Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Poftiţi la handbal!

Ne uităm la handbal doar sporadic, atunci cînd sînt Mondiale şi Europene, iar România apare pe afiş în rol principal. Despre meciurile internaţionale ale cluburilor, fie ele Oltchim la fete sau Constanţa la băieţi, se vorbeşte destul de puţin, iar […]

vineri, 14 decembrie 2007, 5:56

Ne uităm la handbal doar sporadic, atunci cînd sînt Mondiale şi Europene, iar România apare pe afiş în rol principal. Despre meciurile internaţionale ale cluburilor, fie ele Oltchim la fete sau Constanţa la băieţi, se vorbeşte destul de puţin, iar campionatele interne, transmise şi ele abundent la televizor, fac şi nu prea fac audienţă.

Echipa naţională atrage, pentru că ea redeşteaptă sentimente patriotice aflate în stare latentă. E vorba de ţară, nu de extreme, pivoţi şi interi. Generaţiile de consumatori educate cu handbal, care i-au văzut pe viu pe Gruia şi Gaţu, pe Simona Arghir sau Doina Cojocaru, fie au îmbătrînit, fie, efectiv, au dispărut fizic. Acum handbalul există ca bun naţional, dar el ia prima pagină arareori. Trebuie să vină meci cum a fost cel contra Franţei, la oră bună, pe TVR1, pentru ca a doua zi dimineaţa vînzătorul de ziare de la chioşcul din colţ să nu-ţi mai pună întrebarea cotidiană de curtoazie din culisele Stelei, Rapidului sau ale lui Dinamo, ci din emoţia partidei memorabile de la Paris-Bercy.

Emoţia transmisiei televizate atrage copiii la sport. Pe vremuri, după ce România bătea la rugby Franţa – tot Franţa, iat-o, pe post de simbol al renaşterii noastre, ca la paş’opt, cînd ne-a schimbat stilul de viaţă! -, sute de copii asaltau terenurile cu buturi, spunîndu-le puţinilor antrenori că vor să fie şi ei transformeri, la fel ca Ion Constantin, pe care presa britanică îl botezase acum mai bine de 25 de ani „Penalty King”. Acum, după prelungirile prelungirilor de la Bercy, după vocea gîtuită a tandemului Radu Naum – Cristina Vărzaru, copiii vor vrea să meargă la handbal. Poate că pe numeroasele „mochete” cu nocturnă, bărbaţii de peste 30 de anui nu vor mai da burta jos jucînd fotbal, ci punînd mîna pe mingea mică. Apropo. Mergeţi într-un hypermarket, la raionul de sport! Veţi găsi sute de mingi de fotbal, fabricate de toate firmele şi din toate materialele şi nici măcar o minge de handbal! Poate că prestaţia pariziană a fetelor va da un imbold vînzărilor!

Receptivitatea publicului la handbal e cea care e. Mult mai rafinată este şi va fi acuitatea politicienilor. Simţul mulţimii şi al camerelor tv îi va face pe aleşi să construiască adevărate punţi aeriene cu Franţa, aşa cum s-a întîmplat acum doi ani, cînd cu „argintul” de la Sankt Petersburg. Se vor întîmpla pe-acolo oameni care n-au nici o treabă cu acest sport, dar simt fior electoral şi-atunci se agaţă cu picioarele de dunga semicercului şi cu mîinile de bara porţii. Măcar de n-am pica în ridicolul din primăvară, de la Vîlcea, cînd, după ce Oltchim a cîştigat trofeul continental, pe post de artificii am avut aruncări de la 7 metri executate de Traian Băsescu la poarta Luminiţei Huţupan!

