Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Mobilier de Ligă

De trei ani încoace, Steaua refuză să facă parte dintre fiinţele vii ale competiţiei

Chiar dacă va ieşi pe ultimul loc al grupei,  CFR-ul are scuza debutului şi mîngîierea celor 4 puncte făcute în start. La Steaua, mîngîiere nu există! […]

joi, 6 noiembrie 2008, 4:22

De trei ani încoace, Steaua refuză să facă parte dintre fiinţele vii ale competiţiei

Chiar dacă va ieşi pe ultimul loc al grupei,  CFR-ul are scuza debutului şi mîngîierea celor 4 puncte făcute în start. La Steaua, mîngîiere nu există! Poate doar în conturi, acolo unde an de an, toamnă de toamnă, se aşază nişte bancnote tocmai bune de prăduit prin tîrgurile de săptămînă ale Americii Latine, pe jucători remaiaţi pe ciupercă, precum ciorapii de damă odinioară.

Te duci în Ligă să stai acolo pe post de cuier în care-şi atîrnă domnii ţoalele! Nu v-aţi săturat de această condiţie de lemn dat cu baiţ? În fiecare an, pe la jumătatea grupei, se pune aceeaşi întrebare; prinde Steaua un loc de UEFA? Da sau nu, în funcţie de împrejurări. În ultima vreme, mai degrabă nu!

E un ţel mărunt, dar nu poate fi mai îndrăzneţ cît timp se uzează de mijloace mărunte. Se merge pe rulajul celor vechi, gen Ghionea, Mirel, Goian, Petre Marin, dar senzaţia e că ei s-au cam plictisit de grupe, de meciuri mereu decisive, pe care mai mereu le pierd. Se caută străini relativ ieftini, însă modeşti, fără nici o doză de relativitate. Astel, perspectiva nu poate fi mai amplă decît meciul viitor, decît nişte logaritmi din matematica grupei, care, migălos exprimaţi, mai amăgesc cu o rază de speranţă.
Proiectul înseamnă doar ziua de azi. Uneori, nici măcar atît. După o dublă manşă în care Lyon te bate de te ascultă cu urechea, se găsesc scuze, se invocă ghinionul, minutele în care s-au luat golurile. Dacă nu se luau atunci, se luau altădată. Campioana Franţei a dat senzaţia că poate fi periculoasă de cîte ori are chef să fie. Se vor invoca banii puţini, infinit mai puţini decît ai francezilor. Doar pe jumătate adevărat. Numai de la UEFA, în cele trei participări în Ligă, Steaua a primit nişte bani pe care, dacă nu-i dădea pe gablonzuri, îşi putea drege cît de cît echipa.

Din imaginea europeană a Stelei lipseşte cu desăvîrşire luxul. Cînd iese în lumea bună, doamna arată cenuşie, şifonată, şi mai ales, tristă la chip. O bilă la tragerea la sorţi, un nume pe tabel, o destinaţie atipică pentru cei mari. Pînă nu-şi va regîndi complet scopul în viaţă, nu va putea fi mai mult decît atît.

Comentarii (81)Adaugă comentariu

Jack (3 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 5:39

Hainele vor refuza sa stea „pe cuier”atunci cand patronii de club din romania vor inteleg ca pentru a reusi la nivelul asta trebuie sa ai o strategie pe termen lung,atunci cand vor inteleg ca manariile care se fac la noi in campionat nu au nici o legatura cu fotbalul adevarat,atunci cand vor intelege ca doar purtandu-te ca un profesionist asemeni celor de la Lyon,Real Madrid,Milan sau Barcelona doar atunci vor reusi sa isi indeplinseacsa visul si sa treaca mai departe in cea mai importanta competitie fotbalistica din lume.Pana atunci nu ne ramane decat sa ne uitam cu admiratie la marile cluburi care castiga trofee si sa ne amagim ca poate intr-o zi cineva din fotbalul nostru va intelege ca altele sunt masurile care trebuie luate pentru a reusi in aceasta industrie.

xray (5 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 8:55

Mai, ****!Daca nu era „mobilierul” de CL, 3 ani **** despe Cupa Romaniei.”El” ne-a scos in lume,****!In loc sa iei partea buna,ca o echipa de 20 mil a tinut piept unei echipe de 500 mil(val lot), tu o ti „ca curca-n lemne” anti-stelismul tau tem.bel. 4-3 au fost suturile pe poarta ****.

