Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Puţin, foarte puţin!

Victorii chinuite, meciuri slabe. Acesta e meniul luptei pentru titlu!

CFR a dat 50 de goluri, iar Steaua 45. De fapt, 42, pentru că 3 le-au marcat duetul Deaconu plus Comisia de Disciplină. Pe final de sezon, acestea sînt cifre […]

luni, 28 aprilie 2008, 12:47

Victorii chinuite, meciuri slabe. Acesta e meniul luptei pentru titlu!

CFR a dat 50 de goluri, iar Steaua 45. De fapt, 42, pentru că 3 le-au marcat duetul Deaconu plus Comisia de Disciplină. Pe final de sezon, acestea sînt cifre de echipe care trag la locul zece, nu la locul întîi. Atît marchează cei care în campionatele rezonabile ale Europei se clasează undeva pe la mijloc.

În 34 de etape, o candidată la titlu trebuie să înscrie cam 70 de goluri, adică în jur de două pe meci. Ale noastre abia trec de unul, cu contribuţia Comisiei cu tot. La noi se cîştigă scrîşnit, la limită, fără glorie, fără plăcerea de a învinge. Sau se face egal în chinuri groaznice, ratîndu-se două-trei ocazii pe meci, care sînt invocate ca rod al unui joc ofensiv extraordinar.

O campioană înrobită eternului 1-0 sau salvatorului 2-1 nu spune nimic. Real Madrid, despre care se zice că, deşi ia titlul, face un sezon mai degrabă slab, execută uneori cîte un 7-0 cu care-şi trage fanii mai la suflet. Oamenii asta vor să vadă, spectacol, scor, goluri, nu chin. „1-0, gol Diego Ruiz”. „Sau 2-1, deviere Pepe Moreno”, după ofsaid, am adăuga noi. Sînt fraze fără subiect, fără predicat, fără sare, fără piper.

Dintre toate campionatele bune ale Europei, noi, românii, stăm cel mai prost la eficacitate. Cît e fotbalul italian de închis şi de tacticizat, Inter tot a dat 64 de goluri, iar Roma 66. La nemţi, Bayern are 59, iar Werder 65. În Spania, Realul a trecut de 70. În Anglia, Manchester United a marcat 74 de goluri, iar zgîrcita în spectacol Chelsea, 62. Pînă şi în Franţa, într-o competiţie în care de regulă se înscrie puţin, Lyon are 70 de reuşite, iar Bordeaux, 59. Adăugăm doar în treacăt că Ajaxul lui Ogăraru, care a terminat deja sezonul regulat, a dat aproape 100 de goluri. Şi ne vine foarte greu să credem că reuşitele românilor sînt atît de puţine pentru că apărările indigene, gen Mioveni şi alte autobaze ar fi mai bune decît apărările din Italia, Anglia sau de prin alte părţi. Pur şi simplu, la ei se joacă bine şi frumos, în timp ce la noi se joacă urît şi prost.

Mai sînt două etape pînă la final. Mizăm pe încă patru de 1-0, doi pentru Steaua şi doi pentru CFR. Pe încă patru meciuri urîte ca nişte babe ştirbe şi apoi pe cîteva luni de amăgire că vom rupe norii în Ligă. Atenţie însă la coji de banane, famaguste sau rosenborgi! Cine păcăleşte fotbalul şi spectacolul va fi, la rîndul său, păcălit!

Comentarii (518)Adaugă comentariu

jiji BK lee (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 14:50

Nah ca am vazut-o si pe asta… Sunt o groaza de ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)la fiecare meci stralucitor din Liga 1. Ba mai mult il trimiteti si pe asta de a scris articolu sa se duca la spanioli sau la italinei. :)) Astora chiar nu ai ce sa le spui… Indoctrinati de oier… Aplaudati fiecare basina a acestuia sau a lui finu.

Chiar asa de orbi sunteti? Chiar asa de batuti in cap? A FOST OFFSIDE… SI LA VOI SI LA CFR-RAPID. Cat tam tam ati facut mah atunci? Ratatilor. MI-ar fi rusine sa mai alatur rosul .. albastrului mah. RUSINE DE ECHIPA CE SUNTETI.

Dar de altfel ce sa fie si aici decat ceea ce este in toata tara. Toti se lauda cu pilele pe care le are… cu castigurile rezultate din spagile date sau cu masina cumparata din spaga luata.

