Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Restul şi ceilalţi

Neaga, Rada, Badea. Steaua oferă cele mai multe exemple concrete. Lot stufos, asezonat cu multe elemente latino devenite puncte fixe în formula de bază. Plus cîţiva autohtoni de neînlocuit. Mirel, finul. Ovidiu, golgeterul din retur. Dică, decarul. Goian, internaţionalul. Ceilalţi […]

miercuri, 12 martie 2008, 6:30

Neaga, Rada, Badea. Steaua oferă cele mai multe exemple concrete. Lot stufos, asezonat cu multe elemente latino devenite puncte fixe în formula de bază. Plus cîţiva autohtoni de neînlocuit. Mirel, finul. Ovidiu, golgeterul din retur. Dică, decarul. Goian, internaţionalul. Ceilalţi sînt, cu toţii, fluctuanţi. Cînd în teren cîteva minute, cînd pe bancă. Mai des şi mai des însă, în tribună.

Una e, ca antrenor, să-l trimiţi în tribună pe Liviu Ganea de la Dinamo. E puşti, mai are timp să coboare de-acolo pe bancă şi apoi în teren. Cu totul altceva e să-i oferi un loc în lojă lui Rică Neaga. A purtat banderola. A renunţat la o grămadă de valută forte sud-coreeană să se întoarcă la matcă. A dat goluri. Cel mai recent, spre sfîrşitul toamnei, într-un meci cu Dinamo, pe care dacă Steaua nu-l cîştiga, acum trăgea din greu pentru un loc în UEFA. De cîtva timp Neaga levitează undeva între tribună şi un tricou de la Steaua II, din Divizia C. Timpul trece, leafa (destul de mare) merge, iar Rică nu joacă. La cum stau lucrurile, e greu de crezut că Lăcătuş îi va da la o parte pe Dayro, Pepe, Mendoza sau Habibou ca să facă loc elementului autohton.

La fel de deprimat e Vali Badea. Nici Rada nu se simte prea bine. Şi nici Petre Marin, nu demult titular la Naţională, acum spectator în Ghencea. Cea mai facilă şi mai plauzibilă explicaţie ar fi că asta e viaţa. Soare după nori, rîs după plîns, ştiţi alternanţa. Dacă ai capacitatea de a înţelege, înţelegi. Şi taci, te duci în tribună aşteptîndu-ţi răbdător rîndul. Dacă nu, te revolţi şi nu rezolvi nimic. Devii un caz, un subiect de interviuri pentru ziare şi televiziuni, dar niciodată un titular prin revoltă.

Săptămîna trecută, înainte de Steaua-CFR, un pluton de treninguri vişinii traversa gazonul din Ghencea cu destinaţia tribuna oficială. Edi Stăncioiu, nu demult căpitanul echipei, ajuns acum al treilea portar. Anca şi Minteuan, două dintre piesele de rezistenţă ale CFR-ului din era Dorinel, imediat după promovare. Sixto Peralta, adus cu bani mulţi, om care la viaţa lui a cochetat cu Inter. Rezervele rezervelor păreau senine. Anca făcea bezele suporterilor de la peluză, ceilalţi erau zîmbitori, cu contul plin şi cu echipamentul de joc nedesfăcut din ţiplă.

Distanţa de la ceilalţi, adică rezervele, la restul, adică aceia care nu sînt nici măcar atît, e foarte mică. Totul depinde de antrenor. Depinde ce-i spui unui simbol, fie că-l cheamă Anca, fie că se numeşte Neaga. Dacă reuşeşti să-i comunici pentru ce va merge în tribună, cît va sta el acolo şi ce trebuie să facă pentru a se muta iarăşi pe teren, poţi avea oricînd la dispoziţie o armă secretă, vie şi antrenată. Dacă nu poţi să transmiţi clar aceste mesaje, atunci te alegi cu un sindicalist revanşard, capabil doar de fraze ascuţite, nu şi de renaşteri neaşteptate. Ca să revii, îţi trebuie vocaţie. Ca să nu revii, nu-ţi trebuie nimic şi n-ai nevoie de nimeni. Rămîi tu singur, acolo, şi te antrenezi făcînd un 5 contra 2 cu propriile tale frustrări.