Comentarii (101)Adaugă comentariu

zumzet (2 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 22:43

tocmai s-a anuntat ca daca fetele vor caqstiga finala , vor lua o prima de 100.000 de euro de fiecare! adica la fel ca un fotbalist roman care s-a calificat la campionatul european!
puneti shi voi in balanta locul 1 mondial la handbal cu calificarea europeana la fotbal!
de toata jena!

dya (4 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 22:48

acuzati spectatorii ca nu apreciaza handbalul, dar dumneavoastra cate pagini acordati acestui sport?
sau la cate meciuri de handbal ati fost in acest tur de campionat?
e adevarat am vazut putin suporteri la dinamo care este exilata la buzau, la steaua care si ea joaca la chiajna, caracal datorita rezultatelor nu reuseste sa atraga prea multi spectatori, dar in rest, situatia e alta, la Resita, Odorhei, Bacau, Suceava, Constanta(ma refer la baieti)…suporterii vin in numar foarte mare, ba mai mult tribunele sunt prea mici, iar handbalul este gustat…
cred ca ar trebui sa ne dati un exemplu mai bun…si daca stau bine sa ma gandesc.e o contradictie…acum am vazut si eu ceva mai mult de handbal in gazeta>”doar la campionatul mondial”in rest,mai gasim rezultate si anumite cronici pe mysport
poate acesta a fost un semn de trezire…
Buna dimineata!

sorinaccio (64 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 22:52

Pic si Poc, corect! Daca s-ar intelege cele 2 cotidiene ca sa dea in fiecare ziar 30 % si alte sporturi, nu ne-ar mai pacali tot timpul cu alde Fecali si Porcea. Ei dau din an in Paste cate o ancheta despre Strandul Tineretului, dar nu pentru ca ii doare de soarta acestuia, ci pentru ca un smecher al tranzitiei a mirosit un tun imobiliar. Si asta vinde. Ce, Strandul ala e in paragina de ieri? Nu, de 18 ani. Dar dezvaluirile si anchetele impotriva Puterii intotdeauna sunt interesante si de asta le publica. Nu de altceava.Noroc ca s-a inventat cablul si netul si ne mai documentam de acolo despre alte sporturi, ca altfel am fi niste inculti.

MINAUR (4 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 22:59

PT dya: ai uitat sa enumeri BAIA MARE !

dya (4 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:08

@minaur…am uitat :)scz

roman fericit #2 (13 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:10

s-a bagat si buzarin in seama.. daca il intrebi sa spuna un sistem de joc la hanbal tot 4-4-2 raspunde..

MINAUR (4 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:14

O faza super !!!

http://www.youtube.com/watch?v=MWDoEdaPFsE

roman fericit #2 (13 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:19

da, tare faza.. eu vreu sa sa stiu la finalul meciului cu franta ce ii spunea soptit si ferit acel oficial al frantei tuns chel si cu cioc arbitrului lituanian!!!!

Vlad (32 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:27

Nu poti compara fotbalul cu handbalul. Cand o sa vad burtosii pe terenuri ca joaca handbal, probabil ma arunc in Dambovita.Handbalul e pt profesionist, nu pt orice amator.

grobari (14 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:32

Tarziu..tare tarziu scrieti despre handbal. Dupa ce batalia a fost castigata. Halal ziar. Probabil asteptati un esec, fiindca la autopsii sunteti buni, dar nu la anticipat succese. Dar nici acum nu pierdeti ocazia sa va dati in senzational. Cred ca ar trebui sa fim mai temperati, nu sa afisam o atitudine superioara. La urma urmei, meciul cu Franta a inceput dezastruos mai ales din cauza lipsei de idei. Daca francezele ne-au citit, cu ce trebuie sa venim impotriva Rusiei? Cred ca despre asta ar trebui sa scrieti.

aciduzzu (57 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:35

mai bine sa su.ga pu.la basescu dupa se se termina premierea

dsadsa (1 comentarii)  •  14 decembrie 2007, 23:57

cui ii pasa? De fiecare data cand intru si vad handbal pe prima pagina fac alergie.

