Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Singura cale

Cînd nu prea produci, trebuie să te descurci importînd. Asta dacă vrei să exişti

Nu polemizez cu Traian Ungureanu, ci discut ideea lipsei bucuriei la o victorie obţinută cu braţe de muncă străine. Personal, m-am bucurat atunci cînd Culio a […]

miercuri, 17 septembrie 2008, 9:47

Cînd nu prea produci, trebuie să te descurci importînd. Asta dacă vrei să exişti

Nu polemizez cu Traian Ungureanu, ci discut ideea lipsei bucuriei la o victorie obţinută cu braţe de muncă străine. Personal, m-am bucurat atunci cînd Culio a înscris, de două ori, pe Olimpico. Şi cînd Peralta i-a luat pe „patricieni” la răsucit. Şi cînd Mureşan respingea de parcă toată viaţa jucase împotriva Romei. Dar mai ales cînd acelaşi Culio, marcatorul, a dedicat victoria României.

Există patrii natale şi patrii de adopţie. Locul tău e acolo unde te simţi bine, iar Culio, Tony şi ceilalţi venetici se simt bine la Cluj. Ne enervează un pic atunci cînd, chiar dacă bine intenţionaţi, ne învaţă un patriotism care nouă, de cele mai multe ori, ne scapă. Cum adică, într-o seară toată România să fie cu CFR, iar în seara următoare, aceeaşi Românie, nu alta, s-o susţină pe Steaua?

Culio, Tony, Dani, Kone şi ceilalţi sînt uvrieri corecţi, care-şi pun basca pe cap şi încep să tragă la şaibă. Ne bucurăm de fieroteniile lor, de golurile lor, după cum şi spaniolii descendenţi direct din neamurile vechi, de hidalgos pămînteni, savurează căpşunile culese de populaţia care a abandonat în paragină satele României.

În Spania, în afara românilor, nu mai are cine să culeagă căpşuni. După cum în România, în afara străinilor, nu mai are cine să joace fotbal. Cauzele sînt diferite, la ei bunăstarea băştinaşilor, la noi, sărăcia lor, însă efectul e acelaşi. Pe masa spaniolului,căpşuna savuroasă, iar în inima românului, victoria CFR-ului, aşa cosmopolit cum e el.

Paszkany şi Mureşan au înţeles că niciodată nu vor înjgheba o echipă de asemenea nivel doar din români, pentru că aceştia nu mai există. La Turda, unde muncea Fabian, la U Cluj, unde era Andrei Sepci sau în alte locuri asemănătoare nu se mai nasc şi nu se mai şlefuiesc fotbalişti. Atunci n-ai altă cale decît să-i aduci, şi dacă-i nimereşti exact pe cei care trebuie, ai un sentiment similar cu acela pe care l-au trăit românii marţi seara, cînd şi l-au imaginat pe neneaoşul Trombetta pe post de Badea Cîrţan suit în vîrful Columnei Traiane.

Nu e clar dacă în fotbal preaplinul sufletesc îl aduce neapărat împlinirea naţională. Mai degrabă bucuria vine de la ideea de victorie, ale cărei frontiere stricte s-au estompat demult. La fel procedează nu numai CFR-ul şi Şahtiorul lui nea Mircea, ci şi Arsenal, Liverpool, ba chiar şi Manchester United, care aplaudă nu numai de la icnetul roşcat al lui Rooney, ci şi gleznele latino ale lui Cristiano Ronaldo şi Tevez. Să nu uităm că trăim într-o lume în care pînă şi cecenul Kadîrov, domnul acela de la Terek Groznîi, care umblă cu Katiuşa în portofel şi cu grenada la carîmb, a acceptat melanjul etnic. Îşi pune cuşma brumărie pe ceafă şi apoi semnează ştatele, în ruble, pentru Mărgăritescu, Petre şi Pancu, între timp murmurînd neîncetat că-şi iubeşte ţara!

Comentarii (29)Adaugă comentariu

Sandokan (7 comentarii)  •  17 septembrie 2008, 23:01

Se face prea mare tam-tam pentru intamplarea de pe Olimpico. Imi aduc aminte acum un doi ani cand Shatior batea in primele doua meciuri pe Benfica si pe Milan si toate ziarele din Romania proslaveau mare echipa ucrainiana. Iar apoi in ultimile 4 meciuri a luat Lucescu bataie pe linie, inclusiv la Donet, cu 0-3 de la AC Milan. Si nu au mai trecut de grupa.
Asa o sa fie ci cu CFR. Roma a fost amortita, a tratat meciul usor. La Cluj isi iau italienii revansa.

maskin (1 comentarii)  •  17 septembrie 2008, 23:15

sandokan… n-ai priceput nimic… stai jos!