Comentarii (38)Adaugă comentariu

Armanovici (2 comentarii)  •  12 martie 2008, 19:13

Tu de ce te antrenezi 5 vs 2 cu propriile frustrari de vreo 5 ani ?

LACATUS (21 comentarii)  •  12 martie 2008, 19:16

vorbesc foarte serios cand spun ca editorialul tau este scris pt. ca nu aveai un subiect! scuza-ma daca’s prea dur!cand ai lot numeros si valoros,este inevitabil ca unii jucatori sa fie lasati pe afara! uita-te la barca! la thuram,capitanul frantei,rezerva la echipa de club! nu ai de ales ca antrenor! totul tine de cat de bun psiholog esti si chiar si asa,tot nu-i poti multumii pe toti!
cat despre finul radoi,asta a fost o rautate gratuita! a fost unul dintre cei mai buni oameni cu cfr!asteptam mai mult de la tine,decat rautatzi gratuite!
gresesti si in leg. cu peralta! eu eram sigur ca este un mare fasss,inca din timpul mec. amicale! a cochetat cu inter,dar nu a jucat nici 30 de sec. acolo! este un fiasco pe bani multi,marca muresan,la fel ca dorsin si hirschfield! DACA FACEA STEAUA TRANSF. ACESTEA,SCUMPE SI PROASTE,ERAU LINSATI PUBLIC DE PRESA! NU INSA SI CFR!
TE SALUT!

gabi (2 comentarii)  •  12 martie 2008, 19:42

da… clar… neaga a jucat bine intr-un singur meci din 15 si este de neilocuit:| jesus… tot romanul e antrenor de fotbal. asta nu inseamna ca e si antrenor bun

explorish (10 comentarii)  •  12 martie 2008, 21:09

ba da, asa e viata. daca ai valoare, te impui. si in fata lui dayro si ai lui. sau, pardon, daca aveai valoare si te impuneai, nu mai era nevoie de dayro si ai lui.
era dorinel nu se batea la titlu.

dan aser (12 comentarii)  •  12 martie 2008, 22:03

lasa frate, aia enumarati de tine caqstiga cel putin 10mii-de-euro-pe-luna. asa as sta si io in tribuna cativa ani buni.

CL (36 comentarii)  •  12 martie 2008, 22:21

Intr-un fel iti inteleg compasiunea pentru Neaga, Buzarine, sunteti cam din acelasi aluat: si tu scrii un articol bun o data la 5 ani, iar in rest te afli in treaba prin redactie…

cosmin (1 comentarii)  •  12 martie 2008, 22:38

Nu prea imi dau eu cu parerea la articolele din presa sportiva dar asta chiar e pertinent, o observatie fina… care nu poate numai ajuta un antrenor dornic de ascensiune. Sunt stelist asa ca: Bafta d-lui Lacatus!

mihai bicoiu (1 comentarii)  •  13 martie 2008, 1:30

pt domnu’ ziarist…..vorbesti si tu ca sa te afli in treaba….ca multi altii …..la enumerarea asta trebuia sa il bagi si pe zapata.hai….pa….incompetentule

BANDITU (7 comentarii)  •  13 martie 2008, 7:31

hai lasa ca nimeni nu e fericit sa fie rezerva…nici macar aia de la cfr…pe care ii lauzi tu…mai ia-te si tu de dinamo rapid si las-i pe steaua ca si asa il au pe jiji si joaca cu handicap…in rest numai bine

tonny (9 comentarii)  •  13 martie 2008, 9:09

De ce folositzi numele lui Lacatus in articol???…pana acum strigatzi totzi ziaristi in cor ca Becali face echipa la Steaua…cat despre jucatori sa dovedeasca pe teren ca isi dau si viatza ptr echipa asa cum era Lacatus ca jucator si dupa aia sa strambe din nas ca nu face parte din titulari.