Singura bucurie pentru mine este ca echipa mea de suflet Farul a evitat retrogradarea. Prefer sa sufar in lupta ptr evitarea retrogradarii decat sa ma bucur in urma castigarii unui titlu FURAT.

SI sa nu ma intelegeti gresit dragile mele oi… Nu tin cu CFR… mi se face greata cand aud si de ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

Abia astept sa vad cum, singura echipa din Romanica care ajunge CL, este inca odata calcata in picioare de echipe mari cum ar fi Slabia Praga… Credeati ca aduc aminte de OL.. :)) De restul nici nu mai zic… nici de Real si nici de Arsenal… Nici de vreo alta mare echipa… Ca sa nu mai va aduc aminte ca v-a eliminat Rosemborg cu dealde Hircfeld sau Dorsin titluari.. :))

***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat).. numai obositi… Va doresc o participare cat mai lunga in CL.. :)) sa nu ma intelegeti gresit … CUPA ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

flo (20 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 14:52

mai Buzarine eu iti zic sa mergi acasa , sa desfaci o sticla de „Babanu” si sa te imbeti de ciuda, ca probabil va lua steaua campionatul

Werder (9 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 14:54

abuzoaie@
cum adica „gol Pepe Moreno din offside am adauga noi”?Daca o iei asa de ce nu zici si „gol Ruiz pt 1-0” din offside as adauga eu(pt ca e golul din meciul cu Vaslui cred, ultimu meci castigat de chefere). ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

Forta Steaua ! (138 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 14:57

Alin Buzărin on 28.04.08 at 2:01 pm John

Ai mare dreptate. In Spania s-au jucat 34 de etape, la noi doar 32. Am gresit cu judecata, imi retrag cuvintele!!! Cum oare nu mi-am dat seama ca in urmatoarele doua etape Steaua va marca 26 de goluri, ca sa aiba 71, cit Realul! Mea culpa!

P.S. Inapoi la scoala elementara! Intii inveti sa scrii corect in limba romana (sau sau s-au?), apoi mai vorbim! Bafta!

Daca ai un blog asteapta-te sa fii si contestat! Iar cand toata lumea te contesta, nu incepe sa jignesti si sa vorbesti ca unul dupa strada! Inapoi la scoala elementara? Tu ar trebui sa te intorci la pasunea natala! Cum iti permiti sa raspunzi asa cititorilor blogului? Frustratule !

Forta Steaua ! (138 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:00

Alin Buzărin on 28.04.08 at 2:01 pm John

Ai mare dreptate. In Spania s-au jucat 34 de etape, la noi doar 32. Am gresit cu judecata, imi retrag cuvintele!!! Cum oare nu mi-am dat seama ca in urmatoarele doua etape Steaua va marca 26 de goluri, ca sa aiba 71, cit Realul! Mea culpa!

P.S. Inapoi la scoala elementara! Intii inveti sa scrii corect in limba romana (sau sau s-au?), apoi mai vorbim! Bafta!

Forta Steaua: Cum iti permiti sa raspunzi in felul asta cititorilor ? Aaaaa ? Toti au dreptate, esti rapidist si scrii numai contra Stelei! Te asteptai sa fie cineva de acord cu tine? Din punctul meu de vedere esti un***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) !

dawid (13 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:02

Cititi articolul lui Radu Naum, gazetar adevarat, nu mai pierdeti vremea pe blogul lui Buzarin. Aline te-ai bucurat la golul lui Goian din meciul cu Olanda, din „offside, am adauga noi” ! Ipocritule.

mindhacker (2 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:02

Articol de 2 lei..ca si autorul , pe care il invit sa plece la cules de capsuni , daca tot apreciaza atat fotbalul spaniol

DicaNio (3 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:05

Auziti care stiti unde locuieste asta ? Ca m-am saturat de mizeriile scrise la adresa Stelei. Buzarine continua in stilul asta si te sfatuiesc sa fugi daca vezi cum se apropie un Q7 crem cu gemuri fumurii, ala e taxiul tau catre padurea Baneasa.