MINAUR (4 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:06

Esti un prost atunci…

reddogradumtl (3 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:14

articol corect
acesta este adevarul gol-golut
sunt curios „iubitorilor de handbal” daca peste vreo 2 saptamani o sa mai vb ceva de handbal – o sa uitati si o sa reveniti la jiji, borcica si copos

m&m (5 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:16

@Vlad:

Intrati in sali la campionatele juniorilor si uitati-va la handbal!
Veniti in sali fara gand de bataie si aduceti Dinamo inapoi in Bucuresti!
Incercati macar asta si o sa prindeti pofta jocului. Nu e de aruncat in Dambovita, daca lumea va juca de placere.

Germania, Suedia sau Norvegia au aproape 7 niveluri inferioare in care sunt organizate anual campioante. Asta inseamna in fapt sportul de masa, iar de aici sportivii buni pot fi promovati.

Stiti cat de dificil mi-a fost ca student sa obtin o sala de antrenamente in propria mea universitate, pentru ca echipa universitatii sa se poata antrena civilizat pentru un campionat al municipiului Bucuresti (un fel de Liga a III-a, daca vreti)? Stiti de cate ori ca junior eram dat afara de pe terenurile de antrenament de burtosii care veneau la fotbal (si nu era nimic cu nocturna, era o bucata de bitum de 40*20 cu 2 porti la cele 2 capete)?

Partea trista este ca lumea va fi din nou indiferenta incepand cu seara de Duminica, cand fetele vor incheia un an extrem de dificil, incununat aproape numai cu reusite.

Intre timp, Gatu, FRH, Primaria Capitalei si Guvernul Romaniei, vor fauri marete planuri pentru organizarea altor CM si CE in sali fictive din tara.

reddogradumtl (3 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:19

m&m
nimic mai adevarat, subscriu la cele scrise de tine
eu eram optimist cand ziceam 2 saptamani

dya (4 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:21

reddogradumtl
am vb despre handbal cu mult inainte, dar pe alt site…si curiosi au fost multi, chiar de peste hotare

reddogradumtl (3 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:23

nu vreau sa spun ca toata lumea va uita
98%
impatimiti mai sunt – printre care si eu, dar nu prea am obiceiul sa scriu pe bloguri

m&m (5 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:23

@dsadsa

Multiplica senzatia ta cu un infinit si adauga o enormitate. Ai sa vezi cum se simt cei care nu sunt ca tine cand citesc despre borcisme, jijisme, stele cazatoare pe locul 33/32 in LC, dinamuri cu impresii de performanta sau ceferei eliminati de ciprioti.

Stii de ce se intampla asta? Asta apropo de mentalitate: pentru ca suntem o natie obsedata de cancanuri si de capra vecinului, pentru ca majoritatea romanilor sunt mediocrii, pentru ca majoritatea se complac in starea asta de rau in care pretindem ca ne aflam. Noi nu ne oferim solutii si preferam sa avem capetele plecate!
Lectia oferita de fete aseara… challenge: gaseste-o tu!

