiti bine si foarte bine) si promovezi tineri.

george2 (3 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 13:23

asa e bine!!!!!!!buzarine LASANE LASANE LASANE

george2 (3 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 13:27

Am si eu o intrebare??De ce ar baga Becali o gramada de bani sa aduca jucatori buni?Sa vina niste ,,jurnalisti precum buzarin asta sa-l ironizeze si sa se ia de echipa?mai bine asa decat sa bage bani si sa fie injurat pe banii lui!Am dreptate????

cyclon (1 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 14:51

de ce sa dai salarii si sa strice vestiarul cand poti sa mergi cu ditamai valiza la echipa adversa si sa le platesti lor salariile ? … la cate valize au fost in Romania putea Steaua sa ia 11 jucatori de valoare carora sa le dea peste 500.000 de euro pe an … si macar aia jucau fotbal … eh … dar mai bine sa ramanem noi cu valizele noastre

tusea & junghiul (5 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 15:42

Stimati internauti sunt incantat ca discutia se desfasoara la obiect si cu multe idei interesante. Fara sa pretind ca ma pricep inreb si eu : la Steaua, echipa cu care compatimesc de cand ma stiu, s-a impamantenit obiceiul de a se cauta un singur tip de varf : un baiat inalt, cu joc de cap bun, dar extrem de lent. Thereau ( apropos mai stie cineva daca baiatu asta mai joaca pe undeva sau s-a lasat ? ), Habibou, Arthuro, Kapetanos au fost toti alesi sa corespunda acestui tip somatic : longilini lenti si nu prea abili in controlul mingii. Ei nu pot depasi in general adversarii prin dribling, nu pot ajunge primii la mingile in adancime, nu pot sprinta decisiv.
Am nu stiu de ce impresia ca nici Pedriel nu face exceptie. Nici asta nu scoate scantei.
Ce zic eu : daca tot nu avem un varf ca lumea, hai sa incercam si cu unul foarte rapid ( chiar daca n-o fi vreun artist al fentei ). Era unu’ Verbakovskis pe la nu stiu ce baltici care avea acest tip de joc. Asa ceva. Sau ca sa citez din clasici Balint din epoca lui de varf de atac.
Aceeasi chestie si cu Dayro Moreno. Omu’ e moale ca fularul. Ar trebui un mijlocas ofensiv spirt. Un fel de Banel mai putin bezmetic.

sfaturi nunta (4 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 15:42

mai multi bani ies din liga campionilor decat daca vinzi jucatori buni

tusea & junghiul (5 comentarii)  •  12 noiembrie 2008, 15:54

AM uitat sa mai scriu ceva : am observat ca in Anglia s-a cam umplut de jucatori egipteni, algerieni, senegalezi etc. Noi o tinem langa cu America de Sud de unde fie nu poti aduce d-aia buni ( ca sunt arvuniti de la 5 ani de marile echipe din Vest ) fie aduci vreo doi intr-o valiza medie ca in cazul lui Elton. De ce sa nu cautam prin Belarus ( erau la Bate Borisov doi frati cum nu stiu daca are Steaua jucatori ), Armenia, tarile africane mai putin cunoscute pe plan fotbalistic ( Angola, Mali, Mauritania etc ) cu conditia sa nu iei canibali ca aia nu numai ca strica dar chiar pustiesc vestiarul.
Si fiindca vorbeam de viteza : ce parere aveti de cariera italiana a lui Dica ? Daca ar fi zis cineva acum doi trei ani ca Dica e insuportabil de lent nu i-ati fi luat gatul ?

motanu spania (3 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 1:59

BUN ARTICOL AI DREPTATE ALINE DAR SI CEI CE ITI SCRIU AU DREPTATE.TU VREI UN ATACANT EU TIL DAU PE CARE IL VREI TU DAR DACA ECHIPA LA CARE JOACA II DA 2 PASE DE GOL CE FACI IL OBLIGI SA LE DE-A PE AMINDOUA.ETOO.SI ALTI AU SI MIJLOCASI CARE II PUN IN VALOAREXAVI,INIESTA,MESSI CREZI CA IL AJUTA PE SARACU ETOO.PE RAUL CREZI CA IL AJUTA GUTI,SNEJDER,VAN DE VART.PE TORES KUYT,GERARD,ALONSO.PE PATO,PIRLO,SEEDORF,KAKA….SI EXEMPLELE POT CONTINUA.DA NU AVEM TACANTI DAR NICI MIJLOCAS.CITE EXTREME DE VITEZA AVEM CARE SA CENTREZE BINE,DAR MIJLOCASI CARE SA O DE-A PRINTRE.CIT DESPRE SLARII.CONCEPTI COMUNISTE.NICAERI IN LUME SALARIILE NU SUNT ECHILIBRATE.IAR CEI CE FAC DIFERENTA ORIUNDE SUNT BINE PLATITI.BUNA SEARA.