pyrrhus (1 comentarii)  •  13 martie 2008, 10:57

Articolul e bun de tot! E de citit de doua ori…

ROTARU CRISTIAN (6 comentarii)  •  13 martie 2008, 10:58

BAI RATATILOR,NU MAI COMENTATI AIUREA,LACATUS E O **(cuvant banat) DE ANTRENOR,IAR CEILALTI SUNT TANDARI,PRAF,NEAGA CU 2 GOLURI INTR-UN CAMPIONAT CONSIDERATI VOI CA E FOTBALIST,SAU RADA CARE DA IN MINGE DE FRICA,POATE BADEA SA MAI MERITE O SANSA,IN PLUS DE ASTA MAI SUNT IN LOT DESTULE PANARAME CA GOIAN,DICA,LOVIN SAU BANEL.I-MI PARE RAU PT LACA,DAR NU E ANTRENOR,DAN PETRESCU,DA,LA FACUT PRAF PE STELICA DUPA O GRSEALA,LA STEUA POTI SA NU JOCI NIMIC SI TOT ESTI TITULAR,VEZI GOIAN,DICA SI ALTII.ASA CA TACETI DRACULUI DIN GURA.

gonzo (2 comentarii)  •  13 martie 2008, 11:15

Eu sunt stelist de prin anii ’60….nu am chef sa ma cert cu cei care se dau mari stelisti si cunoscatori de fotbal…Se pare ca s-a uitat cate meciuri a castigat NEAGA inainte de a pleca in Coreea , ca sa-l tii acum in afara lotului in dauna unora ca Surdu sau Nicolita…este o mare tampenie si o lipsa a aprecierii valorii si talentului !

Tudor (56 comentarii)  •  13 martie 2008, 11:50

Cand vorbesti despre cum ar trebui sa se comporte cei ajunsi pe banca sau in tribuna ai dreptate!Mai putina dreptate ai atunci cand incerci sa dai un atac la Lacatus,folosindu-te de atitudinea rezervelor Cfr-ului!De unde stii ca atitudinea aia nu era doar de fatada,iar in spatele ei nu mocneau tot felul de nemultumiri?Doar nu erau sa se ia respectivii in gura cu antrenorul in fata tribunei steliste…Si mai e ceva,la Steaua au aparut acum,mai precis din iarna,aceste probleme,ca inainte erau altele,legate de accidentari de nu stiai pe cine te puteai baza.

Tudor (56 comentarii)  •  13 martie 2008, 12:04

RotaruCristian@,ratat esti tu si tot neamul tau!Pleaca si te culca,desteptule,si nu mai vorbi fara sa gandesti despre jucatorii Stelei!Goian,Dica SUNT CEI MAI BUNI JUCATORI DIN ROMANIA,iar altii de la Steaua sunt oricum peste ce au alte echipe pe respectivele posturi!Lacatus e un antrenor FOARTE BUN!Are rezultate in conditiile unei presiuni foarte mari care l-a apasat inca de la venirea la Steaua.Nu stiu cum ar fi reactionat alt antrenor,Andone de exemplu,daca avea o asemenea presiune pe cap.Asa ca termina cu turnatul aberatiilor astea,retardule!

Tudor (56 comentarii)  •  13 martie 2008, 12:10

gonzo@,asa pot sa spun si eu ca sunt stelist inca de la infiintarea Stelei,ca tot nu ma costa nimic :)Nu e normal sa te bati cu pumnul in piept!Daca Neaga a facut meciuri foarte bune pana sa plece in Coreea,asta nu-i garanteaza nici macar locul in lot.Trebuia sa arate ca il merita din vara pana acum.Si sa spunem adevarul,n-a prea aratat.

Tudor (56 comentarii)  •  13 martie 2008, 12:26

Neaga e de preferat lui Surdu,dar nu ii poate fi negata valoarea lui Nicolita doar pentru ca trece printr-o pasa slaba.