mariusz (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 10:08

va mai amintiti de Cyril Thereau?…ala era fotbalist nu flasnetele pe care le are Steaua in acest moment!…ce s-a intamplat cu el? ..e ce sa se intample a fost aruncat afara ca o masea stricata si aduse numai ciuucuri!…”becali” compania de ajutorare a echipelor care au cazut in liga a doua(vezi cazul „u” cluj), nu intelege ca fotbalul se joaca cu baieti de fotbal si se multumeste sa strainga baiesti din curtea scolii din cartierele marginase ale metropolelor sud-americane!…cat timp acest individ primitiv, nu intelege ca in CL joaca numai varfurile rezultatele raman predictibile locul 4 in liga. sa ne traiesti jiji !….

nemti (13 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 10:46

**** pana una alta steaua a reusit sa inscrie 3 goluri lui lyon. ce ai uitat tu e ca lyon e o echipa de 10 ori mai buna decat francezii aia adormiti cu care a jucat degeaba cfrul.

In plus, ce te faci tu daca steaua reuseste totusi sa faca cel putin acelasi numar de puncte ca cfr. ***

P.S. nu stiu cum te poti tu lega de steaua care macar participa in liga cand altii n-au fost in stare sa treaca de un tur preliminar in uefa si in plus de unde pretentia asta ca steaua sa se ridice peste posibilitatile din tara doar ca sa va satisfaca voua pofta de jurnalisti ****

oricum daca ar fi sa facem o comparatie steaua e mult mai buna la fotbal decat sunteti voi la jurnalism.

stelistul (8 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 12:15

…mobilier de liga …ori este capos si vrei in 3 ani ce au facut altii in 30 … ori esti cam uituc …ca sa spun asa … si ai uitat reusitele echipelor romanesti de cand exista CL…si asa am fost cam,, cuminte ” cand te-am numit asa buzarin.. cu articole din asta care NU MOTIVEAZA echipele romanesti ci le denigreaza…presa sportiva din romania ? un can-can…rusine presa romaneasca … poate chiar ar trebui sa mai cunoaste-ti putina istorie sportiva…si pana la urma sa vedeti si realizarile din sport … si sa le patrati vii in minte nu sa le uitati dupa un singur meci .. sau dupa 3 ani …

un umil suporter (3 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 13:01

„Se caută străini relativ ieftini, însă modeşti, fără nici o doză de relativitate” –cum explici tu aline evolutiile lui stancu si szekely…pe astia nu i-ai mai vazut ca au fost petarde

alen (8 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 13:44

nu stelistule

rusine echiplor romanesti

au iesit 5 din 5 in turul I al cupei uefa iar steaua chiar e mobilier in liga!

34 meciuri 4 victorii (cu adversare de mana a doua!) 12 egaluri 18 infrangeri. Deci mobilier! Iar CFR a fost peste steaua si ca evolutii si ca puncte. Cand o bate steaua in italia, sau macar o marca un gol contra italienilor atunci sa subestimam victoria CFR-ului la roma. Sau cand o reusi steaua in liga un egal cu o echipa de talia lui chelsea inainte de fi deja calificata . Si steaua nu a „facut fata” lyonului, scorul de 3-7 e rusinos.

alen (8 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 13:49

Xsray

cum adica steaua valoreaza doar 20 de mil?? eu stiam ca doar radoi face vreo 15 :)).

Nemti

daca lyon ar fi de 10 ori mai buna decat bordeaux atunci r trb sa aiba de vreo 10 mai multe puncte. nu cred ca-i cazu. bordeaux e o echipa mai solida si mai bine asezata si lyon va avea probleme cu ei, ca si anul trecut cand au tremurat pt titlu pana in ultima etapa. si ce mare realizare daca ai dat 3 gluri si ai luat 5. e mai bine sa pierzi cu 1-2 decat cu 3-5

bogdan (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 14:03

Domnule zIARIST,

Acum 5-6 ani, cand jiji a zis ca vrea sa se califice in liga, erati toti pe jos ras – meciul cu kiev, etc. apoi campaniile din uefa, unde nimeni nu a mai ajuns, in afara de steaua – cam greu pt restul – si acum 3 ani consecutivi de calificare in liga – cu tururi preliminare, nu folosind punctele adunate de altii.
Iar investitiile in jucatori si antrenori de milioane se pot vedea: Sahtior cu marele luce, nu s-a calificat in primavara din liga, sau turcii cu transferurile lor.
Pana acum, steaua si-a facut singura drum in europa, si asa „cuier” cum spui tu, va ajunge in 1-2 ani sa treaca si de grupe.