P.S. Aporpo , domnule agramat , se scrie cu â din a în interiorul unui cuvânt .

eu :D (4 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:05

@Werder pai si cfr e pe 2..si adu ti aminte cum ati trecut de ei in meciul direct de pe ghencea (tudor) cfr nu are fata de liga..dar sezonul asta nu are nici steaua! liga 1 e in cadere libera, atat echipele cat si arbitrajul
cand s-a ajuns in semifinale in uefa steaua a marcat doar 49 de goluri dar era alt joc,alte goluri si alt arbitraj cred ca n-a fost etapa in care sa nu fie 1-2 goluri marcate de arbitri

alex21 (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:06

haideti sa vedem ce mai scrie si tonomantul anti-steaua decebal(un nume predestinat spagarilor)ce mai debiteza el pe blog

Piele (20 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:07

Daca ar avea si echipele de la noi gazoanele din campionatele de care zici tu probabil ca ar fi mai multe goluri. Daca televiziunile ar plati 1 miliard de Euro drepturile asupra ligii 1 probabil ca ai vedea tot atatea goluri cate sunt prin campionatele alea de care zici tu. Deocamdata la noi se dau mai multe goluri decat in campionatul Bulgariei, Ungariei, Poloniei , Belgiei pentru ca se platesc mai multi bani pe drepturile TV.

Werder (9 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:07

Eu cred ca asta-i in pauza de masa. Ii la masa mancand din sandwich-ul platit de Copos si adus la pachet de Muyeshan. Oricum vad ca nu esti in stare sa accepti criticile dar mai ales ii iei la mishto pe cei care-si spun o parere despre ceea ce u scrii in acest ziar.

Andrei VL (8 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:08

Felicitari pt articol D-le Buzarin…sunt unii si altii care nu vor sa accepte realitatea asa cum este ea….se ascund dupa brichete si valize cu bani…si cu toate ca risc sa ma repet…stelistii se multumesc cu putin…dovada sta in acest campionat si nu numai… Forza „U”Craiova

are dreptate (12 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:09

„zgîrcita”

Tibi (2 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:11

perfect de acord cu buzarin…la toate articolele…pana acuma…

Werder (9 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:12

Andrei vl@
Voi nici macar acel „putin” nu-l aveti.

pt. gsp-isti (12 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:13

***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

asa este, corect (11 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:14

ai dreptate buza de data asta!acum,da!in rest bati campii!dar acum ai perfecta dreptate!!!

Valentin Dobre (2 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:14

Rosen-ciborgi si anortho-famaguse…pietre de poticnire

asa este, corect (11 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:16

eu sunt stelist dar are omul dreptate, avem un campionat f.f.f.slab si asta se va vedea in toamna!!!

Valentin Dobre (2 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:16

Babanu—-e un vin prost…mai prost decat Becali si dumnezeul ala al lui

Jok3r (3 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:26

Domnule Buzarin te consider putin „ingamfat” cand faci comparatii intre echipe de genul Steaua sau CFR Cluj sau oricare echipa din Romania si echipe,super-echipe precum Inter,AS Roma, Bayern Munchen,Real Madrid,Manchester Utd, Chelsea sau O.Lyon…in plus mai esti si eronat in precizari cum ar fi ca Ajax care a inscris 94 de goluri,Inter care are o medie de 1,82 de goluri pe meci si totusi e Inter cu jucatori extraordinari,la fel e si cu Chelsea care are o medie de 1,72 goluri pe meci si numai reamintesc ce jucatori au si acestia…oricum inchei sa iti mai arat „eronariile” pe care le-ai facut…DAR mai am un exemplu ce zici de campionatul Portugalie? Ce iti zice tie Vitoria Guimaraes? hai ca itzi zic eu, e pe locul 2,peste echipe precum Benfica sau Sporting, si are 30 de goluri marcate cu 30 primite(in primul rand din cauza ultimei etape cand a luat bataie de la Porto acasa cu 5-0), in 28 de etape, de aceea zic ca nu ar trebui sa judeci asa de dur echipele din Romania ptr apatia lor in fata porti ……………………………………………………………………
Dar m-am gandit si la altceva,hai ca compar si eu echipele din Roamania cu cele din Europa, ai facut vreun top al celor mai bune aparari in Europa,la ora actuala,intre echipele ce au jucat mai mult de 30 de etape??? STII CINE E PE PRIMUL LOC?…STEAUA BUCURESTI,din liga 1, din Romania cu o medie de 0,53 de goluri primite pe meci. Am facut un mic clasament sa vezi :
1.Steaua ————- 0,53 goluri primite
2.Mancheter Utd —– 0,58
3.Bayern ————- 0,6
4.Inter ————— 0,62
5.CFR Cluj ———— 0,68
6.Chelsea ———— 0,69
7.PSV —————- 0,7
8.Real Madrid ——– 0,88
9.Barcelona ——— 0,97
10.AS Roma ———- 1
11.Bordeaux ——— 1
12.Lyon ————– 1,02
13.Villareal ———- 1,17
14.Ajax ————– 1,32
15.Werder Bremen — 1,46

In concluzie mai zic incaodata numai desconsiderati atat de mult campionatul romanesc dar nici nu-l mai puneti in balanta cu celelalte campionate unde se investesc de 10,de 20 de ori mai mult…

john (6 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:26

loool asta a pus pe cineva sa lase cateva comentarii care il aproba.