Tudor (56 comentarii)  •  13 martie 2008, 12:29

Oricum,Banel e peste Neaga cel de acum la capitolul daruire si atitudine.
Si e clar ca acum Lacatus e cel care face echipa,n-ar mai trebui sa se spuna ca Jiji se baga peste el(ca mai incearca,asta e alta poveste).Poate pricep si unii din presa acest lucru!

gonzo (2 comentarii)  •  13 martie 2008, 14:59

ALO Tudore ….mai ramane sa-i arati lui Nicolita si care este poarta adversa !!!!. Neaga poate face o faza intr-un meci si sa catige echipa…Lacatus este antrenor slabut…asta e parearea mea

BERETA (2 comentarii)  •  13 martie 2008, 16:41

Buzarine ***(cuvinte banate) Te pricepi la comentarii antisport. Cine te plateste? Cred ca Muresan sau parasuta lui trica. RUSINE. Fa un bine cititorilor si paraseste aceasta barca inainte ca tu sa o scufunzi.

v1ktor_md (1 comentarii)  •  13 martie 2008, 19:47

penibil…de concurenta ati auzit?esti mai slab,stai prin tribune.plus ca acuma,miraculos,tot lotul e valid,ce nu prea se intimpla inainte.oricum nu inteleg de ce toti vad in cfr ceva ideal?sau sunt eu timpit sau astia sunt fatarnici,iar de trica asta mi-i greata!sa nu mai zic de muresan.

miop (3 comentarii)  •  13 martie 2008, 20:02

Punctele fixe sint fixe doar temporar. Sint suficiente doua meciuri proaste la rind, daca unul mai e si cu infringere !!!… ca sa intre pe lista de hahalere despre care discuta in direct la tv marele antrenor al tuturor. Si stiti cit e de pipotos !? la victorie boxeaza cu Dumnezeu, la egal ii cade fata, la infringere – vrea capete !!! E ca in sistemul solar, unul singur isi are locul asigurat, ceilalti se invirt cum pot – mai de aproape, mai de departe. Tare as vrea o eclipsa de soare, asa, vreo 3=4 luni !

sorin (20 comentarii)  •  14 martie 2008, 1:39

Neaga, Badea si Rada au avut sansa lor si nu au fructificat-o! Am pierdut multe puncte pe mana lor!!!
Acum sa lasam sud-americanii sa joace! Ca de aceea i-am adus!!!!
Cand esti la Steaua si dai cu mucii-n fasole te cred si eu ca ajungi pe banca sau in tribune!
Pai cand a jucat Badea ca Mendoza?! Niciodata! Deci inseamna ca nu au fata de Steaua! este simplu de tot!
Si nici Goian nu este mare scula: asculta-ti la mine ce va spun! Cand au venit in toamna englezii sa-l vada si sa-l transfere, la meci, el fundas central, a sarit pe sub minge iar oaspetii au marcat!!!
PAi te crd si eu ca au plecat englezii asa cum au venit!!!

requiem (27 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:09

Tu ii faci tactica lui Laca, Shefu’ ii ‘arbitreaza’ pe MM si Cobra, sunt curios Mary ce mai scoate azi din frigider. Am si eu o intrebare, voi va coordonati acolo in redactie? Nu raspunde!

requiem (27 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:10

Am si eu o intrebare, voi va coordonati acolo in redactie? Nu raspunde!

ioan plischi (150 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:13

contrar vorbei noastre din vechime, „ca la noi e peste tot”. si exact asta este morala: sa stii, ca antrenor, sa-i faci pe toti sa te aprecieze, sa nu iti creeze atmosfera sau cine nu rezista, pleaca. cale de mijloc nu exista, decit daca vrei sa-ti tai macaroana de sub picioare.

requiem (27 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:14

Andone uber alles! Lacatus, i really cannot say!