gopo (8 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:45

m&m eu zic ca nu rezolvi nimic raspunzandu-i lui dsdsdasdsa.A scris ca sa fie scris si atat!In rest ai mare dreptate,de duminica Romania va uita din nou de handbal si toate cuvintele marete despre aceste fete vor disparea instantaneu.Daca maine(Doamne fereste) ne invinge Rusia sunt sigur ca pe bloguri vor fi multe jigniri pt fete si mai ales impotriva Dl Tadici,alti ziaristi vor scrie tot felul de articolase cu intrebari stupide de genul unde am gresit in meciul cu Rusia si toata gama de cretinatati.Daca vor invinge si sper din suflet sa o faca ,senzationale,minunate ,extraordinare desi primele articole (in afara de Radu Naum si Cristina Varzaru) au fost scrise abia dupa meciul fantastic din sferturi,in cele 2 grupe parca nici nu am fi jucat!Dar intr-un fel e mai bine ca presa sa nu se atinga si de acest sport,sincer,nu vreau sa vad pe prima pagina scandalul Tarca-Tadici cu zeci de intrebari stupide ambilor antrenori,nu vreau sa vad intr-un meci Brasov-Valcea tot felul de pseudo suporteri care se bat intre ei(am mai vazut asa ceva la un Steaua-Dinamo si au fost niste momente absolut penibile cu tot felul de mucosi care nu aveau nici o treaba cu handbalul aruncand cu petarde si cautand scandalul,meciul fiind anulat).
Asa ca sincer prefer mai putin mediatizarea handbalului in stilul fotbalistic de la noi,mai bine articole in ultima pagina, dar atunci cand merg la sala sa asist la un spectacol sportiv si de mare calitate.Nu ma intereseaza ce masini,ce barbati sau femei au handbalistele sau handbalistii,tot ce ma intereseaza e sa vad sportul pur,fara fitze si figuri ,cu munca si dorinta de victorie.

Iar ce spuneai cu terenurile e o discutie atat de lunga si sunt atatea de spus incat ar trebui sa umplu 10 pagini.Noua moda in Romania e sa se faca aceste baze particulare contra cost in care vin sa joace tot felul de burtosi pt a se intretine pt amantele lor iar curtile scolilor sunt din ce in ce mai goale de pusti care bat mingea.

roach (13 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 0:48

Sincer, pe mine putin ma intereseaza daca ziaristii isi aduc aminte de handbal o data la 2 sau la 4 ani si asta numai atunci cand e CM sau CE. E treaba lor cum isi fac meseria si nu o sa-i invat eu cum s-o faca. Nu ma intereseaza ca sunt ipocriti, nu ma intereseaza ca storc bani din orice medalie si rezultat mare, pentru ca apoi sa uite de ele si sa revina la Jiji si Borcea.

Eu sunt un simplu spectator. Am privilegiul sa traiesc in Rm. Valcea. Handbalul e „sport national” de 2 decenii. Ma duc la meciuri saptamanal. Comparativ, avem o echipa care trage la promovarea in Liga lui Mitica de vreo 2-3 ani si n-am mai fost la un meci de pe vremea lui Basno si Carabageac.

Pentru toti cei carora tot ce se intampla in Franta li se pare o mare surpriza, va pot asigura ca nu e noroc. Fetele astea stiu ce inseamna performanta. E tot ce stiu ele mai bine. Majoritatea au castigat anul asta Cupa Cupelor, apoi in toamna Supercupa Europei (invingand cele 2 echipe rusesti care formeaza nationala Rusiei, Lada si Zvezda), pentru ca acum sa fie pe primul loc in grupa de Liga Campionilor cu 4 victorii din 4. Deci sa nu va mire nici ca maine vom bate Rusia (daca o vom face, bineinteles). Victoria e pentru fete ceva obisnuit. Asta nu inseamna ca nu e senzational ceea ce fac. Dimpotriva. Jos palaria, Gh. Tadici.

PS: Pacat de ultima fraza. Iar politica, iar Basescu?? „Pe post de artificii”?? Au fost si artificii, d-le ziarist, daca ati fi fost in sala, le-ati fi vazut. Am zis ca nu va-nvat sa va faceti meseria, dar daca sunteti ziarist sportiv, hai, scrieti doar despre sport. Lasati-l pe Basescu sa fie penibil asa cum voi n-o sa fiti niciodata. Cu stil.

Ledutzu (12 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:09

Presa prefera sa ne spuna ca se insoara chivu cu una care nu i-a folosit cardul si ca lobont si-a facut linie vestimentara. Nu incercati sa dati lectii de marketing magazinelor. Ei o sa puna mingii de handbal la vanzare atunci cand acest sport va fi promovat foarte bine de voi si cand acest sport o sa ajunga sa va vanda ziarul. Oricum, e bine ca toti va treziti mari pasionati, dar dupa razboi…

m&m (5 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:15

@gopo
@roach

Aveti dreptate. Poate ca handbalul trebuie sa ramana asa cum este, din punctul de vedere al mediatizarii. Avantajele le-ati enumerat si sunt de acord cu voi.