Si pe stancioiu si gasca de jucatori cu ce au fost peste zapata si restul in ultimele 2 meciuri?

alen (8 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 14:37

catre yo

obiectiv vorbind, CFR a jucat peste steaua, macar ca steaua n-a jucat nimic iar CFr a jucat primele 2 meciuri f bine. Si marea repriza cu lyon.. Sa fim seriosi, aia cu ratarile, steaua cu golurile, unul singur- primul dintr-o faza adevarata, restu din corner.

alen (8 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 14:45

faptul ca steaua se califica de 3 ani consecutiv in liga nu mi se pare mare scofala. steaua are un palmares si simpla paricipare nu trb sa fie considerata piscul cel mai inalt. Nu-i totusi bate borisov, anorthosis sau cfr!
Si astea au jucat mai mult fotbal si au facut muylte pcte decat steaua. Felicitari pt cu semifinala de cupa uefa, dar trb sa ne uitam la ce joaca steaua in prezent

delaurentis (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 14:47

@tisan:toti s-au molipsit, copiatul e o moda la noi, indiferent ca,copiezi pro_stii sau lucruri bune.
Gafa lui mihronica e de nivelul gafei lui zapata,apoi se persista in pe_ni_bi_li_ta_te si e copiata de toti:instalatorul autor de editoriale, armatorii maisport si maneliistii stirilor pro.

Mihai (3 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 14:52

Sunt stelist si sunt de acord 100% cu acest articol…din pacate, dupa evolutiile bune(cupa uefa si prima calificare in grupele CL), delasarea si-a spus cuvantul, in loc sa evoluam in continuare, am stagnat, sau chiar involuat…

cristian007 (7 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 15:03

Bun articol , un punct pe I bine pus.Tot acest comportament al Stelei vine de la mentalitatea patronului : Becali are mentalitatea loviturii , si nu a constructziei , el a facut banii prin lovituri imobiliare , nu crescand afaceri .Tot asha si in fotbal : obiectivul lui este grupele ligi , nimik mai mult ….asta e lovitura care vrea sa o dea el anual.Aceasta mentalitate se transmite la jucatori …. dupa ce califica echipa in liga se relaxeaza , devin indolentzi iar singura lor grija e sa nu piarda contactul cu primele doua locuri. Mentalitatea loviturii se transmite si la transferuri … cu asta dau lovitura …l-am kumparat cu X si-l vand cu y=10ori X.Amintitziva preturile cu care l-ar fii vandut pe Fl. Dumitru , Dica , Andrei Cristea daca cineva ar fii dat, banii care-i cerea Gigi.

goro (5 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 15:17

Domnule Alin Buzarin ,sunteti de departe cel mai bun cronicar din toate timpurile de la inventarea tiparului de Gutenberg sau chiar de pe timpul cind se scria cu pana de gisca !Ce Grigore Ureche, Miron Costin sau Ion Neculce astia earu niste scarta-scarta niste bieti scribi.Capitolul la care excelati dumneavoastra este nu scrierea monumentalelor articole care v-au facut celebru in tot orodelul si nu numai ci stergea de pe blog a articolelor tuturor *** care nu impartasesc geniul dumneavoastra

Milici (78 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 15:25

Motivul principal al esecurilor Stelei este pregatirea fizica precara a jucatorilor ( Dayro ,Toja , Ov. Petre, Arthuro , Goe+Ghionea , fundasii laterali etc) si ca urmare multa spatii libere in care superjucatorii din CL fac ce vor. Supervedetele CL alearga mult mai mult decat balazatii nostrii.

gigi becali (2 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 16:36

** mai mult decat barfe de baba decrepita nu vei pricepe niciodata din fotbal. si ce ne facem, cand la altfele te pricepi si mai putin? las-o asa cum a picat, ca nu ai fi vazut chefereul in liga daca: 1. nu cumpara meciurile cu echipele mari din liga lui mitica anul trecut, cand A CUMPARAT TITLUL, 2. nu faceau steaua si, partial, rapid, puncte in europa!

Buzarin_Zumzarin (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 16:44

„Vulpea cind nu ajunge la struguri spune ca sunt acri” ca sa zic asa.
Aruncam cu petarde pt. ca nu ne place cine este patronul Stelei.
Din pacate cruda realitate este urmatoarea:
1.Daca nu era Becali la momentul potrivit poate acum Steaua era prin divizia secunda jucind la ora 11 cu tot cu palmares
2. Steaua este societate comerciala si ca atare se guverneaza dupa regulile impuse de patron.
Atita timp cit nu se va schimba in SA si nu vor fi si altii care sa poata cumpara actiuni la club, Becali va fi cel care va dicta ce/cum se face.
Oricum de bine de rau Steaua reuseste in ultimi ani asa tiris grabis sa adune puncte pt. Romania.(nu ca altii care le consuma). Atit

delaurentis (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 16:48

@tisan:toti s-au molipsit, copiatul e o moda la noi, indiferent ca,copiezi pro_stii sau lucruri bune.
Gafa lui mihronica e de nivelul gafei lui zapata,apoi se persista in pe_ni_bi_li_ta_te si e copiata de toti:instalatorul autor de editoriale, armatorii maisport si maneliistii stirilor pro.

andrew (2 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 17:11

http://blog.mysport.ro/sirbundr/2008/11/07/viitorul-nu-suna-bine-pentru-unii/

stelist (3 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 18:00

Bun articol, foarte bun. Ai dreptate 100%. Suntem o rushine!