Sandokan (7 comentarii)  •  17 septembrie 2008, 23:18

Maskin, nu ma refeream la articolul de fata ci la starea de fapt in general din presa romaneasca.

mihai (1 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 0:02

Domnu Buzarin, dvs va situati in barca contestatarilor CFR-ului, nu mai vorbesc de conducatorii Cfr-ului, in special a dlui Paszkany, ma rog, nici nu stiu sunteti satisfacut de jocul echipei ardelene, sau sunteti inca suparat ca nu e una dintre echipele apropiate zonei dvs.
Oricum ar fi, cred ca baietii Cfr-ului, chiar si asa va dedica victoria.

Dragos (138 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 0:42

Vezi ca a jucat Steaua cu Bayern ! Tot de Cfr scrii ? Offf…..

adrian (15 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 7:03

Pentru Sandokan: Shahtior a inceput anul trecut cu victorii la Benfica si acasa cu Celtic, apoi a pierdut, e adevarat toate cele 4 meciuri ramase.
Victoria CFR are insa alta savoare. Jocul Clujului a placut, nu au stat cu fundul in poarta, au atacat, au avut ocazii. Steaua a jucat asa doar la Kiev (care nu e Roma), si la Lyon intr-un meci fara miza. Asta e din pacate problema noastra: nu jucam de la egal la egal meciurile cu miza, vezi si fetele la handbal, la olimpiada. CFR a aratat ca se poate. Ba, mai mult, a facut de trei ori mai multe puncte decat Steaua anul trecut.
Succes Rapid in UEFA!

Sire (1 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 8:55

Sandokan, eu cred ca n-ai vazut meciul! Roma n-a jucat nimic pt ca nu a fost lasata de CFR

LUPU (5 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 9:11

legiune straina legiune straina, dar cu copiii nostri ce facem? ii trimitem la cersit in west?

cfr-ista (41 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 9:28

de copiii nostri se ocupa federatia!!!ei ar trebui sa faca tot ce e posibil pt. ca juniorii nostri sa aiba parte de toate conditiile pentru a ajunge mari fotbalisti!!!!noi il avem pe deac!!!!

@sandokan nu cred ca se face asa mare tam-tam!!!nimeni nu a spus ca de acum inainte o sa castigam toate meciurile sau mai stiu eu ce…important e sa jucam fotbal!!!!cat despre strainii de la cfr vreau sa spun ca sunt mult mai disciplinati in teren, mai inventivi si nu intra in teren cu impresia ca ei sunt outsideri!!!cred ca asta face diferenta!!!acum ca sa fii si tu rautacios spui ca roma a fost amortita!!!da, poate asa a fost, dar olanda cum a fost cand a jucat cu nationala noastra????

cfr-ista (41 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 9:30

P.S ca sa castigi un meci trebuie sa dai gol!!!!victoria e a cfr-ului!!!!

baracuda (1 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 9:55

Daca dai focul prea tare la cazan strici PALINCA.Focul clujean a pirjolit ROMA dar mare grija creati si pepiniere propri ca altfel pe termen lung o sa dati chix.Un sfat: pastrati o modestie inteleapta ,care v-a caracterizat pina acum,puneti victoria de la roma pe seama intimplarii si pe lipsa de forma a adversarilor si poate o sa prindeti si alti soricei.PISICA CU CLOPOTEI NU PRINDE SOARECI!

Bogdan Cioara (2 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 10:37

sunt de acord cu buzarin.
tru nu argumenteaza cum s-ar putea schimba aceasta stare de fapt, astfel incat sa avem performanta.

becali (8 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 10:53

ai dreptate sandokan asa a batut si steaua la kiev si de atunci 12 meciuri in care a scos 3 egaluri….

G F (5 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 11:30

1. „a abandonat in paragina satele romanesti ” trebuia: au parasit satele romanesti in paragina, ca sa fie corect istoric, domnule buzarin. ti-am scris si ieri ca esti nul si am vazut ca ai sters. nu-i nimic, asa esti tu! vei sterge iar.
2.paszkany si muresan au inteles ce au inteles si alte multe zeci de patroni din toata lumea. nu vad de ce trebuie sa muti observatia pe meleaguri romanesti. nu are nicio legatura cu fotbalul intern, dupa cum nu are nicio legatura cu performanta. poti sa aduci pe cei mai buni si sa ratezi cu ei. exemple sunt prea multe ca sa dezvolt subiectul.
3. ceea ce scrie tru iti ramane inaccesibil, se vede clar. daca matale crezi ca el vorbeste de ” ideea lipsei bucuriei la o victorie obţinută cu braţe de muncă străine” inseamna ca nu ai inteles nimic. in primul rand fotbalistii joaca cu picioarele, nu cu mana de lucru(joke). in al doilea rand tru vorbeste foarte limpede de lipsa de continuitate in ce priveste victoriile echipelor romanesti si asta deoarece nu ne putem baza pe mai mult decat inspiratia unui transfer sau de executia unor jucatori. culio o fi fost el de succes, insa fara pasele lui trica nu facea mare lucru. si mai zice el, tru, ca daca la echipe de club o mai carpesti cumva, la nationala te costa scump, mai ales cand te bazezi, inca!, pe un looser de profesie ca piturca. nu trebuie sa descoperi mesaje absconse, doar sa citesti cu atentie.insa dumneata ai o reactie tipic feminina, te inflamezi dupa primele vorbe si apoi gata scandalul. Ideea ca ai putea polemiza cu tru ma amuza la maxim, de fapt scriu intr-un hohot! daca te lasa nea ovi sa mazgalesti hartia la gsp, nu inseamna ca poti sa polemizezi cu tru. omul ala nici nu te vede! atat esti de mic.