Jok3r (3 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:29

Scuzati cacofonia pe care am facut „…in hai CA COmpar..” corect era „ca o sa compar”…asta e m-am „infierbantat” prea tare..

catalin dobre (5 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:30

slab articol, chiar neinteresant!!!

Yo (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:37

D-le Alin Buzarin nu credeti ca ce vreti dumneavoastra nu prea se poate realiza ;nu mai fiti asa de critic incercati sa vedeti si partea buna.

suparatu’ (11 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:40

mai interesant articolul lui Jok3r la #4 decat al buzarinului. da’ ce te poti astepta de la tonomate!?

Radhoo (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:40

domnule buzarin prin toate articolele dumneavoastra atacatzi mereu mereu steaua…va intzeleg ca nu suntetzi stelist…ok…fiti rapidist sau dinamovist sau orice…dar nu fiti anti-stelist ! va apreciam mult inainte…

Q (2 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:40

Articolul e excelent, ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)! Lasati omul in pace, are dreptate, e un alt unghi de vedere, perfect valabil. Sunteti niste ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

asdf (138 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:50

buzarininho, in sfirshit un articol mai ,,de doamne ajuta,, 🙂

boss (2 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:50

domnule buzarin ,eu cred ca degeaba va uitati la fotbal ,degeaba scrieti la gazeta ,chiar nu aveti altceva de scris decat de eficienta atacului echipelor din europa ? cum sa inscriem 65-70 de goluri cand noi avem jucatori de atac de cel mult 2 mil de euro in timp ce ei au jucatori de 20,25,30 de mil de euro ,un raspuns laconic pe care cred ca si dumneavoastra il stiati

xxx (5 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:53

Domnule Buzarin, tin sa te anunt ca esti un mare, repet, mare,***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) In rest numai de bine. Sarbatori fericite!

trica nebunu (5 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:56

sa iti stea cozonacul si offsaidul in gat!!!!!!!!!!!!!

Stelist (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 15:57

ma buzarien ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)? trebuie sa recunosti faptul k steaua are o aparare foarte buna si asta nu doar pentru campionatul romanesc, iar faptul k reuseste sa castige cu strictul necesar, adica un gol diferentza, arata k este o echipa care stie ce vrea, degeaba dai 4 goluri daca iei 5 ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

UN ROMAN (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:12

Mai nea Buzarine,in ura ta fata de Steaua,o invinovatesti si cu lucruri bune care le-a facut…pai cind zici de Rosenborgi,bai nea Buzarine,uita-si ca Steaua eliminase 2 echipe pina sa joace cu astia,.??? si apoi a jucat in UE.F.A. SI A PRINS PRIMAVARA..?????!!! cind a eliminat cistigtoarea de atunci a titlului pe Valencia,care era considerata cea mai buna echipa a Europei.?????!!!…acum joaca 7 echipe in Europa,datorita Stelei care a adus in ultimii 4 ani mai mult de jumatate din punctele,care le-a adus toate echipele romanesti in cupele europene,care sa ne dea aceasta posibilitate ca mai mult de o treime din echipele din campionatul nostru sa joace in Europa..si mai amesteci acest lucru cu rusinea Famagusta,in care Clujul nu adus nici macar 1 punct amarit la zestrea echipelor rormanesti,meci in care daca, ar fi obtinut calificarea ar fi dat posiblitatea ca peste 2 ani 2 echipe romanesti sa joace direct in CHAMPIONS LEAGUE..??!! Steaua este echipa cu care Romania se mandreste,nu sa o faci tu ca pe un cocolos de hirtie bai Buzarineeeeeeeeeee….!!!!!Respecta si acorda pretuire acestei echipe,care datorita ei,a dat sansa si echipei tale preferate sa arate ce poate in Europa….Steaua e singura echipa romaneasca care a acontat in Europa,si trebuie sa o respectam,mai ales ca da si 40 % din componeta echipei de baza a natinalei bai BUZARINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE……..!!!!!!!!!!!!!!!!