Dar nu pot sa nu ma gandesc la exemplul altor tari unde sportul este promovat la toate nivelurile, iar presa are un rol foarte important.

roach, ai dreptate si cand vorpesti de „privilegiul de a fi valcean” [strict handbalistic vorbind]. Ce senzatie cand vibreaza sala cand se striga: „Stelutaaaaa …”, iar paradele Luminitei sunt urmate de vuiteul: „Hu-tu-pan”.

roach (13 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:42

@m&m

In privinta TV, cred ca TVR si sport.ro chiar fac o treaba buna in privinta mediatizarii handbalului. Se dau meciuri din competiikle interne, ba chiar si din campionate puternice (cum e anul asta cel al Germaniei la masculin). Cat e privit, asta se poate calcula.

In privinta ziarelor, lucrurile stau putin altfel. Chiar si cand pe prima pagina e infrangerea Stelei in Ch.L., eu citesc gspincepand cu ultimele pagini inspre primele. Bineinteles, gazetarul nu stie asta. El stie doar ca ziarul lui s-a cumparat azi in x exemplare si presupune ca e datorita primei pagini. Din fericire, s-a dezvoltat exploziv si editia online, unde chiar se poate cuantifica cate click-uri se dau pe articolul de handbal si cate pe cel de mondenitati forbalistice. Si sper din tot sufletul ca directorii de astfel de ziare sa ia mai in serios ceea ce se intampla online.

gopo (8 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:43

corect M&M, dar noi am preluat foarte mult stilul tabloidelor britanice,acolo gasesti orice doar sport nu,nu am preluat stilul adoptat de exemplu de l’equipe,care prezinta absolut orice sport frumos si elegant,fara subiecte tip tabloid,chiar azi pe prima pagina era un articol dedicat rugbyului si celor din Biarritz care au batut la Glasgow.La noi nici macar despre fotbal nu se scrie,se comenteaza si se discuta pe fondul declaratiilor unor ”patroni” de fotbal,care nu au facut in viatza lor sport ,care nu au nici cea mai mica doza de etica si fair play fatza de adversar, dar care in fiecare zi apar de cel putin 3 ori pe prima pagina cu niste declaratii absolut stupide.
Cel putin au reusit din arbitraj la fotbal sa faca o fobie nationala,nu exista macar o singura etapa fara sa nu urle unul sau altul ca a fost furat ca daca nu erau arbitrii echipa lui batea MIlanul si dupa mai aveau puterea sa joace si o miuta cu Real Madrid la ce valoare au.Asa ca decat sa fie prezentat handbalul in modul asta ,mai bine sa fie neglijat.

lauren (5 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:43

ba zdreanta caine jegos ce esti sau ce mortii tai esti nu ai decenta de a scrie de handbal.ma pis pe tine nde zdreanta imputita de ziarist de cacat

lauren (5 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:45

imputitule homosexualule labagiule ma pis pe tine buzarine

gopo (8 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:52

@roach,dap cel putin sport.ro a inceput sa transmita mult handbal si asta e foarte bine.Transmit atat campionatul masculin intern cat si pe cel al fetelor,meciurile internationale la fel,au inceput sa transmita si Bundesliga germana la masculin,mai ales meciurile lui Kiel sau Freiburg,au transmis si finala Cl la masculin cat si la feminin,nu imi place situl lor care mi se pare tabloid 100% insa ca promovare si a altor sporturi si-au facut bine treaba,au inceput si cu rugbyul o usoara promovare sper sa continue.Iar Tvr nu rateaza Cm si CE si au si cei mai buni crainici,Naum mi se pare super ok ,la fel si Cosmescu cel care a transmis anul asta campionatul mondial de rugby.