clio (1 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 11:36

Alin, din pacate prea putini pot intelege adevarul si celor scrise de tine. Poate doar cei ce muncesc, cu-adevarat…

adi (16 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 12:42

Bravo Buzarine, macar tu gandesti cum trebuie !

ioan timisoara (25 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 13:19

idea asta ca Romania nu produce fotbalisti de calitate e profund gresita.
1. nu zic sa nu se naturalizeze straini a priori, insa daca se face trebuie sa fie unu cu mult peste valoarea medie a tricolorilor.
2. inainte sa se vorbeasca de naturalizare trebuie vorbit de selectia (absolut gresita si facuta pe criterii de interes nu de valoare).
Culmea ar fi sa fie naturalizat Culio insa in acelasi timp Trica, arhitectul eventului si victoriei de la Roma, sa fie in continuare ignorat pentru ca selectionerului „nu-i plac declaratiile sale”. Trica a fost ca mijlocas printre goalgetterii ligii, si a marcat mai multe goluri decat multi atacanti, si joaca inteligent nu pierde mingea ca banel sau Cocis. E clar cu doua categorii peste Cocis sau Banel, probabil insa nu e impresariat de mafiaclanul becali.
3. Piturca chiar a cautat mijlocas stangaci?? nu cred pt ca altfel l-ar fi cgasit pe Vlad Munteanu, care cat timp a jucat la Cottbus (noul antrenor de la Wolfsburg nu-i da nici o sansa) A FOST MIJLOCASUL CU CELE MAI MULTE GOLURI MARCATE DIN BUNDESLIGA (si foarte multe pase de gol). Un mijlocas de contraatac, rapid, cu sut si cu o centrare excelenta. exact ce ne-a lipsit la Euro (intre altele).
4 Ar mai fi Sepsi, Florescu (titular si jucator de baza la Midtjyll in Danemarca), Bratu, Curteanu de la Medias etc. etc. etc.
5. Jucatorii astia nici macar nu-s testati in meciurile amicale.

G F (5 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 13:23

pentru baietzii excitati de articolul prezent: aducerea jucatorilor straini in romania nu e, in sine, un lucru bun sau un lucru rau. din cate vedem pare mai degraba o loterie. la cfr a mers acum, la steaua se impiedica in minge, iar rapid, cu toata garnitura ei de venetici, a muscat-o de la urziceni, cu usa-nchisa. esenta articolului lui tru e absconsa vad, de vreme ce naivii si moronii se unesc sub steagul buzarin. e ok sa aduci straini, e minunat cand echipele acestora castiga, insa ce ramane in urma lor? cu ce construim nationala daca echipele mari din romania se vor „echipa” majoritar din strainatate? ajungem la tactica naturalizarii? mai mare rasul! puneti mana pe carte mai baieti, altminteri vom importa si muncitori in locul vostru! **

SKorpioN (1 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 14:12

Alin, problema ta e ca ti-a dat Tony atunci in direct exemplu de patriotism desi el nu e roman. Asta te <> pe tine inca de atunci.
Las-o balta si treci la lucruri mai serioase, ca bati apa-n piua.

Suporter (3 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 14:13

Spaniolii au campionatul plin de straini si sunt campioni europeni. Problema este in alta parte, nu din cauza strainilor. Ia ghiciti unde ?