Florin (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 20:21

Minti „deontologule” !!! Steaua acum 3 ani a facut 5 puncte in CL. Hai lasa-ne cu genu’ acesta de interpretare.. nu este deloc conform cu realitatea, si nu lauda CFR care a ajuns in CL printr-o conjuctura favorabila si denigra Steaua (desi asa iti doresti in fiecare articol al tau) si nu uita ca Steaua a tinut coeficientul sus, impreuna si cu Rapid. CFR a jucat mai bine decat Steaua in liga, dar nu conteaza jocul,ci punctele.. si Steaua o sa mai adune puncte. CFR a pornit bine, dar s-au stins, fizic mai ales, sper sa mai scoata si ei puncte.

george2 (3 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 21:42

ati uitat cand Steaua facea puncte in cupa uefa?Puncte pe baza carora cfr-ul a ajuns in liga fara nici un tur de calificare?ar trebui sa-ti fie rusine buzarine pt ca mereu te iei de Steaua fara nici un motiv!!!Si pentru ce ar baga Becal bani sa faca o echipa puternica??Sa-l luati voi la misto??Eu daca eram in locul lui nu va dadeam nici un interviu,sa va las sa muriti de foame!

claudiu hermelin (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2008, 23:49

Cu toata stima Aline,

Intr-adevar si eu am observat la tine o antipatie la adresa Stelei, ce ar fi de comentat direct la acest articol; de obicei in presa scrisa pe hartie, obisnuim sa trecem in revisa intai titlurile (nu cred ca presa in virtual face vreo diferenta); din titlul articolului nu reiese clar despre ce competitie e vorba…. apoi sa-mi fie cu iertare, daca STEAUA nu este vie, atunci celelalte (cand zic celelalte pun accent pe dinamo, pe rapid si de ce nu pe…. craiova) cum sunt? Moarte e putin zis, ele nu au existat vreodata…
Cu stima,
Claudiu Hermelin

loco (17 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 10:17

steaua o fi mobilier de liga. dar ajunge acolo de vreo 3 ani, pe munca ei. prin meciuri de calificare, etc. acum 3 ani erati in extaz, ca avem iar dupa ani o echipa in liga. nu va interesa cate puncte face. doar ca era acolo. acum, cand cfr a ajuns acolo fara sa stie cum, va asteptati sa avem semifinaliste? ca oricum, si daca trecea vreuna de grupe si capota in optimi, ziceati la fel. ca suntem cuiere, ca am trecut de vreo roma slaba sau de vreun lyon care nu mai e ce era, etc.

radu (2 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 14:19

e un raspuns pertinent la aroganta voastra, a stelistilor si a patronului, ca nici o alta echipa sa nu patrunda in liga. vezi invdidia lui becali pe cfr, si declaratiile recente ale lui argaseala si radoi despre dinamo. avand in vedere conjunctura, nu pot sa zic decat bravo buzarin!

petre (3 comentarii)  •  8 noiembrie 2008, 21:10

De 3 ani incoace i-ti vad fata pe aceasta pagina si niciodata nu postezi un articol fara sa-l ataci pe Becali.Tu pur si simplu nu stii fotbal(te-am vazut si la televizor ),dar tot te bagi in seama cu ideile tale.Pacat,acest ziar ar trebui sa aiba oameni competenti in ale sportului***

messi hero (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2008, 5:00

bai alen…lasa vrajeala…o infrangere e tot o infrangere…indiferent de scor! HAHA! MI

Doar o fata (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2008, 11:35

Buzarin, te`ai prins acum de ce este DINAMO lider? :))

gelu (1 comentarii)  •  9 noiembrie 2008, 11:52

Bai loco,

Tu ai o problema:nu faci bine diferenta intre „munca” stelei si munca valizelor oierului!

dan (4 comentarii)  •  9 noiembrie 2008, 15:35

Aceleasi rautati fata de Steaua. Un raspuns mai bun decat articolul Mariei Andries nu cred ca-ti pot da. Esti slabut Buzarine!

Comentează