Razvan (9 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:16

:)) Din nou rad de prostia ta buzarine, asa in mediocritatea ta… esti „funny”. Nu mai compara tu echipele din vest cu cele de la noi. Acolo „echipele mici” (cu un buget amarat de 40-50 de mil de euro) nu vin la echipele mari sa se aseze pe doua linii in aparare. Sigur, nu e interesant pt „desteptaciunea” ta. Acum avem un campionat slab… pai la ce presa avem, eu cred ca avem un super campionat. Ca sa vorbiti voi, sa acuzati si sa ne aratati cum se joaca in afara, ar trebui mai intai sa va comportati si voi, astia din presa, la fel ca marile cotodiene. Pana acum sunteti sub limita penibilului; iar fotbalul asta amarat este mult peste horcaiala voastra…

pt. Q si Buzarin (37 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:19

punctul meu de vedere este ca „punctul vostru de vedere” este cam aiurea. pai mai Q asta a ajuns sa compare steaua cu cele mai mari echipe ale lumii!!! – este strigator la cer.
steaua cu un buget de 15 mil. e comparata cu echipe cu bugete de sute de milioane de euro.
Mie nu mi se pare normal de la un om care se crede „mare om de fotbal”.
Daca este s-o luam dupa statistici cum face asta la fel de usor putem afirma ca steaua are printre cele mai bune aparari din lume, doar 17 goluri primite.

Mihail Dionis (31 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:24

„“Sau 2-1, deviere Pepe Moreno”, după ofsaid, am adăuga noi.”

… şi ar fi greşit.

Aşa cum am explicat şi la articolul precedent, golul a fost perfect regulamentar.

Acum câteva luni, în campionatul italian a fost disecată pe larg o fază asemănătoare petrecută în partida Torino-Juventus (etapa a şasea, s-a disputat la sfârşitul lui septembrie 2007). Acolo nu a fost o încercare de şut la poartă ci o pasă către Palladino (aflat în poziţie regulamentară, în vreme ce Trezeguet era în off-side pasiv — deci nesancţionabil), un fundaş de la A.C. Torino a intervenit aiurea şi a schimbat traiectoria mingii destul de mult (însă ceva mai puţin decât a făcut-o fundaşul craiovean la şutul anemic al lui Ovidiu Petre) astfel că mingea a ajuns la Trezeguet, liber şi nestingherit, care a înscris unicul gol al partidei (başca era şi una dintre ultimele faze ale partidei…). Precum la noi, în tabara celor de la A.C. Torino mare tristeţe şi acuze cum că arbitrul e de vină, că golul a fost neregulamentar, că e o conspiraţie. Preşedintele lui A.C. Torino (Urbano Cairo) e şi acum convins că golul nu trebuia validat, cu toate că i s-a explicat regula de câteva ori; evident, (ne)înţelegerea sa este conditionată de partizanatul pentru propria echipă, la fel ca şi pentru suporterii lui A.C. Torino. E clar că faza nu a fost banală (nici aceea şi nici cea de la golul lui Pepe Moreno), însă interpretarea ei este totuşi univocă, iar dacă un suporter sau vreun oficial al unui club pot să o trăiasca visceral, un specialist ar trebui să judece exclusiv pe concret.

Iar acest concret este caz de manual pentru arbitri. Atât Tombolini cât si Cassarin (amândoi foşti arbitri) au precizat clar care este regula: poziţia de afară din joc se sancţionează doar dacă mingea soseşte de la un coechipier; esenţială este aprecierea gradului devierii. Dacă mingea este deviată intenţionat şi semnificativ (îşi schimbă direcţia de deplasare cu peste 45 de grade), atunci se consideră că este vorba de o nouă fază la începutul căreia trebuie apreciată o eventuală poziţie de afară din joc. Dacă mingea nu este deviată semnificativ, este vorba de aceeaşi fază iar eventuala poziţie de afară din joc se apreciază în momentul în care pleacă prima pasă (sau şutul la poartă).
In cazul golului marcat de Pepe Moreno: Ovidiu Petre încearcă să şuteze la poartă, un apărător craiovean intervine şi deviaza mingea aproape în unghi drept (şi în verticala, însă aceasta nu are importanţă, esenţială este schimbarea completă a direcţiei), Pepe Moreno aflat în spatele liniei de fundaşi craioveni recepţionează mingea şi înscrie. Deoarece devierea este importantă, începutul fazei este de considerat momentul în care fundaşul craiovean atinge mingea, iar Pepe Moreno nu poate fi sancţionat pentru poziţie afară din joc întrucât mingea soseşte de la un adversar.
Este irelevant ce voia să facă de fapt Ovidiu Petre şi unde se găsea Pepe Moreno în momentul în care Ovidiu Petre a atins mingea: semnificativă este devierea care face să înceapă o altă fază.