stelistul (6 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 15:10

DL alin pe jumatate aveti dreptate Nu sunt varfuri de valoare in fotbalul nostru Se aduc din strainatate fotbalisti de mana a doua Dar trebuie sa o spunem si pe cea dreapta nu mai sunt nici mijlocasi sclipitori, servanti care sa deschida aparari sa-i serveasca incat ei numai sa o bage-n ate. Unde sunt mijlocasi ca Dobrin Balaci, Donose ,Iordanescu ,Chihaia , Dumitru, Hagi, Panduru, etc sa ma scuze cei pe care nu i-am evidentiat ,Cum sa dai goluri daca tu nu sutezi pe poarta ,plimbi mingea la nesfarsit de-a latul terenului nuti creezi faze de gol ,Joci lent ,stereotip ,arunci mingi in careu si atacantii tai au 1,60 E diferenta mare intre fotbalul nostru si cel european

parerea mea (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 16:31

nu cred ca e prea buna comparatia cu marile campionate pt ca noi nu avem mentalitatea lor , ganditi-va la nationala noastra, daca am dat un gol ne retragem, credeti ca Anelka si compania se vor baricada in aparare daca dau un gol Serbiei? Noua nu prea ne place golul, trebuie sa recunoaste, ne e frica sa riscam, mentalitatea de roman.
In cazul asta, chiar daca Kapetanos nu e roman cum sa dea gol cand pasele trebuie sa ajunga la el de la Radoi, Lovin,Nicolita,Ovidiu Petre.
Spunem de Anelka si de numarul golurilor sale, uitati cum da el golurile daca are cine sa il serveasca
http://www.220.ro/Chelsea_Sunderland_5_0-121762.html
Cred ca din situatii ca alea putea sa dea gol si Boya sau Kapetanos
Avand in vedere faptul ca nu avem forta financiara fata de cluburile mari, putem fii siguri ca nu vom pune noi mana pe talentele sud-americane.
Cred ca mai degraba trebuie sa in centrele noastre de copii si juniori pt ca pierdem multa valori, valori care iata sunt mai bune decat cele ale spaniolilor(exemplu grupa de copii unde activeaza si fiul lui Hagi, Yanis si Patrick, fiul lui Florentin Petre, a castigat la un turneu in Spania, turneu la care am mai obtinut alte 2 locuri 1, un loc 2 si un loc 3, daca nu ma insel). Eu cred ca ar trebui sa avem grija ca aceste valori nu se pierd pe drum si nu sa dam o groaza de bani(pt noi) pe straini medii pe care nu ii intereseaza decat banii; ganditi-va la cei crscuti de cluburi cum joaca intr-un derby sau intr-un alt meci important, pt ca numai fiind roman poti juca cu sufletul pt o echipa romaneasca.(ganditi-va: cand o sa il vedeti pe Kapetanos zbatandu-se sa dea gol cum o facea Daniel Niculae pt Rapid, cand o sa il vedeti pe Semedo sa se bata cu fundasii adversi precum Lacatus la Steaua).Cred ca mai multe discutii ar trebui sa purtam despre promovarea tinerilor si asta nu doar in fotbal ci in toate domeniile.

altered ego (1 comentarii)  •  14 noiembrie 2008, 0:47

remarc cu mare placere multimea ideilor demne de luat in seama ce au fost prezentate pana acum. ar merita extrase, pe rand.
cipopescu, „ad litteram” de care amintesti tu se numeste calc lingvistic.
sustin total afirmatia ca fotbalul nu o poate lua inaintea romanicai…

UNU (2 comentarii)  •  14 noiembrie 2008, 11:25

D-nule Buzarin, fara suparare, dar va contraziceti singur! „iar rapidiştii pe Spadacio, care vine din linia a doua. De fapt, venea prin august” in conditiile in care 3 dintre goluri au fost in ultimele 4 etape, adica in octombrie-noiembrie…

Stric vestiarul? (1 comentarii)  •  14 noiembrie 2008, 15:11

Mai mare minciuna ca asta e greu de inteles. Pai la ManU, de exemplu, C.Ronaldo are acelasi salariu cu ceilalti? Si la orice alt club… Prostia asta o tot arunca Becali, pentru a nu plati un jucator cu adevarat bun, si voi o repetati fara sa va ginditi o secunda..

Comentează