Chi-x (10 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 15:39

Pai cum sa „polemizezi” cu Maria-Sa, „saltimbancul culturii cotroceniste”? Atit iti trebuie! Te-ai nenorocit! „Aripa dura” a Olimpului te va face… pilaf pentru Ramadam. Eu zic ca nici in vis sa nu te gindesti sa-l atingi macar cu o floare pe „altoiul reusit” pe cei trei „butasi trandafirii”. El este… altceva!

andrdcd (5 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 16:53

foarte bun articolul…. TRU oricum, scrie doar prostii -nu-i suporta pe cei care nu sunt din Bucuresti si asta se vede in fiecare editorial pe care il publica

bezmeticu (4 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 17:00

si faptul ca scrie mereu ros-albastru nu vezi ?

echipa, nu jucatori (4 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 17:25

Avem destui jucatori romani buni, dar ei nu mai formeaza o echipa. S-a stins jocul combinativ al Nationalei lui Hagi. Eu simt o incompatibilitate flagranta intre componentii actualului lot. Au mentalitati diferite, stiluri de joc diferite, chiar si simpatii sau antipatii. Mutu striga la Cocis, Lobont la toata lumea, Banel nu vorbeste cu nimeni… E o echipa ciudata, in care nu se stie exact locul lui Radoi (lider? secundul trioului Mutu-Chivu-Lobont?). Iar cand ai si un antrenor total lipsit de tact, parca nici pasiunea nu se mai simte. Unde e Romania care batea Argentina? Sau macar cea care facea acel ghinionist 2-2 cu Danemarca? Jucatori mai avem, echipa nu.

css (6 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 18:14

pana ieri scriati la mishto de CFR si famaguste..azi sunt eroi,iar Famagusta tocmai a facut egal in Germania la ora la care ceilalti nemti ne umileau oile din ghencea..
LG CFR………………..3 p scoase la Roma
A Famagusta…….1 p scos la Bremen
steaua lu’jiji………0 p”scoase” acasa

manfred (3 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 18:59

Corecte observatii, domnule Buzarin. Daca exista fotbalisti buni in Romania se vor afirma, chiar daca concureaza cu straini sau romani…

elvis lefter -suporter craiova (3 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 19:08

este destul de placut cea facut cfr.felicitari si foarte multi spun ca noroc de strainii care sant la cfr.este politica lor si nu o poate contesta nimeni.
S-a mai comentat ca nu se are grija ca si juniorii romani
sa aiba parte de conditii excelente de crestere ca fotbalist .Ca ne acxam ft.mult pe sraini unele cluburi da
caz.cfr.dar nu uitati ca u,,craiova se axeaza ft.mult pe juniori si a iesit ceva poate va fi si mai mult dar mai depinde de experienta vb.de cariova ear cfr.a luat direct jucatori cu experienta ca nu a mai dorit sa creasca si sa aiba rezultate mai repede dar craiova are
un proiect care mai trebuie dus pe mai departe ca sa aiba rezultate si cred ca cei lipseste jucatorilor romani
la mai lipseste si mentalitatea care o au jucatorii straini
cand intra pe teren si cum dau un pic de bani gata sa terminat rezultate dar am citit si alte pareri ale altora care spuneau ca si campionatu spaniol e plin de jucatori straini si uite e campioana europei cred ca este o intrebare serioasa si totusi au gasit jucatori care sa realizeze ceia ce au facut dar si cei care jucau si joaca in europa dau randament joaca meci de meci si acumulate una cu cealalta a dat randament atunci jucatori ramani dati randament in ceia ce faceti si vom avea si nationala care sa ne asteptam la mai multe de la echipa nationala de la echipele de club si nu ne vom mai plange ca avem rezultate cu jucatori straini sau ca cfr. a sutat la poarta cu as.roma de 7 ori mai mult decat nationala in cele doua meciuri disputate dar asta e c u
straini sau fara cfr.a dat randament si cred ca comentarii nu ar mai fi trebuit sa fie deoarece mmai avem mult timp pana cand vom face un rezultat ca al lui
cfr.si valabil si pt.nationala dar daca se selecteaza cum se mai discuta ca daca nu esti din bucuresti sau nu esti impresariat de clanul becali degeaba nu vezi nationala
darastea sant deocamdata comentarii ale oamenilor de rand si daca ar fi sa fie asa e ft.rau pt.nu vom mai vedea rezultate dar va fi de rasul lumii si ne miram ca de ce cfr.aduce jucatori straini poate fi si un motiv si cele de mai sus dar de suferit va avea fotbalul romanesc care din cauza mai mulltor motive care ar fi de scris mai mult dar deocamdata sa luam exemplu si sa luptam pt.a face asa ceva.Chiar daca sant suporter
al craiovei este valabil si pt.ei multa munca ca sa inceput ceva si altfel ramane de vazut.

ingenuu (34 comentarii)  •  18 septembrie 2008, 20:01

nu cred ca un ****precum tru merita bagat in seama. lasa-l in pace sa se ocupede ceea ce stie el cel mai bine: ****

arh. Gheorghe Petrescu (113 comentarii)  •  19 septembrie 2008, 7:37

Bun articol, si performanta de rasunet al CFR-ului din Cluj. Eu le doresc succes. Steaua insa, a avut un joc neclar, au lipsit greii din echipa, si, a avut mare ghinion. Acum trebuie sa lupte, ca sa supravietuiasca in LC.
HAI STEAUA !

Comentează