gopo (8 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 1:59

oricum ,imi pare rau de francezi,anul asta au organizat 2 mondiale si cel de rugby si cel de handbal feminin si nu au jucat finala iar ce e si mai curios e ca daca la rugby au invins Noua Zeelanda (cu acel inainte cu tot dar au reusit un meci fantastic),la handbal au invins Norvegia tot nu au avut ascendetul moral sa puna mana pe aur.Un an negru pt ei ,mai trebuia ca nationala lor de fotbal plina de vedete sa nu se fi calificat la Euro si cred ca o luau putzin razna .

roach (13 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 2:04

Naum e formidabil. Revad acum ultimele 5 minute ale prelungirilor pe mysport.

Mai sunt mai putin de 2 minute, avem 3 goluri si Varzaru spune „Nu, teoretic nu se mai poate face nimic”, la care el, cu un nod in gat, replica sec: „Nu-mi spune asta”. Cred ca a gasit tot meciul cuvintele potrivite pentru a exprima tot ce simteam fiecare din noi in fata televizoarelor.

roach (13 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 2:07

1 minut 10 secunde, tot 3 goluri

Varzaru: „Nu, meciul e incheiat”
Naum: „O, Dumnezeule, cat de mult as vrea sa te cred!”

boloni (29 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 2:48

da ma.i buzarine. Asa cum au/n-au auzit de gruia, gatu, simona arghir (sotia lui mircea sandu, D-zeu s-o ierte!), au/n-au auzit de duckadam&comp. Aia de.ti stau tie si altor poole ka tine, in gat.

m&m (5 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 2:48

Daca meciul de aseara a fost ca un fel de mancare delicios, Naum a fost condimentul care i-a dat savoarea de neuitat.

Omul asta ma bucura de cand am inceput sa il ascult. Se intampla in 1995 la CM din Austria si Ungaria. Cu el am trecut prin meciul cu Polonia din calificarile pentru Euro 98, cand fetele pierdusera deplasarea si aveau nevoie de victorie acasa, cu el am trait amaraciunea turneului final din Olanda cand nationala a avut cea mai slaba reprezentatie posibila. Cu el am vazut CM din Norvegia in 99: am innebunit de bucurie in meciurile cu Macedonia si Olanda si am plans la bara Aurei Stoica (acum Bradeanu) din semifinala aia nenorocita cu Franta. In 2000 il ascultam cum impreuna cu Ioan Gyuri Pascu crea nu-stiu-ce care s-o ajute pe Hutupan sa apere in incercarea de a castiga Euro acasa. In 2001 am murit din nou la Mondialul din Italia, batuti de Angola, Suedia, Ungaria si Spania si chinuiti de Congo pana sa plecam acasa intr-una din iernile cele mai triste ptr suporterii acestei echipe. In 2002, cu Naum ne-am dus in Danemarca, si am suferit teribil in meciurile cu Franta si gazdele, la fel in 2003 in Croatia, de unde cel mai bine imi aduc aminte deznadejdea lui Radu (a mea?) din meciul cu Slovenia (toata noaptea am visat-o pe Deja Doler si pe Oder chinuindu-ne). Tot cu Radu am trait turneul din Ungaria, in 2004 cand am putut rapune Danemarca intr-un efort admirabil al fetelor, dar ne-a ucis Germania cu o Mellbeck enervant de precisa pe pivot.

Ce a urmat stiu cei mai multi dintre noi: exuberanta victoriilor insirate in 2005, maniera categorica in care am invins Germania, dramatismul semifinalei cu Ungaria si sperantele din meciul cu Rusia.