Acum: eu înţeleg că vă este greu să apelaţi la un specialist doar pentru a arunca sau nu cu câteva cuvinte într-un articol, însă aţi câştiga în mod sigur credibilitate, capitol la care aveţi destul de multe de îmbunătăţit.

PS – este regretabil că vă alegeţi să răspundeţi doar criticilor făcute de agramaţi, cu vădita intenţie de a substitui răspunsurile la obiect cu ironiile ieftine pe seama slabelor rezultate ale şcolii pentru unii dintre cititori. Este indecent să refuzaţi discuţiile pe blog sub pretextul că există unul sau doi contribuitori care se pricep la limba română încă mai puţin decat propriul dumneavoastră standard.

flo (37 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:32

„dionisis” te felicit. Ai consumat multe vorbe degeaba , deoarece nu se vrea sa se inteleaga lucrurile astea. Pe gazetari ii intereseaza in mod deosebit scandalul si nu fotbalul in sine. Ei ar trebiu , prin prisma meseriei, sa faca analize ale meciului, ale echipelor, tactica de joc, etc, in schimb ei doar incita la violenta.
Si toate chestiile precum bricheta si bolovanii sunt amplificate si duse la anumite nivele , tot de acesti ziaristi.

Vacarul (3 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:44

Pt.Mihail Adonis: Imi place comentariul tau. Legat, gramatical, poate esti unul din putinii oameni care isi pierd vremea pe bloguri si care are ce scrie, asa incat imi permit sa raspund, sperand sa nu fiu interpretat gresit.
1. Orice ai incerca sa demonstrezi aici, Ovidiu Petre a incercat sa suteze la poarta. Ca mingea a fost deviata sau s-a atenuat din puterea sutului, asta nu inseamna ca fundasul craiovean a pasat in mod voit catre Pepe Moreno, ci i s-a reactivat pozitia de off-side din momentul sutului. Nu intra aici ceilalti doi stelisti aflati in off-side in momentul sutului, inclusiv a reluarii columbianului spre poarta pentru simplul motiv ca ei nu participa la faza, si de altfel nimeni nu le-a comentat pozitia. Cert este doar atat: in momentul cand a jucat mingea, Pepe Moreno si-a reactivat pozitia de afara din joc, iar golul a fost validat in mod eronat.
2. Stiu despre discutia aceea, dar era vorba de o deviere a mingiei la 90 de grade, nu la 45. Si dadeau exemplul cu atacantul care da gol venind din spatele liniei de poarta.
3. Da, intr-adevar, pasa fundasului catre atacantul aflat intre el si portar il exonereaza pe atacant de pozitia de off-side. Cred ca esti de acord cu mine ca Dananae nu a pasat deloc, …
4. Stii ce au in comun aici Juventus si Steaua?.. ca Juve fura cu arbitrii in Italia, dar a fost prinsa si retrogradata, iar Steaua ne va mai prosti inca o data pe fata si nimeni din fotbal nu se va sesiza…

mario (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:45

Domnilor si toti ceilalti care comentati fenomenul fotbal ,are dreptate omul :adevarul doare intodeauna dar asta este realitatea . O sa vedeti in toamna !!!!!!!!!!

gabone (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:46

mersi, Mihai Dionis! de cind am vazut faza, am considerat ca golul a fost corect, exact pe aceleasi considerente precum cele descrise de tine. cind am vazut, insa, cu cit patos striga specialistii in piata publica, cerind lapidarea arbitrilor (si implicit a ciobanului care ar fi dat argintii), m-am resemnat. s-a ajuns pina acolo incit 90% din timpul unei emisiuni de la sport.ro s-a discutat numai despre grava greseala care a dus titlul in ghencea. ma rog, nu ma mai lungesc, ai explicat perfect, felicitari! totusi, stai linistit, nu se va deranja nimeni sa preia mesajul tau.