Chiar era nevoie de atata dans din buric si aproximez 20 minute de tastat, sa zici ce te doare?

requiem (27 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:20

In ce priveste teoria rezerve/titular si asazisele revolte prin presa, oricat tact ar avea un antrenor, totul se rezuma la acelasi lucru: mentalitatea si profesionismul jucatorului, si anume ca intodeauna face parte din lot si nu din primul 11, de aia exista lot, iar contractul sau este intodeauna semnat cu lotul nu cu primul 11. In felul acesta antrenorul poate sa-si puna amprenta si sa ia decizia.

costelus popi (9 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:25

Iar te maninca nasul,buzarine?Baga rica,ca altceva nu stii!

requiem (27 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:26

Daca nu accepti concurenta pe post sau nu dai randament la antrenament, asta e mai ramane sa te plangi prin presa si sa le dai material celor ale caror nume nu trebuie spuse, ca poate cei ale caror nume nu trebuie spuse il desfinteaza pe antrenor. Cliseu!

Adi A (3 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:45

nu stiu de ce tot timpul vrb de cei patru venitzi la steaua si de ce nu compari pe cei adusi de gica hagi si cei adusi de laca si cum juca echipa cu neaga rada zaharia fata de ce jaoca steaua acuma cu cei venitzi acuma nu vreau sa fiu impertinent dar mai bine fa anliza normala si corecta eu cred ca asa e normal Te salut

requiem (27 comentarii)  •  14 martie 2008, 7:58

Adi A, fii serios. Baiatul asta o tine din cliseu in cliseu ca si celalalt corifeu.

requiem (27 comentarii)  •  14 martie 2008, 8:01

Alin, scuza-ne! Te sustinem si ne distrezi!

gf (35 comentarii)  •  14 martie 2008, 8:20

-corect! putini sunt antrenorii romani care sa poata coordona 25-27 jucatori dintre care sa joace doar 11 in meciul urmator; antrenorul modern trebuie sa poata face acest lucru: acum, jucatorii echipelor mari sunt angrenati pe mai multe fronturi (campionat, cupa, competitii internationale, echipa nationala), prin urmare trebuie sa ai jucatori pt minimum 2 echipe gata de start si la fel de buni; asta presupune un climat (sa-i zicem organizatoric) pe masura la echipele care se respecta; intrebarea este: exista un asemenea climat la cluburile romanesti? se pare ca la cfr -da, iar la steaua -nu (e inadmisibil ca un jucator sa decida cine joaca si cine nu, cine pleaca si cine nu…)

victor L (22 comentarii)  •  14 martie 2008, 9:16

Hai sa pun si eu o intrebare: doar echipele din Bucuresti exista in campionatul asta? Dece nu faceti o liga separata? Stranuta Neaga ,avem o mare stire …

yoooo (9 comentarii)  •  14 martie 2008, 10:54

Daca aveau valoare se impuneau…..dar…ce au aratat..nada….:))))

Luca Toni (5 comentarii)  •  14 martie 2008, 12:46

Si Mutu a trecut prin asta…

mercur (2 comentarii)  •  14 martie 2008, 17:02

Neaga a jucat slabut in tur si este inferior valoric strainilor adusi in iarna. Cat despre cati bani coreeni a renuntat ca sa vina la Steaua, nu ai de unde sa stii. Neaga poate sa zica ca era mare vedeta prin Coreea, si ca ia nu vroiua sa-l lase sa plece, dar nu am auzit si varianta asiaticilor.
Rada e bun, dar e jucatorul lui Popescu (Hagi ?) in consecinta nu e simpatizat de cioban. La ora actuala Rada este peste Ghionea si Radoi si poate ar merita sa joace.
Petre Marin e batran dar nu este atat de depasit pe cat zice ciobanul.
Oricum parerea mea e ca e mai valoros ca Nesu.
Badea nu e rau dar nu are valoarea lui Pepe Moreno. Iar dupa accidentare a jucat f slab.
Solutia pentru ei sa incerce sa plece de la Steaua, dar le va fi greu.
In cea ce priveste cei de la CFR CLuj. Minteuan e o rezerva buna, Anca nu are valoare la ora actual de CFR, iar Peralta a fost la Internazionale si River Plate, dar nu a jucat pe acolo, e pur si simplu un expirat.

Comentează