Am 10 ani de cand vad nationala si il ascult pe Radu Naum si pot spune ca omul asta face parte din echipa asta. Stiu ca uneori tipa, il fura arbitrii, se impunge cu Cristina Varzaru, le critica pe fete, dar el este singurul care in cele mai urate momente spunea ca avem jucatoare si impreuna pot fi o echipa. Imi place Naum ptr ca traieste la fel ca noi meciurile: se revolta impotriva fetelor, „uraste” arbitrii care „ne fura”, are simpatiile proprii in echipele adverse, e trist si spera ca la sfarsit tot „ale noastre” or sa castige.

Pentru lumea in care traieste, pentru pasiunea pe care a transformat-o in meserie si pentru modul in care isi face treaba, il respect si il invidiez.

boloni (29 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 2:49

roach
mai baiatule, tu o sa mori cind o sa faci sex prima data.

Cata (9 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 7:29

auzie bre tataie, vorbeste in numele tau, ca de obicei, incerci sa fci filozofie acolo, unde, lucrurile sunt clare.
te pretinzi gurist la surzi sau pictor la orbi. Stai cuminte ca nu-i asa.

lasa-o dracu ca macane. nu sunteti in stare sa tineti actualizat nici campionatul national de handbal, nici volei, nici rugby, nici polo etc. doar fotbal, acest joc jucat de inculti, badarani si betivi (multi dintre ei). Probabil va e mai usor caci asa va aratati superioritatea a unei clase facute al liceu in plus fata de fotbalisti.

Cata (9 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 7:31

tu ai deprinderi de secretar de partid. sa te puna asti ala gazeta responsabil cu lupta de clasa.

Romeo Schifirnet (1104 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 10:05

Ia sa mai *** putin si ****

stochastic (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 10:00

Nu stiu daca mai apuca sa citeasca cineva comentariul asta ca e totusi destul de departe de locul unde as fi putut striga „primu'”, dar:

O singura observatie: domnule Buzarin, PRESA FACE PRIMA PAGINA. Asa cum scriitorul isi scrie cartea si nu publicul sau. Tot ce fac ziaristii este sa se lamenteze in septembrie ca nu se uita lumea la rugby si in decembrie ca nu se uita lumea la handbal. Si dupa aceea sunt mai mult decit bucurosi sa se intoarca la Becali, Borcea si Copos si sa transforme in stire pina si ultima birfa soptita de un asa-zis cunoscut de-al lor.

Daca nici despre handbal, unde echipele romanesti rezista in cupele europene mult dupa ce au iesit cele de fotbal, nu aveti ce scrie, atunci ce sa mai vorbim. Oltchimul trece de grupele Ligii Campionilor si totusi nu poate prinde prima pagina.

Nu va mai lamentati atita si daca intr-adevar va place handbalul atit de mult PUNETI-L PE PRIMA PAGINA, chiar si cu riscul unei scaderi (temporare, cred eu) a tirajului. Decizia e la Dumneavoastra, pentru ca NU PUBLICUL E IN REDACTIE CIND SE FACE SUMARUL. Asa ca nu e corect sa ne acuzati pe noi din cauza asta.

Trebonianus (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 10:04

Dai o explicatie simplista, Buzarine. Nu imi place de tine! Reduci toti privitorii handbalului la o masa izomorfa de necunoscatori, da’ nationalisti. Parca am fi electoratul PRM! M-am saturat de comparatia cu fotbalul, ca se pare ca numai aia o aveti in cap, indiferent ca o pronuntati sau nu. Romanii se uita la handbal din mai multe motive. Unul ar fi ca ne sunt dragi fetele, ca sunt ale noastre, ca ne-am obisnuit cu ele de atatia ani. Nu stiu cat patriotism e in asta. Altul e ca romanii chiar se pricep la handbal, in ciuda faptului ca il privesc mai putin. Pentru ca, apropo de generatia celor de 30 de ani, care sport a fost cel mai predat in scoli, la orele de educatie fizica? Fotbal se juca „de voie”, handbal se facea dupa programa. Un alt motiv e ca ne-am obisnuit cu performante din partea nationalei feminine. Ma opresc aici ca oricum vorbesc degeaba.