Werder (9 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:49

Dar astia nu pot sa vorbeasca pe blog? Sau le este rusine ca stim mai mult fotbal decat ei?

al19 (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:49

bai buza rosenborg are 9 participari consecutive in grupele ligii campionilor si vreo 11 in total si victorii cu valencia acasa si in deplasare si egaluri cu real si chelsea si alte rezultate bune si tu îi compari cu mangusta famagusta;bine poate trebuia sa treaca steaua de ei in 2005 dar nu sunt o echipa atat de slaba pe cat ziceati voi ” mari ziaristi „in 2005

flo (37 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:50

buzarine!!!!, cati jucatori da rapidul tau pt. nationala si cati da steaua?
– astept raspuns-

el (37 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:53

140 de comentarii in 4 ore si ai ajuns asa jos pe pagina? ma doare degetul sa invart rotita mouse-ului pana la articolul tau. Oare de ce?

BodySteaua (3 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:54

bai ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) iar vorbesti ma de steaua ? ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)
re5pekt Andrei Vochin singuru ziarist cu bun simt de la voi

lee (1 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:54

ai dreptate Buzarine avem o zdreanta de campionat orice echipa de jos poate impiedica o fruntasa daca e stimulata financiar sau nu sta capra.Steaua&CFR sucks .Cel mai frumos meci a fost Rapid-Dinamo.nUmai „U”.

mine (37 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 16:58

mai buzarine, realul are fani in toat lumea, steaua in toata tara pe cand rapidul doar la gsp

hectorash (4 comentarii)  •  28 aprilie 2008, 17:14

Manchester – 2.06 / 0.58 marcate/meci pe meci – cel mai bun atac si cea mai buna aparare(Anglia)
Lyon – 2 / 1.03 marcate/meci pe meci – cel mai bun atac(Franta)
Nancy – 1.11 / 0.74 marcate/meci pe meci – cea mai buna aparare(Franta)
Bayern – 1.97 / 0.6 marcate/meci pe meci – cea mai buna aparare(Germania)
Werder – 2.17 / 1.47 marcate/meci pe meci – cel mai bun atac(Germania)
Inter – 1.83 / 0.63 marcate/meci pe meci – cea mai buna aparare(Italia)
Juventus – 1.94 / 0.91 marcate/meci pe meci – cel mai bun atac (Italia)
Real Madrid – 2.09 / 0.88 marcate/meci pe meci – cel mai bun atac si cea mai buna aparare(Spania)
Steaua – 1.41 / 0.53 marcate/meci pe meci – cea mai buna aparare (Romania)
Poli Timisoara – 1.6 / 1.28 marcate/meci pe meci – cel mai bun atac (Romania)

Am omis campionatele cu 3-4 echipe bune si restul de umplutura ca olanda, belgia, turcia, ucraina, portugalia sau scotia.. de exemplu cea mai buna aparare din europa cred ca o are Porto care in 28 de meciuri a primit doar 10 goluri, dar intr-un sezon in care chiar nu are adversar… 23 de puncte avans fata de locul 2(pe care surprinzator se afla Vitoria Guimaraes cu un golaveraj zdrobitor 30-30 :))

Intradevar Steaua are cel mai ineficient atac dintre fruntasele Europei dar are si cea mai eficienta aparare dupa Porto.

DAR!

-In Romania antrenorii nu au continuitate
-In Romania nu se invart nici macar o zecime din banii care se invart in campionatele susmentionate
-In Romania nu se pot aduce jucatori ca si C.Ronaldo(de exemplu) care marcheaza aproape jumatate din golurile unei echipe
-In campionatele susmentionate n-o sa vedeti niciodata echipe gen Poli Iasi care se apara un meci intreg
-Din Romania pleaca toti atacantii de valoare imediat ce prind un sezon-doua mai bune
-In Romania echipele aduc cate 10 jucatori noi in fiecare sezon
-In Champions League nu o sa avem niciodata sansa se ne batem cu echipele mari de la egal la egal pentru ca nu ne putem bate financiar cu ele

Pentru a putea avea si noi echipe care marcheaza mult ar trebui ca antrenorilor sa li se dea timp mult la dispozitie(cateva sezoane), jucatorii buni sa ramana, sa nu se aduca cate 10-15 jucatori noi pe sezon.

Comentează