Lucian (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 10:32

Chiar nu va dati seama dragi editorialisti ai GSP ca sunteti penibili? Daca nu va scriati articolele pe un blog intelegeam trufia cu ca scrieti despre cel mai in voga subiect, crezand ca la fel ca in epoca de aur ne vom ridica in picioare sa aplaudam. Dar in fiecare zi ii blamati pe fotbalisti, ca atrag mai multa atentie decat merita si totusi le-o acordati. Acum spuneti ca alte sporturi, in speta handbalul, nu au parte de aceeasi atentie. Ce te opreste sa scrii in fiecare zi despre oricare alt sport in afara de fotbal? Ti-e frica sa nu mai fii „citit”?

octav (5 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 10:44

arbitrii erau LETONI NU LITUANIENI .. SCHIMBATI ASTA IN ARTICOL CA VA FACETI DE RAS !

Papuselul (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 11:19

Buey cacatule ar trebui sa scrii in fiecare zi de handbal buey pwla nu doar odata la 2 ani cand se desfasoara campionatul mondial!!!

becali.com (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 11:30

Fa-ti email la becali.com
Este gratuit .
Du-te la becali.com si doar spune ce username vrei.

parior (27 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 11:55

http://www.parior.blogspot.com

blog de pariuri sportive, ponturi, castiguri garantate

http://www.parior.blogspot.com

unom (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 14:06

handbalul, rugby, inot…exista…voi nu-l vedeti decat acum…de ce nu a ti umplut prima pagina la fiecare meci….nu avea loc de elucubratiile lui gigi…asadar..cine-i de vina?????

zet (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 14:24

nu ca n-ai dreptate, dar oare ce ziar baga nationala romaniei de handball in pagina 15 dupa becali.ro, caini.com, sau mailat.it si dupa povestea de cacat cu gagica lu chivu care are pejo si cardul ei?

nineta popovici (1 comentarii)  •  15 decembrie 2007, 16:48

Aveti dreptate cu totii pe aceste bloguri(ma refer la ziaristi, nu la unele comentarii fara legatura cu handbalul!), dar faceti ceva, domnilor, cu acest Radu Naum! Este exasperant… Abia a inceput meciul cu Rusia si parca ar comenta pentru publicul american! Stiu ca este colegul vostru, trebuie sa il promovati, dar nu in conditiile in care comentariile lui sunt aproape fatis antiromanesti! Cristina este echilibrata, puternica, in stare sa duca in spate un public care tanjeste dupa aceasta victorie. Sugerati-i cumva sa mai taca, sa se abtina de comentariile defetiste pe care le “arunca” cu satisfactie! “Catastrofal”, “Rusia marsaluieste catre victorie!”…Nu avem nevoie de asemenea constatari sau predictii. Vrem speranta pentru noi, ca sustinatori, iar pentru echipa toate incurajarile posibile!
Trimiteti-l pe Radu la ciclism (ca pare ca se mai pricepe acolo), la olimpiade (ca ii place) sau la curse de formula 1…Sa ne mai scuteasca cu lipsa lui de simtire romaneasca in meciuri de o asemenea importanta si intensitate emotionala!
Cu stima pentru tine si admiratie pentru talentul si profesionismul GS, Nineta Popovici.

becali.com (1 comentarii)  •  16 decembrie 2007, 7:16

Dl. Zet,
becali.ro nu exista,ne refeream la becali.com
situl acesta costa 1 milion de dolari,stirea este importanta,doar ca am gresit blogul
scuze

adrian (3 comentarii)  •  22 decembrie 2007, 20:25

cam tirziu despre handbal,tot cu fotbalul ester mai bine.

Maraya18 (1104 comentarii)  •  11 ianuarie 2008, 18:18

Brauo steaua!

Comentează